Titlul nu e deloc o glumă. Cel puțin în românia, desigur, nu știu cum își manageriază businessurile oamenii din alte părți.
Știți cât iau comision firmele de livrări de la restaurantele care vă livrează mâncarea? Nu știți?
35%. TREIZECI ȘI CINCI LA SUTĂ din prețul meniului de mc pe care îl mâncați se duce la proprietarii aplicației. Dacă ai plătit 20 de lei pe meniu, 7 lei merg la aplicație. Costul transportului merge la curier, în unele cazuri nici acela întreg.
Gândiți-vă, la prețurile actuale, ce înseamnă pentru un local să facă 50-50 aproape cu aplicația de livrări. Ăia pun la dispoziția produsul, munca de gătit, împachetarea, tot, iar aplicația alege un curier din proximitate și îl trimite să ducă produsul. Repet. TREI ZECI ȘI CINCI LA SUTĂ. Și majoritar o mai primiți și rece, pentru că curierii sunt români. Sau cu cartofii mâncați pe jumătate.
Așa că, atunci când vă gândiți că, parcă, mâncarea de la restaurantul preferat nu e atât de bună, să știți că e din cauză că aproape jumătate din prețul ei se duce într-un paradis fiscal, iar amărâții ăia sclavagesc aproape pe gratis.
Și nu, chestii gen Să se apuce de altceva nu sunt acceptabile. Pentru că dacă toți se apucă de altceva, toți suferă, de la mic la mare. Doar aplicația nu suferă, face ca Uber Eats, să știți că noi nu mai lăsăm la descărcare aplicația în românia, că sunteți săraci, ne găsiți în state, la 5 dolari covrigul. Trebuie să existe un echilibru între cele două entități. Iar acum, firmele de livrări nu fac decât să exploateze covidul și să își bată joc de o piață și așa în mare dificultate.
NOU
de cand a inceput pandemia am comandat aproape exclusiv la Presto, tocmai pentru ca au serviciu propriu de livrare si nu ii toaca platformele. Calitate decenta, preturi ok, livrare perfecta. Au de la meniul zilei la chinezesc si deserturi
NOU
livreaza la țară?:))
NOU
nush, descarca aplicatia si vezi
NOU
“Sau cu cartofii mâncați pe jumătate.” Asta e prostia restaurantului ca nu sigileaza corect comanda, vezi sigiliul varza nu accepti si reclami ez pz
NOU
si daca o taie cu cutterul si lipeste dupa aia? eu faceam asta in mod constant cu scrisorile acasa, ca sa nu ajunga notificari de la scoala
NOU
Pai și ce i împiedică să cumpere niste biciclete, trotinete electrice și să facă ei livrarea? Shaormeria socului basarabia, nu consum, doar dau exemplu (locuiesc vizavi) și-au dublat, triplat nr de mașini în pandemie. Ok, au cheltuieli reduse, nu au ospătari, samd dar orice restaurant se poate orienta exclusiv online că e evident deja că vom trăi încă cel puțin 1an jumătate așa ..
NOU
si livreaza in satul pantilimon!
NOU
@Cismaru si nu te-ai kkt niciodata imprastiat mancand de la Presto?
Am comandat odata niste pizze si toti 7 ne-am distrus stomacul. Multumesc Presto, never again
NOU
@SirNeo
Acum vreo 2 ani la firma de atunci se comanda constant de la Presto. 30-40 de oameni mancau lunar de la Presto. Eu o consider o pizza foarte buna, iar de probleme de stomac nu am auzit la nimeni. Poate a fost un ingredient ceva stricat. Poate le-a dat un furnizor teapa sau si-a bagat un angajat picioarele. Trebuia sa le dai mesaj.
NOU
Eu, nevoit de imprejurari, nici nu pot apela la firmele de livrari, deci conduc pana la prima locatie preferata de fiecare data cand mi se da la ceva bun.
Solutia e ca locatiile respective sa faca servicii de livrare acasa ele insele, si multe o fac, in special cei mici.
Cine isi permite sa le dea 30-40% din incasari alora de la Bringo sau FoodPanda ar trebui sa isi permita sa faca livrari de unii singuri, iar daca nu o fac, inseamna ca nu sunt afectati atat de tare.
NOU
Chestia e că prețurile mici, plus comisionul luat de aplicații se vede in calitatea și gustul mâncării.
Aici la noi, la țară la Mioveni, consătean cu Baxt, avem firmele care livrează cu mașinile proprii în oraș și localitățile de pe lângă. Restaurantele și-au păstrat cât de cât calitatea și gustul mâncării.
NOU
“nevoit de împrejurări” adică nu livrează nici un curier..
NOU
@Dragos – Durerea de cap cu prostiile livratorilor si fluxul mare de angajari/demisii te fac sa te mai gandesti inca o data daca nu cumva merita comisionul ala de 30-35%. Plus ca la mancare gatita ai un profit bun; fa un simplu calcul: pieptul de pui la gratar de 20RON cat de fapt costa, luat si en-gross.
Asa ai un contract, ai niste conditii semnate si nu te mai doare capul. Nu mai e acelasi castig, dar nici nu stai sa te gandesti ca maine cauti iar alti oameni pentru angajare sau daca sa-l suspenzi pe Gigel ca a crapat cartofii din comenzile de ieri.
NOU
35% + TVA. Ei au TVA 19%, restaurantele 9%. Asta înseamnă încă 10%. La care se mai adaugă și costuri de MKT și tot felul de “promoții” impuse de aplicații și suportate doar de restaurant.
Am scris aici mai multe despre comisioane: www.ciulea.ro/tu-stii-cat-te-costa-mancarea-de-la-restaurant-livrata-acasa/
NOU
Bringo nu egal despre ce vorbește Cetin.
NOU
vorbiti in necunostinta de cauza:
Campaniile se sustin in marea majoritate de aplicatiile de livrare.
Stiti cat costa sa aduci pe aplicatie 2 milioane de clienti?Stiti care sunt costurile cu produsele lipsa din comenzi care sunt suporate in totalitate de aplicatii? Stiti care sunt costurile de marketing?
Stiti cat costa sa ai o echipa de support clienti/restaurante/rideri de 100 de oameni?
Si cu toate astea bussinesurile de genu din piata sunt sustinute de grupurile internationale.
Taxele de 15-35% nu sustin decat costurile cu livrarea, atat!(taxa de livrare pe care o vedeti nu sustine decat jumatate din costul unei livrari, livratorul este platit aproximativ 20lei pe ora)
Grosul comenzilor vin de mc kfc care au oricum comision super mic.(la jumate din ce a mentionat Arhi)
Nicio companie de livrari din Romania nu face in acest moment profit, sunt 4 jucatori si toti baga milioane de euro lunor, bani veniti din alte tari.
Singurii care fac bani din toata industria asta sunt restaurantele si livratorii.
Un restaurant daca vrea sa faca bani din delivery trebuie sa isi optimizeze meniul pentru delivery.
Sunt shawormerii cu 35% comision fara price mark-up care fac 300 de comenzi zi si fac bani din volum, si avem shawormerii cu 35% comision care isi adauga 40% mark-up la pretul produselor care fac 3 comenzi pe zi si nu fac nici un cacat.
Aplicatiile de livrari sunt un alt stream de revenue pentru restaurantele care stiu sa il gestioneze.
Mai nou s-au lansat dark kitchens care sunt concepute pentru delivery si si-au optimizat meniurile si costurile astfel incat ei fac doar deliveyr si fac bani chiar si cu 35% comision.
Orice intrebari aveti dati reply pentru ca lucrez in domeniu si stiu despre ce vorbesc.
NOU
Io ma intreb cu cit au scazut costurile per portia de mincare? Incepind cu dat afara chelnerii si cei ce spala vasele, cit au scazut facturile de utilitati, nu mai e cazul de vesela sparta, nu mai sint pierderi datorita meselor ocupate de clienti care trag de-o ciorba si de o cafea doua ore.
NOU
Saracii de voi, cum ne subventionati voi din bunatatea corporatista posibilitatea de a primi acasa mancarea.
Daca nici acum nu fac bani, nu vor face vreodata. Daca nu fac bani, ce cauta pe piata din RO?
Iapula fecior.
NOU
@Iugas
Cunosti termenul de investitie?
Nu fac bani pentru ca se fac foarte multe investitii pe zona tehnologica, daca acum 3 ani dispecerizarea comenzilor se facea manual de o echipa de 15 oameni acum se face automat de catre un soft.
Bani se vor face cand se vor atinge volumele necesare iar gradul de automatizare va creste, pana una alta companiile astea doar baga bani in economia romaneasca si tin la suprafata o industrie intrega.
Iapula inapoi fecior si fa-ti o ciorba cu ea ca sa nu comanzi mancare.
NOU
Constantin, cam ce inseamna optimizarea ptr delivery?
NOU
@pvldac
Cresterea densitati de restaurante pentru a putea face stacking( sa livrezi 2 sau mai multe comenzi odata), sa imbunatatesti algoritmul de dispatch pentru a lua in calcul cat mainmulti parametri variabili, sa imbunatatesti serviciul de relatii clienti cu procese self service(self cancel, self refund pe missing items, autovouchers, pe baza de algoritmi antifrauda).
Autocompensation atunci cand avem intarzieri pe livrarea clientului.
Imbunatatirea procesului de livrare prin acordarea de cat mai multe functionalitati( group order, split payment, plata cu card de bonuri)
Astea sunt top of mind, este o munca titanica in spate, multi zic “eh ce e asa complicat” daca le zici ca ai o echipa de 1000 de devs nu le vine sa creada.
Doar pe algoritmul de dispatch lucreaza o echipa de 100 de oameni.
NOU
Din punctul meu de vedere al consumatorului vad altfel
– Pot sa ma duc eu sa iau comanda si sa platesc X bani
– pot sa dau comanda sa imi fie livrata mancarea de curierii restaurantului pt X dar dureaaaaza
– pot sa dau comand prin aplicatie de livrare si platesc tot X dar vine mai repede si am optiunea sa fac cerere de refund daca tu ca si restaurant gresesti
Greu de ales… NOT
Inteleg cheltuiala restaurantului dar nu e ca si cum eu am o experienta superioara daca te ajut cu cheltuielile
NOU
Nu, dar asa arati “ca iti pasa”.
NOU
@pablo Am descoperit un restaurant care imi da discount 30% pentru ca imi ridic comanda personal. Posibil sa nu fie singurul.
NOU
Mie mi se pare ok ca restaurantul sa mute costul cu livrarea catre client. Un restaurant mic din Timisoara la care obisnuiam sa mananc s-a inscris pe uber eats, dar pretul din aplicatie era cu 25% mai mare, parca, decat pretul afisat in restaurant.
NOU
@eugen Monza? 🙂
NOU
@Dragos nu prea mai am sentimente pt restaurante. In ultimele 3 luni se mi pare ca livrarea operata de restaurante sucks big time. Asa ca nu imi prea mai pasa de costuri daca mancarea vine rece. Cu aplicatii, mancarea e calda si am aflat ca la salata primesc si ulei si otet
NOU
@Mihai Da 🙂
NOU
O sa-mi iau minusuri, dar eu nu am instalat pe telefon nicio aplicatie de tipul glovo/bolt/foodpanda etc (deci, nici nu am facut vreo comanda pe aceste platforma). Ba nu mai zic ca am vreo 3 ani de cand nu mai folosesc vreun serviciu de ride sharing, ci numai taxi (da, stiu, taxi e bleah, masini vechi, d-aia am mers de vreo 3 ori cu Zoe).
NOU
Idem, cu exceptia Uber, ca stau in Mordor unde nu-s taxiuri, si cand vreau sa beau nu e combinatie sa iau masina personala.
NOU
Partea nasoală este că la un concert sau ceva de gen nu găsești nici să vrei să iei un taxi normal de pe aplicație. Știu bagabonții de concerte și se bagă la ieșire cu “80 lei, boss!”. Așa că pui mâna și iei un Uber/Bolt și asta este, ajungi acasă :))
NOU
Idem si aici – fara ABSOLUT niciun glovo/bolt/foodpanda whatsoever. Never-ever, nici dupa, nici in timpul si nici dupa COV. Nu aduce plus valoare, pentru mine, absolut deloc. Daca mor dupa un Mc, ma sui in masina si in max 10-15 minute mi-l iau singur. Daca nu se poate asa, atunci sigur-sigur se poate si fara Mc in seara aia. Nu am vazut inca pe nimeni mort daca nu a mancat un Mc in primele 30 de minute de cand i s-a facut pofta.
In plus, eu nu inteleg asta nici sa ma bati – ne ferim de COV, masti, dezinfectant, izolare, chestii dar nu avem o problema sa puna mana pe mancare (fie si doar pe pachet) un curier. Daca mi-as gasi cartofii jumatate mancati, du-ca-se la dracu’ de cartofi dar cred ca nu as putea sa ma opresc din vomitat la gandul ca cineva (in fara de ala care a facut-o) o fi pus mana pe mancarea mea si atunci cand nu mi-am dat seama de treaba asta.
Angajatii din restaurante (se presupune, cel putin, ca) sunt testati, au analizele facute si respecta niste reguli minime de igiena. Deci, teoretic, sanse mai scazute sa ceva microbi, boli, etc. Dar curierii … pe bune, ii testeaza/verifica cineva?
Vizavi de UBER, decizia mea de cand s-a inventat conceptul: NEVER-EVER. Taxi, cam o data la 5 ani si asta cand chiar nu am incotro.
Daca ies in oras, o fac cam pentru pentru un singur motiv – iesire cu prieteni/familie, chestii care chiar imi plac si atunci merg 99,99% impreuna cu jumatatea mea mai buna si o tura conduc eu, o tura conduce ea. Daca – o data la 5 ani, din nou – eu sau jumatatea iesim la o chestie asociata cu munca sau ceva de genul care e chiar imposibil de evitat o duc/aduc sau ma duce/aduce. Problem solved.
Concert Metallica pe National, concert la Arenele Romane, concert la Romexpo, whatever – vorbit cu 1-2 zile inainte cu un taximetrist pe care il cunosc de >5 ani, a zis omul ca e OK si vine sa ma ia. Asa ca am mers 10 minute pe jos ca sa ies din haos, venit omul la ora/locul fixate, dus betivul acasa (stau in afara Bucurestiului), un bacsis civilizat peste tariful cursei pe aparat, fara mizerii, all good.
Cred ca ne cam “alintam” pe subiecte de-astea gen delivery/taxi si alte servicii din astea si se poate trai si fara ele foarte bine, parerea mea.
NOU
Zero aplicatii de food delivery, nu am folosit niciodata. Momentan cred ca am uber instalat, dar nu cred ca l-am folosit de trei ori in ultimii doi ani.
NOU
Acum eu ce sa zic. Nu ma omor cu astfel de comenzi. Dar daca pui pe foaie comanda medie si costul cu taxi-ul dus intors eu zic ca iesi cam pe acolo. Sa zicem 80 RON mancarea. Daca iei un Uber dus intors e minim 20 RON, daca mai lasi ceva bacsis 25. Deci in jur de 30% din pretul mancarii. Daca mai aduni si timpul in care poate lucrezi si nu trebuie sa stai mai mult sa recuperezi deja este convenabil pentru tine consumator. Eu vreau sa vad primul restaurant care da 15% reducere pentru ca ma duc sa-mi iau eu mancarea si abia apoi iti dau dreptate. Si la booking avem aceeasi discutie. Suni romanasul si-l intrebi, boss dai 10% reducere din cei 20% pe care ti-i ia booking, iti dau avans tot ce trebuie pentru saptamana XXX? El nu … nu ma complic. Bine boss, atunci fac rezervare pe booking si daca am o jena la calcai cu 2 zile inainte iti anulez gratuit si tu stai ca boul cu respectiva camera neocupata. csf, n-ai csf. Dupa se plang ca mergem in Thassos ca saracii.
NOU
Sa stii ca majoritatea suna direct la proprietari si e ok, faza cu refuzul e la hotelurile (mai) mari, unde cei care isi permit sa plateasca tariful cerut sunt aceiasi cu cei care nu se mai complica sa negocieze direct, tocmai fiindca isi permit.
Thassos e destinatia perfecta pentru cei care merg cu masina, mai ales din sudul tarii, din moment ce te trezesti la 5 si la 2-3 maxim esti la baletat la Otilia in Potos.
NOU
“Eu vreau sa vad primul restaurant care da 15% reducere pentru ca ma duc sa-mi iau eu mancarea si abia apoi iti dau dreptate. ”
DA-i dreptate in scris
urbanbeer.ro/meniu/
Scrie mare acolo :
DACA ALEGI SA RIDICI COMANDA DE LA URBAN HOUSE,
BENEFICIEZI DE 20% REDUCERE.
@Arhi: scuze daca nu trebuia sa las link-ul. Nu am treaba cu carciuma, doar client din cand in cand
NOU
e ok, ajutam cum putem
NOU
@dny – Urban Beer, buni, buni bine. Au devenit prima alegere din cartier deși eram fani de Shogun înainte 🙂
NOU
Deja suna a ciorba ce zici tu acolo cu toate amestecate.
Sar peste partea cu taxiuri si uber si ma duc la restaurante. Aici iti dau dreptate si ma amuza cand vad pe unele comenzi: cost caserola/cutie (1-2 lei). Asta era si inainte de pandemie. Adica in loc sa apreciezi ca nu mai iti ocup loc la masa, tu imi bagi si costul caserolei. Hai sa o lasam ca macane.
Faza cu hotelurile e de un romanism. Ne folosim de platforma pentru reclama dar apoi o suntam. Eu ca turist voi perfera intotdeauna sa folosesc bookingul. Imi da un grad de securitate sporit fata de infopensiuni (sau ce site mai era cu pensiuni). Am intalnit si eu cateva cazuri: amanam bookingu, imi faci un virament bancar pentru avans si iti dau reducere: nu multumesc.
Are si bookingul hibele lui, dar per total ii acord mai multa incredere decat hotelierului romanas.
Daca e un hotel mai mare, de obicei verific si pe site-ul hotelului. Nu odata era mai scump decat pe booking. Prin urmare… booking. Daca e mai ieftin, fac rezervare pe site-ul lor, fara avans.
NOU
@Cristi ai dreptate in mare parte, esti mai linistit un pic prin booking.
Doar ca uite un exemplu personal si o intrebare la final:
Rezervat pe booking o cazare, platit la locatie, toate bune si frumoase, ne-a placut, am mai vrut. Proprietarii ne-au dat numarul sa-i sunam direct, fara booking, pret cu 40 de lei pe noapte mai putin (400 vs 440 ca sa ne intelegem).
Ce-ai face? Insisti cu booking ? sau economisesti 120 de ron de fiecare data ? Noi am fost de 4 ori anul trecut.
NOU
@dny: daca vorbim de reveniri e alta mancare de peste. esti client recurent, vor sa te pastreze. eu ma refeream la mers prima data undeva
NOU
@Cristi: E vorba de reveniri, la propunerea proprietarului. Eu suflu si in ciorba si prefer sa dau 15-20% mai mult dar sa pot anula gratuit cu o zi inainte si sa pot sa dau review daca e ceva nasol. Pana acum am dat 1 singur review negativ. Dar cand n-am fost prin booking as fi dat vreo 5. Cei mai cei ar fi unii din Cluj care ne-au pus ca ND sa stam la 19 grade cu un copil mic. In rest all good.
NOU
@dny e bine. Ei au dreptul sa se planga. Vad ca au incercat si sper ca au si reusit prin alternativa asta sa-si pastreze fluxul de clienti necesar.
NOU
IN Cluj sunt pizzerii care dau 20% reducere pentru “to go”.
NOU
Prefer intotdeuna sa comand de la restaurantele cu serviciile proprii de livrari. Atunci sunt sigur ca mai salvez un loc de munca (chiar daca este prost platit). Doar de la Mc si KFC comand prin glovo. Cel putin acolo, ori prin aplicatie, ori direct de la fast food, tot vor pleca banii din tara.
Si sa nu-mi spune-ti de francize, deoarece si acelea costa.
NOU
Nu zic că nu le folosesc, dar fac asta foarte rar. Încerc pe cât se poate să comand direct de la restaurant dacă vreau ceva. Sau să merg până acolo și să mănânc direct la el, am mai făcut și asta când am putut, desigur, stând mereu afară, înăuntru eu nu intru pe moment. Iar de când am auzit ce scoruri practică îmi sunt și mai puțin simpatice.
Dar na, mai ales în perioada asta sunt uneori necesare când vrei să mai schimbi ceva sau să-ți oferi un moment mai special. În vremuri normale le scosesem de tot de pe telefon.
NOU
Pai, oarecum, nu este obligatoriu sa livreze prin aceste aplicatii restaurantele.
Nu apar glovo sau food panda, takeaway, etc, dar aplicatiile sunt promovate nonstop la tv/radio si pe internet. Publicitatea asta, dupa cum stii si tu, costa.
Apoi crearea/mententananta aplicatiei, aparate , suportul, la fel costa. Cam totul costa….
Apoi, ai si siguranta (relativa) ca ce ai comandat ajunge in regula. Este vreo problema, apelezi suportul si sunt sigur ca ajungeti la o intelegere. Nu iti convine mancarea/livrarea, dai rating negativ.
Acelasi lucru il putem spune si despre booking. De ce atunci cand plecam in afara si nu numai facem rezervarile prin hotel/pensiune ci prin booking. Pentru ca poti plati cu cardul in siguranta, poti anula, poti suna la suport daca nu este totul in regula.
Poate aceste aplicatii sunt un rau, dar as zice ca sunt un rau necesar deoarece pentru utilizatorul final/clientul sunt utile. Si, de ce sa nu fim sinceri, cam toti le-am folosit.
NOU
Ca sa ai serviciu de livrari propriu, trebuie sa:
– angajez si platesc niste oameni (livratori + dispeceri)
– cumpar masini
– rezolv problema cu masinile care se mai strica, oamenii care mai pleaca, sunt bolnavi sau au concedii
– platesc oamenii chiar si in zilele cu livrari putine
Se pare ca unii au facut calculele si le-a dat cu minus, asa ca prefera 35% comision
Eu vad lucrurile fix invers: firmele de livrari i-au ferit pe unii de faliment. Stiu mai multe crasme care nu faceau livrari si nu erau pregatite pentru asta caci erau mai mereu pline si care au reusit sa se tina pe linia de plutire datorita acestor livratori.
NOU
Sunt partial deacord cu tine aici. Da comisioanele sunt prea mari si cu pandemia asta au profitat la maxim.
Dar in general platformele astea nu sunt facute pentru restaurante traditionale care au marje de profit de mici. Sunt facute pentru restaurante specializate doar pentru livrare. Asta inseamna spatiul de chirie mic doar pentru bucatarie si nu locatie la strada, costuri mai mici pentru angajati ca ai nevoie doar de personal pentru bucatarie.
Ruda apropriata mie are un astfel de restaurant iar in perioada asta a rupt cu vanzarile iar comisionul desi mare este suportabil pentru a face un profit bun.
NOU
Am doua restaurante de la care comand regulat. Ii sun direct pe ei sa-mi trimita comanda prin taxi si am rezolvat.
NOU
Nu stai in Bucuresti 100%
NOU
Clar
NOU
Firmele de livrări sunt bune de folosit ca agregatoare și comparatoare. Când mă decid în sfârșit la un restaurant și un meniu, îl caut direct pe Google/Facebook și sun acolo.
Și oricum majoritatea restaurantelor nu se îngrijesc de propria pagină (dacă o au și pe aceea) și ar fi dificil să stau la telefon să-mi recite meniul/prețurile/totalul/șamd.
NOU
Sa nu mai zic de faptul ca la un moment dat o sa fie o batalie SEO pentru ca restaurantul tau sa apara printre primele in intefata aplicatiei. Deja am auzit ca diversele oferte pe care le vedeti sunt suportate de catre restaurant, puse ca si conditii daca vrei sa apari mai “sus”.
Nu m-ar mira sa lanseze o platforma de adds dupa ce ajung la un numar mare de utilizatori si restaurante inscrise. Sunt foarte lacomi.
NOU
Am avut un soc cand am fost la metro si am vazut 80% din mancarea pe care o vand restaurantele din Constanta cum statea frumos in congelatoare. De la chiflele de burgeri la cartofi, pachetele de primavara, carnea de burgeri. Adica sunt restaurante unde mancarea este mai fast-food decat la fast-food. Deci au restaurantele de unde sa dea 35% livratorilor pentru ca oricum calitatea nu a fost ok in restaurante nici inainte de serviciile astea de delivery.
NOU
sunt mult mai confortabil sa stiu ca folosesc chestii congelate decat chestii depozitate aiurea, prin soare, pe jos, pe langa sobolani sau caini
NOU
Deci ai un soc cand vezi ca se pastreaza mancarea in conditii normale, la rece.
NOU
Iar pe langa acei 35%, platesc livratorii cu salarii mici, ca doar se castiga bine din bacsisuri.
NOU
Un livrator castiga in medie 4000 lei net +tips la 8h/5 zile pe saptamana. Tipsul e undeva la 3 lei/comanda iar in medie un livrator duce 25 de comenzi pe zi.
Sunt livratori PFA care pot lucra cate ore vor, spre exemplu 12h/zi cu 1 liber este un tip biciclist la Brasov cu o medie 9000 lei pe luna.
NOU
Ii cunosc personal pe toti livratorii din Brasov deoarece m-am ocupat de recurtarea lor.
Cum il cheama?
NOU
Eu stiu ca multa lume s a obisnuit cu serviciile de livrare dar eu nu le vad rostul, si oricum de unde comand eu ori e aproape de casa si ridic eu comanda, ori au ei baiatu’ care livreaza.
Si iar stau eu si ma intreb cum am putut trai inainte de glovo si ceata de piticoti…
NOU
Acuma comentariul ăsta a fost așa să zici că nu înțelegi care e faza cu ploaia și zăpada că la tine e soare momentan :))
NOU
Inainte cam toti aveau un om si un Polo dedicat pe livrari.
NOU
Manu, nu stiu ce ai vrut sa spui dar comparatia cu fenomenele meteo e cel putin nepotrivita. Asta princsimplul fapt ca fenomenele meteo au existat dintotdeauna pe cand firmele astea au aparut recent. In olus, nu locuiesc intr o localitate asa mare incat sa n am timpul necesar sa merg sa mi iau ce mi place.
Robert, asa e. As spune ca dintre locurile de unde comand mancare sau mergeam sa mananc inainte de pandemie, nici unul nu livreaza acum prin glovo etc. ori nu livreaza deloc, ori au omul cu polo/corsa.
NOU
36% e pentru atarnache care vrea Q7 in primul an de la deschidere.
McD &co nu plateste 36%.
E unu mastersef care vinde burgeri cu 50+ lei, gourmet shit … bla bla … cumva rezista, poate fiindca materia prima e 5 lei? Deci omul reuseste cumva sa dea o palma platformelor.
Si mai da o palma si alora cu CarSharing, fiindca bucatarii si chelnerii par fosti taximetisti, deci kapoow!
NOU
Bravo, bine punctat!
Daca acest comision de 35% este jaf (si este!) si este suportat de restaurant strict din pretul produsului, atunci intreb si eu de unde il suporta carciuma respectiva tinand preturile pe loc si fara sa dea faliment? Sau, reformulez dar ideea e tot aia, care este/era cu adevarat adaosul lor comercial de nu le “pasa” de mizeriile livratorilor?
Nu stiu de ce dar, pe undeva, am impresia ca in majoritatea situatiilor, in combinatiile restaurante/livratori sunt cam acelasi mentalitati si, deci, se cam merita unii pe altii.
NOU
Industria restaurantelor romanesti este distrusa:
1. in primul rand de managerii lor
2. apoi de cultura culinara a clientilor sai romani,
3. marile corporatii.
1. exemplul cel mai elocvent este cazul bistro del arte din Brasov, o chestie care avea social media, avea clientela, locatie in centrul orasului, si toapa aia de patroana, pe langa faptul ca bucataria ei era o ghena, mai facea si scandal (gen esti prost si semnalizezi, bonus o ardea cu chestii gen tedex); pai vita dracului, iti merge restaurantul, investeste in plm in bucatarie,in echipamente (sunt frigidere care scot grafic de temperatura, nu trebuie angajatul sa scrie cu pixul), investeste in igiena, in fluxuri, samd, dar nu, managerul roman stie el mai bine cum se face
Alt capitol la care pacatuiesc restaurantele din Romania, si e strans legat de punctul 2, este inconsecventa meniurilor: restaurantele nu au o tema, meniul foarte stufos (noroc ca la romani trebuie chestii multe in meniu si portii mari), nu au pic de inspiratie (fa frate meniu de sezon), incearca sa ai mai putine feluri in meniu, mai usor de preparat , o logistica a ingredientelor mai simpla, mai multa prospetime, educa clientul, educa ospatarii, fa training cu ei…
2. clientul roman , in mare parte, vrea mult si mult, la orice ora, nu are o cultura a restaurantului, un ritual al mesei, de aceea o platforma, oricare (who cares cui ii dam banii) suna fff atragator, si per final compara cantitate/pret/accesibilitate, subtilitati gen prospetime, originalitate, gust, din pacate trec pe planul 2
3. marile companii, pai astia gen uber au bani multi, au know how, au resurse sa mearga pe pierdere o perioada pana ucid/niveleaza concurenta, plus se bucura de aura aceea a companiilor gen cocacola/mc donalds, ce au intrat pe piete ff sarace, dar dornice de consum. Bonus, faptul ca isi comanda prin aplicatie , pe smartphone, le da sentimentul lui michael douglas care vorbea la telefon mobil in filmul wall street.
NOU
Mereu dadeam comanda de pe site-ul restaurantului. Pana cand am observat ca prin foodpanda comanda ajunge de 2 ori mai repede si fara probleme de genul uitat produse, rece, imprastiata etc.
Acum stiu ce restaurante livreaza ok si dau comanda direct pe site/tel, pentru restul imi pare sincer rau, dar nu am chef de loterie.
Daca unii pot livra corect in sistem self, atunci am asteptari de la toti.
NOU
Acelasi lucru l-am putea spune si despre orice agregator, ca-i vorba de booking, airbnb, emag, amazon, aliexpress etc. Nevoia clientilor prin prisma comoditatii, experientei digitale, usurinta informatiilor sau cine stie ce alti factori determinanti a creat aceasta cerere. Cu siguranta procentele sunt un pic prea mari dar pana la urma ofera un serviciu care vine cu niste costuri in spate.
Nevoia omului de a manca nu dispare asa ca nu poti distruge o componenta esentiala a organismului uman insa astfel de servicii vor imbunatati serviciile din industrie. Fie ca un restaurant decide sa isi livreze singur comenzile, fie ca restaurantele mai mici cresc prin prisma volumului, fie apare competitie ceea ce aduce beneficii consumatorilor fie apar restaurante si optiuni noi.
Tendinta este ca business-ul sa ti-l muti in curtea proprie si sa faci tu ce face altul dar daca nu ai sculele, fondurile sau experienta necesara, va exista intotdeauna nevoie de un intermediar.
NOU
nu neaparat. la mancare, investitia si marja de profit raman tot timpul aceleasi. la apartamente investitia se amortizeaza in timp si ajungi pe profit pur, la un moment dat. la importuri la fel, ai o investitie initiala mare, care te cocoseaza, dar in timp, amortizarea si cantitatile mai mari ajung sa te aduca pe plus. pe cand la mancare ala e, tot carnea aia trebuie sa o cumperi, capacitatea ramane aceeasi, te invarti intr-un cerc gol
NOU
Am stat prea mult in casa si cred ca am uitat cum majoritatea restaurantelor isi trateaza clientii drept un gunoi de la care sa suga bani in timp ce isi plateste angajatii cu o ciozvarta, si fac evaziune de crapa asfaltul de rusine. Un restaurant unde mereu mi-a placut (desi rar imi permit) e hard rock cafe. Dar e franciza, si e scump. Mancarea facuta cu bun simt, local curat si servire ok pentru ca angajatii sunt platiti si tratati ceva mai ok decat deobicei se vede in nota de plata. Peste drum, pentru comparatie, e Beraria H, despre care am citit, si nu am avut curaj sa merg niciodata.
Apoi, ce imi pasa mie ca macdonalds sau orice alta franciza pierde 7 lei la un hamburger care ii costa 5 lei si pe care mi-l vand cu adaos comercial de 400%, adica 20 de lei?
Din cate stiu, transportul e suportat de client, nu de restaurant. Cel putin, asa am vazut pe la altii in aplicatie.
Cu exceptia unor firme precum Pizza Hut sau Dominos (care oricum sunt francize) nu prea stiu pe nimeni sa fi investit in home delivery, adica flota de masini sau scootere, angajati, aplicatie sau website. Costa bani, si nimanui nu ii pasa de client oricum. Interesul e profitul. 30-35% mi se pare parfum comparativ structura logistica pe care o implica transportul catre client.
Poate in anumite bule, inpresia este ca lumea face mai multa comanda online. In bula mea de om sarac, impresia e ca de cand stam cu totii mai mult acasa, am invatat sa gatim si singuri. Daca industria restaurantelor se duce in cap e pentru ca lumea isi gateste, pentru ca niciodata nu au prioritizat clientul, si astfel nu multa lume isi aduce aminte cu drag de nu stiu ce restaurant romanesc de la care sa merite comande ceva.
Cu exceptia City Grill (care e franciza oricum), nu imi amintesc un singur restaurant romanesc unde as avea chef sa comand ceva, vreodata. Si nu imi amintesc un singur restaurant romanesc in care sa nu fi fost ceva in neregula cu servirea, curatenia, mancarea sau cu nota, sau toate la un loc.
Din punctul meu de vedere, sa supravietuiasca cine merita. Nu forteaza nimeni aceste bisnisuri (pe care personal le detest din motivele enumerate mai sus) sa lucreze cu alte bisnisuri la fel de detestabile gen glovo, uber eats, etc.
NOU
City Grill a investit in flota proprie de delivery. Au meniu special adaptat la livrare la domiciliu.
NOU
Am avut un catering acu ceva vreme, 2 soferi, 2 masini, (plus alti colaboratori part time) provincie, Pitesti, nu va puteti imagina ce insemna sa nu ajunga un baiat la munca ca s-a imbatat gen.. sau ca-s comenzi foarte multe la pranz, blocaj total, sau o masina a facut buba, cealalta accident, nu stiu de 35%, am auzit da, de 25% dar i-as fi dat cu draga inima, pt ca treburile astea cu livratorii ne-au facut cu capu pana am cedat, ma rog si bucatarul sef:)))
NOU
ce articol comunist! :))
sau iar te-ai gandit sa-i plangi pe bietii patroni de carciumi
In primul rand ca nu te obliga nimeni sa inchei contract cu glovo & co
cele mai jmekere localuri au flota proprie pentru transport si se descurca bine
cine nu, nu
iarasi un exemplu nefericit este sa-i plangi pe aia de la Mc…
dude Mc-ul rupe din chirii, e cea mai mare companie imobiliara din lume :)) ei incaseaza bani orice ar fi, ca vinde gara de nord zero big mac-uri sau 1M ei tot banii aia si-i iau; magareata pica pe aia care au cumparat fransiza, totusi eu n-am auzit pe nimeni sa se planga, Mc-urile vand atat de bine ca le poti tine pe pilot automat.
inteleg ca te referi si la afacerile mici, de familie cum le spui, unele da, sufera, dar o fac asumat, sunt f multe “localuri” care se lanseaza de la inceput strict pe zona de delivery
altele sunt de interlopi care-si deschid gen casa di david si alte magarii de paravan, ei in fapt ocupandu-se cu alte treburi
NOU
Cat timp mancarea are pretul din meniul a la carte au de unde, ca nu mai spala vase, nu mai platesc ospatari, incalzit salon etc