Acum ceva timp, mai exact pe 1 iunie, am primit pe mail, spotul acela de la bestjobs de se difuzează în general seara, că probabil e mai ieftin, cu rugămintea de a-mi da cu părerea despre el. Fiind la FITS, am uitat, din păcate, dar mi-am adus aminte acum, văzându-l la televizor.

Deja e prea târziu pentru a mai face eu vreo analiză pe text şi, la urma urmei, specializarea mea nu este de publicitar pentru că, deşi tot absolventul consideră că cel mai mişto e în publicitate, eu cred că e unul din cele mai grele joburi posibile. Dar divaghez, ca deobicei.

Revenind la spot…

DACĂ ÎMI ARATĂ CINEVA UNDE SCRIE CĂ BESTJOBS E UN SITE DE INTERNET, ÎMI MĂNÂNC iMACUL.

Adică faci ditai spotul, cu cheltuieli de mii de euro, dar omiţi să spui cine e bestjobs şi unde poate fi găsit? Cui se adresează o campanie pe TV? Oamenilor care folosesc internetul în mod obişnuit şi nu se uită la televizor şi cu atât mai puţin la reclame? Oamenilor care folosesc internetul, au auzit de bestjobs, dar nu vor să îl folosească?

Nu cred, cred că targetul este pe populaţia care nu foloseşte internetul în mod obişnuit şi nu ştie de mana cerească numită bestjobs. Ori dacă tu te adresezi unor oameni care nu au tangenţă cu internetul şi nu au auzit de tine, CUM VREI SĂ FII GĂSIT? Serios, când s-a făcut primul brainstorming pe tema asta, nu s-a pus întâi problemă, primordială după părerea mea, bă, noi cui ne adresăm?

Doar întreb aşa, ca nespecialistul….

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

17 comentarii Adaugă comentariu

  1. Hai bre ca la final apare un laptop..deci e clara treaba, trebuie doar sa fi atent la detalii .

  2. cel putin 25 de milioane de romani stiu ce aia bestjobs. cel putin! deci reclama e facuta doar ca sa se simta ei puternici, ca la Cola.

    • #6

      Cel puitn 25 milioane romani? Din cei 23 milioane? Intreb, nu dau cu paru’.

    • #7

      Jordan » teniescu era ironic…

  3. La varianta TV au pus de curand un .ro la sfarist

  4. Si piticu a ridicat acelasi semn de intrebare pe 1 Iun.

  5. un site de recrutari mediocru spre prost, bine bine… au PREMIUM CV bwhahahahahaha =))

  6. ce face romanul cand nu stie ceva? cauta pe google… 🙂

  7. @dragoshy: sau si mai frumos: intra pe google.com si cauta cuvantul cheie “google”. Apoi cauta ce-l intereseaza.

  8. Trecem peste analiza in sine si ajungem la:

    ”pentru că, deşi tot absolventul consideră că cel mai mişto e în publicitate, eu cred că e unul din cele mai grele joburi posibile. ”

    Triple thumbs up 🙂

  9. E cumva reclama pentru Gala “Campion pentru Romania” din 9 iulie al lui Bute ?

  10. #15

    @Teniescu: corect, cu o mică adăugare: sunt minim 60 de milioane de români
    /topic: doar mie îmi put chestiile româneşti a amatorism cras?

  11. @Krossfire: e greu pentru ca idealul e sa iasa numai virale, dar toata lumea stie ca industria e plina de dobitoci, ale caror rezultate le vedem zilnic la televizor.

  12. Nu Flo, idealul e sa iasa munca de calitate. Toate lume stie = absolut toti ignorantii care n-au pus piciorul in viata lor intr-o agentie si n-au idee ce munca in spatele unui nenorocit de flyer. TV-ul e o parte mica din ce inseamna publicitate.

    Daca ar fi numai vina industriei, ar fi mult prea usor, dar uite ca nu e plina lumea de copywriteri, art directori si viitori manageri de CS. Dupa cum arata lucrurile la angajare (cu imbecili care nu-s capabili sa scrie 3 fraze coerent, oameni fara experienta in design, dar care ”stiu Photoshop” etc) nici nu va fi prea curand.

    Pe langa cei din industrie (nu zic ca nu-s destule poame), sunt si clienti care au toata puterea financiara in mana, sunt si aceeiasi consumatori care pe de-o parte se vaita ca ”nu ies lucruri de calitate” (dar pe de alta se ataca in stil pur romanesc ca sunt jigniti de o incercare mai sanatoasa de umor).

    E un job care implica talent sanatos la scris/design grafic, o gandire strategica ascutita, o latura artistica pronuntata, cunostinte de marketing, antrenament constant (creativitatea e munca in primul rand…pe langa faptul ca-i extrem de rara), portofolii si mult mult overtime zilnic. Sunt convins ca sunt 1000 de comentatori care ”ar face treaba mult mai bine”, dar dupa traficul de oameni care rateaza interviu dupa interviu, as spune ca e doar o imagine trista si denaturata, una care nu face decat sa aduca oameni de o calitate chestionabila in industrie. Totul e fain si usor pana cand ti se cere sa vii cu 30 de concepte in engleza intr-o saptamana (din care se vor accepta maxim 1), moment in care brusc apare cuvantul ”munca” peste tot muntele de aberatii.