8455873_original

Din nefericire pentru mine, am uitat să merg să înmatriculez fordul, după ce am terminat leasingul, în acea perioadă de 30 de zile. Întrebarea e, mai trebuie să merg la RAR cu mașina, dacă o preiau tot eu, din leasing? Și dacă da, CE E CEL MAI IMPORTANT! trebuie să o duc pe platformă?

Întreb serios, pentru că la RAR nu am obținut nici o informație, în afară de veniți aici și vedem.

Raspuns primit de la Impuls Leasing: nu e infractiune sa mai circul cu masina.
trebuie sa merg la RAR, pe CIV scrie doar Impuls.

End of story, noroc cu cei de la Impuls, faina companie.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

53 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    1. Se schimba proprietarul, iti trebuie identificare: www.prefecturabucuresti.ro/?d=serviciu_inmatriculare&sub=inmatriculat_ro

    2. Mergi pe roti. La schimbarea proprietarului, masinile nu se mai radiaza, ci raman in circulatie. Cel mult risti o amenda pentru ca nu ai facut transcrierea la timp. Daca esti atat de ghinionist incat sa te opreasca.

    • #2

      Sau cand iese din Pantelimon nimereste direct un filtru RAR si o rezolva pe loc. :))

    • #3

      bai, am reusit sa gasesc pe cineva la rar, care mi-a zis ca, daca e acelasi proprietar, nu se mai face rar-ul

    • #4

      man eu am mers pan aacuma cu masinile luate pe numele celorlati, de la care le-am cumparat. Atata timp cat masina e inmatriculata in cirulatie, are itp valabil, rca care e problema?
      E ca si cum as merge cu masina lui tata, masina fiind pe numele lui alt proprietar.
      Bazele de date nu sunt comune, fisc-rar, si masinile nu se mai radiaza din circulatie ci doar de la fisc.
      Deci tie impuls ti-a scos-o de la impozit tu o bagi la tine la fisc, si poti merge forever cu ea asa, pana ai chef sa o inmatriculezi paltitn o amenda, pe care cred ca i si platit-o de 30 de lei…

    • #5

      si se face identificarea la Rar am uitat sa precizez, ca se schimba proprietarul…

  2. Ca sa o treci pe numele tau trebuie facuta o identificare a masinii la RAR. Si tot ei iti vor trece pe CIV numele tau si folia de securitate. Iti trebuie contractul de vinzare cumparare si/sau factura. Sa ai si ceva copii ca nu se stie. Nu dureaza mult si nici scump nu e.

    Suge, mai ales acum ca ti-au expirat numerele.
    Nu conteaza leasingul aici.

    • #7

      Numerele nu expira, pentru ca nu sunt provizorii. Folia de securitate a fost aplicata de mult, cand a fost emisa cartea de identitate a masinii.

      Incredibil cat de multi specialisti te baga in ceata pe aici!

    • @lucil
      Mars ma d-aci. In primul rind nu sint specialist in leasing.
      Dar in leasing, in general, firma de leasing e proprietar.
      Daca pe CIV scrie Ametcea, atunci nu mai e nevoie de rar. Daca pe CIV nu scrie Ametcea, atunci e nevoie de rar.
      Nu ma papa rahat aiurea la prima impresie ca cineva o ia pe cimpii.

    • #9

      Iar eu am scris altceva, anume ca aberezi cu expirarea numerelor si cu folia de securizare.

    • #10

      important e ca aveti de ce sa va contraziceti…

    • @arhi ca sa ma lamuresc: pe CIV scrie numele tau? Ca pina acum nu prea ai zis nimic de asta. Si asta e important.

      @lucil vede specialisti peste tot.

    • #12

      nu, nu scrie, dar am lamurit eu. trebuie sa ma duc la rar, am sunat, in sfarsit, la leasing…

  3. Salut,

    Trebuie sa mergi la RAR pentru identificare serie caroserie.
    Dupa ce ai terminat leasingul, masina se inmatriculeaza pe numele tau ( carte, talon, fisc ) si pentru asta trebuie sa treci pe la RAR.

    Spor.
    PS: programarile se fac online pe site la ei sau telefonic.

    • Uitasem, teoretic nu poti circula cu ea daca e radiata de cei de la leasing, lucru care se face cand schimbi talonul pe numele tau. Poti circula cu ea fara problema – parerea mea. Treaba cu 30 zile se aplica la finante unde o sa platesti 50Ron pentru ca nu ai facut inregistrarea fiscala in termen.

  4. #15

    In talon si carte cine e trecut ? Tu sau firma de leasing ? Daca este trecuta firma de leasing atunci trebuie mers cu ea la RAR.

  5. #16

    la leasing si vanzarea intre rude nu se mai face RAR-ul

  6. Jules are dreptate. Trebuie sa ajungi la RAR pentru identificare, chiar daca masina ramane pe numele tau.

  7. #20

    Când am terminat leșinul și am înmatriculat mașina pe numele meu nu a fost nevoie de rar suplimentar. Chiar dacă au trecut cele 30 de zile nu vad logica unei revizii RAR la mai puțin de doi ani. O revizie rămâne valabila, nu poți circula pentru ca nu mai ai numere valabile. PS-autocorectul zice ca leasing=leșin, cred ca are dreptate.

    • #21

      sa incerci sa crezi ca la autoritatile romane ceva se face cu logica e cel putin naivitate:))

    • #22

      @marius se numeste identificare si nu revizie, faci confuzie cu ITP-ul

    • #23

      Nu e revizie, e identificare

    • la rar nu faci revizia… geez

    • #25

      Am avut 2 masini in leasing. Cand s-a terminat leasingul am vorbit cu ei sa ma treaca pe talon ca nou proprietar. Nu a fost nevoie de RAR.

  8. #26

    Daca esti tu trecut ca si utilizator, nu e nevoie de identificare.

  9. #27

    Incredibil. Daca ceri un sfat, iesi si mai nelamurit de la “consultatie”.

    @Arhi:
    0. La vanzare, conform legislatiei in vigoare de cativa ani buni, masina nu se mai radiaza din circulatie si nici nu exprira nimic. Poti sa circuli linistit. Ai obligatia insa sa te inregistrezi cu ea la fisc si sa transcrii proprietarul la serviciul inmatriculari. Daca nu o faci la termen, poti sa primesti amenda. La serviciul inmatriculari, de regula, trece cu vederea.
    1. Ai lista de documente necesare pe site-ul prefecturii; ti-am dat linkul.
    Te planifici telefonic (nu te baza pe online, nu merge mereu) la RAR – la Voluntari iti da in aceeasi zi, la Grivita cam peste o saptamana – cum preferi tu. La Voluntari e mai coada. Specifici la telefon ca ai nevoie de identificare – nu are nicio treaba cu inspectia tehnica.
    2. Dupa ce ai toate documentele, te duci la inmatriculari (sos. Pipera) si in doua ore (de procesare, precedate de doua ore de stat la coada) ai obtinut noul certificat de inmatriculare. Indiferent ca iti schimbi sau nu numerele, tot doua ore dureaza procesarea; chiar si daca iti schimbi numerele, placutele se confectioneaza acolo, pe loc. (Nu te lua dupa cei din alte judete care iti spun ca dureaza X sau Y zile, la Bucuresti-Ilfov sunt mai tehnologizati si te “rezolva” pe loc).

    • #28

      aleluia, raman dator cu minim o bere.

    • #29

      Inca o treaba:
      – daca vrei sa iti schimbi numarul, iti faci cont aici: www.drpciv.ro/ si vezi daca e disponibila combinatia ta preferata.

    • #30

      nu vreau sa imi schimb numarul, am numar preferential, de ala cu 3 cifre

    • #31

      deci vezi ca plec de-acasa cu masina, daca e infractiune, esti total responsabil, moralmente vorbind, ca plec pe baza ta!:)))

    • #32

      Atunci la ghiseul inmatriculari anunti ca iti pastrezi numarul actual si nu ai nimic de predat si nici de achitat.
      Desigur, cu conditia ca atat tu, cat si firma de leasing, sa aveti sediul/domiciliul in acelasi judet. Daca nu, nu vei putea pastra numarul.

    • #33

      e impuls lizing:) luigi cazavilan nr 10, parca

    • #34

      Nu e infractiune, e contraventie, ca nu ai facut actele la timp. Daca esti atat de ghinionist sa te opreasca si sa fie agentul coltos.

      Ma rog, asta nu te scuteste de restul, trebuie sa ai RCA valabil si rovinieta, daca e cazul.

  10. #35

    in mod normal trebuia , acu ca ai scris pe blog se sesizeaza ministerele si modifica legea pentru un A-Lister.

  11. #37

    Pai asa zic si eu, du-te acolo si vezi tu… 🙂

    Review util?

  12. #38

    Daca masina a fost in leasing tot pe numele tau (Adica tu, Arhi, erai trecut la utilizator) atunci nu mai este nevoie sa mergi la RAR pentru acel certificat de autenticitate. Si eu am avut aceeasi dilema si am fost degeaba la RAR.

    • #39

      nu, am avut leasing operational, nu a fost pe numele meu, eu am fost doar utilizator

  13. #40

    Nu-i infractiune, e contraventie. Vezi art. 11 si 101 din OUG 195/2002, daca tin eu bine minte e clasa a 3-a de sanctiuni (6-8 puncte amenda, un punct = 10% din salariul minim)

  14. #41

    Nu mai este necesara trecerea pe la RAR daca masina a fost omologata in Romnaia.

    Mergi direct la Circa financiara (radierea fiscala initiala trebuie sa o primesti de la lizing; tu faci reinscrierea pe rol fiscal + plata impozitului), apoi Pipera, fa-ti actele si depune-le. In 2-3 ore ai noul Certificat de inmatriculare.

    Spor maxim.

  15. #42

    Din experienta proprie NU, fara RAR.
    Leasing terminat in luna mai, utilizator al masinii.
    Urmat exact ce scrie aici destineasigurari.blogspot.com/2013/04/pasii-de-inmatriculare-si-acte-la.html si nu am avut nicio problema cu exceptia ca la Ploiesti nu primesti numerele pe loc asa ca nu indicat sa te duci cu dansa si cu porbagajul plin acolo asa cum am facut eu. 🙂

  16. #43

    Double post, scuze…leasing-ul tot la Impuls Leasing a fost si chiar au fost utili si exacti cu informatii!

  17. #44

    offtopic:vezi măi Cetine, așa se întâmplă când îți iei mașina de la niște producători de Spray-uri de damă:)))))))))))))))))) Faină companie!:)))))))

  18. #45

    Nu stiu daca s-a schimbat procedura intre timp, insa pot sa spun ca in 2009 cand am terminat leasingul nu a trebuit sa ma duc sa fac nici o identificare la RAR deoarece am preluat masina care facea obiectul unui contract de leasing al carui titular eram eu.
    Daca situatia a ramas aceeasi, as invita colegii comentatori sa nu mai emita pareri in necunostinta de cauza.

    • #46

      Te gandesti ca in 5 ani s-o mai fi schimbat una-alta, nu? Noroc ca nu aveau leasing pe vremea lu’ pingelica…

    • #47

      Shefu, am vazut atatea schimbari de legislatie ca nu ma mira deloc ca ce era valabil acum o luna sa nu mai fie valabil deloc acum.

  19. Offf… ce de specialiști pe aici. Nu știu cum se procedează în alte situații, nu lucrez în domeniu, doar cunosc situația din experiență.
    Mi-a expirat leasingul pe firmă pe 18 iunie 2014. Pe certificat era trecut la proprietar BCR leasing și la utilizator firma. Mașina nu se vinde, rămâne pe firmă.
    NU este nevoie să mergi la RAR pentru identificare, doar ANAF (adev taxă), CEC și înmatriculări. Atât.
    La mine e și o situație aiurea cu taxa, am aflat că în 2009 mașina a fost scutită de plata taxei (sau am uitat) și acum sunt obligat să o plătesc eu, aprox. 1000 euro. Așa că, o să merg regulamentar, cu centura pusă, hands-free și becuri în regulă pentru că nu o voi plăti curând.

    • #49

      asa sa faci, ca te opreste de la rutiera si iti cere dovada de plata a taxei. Nu, nu vei primi instiintare de la ANAF.

  20. #50

    eu o am platita, doar ca trebuie sa astepti de la anaf 14 zile lucratoare ca sa iti dea dovada. pai cum pula mea?

    • La noi se așteaptă doar 5 zile (cică vine răspunsul de la București), dar mie nu mi-au dat nimic că nu s-a plătit taxa, deci nu au ce să îmi dea.
      Fără adeverința aia nu te primesc înmatriculările.

      @maniak Nu îți cere polițistul dovada plății, nu are el treabă cu așa ceva dacă mașina e înmatriculată. Eu doar sper doar să nu se uite pe spatele certificatului de înmatriculare, pe ultima pagină. 🙂

  21. #52

    Daca nu te duci la RAR nu o sa apari in cartea masini. O sa ramana in baza de date a politiei ca proprietar tot firma de asigurari. E ca si cum ai cumparat masina dar nu ai trecut-o pe numele tau ca sa nu platesti taxa de inmatriculare. RAR-ul te trece pe cartea masinii si DRPCIV-ul te trece in talon. Si la DRPCIV nu te primesc fara certificatul de conformitate de la RAR. Vizita la ei costa undeva la 100-150lei.