Se pare că tocmai s-a încheiat dominația firmelor de leasing asupra clienților, odată cu intrarea în vigoare a noului civil. Cel mai important lucru este că nici măcar nu se mai poate pune problema de a plăti toată mașina, plus dobânzi și penalități, dacă ești rău platnic. Dacă nu știați, dacă nu îți plăteai rata la leasing, firma de leasing venea, îți lua mașina, după care te obliga să le plătești tot restul de bani, pe care tu oricum nu aveai de unde să îi plătești, că de aia nu ai mai plătit leasingul.

Numai eu știu vreo 2 prieteni care au avut showuri de showuri cu firme de leasing. Inclusiv chestii de genul plătit tot, plătit rata reziduală și trezit la ușă cu recuperatorii care îi luau mașina, cu motiv gen trebuia să dați mai mult, nu ați fost atent, vorbiți cu cei de la leasing hai papa ne mai vedem. Am impresia că și Ionuț de la smartgifts a luat-o în felul ăsta.

Deci, e de bine.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

4 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pai si cine-i de vina ca nu si-a luat ce-a dea doua cheie dupa ce a platit ultima rata?! Oricum stiu firme de leasing care iti dau toate cheile de la inceput!

  2. e de bine, mai trebuie sa reglementeze situatia in mod similar si la creditele imobiliare. nu ma refer aici la a-i sprijinii pe toti neavenitii care s-au bagat la credite pe care nu le pot duce, ci la alinierea la normele europene in domeniu. cred ca toata lumea ar avea de castigat daca bancile ar fi mai relaxate in aceasta privinta. probabil, statistic vorbind, sunt foarte putini clientii de rea-vointa, care fie sunt prosti fie sunt cretini si nu se straduie sa-si achite ratele.

  3. In cateva zile platesc ULTIMA rata si inchid contractul cu UniCredit pentru dojomobil. Rata reziduala ZERO, asa am stabilit de la inceput (am dat 3000 E avans si am stabilit chestia asta). Am sunat acum cateva zile firma de leasing sa ii intreb INCA O DATA care este situatia mea, ce rata reziduala am (desi scrie clar si pe contract si pe situl lor ca e zero), ce mai am de platit. Pe langa ultima rata mai am de dat vreo 80 de euro sa inchida contractul si vreo 20-30 pe diferenta de TVA (baga-mi-as in Statul roman).

    Anul trecut am intarziat vreo 2 rate (prostia mea, deh) si era sa o incurc. Dar EU am facut prostia asta, nu firma de leasing. Ca sunt cacanari si ii doare la baston, asta e clar. Am avut noroc cu o gagica de acolo, care chiar s-a gandit ca le folosesc banii mei, deci m-a ajutat sa revin pe linia de plutire. Mi-am platit restantele, comisioanele lu’ peste etc. Atat timp cat esti la zi sunt prietenii tai.

    Daca ai o rata, O PLATESTI. Punct. Stii clar care sunt conditiile (ca si eu le stiam) si in ce te-ai bagat. Asa cum mi-a placut sa iau masina noua din curtea dealer-ului, asa sa-mi placa sa-mi respect si obligatiile contractuale.

    Sunt de acord si ca unele chestii erau ‘exagerate’, deci probabil o reglementare mai serioasa nu are cum sa strice. Hai sa nu ‘demonizam’ insa bancile, doar pentru ca noi suntem atat de batuti in cap incat sa semnam contractele alea. NIMENI nu este vinovat de situatia asta, eu singura am semnat in 2008, eu termin in 2012 de platit masina.

    Ca sunt indragostita de ea, ca-i cea mai tare din parcare etc., astea-s bucuriile unui om care si-a dorit masina aia. Dar conditiile contractuale au fost clar stipulate si, atat timp cat te tii de ele si de ametitii aia de la firma de leasing, ar trebui sa fii OK. Sunt departe de a fi niste sfinti, cu asta sunt foarte de acord. De aia tre’ sa casti ochii de 1000 de ori, ca te ard cum te prind 🙁

  4. Daca statul tot se baga “pompieristic” peste tot sa “reglementeze”, de ce nu face asta si pentru banci. Adica, in cazul in care altcineva decat contractul hotaraste ca Gogu, dupa ce si-a luat masina noua, pe care banca a achitat-o integral catre dealer, nu mai poate plati, si banca sa-si ia restul de bani inapoi de la dealer, asa ar fi echitabil. Adica, de ce in lantul asta, clientul trebuie protejat, cand el este cel care greseste cel mai mult? Nimeni nu-l obliga sa-si ia masina, el vine si cere bani, fiind de acord cu conditiile, apoi isi da seama dupa cateva luni ca nu mai poate plati, deci e normal sa fie protejat de stat. Pe gandirea romaneasca, sa plateasca bancile, ca au de unde. Si dupa ne intrebam oare de ce nu vine nimeni sa-si investeasca banii in Romania. Pai cum sa vina, cand isi expune banii unui asemenea risc?