ŠKODA Rapid
ŠKODA Rapid

Știți cum se făceau demult manevre la licitații, fie ele cu mașini, betoniere sau vapoare de transport ciment? Mânăria era pe specificații. Se făcea achiziție de mașini și șmenul era pe skode, de exemplu? Simplu. În caietul de sarcini se cerea ca oferta de preț să fie făcută pe mașini de 4572 x 1769 x 1462. Plus alte chestii specifice respectivei mașini. Voiai să cumperi un anumit vapor? Treceai în caietul de sarcini că trebuie să se scufunde fix 6.29 metri, iar lungimea să fie de 251,16 metri. Și aia era, că nu te puteai prezenta la licitație, dacă nu îndeplineai specificațiile din caietele de sarcini.

BIne, nu cred că mai există chiar în halul ăsta legea, e mai mult decât probabil că s-a schimbat. Dar totuși, mi se pare EXTREM de dubios asta.

Renault Commercial Roumanie a depus singura ofertă pentru furnizarea unui număr de 20 de vehicule, dintre care 10 cu tracțiune integrală 4X4, pe care Administratia Prezidențială vrea să le cumpere prin Programul Rabla.

Sunt foarte curios cum arăta caietul de sarcini pentru licitația asta. FOARTE curios, pentru că sunt o grămadă de companii auto pe piață, nu văd cum se poate ca doar una să fie eligibilă.

WIll see.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu am nimic de comentat. E doar comentariul cu numarul 300!
    ***

    • #2

      Asta al meu e 298 daca nu mi-l cenzureaza bloghistul de serviciu. la samsaru bricolist nu mai pot posta :)))

      P.S. citesc blogu de pe la oalele zepter cred…

    • #3

      nu e vina mea ca doar in ultimul an ai inceput sa iti iei pastilele…

    • #4

      @Ciobi: hai ca nu esti chiar off topic cand se aduce vorba de Reno.

    • #5

      2576 & still counting
      #săracilor

    • Nea Ilie, ai primit PET-ul de Bucegi ?

    • #7

      Baaa Ilie! Mai taie din ele, da-le drecu! Daca scoti reply-urile ce le dai la primele comentarii, mai ramai cu vreo 12.

    • invigiosu

  2. #9

    Cred ca nu e cazul de speculatii.
    Fiind pt administratia posibil sa nu se fi putu face chiar nici o miscare si atunci restul dealerilor au zis pas.
    Dar da, o poza cu caietul de sarcini ar fi interesanta.

  3. Ești cârcotaș. Ar trebui să zicem mersi ca susține investitorii locali din Argeș.

    • #11

      In Arges se construiesc Dacii! Cred ca masina/masinile in cauza sunt sub sigla renault si nu sunt produse in .ro. Daca ar fi sa sustina cu adevarat economia , ar fi bine sa comande niste sandero/duster sa spele cu dero, sa bea frutti fresh si sa se plimbe pe bicilete pegas. >:)

    • #12

      Se produc dacii tot de catre compania renault. Daciile era clar ca nu pot corespunde unor minime cerinte de securitate la nivelul presedintiei, deci varianta renault a fost cea mai apropiata. E ceva logic si ar trebui sa procedeze asa orice institutie publica. Prima optiune dacia, a doua renault, a treia ford. Inclusiv multinationalele ce isi arunca profitul facut in masini ar trebui cumva limitate in a alege tot una din cele 3 marci daca vor sa reinvesteasca in modul asta profitul facut in romania.
      Ce e pentru noi motiv de ras si facut misto (a se vedea comentariul lui florin)…in tari civilizate si cu creier in cap se practica de la sine.

    • #13

      La Uzina Dacia se construiesc masini si sub sigla Renault. (Renault Symbol) dar niciuna nu ajunge pe piaţa Ro.

    • #14

      Și Tăriceanu?!… Nimic, nimic?

  4. #15

    Inca se face.Licitatie publica : Caietul de sarcini spune asa: Trebuie sa fi avut un contract de minim x lei in zona aia,conditii in care doua firme(din toata Romania) se apropie de asa ceva.Una are probleme cu anaf si nu mai poate licita.Noi,cu performante foarte bune nu ne apropiem ca nu indeplinim aceasta mica conditie.Yupi!

  5. #17

    Ei laba… !
    pt ca licitatia sa nu fie blocata la CNSC, e important ca, in piata (europeana), sa existe cel putin un alt furnizor cu produse incadrate in specificatiile caietului de sarcini. Mbine… cum are ala acces si mai si intelege cum sa foloseasca e-licitatie… numai bunul arsenie poate sti.

    Ca fapt divers, cunosc situatie clara in care s-a organizat licitatie deschisa pe DACIA LOGAN (chiar asa era intitulat caietul de sarcini) – 25 bucati.

  6. Pentru că Renault a primit ajutoare de la stat.

    • #19

      Si Ford ce o fi primit, oare? Si cu toate astea nu-i vad participand la licitatia asta. Deci, care a fost rostul comentariului tau?

    • #20

      Presedintele are nevoie de mai mult de-un b-max. La cate plimbari face …

    • #21

      miticosul, nu-mi dau seama daca trollezi sau nu. Doar in cazul in care nu:
      1. Renault Commercial Roumanie este o entitate al carei scop principal este vanzarea de masini, dupa cum urmeaza: Dacia, Renault, Nissan. Masinile cu sigla Renault produse in tara noastra se duc integral catre export. Deci pe piata interna ajung doar Daciile.
      2. Ford are in Romania, pe langa uzina de la Craiova, ceea ce se numeste “Ford România – Compania Naţională de Vânzari”. O sa merg pe un wild guess si o sa presupun ca se ocupa cu vanzarile. Tot prin absurd o sa presupun ca vinde si modele care nu sunt produse in tara.

      Astfel, vin si intreb iar. Ce legatura are sula cu prefectura? Ambele companii au primit ajutoare de stat, doar una a participat la licitatie.

  7. #22

    Acum se fac tot asa si stim ca e manarie. Mai sunt si exceptii, cand cel care face caietul de sarcini e retard, aduna toate caracteristicle de la toti producatorii, le pune pe alea care ii convin lui si apoi te miri ca tu nu gasesti un produs sa aiba toate caracteristicile alea EX: bormasina care sa aiba baterie pe care o face doar Bosch si mandrina pe care o hace doar Hilti.

  8. #23

    Si cine ai vrea boss să mai vină ?
    Nenorociții de la vw care a poluat întreaga europa ,asia si cele doua americi?
    Se mai poate pune condiția pe cifra de afaceri,sau numărul de angajați ,sau impozitele plătite ,sau ….

  9. #24

    Hai sa facem un scurt calcul: Valoarea contractului este de 988,482 lei, fara TVA. La 20 de masini furnizate, asta inseamna un pret mediu de 49,424.10 lei per bucata. Care inseamna aproximativ 11,100 de euro fara TVA, la cursul BNR de astazi. Nu vad ce alt producator ar fi putut sa fie competitiv la asemenea bani… Mai ales ca nu mai vorbim de clasa super mini (cum au fost alea ale Politiei), ci inclusiv de masini 4×4.
    Ca sa nu mai zic ca nu cred ca cea mai mare firma din Romania, d.p.v. al cifrei de afaceri, s-ar baga in cacat pentru asemenea sume.

  10. #26

    De ce se baga presedintia sa cumpere prin Rabla?

  11. Rau a ajuns si iohannis, la Sibiu se plimba cu masini de la bmw, acum cu renaulturi…

  12. #31

    Caietul de sarcini trebuia sa apara in SEAP. Daca aveti chef cautati pe aici www.e-licitatie.ro

  13. #32

    in 2014 primesc invitatie de la administratia prezidentiala sa ma prezint la ei la sediu, in data , la ora, sa le explic ce facem noi.

    spre stiinta voastra, sa stiti ca exista alternative mult mai rapide/legale/transparente si nediscriminatorii la mare sistem e-licitatii.

    revenim, si ma duc, prima data ii explic lu’ unu mai mic asa in functie, gogu zice ca a inteles fenomenu’ chiar ii si place si sigur demaram procedura de achizitie. dupa 2 saptamani iar ma cheama sa vorbesc cu unul mai mare in functie, il dau pe spate si pe asta, cum ? chiar exista asa ceva?….si se duc tot pe e-licitatii=seap.

    concluzie 1 autoritatile contractante=statul=bugete mari ale nimanui (stranse din taxele si impzitele de la prostii care platesc) se joaca de’a achizitiile publice pe un format importat/impus de m-ue, dar cu specific ramanesc.

    concluzie 2 romanii sunt inventivi si descuracreti

  14. Poate că celelalte companii nu mai fac față comenzilor BOR și nu s-au mai complicat.

  15. #34

    BNR si-a anulat licitatia pentru achizitia celor 5 limuzine, intrucat specificatiile tehnice din caietul de sarcini faceau trimitere doar la o marca de masini (maxim 2), in concluzie ma indoiesc ca s-ar intampla acelasi lucru si in acest caz

  16. #36

    La pretul ala mediu si jumate fiind 4×4, nu pot fi decat Dacii , ceea ce e de inteles pentru o institutie de stat. Oricum concurenta obisnuita (VW) nu s-a prezentat (sper) din rusine , dupa cum au castigat licitatia pentru masinile politiei cu 18.870.000 lei fata de 18.870.968 de lei oferta Renault.

  17. #37

    Ceva de genul cred ca a fost si pentru site-ul primariei Constanta.

    Specificatiile erau super complexe si termen limita minim 30 de zile din cate imi aduc aminte, practic imposibil de realizat.

  18. #38

    Eu zic ca iar si-au bagat coada reptilienii.Mai degraba licitatia de la BNR parea cu dedicatie.