Zilele astea a trebuit să fac multe drumuri de Brăila, pe minunata șosea ce leagă Drajna de granița Moldovei. Vă spun, dacă lipsești o perioadă din românia și circuli pe drumurile patriei, rămâi ușor șocat de modul de a conduce a verzilor conaționali cu BMW. Serios, majoritar cu BMW, la un moment dat aveam un BMW în fața și unul în spate, astfel încât îmi venea să trag pe dreapta ușor, să îi las să se ducă în drumul lor. Amândoi cu lămâi în geam, amândoi croșetau tot ce prindeau pentru că na, când ai cu ce, ai cu ce.

Citeam, nu mai știu unde, o opinie, cum că românia nu are nevoie de infrastructură, de fapt, că infrastructura e scumpă. Așa e, de aia suntem pe primul loc la accidente și mortalitate în europa, pentru că e scumpă infrastructura și alea 5 miliarde fușerite anual de CNADR stau mai bine în buzunare private de politicieni.

Nu există drum de ăsta, prin țară, în care să nu dau peste o salvare care se îndreaptă, urlând, către un accident. Cred că nu există zi să nu se întâmple ceva pe Valea Oltului, din motive de serpentine și șoferi tâmpiți, care se bazează pe faptul că trage dreapta cel din față.

Și încă ceva, legat de autostrăzi. După ce vii 2000 km pe autostrăzile din europa, alea care merg drept, ajungi în românia, la autostrada aia care, binecuvântată fie-i numele, ocolește timișoara, și începi să mergi în cerc cu autostrada. Serios, la câte curbe are chestia aia, câteodată ai impresia că, pur șși simplu te învârți în loc.

Bine, românia trece acum prin chestii mult mai grave de care nu îi pasă nimănui, așa că autostrăzile sunt ultima grijă a cuiva. Dar nu poți să nu remarci cum ungurii și-au acoperit țara cu autostrăzi, bulgarii, BULGARII, care erau ciuca bătăilor, la fel, iar noi suntem fix acolo unde eram dintotdeauna.

Murind ca proștii pe drumuri stricate, din cauza unor șoferi care nu sunt verificați și prinși de nimeni.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

31 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Aia cu infrastructura scumpa e de la colegu de blog a lui Vali 🙂 Butterfly (effect)…

    • #2

      știam eu că nu am visat:)

    • #3

      Am vrut sa comentez acolo, dar m-am gandit ca e sters instant, dar aici pot sa zic, ca nu critic “conducerea”: Punct de vedere mai cretin ca ala, rar mi-a fost dat sa vad. E de nivelul Veoricai!

    • Troll mai fin ca ala n-am vazut, sta acum in Franta de bine ce e in Romania!

    • #5

      fluturas era pe legale acolo… iar dumneata, nene Zarax, esti beta rau
      il vezi pe ala ca fabuleaza drogangiu si iti pui mana la gura…
      bravo, la mai multi romani ca dumneata

    • #6

      @pawemperor – Cand scrii unde scrii (zoso.ro), ma astept sa o faci cu simt de raspundere si trebuie sa te astepti ca lumea sa ia in serios ceea ce spui tu acolo.
      Cum ar fi fost daca fluturasul scria aia intr-un ziar printat (nu stiu cati mai citesc, dar nu asta e ideea)? Mai gandeai la fel?

    • #7

      ce spui dumneata este o salata cu de toate, gen colaborationism, in pat cu dusmanul si punerea colectivului/sursei de distractie deasupra perspectivei individuale… pana una-alta este si ramane un blog, cu pareri diverse fara marca oficiala (este site de unelte si masini, cum ii spune si in descriere), nu este jurnalul imparatului Solomon

  2. #8

    Mai fac periodic drumul Bucuresti – Alexandria. In weekend e un volum de trafic comparabil cu DN1 catre munte. Doar ca e doar o banda pe sens. Mi-e sincer frica sa merg pe drumul ala. E ca jocul la ruleta, nu stii cand nu mai apuci sa eviti unul din zecile de idioti care fac manevre tampite. As putea sa fac un documentar pentru trafictube cu ce surprind.
    Si da, nu exista sa nu treaca ambulanta/descarcerarea/politia in misiune.

    • #9

      E nevoie de drum expres sau autostradă… Mare nevoie!

    • #10

      Incearca sa faci documentaru ala ca nu se stie niciodata…. maine poate ca e prea tarziu.

  3. #11

    Prin prisma activitatii pe care o desfasor, fac in jur de 4000km/luna pe drumurile patriei, si doar drumuri cat de cat lungi (300-400 km minim)… nu am vazut in viata mea atatia sinucigasi cati am vazut in ultimul an, oamenii parca au luat-o razna. Si nu doar bemveisti, orice fel de masina, de la cazane care au facu majoratul acum 5-6 ani si pana la masini de ultima generatie… daca soferul aia vrea, intra in depasire si ori iesi pe camp ori dai frontal, nu am vazut vreodata vreun sinucigas din asta sa aiba vreo reactie cand te intalnesti cu el pe banda ta si el e la jumatea depasirii tirului.
    Singurele masini care ii tempereaza sunt tirurile, aia care joaca chicken cu tirul sunt mai speciali dar si foarte rari.

    • #12

      Lumea e tot mai plictisită și stresată, drumurile aceleași, poliția doarme în logan, traficul crește an de an.

    • #13

      sa vezi @Titi ce misto e pe E85 Iasi-Buzau… Si eu merg zilnic cateva sute de km, majoritatea pe acest drum cu 1,5 benzi si cateodata imi vine sa trag pe dreapta si sa astept cateva ore sa se linisteasca nebunii.

    • #14

      bro, ce faceți de mergeți zilnic sute de km??

    • #15

      Numara prosti.
      Imi aduc aminte cum acum un deceniu drumul in sine mi se parea vacanta, era o placere, chiar si cand ma duceam la socrii la Braila :).
      Iar acum pana si la un drum de 100 km mi se pune un nod in gat si sunt tensionat ca un arici constipat cand pornesc motorul.

    • #16

      Și eu am observat-o p-asta. Din placere, condusul a devenit o corvoada, un rău “necesar”.
      Înainte ma binedispunea un drum, acum ajung dărâmat la destinație.
      Și nu mai pot cu atâția Schumacheri și Hamiltoni, trebuie sa ai ochii cat cepele mereu!

  4. #17

    Bo$$, toata treaba e gandita. CSAT-ul nu da voie la constructia de drumuri de mare viteza. Ia gandeste-te cat de repede ar avansa tancurile pe autostrada daca am avea. Toate tarile astea dezvoltate sunt deja cucerite in caz de razboi, doar ca nu-si dau seama. Singura care va triumfa, va fi romanica fiindca totul se va opri in timp pe teritoriul dacoplm.

    • #18

      Da, ca tancurile sunt facute sa mearga pe autostrazi :))) au si suspensii pe aer.

    • #19

      Plus ca tancurile noastre au lasere degrabă topitoare de metal…
      #feelingsafe #feelingprotected

  5. #20

    „MURDER” – citit în oglindă RED„DRUM”, pentru cine a citit/vizionat The Shining.

  6. #22

    Condus 19 ani in Romania. 99% in București. Pauză de București ceva ani.
    Anul trecut am avut nevoie sa traverseze Bucureștiul de la nord la est. La 11, am zis să evit cât de cât aglomerația de dimineață.
    Mi-a fost greu! Am reușit, dar băi nene! Zici că toți sunt pe amfetamine!
    Doamna zicea că poate vreodată venim la București ca sa ne ducem la Sibiu. Ea a zis că nu avem ce trebuie pentru așa ceva!
    Nope! Ori am pierdut reflexele de killer din cauza că am autostrada la 2km de casă, ori șoferii din România fumează toți ceva grav!

    Și nu! Bimării sunt peste tot șoferi speciali! În Romania sunt mai speciali decât șoferii speciali, atâta tot!

  7. #23

    Eu zic să lăsați orice speranță cum că omul ăla trolează.

  8. #24

    Acum câțiva ani, când podul de la Giurgiu era sugrumat de lucrări am zis să mă duc în Grecia pe la Silistra, cu bacul. Așa am ajuns să parcurg cîteva drumuri din minunatul județ Brăila. Scuze, am zis drumuri, dar erau de fapt gropi cu niște urme de asfalt. Faptul că am scos mașina întreagă de acolo l-am pus pe seama unei șanse porcești.

  9. #25

    Bai, bulgarii aia sunt niste nenorociti. Am trecut prin 10-11 tuneluri pe autootrada lor catre Grecia. Cum sa gauresti, bai nene, atatia munti ca sa torni asfalt. Pai ne batem joc de natura? Lasa ca e mai bine la noi, soselele se integreaza in peisaj (sau in pamant), nu deranjam jderii in habitatul lor natural etc. La fel si grecii. Tunel de 6km, bai nene, dar chiar nu va pasa de cocomarla de pamant cu trei pene pe ceafa?

    • #26

      autostrazile de la aia indeplinesc mai bine standardele de mediu decat cioturile noastre. astea cu mediul si arheologia sunt invocate la noi ca alibi, pentru ca romanul merge dupa fenta. zeci de ani merge dupa aceeasi fenta, mandru ca este mai inteligent decat altii.

  10. #27

    Acum daca rad de noi și bulgarii ce sa mai zic de colegii de la muncă care sunt nemți.
    -Radu cum e Romania?
    – E frumoasă
    – Putem sa o vizităm ?
    -Aa nu că nu aveți cum
    (Și după le trebuie sa le explic că nu avem drumuri cai ferate și alte dotări moderne de infrastructură)
    – Pai de ce nu aveți?
    – Una sa stricat una sa furat…

  11. #28

    In secolul asta, in materie de trafic, autostrada e la nivel de igiena, e ca sapunul si hartia igienica la baie. O teorie spune ca daca tii un mediu curat, lumea o sa il mentina curat si reciproc, daca nu il mentii, lumea o sa arunce pe jos ca e comod si oricum nu se vede. Vecinii nostri maghiari au facut autostrazi dupa care au pus Rendorszeg din aia peste tot. Eu nu cred ca ungurii sunt civilizati pana in maduva oaselor, dar daca mergi catre Hajduszoboszlo, pe DN-urile lor e limita de 90. Eu nu am vazut masina sa mearga cu 100. Si atunci, orice roman care zice ca 10km in plus in bord e sub 10 pe radar si nu zice nimeni nimic, adica o mica ciupeala acolo care nu ajuta la nimic, mergea ca ei – 90 fix. In coloana, cuminte. Dar sa ne revenim, si sa ne aducem aminte ca noi nici cu baia nu stam prea bine, d-apoi cu infrastructura. Enervant e ca ne stergem pe perete numai acasa, cand iesim afara stim ce sa facem cu hartia.

  12. #29

    Nu stiu cum se face, dar de fiecare data cand tu sau alti bloggeri scrieti despre situatia soselelor din romania, toate comentariile sunt pro opinia ta. Nimeni nu recunoaste ca face cacat pe drumuri. Si atunci cum se face ca nu poti iesi de pe strada fara sa aproape patesti ceva? Si asta in fiecare zi. Cine exact sunt oamenii astia? Ca peste tot numai de indignati dau, nimeni nu recunoaste nimic.

    • #30

      ¯\_(ツ)_/¯

    • #31

      meh, tarziu, dar stiu eu raspunsul. comentatori pe arhiblog.ro (ca pe zoso.ro chiar autorul se mandreste din cand in cand cu diverse nefacute pe soselele patriei) sunt cateva zeci. autoturisme pe sosele sunt cateva milioane. presupunand ca toti comentatorii chiar fac ceea ce spun, care ar fi sansele sa ii intalnesti in trafic?