Acum foarte mulți ani, nu mai știu câți, pentru că eram mic, mi-a murit un unchi, fratele mamei mele, de cancer la plămâni. Fumător înveterat, viața grea, fiu de chiabur tras pe roată de regimul la care suspină azi boii de prin comentarii, nu prea i-a păsat de sănătatea sa.

Cred că atunci am început să urăsc oamenii cu pasiunea care, de atunci, s-a intensificat de-a lungul anilor. Pentru că, adus la București de către ai lui, pentru tratament, au apărut, brusc, în jurul său, tot felul de vindecători și vânzători de ulei de șarpe, care îi garantau vindecarea, trebuie doar să ia niște picături, să ardă niște ceară în ureche, să inspire ozon și tot felul de căcaturi. Plus mizerii religioase, stat în genunchi prin diverse locuri, icoane și prostii.

Mi s-a reactivat odată cu corona, când au început, iarăși, profitorii de moarte, oamenii care știu, efectiv știu că ucid oameni prin activitatea lor, dar au o relaxare și o lejeritate masivă, pentru că banii sunt buni, oamenii, de frică, plătesc fără probleme.

Apăruseră inventatori care sigur au aparatul care vindecă de corona. Era unul care știa sigur că aparatul lui cu ozon (iată, iarăși, ozonul) vindecă virusul. Altul vindea niște picături minune, pe care le-a gândit el personal, doar 50 de lei sticluța. Vrăji, vraci, miracole, vite cu uleiuri esențiale, discipole ale vacii Olivia Steer, mizerabile prezentatoare tv cu sprayuri care ucid virusul, toată flora intestinului gros din online și aiurea a apărut, gata să facă un ban cinstit.

Dar jur că nu credeam să existe vreun blogger care să încerce să facă bani, zilele astea, mizând pe spaima de coronavirus a oamenilor. Iar el, cel mai probabil, e mai puțin vinovat decât cei de la Philips, care s-au gândit ei că o campanie de genul ar fi foarte bună, fix acum, ca să aibă un boost pe aparatele lor minune de filtrat aerul. Partea tristă e că n-a văzut nici o problemă în reclama asta. Știți cum e, toți avem facturi de plătit, dar să te apuci să scrii “luați asta, că e vindecătoare” și la final să scrii “eu nu cred asta, dar m-au plătit”, parcă e un pic prea mult. Un pic prea mult. Câtă nevoie de banii ăia să ai încât să te piși pe cititorii tăi în halul ăsta?  Speri că uită, nu? La fel cum speri că uită și când ai zis că nu-ți pasa de virus, tu te duci la mall, că o să treacă repede, că judeci, că renovezi. Și Phillips, câtă minte să n-ai să faci din astea? Câtă lipsă de creier să pui pe unul hămesit după bani să scrie că vinde filtrează ceva ce nu filtrează de fapt?

Sunt…fără cuvinte. Absolut fără cuvinte.

Pentru voi, cititorii, să știți că asemenea campanii finanțează achiziții și concedii de vis. În Maldive nu ajungi fiind vertical. 

LE: Mail primit de la Philips Asa cum a mentionat si Radu in articol, era parerea lui personala despre purificatorul Philips, fara interventia noastra. Articolul nu a fost parte dintr-o campanie Philips, nu a fost platit, cu atat mai mult cu cat este o perioada in care nu comunicam niciun produs Philips in contextul COVID-19.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.