Masinile Euro 4 din 2021. Din 2022, Euro 1-3 nu mai au acces in Bucuresti.

Mi se pare o masura EXTREM de buna, sper sa si reziste. Si sa se faca si sistem automat de citire a vignetelor, altfel e doar frecție pe sarma, ma-ntelegi?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

61 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Un picut cam lejere sumele, nu crezi?

    • #2

      Cois, cine are Euro2, de exemplu, nu cred că o ține de bogat ce e. 1500/an probabil e destul de mult pentru el.

    • #3

      Cu banii pe care i-a dat pe E2-ul ala isi lua o dacie nou nouta 🙂

    • #4

      Cine are bani de euro2, are bani si de logan Euro 6 la 6500 euro cu programul rabla.

  2. Imi pare rau ca de data asta nu pot fi de acord cu tine. E o masura proasta, abuziva, ca atare sunt absolut convins ca nu va tine. Dezbaterea nu are sens, e o masura care nu va reduce poluarea, nici cea chimica, nici cea fonica sau de alta natura. Este doar o manevra de a mai sifona niste bani. Pacat.

    • si…ai si argumente?

    • #7

      Care e logica ta? De ce nu va reduce? Sigur sunt oameni care nu sunt dispusi sa plateasca taxa asta, sau cum e cazul Euro 1 si 2, nu mai au voie in centru deloc.
      Stii ce ar reduce si mai mult poluarea? Cresterea progresiva a taxei de la an la an.
      Euro 4 – 500 de lei anul asta, 750 la anul, 1000, la anul si tot asa.

    • #8

      Desi masura nu ma afecteaza (desi ar avea putin potential sa), urmaresc cu interes cum se va aplica practic povestea asta.

    • Vand ieftin bariere. Sau…va bazati pe polutia rutiera ca va sta la ciordeala, cum sta cu radarul?

    • #10

      @7 – sa ii vad eu la ora 8 dimineata in centru luand masinile la rand pentru verificari. Nu se va intampla.

    • #11

      @Zarax: Exista mai multe tipuri de logica aici, unele apartinandu-mi, unele fiind rafinate prin lectura, masurare si determinarea unor concluzii (logice). Hai sa incepem cu punctul 1.

      1. Poluarea – despre care in Bucuresti nu exista date certe, stiintific argumentate – va deveni mai scumpa. Adica, mai simplu, in loc de 5500 lei cat bag eu benzina anual, in medie un plin la 3 saptamani, voi plati inca 500 lei ca sa poluez – atentie aici, cat vreau eu. De 500 de lei pot polua si din 4 sau 5 plinuri lunare, deci, cum ziceam, poluez mai mult.

      2. De exemplu, eu produc 200g CO2/km, cu on ghiorlet EURO4 de 2000cmc. Un S class produce tot atat,avand un motor sa zicem dublu ca si capacitate cilindrica, dar are EURO5/6 – de unde rezulta, in mod clar ca lumina zilei, ca problema poluarii nu e generata strict de norma EURO, ci de nivelul de utilizare, precum, evident, si de cilindree (si carburant).

      3. Alta demonstratie de ineptie asa cum ne-a obisnuit Firea: platesti – poluezi. O abordare normala ar fi fost determinarea zonelor in care ai voie sau nu ai voie sa patrunzi cu masini poluante. Pur si simplu, nu ai norma EURO5 – stai departe de centru.

      4. Prin masura aceasta se creaza noi categorii sociale – sarakii, fara EURO, si bogatii barosani, care insa platesc poluarea (sarakii nu vor sa plateasca). Aceasta masura, chiar daca la prima vedere nu pare, va crea conflicte si inegalitati sociale.

      5. La capitolul masuri ce ar fi trebuit luate inainte de aceasta, si aici retin una buna in dreptul administratiei actuale, cea referitoare la ingradirea liniilor de tramvai, probabil ca mult mai eficient atat pentru decongestionare cat si pentru reducerea poluarii ar fi fost efectiv revenirea la sistemul de circulatie alternativ, o zi numere pare, o zi numere impare. Aceasta este o masura echidistanta.

      6. In Europa, cel putin, nu exista sisteme anti-poluare implementate de marile orase care sa se bazeze doar pe taxa. Sunt fel si fel de masuri combinate, care au ca efect inclusiv diminuarea poluarii, dar in principal efectul acesta este colateral, fiind generat mai ales de restrictionarea accesului (ca e vorba de numere pare/impare sau realmente fizic, prin zone cu trafic limitat).

      7. Bucurestiul nu este capabil sa se alinieze la un model de reducere a poluarii cand nu exista alternative viabile la transportul poluant. Oamenii nu au bani de masini noi, putin poluante sa nepoluante (electrice), asadar vor prefera sa plateasca taxa de poluare. Grosul masinilor sunt oricum in norma EURO 4+, asadar cei <EURO 4, care sunt oricum single digit, fie vor risca si nu vor plati, fie nu merg cu masinile alea oricum, fie vor renunta la ele si nu vor mai circula deloc.

      8. Modul in care este adresata initiativa, mai precis excluderea anumitor categorii de poluatori, este vadit partinitor. Evident ca nici dracu nu va opri in trafic un vehicul oficial (de la STB/RADET,Pompieri, etc), deci, ca de obicei, tot fraierii sa plateasca, statul – care ia banii – nu.

      9. Incearca un exercitiu aritmetic: urmareste in oras sa vezi masini ale caror numere incep cu MAI. Urmeaza cifrele – acum cred ca sunt pe undeva pe la 48.000. Or fi pe toata tara, probabil. Acum, ia acest numar, zi 50.000 sa mearga mai repede si dubleaza-l, astfel incat sa ai in vedere si masinile cu numere normale. Numai pentru MAI obtii, asadar, 100.000 masini. Cate crezi ca sunt noi? 10%? 20%? Extrapoleaza si la alte flote si o sa ajungi la concluzia ca in Romania numai statul are in administrare o flota de – probabil – 1.000.000 autovehicule, preponderent EURO4 sau mai jos. Asta asa, doar despre poluare. Ia gandeste-te la ce bugete au pentru administrarea acestei flote – 1.000.000 inseamna, dupa logica bunului simt, 1.000.000 de soferi. Plus combustibili, intretinere, si asa mai departe. Pune-i si un pret mediu la toata afacerea, zi si tu acolo de 5.000 EUR/an/vehicul. E rezonabil – un Logan e 7-8-10k, o autospeciala de pompieri poate fi 2-300.000. Cum o dai, cum o intorci, tot la vreo 5.000.000.000 (!!!!!) EUR/an ajungi. Si tu te bucuri ca tot noi o sa platim, pe langa banii astia, si cei 3-4-500 lei la pesedeu.

    • camera cu recunoastere a numerelor. Si amenda zilnica…

    • #13

      Aer curat pe naiba:)
      Eu sunt ala cu 3.0 diesel de 15 ani. Pana acum ma feream sa bag rinoceru’ prin oras ca sunt greu de parcat 5 metri si ceva cu tot cu bullbar. Acu’ o sa iau ceva trocarici din asta euro 5-6 cu care te razi la fofo si probabil o sa merg cu el sensibil mai mult, ca deh…Plus ca o sa-l calareasca si gagica de se ferea pana acum. Big win

    • #14

      Ca idee.. de la Euro 4 in sus, norma de monoxid de carbon, oxid de azot si altele nu se modifica de loc. DIferenta mare apare la particule.. odata cu Euro 5 apare filtrul de particule si acolo cifrele scad mult.

    • #15

      Masura f buna dornezele care sunt sub euro 4 au mai mult de 15 ani adica sunt cadavre pe roti cu plasticaraia si cauciucaraia inclusiv in zona de siguranta ,descompuse de timpul mare de la fabricatie ,masura buna si sa fie scoase din 2024 si euro 4 . Nu -ai bani exista autobuz metrou…cand carciumile de cartier sunt pline in majoritate de giboni alcoolisti posesori de masina sub euro 4 ,masura e perfecta, taxele trebuiau mai mari inclusiv pe cilindreea peste 2000 cmc, sa fie un euro pe 1 cmc…adica redistribuirea bogatiei…social democratie moderna…nu taxe pe proprietate mici ca acum ,care protejeaza majoritar ciordimea si imbuibacimea

  3. #16

    Măsura este bună după cum ai spus si tu. Usor usor vor dispărea caznele din bucurești. Dar ce facem cu banii colectati? Facem si noi sistemul ala despre care vorbesti sau ii sifonam?

    • #17

      probabil ii sifonam:)))

    • #18

      sârmele noi costă mult.

    • Ce facem cu banii… asta e buba. Lasă că respirăm aer curat, dă-l în mă-sa de aer, ce să faci cu aerul… că tot fumează ăștia prin parcuri, dar ce facem cu banii. Plămânii mei au nevoie de bani.
      Am un prieten care le zice la bani aer.
      Acuma înțeleg eu sensul.
      – Nu mai am aer, Ilie, facem și noi un contract, ceva?…
      Da, dar ce facem cu banii?…

  4. #20

    Ar putea face un sistem cum am vazut prin afara. Ai cont facut in sistem, si cand treci cu masina poluanta de un anumit punct, iti ia banii pe o zi din cont (asta daca nu ai abonament). Nu ai bani, vine notificare si daca nu platesti in X zile, amenda.

    Valoarea taxei mi se pare mica la un Euro 3 de exemplu. 700 lei = 2 lei pe zi, gen pretul unei cafele. Parca nu prea te motiveaza sa schimbi masina. De Euro 4 (cum am si eu), nu mai zic.

    Ma bucur ca pentru euro 3/4 fac introducerea se face treptat, mi se pare o masura de bun simt. Daca ma f#$i, macar da cu margarina inainte.

    Interesant ca la exceptii nu e trecut STB. Parca multe sunt euro3. Fie platesc, fie le muta pe rute marginase si ii gazeaza pe fraierii de la periferie.

  5. #26

    ce bine!
    o noua taxa cu ajutorul careia se vor sifona bani iar soselele vor deveni in sfarsit mai libere

    desigur nu lipsa infrastructurii rutiere este problema, chiar daca e veche din vremea lui ceasca, NU!
    sunt masinile vechi domlei, e plin satul bucurestenez de dacii 1310, oltcit’uri si cielo din ’99
    cand mergi spre zona de nord, iti spun, numai masini de 15-20 de ani vezi

    si poluarea, vai poluarea… pai ce facem? a, stiu! construim mall-uri! iar daca vrem sa fim eco punem iarba deasupra statiilor de tramvai

  6. #29

    Ideea e foarte buna dar e facuta românește. Trebuia calculata taxa ca si impozitul, in functie de motor si norma de poluare. La cum e acum, 5 litri euro 4 diesel costa la fel ca 1.2 litri euro 4 benzina. In loc de “poluatorul plateste” noi avem “saracul plateste”. Stiu… nu mai fiti saraci…

    • #30

      acum cei cu motoare mari platesc deja mai mult: taxele din carburanti – proportional cu consumul, impozitul auto – creste in progresie geometrica (la 2700 cmc platesti 2400 lei pe an, la 3000 cmc dublu).
      bineinteles ca ideea este ca saracii sa nu se mai plimbe cu rablele prin centru! la fel cum nu-si permit sa cumpere vile in cotroceni sau zambaccian!

    • #31

      e 2160 de lei impozitul la 3000, m-am interesat eu, pentru ca vreau sa imi iau touareg

  7. #32

    Nu am număr pe față, e un carton în geam, cum mă vede cititorul taxei?

  8. #35

    Nu inteleg de ce nu din 2020 ? Probabil ca ii e frica lu’ duamna ca nu va mai fi aleasa a 2-a oara ?

    Si da. Cam lejere sumele

    Alea cu numar de BG au voie sau nu ? 🙂

  9. #36

    De la 1 ianuarie cumperi 2 E3 si primesti un E4 gratuit la targ la Vitan! 🙂

  10. #37

    Sper ca nu au idea de a lipi un cacat de stiker pe parbriz.

  11. Oare ce o sa se întample dacă toate orașele și comunele or sa aplice o măsură similara? Un drum de la Arad la Constanța o sa coste 400 de lei combustibil și 1000 de lei vignette.

    • #39

      E 5 lei/zi vigneta in Bucuresti (pentru masinile care mai pot totusi sa parcurga distanta Arad-Constanta fara sa se dezmembreze).
      Nu cred ca treci prin 200 de localitati care sa isi permita un sistem de vignete+camere+trimis amenzi prin posta.
      Deci cel mult o sa te coste vreo 20-30 de lei toate vignetele.
      Podul de la Fetesti s-a facut cred 13 lei.
      Trenul e vreo 150 si face 2 zile.

      Si oricum, nu mai bine te duci tu la mare in Croatia sau Grecia?

    • #40

      Am mai zis si in alte situatii. Cel mai probabil o regula din asta in localitatile fara centura ocolitoare nu va rezista in instanta. Ar fi absurd asa ceva.

    • #41

      Vrei să spui de la Sibiu la București, fiindcă de la Arad la Sibiu și de la București la Constanța ai, cu excepția a 10 km, autostradă sau variantă ocolitoare.

    • Eu dacă plec de la Tg Jiu, pe Vâlcea, în afara de Vâlcea nu am a dracului centura ocolitoare. Și trec prin minim 30 de localități rurale. 30×10 și o sa ma coste mai mult decât combustibilul.
      Ce s ar întâmpla dacă dedulestiul, de la mijlocul dealului negru, ar pune taxa de 10 lei? În 2 ani ar avea bani de ar face 10 blocuri.
      Sau cum ar fi sa plătim taxe în toate localitățile din România?

    • #43

      ar trebui ca acele localitati sa detina drumul. niciuna nu il detine

    • #44

      Probabil s-ar înnoi parcul de masini din orasele alea, spre bucuria alora care traiesc pe acolo.

  12. @Cetin, offtopic – două chestii pentru Valentinu.
    1. Adaugă la sfârșitul fiecărui șir de CSS și o variabilă build sau ceva random, ca să reînnoiască stilul după fiecare modificare în sait.
    Ceva în genul ăsta:
    link rel=”stylesheet” id=”valentinu-style-css” href=”https://arhiblog.ro/wp-content/themes/cetin20/style.css?ver=1.765&build=1.5″ type=”text/css”
    De exemplu, dacă schimbi header-ul din 100 în 120 de pixeli, vizitatorii care au CSS-ul in cache îl vor vedea tot de 100 + niște elemente care se vor încăleca, și arată ca naiba.
    2. E un div cu display none id=”fit-vids-style” în header. Big no-no. Am vrut să citesc de pe calculatorul de la muncă, mi-a dat niște alerte idioate cum că e ceva malițios acolo. Știi ce vreau să zic, încearcă să-l bagi imediat dupa începutul body dacă e musai să-l ai sus.

  13. #47

    Măsură bună, acum nu ne rămâne decât sa ne rugăm că banii strânși din taxa asta nu vor finanța brâuri, catedrale sau 20 de companii municipale noi.

  14. #48

    Dupa parerea mea aerul va fi la fel DAR, DAR, ca in orice oras civilizat, s-ar decongestiona traficul. multi cu dacia 1310 o sa o tina in parcare si altii de genul. sau nu? Du-te in Viena cu masina in centrul si bag-o la parcare sa vezi ce te ustura de te caci pe tine,nu ai bani de parcare si o lasi unde apuci? ai ramas fara masina si dupa te-ai cacat pe tine si de amenda, mergi cu masina murdara? iara te ustura de te caci pe tine…mergi cu cazanu? te-ai cacat deja pe tine.

  15. #49

    Si inca ceva, cum se cumpara? prin SMS? ceva rapid? Pentru aia care de exemplu zic azi ma duc in centru ca e urgenta, sau la posta si stat la coada? sau la benzinarii?

  16. #52

    În forma actuala e o taxa pe proprietate. Ar trebui taxat conform cu gradul de utilizare, care genereaza poluare.

    • #53

      pari sa ignori ca taxele reprezinta mai mult de jumatate din pretul carburantilor!

    • #54

      Pai se taxeaza folosirea.
      Vrei sa iesi azi cu masina? Taxa.

      O poti privi ca pe un bilet de autobuz, doar ca autobuzul e masina ta si soferul esti tu.
      Ba chiar, ca la transportul in comun, ai si abonament (lunar, semestrial sau anual)

  17. #55

    Offtopic:

    Felicit decizia luata de emag:

    Pentru plata ramburs la curier:
    Costul pentru procesarea platii la livrare: 5 Lei. Plata online cu cardul este gratuita.

  18. #58

    Intrebare: cam cat polueaza un ROMAN Diesel sau o Tatra de la STB? ca alea au voie in continuare sa circule nestingherite.

  19. #59

    Nicio masura luata pe genunchi in nici-un domeniu nu are cum sa fie buna. Ne-am obisnuit sa luam de bun/rau orice fara sa analizam situatiile. Aici ar fi nevoie de un raport de minim 1000 de pagini cu fel de fel de scenarii care sa explice clar ce trebuie facut si cum trebuie facut… la noi s-a luat decizia. De maine aveti taxele astea, punct! O astfel de abordare este maxim de jegoasa fie ea si in “interesul” cetateanului.

  20. #60

    Cand am cumparat vehiculul mi s-au impus taxe si impozite cu duiumul pe care le-am platit fara sa protestez desi la momentul respectiv nu mi s-a spus ca peste 14 ani mi se va interzice libera circulatie.La vremea respectiva automobilelor care poluau excesiv nu li se impunea nici un fel de interdictie.Ma intreb daca la varsta pensionarii, imi vor restrictiona accesul in centrul orasului pe motiv ca nu mai aduc beneficii statului?
    Poluez?Asteapta sa ingrop rasnita, ofera-mi o alternativa care sa ma motiveze sa nu mai circul cu vehiculul propriu, convinge-ma ca merita sa cumpar un vehicul nepoluant, fix ca in tarile cu apa calda.

  21. #61

    Poluarea tine și de praful de pe străzi, incluzând materiile fecale uscate ale animalelor, noroiul uscat scurs de la ploi din cauza spațiilor verzi prost gândite sau neglijate, este dpdv meu de vedere o măsură abuziva, tarile civilizate au vigneta de congestie, care este logica, pentru a scade traficul și poluarea în zonele supraaglomerate, asta în contextul în care functioneaza chestia cu anularea filtrelor de particule și astfel multe mașini euro 5-6 trec în non euro, e o problema poluarea dar soluția este alta, nu aceasta.