Vreau să îmi deschid un SRL. Nu, nu vreau PFA, IF, ISS, etc.
Motivul foarte simplu este pentru ca vreau sa ma angajez 2 ore pe zi, sa imi pot plati asigurarea medicala la nivel minim. Știu, sunt un nenorocit că vreau să plătesc pe aceleași servicii sume la fel de mici ca cei care câștigă 800 lei pe lună. A, si sa pot scoate banii de la profitshare, fără să îmi ia statul 46% din ce câștig.
Întrebarea pe care o am este:
Ce face contabilul ăla angajat cu 2-300 lei lunar? Ține evidența facturilor? Duce actele la diversele administrații financiare? Sau doar semnează ca boierul și cam aia e? Facturile emise pdf trebuie sa aiba o ordine sau e ok si alandala?
M-ar ajuta orice tips and tricks.
NOU
La mine:
Duc tot ce inseamna factura odata pe luna la contabil (hartiile pe luna trecuta, atat ce am facturat eu cat si ce am cheltuit si m-au facturat altii) iar ea se ocupa de restul – adica facut bilant, mers la banca, platit impozit din contul respectiv si orice ar mai trebui – din cand in cand depune niste situatii importante la care ma cheama sa semnez. Nu am avut placerea vreunui control sau a vreunei probleme pentru care a trebuit sa ma deplasez personal pe la birourile statului, dupa ce firma a fost pusa pe picioare.
NOU
Asta cu plătit impozitul e relativă. Eu, de exemplu, am preferat să nu-i dau acces la contul SRL-ului şi să-l plătesc singur.
În altă ordine de idei, dacă vrei să-ţi meargă firma şi să poţi să scoţi banii, ai o gaşcă de bătăi de cap cu listele de cumpărături, că nu toate produsele se decontează, nu toate sînt OK să le bagi pe protocol şi nu toate se pupă dacă le încadrezi la cheltuieli. Iar dacă vrei să-ţi scoţi banii din firmă, tot plăteşti 32% la stat – 16% impozit pe profit şi 16% impozit pe venitul tău, că-ţi intră banii din firma ta (mai e varianta cu drepturi de autor, dar tre’ să găseşti o persoană de încredere, angajată în altă parte, că tu n-ai voie să ai şi contract de muncă şi CDA.)
NOU
Da, Alex, sa vezi ce misto e sa ai cheltuieli de vreo 12.000 de euro si sa nu le poti deconta pentru ca nu exista legislatie care sa ia in calcul cheltuielile din varful muntelui si mama huciului pe care le ai cu un documentar… si chiar daca exista solutia unui cersaf cu tot pateul pe care l-ai servit prin paduri, te lasa vulnerabil la un control – deci automat amenda ca doar nu ai stat luni intregi prin pustietati, nu? ne iei de fraieri? – asa ca o lasi balta si nu le mai depui, jurandu-te sa recurgi la orice artificiu posibil pentru a-ti scoate paguba pe viitor;
NOU
la un srl, contabilul are ceva de treaba. nu neaparat ca volum de munca, daca srl-ul are venituri mici, dar ca hirtogaraie. adica balante, bilant, trimis la finante documentele lunare sau trimestriale, calculat tva si impozite de plata lunar sau trimestrial, facut op pt plati, jurnale de vinzari/cumparari, dividende la sf de an, aranjat actele contabile pe luni sa fie totul in regula in caz de control. cam asta face.
NOU
si treaba ta este ca la inceputul fiecarei luni sa ii duci cumpararile si vinzarile din luna precedenta: facturi, chitante.
NOU
+ extrase de cont.
NOU
O faci sa sune de parca ar dura mai mult de 3-4 ore pe luna tot ce ai enumerat tu…
NOU
daca nu sunt documente multe in fiecare luna, probabil ca nu dureaza mai mult.
NOU
mai exact, ce vrei sa zici?
NOU
Imens de offtopic : Ati vazut ca prietena noastra Ceusan ( cu deficiente la bun simt in ale parcarii masinii) a luat nu stiu ce premiu la Digital Divas….
On topic: Nu stiu ce face contabilul pentru ca nu am firma mea 😀
NOU
@Ingrid Mi se pare super ok Alina Ceusan 🙂
NOU
esti un nenorocit că vrea să plătesca pe aceleași servicii sume la fel de mici ca cei care câștigă 800 lei pe lună.
NOU
din cauza ta n-avem autostraji
NOU
Idem vladbpopa si in cazul meu, doar duc acte, extrase de cont, facturi la ea si cam atat, de restul se ocupa contabila.
NOU
Coane, eu imi platesc asigurarea medicala separat, ca persoana fizica fara personalitate juridica. Daca m-as angaja in firma as avea de platit, pentru orice salariu mi-as da, bani in plus.
Asa dau 39 lei pe luna si-s asigurat medical; daca tu esti persoana fizica autorizata se schimba treaba, insa pentru unul care e cetatean simplu si fara venituri directe :))) exista solutia asta.
NOU
daca ma duc acum, ca persoana fizica, platesc pe 5 ani in urma
NOU
da, asa e.
NOU
aaaaa … unde e socialistul din tine care accepta sa plateasca cei 80% impozit pe care vroia sa ii puna PSD-ul ca sa ii dea la saraci?? :-))
NOU
Roaga contabilul ala care iti ia 2-300 de lei pe luna sa-ti gaseasca unu mai ieftin 😀 Eventual pe la 100-150 lei ar fi mai normal pt volumul tau
NOU
in principiu:
– opereaza in prg de conta fc de intrare si cele de iesire;
– opereaza documente de decontare cu numerar pe baza carora face reg de casa. si asta nu prea se poate face la sf de luna ca e buba cu Garda.
– receptii si bonuri de consum la diverse nimicuri;
– daca ai masina pe firma, te poate ajuta si cu compl foilor de parcurs;
– intocmeste dosarele de personal (cu tot ceea ce cuprind ele);
– intocmeste si verifica statele de plata, completeaza si depune la dir muncii evidenta salariatilor;
– tine evid mijl fixe si ob de inventar daca ai;
– genereaza din prg sau completeaza in pdf-urile de la fisc toate declaratiile pe care firma ta tre sa le faca (fiecare forma de org are particularitati);
– genereaza si verifica balante, registre de cump si vanzari, reg inventar (macar o data pe an), etc.;
– tre sa citeasca cu regularitate monitoarele oficiale deoarece se schimba legile astea ceva de speriat;
Acu, exista programe de conta care fac singurele tot ceea ce ti-am scris mai sus.
Daca vrei sa-ti faci soc, microintreprinderea ar fi cea mai buna solutie.. IMHO
si ca si prg de conta, SAGA este mai mult decat suficient la vol tau de activitate. www.sagasoft.ro. E moka dar actualizarile se platesc. Si oricum , isi merita pe deplin cei 350 de lei pe an. si chiar daca iti schimbi contabilu’ iti ramane in continuare.
Bafta
NOU
Pentru 100lei/lună îti tin eu contabilitatea (fără depunerea lor la administrație). Seriile facturilor se notează într-un registru ( fișă ) de evidență a documentelor cu regim special (facturi , chitanțe , avize)
NOU
si daca am mai mult de 1 factura si un bon de motorina lunar cat ma costa?
NOU
Don’t. Te angajeaza un prieten cu SRL, ii platesti contributiile si aia e. Si tot acelasi prieten poate emite facturi catre furnizorul de profitshare si iti da suma respectiva minus tva, impozit pe profit si pe dividende (discutabile toate, in functie de situatia firmei respective) – sigur mai putin de 46%.
NOU
Nu ai nevoie de semnatura unui contabil. Mie imi face o ruda bilantul si tot ce mai e nevoie de depus trimestrial. Declaratia lunara pentru angajati o completez si depun singur ( e foarte simplu daca ai un model ). Toate declaratiile le depun online, iar impozitele le platesc prin internet banking. Nu mai trebuie sa umbli decat daca vrei sa modifici ceva la firma.
NOU
Si ca sa depui online ai nevoie de certificat digital.
Certificat care se emite 1 data pe an si costa 37,2 euro. Platibili in lei la cursul BNR in momentul platii.
NOU
Parcă la un moment dat îţi dădea voie statul să îţi plătești singur asigurările de sănătate fără a fi angajat.
NOU
Eu imi fac singur facturile si platile. Contabila se ocupa de bilant, declaratii si ar trebui sa se ocupe si de salarii si revisal dar la mine e un caz special, din moment ce dezvolt solutii de payroll, era sub demnitatea mea sa o pun pe ea 🙂
Facturile emise trebuie sa aiba numar unic, serial. Excelu’ e suficient.
Ne vedem o data la trei luni cand ii dau un plic cu facturile emise, facturi primite, bonuri diverse, statul de plata si extrase de cont. Ea nu are acces la conturi. La schimb primesc un e-mail cu atat ai de plata la TVA, atat la impozit micro, atat la impozit salarii, atat la asigurari.
Si o mai deranjez in cazuri speciale: cand am nevoie de o balanta pentru un leasing de exemplu.
Sunscriu la ideea lui Catalin C, mai bine gasesti un amic care sa te angajeze, ii platesti contravaloarea taxelor pe salariul minim si semnezi in fiecare luna ca ai primit salariul ca sa n-aiba el probleme. Daca emite si facturi pentru profitshare pentru tine si impreuna nu depasiti venituri de 100000 eur/an, puteti opta pentru impozit micro de 3% pe cifra de afaceri. Bineinteles plus 16% impozit pe dividende.
NOU
65mii mai nou. optional impus.
NOU
Sa înțeleg ca pana acum nu ai emis facturi pe ceea ce ai câștigat?hmm.
NOU
ba, tu iejti de la garda financiara, recunoaste bugetar corupt ce iejti tu care suje sanjele micului antreprenor. iesi afara!!!
NOU
ba, observ ca in fiecare comentator de pa arhiblog se ascunde si un mic contabil
NOU
basescu e de vina in opinia mea
NOU
Baaaa, voi nu sunteti sanatosi, Obama ne urmareste! Pssssss!
NOU
Vezi ca emag a repus in TOS plata prin carduri cadou daca ai peste 350 lei ;).
NOU
eu sunt pe profitshare.ro
NOU
Da, acolo is si eu. Citeste TOS-ul, l-au actualizat recent.
Referitor la firma, nu merita SRL, II e ca si PFA doar ca iti da dreptul la 5 angajati iar contabilitatea se tine in pardida simpla.
NOU
da-mi te rog link, sunt pe telefon
NOU
Era pus si in vechiul cont sus in top cum ca TOS-ul s-a actualizat si ca intra in vigoare de la publicare.
profitshare.emag.ro/termeni_si_conditii.html
Daca afiliatul opteaza pentru o plata, din cuantumul Castigului curent, prin Card Cadou eMAG, acesta va primi un bonus de 5% din valoarea sumei de plata solicitate daca aceasta valoare atinge sau depaseste 350 lei. Aceasta modalitate de plata nu necesita semnarea unui contract si, implicit, Afiliatul nu va trebui sa plateasca impozit.
NOU
profitshare.ro e diferit de emag, aparține de alta firma, conversion marketing. alt tos, alta mancare de peste
NOU
La PFA se plateste si contributie la pensii de minim 232 de lei lunar indiferent de venituri. Insa teoretic ea se calculeaza in functie de venituri. Dar daca nu ai venituri tot trebuie sa platesti minim 232 de lei. Ca sa fie clar. Deci pfa nu. Si contabil merita indiferent cum. Iti iei cinci mii de griji de pe cap. Restul e cancan.
NOU
stiu, de aia am si zis ca nu ma intereseaza variante
NOU
Eu sunt I.I. si angajat la firma contabilei cu 2 ore/zi. Inloc sa platesc 232RON la pensii lunar ii platesc contabilei cam 80 RON pentru pensii si sanatate(cat plateste ea pentru mine ca sunt angajat) si semnez lunar ca primesc salariu. E cel mai simplu asa, anual platesc 16% impozit pe profit + sanateatea ca si persoana fizica, 288 RON pe tot anul 2013.Iar la contabila pentru II, ca nu am multe facturi + 50 RON-luna, benzina e deductibila 50% fara foaie de parcurs, prin contract de comodat cu proprietarul autovehicolului. Succes!
NOU
autovehiculului si sanatate# scuze
NOU
nea Giurgea ne indeamna sa facem evaziune fiscala. oricum, banii nu ajung unde trebuie…
NOU
Şi la cât îl iubește Cetin pe Giurgea… 😀
NOU
ahahahaha da, you know me:))) mmasii de imbecil
NOU
mamaaaaaaa……ce prost e turcescu……ba, ma uit la el si nu-mi vine sa cred cat e da prost…dau acushica pa super one
NOU
cum dracu n-a aflat nimeni aici ca nu se mai plateste 16% impozit pe profit? de la 1 februarie se plateste 3% impozit pe venit -adica nu mai intereseaza pe nimeni ce cheltuieli ai .
NOU
Prietene drag, regula cu 3% se aplica pana la cifra de afaceri de 65000 euro. Oricum si la impozitul pe venit platesti 16% pe dividende, deci practic e 19%
NOU
Nu e 19. e cam 22 depinde de profitabilitate. 16 se aplica profitului si 3 la venit.
eu cred ca un pfa si angajat in alta parte ai o taxa de 23-25 %. ca o micro dar fara atata hartogaroaie.
NOU
clau, in general asa e, combinatia pfa + angajat e cea mai buna. Dar acuma depinde de la caz la caz, in functie de ce vrea fiecare sa faca, de obiectul de activitate, daca vrea sa aiba angajati sau nu, ce fel de cheltuieli estimeaza pe urmatorii 2-3 ani etc etc, se pot alege si alte variante de forma juridica. La faze de genul asta sunt buni consultantii, nu respira ei chiar degeaba pe pamantul asta 🙂
NOU
Ca sa vezi la ce-i bun contabilul, incearca sa te descurci fara el o jumatate de an 🙂
NOU
Merita in jur de 200 lei lunar, daca are de facut declaratii lunare. La ce spui tu, cred ca merg facute si trimestrial doar, si atunci discuti doar de o factura trimestriala. Si sa iti includa si raportarile anuale in tariful asta, ca pe noi ne-au pacalit unii ca au emis lunar facturi, si in aprilie cand a fost cu bilant, au bagat suma aditionala, ca cica nu a fost intelegerea si pt alea. aiurea.
Eu sunt economist, as putea si singura, dar e mare bataie de cap, daca nu tii macar vreo 10 firme sa te duci cu toate odata. Prefer oricand un 200 lei lunar.
NOU
Birocratia omoara Rromania, asta e unicul motiv pt care nu se va dezvolta vreodata aceasta tara, oricat ar fura aia la conducere, daca tu stat Rroman pui atatea piedici si taxe si legi tampite astfel incat sa nu se dezvolte nimic in tara asta, atunci chiar nimic o sa avem in continuare