A fost o efervescență pe online, zilele astea, legat de faptul că armata a retras din funcțiune sicriele zburătoare, migurile vieții. Și cel mai pregnant sentiment a fost cel de melancolie, de Oh, se incheie o eră, la revedere, tovarăși de drum, ne-ați fost toiag și prieten.

Râdeam ieri cu un prieten, românii sunt, efectiv, ca niște carași aurii, le poți spune orice, face orice, în 2 zile sunt la fel de proști și au uitat tot.
Oamenilor, carașii mei, sicriele alea zburătoare au ucis O GRĂMADĂ de soldați și piloți români, PE TIMP DE PACE. Suntem țara europeană cu cei mai mulți piloți uciși de propriile avioane, pe timp de pace. Când a fost, anul trecut, nu, când au căzut niște miguri singurele, pentru că na, era furtună și nu se face să zbori când e furtună?

Giiizăs.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

35 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pentru că-s imbecili?
    De ce plm nu-și cumpără Eurofighter Typhoon nu înțeleg.

    • #2

      Pentru că Typhoon are cel mai mare cost de operare dintre avioanele de generația lui. Austriecii vor să scape de ele, și ei au Tranche1, care are costurile cele mai mici din gamă. În plus, în caz de nevoie până se urnesc Jean francezu’ și Hans germanu’ să îți facă reaprovizionarea cu piese de schimb, mai repede vin niște F16 șterse de praf de la AMARG, cu piesele și muniția aferente. Ar mai fi și faptul că nu trebuie să faci un ghiveci de diferite tipuri de avioane și muniții, că trebuie să ai personal calificat pentru fiecare. Și apropo, nemții vor F35, oare de ce?

      1
    • #3

      @Iulian: ministra apărării din Austria e o tâmpită sadea, d-aia care habar n-are pe ce planetă trăiește. Ar fi în stare să doteze armata austriacă cu praștii făcute din rămurele uscate căzute pe sol și drept muniție pietricelele duse de Dunăre în Viena.
      Da, știu. Toți vor avioane la preț de machete. Dacă se poate, ar fi preferabil ca piloții să vină cu bani d-acasă.

  2. #4

    Si eu sunt inca mirat de cat de multi romani ofteaza dupa perioada comunista , ofteaza dupa Ceausescu care era mare patriot si antiglobalist in capul lor mic si sec, deci chestia asta cu migurile se asorteaza cu nostalgia dupa Ceausescu si ce bine traiam noi atunci.
    Deci 1989-1945 egal 44 de ani de comunism si indobitocire a unei populatii, este cam mult si sanse mici sa ne revenim.

    1
  3. #5

    Unii încă sunt melancolici după ceauşescu, aşa că …

  4. #6

    Melancolie a fost si cand ultima dacie berlina a iesit pe poarta fabricii. Cazanele alea de abia se taraie pe sosele si franeaza pe diagonala…

    1
  5. #7

    ” românii sunt, efectiv, ca niște carași aurii, le poți spune orice, face orice, în 2 zile sunt la fel de proști și au uitat tot.”

    Blasfemie! :))))

    Rar vezi nație care-și pupă-n cur asupritorii de secole. Dovadă că de 34 de ani de libertate românii mențin comunismul la putere și acum vor sa reînvie legionarii. Carașii aurii sunt deștepți prin comparație.

    1
    • #8

      Da, probabil nici 1% dintre votantii AUR nu stiu cine au fost Codreanu si Sima, dar au simpatii legionare.

  6. #9

    Un avion de interceptare a fost transformat de “specialii” din aviatie în avion multirol.
    Ar fi trebuit sa aibă fly-by-wire da’ s-au terminat banii așa că au inceput să cadă.
    Pilotii români sunt si ei români chiar dacă piloti. Au murit cei care , cu cel mult 50 ore/an de zbor, se
    credeau “artiști”.
    Nici acum nu stăm mai bine chiar dacă avem F16.
    Lipsa de ore de zbor va face iarăși victime.
    Tovarășii trag spre grade și pensie, nu le pasă de oameni.
    În caz de “ceva” facem rost de avioane, de piloți imposibil.

    1
  7. #10

    La revedere tataie, manca-ti-as pensia matale!

    1
  8. #11

    Asa-i cand nu se pot concentra sa auda/citeasca toata stirea. La radio si tv a sunat cam asa: Se retrage MIG ceva, mai avem in dotarea armatei 30 si ceva (34 sau 36, mi-e lene sa caut), din care functionale vreo 20, iar in ultimii 30 de ani peste 20 s-au prabusit, iar x persoane si-au pierdut viata in aceste accidente aviatice.
    Ce au tinut minte romanii? Se caseaza Mig-ul, muica, ce o sa ne facem?
    Daca este vreun specialist printre noi, sa ne explice si noua de ce tine publicul minte doar primele 5 cuvinte din propozitie..

    • #12

      Informaţiile situate la începutul şi la sfârşitul listei de învăţare sunt asimilate cel mai bine.

    • #13

      Le mai ara moșia uneori…

  9. #14

    Romanilor in general le e dor de chestiile cu potential nivelator din trecut, ceausescu, pocnitorile cu carbid, joaca prin santiere nepazite, betiile din facultate, prima nevasta…ok, poate nu asta ultima.

    2
  10. #15

    Ioane, da’ tu nu-ti sapi gradina?
    Nu, poate cade un mig si mi-o sapa el

    1
  11. #16

    Pacat, erau facute cu tehnologie ruseasca dinaia buna si tabla groasa… nu ca plasticariile alea de F16 si F35.

    3
    • #17

      F35 – Mach 1.6

      F16 – Mach 2.05

      MIG21 – Mach 2.1

      youtu.be/t9GBHNaYzcs

    • #18

      @claudiu atata poti.

    • #19

      Viteza maxima a avionului nu mai e de multa vreme factorul important. E mai important sa ai un radar bun si rachete care au peste Mach 3-4 sa ajunga la tinta de la distanta.

    • #20

      @claduiu cutia manuala e mai buna, nu? ca simti masina.

      3
    • #21

      Claudiu, MIGul 21 era interceptor, gandit sa doboare bombardiere NATO care carau bombe nucleare. Exista si MIGuri aproape trisonice.
      Avioanele din anii 60 din generatia lui 21 erau cam toate la fel de rapide.
      Dar ala e cam singurul avantaj, avioanele moderne sunt mai manevrabile si au raza de actiune mai mare.

    • @Claudiu: greșești mafrend. Mig 21 face 2.5 Mach la 13000 de metri.
      F 16 face și el, tot atât. La 14000. Pe de altă parte, F e un multirol perfect pentru grădina maicii domnului. Mig 21 nu e.

    • #23

      Din ce am citit, avioanele moderne au radare si materiale/design anti radar… nu cred ca mai conteaza nici manevrabilitatea. Astia zic ca SU57 e mai manevrabil decat f22. f35 e ala de export, f22 e etalonul.

  12. #25

    Productia l MIG-urilor 21 s-a inceput prin 59 si s-a oprit prin 70-80 ? Cam cat ar fi trebuit sa zboare ? Tot le-au desfacut, au scos piese din enele si le-au pus pe altele. Nu zic ca mig-urile astea nu aveau defecte din fabricatie dar nu poti sa tragi de ele 50-70 de ani ? Luam acum F-16, sper astea sa tina macar 100 de ani fara reparatii. 😀

    • #26

      Era o vorba in armata: la alte avioane se schimba motorul la 5 ani. La MIGuri se schimba pilotul la 15 ani.

  13. #27

    e partea artistica, sensibila a romanilor (vezi rezultatul de la”romanii au talent”). nu prea poti sa pui in versuri : “a-nceput de ieri sa cada cate-un mig, acum a stat” cu f16. suna ca dracu, nu are pic de finete.

    2
  14. Îmi aduc aminte de o glumă cu un țăran intervievat:
    – Și cu ce arați câmpul?
    – Cu MIGurile. Cade unul, ară câte un hectar.

  15. #29

    Au retras MiG 21, acest avion care zboare inca de pe vremea razboiului din Vietnam?

    i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/881/867/6f6.jpg

  16. #30

    Pe vremea mea se zicea că România e plină de minereu de mig

  17. #31

    Mig21 a fost un avion ok la vremea lui, la noi însă a rămas în serviciu prea mult timp. Plus adăugată mentenanță făcută pe bani puțini (dacă s-a făcut și nu au dispărut banii).
    Râdem noi de ruși și ce a făcut corupția din armata lor, dar la noi e la fel.

    • #32

      Dupa ’68 cand Ceasca s-a otarat la Brejnev, Romania nu a mai primit armament rusesc nou. Romanii au copiat Dragunovul si AK74le dar MIG-urile 29 erau mai complicate si nu le-a iesit schema.

    • #33

      Plus kerosen diluat cu petrol lampant…

  18. #34

    Sa vedeti tragedie la retragerea locomotivelor CFR vechi de >40 de ani….

  19. #35

    Cred că lui Ioan Mircea Pascu, pesedistu’, i s-a pus pe vremea când era ministrul apărării întrebarea “de ce cad MIG-urile, domnule ministru?” la care domnu’ a răspuns “Cad MIG-uri pentru că MIG-uri avem!!!”