Articol scris de Adrian Diaconescu

Acum ceva vreme incercam sa vand un laptop paradit si vechi, pe modestul pret de 400 de lei. Am gasit un cumparator dupa multa vreme si, dupa cateva discutii, am batut palma cu el si i-am trimis laptopul prin Fan Courier in Slobozia. El a primit coletul cu ramburs, a achitat banii, dupa care au inceput telefoanele cum ca laptop-ul nu merge asa cum i-am zis eu si ca face nu stiu ce si nu stiu cum.

Naiv fiind, am acceptat sa primesc laptopul inapoi, iar modalitatea de expediere a lui a fost aceeasi, tot prin Fan Courier. Din nefericire, baiatul s-a dovedit un mare tepar si, in loc de laptop, baterie si incarcator, mi-a trimis un colet in care era o carcasa goala de laptop, un incarcator de telefon, mai multe baterii din alea mici si vreo 7-8 carti. Eu nu am avut posibilitatea sa verific continutul coletului inainte sa platesc, asa ca am achitat suma de 400 de lei ramburs, dupa care am desfacut coletul. Imediat ce am vazut ce e in el, i l-am aratat curierului, care mi-a completat un proces verbal in care declaram ca nu am primit ceea ce trebuia si ca vreau banii inapoi.

Banii nu i-am putut primi pe loc, pentru ca semnasem pentru colet (fara sa pot sa-l deschid si verific), asa ca am ajuns la sediul Fan Courier, unde am facut o plangere. Plangerea mea nu se lega de faptul ca am fost inselat de baiatul din Slobozia, ci de faptul ca packing list-ul care insotea expeditia (un document in care ar trebui sa fie mentionat continutul coletului) era completat defectuos, din punctul meu de vedere. Astfel, pe packing list scria “laptop, baterie si incarcator”, ceea ce nu corespundea deloc cu continutul coletului (cartile nu erau trecute nicaieri si, desi poate parea un lucru marunt, astea au facut diferenta, pentru ca au atarnat la greutate si m-au facut sa cred ca inauntru e un laptop intreg).

Dupa numeroase discutii cu diferiti angajati si “oficiali” Fan Courier, mi s-a spus ca nu mi se pot oferi banii inapoi, pentru ca angajatii lor “nu au obligatia sa verifice intreg continutul coletelor” si “cartile erau ambalaj, asa ca nu trebuiau trecute pe packing list”. Am depus o reclamatie si la OPC impotriva Fan Courier, dar nu am rezolvat nici acolo nimic.

Consider ca Fan Courier favorizeaza infractorii si nu ia niciun fel de masuri de siguranta pentru clientii sai (in colet puteau sa fie, de exemplu, arme sau droguri care sa nu apara in packing list) si, desi am renuntat la ideea de a-mi mai recupera banii, as dori macar sa afle lumea de patania mea si despre serviciile oferite de firma de curierat.

Scuze pentru mail-ul lung, sper sa ai rabdare sa-l citesti pana la capat, iar daca ai nelamuriri sau nu m-am exprimat suficient de coerent, te rog sa-mi spui. De asemenea, am si muuulte conversatii pe mail cu cei de la Fan Courier, in care incearca prin diferite tertipuri sa ma convinga ca nu am dreptate si ca nu am motive sa le cer despagubiri, asa ca daca ai nevoie de ele, spune-mi.

Ah, da, era sa uit… Mai exista un lucru care ma face sa spun ca Fan Courier favorizeaza infractorii, si anume faptul ca, desi au stipulat in regulamentul intern obligatia de a cantari fiecare colet cu cantar electronic si de a avea documente cu greutatea exacta a fiecarui colet, au refuzat sa-mi ofere hartiile cu greutatile coletului trimis de mine in Slobozia si primit apoi de mine tot de acolo. Chiar si cu acele carti in colet, existau cu siguranta diferente semnificative de greutate intre cele doua colete, ceea ce m-ar fi ajutat sa demonstrez la Politie, acolo unde am depus plangere impotriva individului din Slobozia, ca el intr-adevar m-a inselat si nu mi-a trimis inapoi acelasi lucru pe care i l-am trimis eu lui.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

120 comentarii Adaugă comentariu

  1. Nu stiu cand s-a intamplat asta dar acum se uita in coleg cei de la Fan Curier, insa doar daca mergi tu personal cu pachetul. Daca vine cineva sa-l ia nu se mai uita.

    Si te lasa sa te uiti intr-un pachet primit inainte de a-l plati doar daca are asigurare. Parca asa mi s-a zis.

  2. #2

    naspa patanie dar pana la concluzia cu favorizarea infractorului …e mult…arme…droguri…pot fi trimise si prin posta..doar ca scrie acolo ca n-ai voie nu inseamna ca nu poti. nu mi-as dori ca sa-mi fie deschisa toata corespondenta cu scuza ca poate am trimis droguri

    • #3

      N-are nimeni pretentia sa se verifice fiecare lacas al unui colet, dar atunci cand sunt vreo 7-8 carti in pachet si nu e trecuta niciuna pe lista de expeditie, e clar ca acolo a fost o durere mare in basca sau rea-vointa si ca putea sa fie absolut orice in colet si Fan Courier-ul sa nu vada, nu?

    • #4

      eu asta incerc sa spun…vreau sa am dreptul de a trimite orice…..serviciul de curierat nu are dreptul de a se uita…indiferent de cum se numeste. daca trimit ceva ilegal este treaba politiei sa ma bage la bulau
      din cate imi aduc aminte, la americani era unu de-si zicea Zodiac si parca i-a belit pe unii cu niste bombe trimise prin posta…si inca e delict federal violarea corespondentei

    • #5

      @Attilla, iti aduci aminte prost. Nu il chema Zodiac pe ala ci Unabomber, cat despre secretul corespondentei este perfect adevarat cu conditia ca pe procesul verbal sa nu scrie ce e in pachet. Deci Fan Courier nu se poate uita ce e in pachet ca e secret dar ma pune sa semnez pt un laptop. Pai de unde basca mea stiu ei ca in pachet e un laptop (asa cica scria in Packing list) de ma pun sa samnez pt el?!

  3. #6

    De asta nici nu vand nimic sau cumpar decat pe viu, cu cele 2 parti ale procesului fata in fata. Nu se stie de cine dai la capatul celalalt. Pana acum, Fan curier sincer m-a servit ireprosabil, dar nu am facut vanzari, doar am trimis ce aveam de trimis si primit ce aveam de primit.

    Am o intamplare de rasul curcilor in schimb cu Regenersis, service autorizat de Samsung. Daca te intereseaza, o scriu cu mare placere la fel cum am scris-o si la firma mama Regenersis UK, Samsung Romania si ANPC.

  4. #7

    sunt patita si eu cu cei de la fan courier in sensul ca m-am certat cu tipul din zona mea in 2009 cand mi-am comandat un colet cu marturii pentru nunta si am vrut sa-l deschid de fata cu el pana sa ii dau banii, ca vezi doamne nu am voie, ca intai sa ii dau banii si dupa il deschid,ca pe el nu il intereseaza ce e acolo, el vrea doar banii si la revedere, ideea e ca e nasoala situatia,eu i-am deschis coletul de fata cu el si sa rezolvat. acum recent am comandat niste conducte la aer pt masina si de data asta si-a invatat lectia, stie ca nu vede nici un ban pana nu verific,mai ales cand nu stiu de la cine comand si ce imi poate trimite respectivul.

  5. De vreo doi ani nu mai apelez la serviciile Fan curier si asta pentru ca am fost nemultumit de comportamentul lor.

  6. #9

    Si la treaba cu armele si drogurile, chiar am purtat o discutie foarte simpatica cu un angajat de la Fan Courier, care a recunoscut foarte franc ca intr-adevar poti sa trimiti absolut orice in coletele lor si eu n-au treaba, atata timp cat fraierii le primesc si semneaza pentru ele… Bine, n-a zis fraieri, dar se cam subintelegea…

    • #10

      sa inteleg ca intrebarile astea filozofice ti le-ai pus si inainte sa-ti iei teapa?

  7. #11

    eu am avut o situatie asemanatoare cu Cargus.

    Am comandat un laptop de 40 mil (lei vechi) de la ei si 3 zile mai tarziu m-am trezit cu hotii la usa.

    bine inteles ca pontul plecase de la Cargus si dai distractie…

    ps. politia e degeaba, daca te astepti de la ei sa faca ceva, te astepti degeaba.

  8. #12

    eu am avut o situatie asemanatoare cu Cargus.

    Am comandat un laptop de 40 mil (lei vechi) de la ei si 3 zile mai tarziu m-am trezit cu hotii la usa.

    bine inteles ca pontul plecase de la Cargus si dai distractie…

    ps. politia e degeaba, daca te astepti de la ei sa faca ceva, te astepti degeaba.

    • #13

      cristi » esti radu dan sau cristi mardare?

  9. Stii care ar fii rezolvarea? Iti iei un levier si mergi si ii dai in cap.

  10. Fan Courier de fiecare data incearca sa te faca sa semnezi inainte sa vezi ce-i in pachet. Chiar daca am primit chestii fragile sau electronice ei sareau cu semnatul. Uneori acceptau mai usor sa se deschida pachetul si alteori mai greu, dar acceptau. Asa-i cel mai bine.

    Urgent Curier in schimb par mai misto. a asteptat sa verific pachetul inainte sa ceara sa semnez.

    Pana acum Cargus au fost cei mai ciudati. A venit curierul cu pachetul de la Amazon, a vazut ca a nimerit adresa, l-a lasat si a plecat. Nu a cerut nici un act sau semnatura.

    • #18

      Poti sa-mi spui si mie cum ai reusit sa trimiti coletul de la Amazon prin Cargus? Chiar nu stiu, de aia intreb, si nu as mai vrea atunci cand comand sa stau dupa fundul Postei Romane.

      Mersi.

    • #19

      @nobody atunci cand comanzi selectezi varianta mai scumpa la transport

    • @ nobody

      daca faci comanda pe amazon.de primesti coletul prin cargus, deoarece din germania pleaca prin posta germana care e cumparata de dhl, iar la noi cargus e cumparat de dhl, totul la cam 8 euro transportul pentru un colet normal

    • alea de pe .de vin prin Cargus.

    • Eu am comandat de 2 ori de pe amazon.de si de fiecare data a venit prin posta romana coletul.

  11. #23

    Şi cică să fim mai indulgenţi cu cei din jur.Oamenii se gândesc cum să îţi dea ţeapa şi instituţiile îi protejează.Lucrul vândut e lucru vândut.Ai zis să fii om şi te-ai ales cu ţeapă.Nasol

  12. #24

    Mda, mie mi-au tras-o cei de la Atlassib bine de tot acum ceva vreme.Trebuia sa primesc de la maica-mea din Spania un laptop de 1000 si ceva de euro si m-am trezit cu un pachet in care era o PLACA DE BCA. Degeaba am facut plangeri peste plangeri la OPC, politie, etc., ca tot nu am reusit sa rezolv ceva. Se pare ca furtul e un mod de viata la nenorocitii astia de curieri :(((

  13. Au tot venit curieri la mine, de la multe firme, si nu am avut niciodata probleme. Insa din principiu ma feresc de tranzactii la distanta cu oameni pe care nu-i cunosc.
    Curierul este doar curier si nu prea vad ca ar fi vinovati de ceva in cazul acesta. Cred ca trebuie ca patitul sa se adreseze Politiei pt ca de multe ori o simpla plangere penala poate face minuni.

  14. #27

    Ce treaba are curierul cu ce trimiti tu in pachet? Am trimis si am primit marfa de sute de mii de lei noi prin curier si niciodata nimeni nu a fost interesat de ce e in pachet. Am lucrat cu fan, nemo, sprint si nimeni niciodata nu a intrebat ce e in pachet. Curierul nici nu are treaba aici; el e platit sa livreze colete, nu il intereseaza ce ai tu in colet. Asa ca daca ai ceva de reclamat, reclami la politie expeditorul, nu curierul, pentru ca expeditorul te-a tapit. Curierul e cel mult martor, pentru ca ai desfacut de fata cu el si curierul nu are de ce sa iti dea banii inapoi, pentru ca el nu stie ce trebuia tu sa primesti. Ai datele celuilalt, fa-i o reclamatie pentru inselaciune si data viitoare sa-ti fie invatatura de minte,

    • #28

      Valabil si pt Ioana… Am depus reclamatie la Politie impotriva individului care m-a inselat, dar problema aici e alta si se leaga de Fan Courier… Un serviciu de curierat care nu permite verificarea coletului inainte de plata unor bani trebuie sa ofere o asigurare clientului ca in acel colet exista ceva, corect? In cazul de fata asigurarea trebuia data de acel “packing list” care insotea expeditia si pe care scria “laptop, baterie, incarcator”. In colet era altceva, iar daca packing list-ul ar fi fost completat corect, eu nu as fi primit niciodata coletul si nu as fi platit respectivii bani. Intelegeti acum problema?

    • #29

      @adrian….si tot nu i-ai raspuns lui Claudiu “Ce treaba are curierul cu ce trimiti tu in pachet?”; packing listul ala e completat de expeditor pe buna credinta…din cand in cand unii mint. asta-i viata

    • #30

      @Adrian Diaconu: nici un curier nu iti verifica ce ai in pachet. Curierul nu are de ce sa iti permita sa desfaci coletul inainte de a-i plati pentru serviciu. Se pare ca ai probleme a intelege: tu ii platesti curierului serviciul de a-ti transporta un pachet, gata ambalat. De aia ii platesti doar 20 de lei ca sa ti-l transporte din Timisoara in Constanta. Daca nu iti convine, te duci si il ridici singur, ca sa te asiguri ca in colet e ceea ce astepti tu sa fie. E ca si atunci cand te duci sa cumperi ceva de la magazin, iei cutia sigilata si in cutie e altceva. Atata vreme cat sigiliul pachetului nu a fost deteriorat, problema continutului e strict problema expeditorului. Fancurier nu are de ce sa te asigure ca e ceva in colet. Tu nu platesti expedierea continutului, tu platesti expedierea coletului. Niciodata un curier nu iti va verifica ce ai in pachet; tine de secretul corespondentei. E ca si cand ai face reclamatie librariei pentru ca nu ti-a placut continutul cartii pe care ai cumparat-o de la librarie. Ai luat o teapa, ai fost ager, asta este, Fan-ul aici nu are nici o vina. De aici incolo e doar calea legala de urmat

    • #31

      @Attila…Curierul imi prezinta o hartie care stipuleaza continutul coletului si eu semnez si platesc. In pachet nu e ce scrtie pe hartie. Curierul m-a minitit/pacalit prezentantu-mi continutul coletului ca fiind altceva decat era in realitate? Daca nu isi asuma raspunderea pt ce e in colet atunci sa vina la usa si cand il intreb ce e in colet sa spuna ca nu stie nu sa ma pacaleasca ca e laptop si sunt carti de fapt. Sa zica asa” Hartia asta cu continutul e scrisa de expeditor si poate fi orice, inclusiv rumegus inauntru pt ca noi habar nu avem”.

  15. @Adrian Diaconescu: Of doamne.

    Eu i-am facut dosar unuia pentru un aparat foto de vreo 300 lei. L-am prins cu mata in sac, a zis ca mi-l plateste dupa care a dat sa plece dincolo. Ghinionul lui ca-s bine informat, a doua oara l-am ars.

    Banii ramburs ii primeste acasa, pe baza de buletin. Dosar penal scria scria in fruntea lui.

  16. #33

    Consider ca n-ai dreptate, Adrian. De ce ai acceptat sa ti se trimita “laptopul” inapoi tot cu ramburs? De ce n-ai spus sa il trimita, eventual pe cheltuiala ta, sa vezi care-i problema?

    Eu cu Fan Courier am colaborat intens intr-o perioada, acum sporadic, si pot spune ca sunt cei mai ok din lunga lista de curieri cu care m-am incurcat (Cargus, Nemo, Urgent, Sprint etc). Nu stiu acum cum mai sta treaba, insa eu cand trimiteam diverse chestii cu plata ramburs mentionam pe colet si pe AWB ca sunt de acord cu deschiderea coletului (in scopul verificarii continutului) inainte de plata rambursului. Posibil sa se poata si acum, cu conditia sa fie de acord expeditorul, desigur.

    Poate mi se pare, insa impresia mea e ca din cauza ca sunt mici sansele sa-ti recuperezi banii/laptopul, incerci cumva sa-i gasesti pe cei de la Fan vinovati de naivitatea ta.

    • #34

      Rectific: sansele sa-ti vezi inapoi cel putin laptopul nu sunt totusi mici, acum am citit in comentarii ca ai fost si la Politie. Ce ti-au zis?

  17. #35

    este absurd sa ceri curierului sa verifice coletul si sa raspunda pentru continut (inafara de deteriorare). inselaciunea de acest fel e treaba politiei si parchetului.
    tu ce ceri defapt? ce ar fi trebuit sa faca curierul?

    • #36

      @PCH :simplu…sa ramana curierul cu teapa…..

    • #37

      pai in tranzactia de care vorbim, curierul este doar curier, nu a negociat, nu este parte la profit, deci nu are cum sa fie parte la pierdere.

    • #38

      Curierul i-a prezentat o hartie pe care scria altceva decat inpachet. E inselaciune. Nu stii ce e in pachet nu ii spui destinatarului ce e. Practic il pacalesti sa plateasca crezandu-te ca e ceea ce asteapta.

  18. #39

    se zice ca victima unei escrocherii de rusine tace. sincer la fel ar fi trebuit sa faci si tu, acuma ce ai propune sa se desfaca toate coletele ca sa fie niste gura casca siguri ca niste dubiosi au trimis ceea ce trebuie. problema nu e ca fancurieru nu si-a facut treaba sau alte d-astea, ca daca ai cv papagal te intelegi cu baietii si intorc capu pt 10 lei de nu-ti vine a crede. problema e la tine ca nu ai discutat asa cum trebuie si ca te-a facut ala sa iti fie mila…

    • #40

      mai ales cand e vorba de doar 400 de lei… o bagatela…nu-i asa?!!?!?
      plm…alt miliardar in monede de botswana intotdeauna vertical si perfect adaptat vietii “adevarate”

    • #41

      @Attilla monele din botswana pot fi thebe sau pula, la care te referi sau preferi depinde cum vrei sa o iei!
      daca 400 de lei nu ti se par o bagatela fii atent cu ei.

  19. #42

    Ok, hai ca am obosit sa tot explic acelasi lucru… Fan Courier, ca si orice alta firma de curierat din lumea asta presupun, are obligatia sa se uite macar in colet inainte de expedierea lui tocmai pentru a se asigura ca ce contine acesta nu este periculos. Acum n-a fost vorba de nimic de acest fel, dar inca o data spun, puteau fi arme sau orice altceva si Fan Courier nu avea nicio responsabiltate dupa rationamentul vostru, nu?

    Treaba e simpla si o repet ultima data cat pot de clar si concis:

    1. Un agent Fan Courier a intocmit o lista de continut a coletului inainte de expediere. Daca s-a intocmit acea lista, presupun ca trebuia sa se si uite in colet, nu?

    2. Coletul a venit la mine la usa, eu a trebuit sa semnez de primire si sa platesc fara sa verific continutul coletului, doar pe baza respectivei liste de expeditii.

    3. Continutul coletului nu corespundea cu ce spunea lista de expeditii ca se afla in el.

    Eu nu am cerut banii de la curierul care mi-a adus coletul, ci de la firma, ca urmare a neglijentei sau a relei vointe a agentului care a completat lista de continut la plecarea coletului in mod defectuos si neconform cu realitatea.

    Si cu asta am incheiat!

    • Fancurier nu are obligatia sa se uite in pachet. Ce vorbesti tu e din alt film.

    • #44

      esti pe langa rau cu presupunerile astea.

    • @Pancu: Orice firma de curierat are obligatia sa stie ce transporta. Iti spune asta unul care trimite / primeste zeci de colete pe saptamana.

  20. #46

    Nu sunt de acord cu ideea pe care ai prezentat-o. Nu ai avut timp/chef/răbdare, sau ai “crezut că…” – platești. Numeri banii atunci când îi primești?
    Dacă nu te lasă curierul să verifici pachetul nu trebuie să îl accepți.
    Eu am pățit așa cu mai mulți curieri și am refuzat pachetele.
    Crede-mă că nici unul nu s-a întors cu pachetul înapoi, toți m-au lăsat să verific inainte de a semna în cele din urmă.
    Este jenant să aduci critici nefondate unei firme care își face treaba (și am lucrat cu toate din România, știu bine ce spun) din cauză că tu nu îți cunoști interesul.

  21. #47

    Si daca era situatia inversa, primeai la prima livrare pachetul desfacut, si carcasa goala, incarcatorul si cartile, iar cel care trebuia sa achite rambursul, ar fi spus (la mica intelegere cu cel de la Fan), ca asta ai trimis de fapt tu in pachet, si ca nu accepta pachetul si il returneaza desfacut.
    Cat timp nu impacheteaza cei de la firma de curierat, si pachetul e nedesfacut si fara urme de lovituri, nu poti da vina pe transportator.

  22. #48

    Solutia este foarte simpla: de fata cu curierul, se desface coletul, se verifica ce este in el dupa factura sau packing list si daca nu e ce trebuie, se ambaleaza frumos la loc si-l duce curierul inapoi si gata. Teparul va primi inapoi coletul asa cum l-a trimis si gata. Dar curierul NU vrea sa faca acest lucru, chiar daca nu-l prejudiciaza cu absolut nimic. Din acest motiv consider si eu ca cei de la Fan Courier sau altii sunt partasi la aceasta hotie. Daca expeditorul nu are nimic de ascuns, sa precizeze pe AWB ca este deacord cu deschiderea coletului inainte ca destinatarul sa plateasca, la sediul Fan Courier, de exemplu, in fata unei persoane autorizate si gata cu tepele.

    • #49

      si cum se va implementa masura asta la nivel de sistem? ce pregatire trebuie sa aiba curierul ca sa evalueze continutul unui pachet? cit timp ia evaluarea si intocmirea procesului verbal? pe ce criterii se face evaluarea? daca e vorba de un laptop, curierul trebuie sa verifice doar daca fizic arata ca un laptop sau si configuratia? sa il scaneze daca nu are virusi? sa ii verifice uzura? daca vind pene de dropie de stepa, curierul trebuie sa fie biolog, sa le deosebeasca de penele de gisca si sa impiedice o inselaciune? daca eu vreau sa vind poze cu nevasta-mea goala – sunt obligat sa i le arat curierului?
      da… solutia ta este foarte simpla…

    • #50

      Foarete simplu: de fata cu reprezentantul curierului se deschide coletul. Daca in colet nu este ceea ce a sustinut ca a trimis expeditorul, se inchide coletul si se trimite inapoi (pe cheltuiala expeditorului tepar), cu motivul”refuz de primire al destinatarului”. Curierul nu pierde nimic, pentru ca la retur, cand se intoarce coletul expeditorului, acesta va fi obligat sa plateasca si transportul de retur. Daca nu vrea sa plateasca, nu primeste coletul inapoi. Simplu. Oricum, pe destinatar nu-l poate obliga NIMENI sa accepte coletul, fie ca e cu ramburs sau nu, fie ca transportul e achitat sau nu (eu am refuzat cateva colete care-mi erau adresate si n-am avut nici macar curiozitatea sa vad ce e in ele). Asa s-ar rezolva repede cu teparii, ar fi o metoda simpla si infailibila. Daca nu esti expeditor serios, risti sa primesti inapoi coletul. Daca la retur expeditorul initial nu vrea sa plateasca coletul, acesta ramane la curier (in mod sigur este stipulat in contract pe undeva, ca dupa n zile in care proprietarul nu isi ia coletul, acestea va ramane la curier). Foarte simplu si eficient. Curierul nu e lezat cu absolut nimic, destinatarul nu plateste nimic din ce nu doreste, iar expeditorul tepar si-o ia in mana. S-ar tria foarte repede teparii iar curierul ar aplica aceasta metoda ar fi in avantaj, toata lumea ar apela la serviciile lui pentru ca stie ca nu poate fi inselat. Ce-i asa de complicat PCH? Ce anume nu ai inteles, ca-s dispus sa-ti mai explic.

  23. #51

    si cum se va implementa masura asta la nivel de sistem? ce pregatire trebuie sa aiba curierul ca sa evalueze continutul unui pachet? cit timp ia evaluarea si intocmirea procesului verbal? pe ce criterii se face evaluarea? daca e vorba de un laptop, curierul trebuie sa verifice doar daca fizic arata ca un laptop sau si configuratia?

  24. #52

    sa il scaneze daca nu are virusi? sa ii verifice uzura? daca vind pene de dropie de stepa, curierul trebuie sa fie biolog, sa le deosebeasca de penele de gisca si sa impiedice o inselaciune? daca eu vreau sa vind poze cu nevasta-mea goala – sunt obligat sa i le arat curierului?

  25. #53

    cam cit ar dura un transport in conditiile astea? si cit ar costa? cu cit ar trebui sa fie platit un curier si pentru evaluare, in conditiile care acum curierul este doar sofer, deci o munca fara calificare inalta? cit m-ar costa in plus pemine daca as vrea sa trimit doar o factura p[rin curier, pentru ca toate aceste masuri suplimentare sa fie implementate?

  26. @Adrian, curierul iti poate fi – in cel mai fericit caz – doar martor in cazul tau.
    pentru ca poate sustine ca ai primit altceva decat scrie pe packlist.
    ATAT…

    • Un martor e suficient pentru un dosar penal.

    • #56

      Treaba e ca ei nu contesta ca eu am primit altceva decat ce scrie in packing list… Numai ca folosesc diferite tertipuri pentru a ma face pe mine sa abandonez toata treaba si sa-mi vad de drum. De genul “cartile nu au fost trecute pentru ca erau ambalaj” (serios, chiar asa mi s-a spus) si “pentru a face diferenta dintre un laptop si o carcasa de laptop trebuie sa ai studii de specialitate sau sa fi luat contact cu tehnologia” (din nou, chiar asa mi s-a spus). Nici macar nu m-am mai legat de diferenta dintre “baterie” si “baterii”, pentru ca cine stie ce mi s-ar mai fi spus…

    • Adrian, realitatea este simpla: niciunde in lume, nici un curier, nu preia raspunderea pentru ce este in coletul trimis de expeditor.
      el preia raspunderea DOAR sa-ti livreze pachetul si marfa in stare buna.
      pe packlist se scrie descrierea marfii, conform informatiilor de la expeditor.
      sfatul meu este sa te concentrezi pe cel care te-a inselat.

  27. #58

    @Arhi: nu consider ca e corect din partea ta sa pui un astfel de titlu. Nu cred ca esti de acord cu el si nu cred ca ai nevoie de titluri de CanCan ca sa iti creasca traficul

  28. #59

    În umila mea opinie, nici titlul și nici tag-urile acestui articol nu sunt corespunzător alese.

    Toate firmele de curierat procedează precum FunCurier, atunci când vine vorba de un colet.

    Și nu este nimic amuzant în chestia asta …

    • Andrei-Cristian – Daca ai fi citit cu atentie omul a cerut o informatie pretioasa: masa coletului livrat de el initial si fan cur.ier ce au facut?! Au facut o lae si l-au trimis la plimbare.
      Politia se va sesiza si va face ceva candva cu siguranta, dar tot la fel de sigur sunt ca pana atunci multi vor mai trebui sa isi consume nervii cu astfel de hoti.
      Si pentru toti care ati zis: “asta e…” sunteti niste caractere răhăţeşti.

    • #61

      @mart: informatia e pretioasa atat timp cat respectivul colet este cantarit cu acelasi aparat…cat timp respectivul aparat stie 2-3 zecimale….cat timp inclusiv ambalajul este aceeasi…etc.altfel e doar un punct de care te agati cand esti suparat pe toata lumea ca cineva ti-a dat o teapa

      @arhi: si totusi andrei are dreptate…la fel procedeaza inclusiv posta romana…cu diferenta ca acolo nu ai nici macar lista aia cu presupusul continut…deci ai putea sa adaugi si PTTR-ul in titlu

  29. #62

    opinia ta este, asa cum spui tu, umila si, completez eu, irelevanta

  30. Eu nu am avut niciodata probleme cu Fan Courier si am primit si pistol de airsoft si haine, incaltaminte,parfumuri…insa un amic a dorit sa cumpere o imprimanta de la cineva si plata era la fel prin ramburs.Nestiind ,,mersul” a platit, a luat coletul si cand l-a desfacut aseara a gasit doar cateva piese stricate de la imprimanta, o cutie de carton murdata de tus si niste casete cu manele vechi!

  31. #64

    Moama ce de de experti pe aci. PCH-le, ai luat crema, sa moara bibi.Ce treaba am eu cu implementarea? Este treaba companiei respective care ofera un serviciu contra cost sa bage un ochi la cascada sugestiilor pt imbunatatirea lui.
    Un lucru vreau sa va zic- daca nu-l vedeam pe stimatul muncitor-sofer-sclav-expert in perenitatea si fin observator al transhumantei leilor pe plaiul mioritic-a.k.a domnul curier- scapand coletul meu pe jos acu eram mandrul posesor al unui obiect numit generic LED care s-a ales cu niste O DITAMAI GAURA in plus exact unde in mod normal este chestia aia lucioasa numita in popor ecran.
    Bineinteles, ajuta sa ai si o camera de supraveghere in parcare, doar asa, de fițe.
    Multumesc. Nu primiti legatura, nici raspuns la vreun reply. Ca cu expertii nu ma pun- ca doar nu`s nebun.

  32. reply-ul a fost iniţial către Andrei-Cristian deoarece vroiam să îi transmit ceva, dar ce a zis el îl privea pe arhi…

  33. #66

    O ultima precizare mai fac, desi am zis ca nu mai comentez pentru ca am dat deja suficiente detalii pentru a se intelege care e problema si ce reclam eu… Packing list-ul NU este completat de expeditor, ci de agentul firmei de curierat care preia expedierea si, in mod teoretic, verifica continutul coletului… Asta ca sa le raspund lui Claudiu si Attila…

    • #67

      Unde PLM ai vazut tu pe AWB-ul de la Fan trecut continutul pachetului? Tu sigur ai trimis si primit pachet sau ai visat toata intamplarea? La firmele care verifica continutul pachetului, si e vorba in special de cele care fac transport international, pachetul vine ambalat cu sigiliul transportatorului. Nu e cazul aici. Asa ca…

    • #68

      Unde ai vazut tu sa iti deschida curierul pachetul si sa scrie ce e in el? Tu te-ai uitat ce volum de lucru au la curierat? Cat timp crezi ca ar dura daca ar sta sa deschida toata pachetele? Cat crezi ca ar costa expedierea? Ti-am mai explicat mai sus; tine de secretul corespondentei; nu iti vor deschide coletul ei, pentru ca asta e fapta penala

  34. #69

    Nu favorizeaza inselaciunea dar nu au un sistem dezvoltat ca sa-ti faca verificare la colet, stiu ca este corect sa desfaci coletul inainte sa semnezi dar ei pierd bani daca-l trimit inapoi din Bucuresti la mama dreak, asta ar inseamna ca fan courier sau alta firma de curierat sa-l cheme pe expeditor la politie cum ca nu-si va plati transportul, e si logic pentru ei sa nu faca asta si prefera ca tu sa te lupti pentru banii aia pana-n panzele albe. Astia de la fan courier sunt ciudati rau de tot, cand am trimit un cpu mi-a cerut baiatul ala seria de pe el si a notat toate detaliile si pe factura mea. Cel mai logic este ca atunci cand expeditorul trimite ceva sa-l sune pe destinatar si sa confirme curierul ca este ceea ce a declarat, asta ar inseamna ca cei de la curier sa aibe ceva experienta. Nu este un lucru rau ca cel de la curier sa faca mici teste si sa piarda ceva timp la expeditor cu vreo piesa de pc sau telefon, aici ar creste increderea in curier foarte mult si cred ca ar avea mai multi abonati. In orice caz asta n-o s-o vedem in viitorul apropiat si curierul va merge la fel ca posta si tu vei merge pe noroc si pe increderea persoanei respective.

  35. #70

    @asdfix: pai ai treaba cu implementarea, ca tu o platesti. Cu cit sistemul e mai simplu, cu atit e mai ieftin si eficace. Treaba firmei nu e sa asigure un serviciu de calitate, ci profitul. Calitatea serviciului este unul dintre mijloace, pe linga altele, cum ar fi optimizarea sistemului.

  36. #71

    ce se intampla daca atunci cand pun bani cuiva in cont la Banca Transilvania scriu la “ce reprezinta banii” (ca e o obligatoriu sa completezi) ”
    bani pentru bomba cu care o sa-l omoram pe presedintele rromaniei traian basescu?

    😀

  37. #72

    @toata lumea

    In cazul in care o persoana fizica expediaza un colet care are o valoare de ramburs, coletul se inchide in prezenta unui agent al curierului si se completeaza, semneaza lista ce contine descrierea si numarul de bucati al obiectelor expediate.

    Asta este regula impusa de regulamentul intern.

    • #73

      Pai, naspa cand nu se respecta regulamentul intern, in cazul asta.

  38. #74

    Eu am patit-o cu Cargus. O cunostinta ne-a trimis din Franta un colet care continea 4 pachete de tigari Dunhill nu stiu de care (vroia mama), un parfum pt mine (ca era mai ieftin acolo), 3 carti si nu mai stiu ce. Cert este ca la sosire mi-a bagat in fata hartia sa o semnez, mi-a dat coletul si s-a carat rapid. Eu nu aveam experienta, am ajuns in casa si in colet erau doar cartile. Am facut reclamatie atat eu la Cargus cat si pers din Franta la curieratul de acolo, am facut poze etc, mi s-a zis ca au camere si ca sigur la ei nu s-a intamplat nimic. Insa au refuzat sa imi arate vreun gramaj al coletului.

    Cu posta romana a fost si mai si: un pachet cu dulciuri (acadele, ciocolati, bomboane), cafea si ceai din Olanda a ajuns un sfert: 2 pliculete de ceai din 10, cafea nema, 2 ciocolati din 10, din 2 cutii de acadele ne-a lasat 3 din fiecare, intr-o punguta lipita cu scotch de jur imprejurul lor. PENIBIL! mi s-a zis ca daca am semnat inseamna ca am fost de acord cu continutul si asta e.

    Acum 2 zile prietenul meu a comandat de pe amazon.com un produs pt par in valoare de aprox 600 de lei cu totul (cu tot cu transport). AM primit dupa 2 saptamani un aviz sa va prezentati MAINE INTRE 10 si 17 la oficiul nr 3 (undepa pe pantelimon. Respectati termenul altfel nu garantam ca il mai ridicati. Ceva de genul. In fine, ne dam peste cap ca nu e o ora la care sa te poti plimba pe strazi daca mai si lucrezi, ajungem, mai aveti 200 de lei de achitat. Whaat? Vama. E normal? 😐

    • Daca ai comandat de pe amazon.com era de asteptat sa platesti vama. Si eu comand constant pentru colectia mea, de pe ebay sau de la magazine online din US, dar sunt tot timpult recute ca “gift”. Le primesc tot in Pantelimon, dar niciodata nu imi ia vama pentru ca sunt “gift”. Daca nu sunt trecute ca si cadou si au valoare mare iti iau clar tva plus nu mai stiu ce altceva. Asa este in cam toate tarile din Europa daca cumperi din America, Asia etc.

    • #76

      nu e normal.

      Comandand de pe amazon.com, taxele vamale iti sunt incluse in suma pe care o ai de platit. (apare detaliat in “order summary” sub numele de import fee deposit…asta daca ai comandat de la un vanzator din afara UE-cazul in care se platesc taxe vamale).

      Verifica pe amazon.com rubrica de “terms&conditions”

    • Uite ce scrie la ei:

      Customs, Duties, and Taxes
      You are responsible for assuring that the product can be lawfully imported to the destination country. When ordering from Amazon.com, the recipient is the importer of record and must comply with all laws and regulations of the destination country. Orders that are shipped to countries outside of the United States may be subject to import taxes, customs duties and fees levied by the destination country. The recipient of an international shipment may be subject to such import taxes, customs duties and fees, which are levied once a shipment reaches your country. Additional charges for customs clearance must be borne by the recipient; we have no control over these charges and cannot predict what they may be. Customs policies vary widely from country to country; you should contact your local customs office for further information. When customs clearance procedures are required, it can cause delays beyond our original delivery estimates.

    • #78

      @ Ada

      Citeste totusi si Amazon global program (inclus la rubrica pe care ai citat-o):

      “Amazon Global Program
      Import Fees Deposit

      The Amazon Global Program offers customers a unique service: duty and tax estimation during checkout and customs clearance on your behalf for certain eligible countries. When products are shipped to the eligible countries using eligible ship options included in the Amazon Global Program, an Import Fees Deposit will be estimated and collected for the shipment. With your authorization, such funds will be used by the carrier or another agent to pay the Import Fees on behalf of you (or the recipient’s behalf) to the appropriate authorities of the destination country (See detail below).

      Read below for the answers to further questions about the Import Fees Deposit and applicable Terms and Conditions, and visit our Amazon Global Program store to browse products that are available for shipping to the countries participating in the program.”

      Toate comenzile mele pe amazon.com, acesta fiind vanzatorul direct, aveau incluse in pret si estimarea pentru taxele vamale. Care sunt aceleasi pe tot teritoriul UE (singura diferenta este tva-ul). Daca nu amazon.com este vanzatorul direct, dupa cum si scrie la “termeni&conditii”, vezi:
      “Sellers participating in the Amazon Global Program may have policies that differ from Amazon Export’s terms and conditions. For items you have purchased from a seller, please see the applicable seller’s policies for any other terms and conditions that may apply to your purchase of such items.” (conditiile de livrare INCOTERMS difera).
      S-ar putea ca in cazul lui Jalane, DDU (delivered duty unpaid) sa fi fost conditia de livrare, caz in care posta (in fine inspectorul vamal delegat postei)e indreptatita sa solicite achitarea taxelor vamale.

    • In acest caz sunt multe if-uri si situatii iar ea trebuia sa citeasca clar toate conditiile. Eu nu am platit niciodata direct prin ei. Recunosc ca folosesc eBay mai mult si anumite magazine nisate si sunt intotdeauna pregatita sa platesc cand ridic pachetul in cazul in care vanzatorul nu doreste sa treaca pachetul ca fiind “gift”.

      Ideea generala aici oricum este ca nu poate sa arunce vina 100% pe cei de la Posta Romana. Cu multele ei bube totusi sunt unele lucruri care trebuie respectate/citite/intelese etc.

  39. Acum tu ar trebui să-i trimiţi tipului respectiv o carte goală cu titlul: “Cum să fii un dobitoc”, cu menţiunea că “E nescrisă pentru că numai tu ai putea să scrii cel mai bine o astfel de carte”!

  40. Nesimtirea e prea mare la firmele de curierat. Iata ce am patit eu: www.relansat.ro/2012/05/melc-curier/

  41. #82

    Pai bai Adrian Diaconescu…. Ii sti datele lu´ ala de te-a inselat. De ce nu ii faci o vizita cu politia la usa ?

  42. #83

    Am patit si eu ceva similar, doar ca am primit coletul prin minunata Posta Romana. De atunci folosesc doar curieri si cer celui care imi trimite coletul sa specifice pe acte ca am dreptul sa verific continutul coletului inainte sa semnez si sa platesc rambursul. De atunci nu am mai avut probleme. Curierul imi da voie sa verific continutul coletului si apoi ii platesc. Am primit asa si prin FanCurier si prin alti curieri.
    Daca nu mi-ar da voie sa verific nu as plati si gata, baiatul si-l primeste inapoi si plateste si transportul.

  43. #84

    Cel mai simplu ar fi: daca tot ai iesit in paguba 400 de lei, iti mai permiti sa mai cheltui cel mult 100 cu transport + mancare pentru tine si inca 4 prieteni, bati la usa omului si ii dai de 400 de lei pana plange. Eu asa as proceda. Foaaarte simplu. Si cred ca mi-as recupera si laptop-ul inapoi. Si daca cumva zici ca nu esti atat de violent, nici eu nu sunt…dar “domnii” de acest gen te aduc in stare. Bafta cu militia!

  44. Domnilor eu am fost tepuit de domnii de la Fancurier de 2500 lei vechi, am scris si in alta parte, mi-a fost furat coletul din masina lor de fata cu soferul si nici acum nu am nici coletul trimis si nici banii.
    Pot dovedi cu acte !!!!

    • #87

      2500 de lei vechi, vroiai sa trimiti o guma turbo prin curier? :))

  45. Ideea generală rămâne că nu se pare că nu e ok să faci afaceri cu băieți pe care nu-i vezi la ochi. Eu cu cei de la Fan Curier nu am avut probleme ever. Dar probabil și pentru că în general cumpăr cărți și cu astea nu au ce face:)

  46. Cat timp primesti ceva cu plata ramburs, ar fi normal sa poti verifica ce este acolo inainte sa scoti banul. Plata curierului este alta poveste in intregime; platesti curierul pentru transport si semnezi de primire fara sa te uiti intr-adevar, dar nu platesti continutul pachetului pana cand nu vezi ce este in el. Nu mi s-ar parea normal sa fie altfel

  47. Eu am avut cazuri in care Fan courierul nu a acceptat sa deschid coletul. Pana la urma mi se pare normal pentru ca el trebuie sa returneze pachetul nedesfacut. Noi am reclamat o alta firma de transport pentru ca ne-au desfacut pachetele si au oferit informatii altor persoane. deci pana la urma cum e mai bine?

  48. #91

    @adrian diaconescu,si eu am patit la fel cu fan courier insa suma era mult mai mare.
    Soferul care a adus coletul a zis ca nu ma poate ajuta nicicum trebuie sa dau mail la reclamatii arond fancourier etc si ma vor suna si etc.
    Am facut astefel si am fost sunat si indrumat sa ma duc la politie sa fac o plangere pentru inselaciune si sa mi se elibereze o dovada prin care bani platit ramburs sa nu fie platiti teparului.Ei bine la politie a fost o reala aventura,am povestit de cel putin 10 ori intamplarea fiecarui curcan si de fiecare data mi se spunea ca nu e de competenta lor,ca sa ma duc la opc.
    Pana la urma am ajuns la un comandant mai deschis la minte care m-a ascultat,am sunat de pe telefonul meu la CC-ul fan courier unde s-a convins ca trebuie sa elibereze respectiva dovada prin care banii sa ramana blocati la fan pana la terminarea cazului.Cu aceea hartie m-am dus la fan-ul de pe fabrica de glucoza,iarasi am povestit de 10 ori ce mi s-a intamplat si am fost asigurat ca in 3 zile voi primi banii inapoi de la ei.
    Treaba sta in felul urmator:ei favorizeaza tepele pentru ca nu sunt de acord cu deschiderea coletelor!!!
    De ce?
    Pentru ca au avut incidente in trecut(asa mi s-a spus de catre un superviser) cand s-au deschis colete,s-au scos marfurile,s-au pus cartofi,pietre,cartoane si s-a trimis la expeditor coletul,astfel incat un vanzator de buna credinta a ramas si fara obiectul pus in vanzare si cu plata taxelor tur-retur.
    Pe viitor or voi apela la alt curier care permite deschiderea coletului,voi specifica foarte clar vanzatorului ca daca nu specifica asa ceva nici nu ma ating de colet si va trebui sa plateasca contravaloarea tur-retur si cel mai sigur ma duc si ma intalnesc cu acel cineva(daca esti in bucuresti) fata in fata,de altfel cea mai sigura metoda de a cumpara ceva de pe okazii.
    Atentie la tepele cu iphone-uri(care sunt niste copii chinezesti),samsung galaxy(idem),parfumurile care in mod normal costa ~50E si le gasesti pe okazii la 60de lei,in principiu tot ce suna “too good to be truth”.

    • #92

      Nu stiu cand s-a intamplat la tine, dar mie mi s-a zis foarte clar din start ca banii nu pot sa fie blocati de Fan Courier decat prin hotarare judecatoreasca, hotarare care nu se poate obtine in doua zile, atat cat a trebuit sa ajunga banii de la mine, din Bucuresti, in Slobozia, la tepar… In ceea ce priveste politia, nu am avut probleme la depunerea plangerii de inselaciune si chiar am intalnit oameni foarte amabili acolo, numai ca au trecut deja aproape 2 luni de atunci si nu s-a facut absolut nimic, dosarul fiind inca “in instrumentare” sau ceva…

    • Ma bucur ca cineva a avut putin mai multa minte de cat o rama si a rezolvat treaba asta la politie imediat. Sincere felicitari !

      Cum dracu’ sa-ti dea teapa unul care ti-a dat numele si adresa lui ? Il mananci cu fulgi cu tot, cu politie, cu baietasi, ii inveti ce inseamna respectul.

  49. #94

    la mine nici nu s-a pus problema de hotarare judecatoreasca pentru ca politia(anul trecut prin iunie a fost faza)avea autoritatea de a opri bani/alte drepturi pe timpul investigatiei.
    Asta era tot ce aveam nevoie astefel incat fan-ul sa ma despagubeasca.
    Dupa 4 luni m-au invitat in scris baietii de la politie sa ma duc sa dau declaratie prin care sa spun ca nu mai nici o alta pretentie(daune morale etc) si sa-mi spuna ca:adresa din hartia care insoteste fiecare colet era fictiva in ideea ca strada aceea exista insa nr 150 sau cat era nu exista.
    Deci prinde hotul scoate-i ochii,mai ales ca soferii nici nu cer buletin vanzatorului ci se multumesc sa auda strada,numarul,seria buletin deci fireste ca poti sa minti.

    • Primesc rambursuri de cateva ori pe saptamana, curierii care nu ma cunosc imi cer buletinul si ma pun sa numar banii de fata cu ei. Nici un curier nu mi-a dat ramburs primepe 4-5 ori fara sa scrie el cu manuta lui ce citeste de pe buletin.

  50. #96

    Buna ziua tuturor,
    Imi permit sa imi dau cu parerea si tin sa precizez mai intai de toate ca nu tin partea nimanui dar lucrand in domeniu imi permit sa precizez niste lucruri:
    1)in primul rand packing list-ul nu este obligatoriu (lucru reglementat de uniunea europeana si ulterior modificat de fiecare stat in parte, daca in Romania este obligatoriu si nu stiu eu imi cer scuze, nu mai sunt stabilit in Romania de mult timp).
    2)In al doilea rand asa cum spune si Claudiu curierul iti ofera un serviciu dar in nici un caz nu poate fi considerat responsabil pentru continutul pachetului si ti-a facut un mare favor sa astepte sa deschizi pachetul in fata lui, treaba lui se termina in momentul in care tu ai platit si el ti-a dat coletul respectiv, dupa asta putea bine mersi sa te arate cu degetul si sa rada de tine pentru ca nu era problema lui.
    3)Nu cred ca vei avea sanse sa recuperezi ceva prin nici o institutie, metoda cea mai viabila e sa il cauti pe tip prima data cand treci pe langa Slobozia si sa nu iti mai tina franele la masina cand traverseaza el strada.

    Va amintesc tuturor ca mi-am permis sa comentez pentru ca sunt sef de operatiuni la o filiala al unei firme de curierat express si mi s-a parut ok sa adaug si ce stiu eu.

    • #97

      Daniel » cand e cu plata ramburs, curierul are optiunea de a pleca cu mana goala, fara nici un leu si fara sa finalizeze livrarea, destinatarul nedorind sa plateasca daca nu vede. nu e mai frumos sa astepte sa vada omul daca a primit ce a platit si sa isi ia si banii?

    • #98

      1. N-a zis nimeni ca packing list-ul e obligatoriu, dar daca tot exista, n-ar fi frumos sa fie si completat conform cu realitatea? Ca daca nu exista deloc nici packing list, nici optiune de desfacere a coletului inainte de a plati, iti spun sincer ca nu acceptam sa mai primesc laptop-ul inapoi.

      2. Curierul n-a asteptat sa deschid pachetul in fata lui, ci pur si simplu nu terminase inca de completat toate hartiile pe care le avea de completat pana am deschis eu coletul, asa ca nu vad ce favoare mi-a facut.

      3. Am zis si in mail-ul catre Arhi, deja mi-am pierdut sperantele ca o sa mai recuperez ceva, fie ei bani sau laptop de la Fan Courier, OPC sau Politie. Am vrut doar sa auda mai multa lume despre cum se fac lucrurile pe la Fan ca poate pierd si ei niste bani de pe urma mea.

      Si 4. N-oi fi dobitoc sa spun ce planuri am pentru individul din Slobozia dupa ce se termina ancheta politiei, daca se termina nefavorabil mie, in conditiile in care mi-am dat numele aici, nu?

    • #99

      Arhi, nu-l cunosc pe Daniel dar cred ca e unul din rromanii afaceristi pentru care se aplica zicala “clientul nostru fraierul nostru”…

  51. #100

    Si o intrebare pentru Arhi de curiozitate… Cam cate comentarii tampite ai sters de tot intru mereu la aprobare cu comentariile mele…?

  52. #101

    salutări tuturor
    arhi, din ce pricep eu treaba stă aşa: fancurierul ţi-a dat ţeapă, ideea de baza fiind ca trebuie sa existe o verificare. expeditorul poate să declare orice, asta nu înseamnă că-l credem pe cuvînt. eu dacă aş plimba pachete toată ziua chiar aş vrea să ştiu ce e în ele. măcar aşa, ca să ştiu dacă tre să mai ocolesc gropi sau pot să le iau pe toate cu 100 la oră. dar în fine, nu mă pricep, e doar părerea mea. mă pricep în schimb la reclamaţii, pentru că ăsta e jobul meu, şi să ştii că e foarte important ce le scrii şi cum le scrii. în principiu orice customer românesc care se respecta va ignora pe cît posibil sau va încerca să ignore orice reclamaţie care nu ameninţă cu publicitate negativă sau procese şi care nu cere despăgubiri, după cum aproape sigur e reclamaţia ta. ceea ce m-ar interesa este ce răspuns ai primit de la opc. noi am avut cîteva cazuri în care clienţii ne-au reclamat la opc şi au fost al naibii de prompţi, iar în mare au luat partea clientului, chiar dacă nu era cazul (crede-mă, e o opinie obiectivă). în fine, sper să-ţi rezolvi problema, şi dacă ai nevoie de o perspectivă nouă cu privire la “discuţiile” cu fancurier sau opc îţi stau la dispoziţie. succes.

  53. #102

    Salut,

    Crede-ma, cu reclamatia la Fan Courier am incercat absolut toate variantele posibile, de la vorba buna pana la amenintat cu OPC-ul, politia, procese, s.a.m.d. N-a mers nimic, de fiecare data au gasit alte tertipuri, alte explicatii, alte scuze, alte alibiuri.

    In ceea ce priveste OPC-ul, am facut reclamatie prin mail, ceea ce cred ca a fost greseala mea, iar raspunsul l-am primit acasa, in provincie, acolo unde am domiciliul si nu l-am vazut inca. Din ce am inteles insa, mi s-au servit absolut aceleasi scuze penibile ca si la Fan Courier (trebuie sa va adresati Politiei, coletul a fost intreg si nedeteriorat, ati semnat pentru colet, Fan Courier-ul nu raspunde pentru intelegerile dintre persoane fizice, bla, bla).

    Lucrurile n-or sa ramana asa la OPC, pentru ca o sa merg si la sediu la ei si o sa le spun ca sunt nemultumit de raspunsul la prima plangere si ca vreau sa fac alta. Sper sa fi fost gresit inteles prin mail, dar sincer, cred ca si nenii de la OPC vor sa-i acopere pe Fan Courier sau pur si simplu ii doare in cot… Daca ai vreun sfat pentru mine legat de OPC, sunt numai urechi…

  54. #103

    @MirifiCu Ma asteptam la comentarii de genul asta, motiv pentru care am si specificat ca parerea mea sa nu fie interpretata. Tine cont ca ceea ce am scris e bazat pe reguli si regulamente interne ale unor societati de curierat mult peste Fan-Courier sau oricare alt curier roman (exceptie fac in mod evident filialele romanesti ale DHL, TNT sau FedEx) si legi ale transportului, problema e ca asa functioneaza si operatorul (curierul/soferul/ultima veriga din lant) care iti aduce coletul acasa nu este autorizat sa te lase sa vizionezi continutul pana cand nu are documentul semnat si banii incasati. Daca ai semnat si il rogi sa stea langa tine cum a zis si altcineva mai sus poate in cel mai bun caz sa iti fie martor in momentul in care tu decizi sa actionezi prin diferite institutii/autoritati.
    Si din respect pentru arhi si blogul lui chiar am tinut sa precizez ca nu vroiam sa se nasca discutii polemice pe tema asta…si chiar nu vreau sa discut pentru ca apoi s-ar interpreta oricum pentru simplul fapt ca eu nu sunt in Romania si deci cine stie ce idei preconcepute mi-am facut pe afara…dar oricum se gaseste mereu cine sa arunce cu praf in ochi…asta e, de asta multe lucruri raman asa pentru ca gandind in felul asta cei care au idei sau ceva inteligent de spus nu o fac pentru ca stiu ca oricum nu au cu cine…arhi si Adrian Diaconescu, sper ca voua nu v-a daunat vederii sa cititi ce am scris, pana la urma era adresat voua.

  55. #104

    arhi,
    mda, mă conving pe zi ce trece ca în ţara asta am înţeles greşit cum e cu drepturile şi obligaţiile. cu opc-ul e bine să te legi de ceva concret, cum e faptul că nu ţi-au dat acces la documente (greutatea exactă) si de faptul ca formularul respectiv a fost totuşi completat de un agent fancurier (ce facem, mergem pe încredere, hai să fim serioşi). pe ei îi interesează orice neconcordanţă între regulamentul lor intern şi ce s-a întîmplat de fapt. lasă poliţia şi pe individul cu pricina (un stupid, apropo, cînd trimiţi colete de la tine de acasă parcă e totuşi riscant să dai ţeapă în halul ăsta), ideea e că mare parte din vină o are intermediarul. adica du-te la opc cu raspunsurile celor de la fancurier în care practic ei îţi neaga dreptul la nişte informaţii legate de pachetul tău. oricum trebuie stresaţi zdravăn şi unii şi alţii. cînd o să mergi la sediul opc cel mai probabil o să încerce să te convingă să le mai dai o reclamaţie scrisă. încearcă să ajungi să vorbeşti cu cineva despre asta (faţă în faţă e altceva, nu eşti un mail impersonal, eşti o persoană reală, îi ştii numele, îi poţi face probleme, ei cam aşa gîndesc). nu te lăsa numai cu vorbitul, fă încă o reclamaţie scrisă, şi cere număr de înregistrare la ea (orice hîrtie le dai, sa o ai şi tu). ei momentan aruncă pisica, ceea ce în general le merge, pentru că lumea nu prea are nervi şi renunţă repede. aşa că explică-le frumos şi elegant că daca nu-şi fac treaba în termenul legal (apropo, ei trebuie să verifice orice reclamaţie pe care o primesc – probabil pe a ta au verificat-o cu fancurierul, deci au căpătat acelaşi punct de vedere, că na! personal putin, treabă multă, ca peste tot) o sa vuiască netul şi toate ziarele despre cum tratează opc-ul problemele cetăţenilor. valabil şi pentru fancurier, normal (ca doar nu-i laşi în pace). şi înca ceva: dacă ai nume e şi mai bine. al agentului fancurier care “s-a ocupat”, al persoanei de la customerul lor cu care ai vorbit, al celui/celei de la opc cu care vei vorbi. asta te ajută pentru că ajunge să fie cuvîntul tău împotriva unui micuţ angajat, nu împotriva întregii companii practic, plus că la un moment dat, dacă e cazul, poţi să ceri un răspuns de la persoana respectivă. fii rău, nu-i ierta, ca au fost măgari şi să ne ţii la curent.

    • #105

      Ghici ce, in reclamatia pe mail la OPC chiar de lucrurile alea m-am legat… Ca nu mi s-a dat acces la greutatea reala a coletelor si ca s-a completat aiurea packing list-ul… Si le-am trimis toate documentele posibile si imposibile, inclusiv toate discutiile mele pe mail cu cei de la Fan Courier… Si degeaba! Dar oricum, nu renunt… Merg la sediu, mai fac o reclamatie, daca imi raspund negativ si la asta, mai merg, mai fac una si tot asa… Deja nu mai e vorba de amaratii aia de bani, pe care oricum nu mai sper sa-i recuperez, dar vreau macar sa mi se faca dreptate…undeva si intr-un fel…

  56. #106

    Oameni buni, nu fiti penibili! Si eu am facut cumparaturi la distanta, cumparaturi ce mi-au fost livrate prin curierat. De ce sa ma lase cel de la firma de curierat sa verific coletul? Oare trebuia el sa stie ce am comandat eu? Nu! Firma de curierat ia un colet cu diferite obiecte (verifica doar sa nu fie marfuri interzise la transport: bani, arme, droguri etc.), mi-o aduce mie, iar eu ii dau in schimb o suma de bani (pentru colet, nu pentru obiectele din el). Pagubitul nostru a primit o carcasa de laptop, un incarcator de telefon si carti, de unde sa stie curierul ca nu asta trebuia sa fie in colet? A intermediat firma de curierat tranzactia? Nu! Asadar, din punctul meu de vedere, responsabilitatea Fan Curier-ului sau a oricarei alte firme de curierat este scoasa din ecuatie.

  57. #107

    Eu sunt curios daca acuzatorul a trimis laptopul cu packing list (ma rog, eu sincer nu stiam ca se face p. l. la trimiterile interne) si daca i-a aratat curierului ca in colet intr-adevar e laptopul mentionat in lista aia minune.

    Nu vad in toata vorbaria asta, dar absolut deloc nu vad ce importanta are greutatea aia de care tot se aminteste… Si faptul ca Fan Curier nu ii da lista cu greutatea “oficiala”. Pai bre, greutatea la plecare si la venire poate fi diferita din mai multe motive: greutatea ambalajului folosit, marjele de eroare ale celor 2 (presupun) cantare diferite din depozitele diferite, alte accesorii/auxiliare (in cazul de fata incarcator, cd-uri stiu eu…). Asa ca, ma repet, de ce e importanta greutatea si faptul ca firma nu iti da lista cu greutatea? Scrie undeva la termenii si conditiile (pe care le-ai acceptat semnand pe awb) ca firma de curierat trebuie sa-ti dea documente interne?

    Raman, din pacate, la concluzia ca frustrarea cauzata de lipsa de actiune a Politiei isi spune cuvantul in acest caz, astfel ca semnatarul mailului ajunge sa se lege de niste chestii neimportante pentru a putea striga in gura mare ca Fan Courierul e vinovat de naivitatea lui.

    • #108

      Da, eu am trimis laptopul cu packing list si am aratat laptopul si incarcatorul curierului… Iar greutatea intr-adevar poate sa difere, dar daca vorbim de o diferenta de un kg sau mai mult, asa cum banuiesc eu ca a fost, nu cred ca poate fi explicata respectiva diferenta altfel decat ca in cele doua colete se aflau lucruri total diferite… Cat priveste Politia, bag seama ca inca nu s-a inteles un lucru esentia, si anume:

      PLANGEREA LA POLITIE SI CEA IMPOTRIVA FAN COURIER SE LEAGA DE DOUA LUCRURI DIFERITE!!! La politie exista o plangere impotriva celui care m-a inselat pentru respectiva inselaciune, iar la Fan Courier ca s-a favorizat inselaciunea si ca s-a completat defectuos packing list-ul!

  58. Eu am pățit aceeași chestie cu poșta română acum vreo doi ani. Am luat un telefon din țară și n-au vrut să mă lase să deschid coletul fără să-l plătesc. Când l-am deschis, de față cu funcționara, în cutie era un telefon Sagem de pe vremea când era mama tânără.

    Faza tare e că trebuia să pregătesc un dosar întreg ca să-l pot acuza de ceva pe tip. Pe avizul de însoțire scria “Telefon mobil” și asta și era în cutie :))

  59. Daca eram in situatia sa ma sune respectivul si sa-mi spuna ca nu-i merge laptopul, desi eu stiam cu certitudine ca i-am trimis o chestie intreaga si in stare de functionare, il trimiteam direct in origini si nu-l mai bagam in seama. Ever.

  60. #111

    Si eu sunt de acord ca fan curier favorizeaza tzeparii. Si eu era sa-mi iau o teapa de 500 lei cu ei, dar m-am prins la timp. Am comandat un tel, iar in prealabil am stabilit cu imbecilul ala niste detalii si anume sa scrie pe lista de continut absolut tot ce trebuia sa-mi trimita, inclusiv imei-ul telefonului pe care i-l cerusem la telefon inainte. pana aici toate bune. vine coletul si cand imi arata ala lista, nu erau trecute toate produsele acolo, iar imei-ul era altul decat ce imi daduse el la telefon. tipul de la curiei mi-a zis ca nu am voie sa desfac inainte sa platesc, iar teparul nu imi raspundea la tel. intre timp baiatul se apuca sa completeze chitanta pt ramburs si imi da coletul in timp ce el scria. atunci am facut pe”nesimtitul” (recunosc) si am desfacut coletul. nu apucasem sa-i dau banii. inauntru era un tel varza care nu se deschidea si arata ca dupa razboi, crapat, zgariat… si fara accesoriile aferente… ce mai… teapa in toata regula(tel trebuia sa fie aproape nou, in stare perfecta). am refuzat sa-i dau banii, am ajuns la sediu la ei, m-am certat vreo ora cu ei, nu am vrut sa le dau banii sub nicio forma, m-au amenintat ca imi fac plangere la politie, le-am zis ca sunt de acord, si eu merg la politie… in fine, cand au vazut ca nu o scot la capat cu mine au sunat la colegul lor care preluase coletul, au reambalat si l-au trimis inapoi. puteam dovedi in orice moment ca era teapa pt ca aveam salvat tot ce vorbisem cu imbecilul inainte. dupa ce tampitul a primit coletul inapoi, tot el era cu clanta mare, a inceput sa ma ameninte.
    asa ca… aveti mare grija cu fan curierul atunci cand cumparati produse de pe net, mai ales de la pers fizice

  61. Oameni buni sa nu luati nimic de pe ocazii ca sunt multe tepi,eu am patito
    Cer bani inainte si nuti mai trimit,cer si diferenta de bani.

  62. Cei de pe saitul ocazii sunt multi tepari.noi am plati 600ron pentru un iphon,si cind vine curieru sa dam diferenta ,dar teparu cere toata sumai inaimte sai mai trimit 2400ron,are nevoe de bani .la munca cu elsi cu gasca lor de tepari

  63. Cei de pe saitul ocazii sunt multi tepari.noi am plati 600ron pentru un iphon,si cind vine curieru sa dam diferenta ,dar teparu cere toata sumai inaimte sai mai trimit 2400ron,are nevoe de bani .la munca cu elsi cu gasca lor de tepari

  64. #115

    Buna tuturor!
    Am citit toate comentariile voastre si pot sa va recomand Porumbelul Curier. Am toata increderea in ei, nu m-au dezamagit niciodata. Prefer o firma mica, ce isi verifica mult mai usor angajatii prestand servicii de calitate, in detrimentul firmelor mari pentru care cativa clienti ocazionali nu reprezinta pierderi importante. Uite site-ul www.porumbelulcurier.ro/curier/index.html

  65. #116

    Buna dimineata. Cu toate ca am stat sa citesc majoritatea commenturilor, nu am mai avut timpul necesar pentru a citi incontinuare, mentionez pentru ca poate a mai fost pusa intrebarea. Daca eu am dat comanda de un aparat foto iar in cursul zilei de maine ar trebui sa-l primesc, din cate mi s-a zis, dar nu-l mai vreau, cum ar trebui sa procedez? Cineva mi-a spus ca nu pot pati nimic daca nu il platesc, daca nu il ridic sau nu raspund la telefonul celor de la Fan Curier, iar astfel coletul se va trimite inapoi la Bucuresti. Problema mea este sa nu fiu data in judecata sau ceva de genul. E prima data cand comand ceva si din acest motiv nu am toate datele necesare.

    • #117

      Oana » nu deschizi usa, daca nu vrei sa il vezi pe curier. nu are ce sa ti se intample, refuzi comanda, mare lucru

  66. #118

    Oamenilor.. acum si urgent curier a renuntat la optiunea de verificare a coletelor. Asta nu se mai practica,ei nu au nicio obligatie sa te lase sa verifici coletul. Daca il vrei bine, daca nu, il refuzi..

  67. #119

    prin fan courier sa face 70% din traficul de droguri din tara , sa nu mai vorbesc de etnobotanice, care in marja de 95% se fac cu fan courier. curierul intradevar nu are nici o vina , pt ca nu are de unde sa stie ce este in colet si chiar nu este treaba lui , dar daca toti stim ce se intampla (inclusiv politia) poate nu lear strica 1 caine sa 905 caini cel putin acolo langa alea 2 aparate de sortare a coletelor si plicurilor , de care de altfel au si de ce sa fie mandri 🙂 problema mea este asta , ca se face trafic de drocuri la scara mare prin curierat si nimeni nu vorbeste despre asta :oaredece: . iar sa ma aflu si eu in treaba am sa spun doar o singura chestie despre topicul original din 30 mai , dansul a avut dreptate , dar vreau sa i spun si eu ceva , scoala se plateste !!! acum ca a platit si a invatat probabil va sufla in iaurt 🙂

  68. #120

    INTAMPLARE FAN CURIER , am trimis coletul pe data de 13 ianuarie 2016 , n-am primit banii ramburs nici in ziua de azi , cei de la fan curier spun ca au pierdut awb,ul si banii mei , cum as putea sa procedez sa scot mai multi bani de pe urma lor ? rambursul in valoare de 530 ron , eu acum ma aflu in imposibilitatea de a plati taxa la facultate si au inceput examenele . Sunt pus rau de tot pe firma asta imputita !