Două faze de azi, din trafic.
Doi bicicliști, unul cu pălărie cu boruri mari și pardesiu, tipul clasic de #rezist-ent care vrea schimbare și unul cu telefonul la ureche, treceau pe trecerea de pietoni urcați pe bicicletă, prin fața poliției. Fără stres, probleme sau ceva, era doar o altă acțiune normală.

Un motociclist, pe DN1, într-o aglomerație infernală, băi, infernală, coadă de la Balotești, mașinile mergeau cu 30-40 la oră, făcea slalom printre dungile care delimitează banda 1 de banda 2. Serios, slalom, relaxat, fără nicio jenă, nu îi păsa de nimeni, de mașinile care încercau să îl evite, de nimic.

Nu mai zic de bicicliștii care nu stau, majoritar, la semafor, pentru că deja e normal. Ei și motocicliștii vor respect în trafic, dar legea să fie respectată exclusiv de alții. #rezist

Trebuie neapărat să pun o cameră și pe Honda, că deja devine riscant să nu ai așa ceva.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

45 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Dupa ardeleni si cancer biciclistii sunt cea mai mare nenorocire pe acest pamant.

  2. Nu ma asteptam la tine la faza cu #rezist. Ai putea sa lași pentru A3 asta

    • #5

      suna funny

    • inteleg ce zici, dar nu faci altceva decat sa cresti faza asta. Toti care suntem anti psd suntem tefelisti #rezist. Dar uite, sunt prosti ca trec cu bicla pe rosu

  3. #7

    Camera de bord a fost cea mai buna investitie. Firma de asigurari nu a putut contesta nimic pentru ca aveam filmarea accidentului si au acceptat decontarea fara batai de cap.

  4. @Arhi: n ai filmare cu motociclistul? Caut niște materiale filmate cu tâmpiți pe motocicletă și chiar dacă netul abundă de așa ceva, am nevoie de chestii .ro filmate în trafic.

  5. Duminica am muscat din asfalt mergand cu bicicleta.
    Lectie invatata! 😉

  6. #11

    Mai stiu pe cineva care a luat de 2 ori bataie de la motociclisti, baws… 😀

  7. #12

    Sa nu-i uitam nici pă trotinetriștii care isi fac veacu printre masini. Mai acu’ vreo saptamana mergeam potolit cu fro 40 la ora pe cheiu Dâmbovitii si hop ma depaseste o trotineta. Pe dreapta. Coa….aveam 40 si ala m-a depasit. Ce plm trotineta e aia? Evident ca rumanu n-avea casca sau alte rahaturi d-astea de protectie. Era asa….casual. Sa mai zic ca la primu semafor a bagat un slalom mic si s-a bagat pe rosu.
    Cat despre motociclisti, s-au inmultit ca mustele. Toti pustanii cocliti isi iau motoare ca sa dea bine pe bulevard. Asta inseamna motociclit ptr ei….pîr pîr pe magheru. Doua ture si apoi la cafenea. Sau aia mai curajosi se duc pana la ploiesti pe A3. Adevaratii zei incearca si-un transfagarasan si te trezesti cu ei pe contrasens ca de….e greu pe viraje cand tu esti motociclist de linie dreapta.

    • #13

      Eu i-am vazut cu trotineta cu viteza pe trotuar, printre pietoni.

    • #14

      jenel, da, sunt unii care fac jdemii de kilometri pe magheru sau pe tastatura. dar daca ai dat de el pe contrasens pe transfagarasan chiar e motocilcist. poate nu cel mai bun (dar hei, nu trebuie sa fim toti valentino rosssi), poate marlan (motocilist nu exclude marlan, asa cum nici sofer nu o face), dar totusi motocilist. pana la urma era acolo, nu pe forum…

      in ce priveste respectul… de obicei sunt vizibili doar aia care nu il acorda. 90% dintre soferi il ofera, te vad, te lasa si isi vad de drumul lor. faci 100 de kilometri intr-o zi prin oras si singura chestie pe care ti-o aduci aminte este dobitocul care s-a lipit de autobuz cas a nu treci tu. nu-i bai, ca el s-a oprit la urmatorul semafor in timp ce tu ai trecut pe partea ailalta ca ti-au facut loc alti 18 soferi, dar pe aia nu ii ti minte. cam asa si la motocilisti… il tii minte pe ala care te-a deranjat, nu pe ceilalti 99 care s-au dus pe lanaga tine fara sa-i stii.

  8. #15

    Brașov, duminică, aglomerație și viteză. Mașină de firmă (Univer, ăia cu sosurile), numere de MM, stickere cu “România vrea autostrăzi” și “#șîeu” lipite pe portbagaj. Lipsă semnale pe cele câteva sute de metri de slalomuri, cât l-am urmărit eu. Degeaba vor ei autostrăzi, dacă nu știu să conducă nici pe drumuri de rang inferior.

    • #16

      Pai stai, bo$$…doar unii vor autostrada? Eu credeam ca toti vrem

    • #17

      Eu nu vreau autostrăzi. Sincer nu vreau. Pentru că românii ajunși pe autostradă sunt ca o turmă de hipopotami disperați să ajungă la apă. Chiar și A3 pe bucata cu 3 benzi e horror. 5 benzi dacă le-ar face și nu le-ar ajunge la stresații ăștia.

      Ce vreau eu în locul autostrăzilor? Vreau lumină pe toate drumurile principale, de la DJ în sus. Vreau marcaje, dungi, semne. Vreau presemnalizări din vreme. Vreau fluidizare pe tot ce s-a construit până acum în România. Vreau astuparea gropilor și a fisurilor, și aducerea gurilor de canal la nivel cu strada. Etc.

      Cel mai bun drum pe care am mers vreodată în România este Sibiu – Mediaș. Drumul ăla prin sate e mai bun și mai mișto ca orice autostradă sau DN. Dacă ar fi toate la fel nu ai avea nevoie de nici o autostradă.

    • #18

      Da, se știe că o turmă de hipopotami disperați e mai în siguranță pe un DN decât pe o autostradă. Da, are sens. Bine că vrei fluidizare, dar nu vrei autostrăzi. Normal că nu e nevoie de autostradă pe un drum ca Sibiu – Mediaș. Ele sunt necesare acolo unde DN-ul e de multă vreme la limită sau unde e nevoie de o legătură cu vestul (vezi SB-PT, TGM-BV-Ploiești, Ploiești-Pașcani, TGM-Iași, TGM-Borș). Calitatea drumurilor n-are nicio legătură cu nevoia de autostrăzi pe anumite segmente din RO.

    • #19

      ionut, eu vreau o politie care sa incaseze fortat amenda pentru FIECARE incalcare a legii, oricat de mica.

      PS nu, nu conduc 100% legal pentru ca stiu ca nu exista consecinte. dar nici amenzi si nici macar incidente nu am (daca nu numeri 2 table usor deformate, in sensul ca trebuie sa te uiti in soare ca sa le vezi, in aproape 10 ani si peste 400000 de kilometri).

  9. #20

    Un pic mai multa educatie si informare nu ar strica.
    1. www.trafictube.ro/lane-filtering-lane-splitting/
    2. Asa cum o masina poate depasi o motocicleta (fara atas) chiar daca e linie continua si o singura banda, cu conditia sa existe suficient spatiu si reciproca e valabila.

    • #21

      un pic de atentie nu ar strica atunci când citesti. motoristul facea slalom intre liniile de demarcație, nu intre masini.

    • #22

      Ce am zis eu sunt motivele pentru ce ai vazut tu. In plus politia nu doar tolereaza astfel de comportament, dar il si incurajeaza. Problema e ca unii bizoni nu sunt in stare sa discearna intre exceptie si regula si fac faze de genul si atunci cand nu e necesar.

    • #23

      in continuare, nu intelegi. omul, in plin trafic, ocolea liniile intrerupte de pe sosea, slalomand intre ele, ca distractie. nu masinile. nu avansa in trafic. doar perturba traficul.

    • #24

      Omul se plictisea și făcea opturi..

  10. #25

    cum ar fi daca si soferii ar gandi asa? hai ca trec, oricum eu nu incomodez?

  11. #26

    www.mariciu.ro/faci-ceva-trafic/

    stii faza cu descreieratu ala, nu?
    si-s multi de tot asa

  12. ar fi destul de improbabil sa nu incomodeze. Bine, io acum ma gandesc si la semafoarele inteligente de aici care nu te tin pe rosu daca esti singur pe drum, dar, in general cu bicla poti sa treci pe rosu fara sa incomodezi.
    Sunt semafoare (vezi tineretului) care sunt pentru pietoni/pentru trafic. Ori, daca nu sunt pietoni si drumul e liber, ce exact incomodezi?
    E corect? Nu. E periculos? Nu. Daca ma opreste politia si imi da amenda o platesc? Ghinion, dar da. Se intampla peste tot in lume chestia asta? Da. Ar trebui regandit traficul si pentru biciclete? Da.
    *aici in 14 km de acasa la munca am un singur semafor. Pe care uneori il trec pe rosu pentru ca fiind mic nu ma vede camera si nu imi da verde.

    • #28

      sunt locuri unde nu incomodeaza. dar e irelevant. tu, ca biciclist, te astepti ca soferii sa respecte toate regulile, pentru ca pula mea, sunt soferi. in schimb, invers e in functie de cum are chef biciclistul.

  13. ah. Aici daca treci pe rosu iti iei o amenda finuta de 150e. Si tot mai trec unii
    In Germania cred ca era ceva gen 20

    • #30

      nici in romania nu e vreo amenda mica, dar cand aia trec pe trecere, cu telefonul la ureche, pe bicicleta iar politistul nu are nicio reactie, problema deja este maligna

  14. clar asta. Nici eu nu prea merg cu telefonul, rar vorbesc la telefon pe bicla. Asta cu trecerea…e asa si asa. Stiu ca e ilegal, dar motivul exact este penibil

  15. #32

    ”Nu stau la niciun semafor” ___________beeeeep_____________

  16. #33

    Sunt ani buni de cand nu mai fac loc motociclistilor sa treaca pe langa masina, e o practica cretina si exiata intotdeauna riscul unor accidente asa ca canci. Iar pentru faza asta cu biciclistii care nu incomodeaza cand nu respecta regulile, e o mare idiotenie si o magarie. Le transmit pe aceasta cale alora care trec pe rosu dar o tin tare cu respectarea legii: mooie bah ipocritilor!

    • #34

      Filteringul nu e interzis legal in Romania si pana nu va fi, e dreptul meu sa fac asta – in conditii de siguranta, evident. Daca am loc in timp ce masinile asteapta la semafor (oprite), voi trece printre ele – nu uita ca eu nu am confortul din masina vara unde bate AC-ul si am muzica preferata. Plus ca ma simt mai safe sa plec primul de la semafor si sa nu stau inconjurat de tone de fier care oricand pot si vor face manevre nesemnalizate ca “nu m-au vazut”.

      Da, nu mi se pare ok sa turezi motorul ca idiotul astepand sa-ti faca masinile loc – as vrea sa se dea amenda pentru asa ceva. La fel cum as vrea sa se dea amenda pentru cei care intentionat trag de volan ca sa nu te lase sa avansezi, cand dupa cum ziceam mai sus, asta e perfect legal in Romania.

    • #35

      da, cu asta sunt ok. daca are loc sa treaca, sa treaca, ca de aia e pe 2 roți. eu ii las intotdeauna, oamenii, majoritar, multumesc, totul ok

    • #36

      @Arhi – ca in orice grup de oameni care au un singur lucru in comun, evident ca o sa gasesti toate specimenele. Si da, sunt unii care stau si tureaza motorul pana te dai si dupa ce te dai nici macar nu-ti multumesc ca le-ai facut loc – asa e in toate grupurile: daca luam un grup de oameni absolut random o sa gasim printre ei oameni ok, oameni tembeli, oameni care nu risca foarte multe, oameni care risca orice etc.

      La fel sunt multe manevre care daca n-ai mers vreodata pe doua roti nu au sens si par foarte riscante, de exemplu plecatul in forta de la semafor. Aici sunt 2 chestii: poti sa ti-o iei daca e vreun bizon care forteaza galbenul pe drumul perpendicular, dar daca te asiguri ca nu vine geanyb0$$, plecatul rapid de la semafor e o chestie foarte sigura pentru tine ca motociclist: in 2-3 secunde nu mai esti inconjurat de masini si automat riscurile de a ti se intampla ceva nasol scad masiv.

      Aceeasi poveste cand mergi la viteza traficului: daca toata lumea din jurul tau (sa zicem pe un bulevard cu 3 benzi) se deplaseaza cu 60km/h, daca ai posibilitatea sa te muti pe o banda mai libera si sa accelerezi pentru o perioada scurta la 80-90km/h ca sa scapi de restul masinilor care te inconjoara, automat scazand sansele sa se urce cineva pe tine, desi e ilegal (din punct de vedere al depasirii vitezei maxime admise), o voi face – prefer oricand o amenda de viteza posibilitatii de a trage cineva de volan peste mine cu niste consecinte pe care nu vreau sa le estimez.

      Inca n-am reusit sa-mi iau vreo amenda de viteza (fie ea cu masina sau cu motorul) pana acum, iar daca o voi lua, o sa fiu impacat cu mine ca asta e costul pentru ca eu sa ma simt mai in siguranta in trafic.

    • #37

      bine, procentele cresc cand e vorba de 4 roti, inconștiența se amplifica. doar ca sansele de deces sunt mai mari pe 2 si de asta sar in ochi

    • #38

      Da, sar in ochi. In acelasi timp sunt chestii pe care daca nu ai mers pe doua roti o sa consideri ca sunt facute doar de show si pun in pericol omul de pe doua roti cand, de fapt, e exact invers.

      O sa specific de acum ca baiatul pe care l-ai vazut tu pe DN1 facand jaloane probabil era plictisit sau se distra – n-o sa fac pe sfantul aici ca n-are sens, si eu mai fac asta cand locul permite – deci clar nu pe DN1 si clar doar cand nu e trafic (adica nu vad nimic in oglinzi in spate) si drumul e incredibil de drept si plictisitor si doar pe banda mea.

      Dar culmea, aceeasi manevra o fac si in oras, mai ales noaptea, pentru ca e una din putinele lucruri care te face mai vizibil – si pentru cine n-a mers pe motocicleta vreodata, senzatia aia ca esti cu adevarat invizibil in trafic n-ai experimentat-o. Sa “faci jaloane” e ok cand te apropii de o intersectie, pentru ca altfel poti fi cu adevarat invizibil.

      Marimea motocicletei e mica si deplasarea liniara o face sa nu fie vazuta de creierul uman asa cum trebuie: de-asta oamenii nu pot estima corect distanta si viteza cu care se deplaseaza si vedem accidentele alea mirifice cand masina iese fix in fata motocicletei. Daca “faci jaloane” brusc deplasarea nu mai e liniara si ajuta creierul in a o observa mai bine – uite aici un video care demonstreaza asta – youtu.be/FfeKk9co5VQ?t=67

      Fara sa stii aceste informatii, ai fi putut zice ca motociclistul face o manevra nesigura, corect?

    • #39

      Experienta cu “filtering-ul” din italia sau grecia ajunge pt o viata. Tot o mizerie o consider. Nu inteleg de ce trebuie sa ma stresez eu cand plec de la semafor sa nu cumva sa am un baiat din asta destept care incearca sa sara randul? Sa ajung sa feresc din astia si cand stau pe loc. O tampenie. Nu trag de volan dar nici nu fac loc. Cine vrea in fata isi asuma un risc. Si daca tot zici ca e ok, cum se numeste atunci cand diversi pe doua roti depasesc coloana pe banda de urgenta? Filtering?

    • eu la faze d-astea turez bicla 😀

      bine, in bucuresti pe magheru facea 2 pe fata 2 pe dos. As fi preferat sa nu fac asta si sa merg pe dreapta, dar cumva imi place sa nu dau in toate canalele, stiu, sunt un nerecunoscator.
      Si, cand se punea traficul in miscare dadeam si io din pedale cu spor, macar 35 daca nu 40. 50 nu mai pot ca si si batran si gras, dar nici masinile nu faceau arogante d-astea ca nu aveau loc.
      Culmea…nu imi luam claxaone, mui sau alte cacaturi. Dastea imi luam cand mergeam cinstit pe dreapta

    • #41

      @Ender – uite, acum 2 ani am facut cu un prieten o plimbare de o zi: Bucuresti – Pitesti – Transfagarasan – Fagaras – Brasov – Bucuresti. Pe ultima portiune am ales DN1 – era intr-o duminica, si era seara. A inceput sa ploua in timp ce frumoasa coloana care incepe pe la Posada era in formare.

      Da, am mers pe marginea drumului, intre linia continua care delimita banda 1 de acostament, cu 10km/h sau cat s-a putut. Am trecut pe langa foarte multe masini de politie care stateau linistite in coloana, dar evident ca nu s-a intamplat nimic. Ce-o sa-mi zici? E seara, ploua. Ar trebui sa fiu cretin sa stau in coloana cu masinile cand pot sa merg, pe riscul meu evident, cu 10km/h ca sa ajung mai putin plouat acasa.

      Intr-adevar, nu ma bag la banda de urgenta pentru ca din punctul meu de vedere ca moticiclist trebuie sa fii FOOOOOOOOOOOAAAAAARTEEEEE plicitist sa mergi pe autostrada cu motorul. E cel mai neplacut lucru din lume. Dar daca as fi pe autostrada, in coloana si banda de urgenta ar fi absolut libera, as merge rezervat (adica incet, max 30km/h) pe ea. Diferenta intre mine si o masina acolo e ca eu o pot elibera cam in 2 secunde in orice moment fara nici o alta miscare a oricarui participant la trafic – ceea ce nu putem spune despre nici un alt vehicul care are voie legal pe autostrada.

      Iti garantez ca nici nu mi-as lua amenda chiar si daca as trece pe langa politie. De ce? Pentru ca asta e unul din avantajele pe care le am mergand cu motorul – posibilitatea de a ma strecura mai usor – pe langa galeata de dezavantaje, desigur.

  17. #42

    Ieri am venit de la Galați la Bucureștii cu fi-miu. Brăila- Slobozia e groaznic: drum pe o bandă plin de tiruri și de imbecili care depășesc la limita (m-am tras de două ori pe dreapta, că deh), plus că la o oră după ce am trecut pe acolo s-a închis drumul că țăranii au dat foc la miriște.
    Next, am intrat pe centura spre Otopeni unde, după 2km, pe contrasens era o duba în flăcări, pompieri nu, trafic blocat, am făcut cale intoarsa, am luat-o prin oraș. 2,5 ore de la intrarea de pe A2 pana în Bucureștii Noi la ora 5. Nu pot sa spun cum mi-a făcut copilul în mașină, cât am înjurat că am stat chiar și 4 ture la semafor și așa mai departe. Sincer nu înțeleg cum poți avea nervi să te plimbi prin București zilnic.
    Tot traficul din ro e groaznic și fiecare drum e o mare aventură.

  18. #43

    Cand circuli cu un mijloc de transport cum ar fi trotineta, bicicleta, etc. trebuie sa fii agresiv, trebuie sa pui “stapanire” pe calea de rulare si o sa va spun si de ce.
    Din spatele volanului unui morman de fiare poate nu se vede dar folosind unul din mijloacele de transport enuntate mai sus te expui unor riscuri foarte mari. Fiind mai agresiv decat trebuie te faci vazut, nu stai in unghiuri moarte ale masinilor etc., e singura solutie in lipsa unei infrastructuri.

    Si mai este o problema, foarte mare.
    Eu, mergand pe bicicleta, fac un bine celor care conduc si copiilor lor prin faptul ca nu mi iau masina zilnic iar in schimb sunt fortat sa inspir toate gazele.
    E usor sa bati din taste pe internet insa in realitate trebuie sa te descurci.

    E evident ca foarte multi nu stiu ce inseamna sa incerci sa te deplasezi printre gaze de esapament.

    O parere sincera in calitate de posesor de autoturism, motocicleta, bicicleta, trotineta electrica, longboard etc.

    In general pot spune ca biciclistii sunt cei mai periculosi, cei mai imprevizibili dar ii inteleg.

  19. #44

    mi se pare o cretinatate sa se interzica traversatul pe bicicleta pe trecerea de pietoni, in tarile civilizate e voie de mult, si o zic asta si in calitate de biciclist si de sofer

    • #45

      la trecerile semaforizate ai dreptate. aia au rosu, eu am verde. pot sa trec cu spatele, in maini sau tragandu-mi p*** pe asfalt.. sau pe bicicleta.

      in schimb, la trecerile simple, situatia se complica. un biciclist se misca mult prea repede pentru ca soferii sa poata opri in siguranta la traversarea acestora.