Șoferii vor putea să se adreseze propriului asigurător la care au încheiat asigurarea RCA pentru a recupera daunele produse într-un accident auto de care nu sunt vinovați, urmând ca asigurătorul său să-și recupereze în totalitate sau în parte sumele achitate de la asigurătorul RCA al mașinii șoferului vinovat de producerea accidentului, se arată într-un proiect de ordonanță de urgență care introduce decontarea directă obligatorie la contractele RCA.

Și gata, cu asta se încheie epopeea Euroins și City Insurance, dumperii de RCA din România, autorii morali a o grămadă de tragedii financiare. Pentru că, așa cum e și normal, oamenii își cumpără cea mai ieftină asigurare, tâmpit să fii să iei o asigurare dublă ca preț, gândindu-te la confortul celui implicat într-un eventual accident cu tine.

Asta ar fi partea bună. Că îți recuperezi banii de la firma ta, cu celeritate, zic ei, mă îndoiesc, zic eu.
Partea proastă, pentru mulți, este că va începe scumpirea RCA, lucru care, în opinia mea, este ceva foarte normal. Nu poți să ai RCA cu bani de semințe și să aștepți ca, atunci când îți bușești tărăboanța, să pățești ca în UK, să primești mașină la schimb, mașina accidentată reparată rapid, fără ca tu să ai vreo problemă.

Doar că acolo o asigurare de 1000 de lire este o chestie normală, media fiind pe la 500-800 de lire (bine, evident, există limite diverse pe timp și experiențe, dar ca șofer nou, fără experiență, poți avea șansa să ai un RCA între 1500 și 3000 de lire ca popa. Eu, când mi-am căutat prima oară, găsisem cu 5000 de lire, 4890 ceva, dar mi-a zis un prieten că bifasem chestii aiurea, neînțelegând sistemul lor)

Well, va fi interesant. Abia atunci vom vedeam care cum își cumpără asigurarea. Evident, loganele și cazanele BMW vor cumpăra cel mai ieftin, după care vor face scandal pe facebook că e inacceptabil ce se întâmplă, doar au plătit un serviciu. Iar restul vor încerca să aibă o medie ponderată și cam aia o să fie.

Bine, ca punct final, am dubii că o să fie așa ceva sau că o să ajungă ca lege în formula aceasta. Ceva sigur se va întâmpla.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

52 comentarii Adaugă comentariu

  1. sună telefoanele la ASF: “bă, noi pentru ce vă șpăguim?”

  2. #2

    Stie cineva care e cel mai ieftin asigurator decent?
    P.S. Nu cumva in UK asigurarea aia e si un fel de casco?
    P.P.S. Deci in UK, ideal ar fi sa-ti iei permisul cat mai repede posibil (17 ani) si sa astepti cativa ani pana iti iei masina, ca sa nu te rupa asigurarea?

    • Asirom sau Generali. știi după ce îi aleg? după care are parcare în fața biroului de constatare daune.

    • #4

      Sunt prea sarac sa imi pese doar de asta :))

    • Pe mine m a lovit unul cu asigurare la asirom. Programare, constatare si totul am facut online. Nu am fost nicaieri la asirom, doar am completat, scanat si trimis chestii online si gata. Am fost uimit de placut surprins. Am selectat in regie proprie si am luat banii de la asigurator, banii au intrat destul de repede in cont.
      Cea mai importanta modificare buna la rca-ul romanesc este sa se faca rca pe masina si nu pe sofer. Asta e cea mai mare magarie care se face, rca pe masina. Unul care sta in bucuresti inmantriculeaza masina pe numele bunicului dintr o comuna din provincie si plateste asigurare 25% fata de cat ar plati pentru bucuresti……

    • #6

      nu chiar. aia e asigurarea normala ptr toti. ai optiuni de a adauga chestii peste, costa suplimentar

    • #7

      @Zarax, in UK ai trei tipuri de asigurări de la forma simpla third-party la cea mai complexa comprehensive (cu de toate).
      Printre elementele care se iau în calcul avem nu doar varsta și experiența în ale sofatului ci și alți factori precum: unde parchezi noaptea / ziua, la ce folosești mașină, cât estimezi (km / mile) ca o folosești în timpul unui an, etc.
      Ideal iti iei permis cat mai devreme, pui un adult ca second driver pe asigurare, iti iei mașină mică și ieftină, conduci cu grija primii 10 ani și observi (fără îngrijorare) cum de la an la an iei scade costul asigurării.

      Si costul mare al poliței, te responsabilizează întrucâtva. Ca altfel te ustura la punga.
      Am NCB de 17 ani (in curand) si 3 incidente în ultimii 5 ani (astea apar pe orice polița încheiată pe numele meu, chiar dacă nu am fost eu vinovat).
      La unul dintre incidente, am fost la un pas sa fiu fript pentru ca mașina a fost lovită (zgârietură bara fata) fiind parcata pe strada. Am avut bafta pentru ca fusesem rugat de consiliul local sa o parchez pe strada (nu pe driveway) cât timp au avut ei niște lucrari de mentenanță în fata casei.
      La alt incident (obiect zburat de pe platforma unui camion și aterizat la mine pe parbriz), având polița cu de toate, au venit și au înlocuit parbrizul în fata casei. Pentru programare m-au întrebat dacă am nevoie de mașină de schimb sau pot sa aștept pana luni când vin ei sa schimbe parbrizul. (incident petrecut sâmbătă)
      La al treilea (tamponare la semafor, seara), m-au sunat de la asiguratorul celui vinovat la 7 AM ziua următoare. Pentru ca erau unii gen Euroins (exista de-astia și în UK) am preferat sa apelez la un broker și sa anunț asiguratorul meu. la 3 PM (aceeași zi, luni) aveam masina la schimb (aceeași categorie, brand diferit). Pana vineri aveam mașina mea cu bara schimbată, returnata în fata casei.

    • #8

      @paul , și nu vrei nimic ? Doar te lauzi ?

      Astea in Ro sunt vise umede.
      La mine la capsunari e cam la fel, nu așa rapizi dar super seriosi.
      La Allianz duc mașina la ce service vreau eu și ei fac constatarea online direct cu asiguratorul.
      Alți asiguratori au sisteme de tracking online al progresului, pe RCA simplu ai și parbrizul asigurat și se schimba instant.
      Audi A1 garantat la schimb. Diverse

    • #9

      Un alt lucru important in UK este ca-ti creste in draci asigurarea daca faci accident din vina ta.
      O cunostinta de 30 de ani cu permis luat de la 18 ani a facut vreo 5 accidente (usoare dar cu daune) si plateste cam £1200 acum comparat cu £400 inainte de accidente.

    • #10

      @Maniak: dacă era sa mă laud spuneam ce mașină am. Dar nu asta e relevant ci faptul ca sistemul din UK funcționează pe principii destul de solide iar faptul ca ești implicat (fără sa vrei) într-un accident care nu este din vina ta, nu iti fute timpul aiurea.

      Umede sau nu, către asta ar trebui sa traga și RO dacă vrea sa fie “o țară ca afara”.

    • #11

      @Dan Eu cred ca cel mai bine ar fi sa se faca pe conducator auto. Nu proprietar, nu masina. Conducatorul este cel care provoaca accidentul.

  3. Eu am ales cu decontare directa de anul trecut, îmi da un confort psihic să știu că în caz de.. pot sa apelez la firma la care am platit.

    • #13

      Me too

    • #14

      @PM – Nu știu dacă știi, dar decontarea directă (conform asigurărilor din Ro) nu se aplică în străinătate. Nu sunt sigur cu privire la accidente cu mașini înmatriculate în străinătate (dacă accidentul a avut loc in Ro). Eu am vrut decontare directă, dar mi-au spus că nu se aplică în afară – unde circulam preponderent.

  4. #15

    Sunt la al 3-lea an de “decontare directa”, asigurarea aleasa din mijlocul listei.
    Am avut “norocul” sa o si folosesc: lovit de cineva cu asigurare la City, eu la Omniasig. Reprezentanta nu lucreaza cu City, dar cu Omniasig da.

    • #16

      Thumbs up! Groupama cu decontare directa si am avut si un incident cu un CityInsurance in care el era de vina. Groupama m-a trimis la dealerul marcii pentru constatare si reparatii. Termene ok, preturi HUGE (de dealer dar nah). Au rezolvat ei mai departe cu City.

    • #17

      Desi am o masina mai veche, tot la dealer o duc, fac treaba buna la indreptat si vopsit, la pret mic.

      In ultimii ani am avut de doua ori de-a face cu asigurati la Euroins, de ambele dati m-am dus la ei cu morcovul si au fost ok, au pus la inlocuit tot ce trebuia, singura smecherie a fost ca la dealer mi-au zis “Da, Euroins, sigur, doar ca trebuie sa faci o procura sa te reprezinte un tip in justitie, ca astia platesc doar la tribunal”. Am facut procura, mi-au dat rapid masina inapoi.

      In schimb aveau Asirom pe lista celor cu care nu lucrau, m-am mirat, nu stiam ca sunt mai naspa decat Euroins.

  5. #18

    Din câte înteleg e opțional să te adresezi asiguratorului propriu.
    Bizonul o să ia tot asigurarea cea mai ieftină, pentru că dacă e el de vină oricum nu primește nimic, iar dacă e celălalt de vină tot mai are șansă să scape ușor dacă RCA-ul celuilalt e mai serios.

    Ar trebui să pună ca modalitate obligatorie să faci decontul prin asiguratorul propriu.

    • #19

      Hmmm, da, ai dreptate. La asta nu m-am gandit.
      Dar chiar si asa, vor fi destui cu asigurare serioasa care vor opta pentru decontare directa iar asiguratorii ieftini vor fi stransi cu usa si fie vor mari si ei terifele, fie vor iesi de pe piata.
      Nu mai merge sa zica unor firme “Plimba ursul!” cum faceau cu persoanele fizice.

  6. #20

    ma amuza maxim asta cu “in UK e atat, in Germania e atat, in lumea civilizata asa se procedeaza!”

    dar nu se intreaba nimeni de ex care e salariul mediu in UK si care e la romanica?
    sau mai transant, care este productivitatea muncii in ro si care este in Vest?

    hai sa comparam mere cu mere, nu prune cu ananas

    • #21

      te amuza pentru ca ai zeama in loc de creier. costa masina mai puțin in romania fata de UK sau germania? piesele costa mai putin? manopera nu e in euro si la ora? nici macar salariul nu este un diferentiator, mecanicii de reprezentanta castigand sensibil la nivelul salarizarii europene. deci de unde facem taierile? iar ai intrat intr-o faza in care esti ocupat ori sa ma muiesti pe mine, sub forma de gluma, ori sa mananci cacat fara sa te gandesti.

    • #22

      Offtopic @Arhi, mama cum pui lumea la punct. Parca esti domnul diriginte:
      – Mai Vladut, ce-i cu tine? Ca erai copil cuminte! Acum te-ai mutat in ultima banca si te-am vazut si la coltul scolii cum fumai. Vrei sa chem parintii la scoala?

    • #23

      Nu boss, trendul e asa:

      Limita acceptabilului e unde imi permit eu sa platesc. Restul ori sunt saraci ori au pile da-i dracu’

    • #24

      A gandit si el pana la salariu si acolo s-a terminat, ca asa a mai citit o parere pe net.
      La cate accidente sunt in RO, ma mira ca inca mai avem costuri de 80€/an asigurarea pentru masini de 20k€.
      Nu toata lumea ar trebui sa-si permita masina, iar cei care nu-si permit, ar trebui sa fie in fata guvernului protestand sa li se faca transport public.
      Dar romanului de rand ii place sa traiasca in mizerie, in timp ce eu imi permit si 3 masini si tot stau afara la proteste pt. prosti care fac gura ca nu vor mai plati 80lei pe an pentru un loc de parcare in Bucuresti.

    • #25

      zarax, vlad e unul din cei mai vechi comentatori de aici. faptul ca ne injuram public inseamna ca părerea lui inseamna ceva ptr mine, altfel doar l-as sterge.

    • #26

      singurul comment cat de cat pe aproape este al lui cetin, in rest haliti căcat pe bat cu totii, ca niste saraci incuiati la cap
      mai ramane sa v-o luati la laba unu altuia, tristilor!

      si acum pentru arhi:
      daca puterea de cumparare nu este un factor pentru tine, atunci ce este?

      ai impresia ca daca tu produci 10k/euro pe luna, conationalii tai castiga la fel?
      un roman obisnuit munceste X luni/ani pentru un logan, neamtul si-l cumpara cu banii jos intr-o luna, cel mult doua daca vrea, masina avand acelasi pret, da?

      pe bune, reveniti-va un pic, mai iesiti din bucuresti sa vedeti care este fata reala a romaniei

    • “neamtul si-l cumpara cu banii jos intr-o luna” – ce logan isi ia neamtu cu banu jos dintr-o luna?
      ce om care face 10k/luna isi ia logan?

      tu intelegi ce face asigurarea aia? intreb si io asa…

    • #28

      mama,
      bai e noaptea mintii, jur!

      ce dracu de relevanta are intrebarea ta, cata vreme o polita RCA de logan ar costa cat una de audi A3? (ambele in jur de 1K lire pentru ca “uite in UK cum se face”)
      sau daca ai logan nu meriti sa circuli pentru ca esti sarac iar “masina nu este o necesitate, ci un lux”?

      ok tarifele sunt mici, dar nu poti veni cu tarife de UE cata vreme tu ai salarii de romania care este fucking cea mai ieftina forta de munca din Uniune; de ce crezi ca-s sute de multinationale in bucuresti? pentru ca le e alora drag de romania?
      poate spre surprinderea voastra, nu toti romanii sunt directori de multinationala, experti in cybersecurity, antreprenori, bloggeri de succes, prezentatori tv, cantareti, fotbalisti, curve, pesti sau interlopi

      si inca ceva, SOCANT poate: nu toata romania traieste in bucuresti
      ce facem? bagam un tarif RCA de 1000 de euro/an pentru capitala si 100 pentru provincie?

    • #29

      Vlad sunt multi bugetari care au niste salarii astronomice in comparatie cu ceea ce livreaza.Astia sigur isi permit masini bune, intretinerea lor si RCA mai scump deci hai sa nu varsam lacrimi de jale.

    • #30

      alt alienat mintal
      ba, tu in ce lume traiesti? toti bugetarii lucreaza la ASF?
      bugetarii aia din invatamantul preuniversitar – profesori de limba romana de ex – au niste bentley-uri de-ti pica ochii, nu? fostul meu prof de mate e la 3-lea yacht!

      treaba asta cu RCA-ul oricum e de porc, se incaseaza niste sume uriase iar cand e vorba sa te ajute o sugi maxim, eu am patit-o cu omniasig acum niste ani in bucuresti, am avut masina 3 luni in service din cauza unui natarau din firma, cand am facut reclamatie colegii lui dadeau din umeri, toti, pana la director

      ar trebui un sistem unic (nu rca + casco, UNIC,da?) care sa te despagubeasca in functie de cat platesti
      te stii idiot, perfect, pune banu jos (1K euro si peste) – si esti safe si-n caz de dauna totala
      te stii prudent? dai 100 de euro/an iar ala care iti avariaza masina sa plateasca diferenta

      dar sa existe o triere
      ce vina are unul cu bonus malus 7 ca exista idioti pe sosele? de ce kkt ar trebui sa plateasca toti aceeasi suma cand evident unii conduc f bine iar altii conduc execrabil – lasand la o parte castigurile.

      Sunt de acord ca daca o persoana reprezinta un pericol pe sosele, indiferent de venit, trebuie scoasa din trafic, macar niste ani buni daca nu definitiv.

      Doar ca, culmea, in mare parte oamenii saraci conduc mai prudent tocmai ca le este teama de costurile unui eventual accident. Astia trebuiesc taxati cu 1000 euro/an, la fel ca restul, nu?

      GANDITI PUTIN inainte sa va mai cace creierul pareri feisbuchiste

    • nu numa ca scrii prostii, dar le scrii si agresiv, ca sa putem sa avem motiv sa te trimitem sa ne sugi pula.
      asigurarea repara masini. Treaba asta este putin indiferenta la ce salariu ai matale. Stii cum e, sarac nesarac piesele tot pretu ala il are
      RCAul in romania este la un cost la misto. 100-200e/an?

      Intr-o tara in care numarul de accidente este FUCKING HUGE cum ai putea considera ca pretul asigurarilor tre sa ramana jos? Sau crezi ca firmele astea de asigurari is niste ONGuri simpatice?

      dar, in continuare, avand in vedere argumentele tale “miu miu, dar salariu mediu” si agresivitatea, te rog respectos sa sugi o pula. Pe a cui vrei tu…

    • #32

      @vlad
      Ai comportament infantil.Vroiam sa iti dau o replica dar este ca si cum m-as certa cu un copil de 7 ani.

    • #33

      @animaloo: ai inteles tot, bravo, poti s-o iei si tu la cret
      ce parte din tarif diferentiat in functie de daune si istoric, n-ai priceput?

      inca odata: nu este normal sa plateasca toata lumea 1000 de euro/an, sau mai mult, pentru un RCA atata vreme cat nu toti produc aceleasi daune
      daca unul ca tata sau tactu, are un logan de 8 ani si n-a avut niciodata accident, trebuie sa plateasca in 8 ani inca odata masina?
      pentru ca unii ca tine au idei?
      sau rezulta ca daca ai un venit de 500 de euro/luna automat esti sarac si prost si n-ai voie sa mergi cu masina?

  7. sa vezi aici. Mi-au cerut la inceput 2200e. Am zis “plm, m-a mancat in cur sa imi iau masina scumpa, acu marca banu”
    dar am mai cautat. Ma sunau cu “boss..cea mai oferta, cea mai viata ta. Sub nu exista. 1800”

    asa ca am dat 1200

    • #35

      Neamtul ala care ia masina pentru gradinar si bucatareasa ia logan, chiar daca face mai mult de 10000 pe luna. Si da “isi ia masina” deoarece o plateste, culmea, cu banii lui.

    • neamtu ia masina la bucatar si gradinar. LOOOOL. ce prostii vorbiti. Mai dati si reply la textu gresit

  8. #37

    “tâmpit să fii să iei o asigurare dublă ca preț, gândindu-te la confortul celui implicat într-un eventual accident cu tine.”

    Adica eu care stiam de euroins ca sunt niste lepre si pentru cateva zeci de lei in plus pe an am refuzat sa fac asigurare acolo, sunt un tampit. Multumesc pentru consideratie, poate ar trebui sa-ti extinzi aria de verticalitate. Masurile astea, desi bune, nu ar mai fi fost luate daca noi ca cetateni faceam ceea ce trebuie facut. Si sa nu crezi ca lumea nu stia ca euroins sunt niste lepre, pur si simplu nu conta ca aia se imbogatesc de pe urma oamenilor care nu s-au gandit nicio clipa ca intr-o buna zi pot fi de cealalta parte a baricadei.

    • #38

      Stai breh linistit ca nu esti singur. Cu o singura exceptie (o masina pe care urma sa o vand in jumatate de an si care mai mult statea in parcare, unde am luat de la Euroins) de ani de zile fac RCA la Allianz. Diferenta e mai mare decat cateva zeci de lei (100-200 poate) dar chiar si asa nu ma deranjeaza (nu sunt super bogat dar nici sarac, clasa medie sa zicem).
      De cand conduc o singura data am busit pe cineva si in momentul in care i-am spus ca am RCA la Allianz i s-a luminat fata. :)))

    • #39

      #metoo; și asta de mulți ani, pentru toate mașinile din firma unde lucrez…

  9. #40

    Am avut placerea sa fiu lovit de 2 ori in ultimii 5 ani de asigurat la Euroins, niciodata nu am avut probleme la repararea masinii, conditia a fost sa aleg unul din service-ul aflat in lista lor de agreati.

  10. #41

    Din cate stiam, accept si ca poate nu sunt eu informat, exista o autoritate de reglementare si supraveghere a acestei piete. Consider ca este obligatia acestei autoritati sa verifice fiecare societate care emite polite RCA sa o scoata din joc daca aceasta nu respecta regulile si atunci nu ar mai fi nicio discutie. Altfel, de ce sa platesc pana la dublu ceva de care eu personal nu voi beneficia in caz de ceva? Da, daca e vorba de CASCO, atunci e alta poveste.

    Iar modul in care aleg sau alegeau societatile alea “bune” sa trateze simpli platitori de RCA dar fara probleme (eu personal am produs prima si ultima dauna altuia acum aproape 27 de ani, vreo 7 ani consecutivi am ramas la aceeasi firma, doar sa vad in fiecare an cum nu are de gand sa imi faca nicio reducere pentru fidelitate; cat timp diferenta fata de concurenta a fost relativ mica, am lasat lucrurile asa, am platit cat mi s-a cerut, acum nu mai pot) ma face sa le urez cele bune ca bani de la mine nu vor (mai) vedea, in conditii normale, mai ales acum cu o noua criza economica la usa.

  11. #42

    Sunt la al 2-lea an de detinut masina pe numele meu si tot la al 2-lea an de luat printre cele mai scumpe asigurari de pe piata. Nu neaparat pentru cel pe care poate il voi lovi, ci mai mult ca sa stiu ca nu le-am dat vreun ban celor de la Euroins si CityInsurance. E clar ca nu resimt ei faptul ca eu nu le-am dat bani, dar imi place sa cred ca mai sunt si alti oameni care iau o astfel de decizie si ajuta la caderea unor companii jalnice.

  12. #44

    Cumnatul meu a aflat pe pielea lui cum e sa ai asigurare la Euroins când a lovit mașina unui băiat cu ceafa foarte, foarte lată. Care a fost Ok, a înțeles că accident se întâmplă, dar s-a cam supi cand a auzit că unde vrea sa repeare mașina nu lucrează cu asiguratorul asta și o să stea cu mașina bulită cam vre-o trei luni.
    Ma gândesc că astfel de accidente ar fi bune pentru toți cu genul ăsta de asigurări ca să nu mai fiu idiotul cu un RCA făcut la un asigurator normal

  13. #45

    Voi dacă ați fi săraci, ce ați prefera? să aveți propriul mijloc de deplasare (pentru că la noi transportul în comun, exceptând metroul, este încă în faza de glumă proastă) cumpărat cu 500€, sau să vă asigurați mijlocul de deplasare ca și cum l-ați cumpăra în fiecare an?
    Parveniții, hipsterii, corporatiștii și bugetarii să se abțină de la răspuns.
    Întreb pentru că pentru întreținerea drumurilor, parcare și impozit la primărie plătesc la fel și cei cu cazane și cei cu tesle ultimul răcnet. Ba, cei din urmă mai beneficiază și de scutiri.

    • deci practic sa raspunda numa tactu care e atat de prost incat nu isi permite o masina mai scumpa de 500e

    • #47

      Hai sa nu exageram.Da, transportul in comun nu este grozav dar se poate folosi.Daca esti sarac insemna ca nu iti permiti sa intretii corespunzator masina, nu ai anvelope bune..etc deci poti pune viata altor soferi in pericol sau a pietonilor.Nu, masina nu este o necesitate cum mai spunea cineva pe aici.Puteti merge si cu transportul in comun ca nu se intampla nimic, nu o sa sughitati.Masina deja insemna confort, boiereala iar pentru confort platesti corespunzator.
      Nu , nu sunt parvenit, hipster sau bugetar si nici bogat .

  14. #48

    Coincidenta, azi am fost la City insurance cu masina. Mi-a busit-o unul cu asigurare la city insurance, am mers azi la inspectorul de daune, a pozat, am semnat, luni mi-o baga in service si-mi da masina la schimb. Civilizat, a durat totul sub o ora, nu ma asteptam, aveam aceleasi prejudecati ca si tine in privinta city insurance si euroins.
    Paranteza: Acum 2 ani m-a palit unul. Asigurare la Euroins el, eu la Allianz, si rca si casco. Stiind ca Euroins e de cacao, nici nu m-am complicat cu sunat la ei, am sunat la Allianz si am bagat-o pe casco cu regres, isi recupereaza ei ulterior sumele de la Euroins. Partea naspa a fost ca, bagand-o pe Casco, nu am putut avea masina la schimb gratis, era contracost si, implicit, imi crestea polita de asigurare anul viitor. Asa ca de-asta anul asta am zis sa merg pe polita omului, chiar daca e la City insurance si am avut surpriza placuta sa fie totul ok.

  15. #49

    Da mă ca doar ăia cu mașini de 500E se asigura la ăștia!

  16. #50

    Am avut-o 3 ani (a crescut mereu, începuse cu 99 lei parcă) am folosit-o o singură dată.

    Da, e o opțiune foarte bună, dar trebuie să rămână opțională. Mi se pare de rahat să fie obligatorie decontarea directă atât timp cât ai CASCO de exemplu.

  17. #51

    Ca veni vorba de asigurarea in Uk:
    La prima amenda pentru viteza asigurarea creste in medie cu vreo £100 (pentru urmatorii 4 ani cat ramane in cazier – depasirea vitezei e o chestie care seamana mai mult cu o infractiune decat cu contraventie – alt sistem juridic, dar asta e alta discutie). Vorbesc de o depasire de viteza “normala” ca una mai romaneasca e mai grava. A doua depasire devine chiar scumpa. Nu se poate mai mult de 4 depasiri in 4 ani. Ghici de ce! Poti sa contesti amenda. Mergi la tribunal si acolo amenda nu mai e £70 de lire ci salariul (sau venitul) pe doua saptamani.
    Prin “satul” un unde ma plimb trec zilnic pe sub vreo 5 radare fixe cat merg la serviciu si inapoi. Sunt la vedere, semnalizate, le stii. Pa langa scoli, sau alte “puncte negre” unde au fost accidente. Unele sunt acoperite cu lunile cu o prelata pe care scrie “Not in use”. Habar n-am de ce. O data am trecut pe langa unul din ala “Not in use” unde era oprit un radar mobil. “In use”.

    Tot in Uk: masinile cu volanul pe partea …cealalta au pretul asigurarii de 3 ori mai mare.

    Ca sa-ti scada pretul la asigurare poti sa-ti pui black box sa vada asiguratorul cum forjezi masina. Bineinteles pretul creste daca ei vad ca ai depasit pe undeva/oriunde viteza sau mergi noaptea sau sau depasesti numarul maxim legal de drifturi.

    In rest, experienta mea (foarte limitata) cu asiguratorii in materie claimuri a fost foarte buna.

    P.S.Multa lume “stie” ca filmarile din trafic nu sunt probe pentru amendarea maniacilor. Dar or fi legale pentu ca asiguratorul sa dea o cotatie mai scumpa (mult mai scumpa) anul viitor?

  18. #52

    Parca in Romania pretul asigurarii RCA depindea si de tipul proprietarului automobilului, nu-i asa?
    Altfel spus conta/conteaza daca proprietarul era persoana juridica sau persoana fizica. Si aceasta indiferent de scopul automobilului.

    Iar diferentele nu erau tocmai mici.

    In mod normal pretul unei asigurari ar trebui sa fie direct legat de riscul asociat cu utilizarea bunului respectiv. Nu prea vad cum o persoana juridica induce un risc mai mare decat o persoana fizica…