Acum destul de mulți ani, vorbeam împreună cu Vali și Cismaru despre viitorul marketingului și al piarului din românia, urmărind puzderia de păsărici Îndrăgostite de Social Media, Social Media Addict, Social Media Enthusiast și alte mizerii, care aveau blog și sărutau funduri de agenții, știind că, la un moment dat, vor fi și ele angajate în domeniu și vor ajunge să aibă putere de decizie. Și previziunile noastre erau complet sumbre, femei fără alt talent decât pupincurismul și exclamațiile în comentarii de blog sau facebook Vai, tu, ce minunat ai spus/scris/prezentat, acel TU fiind, de obicei, o șefă de agenție, reprezentatul unui client sau pur și simplu un potențial intervievator nu puteau fi altfel decât insipide și incompetente și pe jobul pe care l-ar fi făcut, nu doar pe blogul propriu.

Previziunile noastre s-au adeverit sută la sută. Piața s-a umplut de piarizde și marketizde, foste posesoare de blog, entuziaste social media și studii de SNSPA. Au ajuns în agenții, au ajuns la clienți (uite ce a ajuns bitdefender în social media, de exemplu, pepsi se duce pe gârlă, silva se zbate în raiul mediocrității, vedeți reacțiile kaufland pe social media) and so on. Au ajuns peste tot. La fel de insipide, la fel de incompetente, posesoare de zâmbete și capacități inalienabile de iubit fesele importante.

Revenind.
Mai țineți minte campania de la Veka, cu Lafereastramea? A fost și aici. Campanie mare, cu buget masiv, cu promovare imensă, chestii deștepte, gândite de niște oameni buni, cu idei și ce trebuie. Mișto campanie, mișto distracție, totul bine, s-a încheiat, mergem mai departe.

Azi vine Leroy Merlin.

Deci da? Iată, și noi suntem brand și avem idei de Social Media, pentru că suntem niște entuziști social media și avem experiența bloggingului intensiv despre machiaje, îndreptătoare de păr și altele.
Dar stai, că nu e tot.

Când internetul s-a sesizat de furt și a început să se facă puțin mișto de Leroy Merlin, apare reprezentantul Leroy Merlin și pune punctul pe i.

Deci da? Ce contează că voi ați dat o pălărie de bani pentru concept, campanie și realizare? E ca roata, nu putem noi să furăm cât de repede aveți voi idei. Dacă domnișoara Chivu s-ar angaja la Dacia, ar propune conceptul de Ferrari de Dâmbovița, la urma urmei, Ferrari s-a inventat o singură dată. Asta e problema, NU DOAR CĂ FURĂ, ci că consideră că e ceva normal în a-și asuma ideile altora și a le prezenta ca pe un bun comun.

Cine este Valeria F. Chivu? Este Corporate Marketing la Leroy Merlin, deși și-a scos asta de la bio în ultima jumătate de oră și și-a schimbat poza de profil, să nu mai poată fi cunoscută, la poza veche era ceva șpicheriță la o conferință. Adică fix cea care trebuie să fie la curent cu acțiunile concurenței și care ar trebui să evite astfel de întâmplări. Dar nu, domnișoara Chivu este MÂNDRĂ de ce a făcut și consideră că nu este furt, ideile sunt ca roțile.

Mi-e lene să caut prin arhivele internetului, dar aș paria că acum 5-6-7 ani, domnișoara Chivu era o entuziastă social media, aprecia campanii pe internet să săruta, duios, bucuțele importante ale zilei. Rezultatul? Iată, un Corporate Marketing la Leroy Merlin care fură.

Simplu.
Acum aștept cu interes invitarea domnișoarei Valeria F. Chivu la vreo conferință de internet, unde să vorbească, precum domnișoara de la Skoda, despre cum a manageruit ea articolele de hate din social media și cât de bine s-a descurcat.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

37 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    ce e mai grav e că hoața asta are în jur de 30 ani
    și folosește aceleași metode ca cei de acum 300 ani
    însă atâta timp cât niște golani o ține în muncă pe criterii de *** și ******** ****** nu poți decât să o critici și atât
    câtă vreme vânzările merg, o să iasă la pensie furând ideile altora
    să vezi ce e în instituțiile de stat, ****** plătite din banii tăi care nu știu decât să lingă *****
    ar trebui să faci un articol.

    editat de Arhi: Tony, mai usor cu caruta epitetelor pe scari

    • #2

      e greu să cenzurezi adevăru’

    • #3

      Greu pe dracu’. Ia uite ce steluțe frumoase ai in comentariu

  2. #4

    De ce ar fi de mirare lucrurile intamplate?
    Inca de mici copiii sunt invatati sa lucreze cu “copiutze”… cine nu fura, e prost. Cam asta e mentalitatea.
    Rezultatele: le putem admira SI “online”!

  3. #5

    eu cred ca pe nasoasa asta isi ascute coceanul vreun frantzus neaosh de la LM.

  4. #8

    La prima cautare pe google

    valeriachivu.ro/
    valeriachivu.wordpress.com/

    Sa fie oare?

    Apoi apare “dreptul de a fi uitat” al Google-ului, ca poate mai erau..

  5. #9

    pe mine ma oftica faptul ca absolut toate piarizdele astea si social media expertii se promoveaza cu poze sexy. cum pana mea o poti angaja pe una care intelege prin social media sa puna poze cu ea cat mai dezbracata?
    arata-mi ca poti mai mult de atat si mai ales fara reteta poze sexy=70.000 de followeri.

    eu as angaja numai urate imbracate pana in gat care au jdemii de followeri pentru ca mi-ar demonstra ca folosindu-se de inteligenta lor, au reusit sa atraga si sa fidelizeze followeri.

    altfel social media expert ca pui poze cu tine la o cafea sau la plaja si apoi direct sa faci campanii la companii mari desi tu habar n-ai.

    • #10

      Ai impresia ca cei care fac angajarile sunt mai competenti?

      Oricum, nu cred ca ai cum sa atragi prea multi followeri prin inteligenta fiindca cei care apreciaza asta nu stau pe instagram sau facebook de la bun inceput

  6. #11

    Raspunsul Leroy Merlin – imgur.com/a/JeqtXaL.
    Nu stiau!

  7. #19

    O grămadă de păsărici au ajuns în PR, şi se vede. Însă marea nenorocire, zilele astea, e cu păsăricile care au aterizat pe creanga pe care scrie “Politică”.

  8. #20

    Pentru ca astia suntem… Ca natie. Fara idei, fara originalitate, fara nimic. Avem acelasi gust ca si pieptul de curcan facut pe gratar. Doar ciuguleala si gainarii. Sila imi e.

    • #21

      Generalizezi aiurea. Avem destule bube în cap, dar nu lipsa de idei.

  9. #22

    James T. Kirk, William T. Riker, Valeria F. Chivu, man, e o valuare, merita cel mai al dreacu respect!

  10. #23

    Ba sincer, ma doare fix in cur de niste cacaturi d-astea. Mi-ai pierdut vremea degeaba pana am aflat care era marele furt si acum imi irosesc timpul sciind acest comentariu.

    • #24

      scuze, boss, ca nu scriu doar ptr maretul tau intelect. data viitoare iti dau mail inainte, sa te intreb daca e ok

    • #25

      Pentru ca a aparut acel comentariu ma simt dator sa spun ce m-a trigeruit.
      “Când internetul s-a sesizat de furt și a început să se facă puțin mișto de Leroy Merlin,” alexandru nestian nu e internetul, numele imi pare cunoscut, presupun ca e tot vreun baiat care face ceva in publicitate, deci nu e un cetatean si asta nu e o situatie din aia @unitedairlines.
      Mie imi apar mai multe probleme in cap aici. Prima, cineva a dat o caruta de bani initial pentru o idee gen “companie de ferestre+?????=promovare de ferestre” si ?????? L-au transformat poze cu ce se vede pe fereastra. E cam la mintea cocosului, dar inteleg oarecum ca daca nu iti vine tie atunci poti sa stai pana te plictisesti. Totusi, nu vor aia de la veka acum sa imi ceara bani daca ma uit printr-o fereastra de-a lor, ca doar prin geamul se poate uita lumea pe fereastra?
      Si a doua problema si ultima, ca mi-au venit muncitorii, aia de la leroy e o tzoapa din romania, care l-a luat pe ala pe sus crezand ca ii inchide gura cu o replica din copilarie. Aspectul asta l-ai scapat si te-ai dus pe filmul in care o faci pe aia femeie incapabila, lucru care nu e frumos.

  11. #26

    Am inteles ca in toamna va fi o mare campanie Always Pepsi Cola.

  12. #28

    leroa merlin, ikea, cacat in dungi srl, ce treaba aveti voi cu vulpea daca nu aveti gaini? a furat ideea de la unul din voi? va deranjeaza ca o proasta a zis o tampenie pentru care probabil a mai fost si recompensata pentru asta? de asta exista tribunale, avocati, sa aiba si ei treaba.DABIJA asta vad ca are o gramada de stranepoti in RO, Cel putin 2 intr-o familie de 4 persoane,,, aia traditionala desigur, ca in alea cu 8 copii sunt vreo 11 Dabijei…

  13. #29

    e tara in care se fac teze de doctorat cu Copy + Paste… ce ne mai mira ca se fura o idee de genul, problema este ca nu se taxeaza de catre public… exact cum a facut cel care a facut postarea, ar trebui sa faca toata lumea si atunci poate s-ar schimba ceva. Cei cu retelele de socializare au ajuns in momentul in care tot ce conteaza este banul, iar atunci e greu sa banezi/stergi content reportat daca oameni care nu dau un chior incep sa reporteze… e o mizerie ce se intampla, iar directia e cu totul gresita… se apropie totul de un reset.

  14. #30

    Incercand sa se scuze, cineva de la Leroy Merlin sau Valeria a debitat urmatorul text: “#lafereastramea a fost o campanie foarte tare a lor” i.imgur.com/tZlq730.jpg

  15. #31

    ce-ai bre cu bidifender?

    • #32

      bate un cal mort sperand ca il transforma in bidiviu. in rest, ioc, nicio idee, doar un social media manager abulic, care face bisericute in online

  16. #33

    comentariu retardat, editat de Arhi

  17. #34

    In State, Australia, UK, etc, i-ar fi luat si chilotii de pe ea in procese de despagubire pentru incalcarea drepturilor de autor in scopuri comerciale. In Romania, pipita asta se lauda cum fura proprietatea intelectuala a altcuiva si face bani din asta. Imi vine sa plang.

  18. #35

    1. Asta e nimic. Aruncati un ochi pe joelapompe daca sunteti tinerei si n-ati prins Catavencu’ ala originalul’
    2. Ciudat ca se intampla taman acum cand si-au tras agentie “galonata”.

  19. #36

    Draga Arhi, 2 lucruri vreau sa comentez la articolul tau.

    1. Cei de la Leroy au gresit, ca firma, ca oameni… se intampla si la case mai mari. Pana la urma toti PR, oameni de Marketing, de vanzari etc sunt oameni si supusi greselilor. In acest caz particular, duduia care a gresit odata a gresit si a doua oara cu un comment nepotrivit, de aici se vede lipsa de experienta insa cu totii invatam din greseli. Nu cred ca tu nu ai gresit niciodata si nu ai invatat din acele greseli si daca ai gresit poate ai avut norocul sa nu arunce oamenii cu pietre in tine.

    2. Nu vad legatura cu Bitdefender si Kaufland – astea sunt firme care vand si fara social media ca doar oamenii in varsta nu se uita pe Facebook, Instagram la promotii/postari si apoi merg la Kaufland sa cumpere :). La fel si utilizatorii de Bitdefender, nu cumpara careva un antivirus ca a vazut o postare pe Instagram, hai sa fim seriosi, este o alta categorie de oameni care se intereseaza mai intensiv in alte surse inainte de a cumpara un soft. Asadar, canalele de social media nu sunt dezvoltate deoarece nu aduc revenue si atunci si investitia in ele este cea mai mica.

    • #37

      Draga Florin, habar nu ai despre ce vorbesti, esti din alt film, complet paralel si intri in notiuni ce te depasesc. Multumesc frumos pentru efort, totusi