Australia’s first hydrogen car comes to market, complete with charging stations in just 5 minutes. The car travels 900 kilometers with the tank full and purifies the air as it moves forward. For the first time, hydrogen fuel cell technology is being applied serialized in a commercial car and, above all, it allows for such important autonomy, with very reduced charging times. This is Hyundai Nexo, a small-cylinder car that beats all car manufacturers in the world and sets a sustainability record, with a charge of 6.27 kilograms of hydrogen that purifies 449,100 liters of air during e The journey (as much as the consumption of breathing of 33 people for a whole day) and it only emits water down your exhaust pipe. This car produces no CO2 or other polluting emissions; just think that an equivalent vehicle, with a traditional combustion engine, emits about 126 kg of CO2 at the same distance. The hydrogen engine thus enters the automobile market and intends to join the electric one among the sustainable mobility solutions the world is adopting. Hyundai thus becomes the first automaker in the world to produce a hydrogen fuel cell vehicle for the market. The car is equipped with a hydrogen fuel cell system that, to generate electricity, passes the gas through a membrane structure where it meets the air taken from the external environment, a process that feeds an electric motor. The excess electricity generated, including energy stored during braking, is stored in a lithium-ion battery. Reposting the next takes 5 min. The first country to put the car on sale was Australia, where the first gas stations were also built. A true vision of a sustainable future.

Am vazut diverse opinii contra. Cum ca vai, consumi mai multa electricitate pentru a obtine hidrogenul decat obtii. Corect. Pe moment, pentru ca legea aia a termodinamicii. În același timp, din ce știu eu, același lucru e valabil pentru bateriile cu litiu, plus poluarea masiva pe care o faci la fabricare, plus faptul ca incarci timp de cateva ore o masina eco cu curent obtinut din arderea carbunelui (ffs, am trimis misiuni pe Marte, dar, în continuare folosim motorul cu aburi la producerea energiei) Ca este nesustenabil. Desi apa este, in aceste conditii, o resursa nelimitata. Ca nu sunt stații de alimentare. Sigur, acum 10 ani nu existau stații de încărcare pentru electrice, dar iată, românii se bat să încarce moka la ele. Că sunt periculoase, hidrogenul ia foc. Sigur, la fel și litiul, ba chiar mult mai urât și mai lipicios. Mai ales că bateriile sunt fix sub scaune.

Și totuși, de ce nu se face mai mult în direcția utilizării hidrogenului ca energie? De ce tot timpul se bate apa în piuă cu acest poluant și costisitor mod de a folosi litiul, cel atât de bine deținut majoritar de chinezi? Nu îmi vine să cred că singurul motiv e Musk, serios.

În rest, singura problemă pe care o văd eu este că uzi șoseaua și devine alunecoasă, de la eșapament. Și nu mai poți să stai cu motorul pornit când aștepți pe cineva, pentru că faci inundație.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.