Stând ieri la PR Forum și ascultând ghiduș diverse conversații și prezentări, am remarcat un lucru.
Toate discuțiile, toate laudele din jurul campaniilor și evenimentelor organizate se bazează pe aprecierea finală, like și share.
Campania noastră a avut peste 50 000 de likeuri în Social Media. Evenimentul a fost sharuit de 10 000 de ori.
Cam atât.
Și mi se pare profund trist că singurul instrument de măsurare în Social Media se bazează pe ceva atât de artificial și cumpărabil precum un like.
Departe de mine să afirm că likeurile obținute de companii pentru clienții lor ar fi falsificate. Vreau doar să explic că like, ca factor de măsurare, nu reprezintă nimic în ochii unui om care a auzit măcar cu ce se mănâncă Social Media.
Un sistem de măsurare ar trebui să fie puțin mai complex, să analizeze evoluția de la A la B a reputației, a vânzărilor, overall a calității canalului comunicațional ales.
Pentru că like-ul nu valorează nimic. Oamenii expuși mesajului, oamenii aduși pe site, oamenii care au cumpărat, ei da, au valoare intrinsecă.
NOU
ieri dimineata am aflat ca imi place aurelian temisan
NOU
de pe facebook, fireste
NOU
sa-ti fie de bine, nu judec preferintele sexuale ale nimanui
NOU
1-0 pentru tine.payback is a bitch!!!
NOU
radu-tudor (antena 3) tine sa multumeasca celor nu stiu, 200000 de fani aparut peste noapte, pe bune, fara ciudatenii. printre ei sunt si jimmy hoffa sau elodia, mii de africani, englezi sau pulalai cu singura activitate – dat like intactului. foarte interesant.
NOU
Return of investment – investesc 100 lei intr-o campanie, obtin de pe urma campaniei 150 lei. Cum: concret am vanzari de 150 de lei.
Daca investesc 100 de lei si castig 2000 de like-uri nu ma incalzeste cu nimic, mai ales daca din cei 2000 de “lăicuitori” nu cumpara nimeni nimic.
Show me the money!
NOU
Pai daca ai vanzari de 150 de lei si investesti 100 de lei, castigul tau este de 50 de lei. Din acel castig trebuie sa scazi si costul produselor ce le vinzi. Sau vinzi aer ?
NOU
Vand servicii.
Era un exemplu ce scriam mai sus. Investesti bani, ti se intorc bani. Nu investesti bani si ti se intorc like-uri si atat.
Daca vreau sa mi se-ntoarca like-uri, postez o ţîţă :p
NOU
da, e mai complex, pentru ca tu aia 100 de lei ii scazi de la impozit, pentru ca ii treci pe investitii. oricum iesi mai bine, overall
NOU
Ceva trebuie sa livreze si ei fraierilor care se ocupa cu bugetele de publicitate din corporatii. Si, daca se poate, cu cat mai multa engleza si cuvinte cu acustica misto 🙂
NOU
O campanie de promovare a unui brand e un pic diferita de o campanie care urmareste cresterea vanzarilor. Cel care gestioneaza o astfel de campanie de pe o platforma, AdWords de ex, primeste rapoarte mai detaliate despre eficienta ei. Asta cu like si share e ca audienta de la A3.
NOU
bineinteles. dar se masoara altele. gen perceptia in piata. se fac studii, la inceput, in timpul si la final, pentru a masura diferentele. nu chestii gen AM PRIMIT 1000 000000 DE LAIKURI…
NOU
In cativa ani like-ul va fi o unitate de masura precum metrul.
NOU
sau kilogramul
NOU
De unde pot da si eu cateva like-uri la articolul asta? Vine Pastele Arhi si ma gandesc ca poate te ajuta sa iei ceva frumos sotiei.
NOU
Asa cum in fiecare legenda exista un sambure de adevar, tot asa exista si in marketing un sambure… dar de minciune asa ca conteaza foarte mult cine se va ocupa de toata treaba, nu tine mereu de noroc sau ghinion, parerea mea…
NOU
waw, cred ca gabi parazitu si-a facut site nou
NOU
Nu-i nou. E acelasi.
NOU
Parazitul, asta cu like-ul e temporara, va aparea alta aberatie care sa o inlocuiasca pe aceasta!
NOU
Depinde de obiectivele campaniei. Daca vrei vizibilitate si cresterea ratei de implicare e ok sa te “lauzi” cu numarul de like-uri si share-uri. Daca vrei sa vinzi, foloseste AdWords!
NOU
Pana sa apara alta aberatie, fesbuciucul arata ca o puma. Pozele sunt mai mari. Se vede mai bine fardul de juma’ de kil’ (sau de doua like-uri) de pe fata pitipoancelor.
NOU
Cu un senzor declansare airbag.