Având în vedere că niciun pilot ucrainean nu este antrenat pe alte avioane decât MIG, mi se pare că mesajul e că acele avioane vor veni și cu piloți.
Dacă nu am dreptate, vă rog să mă corectați, este doar o estimare logică.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

36 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Cred ca e de tarile care au avioane rusesti…

    • #2

      alea au refuzat deja, toate. polonnia nu a acceptat pana acum sa faca schimb miguri cu F16

    • #3

      Pana acum 🙂 Probabil ca nu aveau acordul inainte dar acum le pot “vinde” pe 100 de euro ukrainienilor asa cum le vand si alte arme. Sau le cumpara SUA si le vand ei ucrainienilor…

      Dar acuma nush ce fac cu ele, nush cate aeroporturi mai au ca le distrug aia cu rachete chiar daca sunt in vest…

  2. #4

    Eu am înțeles ca le da Polonia sau tarile fost sovietice MIG-uri iar NATO cumva le plătește dându-le lor alte avioane, in schimbul ălora date

  3. #6

    Țările NATO care au în dotare MIG-29 le vor da Ucrainei și vor primi în schimbul acestora F16.

  4. #7

    Dacă vorbim de orice altceva decât MIG 29, piloți + personal tehnic complet. Din câte am citit, nici măcar cazanele de MIG 21 n-ar putea fi operate de ucraineni așa, din pripă.

    Adăugând cele mai proaspete amenințări ale dezaxatului legat de utilizarea bazelor aeriene străine pentru avioanele ucrainene, zău dacă știu cum ar putea fi pusă asta în practică, dincolo de ceva MIG 29 de prin Polonia (și cine se mai oferă).

  5. #8

    Avioane din țări membre NATO care au încă in dotare avioane made in USSR, gen MIG 21, 25, Su24, MIG 23, noi nu ne calificam, MIG 21 intra la capitolul istorie veche..

    • #9

      Ale noastre au inceput campania agricola de primavara, aud că sapă pe la Constanta.

    • #10

      Si vin din urma elicopterile si seamana.

    • Bajetii, ușor cu pianul pe scări. Au murit niste oameni în niste condiții improprii de zbor.

  6. #12

    Nu vreau sa ii supar pe ucraineni, dar impresia mea este ca si pana acum au fost sustinuti.
    Cred ca undeva prin desertul de langa Las Vegas niste baieti ce piloteaza remote niste drone si avioane fara pilot se distreaza doborand tot ce zboara de la rusi.

    Oricum miza e mult prea mare ca sa ii lasam singuri in fata rusilor.

    Daca era dupa mine, dupa ce am vazut cat sunt de varza, ii hartuiam pe toata frontiera, bagam batul in gard peste tot, sa-i vad cum isi muta ce le-a mai ramas din trupe de colo pana colo degeaba.

    • #13

      Au fost sprijiniți, doooh. Nu reziști Rusiei fără sprijin masiv. Doar că sprijinul a fost logistic și pe intelligence.

    • #14

      Stai linistit ca ii incalzesc turcii pe “prietenii” lui Assad si pe azeri.

      Ma astept si la bielorusi sa se faca un schimb de esaloane la varf.

    • #15

      Mai ușor cu subestinamarea Rusiei, numai e mult și ii credem pe ucrainieni în stare sa atace Moscova…

  7. #16

    Situatia e fluida, declaratiile si deciziile se schimba. Cred ca e vorba de MIGuri totusi pe care le inlocuiesc ei cu F16. Daca nu, probabil ca vin la pachet cu piloti “voluntari”…

    Mie imi place cum toti se dau peste cap sa respecte reguli internationale si sa nu il supere pe jegul ala mincinos care nu respecta nici o regula si pe care mai ieri din “domnul putin” nu-l scoteau… Muie, mă!

    • #17

      Eu nici n-as mai discuta cu el, m-as adresa direct armatei ruse, asta nu prea a inteles vestul, putin trebuia de mult sa faca parte din ‘cancel’ culture pe care il duce vestul, cum a zis si musk despre bezos, jeff who?

  8. #18

    Suna mai degraba a : dati MiG-urile voastre ca va dam noi F-uri ca sa facem un ban din modernizarea si intretinerea lor.

    Parca ieri ziceai ca un grup de lupta cu portavion US se apropie de zona de conflict si unul francez vine si el la distractie… posibil sa fie si un ‘dati MiG-urile voastre ca va asiguram acoperirea aeriana in caz ca se impute treaba…’. Si cum un pilot SUA are probabil mai multe ore de zbor decat toti pilotii Bulgari, Romani si Polonezi la un loc, nu ar fi un troc rau.

    • #19

      Referitor la orele de zbor…. minimum de ore de zbor/an pentru un pilot NATO=200 orepe an. În ultimii ani aviația militară a îndeplinit aceste cerințe atât la fixed wings cât și la rotary wings (intenționat am scris in termeni internaționali).. problemele sunt la resursa tehnică nu la cea umană.

    • @iulian. Pilotul care a murit în urma cu 2 zile avea la activ 570 de ore de zbor. Din 2014 zbura 21-le. 570:8 = 71,25.
      Deci, unde sunt alea minim 200 de ore?

  9. #21

    Putin a grohăit că cine dă avioane devine parte din conflict.

    “Folosirea rețelelor de aeroporturi sau aerodromuri ale altor țări pentru a găzdui aeronave militare ucrainene și utilizarea lor ulterioară împotriva forțelor armate ruse poate fi considerată ca o implicare a acestor state într-un conflict armat.”

    • #22

      Din ciclul “cine îmi strică socotelile cu operațiunile speciale, mă-sa-i drogată și nazistă!” Întrebarea e dacă riscă un război direct cu NATO pentru asta. Vom vedea destul de curând…

    • #23

      Ma hazardez sa zic, așa și!? Eu sunt unul dintre cei are au zis ca o lume întreagă e la mâna unui nebun. Și imi asum. Sunt dispus sa lupt pentru asta, pentru ca nu vreau să trăim în întuneric, cu frică. Vreau libertate pentru copiii mei. Și acum chiar daca la noi e libertate avem frică de domn Putin.

    • #24

      Nu a spus chiar Putin asta, a spus purtătorul de cuvânt al Ministerului Apărării rus.
      Cu toate astea, eu am altă întrebare. Dacă le trimite, de ce trebuie să facă și anunțul că le trimite? Care ar fi logica? Întreb ca un om normal, nu sunt strateg militar cum sunt majoritatea zilele acestea…

    • #25

      @Vlad. Putin chiar a zis asta la intalnirea cu stuardesele, a explicat si termenul de denazificare. Nu te mai da cu parerea ce crezi tu.

    • #26

      @Petro V
      A, ok. Scuze, nu fi deranjat, doar că nu știam! Privesc de pe margine războiul și nu am atât de multe informații, nu am vrut să fac pe deșteptul

  10. #27

    Daca cautati pe google o sa aflati ca U.S.A are avioane Mig 29 (unele cumparate chiar din Moldova). Le-au cumparat prin anii ’90 pentru ca acestea sa nu ajunga in tari dubioase (probabil dupa destramarea URSS). Unele au fost folosite in antrenamente impotriva avioanelor NATO. Se zvoneste ca Moldova inca mai are cateva avioane Mig29 dar nu se stie daca mai sunt functionale. Chiar si Romania mai are niste Mig 29 dar am o senzatie ca n-au motoare. Deci, la nevoie se gasesc Mig-uri, doar sa-si tina gura ucrainienii, sa nu mai zica cine le trimite echipamente militare.

    • Romania are mig 29 Sniper. O alta avionica fata de 21 fulcrum. Avem 4 in conservare. Nu cred că sunt apte de zbor.
      Nici ale americanilor nu mai sunt apte.

    • #29

      Treaba e mai complicata decat pare.
      Polonia si Slovacia sunt cei mai mari operatori de Mig 29 din blocul Nato. Au si Bulgarii cateva, neglijabil. Ale noastre sunt in conservare de vreo 18 ani, deja fier vechi, s-a ingalbenit anuntul de vanzare pe ele. Sa faci unul din astea sa zboare costa mai scump decat sa cumperi unul nou.

      Anyway, problema este ca toate Mig29 care zboara azi sunt modernizate la standard Nato. Toata avionica, si armamentul si modulele de control aferente sunt echivalent Nato adica foarte diferit de ce zboara ucrainenii azi, desi pe afara coaja e identica,

      Ca sa le poata zbura eficient pilotii ucraineni trebuie sa 1) faca training de sisteme de bord, de folosire a armamentului si de noi tactici de lupta adecvate noului armament 2) trebuie sa cumpere si rachete standard Nato odata cu avioanele pt ca rachetele rusesti vechi pe care le au ei nu functioneaza cu sistemele Nato 3) sistemele de asistenta a zborului si ghidaj aterizare nu au corespondent la sol in sistemele utilizate azi de ucraineni pe aeroporturile lor, deci aterizarea in alte conditii decat VFR (visual flight rules) este exclusa 4) mentenanta la sol este imposibila fara a lua si echipamentele aferente Nato 5) trainingul mecanicilor de sol pentru a face mentenanta si reparatii la aceste aeronave.

      Deci, planul asta nu tine decat daca: 1) avioanele vin cu pilotii, personalul de intretinere si sculele lor pe aerodromurile ucrainei sau 2) avioanele sunt zburate exclusiv de catre piloti Nato, de pe aerodromuri Nato, nu din ucraina.

      Mai simplu este sa spuna Nato ca instituie un no fly zone la granitele sale (30-50 km in interiorul ucrainei de-a lungul granitei Nato) pentru propria protectie si rusii nu au decat sa constate asta si sa faca ce cred de cuviinta, orice atac sau amenintare directa din partea rusiei va fi intampinata cu lethal force, fara somatie.

      Sa lase Migurile 29 sa iasa linistite de pensie si sa scoata F16, 18, 35 la munca.

  11. Doar polonezii sunt în cărți pt livrarea Mig 29 fulcrum. Au o flota bunicica. Bulgarii ies din ecuație că nu au ce să dea. Romania are in conservare 4 mig 29 doar că sunt varianta Sniper și nu pot fi operate de ucrainieni (bine, conservarea aia cred că le-a făcut inoperabile și în Romania).
    Poate le dau americanii f35 la pachet cu toata tehnica necesara :))

  12. #32

    Nu inteleg insa cum ar decola din Ucraina, am impresia cu nu mai au aerodromuri functionale, cam totul a fost bombardat…

    • La asta mă tot gândesc și eu. Nu cred că vreun stat membru NATO va accepta operarea de pe teritoriul lor. Din punctul meu de vedere ar echivala cu o implicare directă în război.

    • #34

      Migurile pot ateriza si decola lejer de pe autostrada… Si da ucrainenii au autostrazi. Cu logistica e mai greu.

    • #35

      Toata Ucraina e plina de aerodromuri, intra pe liveuamap.com si o sa vezi ca in toata tara la 5, 10, 15, maxim 20Km in orice directie ai un aerodrom. Banuiesc ca sunt din era sovietica construite.

  13. #36

    Chiar si pt avioane non miguri/suhoi. Poate apar si piloti voluntari, veterani de razboi care stiu deja s ale piloteze si vor sa se inscrie in armata de voluntari a Ucrainei. Ce le poti face? Nu sunt trimisi de NATO.