Azi, în Pantelimon, am văzut un accident urât de tot, un TIR a dat peste un biciclist pe trecerea de pietoni. Când am trecut spre centură, se încerca resuscitarea biciclistului, un om de vârsta a 2 a, gras. La întoarcere, era acoperit până la barbă cu o folie de aluminiu, cu creierii vraiște pe asfalt, se abandonaseră încercările. Mi-au tremurat picioarele toată după masa de la emoție și chiar și acum, când scriu, simt senzația aceea. Mai eram și cu fiica cea mare în mașină.

Dintotdeauna am scris. Fiți atenți pe stradă, nu mai fiți căpoși, pentru că, în caz de accident, biciclistul moare sau rămâne schilod, iar șoferul își șterge mizeria de pe botul mașinii și merge mai departe. Bine, oricum, din ce am văzut eu, cât am stat acolo, cu circulația blocată, cred că era pe trecere pe bicicletă, TIRul a încercat să îl evite, a tras mult stânga, dar degeaba, bicicleta era vraiște pe acolo.

Statul român evită să facă 2 chestii din cauza cărora mor oameni.
1. Să standardizeze circulația bicicletelor și trotinetelor pe drumurile publice. Ai permis, ai voie să mergi pe drum, conform legii. Ești minor sau nu ai permis, doar pe trotuar sau piste de biciclete. E inadmisibil ca în trafic să coexiste, în aceleași condiții, unii care au făcut școala, au învățat teorie, au dat examen și unii care și-au luat bicicletă și atât, în rest strada este parc, oricine poate merge.

2. Să termine mizeria asta care, am impresia că există doar în românia, care afirmă că, dacă vrei să treci pe la trecerea de pietoni, trebuie să te dai jos de pe bicicletă. Înțeleg ideea din spatele formulării, problema apare pentru că textul legii îi lasă, la modul cel mai brutal, descoperiți pe cei de pe trecerea de pietoni. Nu ești jos de pe bicicletă, liber la vânătoare, ceea ce e demență în stadiu final, nu ai cum să faci asta, nu suntem în vestul sălbatic.

Desigur, nu se va întâmpla nimic, am vrut doar să scriu pentru că am un ghem de ură în piept, era un om nevinovat, îmbrăcat sărăcăcios, care, cel mai probabil, se ducea acasă de la muncă și a murit pe un asfalt, în cel mai stupid mod.

Aveți grijă de voi, când mergeți printre mașini. Dacă voi nu vă feriți, ceilalți nu o vor face. Este complet irelevant câtă dreptate aveți, dacă muriți cu ea între buze, zvârcolindu-vă de durere, cu un TIR pe cap.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

89 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Legea cu datul jos de pe bicicleta la treceri nu e numai in Romania.

    Are sens, considerand ca intri intr-un drum principal, dupa ce te-ai asigurat, etc… chiar si la viteza ta mica si calcand rapid frana, e suficient doar sa-l atingi un pic pe biciclistul care ti-a aparut in fata, si l-ai trimis zburand in traficul de pe drumul principal.

    Daca asta este sa se intample, iar biciclistul e accidentat sau moare, chiar si daca soferul era cu “legea in mana”, tot nu cred ca scapa prea ieftin. Daca se constata in schimb ca l-a lovit intentionat, e deja alta poveste.

    • #2

      in Finlanda, unde se circula mult mai mult cu bicicleta decat la noi, inclusiv la -20 iarna, cam toata lumea trece strada pe bicicleta, dar nu sunt sinucigasi sa mearga cu viteza pe trecere.

      eu nu inteleg de ce, din punctul de vedere al multor soferi, un biciclist pe langa bicicleta e mai putin vizibil ca unul care trece pe bicicleta. se produce o fractura in creierul lor cand vad un om pe bicicleta la fel ca la cainii care se apuca sa latre si sa fuga dupa biciclete .eu cand traversez pe bicicleta pot sa merg la fel de incet ca un pieton, sincer, nu vad care e diferenta.

    • #4

      @perkele vezi ca ai scris invers. Un biciclist pe langa bicicleta (adica pieton) este mai vizibil pentru ca are viteza de deplasare mai mica, deci soferul are mai mult timp la dispozitie sa-l vada si sa-i stabileasca traiectoria (un fel de principiul nedeterminarii a lu’ Heisenberg pentru pietoni/biciclisti ;-)) Asta este singurul argument: un biciclist care traversaeza pe bicicleta, poate sa o faca in viteza, adica echivalent al unui pieton care alearga pe zebra (apare brusc in fata masinii, soferul nu mai are timps si nici spatiu sa franeze, etc.). Exact de asta este interzis si sa treci in fuga pe trecere.

    • #5

      trecerea pentru pietoni=mers pe jos
      biciclist pe bicicletă =NU e pieton
      Ce e de reglementat la trecere biciclistului pe bicicleta pe zebră?
      #dacă vin cu skateboard zburător (propulsat) pe trecere, am prioritate eu sau biciclistul ?!?!?!?!?

    • #6

      @Perkele, cred ca ai inteles putin gresit legile din Finlanda. Eu vad ca ai voie sa ramai pe bicicleta cand traversezi pe zebra, dar trebuie sa acorzi prioritate. Adica treci doar atunci cand nu mai vine nicio masina.

      pyoraliitto.fi/en/traffic-rules-for-cyclists
      On zebra crossing
      You can cross zebra crossing riding by bicycle.
      Cyclists are obligated to give way, per se, when they approach zebra crossing from a cycleway.

      @theSame, de acord cu tine.
      Este destul de ciudat sa vrei sa beneficiezi atat de drepturile unui conducator auto, cat si de drepturile unui pieton in acelasi timp.

  2. Am mers doua zile cu bicicleta prin oras. Domnule, eram invizibil. Si am ceva peste suta de kile, chelie stralucitoare, eram imbracat reperabil (nu ca o sorcova, dar nici in negru). Asa ca…masina e baza. Dar sa stii ca nu sunt de acord cu tine la faza cu trecutul trecerii pe langa bicicleta, nu calare pe ea. Retarjii trec in goana fara sa se asigure si acum, d-apoi daca ar auzi ca e voie…

  3. #8

    Să se reglementeze și următoarea situație:

    Biciclist în trafic, cu permis cu ce vrea el.

    Trece printre mașini și lovește/zgârie o: aripa, oglinda portiera.

    Pleacă liniștit mai departe.

    Ce faci?

    A: te dai jos, îl alergi, îl ajungi și îi zici: da ba banii.
    El îți răspunde: muie!

    Îl ții de mana până chemi poliția, nu o sa stea singur, tre să i faci și vânătăi între timp cât să stea = lipsire de libertate și vătămare corporală.

    Ii iei bicicleta: tâlhărie!

    Exista în trafic mașini a căror oglinda costa 1000 eur, o aripa din asta noua din plastic e o galagie de bani și se fute imediat, un element de vopsit în funcție de cât de pretențioasă e culoarea, costa o alta gălăgie de bani.

    Chiar întreb pentru că nu știu o soluție pentru speța asta!

    • #9

      CASCO?

    • #10

      @Rumbu si platesti fransiza + prima mai mare anul viitor ca un cretin e smecher ca nu polueaza cu troscoleta lui.

    • #11

      Rumbu, zi ca glumesti…

    • #12

      @Rumbu, CASCO e pentru situații în care fuți mașina din vina ta, nu pentru zgârieturi făcute de vreun hipster care vrea neapărat să treacă indiferent dacă are loc sau nu.

    • #13

      @Ursu, sotia a avut un accident cu un biciclist, cu masina de servici. (Skoda Rapid)

      La o intersectie in T, sotia era OPRITA iar biciclistul a venit cu viteza mare, nu a mai luat curba si a INTRAT frontal in masina sotiei.
      Din bara masinii a sarit pe capota, a indoit-o si i-a spart parbrizul, cu capul.

      A chemat politia si salvarea, pus fiola sotiei, luat sange pentru alcolemie, tot tacamul.

      Cost reparatii 7000 lei, firma de asigurare a dat in judecata biciclistul pentru plata daunelor.

      P.S. Niste trecatori jegosi care s-au adunat gura casca strigau la sotie de fata cu politia ca ea a intrat in biciclist. Dar a avut noroc de politisti destepti.

    • #14

      Ii futz 2 si dupa aia il intrebi de ce ai dat ?

    • #15

      @Costi: camera de bord! Costa 150 de lei fata de 7.000 de lei dauna. Numa’ odata ai nevoie de ea, si te-ai scos!

  4. #16

    >>Să termine mizeria asta care, am impresia că există doar în românia, care afirmă că, dacă vrei să treci pe la trecerea de pietoni, trebuie să te dai jos de pe bicicletă

    Nu numai asta, trebuie refacut tot sistemul prin care se stabileste responsabilul pentru accident, nu e normal ca la majoritatea accidentelor vina sa fie 100% data unui singur sofer. Trebuie schimbata mentalitatea soferilor care au impresia ca daca nu incalca evident codul rutier nu sunt vinovati de nimic in caz de accident.
    Probabil nu multi vor fi de acord cu mine, dar tarile care au sistemul asta au drumurile mult mai sigure. Cifrele nu mint.

    Chestia aia trebuie sa ramana ca recomandare si considerata in caz de accident, pentru ca un biciclist care traverseaza pe bicla in viteza e greu de anticipat si evitat, dar in nici un caz sa fie el vinovatul legal 100%

    • #17

      @ Radu – după mentalitatea ta, victima unui viol este automat vinovată, că doar nu trebuie săracul violator să poarte toată vina. Ce dacă victima nu a încălcat legea, lasă să aibă și ea partea ei de vină, sigur a făcut ceva.

    • #18

      @Ion T, mă îndoiesc că Radu face referințe d-astea. Și aici și la Vali au fost destule articole cu exemple în care “vinovatul moral” altcineva decât vinovatul legal. Și nu, nu vorbim despre victimă.
      Și uneori vorbim și despre victimă. Când treci strada în goana mare fără nici cea mai mică intenție de a te asigura, la 5 m de trecere, cu semaforul roșu vinovat nu e doar șoferul.
      Și zic asta ca femeie (mult mai susceptibilă de viol și de învinovățire pt el decât tine) și ca pieton (în proporție de vreo 95%).

    • #19

      @Ion. T: Se pare ca nu ti-a iesit niciodata in fata un biciclist in viteza de pe trotuar pe trecerea de pietoni. Si 30 la ora sa ai, tot simti centura de siguranta in urma franei.

      Mi-au sarit mie de vreo 3 ori oameni asa, in viteza, de pe trotuar sau iesiti pe dupa bloc, direct pe trecere. Trecerea era goala, asa ca nu aveam chiar 30, dar tot am pus frana brusca.

      Ultimul a fost un baiat care mergea pe dupa masinile parcate pe trotuar si mi-a sarit in fata pe trecere mergand intr-o roata. S-a oprit apoi si mi-a zis ca nu vad ca e trecere? I-am zis ba da, e trecere de pietoni, nu de biciclete. Mi-a urat de morti si a plecat.

      Alti biciclisti merg pe dreapta, regulamentar, vad ca se face in fata rosu la semafor si brusc o iau la stanga pe trecere, ca la pietoni e verde. O placere si cazul asta.

      Am oprit mereu in siguranta in cazurile astea, dar nu e normal sa sara pe trecere ca si cum ar fi autostrada, uneori mai sunt pietoni pe trecerea aia.

    • #20

      Ion T sunt dispus sa discut ce am zis acolo, dar nu sunt dispus sa explic, pentru ca e deja foarte clar. Daca aia ai inteles tu, asta e, nu insist.

    • #21

      @ Radu – e foarte clar ce ai zis: “…nu e normal ca la majoritatea accidentelor vina sa fie 100% data unui singur sofer”. Exact așa explica și Marișca la un post de radio despre un accident unde un mahăr a intrat pe contrasens (se pare că vorbea la telefon), a intrat frontal într-o mașină care circula regulamentar, șoferul care circula corect a decedat la impact, iar Marișca explica cum șoferul decedat este și el vinovat deoarece putea să tragă dreapta și să iasă cu mașina în decor pentru a evita accidentul. Logic, nu?

    • #22

      @ Ady-P – poate am exagerat eu în exemplu cu violul dar din păcate majoritatea oamenilor așa gândesc. L-a plesnit Băsescu pe copil și imediat “dar vai, o fi zis copilul ceva, l-a înjurat sau a scos limba”. Este violată o tipă de 7 cretini, “vai săracii, ce dacă i-au tras-o lu’ aia împotriva voinței ei, sigur ea e vinovată pentru că a mai umblat și cu alții”. Doi bătrâni care circulau pe trotuar uciși de un șofer care rula cu 100 km/h prin oraș și cu ceva alcool la bord, “lasă că nu e doar șoferul vinovat, puteau hodorogii să se ferească, doar au văzut că ăla circulă cu viteză”. Fetiță de 10 ani violată de unchi, “păi nu ai văzut cum se îmbrăca și cum se suia pe săracul unchi-su”. Sau poate că așa e corect și sunt eu defect pentru că nu gândesc așa.

    • #23

      @ rdb – din păcate am avut peripeții cu bicicliști. Una dintre ele: ies dintr-un sens giratoriu, intru pe o stradă cu sens unic, mă încadrez pe banda a treia și dau încet inainte. La prima trecere de pietoni sare din stânga un biciclist, de pe trotuar, direct pe trecere pe banda mea, în fața mașinii. Frânez brusc, mașina se oprește în jumătate de metru (aveam sub 20 km/h) dar îl lovesc pe biciclist și îl dau de asfalt. Țoacla e îndoită, masca și capota mașinii un pic șifonate. Tipul se scoală și începe să ragă: “Bă idiotule nu vezi că e trecere de pietoni? Mă omori pe trecere?”. Și morți, mame, trimiteri la origine, tot tacâmul. Doi fazani de pe margine dădeau și ei din gură: “Bă nebunule! Așa se circulă bă, nu vezi că sunt oameni pe trecere?”. Eu încerc să calmez spiritele dar nu am cu cine vorbi. Imediat apare un polițist și incepe distracția :)). Biciclistul: “Era să mă omoare, m-a călcat pe trecere, mi-a rup bicla, au-au-au piciorul, văleu coastele mele!”. Chibiții de pe margine: “I-ai dom-le permisul că circulă ca nebunul, uite cum calcă oameni pe stradă”. Eu dau să deschid gura, dar mă oprește agentul: “Agent Ghiorfilică, documentele, actele, bla bla și stați calm, am văzut cum s-a întâmplat accidentul”. Nașpa a fost că am ajuns la biroul tamponări pentru că biciclistul insista că el nu este vinovat. Polițistul de la tamponări a insistat să facem înțelegere amiabilă pentru că nu sunt vătămări corporale, nu sunt răniți, dar bicicliță nu și nu, el e nevinovat pentru că era pe trecere de pietoni. Asta e, când ești prost și viața-i grea. Declarații, suflat în bășică, proces verbal, martor (eram cu cineva în mașină), eu am plecat de la Poliție cu mașina și cu 2 ore pierdute din viață, biciclistul a plecat cu o amendă și cu bicicleta-n cârcă. Mașina a fost reparată rapid pe banii așiguratorului iar fătuca de la asigurări zicea că mai mult ca posibil ca firma de asigurări să își recupereze banii de la biciclist. Asta-i viața.

  5. #24

    Sa zicem ca nu mai trebuie sa te dai jos de pe bicicleta, pe trecerea de pietoni, desi exista un motiv pentru care se numeste trecere de pietoni – biciclistul nu e pieton.
    Biciclist, circula regulametar pe marginea drumului, la 10m in fata ta. Bursc, cand vede trecerea, pentru ca are drepturi, decide sa faca stanga, direct pe trecere. Tu nu ai cand sa mai franezi si dai peste el. Nu ai camera de bord. Cine-i vinovat?
    Conform legii pe care tocmai ai aprobat-o, ala traversa regulamentar, deci esti vinovat de vatamare/ucidere din culpa (chiar si cu camera de bord).
    Mi-ar placea, sincer, sa-mi demonstrezi ca gresesc.
    Viteza de deplasare pe bicicleta este evident mai mare decat pe jos, deci un biciclist care apare brusc pe trecere e mai greu de observat din timp, in comparatie cu un pieton, rezultand o probabilitate mai mare de accident.
    Se intampla tone de nenorociri, cu vinovati de ambele parti, dar asta nu inseamna ca toate reglementarile sunt gresite.

    • #25

      “Biciclist, circula regulametar pe marginea drumului, la 10m in fata ta. Bursc, cand vede trecerea, pentru ca are drepturi, decide sa faca stanga,”
      E reglementat, se numeste schimbarea directiei de mers fara asigurare.
      Acum, mult success in a demonstra. De aia primul lucru cand ti-ai schimbat masina, e camera de bord permanenta.

    • #26

      Gion, esti prost, uite cateva argumente:
      – daca vrei neaparat, trecerea de pietoni se poate redenumi in trecere de pietoni si biciclisti si s-a rezolvat problema ta semantica
      – biciclistiul nu poate sa schimbe viteza de deplasare fara a semnaliza, in ce ai descris tu ar trebui sa indice cu mana stanga ca urmeaza sa schimbe directia de mers si sa se asigure, da masina peste el, e vina lui
      – legea n-ar trebui sa considere soferul vinovat in 100% de cazuri, nici acum daca vine cineva si alearga pe trecere, nu cred ca e vinovat soferul ca vine Usain Bolt si ii sare in fata
      – viteza de deplasare a bicicletei nu e evident mai mare decat pe jos, un biciclist poate merge si cu viteza de mers pe jos. intr-adevar, e mai usor sa prinda viteza, dar daca trece strada cu viteza, e resposabilitatea lui/ei, la fel cum in codul rutier e ca nu ai voie sa treci strada in alergare

    • #27

      Ceea ce nu o sa inteleaga multi dintre cei care traiesc in tari “in curs de dezvoltare”, unde masina e puterea si pietonii, biciclistii, motociclistii sunt considerati participanti la trafic “de mana a doua”, este ca acestia din urma sunt considerati in tarile cu apa calda, catre care aspiram, “participanti fragili” la trafic, iar ei trebuie protejati. Iar legile sunt facute in acest fel.
      Nu cred ca iti vei dori sa fii implicat intr-un accident cu un biciclist in Belgia sau Olanda, cand vina este din start asupra ta ca sofer, pentru ca nu ai facut totul pentru a-l proteja pe cel mai slab.
      “Pai a trecut ca boul fara sa se asigure…” nu va fi o scuza, pentru ca ar fi trebuit sa nu fii in pozitia de a fi luat prin surprindere apriori – de exemplu lasat distanta si incetinit pana la a putea opri la nevoie.
      Dar pana acolo mai avem de schimbat mentalitati la nivel de popor.
      Capul sus si conduceti bine…

    • #28

      Cand vad d’astia ca Perkele, pentru care toti sunt prosti (vezi aici, si mai jos), doar pentru ca au o parere diferita de a lui, imi aduc aminte de ce am zis, acum mult timp, ca nu mai comentez. Sper ca data viitoare sa nu mai uit.
      Voi faceti comparatii cu tari civilizate, dar in schimb traim cu perkeli, genii cu IQ subunitar, pe care n-o sa-i civilizam niciodata. Da’ vreti “ca afara” – piste, semnalizare, prioritate, “participanti fragili”, respect fata de ceilalti. Pe astia vreti sa-i educati?
      Dati cu capul mai repede in noptiera aia, sa vedeti ca-i dimineata. Cine vrea civilizatie, sa-si faca bagajul si sa se duca la ea, ca de asteptat, o asteptam degeaba.

    • #29

      dupa ton si exprimare, probabil esti cel ce se semna super fotbal. si pauza eu ti-am dat-o, nu ai decis tu, ptr ca mananci cacat si de aia nu mai poti comenta niciunde cu userul ala. succes in viata.

  6. #30

    Am renuntat sa merg cu bicicleta in Bucuresti dupa 3 accidente din care nu stiu cum am scapat cu viata, si multe alte tentative… practic singurii care ma vedeau in dreapta erau taximetristii. Al patrulea a fost un sofer de camioneta care efectiv m-a alergat pe Sos. Colentina incercand sa dea peste mine. Al treilea un sofer de Passat care dupa ce a luat dreapta fara sa se asigure, peste mine, s-a dat jos sa ma bata; doar ca si atunci aveam peste suta, 2 ore de pedalat si eram cam montat. Primul sau prima, o octogenara care pur si simplu a deschis portiera in fata mea. Portiera s-a rupt, si sternul meu vreo 2 saptamani. Al doilea un nene care a trecut pe rosu, si-a dat seama si s-a oprit in mijlocul intersectiei, eu facand un loop cu tot cu roti peste masina lui, vreo sase metri aval, si tot din dreapta. Asa ca lasati, poti sa te asiguri cat vrei, soferii din capitala sunt nebuni, neglijenti si inconstienti

  7. #31

    Din mai anul acesta am inceput sa merg la serviciu ( 6 km dus) cu bicicleta, dețin permis de conducere , circul cu vesta reflectorizanta, cască de protecție, țin minte exact cand la orele de conducere mi-a spus instructorul: nu ne lipim de bordura niciodată, lăsăm spațiu pentru biciclisti . Sunt porțiuni în care efectiv nu pot circula pe partea carosabila ( asfalt ondulat de zici ca sunt munții bucegi, capace de canalizare la 10 cm sub nivelul asfaltului) și prefer să circul pe trotuar. Ieri așteptam la semaforul de la 13 septembrie/trafic greu o “tută ” cu nr de DB mai avea puțin și se urca pe mine, nici 20 cm fața de masina din fața de a claxonat-o.

    • #32

      Eu inteleg ca e greu prin trafic pe bicicleta, ca soferii sunt de căcat, ca toate cele. Vad si eu. Dar terminati-va naibii cu mersul pe trotuare. Si biciclistii si trotinetistii, sunteti ghiulele pe trotuare, am trac de mers pe trotuarele largi – si asa putine – fiindca sunt pline de trotinete si biciclete din toate directiile, nu mai stiu cum sa fac slalom. E o angoasa constanta ca imi vine mereu unu’ din spate, doi din fata, nu mai ai pe unde merge efectiv. Odata mi-a luat un prost din asta in plin lesa cainelui de am zis ca mi l-a sugrumat de tot si mie mi s-a smuls umarul cu totul pe trotuarul de la Unirii. Acu, mai nou, si cu carutul de copil, eu una nu ies fix din motivul asta, e plin de prosti pe trotuare. N-aveti pe unde merge pe strazi, asta e, da’ hai sa nu omoram si trotuarele.

  8. #33

    De ce sa nu se dea jos de pe bicicleta la trecerea de pietoni? Pe bicicleta mergi mult mai repede, timpul de reacție al șoferilor nu e îndeajuns de bun ca să îl ferească pe unul care trece în viteza pe trecere cu bicicleta.

    • #34

      tu ai idee ca pe bicicleta poti merge si cu aceeasi viteza ca si un pieton daca vrei? daca nu, iti asumi ca poate o masina sa te intinda pe strada, la fel cum n-ai voie sa alergi pe trecere.

  9. #35

    Am mers și eu destul de mult cu bicicleta, știu cum e, in București în trafic nu am curaj.
    Dar la faza cu trecerea de pietoni nu pot fi de acord. Biciclistul este participanți la trafic la fel ca un autoturism, autobuz, motocicleta, scuter, etc. Pentru biciclist, trecerea ar trebui sa existe doar pentru a da prioritate pietonilor.
    Pe lângă asta, gândește-te că e ilegal și să alergi pe trecere, pentru a avea timp șoferii să te vadă. O bicicletă e si mai rapida. Am pățit cu mașina , sa îmi sara oameni pe trecere pe bicicleta. Pur și simplu nu ai timp sa reacționezi.
    Ideea de permis e buna, așa cum e si la scutere acum (tot din cauza accidentelor introdus). Și obligariu cască! Și amenzi date la greu pentru lipsa ei. Din ce povestești, daca nenea ăla avea cască, poate era azi în viața.

    • #36

      Acolo, langa alergatul pe trecere, exista un paragraf care specifica foarte clar ca trebuie sa traversezi “dupa asigurarea prealabila”. Stiu, greu de demonstrat, dar acele 3 cuvinte fac fuga pe trecere/bicicleta/dansatul/whatever un pic redundante. E (si) responsabilitatea ta sa te asiguri.
      E ca la salvari/politie. Are prioritate sa faca ce vrea, atata timp cat se asigura. Face accident, nu scapa, e culpa dubla ( de obicei ).

  10. #37

    Salut Cetin.
    Am sa ca explic pe scurt cum stau lucrurile in Belgia si Olanda. In primul rand educatia rutiera incepe din scoala primara unde de altfel are loc si un examen atat teoretic cat si practic ( poligon si ulterior condus pe drumurile publice) . Casca , vesta reflectorizant ( asta o vezi peste tot , inclusiv la pietoni in special dimineata si seara , lumini obligatorii fata spate la bicicleta ) . Traversarea pe bicicleta se face numai pe pistele de bicicleta , acolo unde sunt prevazute in paralel cu trecerea de pietoni , in rest frumusel pe langa bicicleta . Doamne fereste sa accidentezi un biciclist cu masina ( avem si aici tot felul de idioti care nu respecta regulile) chiar daca e vina lui , urmeaza o lupta grea pentru a-ti demonstra nevinovatia. In principiu , ca sofer esti vinovat.In rest , vorbesti la telefon , depasesti viteza legala( 30 km / ora – cazul unor biciclete electrice) , esti baut sau afumat cu mariana , pentru cei care poseda permis de conducere , amenda , puncte de penalizare si dupa caz suspendarea permisului de conducere . Pentru cei fara permis – amenda. Valoarea amenzilor este…..uuf ,de la 50 de euro in sus. Aaaa si sa te fereasca sfintii sa parchezi pe pista de biciclete, amenda incepe de la 250 de euro .

    • “Casca , vesta reflectorizant ( asta o vezi peste tot )”

      ahahahahaha. termina-ti ma, ca ma pis pe mine de ras.

  11. #39

    E acum o noua specie de viteji, livratorii de mâncare, care pedalează de parcă ar fi la turul Franței, în sensul ca nu mai exista nimic în jur.

    • #40

      eu sunt foarte multumit ca exista pentru ca (1) incep sa se obisnuiasca soferii ca exista si biciclete pe sosea si (2) ii invata pe soferi sa aprecieze pe biciclistii normali, ca multi din aia de la livrari merg ca dementii

  12. Când traversezi pe trecere ești pieton. Când traversezi o intersecție, ești participant la trafic și trebuie să respecți alte reguli de circulație. Când biciclistul se dă jos de pe bicicleta la trecere, șoferul are timp să îl vadă din timp, iar el are suficient timp să se asigure.

  13. #42

    Bicicliștii pe trotuar sunt dezastru! iar trotinetistii si mai mult! Un tâmpit de ăsta pe trotineta electrică a dat peste băiatul meu de 3 ani! Câțiva centimetri au lipsit până la veșnica pomenire noroc ca n-am armă ca il omoram pe idiot! Se pare ca au fost si pietoni omorâți de astfel de imbecili! Trotuarele sunt pentru pietoni! Nu e normal ca pietonii, de multe ori copii sau bătrâni, sa se ferească constat si sa fie într-un stres continuu pe trotuar, ca zboară ăștia cu peste 30 la oră printre ei!

  14. #43

    Politicul este intr-um ciclu continuu de “hai sa ne facem ca facem ceva, dar de fapt sa nu deranjam prea multa lume, ca pe urma nu ne mai ale si ajung altii la ciolan”. Proportia de melteni este identica atat in randul soferilor cat si a biciclistilor.

  15. #44

    Sunt și șofer și biciclist in București. Biciclist activ nu că ăia in spandex care se plimba duminica prin parc și claxonează copiii la joaca sa ii fac loc. Adevărul e că ,cat de cat lucrurile s-au îmbunătățit, șoferii așteaptă în spatele tau daca nu te pot depăși sunt mai atenți in trafic. Bineînțeles exceptând bombardierii cu cazane de 500 euro care te claxonează și uneori te șicanează. Odată ce s- a popularizat acest tip de transport au apărut tot felul de oameni liberi care cred că dacă sunt pe 2 roti sunt deasupra tuturor și nemuritori care merg pe sens invers, trec pe roșu, traversează fara se se asigure, schimba sensul de mers in intersecție,chestia cu trecutul pe jos pe trecerea de pietoni e făcută ca un aviator să nu își ia vânt și să îți sara în fața și să nu poți frana la timp. Deci da avem nevoie de reguli și educație pt bicicliști și mai ales avem nevoie de amenzi pentru ei la fel cum avem nevoie de amenzi pentru soferi

  16. #45

    Bicicleta in Bucuresti este o idiotenie.Am incercat si eu , m-am lamurit imediat cum stau lucrurile, m-am potolit, am vandut bicicleta, asta in conditiile in care am si categoria A.Cu motocicleta la fel, am renuntat .Bucurestiul este un oras oribil cu participanti la trafic necivilizati, agresivi ..etc.
    Da, cu bicicleta este misto cand am urca-o pe masina , m-am dus pe la munte si m-am dat pe acolo pana plangeau veveritele si ursii de emotie, aer curat si bucuria de pedala fara sa fi facut tarta de o masina.
    In bucuresti pe langa riscul de a fi accidentat mai este si inhalarea de gaze toxice rezultate in urma poluarii deci nu multumesc, nu imi mai trebuie bicicleta in oras.

  17. #46

    De acord cu cele spuse, mai puțin cu poziția biciclistului care trece călare pe trecerea de pietoni.
    Cred că n-ai avut “plăcerea” de a fi lovit în coaste cu ghidonul de un campion călare care făcea slalom printre cei care traversau.

  18. #47

    Ai scris repede, sub influența emoțiilor textul. 1 e ok, dar înaintea lui 1. trebuie neapărat ca statul român să updateze infrastructura rutieră la 2020. E inadmisibil să nu avem semafoare pentru pietoni ( pasarele?) pe drumuri intens circulate. Bănuiesc că acolo unde ai văzut accidentul e trafic mare. In UK, știi foarte bine cum sunt așezate trecerile de pietoni și semafoarele și pentru șoferi și pentru pietoni. Să le poți vedea din timp, și pe timp de noapte. Le vezi și din Tir și din minicooper. Am obosit sa mai tot întreb, de ce ăștia pot sa facă și ăilalți nu?? De ce? Că banii se pare că nu mai sunt o problema. De ce românii nu se revolta și să nu mai accepte mizeriile și bătaia de joc a cnadr ului sau cine naiba se ocupă de infrastructura rutieră? Când vin in Romania și conduc, după ani de zile de șofat prin UK mă ia groaza. Acum vreo 2 ani era să iau o fată pe capotă prin București pe niște străduțe cu marcaj trecere de pietoni inexistent , semnele de trecere erau blocate de dubițe parcate. Mașini parcate fix pe trecere.. noroc că aveam 40 kmph.

    • #48

      Intai sa ne dea statul, ca pe urma ne civilizam si noi …

      Bos, nu asa functioneaza!

    • #49

      Gogule, lucrezi la stat? Unde am zis eu să îmi dea statul ceva? Statul trebuie sa se asigure că nu murim ca proștii pe șosele din motive pe care alții le au implementat acum zeci de ani. Dacă statul suntem noi, atunci noi trebuie sa ridicăm problema și să o rezolvăm. Și vezi că niciunde in lume nu există civilizație fără un constrângeri

  19. #50

    Nu sunt de aceeasi parere.
    1. Bicicleta e vehicul si locul ei nu e pe trotuar printre pedestrasi, indiferent de gradul de pregatire al biciclistului. Copiii pana in 14, da. Ei nu au voie pe sosea.
    2. Respectand acelasi principiu, bicicleta nu are ce cauta nici pe trecerea DE PIETONI. Desigur, calarita, nu inpinsa. Se misca prea repede, ar trebui sa avem alt semn in loc de acela de trecere, un cedeaza trecerea, sau stop, ceva. Ca nu era destul haos deja.
    PS. In Istanbul trecerea de pietoni e ca sa iti spuna pe unde poti sa treci strada, dar pietonul nu are prioritate pe ea.

    • #51

      Ba da, locul ei e pe trotuar. Pe benzi clar delimitate. Pe sosea, doar acolo unde spațiul o permite, pe benzi destinate bicicletelor, special trasate.

    • #52

      Bicicleta e vehicul doar daca ai peste 14 ani?

    • #53

      @Skyler tre’ sa ai vreo 14 ani împliniți (adică buletin) ca să poți bicili pe drumurile publice de unul singur. Sau cel puțin așa era pe vremea mea… ;))

    • #54

      Thor, esti prost, locul bicicletei e pe trotuar daca e suficient loc, in multe tari exista marcarje mixte pietoni/bicicleta fara benzi delimitate si se circula foarte ok. apoi, ca si alti prosti de aici, nu intelegi ca bicicleta poate merge la fel de incet ca un pieton.

    • #55

      daca nu v-ati mai injura, ar fi miiiinunat

    • #56

      >>In Istanbul trecerea de pietoni e ca sa iti spuna pe unde poti sa treci strada

      Asa, si? De cand sunt turcii model pentru orice?
      /tatarii, intelegem. Turcii, nu 😉

    • #57

      ahahahahaha mersi:)))

    • #58

      Ba nu, bicicleta nu merge deloc încet ca un pieton, mai ales cand pietonul e bătrân sau copil, de obicei zboară pe lângă el, mai să-l trântească! O idioțenie sunt pistele trasate prin mijlocul trotuarului, ca cele de pe Regina Elisabeta, de exemplu, unde era sa ma dărâme un tâmpit, care apoi a intrat intr-un stâlpișor de ăla, de era să-si rupă si el gâtul! Pistele alea puse din pix prin mijlocul trotuarului sunt un coșmar si pentru pietoni si pentru bicicliști! Si care e logica sa le iei din trotuar? Nu mai bine le ia din stradă, ca mersul cu mașina trebuie descurajat, ca obezitate, poluare si alte alea, mersul pe jos trebuie incurajat, nu încurcat! Asa e si pe la națiile alea civilizate!

    • #59

      Skyler, baietas… violenta manifestata in limbaj si nu numai, este semn de frustrare, complex de inferioritate, etc. Poate o ai mica, habar n-am. Ca ‘bibliografie” studiaza comportamentul lui Mircea Badea, el e un fel de etalon in domeniu.
      In ce priveste afirmatia ta cu privire la faptul ca bicicleta poate merge la fel de incet ca si un pieton, sunt de acord, mai mult, am facut o descoperire uluitoare pe care vreau sa o impartasesc omenirii, bicicleta poate sta chiar si pe loc !

  20. #60

    Pe lângă toate, NU ar trebui sa mai existe treceri de pietoni doar marcate dar nu semaforizate. Trecerile de pietoni fără semafor sunt o sursă majoră de accidente grave sau fatale. În Germania, cel puțin Hamburg unde stau (sau in orice alte orașe unde am mai ajuns), nu există treceri de pietoni, oricât de mici ar fi și oricât ar fi strada de fără trafic, fără să fie semaforizate. Trecerile fără semafor dau impresia falsă de siguranță pietonilor (“sunt cetățean european, am drepturi să trec când vreau”) și în același timp sunt mai greu de respectat de șoferi, atunci când știu că uneori pot trece oameni, uneori nu, devin mai neatenți, plus apare competiția între șofer și pieton de a arăta cine e mai tare și trece primul. Ca atare, Germania e de vreo 4 ori mai sigură rutier față de România.
    In plus, nu există nici opinia cretină, nici regula că bicicliștii trebuie să coboare de pe bicicletă pe trecere; fiind semafoare, toți treec cum vor atunci când le vine rândul și au prioritate și aia e.

    • #61

      e o combinație de treceri de pietoni în bucurești, una semaforizată și alta nu, aproape de casa mea unde m-am simțit și am fost mereu mai în siguranță pe aia nesemaforizată. maxim 50 m între ele.
      la aia fără semafor șoferii opreau, aveau răbdare, m-or fi înjurat pe sub mustață, dar n-a ieșit niciunul la mine sau nu mi-a șters fundul sau bombeul cu mașina în 9 ani de zile.
      la aia semaforizată, cel puțin o parte din verdele pietonilor șoferii care făceau dreapta aveau galben intermitent. pt 90% galben intermitent înseamnă verde. era să mor acolo de vreo 3 ori, pe trecere, pe verde, după ce mă asigurasem. pt că plecau în secunda -1 ”după” ce li se părea lor că le-am depășit lățimea mașinii.

      și mai funny era după ce făceau dreapta, că mai era o trecere (intersecție mare, în T, treceri peste tot, numa’ în diagonală nu). pe sensul ăla de mers șoferii treceau pe verdele pietonilor jumate din perioada acestuia. dacă traversam într-un sens aveam timp să traversez chiar și cu viteza melcului mort, din celălalt sens trebuia să bag șprint.

  21. #62

    Cei mai periculosi sunt curierii Glovo sau foodpanda, aia cu biciclete. Trec pe trecere in viteza, ce mai vorbim sa se dea jos, nici nu incetinesc macar, tusti ca racheta pe zebra.

    Era sa iau 2 in interval de 300 metri.

  22. #63

    Se pare că biciclistul a vrut să taie benzile pe trecerea de pietoni ca să o ia spre mega. Nici măcar o traversare pe trecere (pe bicicletă) nu a fost 🙁

  23. #64

    Auzi, uite care-i treaba: soferii omoara pe biciclisti si tu vrei sa le ingreunezi biciclistilor si mai tare viata? Atitudinii asteia ii mai spune si “victim blaming” in alte parti. Si conteaza mai putin cine e de vina in accidentul respectiv. De vina in general sint aceiasi: cretinii din primarii care nu construiesc infrastructura adaptata si confortabila pentru biciclisti si opinia publica care ii aproba.

    E acelasi lucru cu: in loc sa prinda violatorul si sa puna un politai sa patruleze noaptea ca sa nu se mai intâmple, politia spune ca uite, curva aia aia, de aia au violat-o, purta fusta si trecea singura pe jos pe strada aia neluminata (ea venea de la servici, ca a lucrat târziu, dar asta nu mai conteaza, era doar o curva).

    Nu-mi place sa dau exemple alte tari dar aici chiar merge. Tarile care au reusit cel mai bine in directia asta sint tocmai acelea care au inlesnit cât mai mult viata biciclistilor, care le-au pus cât mai putine bete in roate, astfel incât ei sa fie majoritari in orase iar masinile sa fie doar tolerate! Dar asta nu le place grasilor cu risc de covid care nu si-ar muta curul din masina ca sa faca 500m pe jos pâna la magazin. Ei vor asa: permis de conducere pentru biciclisti, casca obligatorie, asigurare, sa degajeze dracului din fata mea cind trec EU cu masina si cam orice e bun ca sa vada câti mai putini biciclisti pe strada. Câti biciclisti cu casca ati vazut voi in Olanda, bai? Asta-i impiedica pe olandezi sa aiba masini?

    • #65

      mai du-te ma in pula mea

    • #66

      Pai casca poarta majoritatea copiilor iar restul 50 % , vesta reflectorizanta 100%, respecta regulile atat ei cat si soferiii 95 %( de , asa sunt ei mai …fricosi , vor sa traiasca nu sa vegeteze pe pamant sau in pamant) . Cu Olanda , ca exemplu , ai cam scrantit-o. Vezi procentual accidentele cu biciclisti din utilizatorii de biciclete, si calculeaza si procentul de biciclete electrice .

  24. #67

    “….să coexiste, în aceleași condiții, unii care au făcut școala, au învățat teorie, au dat examen, UNII CARE AU DAT UN CARTON DE OUA LA PITESTI, și unii care și-au luat bicicletă și atât…”
    “…am impresia că există doar în românia, care afirmă că, dacă vrei să treci pe la trecerea de pietoni, trebuie să te dai jos de pe bicicletă” – Nu e numai la noi, e si in tari cu apa mai calda, de ex. Germania. Daca pe langa trecera de pietoni e si pista de biciclisti, intr-adevar, nu trebuie sa te dai jos, poti sa treci strada pedaland. Daca nu exista pista de biciclete, trebuie sa te dai jos, si sa treci mergand pe langa bicicleta.
    Diferenta este ca nemtii au analizat intersectiile cand le-au marcat si, acolo unde e vizibilitate iar soferul , indiferent de directia din care vine, poate sa vada biciclistul venind, au continuat pistele si pe trecerile de pietoni. Unde nu, nu.

  25. #68

    Cred ca iti doresti sa vezi mai multi biciclisti morti cand spui ca e o prostie sa te dai jos de pe bicicleta la trecerea de pietoni. Ei trec acum ca sinucigasii, dar cand vor sti ca au voie?

  26. #69

    Merg de 15 ani cu bicicleta prin București. Accidente nu am avut în adevaratul sens al cuvantului, doar conflicte în trafic, de la simple injuraturi pana la chestii mai grave gen dosar penal pentru un taximetrist care mi-a dat cu spray.

    Mergând de atat timp, pot spune ca situatia s-a îmbunătățit de la an la an, daca esti civilizat ca biciclist in trafic, respecti regulile, esti atent și nu te crezi superior, sunt slabe șanse sa ti se întâmple ceva. De altfel, în ultimii 5 ani nu am mai avut vreun conflict in trafic.

    Acum referitor la propuneri.

    1. Stiu ca ne-am obișnuit sa punem semnul egal între carosabil = vehicul motorizat pe 4 roti, insa sunt multe alte vehicule care au același drept sa circule pe carosabil gen căruțe, vehicule trase sau împinse cu mana sau biciclete. Si ei plătesc impozitele din care s-au făcut drumurile alea (fiindca drumurile din localitati se fac din impozitele anuale, nu din taxele pe combustibil). Daca scoala si-ar face datoria (pe vremea mea existau cursuri de educație rutiera, chiar ne scoteau la trecere sa stam cu semnul de stop in mana, deși eram puțoi de 10 ani), nu ar trebui inventate examene și hartii noi pentru a circula pe carosabil. In condițiile date insa, un curs obligatoriu de legislație ar fi binevenit. Vidul legislativ generează probleme, pentru categoria de varsta <14 ani. De exemplu, un copil nu ar avea voie NICAIERI sa circule cu bicicleta, pe trotuar nu are voie, pe carosabil nu are voie, in parc nu are voie, daca luam legea ca atare.

    2. Eu nu ma dau jos de pe bicicleta la trecere decat daca e foarte aglomerat. Dar întotdeauna nu trec pana nu am contact vizual cu șoferul care ar trebui sa imi dea prioritate. Consider ca îmi fac și mie și lui un serviciu, grăbind trecerea pe bicicleta. Reacțiile sunt in 95% din cazuri pozitive, ceilalti 5% admonestandu-ma ca de ce nu m-am dat jos. Aici avem o problema de infrastructura: daca ar face benzi speciale pentru trecerea biciclistilor paralele cu trecerea, toata lumea ar fi castigata. Biciclistul ar trebui sa opreasca, sa se asigure si sa reducă viteza la traversare iar șoferii sa aiba semnalizarea corespondenta inainte de trecere știind ca pot întâlni un biciclist. In lipsa benzilor speciale, as obliga biciclistul sa se dea jos.

  27. #70

    Am mers pe bicicleta zilnic 6 ani in Bucuresti, ca mijloc principal de transport, in perioada 2009 – 2014. Era o bicicleta hybrid de la decathlon, ceva de trek, nu cursiera. N-am avut niciun accident cu masinile, au fost tentative, da. Singurele accidente au fost din prostia mea, cazut pe jos, fara sa aiba masinile vreo treaba.

    Am mers mult printre masini, foarte putin pe trotuar, cel mai mult pe banda dreapta, langa trotuar. Am intrat cu ea in intersectii mari si complicate (vezi universitate) atat timp cat pastram principiu de dreapta benzii.

    Ideea la bicicleta este sa nu incerci sa eviti canale, sau asflat nasol, ca sari in fata masinii. Nici ideea de a pastra distanta fata de bordura (cum e sanatos) nu e realizabila. Din contra, ca sa nu sar in fata masinii, pe anumite segmente de drum, dadeam tare pedala si apoi mergeam cat mai aproape de bordura cu pedala deasupra bodurii. Daca dadeam pedala, dadeam in bordura. Nici asta nu e sanatos, caci daca agati bordura ai zburat in fata masinii.

    Ce m-au tinut in viata in trafic sunt regulile mele personale, adica:

    1. Cand sunt la semafor, nu plec niciodata primul si stau putin in spatele primei masini. Astept sa plece ea si ma adaptez dupa cum se pozitioneaza ea pe banda. In plus, asa stiu sigur ca masina din spate m-a vazut inca dinainte sa porneasca.

    2. Ma uit constant la semnalizari si la rotile masinilor. Mai ales la rotile masinilor ca sa imi dau seama ce incearca sa faca.

    3. Nu depasesc niciodata ca viteza masinile. Daca e o masina in fata, chiar daca merge incet, nu ma bag in paralel cu ea. Raman in spatele ei, la distanta, ca stiu ca ii intru in unghiul mort + ca multi mai intai trag de volan si apooi verifica oglinda.

    4. La trecerile de pietoni unde vreau sa fac stanga, am 2 optiuni: (a) Ori e traficul destul de liber si reusesc ca biciclist sa schimb benzile pana in trecere si ajung cat mai in stanga pe banda 2 sau banda 3. (b) Merg pana in trecere si astept sa se faca rosu la masini ca sa ma bag. (c) Situatii ca atunci cand cobori de la mariott spre izvor si faci stanga la hasdeu. Acolo ori aplic metoda semaforul, ori ma incadrez in dreapta benzii 2. Banda 1 merge inainte, 2 si 3 fac stanga, si fac stanga cu masinile pastrand pozitia din dreapta benzii.

    5. Ma astept ca de pe orice straduta sa apara o masina. In timp ce soferul merge putin mai linistit cand are prioritate, si la urgenta trage putin de volan sa nu-l loveasca pe ala care asteapta si sa se se urce pe cel din stanga, biciclistul e luat din plin de cei care incearca sa intre pe un bulevard sau strada mai mare.

    6. Nu trec pe rosu la semafor. Asta e un principiu personal, pentru ca inteleg ca e frustrant pentru soferul care sta si ma vede pe mine ca trec pe rosu. Si undeva in mintea mea exista ideea ca ma respecta mai mult pana la urmatoarea intersectie daca ma vede asa.

    7. Depasesc masinile care stau la stop, atat timp cat am loc prin dreapta. Chiar si asa, super-precaut, viteza mica, sa ma asigur ca nu deschide vreun istet usa (mai ales la taxi-uri / uber unde pasagerii nu se uita in oglinda inainte de a deschide). Daca nu am loc, nu ma apuc sa fac slalom prin stanga si alte prostii. Asta am invatat-o repede, cand am incercat sa fac asta si eu eram printre masini si s-a pus verde si m-am trezit in mijlocul benzilor. In plus, 3,4,5,6 masini in fata mea la stop nu sunt un castig de timp daca ma bag cu bicicleta.

    8. N-am ce cauta pe trotuar. Nu aveam si nu foloseam claxon. Oamenii oricum nu-l aud de multe ori sau nu se dau. Pe trotuar problema este ca tu iti gandesti culoarul de trecere printre oameni, ei se sperie cand te aud si sar exact in fata ta.

    9. Gandeste ca o masina atunci cand vrei sa faci orice manevra. Gandeste-te la viteza pe care o ai, pentru ca daca vrei sa faci manevre trebuie sa fie ori gol bulevardul, ori sa ai aceeasi viteza cu masinile. Altfel, risti mult.

    Anul asta, in 2020 mi-am luat carnetul la 28 de ani. Conduc un cazan, Passat Break din 2002. Am mers cu oameni in masina din prima saptamana si toti erau uimiti ca nu parea ca sunt incepator. Nu cred ca sunt eu mare sofer si nici n-am facut mare scoala auto, dar am inteles cum functioneaza traficul in cei 6 ani de biciclit pe strazi, cu bune si cu rele.

    Ce ma sperie ca biciclist?
    Drumurile Nationale. Am iesit pe bicicleta din Bucuresti spre Mogosoaia, am mers prin Otopeni si alte asemenea. Ca biciclist nu iti gasesti locul pe drumurile astea si masinile au alte viteze si nu se asteapta sa fii acolo. Am facut si Constanta – Vama Veche pe bicicleta si e horror cand mergi pe DN prin statiuni. Not again.

    Ce ma sperie ca sofer?
    Trotinetele electrice. Sunt instabile si au viteze mari. Am mers 1 luna cu o trotineta electrica inainte sa se lanseze Lime, Wolf-e, Bolt, etc. E foarte greu sa iti metii o pozitie de siguranta (trebuie sa te lasi pe picorul din spate si putin indoit, cam ca la skateboarding). Altfel, daca stai bat, zbori peste trotineta la prima groapa. Am vazut pe la razoare o ambulanta si un baiat cu trotineta. Nu stiu ce accident facuse ii iesise osul prin glezna. No Thank you. Ca sofer, eu stiu ca ala cu trotineta nu are mare control pe ce face. Stau cat mai departe.

  28. Problema e ca au aparut foarte multi biciclisti si infrastructura s-a futut. Gen plm…nici unul dintre podurile noi nu are prevazuta banda de bicicleta. Basarab, cel putin, este sinistru. Pe Giulesti nu aveam nici o greata cu bicla, pe basarab aveam putine emotii.

    cum zicea cineva mai sus. Trecere de pietoni fara semafor. Pe sosele mari. no no no
    semafoare fara buton. Fara camere de sincronizare. no no no

    • #72

      deci pe pantelimon acolo sunt 2 treceri criminale. aia unde a murit omul, care e fix unde incepe bulevardul cu 3 benzi si toti o calca si una 200m mai incolo, in curba, efectiv in curba, unde opreste si autobuzul

  29. #73

    anul trecut am vazut cum o tipa a murit cand a cazut de pe un scooter in piata victoriei. idiotul care era cu ea pe scooter si conducea s-a gandit sa se bage pe langa o duba, s-a dezichilibrat si aia a cazut cu capul sub roata masinii. nu avea casca. soferul dubei plangea, era socat.
    normal, eram cu copilul asa cum era mai multa lume care pleca de la parada de 1 dec. recomand pt amintiri placute in familie.
    anyway, bag poola in aia care se baga printre masini ca sa fie bine.

  30. #74

    Înțeleg ce zici cu datul jos de pe bicla la trecerea de pietoni, dar tocmai ca e pt pietoni e legea asa. Altfel, cum cu siguranță sti, bicicliștii vin deseori în viteza pe trotuar și sar brusc pe trecere, ceea ce e un accident așteptând sa te întâmple. Mai sunt și recalcitranti dacă le atragi atentia ca noi șoferii nu avem un glob de cristal ca să ghicesc ce va face el și ca e recomandat sa se asigure ca poate traversa, chiar și pe trecere, cu bicicleta.

    • #75

      sunt si pietoni care alearga pe trecere, chiar daca nu au voie, hai s-ai obligam pe pietoni sa treaca strada doar in pasul piticul ca asa nu pot sa alerge

    • #76

      @Perkele, acum aproape 20 de ani am luat amendă pt că am traversat aiurea, ca pieton. ghici cum am traversat eu de atunci încoace!
      dacă din când în când pietonii ar lua amenzi pt traversat aiurea (inclusiv pt alergat pe trecere) să vezi cum s-ar potoli.

  31. Indiferent de situație, că ești șofer profesionist sau pieton întotdeauna trebuie să te asiguri. De legi nu mai vorbesc că nu are rost, nu respectă nimeni legile de circulație! “DA TU ĂLA CARE ZICI CĂ EU LE RESPECT” sigur ai încălcat legile de circulație, chiar de mai multe ori.. poate că fără să îți dai seama dar te asigur că ai încălcat legile de circulație!

  32. #78

    la modificari obligatorii si sincronizare cu alte tari as baga obligatoriu circulatul cu lumina pe timp de noapte si datul de amenzi pentru biciclistii care merg noaptea fara lumini (in Finlanda era vreo 40-50 euro amenda pentru asa ceva), in rest casca obligatorie s-a demostrat ca nu are efecte pozitive sau alte masuri restrictive pentru biciclisti.

  33. Cand treci pe la trecere este o regula foarte importanta, nu traversezi pana nu au oprit masinile, nu conteaza ca esti pe bicicleta, pe langa bicicleta sau pe jos.

  34. #80

    — Stuttgart:
    – arie: 207.4 km²
    – populatie: 634,830 (2019) Eurostat
    – autoturisme inregistrate: ~300 de mii sursa: www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.zulassungszahlen-2019-zahl-der-autos-in-stuttgart-steigt-rapide.c376eb5a-147e-4aee-9025-4d2a238fcd09.html

    — Bucuresti:
    – arie: 228 km² (cam la fel)
    – populatie: 1,830,000 (2019) Eurostat (cam de 3 ori mai multa, oficial)
    – autoturisme inregistrate: 1 milion 400 (de aproape 5 ori mai multe) sursa: www.digi24.ro/stiri/economie/studiu-avem-prea-multe-masini-in-bucuresti-sunt-14-milioane-de-autoturisme-inmatriculate-la-18-milioane-de-locuitori-1250050

    Cam cat de dibaci sa fie atat soferii, cat si biciclistii astfel incat sa moara cat mai putini participanti la trafic in conditiile din Bucuresti? Iar in Stuttgart chiar si asa se plange lumea de trafic, nu gluma…

    Pana se vor schimba conditiile in bine, circul cu bicicleta pe trotuar in Bucuresti, multumesc. Cand am pista marcata pe langa trecerea de pietoni nu ma dau jos, trec cu viteza pietonilor cand acestia au verde. Still alive.

  35. #81

    Mai pedalez si eu, dar cred ca ma incadrez in segmentul ala care merge putin prin oras.
    Nu permisul iti salveaza viata sau integritatea corporala, ci mersul preventiv , ca si condusul preventiv. Ochii pe trafic mereu , la masinile parcate sa nu se deschida usile.
    Pe trecere e in functie de trecere…. daca e semafor si nu e aglomerat nu ma dau jos. Daca e nesemaforizata, ma dau jos si casc ochii mari:)
    Pe trotuar daca merg si sunt oameni merg des cu un picior jos de pe pedala , ca sa pot opri daca e ceva. Pe trotuar e locul pietonului, daca sunt si eu pe acolo incerc sa nu il incurc. Daca am chef de mers tare o voi face pe sosea.
    Sunt oameni si oameni, la fel ca la soferi.

    • #82

      Bicicliștii pe trotuar încurcă!!! Trotinetistii si mai tare!!! Si încalcă si legea! Ma termină cu bășinile lor de ecologiști superiori moral, când ei încalcă legea si pun in pericol viețile pietonilor!

  36. “Să termine mizeria asta care, am impresia că există doar în românia, care afirmă că, dacă vrei să treci pe la trecerea de pietoni, trebuie să te dai jos de pe bicicletă. ” – aici nu sunt de acord cu tine.

    Sa iti mai spun ca, ca sofer, de cate ori era sa dau peste biciclisti pe trecerea de pietoni, PENTRU CA EI ERAU BICICLISTI PE TRECEREA DE PIETONI, care treceau fara cea mai vaga urma de asigurare, in multe cazuri mama si copil, sau tata si copil, unul dupa altul, treceau vitejeste atunci cand tu abia faceai coltul strazii, strada plina de masini pe ambele parti, astfel ca era imposibil sa ii vezi?
    Le-am atras atentia, ca macar sa se asigure inainte de a traversa – sa-ti mai spun ce injuraturi mi-am luat, ca cine sunt eu de imi permit sa le spun LOR ce sa faca??!?
    Asa ca, da, daca esti pe bicla si treci ca boul si nu te-am vazut, PENTRU CA NU AM CUM, risc sa te am pe constinta, un dobitoc mai putin, pentru ca NU POT SA VAD IN VIITOR…

    Nu zic de soferii de tir, aia sunt niste imbecili fara numar, ma refer la un sofer de masina obsinuita, care nu este jeep sau altceva foarte inalt si care face accident din cauza ca biciclistul viteaz a bravat. Nu stiu situatia particulara care a dus la acel accident, nici nu am incredere in politie ca va face lumina, doar discutand la modul general zic.

    Aici nu ma refer la un minim de 1% cu creier – ca am vazut, care se asigura, se dau jos si respecta legea.
    Da, poate e o lege tampita, dar e buna pentru noi, in acest caz.
    Iar, in extremis, chiar daca nu ne convine: dura lex, sed lex.

  37. #84

    @DFT Ești analfabet funcțional. Pietonul NU e obligat să se asigure pe trecerea de pietoni. Doar când trece pe la colțul intersecției! Mai citește. Și mai rar, ca să înțelegi.

    • #85

      de fapt, e obligat, problema a fost lămurită de mult de politie, printr-un comunicat și de către godina, când era agent de poliție. mai calm și mai ușor cu planul pe scări

  38. #86

    “dacă vrei să treci pe la trecerea de pietoni, trebuie să te dai jos de pe bicicletă. ”
    Mie mi se pare de bun simt asta..
    Pe de alta parte dacă vrei să treci pe la “trecerea de biciclete” poți sa treci și fără să te dai jos, și în funcție de marcaje s-ar putea să ai prioritate.

    Un biciclist poate sa meargă lejer mai repede decăt un om în alegare. Iar eu eu ma aștept ca pietonii sa meargă si nu să alerge/sa stea/sa se intoarcă/să altceva pe trecerea de pietoni. Un biciclist calare e cu siguranță mult mai greu de văzut și de apreciat care ii sunt intențiile.
    Sunt conștient ca e dificil sa respecți toate regulile din codul rutier. Din partea mea ar trebui eliminate amenzile pentru pietoni. Cea mai nasoala amenda e aia de la bulbar. Pietonii și bicicliștii sa traverseze pe unde și cum vor ei atât timp cât nu pretind ca au prioritate. Încerc sa ii evit atât cât pot.
    În aceeași logica, legea prevede ca bicicliștii merg (doar) pe stradă. Din partea mea – ca pieton de data asta – bicicliștii pot sa meargă și pe trotuar dar să un pretindă să le fac loc. O sa fac loc atât cat pot.
    Asemănător cu pietonii ( și mașinile) pe pista de biciclete. Asta în condițiile în care o sa existe așa ceva în România.

  39. #87

    In momentul in care eu ma plimb cu copilul de 4 ani pe trotuar iar tu ca biciclist mergi cu viteza , iesi din cadrul pistei desenate si aproape ca dai peste mine si copil , nu pot decat sa imi bag eu pula in bicicleta ta si in tine.Aceasta situatie am intalnit-o de mai multe ori , nu este o raritate.Rari sunt biciclistii cu bun simt care merg preventiv , semnalizeaza sonor din timp apropierea..dastea, pentru ca desi pista este desenata pe trotuar , pe acolo se specifica clar ca trebuie sa mearga si pietoni , NU este doar pista de biciclete ca sa faci tu cascadorii si sa bagi viteza , NU este ciclodrom !

  40. #88

    Ai dreptate, Laurra! Nici eu nu sunt de acord cu biciclisti si trotinete pe trotuare, mai ales ca multi se cred la curse de viteza. Am vazut personal, in fata mea, un pieton trantit pe jos de un neatent vitezoman cu bicicleta, a ajuns saracul la urgenta cu ceva os rupt. Trotuarele sunt pentru pietoni, cine vrea sa le foloseasca n-are decat sa mearga pe jos.

    • #89

      Personal am asistat si eu la ceva horror in parcul titan,lucru care ma face sa am sentimente neomenesti cand vine vb de biciclete.
      Pe scurt,am asistat la momentul in care un biciclozaur zburator care mergea in haita i a spart buzele si dintii unui copil cu ghidonul,copil care era dus de mama de mana si nu,nu era pe pista de bicle.Acum spuneti mi cum daca asisti la asa ceva sa nu ti se ridice tensiunea cand vine vb de tzoagle?
      P.S si ghiciti ce a facut biclozauru…
      Bineinteles a fugit si noroc ca erau vreo 3 gardieni mai incoli si la strigatele oamenilor au reusit sa il opreasca…