Astăzi de dimineață, când am plecat vijelios spre birou, era să omor o femeie. Cu fordul.
Mai exact, pentru câteva momente, am rămas fără frâne. Ori am avut un gol de aer pe conductă, ori am avut o pojghiță de gheață pe metalele alea care se ocupă de frânare sau cum s-or numi ele.

Cert e că, atunci când am ajuns în capătul străzii și am dat să pun frână, frâna din părți, a zis că nu. Adică de-abia de-abia ce pișca. Iar spre groaza mea, o toantă se angajase în traversarea străzii fără să arunce măcar o privire în stânga ei. Iar eu mă duceam sanie fix în ea. O și vedeam mucifiată, întinsă pe capotă. Și numai ce spălasem mașina săptămâna trecută…

Bine, într-un final dramatic, atâta am țopăit pe pedala aia, încât a mers, a fugit golul de aer sau s-a topit gheața, cert e că am frânat.
Nu vă doresc să simțiți senzația aia…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

85 comentarii Adaugă comentariu

  1. Oare nu o fi vorba de vre-un asasin profesionist, care ti-a taiat franele?!??!

    • #2

      Nu nu… asa ceva nu se poate :)) franele au raspuns intr-un final la apasarea repetata a seniorului

  2. #3

    nice pic:P

  3. #4

    da.. nici eu nu as vrea sa patesc asta dupa ce mi am spalat masina.

  4. #5

    Pe cine ai scos din blogroll in ultima perioadâ? Ceva scandal?

  5. #6

    Sa ne spui concluziile dupa ce o duci la service.

  6. Patzasti! Frana de mana sau de motor nu functionau?

  7. #9

    Patit aproximativ la fel cu un cee’d, pompa de frana a cedat in apropiere de o intersectie, mare noroc am avut. De atunci nu mai joc la loto… prefer sa ma loveasca norocul in astfel de situatii.

  8. #10

    Cand frana nu merge, deschizi portiera si sari din masina ! nu stii, nu cunosti ,n ai vazut . a murit ? cine ?

    • #11

      sa vrei sa iesi din masina si nu ai timp nici sa-ti scoti centura :))))

  9. #12

    Da` frana de mana nu ai?

    • #13

      da da frana de mana….iarna pana pui mana pe ea , mai tine si volanul sa controlezi masina… mai reusesti ceva ?

  10. #14

    Gheata nu nu are cum sa fie,temperatura e cu + iar aer pe conductele de franare iar este exclus.Masina ta are alte probleme probabil de la pompa(tulumba) de la servo-frana sau pompa de vacuum.

  11. #15

    Am patit-o si eu in panta aia deAdesgo,la coborare. M-am dus ata in aia de la semafor(vreo doua bucati). Au platit aia de la asigurari,manca-le-as portofelul lor! Trebuie aerisite franele.

    • #16

      Si aia de la semafor te-au crezut pe cuvant ca trebuie aerisite franele

  12. #17

    frana de motor, ca daca nu era gol de aer si era gheata nu se rezolva problema prin apasare multipla.
    Frana de mana, never-ever cand cauza poate sa fie gheata, ca te-nvarti.

    Bagi frumos a doua, motorul se franeaza si are turatii mari deci te aude si pietonul. Evident si un claxon si faza mare sa se prinda ca nu-i a buna.

    Acum fuga la service, ca daca a facut o data si si-a revenit nu inseamna ca s-a reparat.

    • #18

      eram in a 2 a, de unde frana de motor?

    • #19

      A mea e automata, fara frana esti pa. Prefer o frana de mana sanatoasa si claxon maxim, asta in situatii din astea “neplacute” sa te auda si vacuta…

    • #20

      bagi aI-a. Acum depinde si ce viteza ai. Cand ma cred sportiv cu ai mei 70 de cai, schimb din a 2 in a 3-a la 80kph 🙂

    • #21

      futi cutia daca bagi a 1 a din a 2a

    • #22

      pai si mai bine o omori p-aia decat sa bagi o data in aI-a? Chiar se mute cutia? Nu stiam, dar ce-i drept sunt paralel cu mecanica

    • #23

      adevar graiesti .. se duce dracu` totul… dar uneori nu mai conteaza decat finalul

  13. #24

    Eu n-am avut acelasi noroc acum o luna…numai ca n-am şifonat un om ci doar o alta masina…in spate…pe pasaj la Baneasa…nimic spectaculos. Trebuie sa-mi iau masca fata si un far. Se mai intampla. Bine ca ai scapat doar cu sperietura, cunosc senzatia. Si la mine n-a fost vorba decat doar de un alt automobil. Da’ m-am imprietenit cu un arhitect simpatic si cu nevasta-sa, ce-i drept ceva mai putin , deh, femeile :)) Tu ? Te-ai imprietenit cu “toanta” ? :)))

  14. #25

    Io ti-am zis sa-ti iei VW Golf, da tu nu, Batman, Batman…

    • #26

      da da macar cu golfu ii faceai la PETOANA un semn cu ascutisuri in frunte.

  15. #27

    cum ziceai ca te cheama, Mararu? 😉

  16. #28

    Ce noroc aveti voi cu frina de motor.

    • #29

      voi nu aveti decat automate, este?

    • #30

      Ba avem si manuale dar avem semne (de circulatie) unde scrie “No Engine brake”.
      La camioane frina de motor face ca o mitraliera si e considerata prea zgomotoasa. De aici semnele.

    • #31

      nu cred ca as rezista intr-o tara civilizata. am prea multa educatie de rroman, gen merge si asa, da-i in plm…

    • #32

      E dezastru sa stai pe langa un peterbilt ce pune frana de motor(jake brake) pe principiul “nimeni nu doarmeeee”

    • #33

      Era sa fac infarct de la frana de motor a unui tir. Tocmai ce doream sa-mi aud motorul cand eram pe autostrada(110/h), geam sofer deschis. Sting radioul ca mi se parea ceva mie ca e nelalocul lui si voiam sa stiu daca e de la radio sau de la masina. In secunda doi dupa stingerea radioului un tir de mare tonaj baga frana de motor exact cand a trecut pe langa mine. Am zis ca-mi cade parul din cap. Eu sa vreau sa fiu atenta la motorul meu si sa se auda ropotul ala de cai sabatici langa mine. Doamne Fereste!

    • #34

      Cum a trecut, mama draga, tiru’ vijelios pe langa tine la 110 km/h? Ca alea parca erau cam limitate la 90, saracele…

  17. #35

    Sint -23 acuma. Trebuie sa ma duc sa pornesc masina sa se incalzeasca 🙂

  18. #36

    @ursa
    de criminali ca tine e plina Romania.Stiu ca masina lor poate sa omore,nu-i intereseaza si intotdeauna gasesc portite legislative sa scape in caz ca omoara.macar arhi a facut tot ce-a putut sa nu omoare o femeie.
    Tu in schimb, ca orice criminal versat ai fi scapat cu suspendare…cand ma gandesc cati soferi ca tine sunt pe strazile din Romania…

  19. #37

    La “Voi”, ai scris “Platinum Braina”
    :))

  20. #38

    Fofo intr-un final si-a facut treaba..si nu te-a dezamagit:)) acum o poti premia cu o revizie ceva… si un plin facut :)))

  21. #39

    Ar fi cazul sa verifici starea tehnica a masinii la un service. Nu este acceptat, in cazul in care reviziile si reparatiile au fost efectuate corect, sa ai goluri de aer pe conductele de frana. Iar in astfel de cazuri solutia este data de bruscarea cutiei, prin retrogradarea in treapta I. Pana la urma e importanta viata unui pieton, fie el intr-o traversare negaindita. Ma bucur ca ai rezolvat dar mergi in service.

  22. #40

    Foarte posibil sa fii avut gheata/detergent/mizerie pe placute sau discuri. De aceea se recomanda ca la fiecare plecare sa se franeze usor de cateva ori pana sa curata angrenajele de mizerie (de multe ori sunt si brobonele de rugina care pot produce pagube sau sa scada eficienta la o frana brusca). Asta poate ajuta chiar si la deblocarea pistonaselor in cazul in care acestea sunt ruginite, au garnituri uzate sau au stat mult in aceeasi pozitie.

  23. #41

    Inca o chestie, verifica (sau mai bine mergi la un service) starea placutelor (atentie, cele de pe exterior pot fi ok si cele de pe interior – care nu prea se vad – sa fie uzate) si nivelul de lichid.

  24. #43

    Pfuai! Exact acelasi lucru l-am patit si eu azi dimineata.
    Fix identic! Nush ce pielea masii, am pus frana dar se ducea sanie…
    Noroc ca eram intre blocuri si nu avea viteza….

    • #44

      inseamna ca a fost din cauza vremii de kkt

    • #45

      Vroiam sa va zic ca mie la fosta masina, iarna trecuta daca o lasai 2 zile si nu umblai cu ea, pe vremea asta, primele frane erau degeaba, si asta din cauza discurilor, umiditatii, placuteleor etc..
      Tocmai plecasesi de acasa? Sau trecuse ceva timp si s-a intamplat minunea…

    • #46

      nu, de-abia miscasem masina atunci, era chiar prima frana

  25. #47

    Incredibil cum masina porneste la -23C la prima cheie.

  26. #48

    Dar daca era Basescu in locul fetei aleia? Mai dadeai pedale la frăna?

  27. #52

    1.

  28. #53

    In femei si-n frana sa n-ai incredere.

    Cum zic si altii, poate fi pompa servo sau pompa de frana. Poate chiar ceva electronic, daca ai frana asistata electronic. Ar fi bine sa-i faci o revizie daca gasesti un service serios.

  29. #54

    1. Invata sa franezi.
    Aici ai un material lamuritor.
    www.youtube.com/watch?v=2s13X66BFd8

    2. Fordul NU E masina !
    Masina este de fabricatie germana.

    • #55

      oh, basini, basini peste tot:))

    • #56

      Neeeeah…. baiatu’ ala de se numea Henry Ford n-o fi revolutionat industria automobilelor…. neah!

    • #57

      Are dreptate. Trabantul meu dădea mucul la dacii.

    • #58

      Ford of Europe AG is a subsidiary company of Ford Motor Company founded in 1967, with headquarters in Cologne, Germany. Mai germana de atat nu se poate. 😛

  30. #59

    asta ai incecat? [zgomotul specific intrarii in functiune a ABS-ului]

  31. #62

    *incercat

  32. #63

    @piftie “CRIMINAL VERSAT” :)). Multumesc mai nevinovatule. Acum ca ai vorbit, esti fericit ?
    P.S : data viitoare cand imi scrii numele, il scrii corect si cu litera mare da ? Ursu
    Cum sa te salut oare pe limba ta ?!?!?!
    “Stima”

  33. #64

    Te-am vazut, la Craiova. :))

  34. #65

    Prin Canada ..FORD = Found On the Road Dead….

    • #66

      Fix Or Repair Daily

    • #67

      Nu stiu, am un ford focus de 5 ani de zile. Nu am mers deloc cu el la service pana acum. si e o masina destul de rulata pe drumurile maretei noastre patrii. zic si eu, nu dau cu parul.

  35. #68

    cand ma gandesc ca am mancat limba de vaca…

  36. #70

    fudulii de porc, checked :)))

    • #71

      mno, la femei te astepti, pentru ca odata ce le degusta continutul iin viu, e normal sa le manance si in raposare…

  37. #72

    Siguranta vine prima, spunea candva un inspector PSI 🙂

  38. #74

    Mama cati specialisti care mai de care in ale mecanicii…Arhi nu mai sta si repede la service, ceva nu e-n regula, frana e element de siguranta, e proiectata in asa fel incat sa pui frana si pe Marte fara probleme.Auzi, o fi din cauza vremii…

  39. #75

    Problema de Ford. Am patit si eu pe Mondeo

  40. #76

    Cetin “Arhi” Ametcea spune:
    18 Ianuarie 2013 at 14:28
    futi cutia daca bagi a 1 a din a 2a

    Ai ma Arhi,cine si-a batut joc de tine? :))))

  41. #77

    e naspa rau cand se intampla. simti un gol urat tare in stomac, o panica perversa. but it’s all well when it ends with no corpses and real friends needed.

  42. #78

    Mi s-a întâmplat în seara asta, nu cu o femeie.ci cu o maşină, m-au trecut toţi fiorii , era o toiota nou-nouţă .

  43. #79

    legat de masina spalata: e iarna, oamenii sunt imbracati gros, nu`ti murdareai masina,. ba chiar ti’o lustruiai un pic.

  44. #81

    Welcome to Ford world! Intr-un BMW nu a ifi patit in veci asa ceva….

  45. #83

    Apropo, coane, matale tii masina afara sau in garaj? Daca o tii afara, cam ce temperatura & umiditate au fost de cand umblasei cu ea ultima data?
    De ce intreb – discurile se acopera foaaaarte repede cu un strat de rugina daca e umezeala; daca mai ai si sare pe drumuri, om te-ai facut. Pana cand se curata dureaza cateva ture de frecare disc-placute.
    Un alt sfat amical: intotdeauna, cand pleci, da intr-o frana, sa fii sigur ca tine. Pe-acilea e belea cu bursucii, care au o placere perversa sa roada conducte de plastic, presupun ca macar un sobolan s-o gasi si pe la tine sa le testeze gustul.

  46. #85

    “de-abia spalasem masina…” Nu mai brava asa tatutzule, ca daca o trozneai plangeai in pozitie fetala 1 ora….