Astăzi de dimineață, când am plecat vijelios spre birou, era să omor o femeie. Cu fordul.
Mai exact, pentru câteva momente, am rămas fără frâne. Ori am avut un gol de aer pe conductă, ori am avut o pojghiță de gheață pe metalele alea care se ocupă de frânare sau cum s-or numi ele.
Cert e că, atunci când am ajuns în capătul străzii și am dat să pun frână, frâna din părți, a zis că nu. Adică de-abia de-abia ce pișca. Iar spre groaza mea, o toantă se angajase în traversarea străzii fără să arunce măcar o privire în stânga ei. Iar eu mă duceam sanie fix în ea. O și vedeam mucifiată, întinsă pe capotă. Și numai ce spălasem mașina săptămâna trecută…
Bine, într-un final dramatic, atâta am țopăit pe pedala aia, încât a mers, a fugit golul de aer sau s-a topit gheața, cert e că am frânat.
Nu vă doresc să simțiți senzația aia…
NOU
Oare nu o fi vorba de vre-un asasin profesionist, care ti-a taiat franele?!??!
NOU
Nu nu… asa ceva nu se poate :)) franele au raspuns intr-un final la apasarea repetata a seniorului
NOU
nice pic:P
NOU
da.. nici eu nu as vrea sa patesc asta dupa ce mi am spalat masina.
NOU
Pe cine ai scos din blogroll in ultima perioadâ? Ceva scandal?
NOU
Sa ne spui concluziile dupa ce o duci la service.
NOU
Sigur ii gaseste niste semtex sub masina…
NOU
Patzasti! Frana de mana sau de motor nu functionau?
NOU
Patit aproximativ la fel cu un cee’d, pompa de frana a cedat in apropiere de o intersectie, mare noroc am avut. De atunci nu mai joc la loto… prefer sa ma loveasca norocul in astfel de situatii.
NOU
Cand frana nu merge, deschizi portiera si sari din masina ! nu stii, nu cunosti ,n ai vazut . a murit ? cine ?
NOU
sa vrei sa iesi din masina si nu ai timp nici sa-ti scoti centura :))))
NOU
Da` frana de mana nu ai?
NOU
da da frana de mana….iarna pana pui mana pe ea , mai tine si volanul sa controlezi masina… mai reusesti ceva ?
NOU
Gheata nu nu are cum sa fie,temperatura e cu + iar aer pe conductele de franare iar este exclus.Masina ta are alte probleme probabil de la pompa(tulumba) de la servo-frana sau pompa de vacuum.
NOU
Am patit-o si eu in panta aia deAdesgo,la coborare. M-am dus ata in aia de la semafor(vreo doua bucati). Au platit aia de la asigurari,manca-le-as portofelul lor! Trebuie aerisite franele.
NOU
Si aia de la semafor te-au crezut pe cuvant ca trebuie aerisite franele
NOU
frana de motor, ca daca nu era gol de aer si era gheata nu se rezolva problema prin apasare multipla.
Frana de mana, never-ever cand cauza poate sa fie gheata, ca te-nvarti.
Bagi frumos a doua, motorul se franeaza si are turatii mari deci te aude si pietonul. Evident si un claxon si faza mare sa se prinda ca nu-i a buna.
Acum fuga la service, ca daca a facut o data si si-a revenit nu inseamna ca s-a reparat.
NOU
eram in a 2 a, de unde frana de motor?
NOU
A mea e automata, fara frana esti pa. Prefer o frana de mana sanatoasa si claxon maxim, asta in situatii din astea “neplacute” sa te auda si vacuta…
NOU
bagi aI-a. Acum depinde si ce viteza ai. Cand ma cred sportiv cu ai mei 70 de cai, schimb din a 2 in a 3-a la 80kph 🙂
NOU
futi cutia daca bagi a 1 a din a 2a
NOU
pai si mai bine o omori p-aia decat sa bagi o data in aI-a? Chiar se mute cutia? Nu stiam, dar ce-i drept sunt paralel cu mecanica
NOU
adevar graiesti .. se duce dracu` totul… dar uneori nu mai conteaza decat finalul
NOU
Eu n-am avut acelasi noroc acum o luna…numai ca n-am şifonat un om ci doar o alta masina…in spate…pe pasaj la Baneasa…nimic spectaculos. Trebuie sa-mi iau masca fata si un far. Se mai intampla. Bine ca ai scapat doar cu sperietura, cunosc senzatia. Si la mine n-a fost vorba decat doar de un alt automobil. Da’ m-am imprietenit cu un arhitect simpatic si cu nevasta-sa, ce-i drept ceva mai putin , deh, femeile :)) Tu ? Te-ai imprietenit cu “toanta” ? :)))
NOU
Io ti-am zis sa-ti iei VW Golf, da tu nu, Batman, Batman…
NOU
da da macar cu golfu ii faceai la PETOANA un semn cu ascutisuri in frunte.
NOU
cum ziceai ca te cheama, Mararu? 😉
NOU
Ce noroc aveti voi cu frina de motor.
NOU
voi nu aveti decat automate, este?
NOU
Ba avem si manuale dar avem semne (de circulatie) unde scrie “No Engine brake”.
La camioane frina de motor face ca o mitraliera si e considerata prea zgomotoasa. De aici semnele.
NOU
nu cred ca as rezista intr-o tara civilizata. am prea multa educatie de rroman, gen merge si asa, da-i in plm…
NOU
E dezastru sa stai pe langa un peterbilt ce pune frana de motor(jake brake) pe principiul “nimeni nu doarmeeee”
NOU
Era sa fac infarct de la frana de motor a unui tir. Tocmai ce doream sa-mi aud motorul cand eram pe autostrada(110/h), geam sofer deschis. Sting radioul ca mi se parea ceva mie ca e nelalocul lui si voiam sa stiu daca e de la radio sau de la masina. In secunda doi dupa stingerea radioului un tir de mare tonaj baga frana de motor exact cand a trecut pe langa mine. Am zis ca-mi cade parul din cap. Eu sa vreau sa fiu atenta la motorul meu si sa se auda ropotul ala de cai sabatici langa mine. Doamne Fereste!
NOU
Cum a trecut, mama draga, tiru’ vijelios pe langa tine la 110 km/h? Ca alea parca erau cam limitate la 90, saracele…
NOU
Sint -23 acuma. Trebuie sa ma duc sa pornesc masina sa se incalzeasca 🙂
NOU
@ursa
de criminali ca tine e plina Romania.Stiu ca masina lor poate sa omore,nu-i intereseaza si intotdeauna gasesc portite legislative sa scape in caz ca omoara.macar arhi a facut tot ce-a putut sa nu omoare o femeie.
Tu in schimb, ca orice criminal versat ai fi scapat cu suspendare…cand ma gandesc cati soferi ca tine sunt pe strazile din Romania…
NOU
La “Voi”, ai scris “Platinum Braina”
:))
NOU
Fofo intr-un final si-a facut treaba..si nu te-a dezamagit:)) acum o poti premia cu o revizie ceva… si un plin facut :)))
NOU
Ar fi cazul sa verifici starea tehnica a masinii la un service. Nu este acceptat, in cazul in care reviziile si reparatiile au fost efectuate corect, sa ai goluri de aer pe conductele de frana. Iar in astfel de cazuri solutia este data de bruscarea cutiei, prin retrogradarea in treapta I. Pana la urma e importanta viata unui pieton, fie el intr-o traversare negaindita. Ma bucur ca ai rezolvat dar mergi in service.
NOU
Foarte posibil sa fii avut gheata/detergent/mizerie pe placute sau discuri. De aceea se recomanda ca la fiecare plecare sa se franeze usor de cateva ori pana sa curata angrenajele de mizerie (de multe ori sunt si brobonele de rugina care pot produce pagube sau sa scada eficienta la o frana brusca). Asta poate ajuta chiar si la deblocarea pistonaselor in cazul in care acestea sunt ruginite, au garnituri uzate sau au stat mult in aceeasi pozitie.
NOU
Inca o chestie, verifica (sau mai bine mergi la un service) starea placutelor (atentie, cele de pe exterior pot fi ok si cele de pe interior – care nu prea se vad – sa fie uzate) si nivelul de lichid.
NOU
sunt schimbate recent
NOU
Pfuai! Exact acelasi lucru l-am patit si eu azi dimineata.
Fix identic! Nush ce pielea masii, am pus frana dar se ducea sanie…
Noroc ca eram intre blocuri si nu avea viteza….
NOU
inseamna ca a fost din cauza vremii de kkt
NOU
Vroiam sa va zic ca mie la fosta masina, iarna trecuta daca o lasai 2 zile si nu umblai cu ea, pe vremea asta, primele frane erau degeaba, si asta din cauza discurilor, umiditatii, placuteleor etc..
Tocmai plecasesi de acasa? Sau trecuse ceva timp si s-a intamplat minunea…
NOU
nu, de-abia miscasem masina atunci, era chiar prima frana
NOU
Incredibil cum masina porneste la -23C la prima cheie.
NOU
Dar daca era Basescu in locul fetei aleia? Mai dadeai pedale la frăna?
NOU
da, nu sunt un criminal
NOU
Baga pedala…da’ mai in scarba!
NOU
Ba esti, si inca unul in serie, ca nu te gandesti la milioanele de vieti distruse.
NOU
1.
NOU
In femei si-n frana sa n-ai incredere.
Cum zic si altii, poate fi pompa servo sau pompa de frana. Poate chiar ceva electronic, daca ai frana asistata electronic. Ar fi bine sa-i faci o revizie daca gasesti un service serios.
NOU
1. Invata sa franezi.
Aici ai un material lamuritor.
www.youtube.com/watch?v=2s13X66BFd8
2. Fordul NU E masina !
Masina este de fabricatie germana.
NOU
oh, basini, basini peste tot:))
NOU
Neeeeah…. baiatu’ ala de se numea Henry Ford n-o fi revolutionat industria automobilelor…. neah!
NOU
Are dreptate. Trabantul meu dădea mucul la dacii.
NOU
Ford of Europe AG is a subsidiary company of Ford Motor Company founded in 1967, with headquarters in Cologne, Germany. Mai germana de atat nu se poate. 😛
NOU
asta ai incecat? [zgomotul specific intrarii in functiune a ABS-ului]
NOU
Fordul lui Arhi nu are ABS
gomotors.net/pics/Ford/ford-t-05.jpg
NOU
nu a intrat abs-ul, desi mergeam relas. dupa aia a intrat
NOU
*incercat
NOU
@piftie “CRIMINAL VERSAT” :)). Multumesc mai nevinovatule. Acum ca ai vorbit, esti fericit ?
P.S : data viitoare cand imi scrii numele, il scrii corect si cu litera mare da ? Ursu
Cum sa te salut oare pe limba ta ?!?!?!
“Stima”
NOU
Te-am vazut, la Craiova. :))
NOU
Prin Canada ..FORD = Found On the Road Dead….
NOU
Fix Or Repair Daily
NOU
Nu stiu, am un ford focus de 5 ani de zile. Nu am mers deloc cu el la service pana acum. si e o masina destul de rulata pe drumurile maretei noastre patrii. zic si eu, nu dau cu parul.
NOU
cand ma gandesc ca am mancat limba de vaca…
NOU
lasa, ca unii manaca coaie de taur…
NOU
fudulii de porc, checked :)))
NOU
mno, la femei te astepti, pentru ca odata ce le degusta continutul iin viu, e normal sa le manance si in raposare…
NOU
Siguranta vine prima, spunea candva un inspector PSI 🙂
NOU
+101 🙂
NOU
Mama cati specialisti care mai de care in ale mecanicii…Arhi nu mai sta si repede la service, ceva nu e-n regula, frana e element de siguranta, e proiectata in asa fel incat sa pui frana si pe Marte fara probleme.Auzi, o fi din cauza vremii…
NOU
Problema de Ford. Am patit si eu pe Mondeo
NOU
Cetin “Arhi” Ametcea spune:
18 Ianuarie 2013 at 14:28
futi cutia daca bagi a 1 a din a 2a
Ai ma Arhi,cine si-a batut joc de tine? :))))
NOU
e naspa rau cand se intampla. simti un gol urat tare in stomac, o panica perversa. but it’s all well when it ends with no corpses and real friends needed.
NOU
Mi s-a întâmplat în seara asta, nu cu o femeie.ci cu o maşină, m-au trecut toţi fiorii , era o toiota nou-nouţă .
NOU
legat de masina spalata: e iarna, oamenii sunt imbracati gros, nu`ti murdareai masina,. ba chiar ti’o lustruiai un pic.
NOU
CRIMINALA VERSATA
NOU
Welcome to Ford world! Intr-un BMW nu a ifi patit in veci asa ceva….
NOU
Da’ ma, bmwul ala e proiectat de chuck norris.
NOU
Apropo, coane, matale tii masina afara sau in garaj? Daca o tii afara, cam ce temperatura & umiditate au fost de cand umblasei cu ea ultima data?
De ce intreb – discurile se acopera foaaaarte repede cu un strat de rugina daca e umezeala; daca mai ai si sare pe drumuri, om te-ai facut. Pana cand se curata dureaza cateva ture de frecare disc-placute.
Un alt sfat amical: intotdeauna, cand pleci, da intr-o frana, sa fii sigur ca tine. Pe-acilea e belea cu bursucii, care au o placere perversa sa roada conducte de plastic, presupun ca macar un sobolan s-o gasi si pe la tine sa le testeze gustul.
NOU
si asta despre Ford:
www.facebook.com/photo.php?fbid=583579081657433&set=a.483061448375864.125675.483057228376286&type=1&theater
NOU
“de-abia spalasem masina…” Nu mai brava asa tatutzule, ca daca o trozneai plangeai in pozitie fetala 1 ora….