Am citit ieri sau alatăieri un review la Dacia Spring, review care mi-a adus aminte de ce nu mai există jurnalism auto în românia și de ce pișcotăreala obosită a omorât profesionalismul.
Designerii care au conceput Dacia Spring – de fapt Renault Kwid, pe care modelul se bazează – au reușit o performanță incontestabilă. În pofida faptului că dimensiunile sunt unele de clasă mini, cu o lungime de 3,73 metri și o înălțime de 1,51 metri, apariția lui Spring, nu doar în fotografii, ci și în realitate, este una impozantă, ce te duce cu gândul la un mic SUV.
Mașina e mai mică decât un renault Zoe și arată ca un Ford Ka. Să îmi explice și mie cineva ce e impozant la o asemenea mașină, altundeva decât în pozele din kitul de presă, unde pare tanc, vizibil manipulate, pentru că arată că ocupă un loc de parcare desenat pe stradă, lucru imposibil, alea au 4metri plus, depinde de loc.
Portbagajul este destul de mare pentru acest segment, 290 litri
Formularea asta dementă a distrus totul în jurul ei. O găsești la toate troacele de pe stradă, analizate de jurnaliștii lui fried fish. Este destul de mare pentru clasa ei. Sigur, intră 2 sacoșe de Cora fără probleme.
Odată pornită, mașina surprinde prin agilitate și prin sunetul pe care îl scoate. Cuplul maxim, de 125 Nm, este disponibil instantaneu, iar puterea maximă, de 44 CP (33 kW), se resimte în scurt timp, în pedala de accelerație.
Accelerația de la 0 la 100 km/h nu este un spectaculoasă, 19 secunde sunt multe, orice ai spune, indiferent despre ce mașină vorbim, dar trebuie să recunoaștem că sunt reprize care surprind, în special cele de la 0 la 50 km/h (5,8 secunde). Mașina permite astfel depășiri vioaie ale mașinilor lente
Repetați după mine, 44CP și depășiri vioaie. Dacă de la 0-100 are performanța unui TIR, facem de la 0 la 50, că scad secundele ca apa în paharul însetatului.
Pe drumul București – Ploiești (67 km), am condus în regim economic, cu un consum mediu afișat la finalul drumului de 12 kWh/100 km. Nu am făcut eforturi speciale, ci doar am evitat accelerațiile bruște, depășirile și abuzurile. Viteza medie a fost de 48 km/h. Am pornit căldura pentru o parte a drumului, iar la final bateria afișa o rezervă de 71% și o autonomie rămasă de 152 km, în condițiile în care autonomia maximă este 230 km (305 km în regim WLTP City), dar la plecare era afișată o autonomie de 206 km, cu bateria plină.
Anyway, oamenii ăștia și-au pierdut busola. Ei, la cel mai propriu mod, nu înțeleg că utilitatea lor, munca lor, cariera lor, este dedicată cititorilor, nu clientului de publicitate, nu dealerului auto, nu intereselor meschine.
Au mai uitat și să evalueze cărei clase de clienți se adresează mașina pe care o testează. Pentru că, în general, nu se adresează persoanelor cu handicap, oamenii, când se îndreaptă spre așa ceva, știu ce așteptări au de la o asemenea mașină low cost și vor să afle detaliile reale din spatele acelei mașini. Nu mă interesează să fiu mințit că are un portbagaj spațios, că singurul lucru mai nasol e că sunt plasticele mai ieftine și că trebuie să îți cauți poziția la volan. Eu vreau să știu dacă merge mașina, dacă face ce zic ăia în leaflet, chestii de astea.
Și nu, faptul că vai, dacă scriu de rău de mașină nu mai primesc mașini la test NU E O SCUZĂ. Jurnaliștii PUTERNICI sunt făcuți de public. Trebuie să fii atât de bun și atât de mare încât să nu poți fi ignorat, așa cum suntem eu cu Vali. Ați ajuns așa doar din vina voastră și pentru că vă place pișcotul.
LE: Nu a; vrea să se înțeleagă greșit. Consider că existența unei mașini electrice care poate ajunge la un preț de 9000 este genială și că are un target extrem de consistent. Problema mea nu e cu mașina.
Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.
Pe scurt

NOU
Daca puneau o baterie de 40 kwh si un motor de 70 cai rupeau vanzarile chiar daca era cu 2-3 000 euro mai scumpa insa probabil combinatia asta o vom vedea pe spring 2 sau sandero si logan electric.
Nu trebuie comparat motorul termic cu cel electric, la cel electric ai toata puterea motorul instant fata de cel termic in conditiile in care oricum 90% din utilizatori nu folosesc mai mult de 70-80% din puterea motorului.
NOU
Cuplul, nu puterea. Si degeaba e disponibil la 0 rpm daca e foarte mic.
Posibil sa simti un zvac care sa-ti dea impresia ca masia e vioaie, dar e doar o impresie, e extrem de lenta. Si nu e o problema fiind masina micro si ieftina de oras, problema e cand incerci sa o lauzi ca e rapida.
NOU
efectiv nici nu conteaza, vorbind de o masina de oras. oamenii care au de umblat prin city 100-150 de km, masina mica, consum irelevant, ca e electric, cui plm ii pasa ce cuplu are, cat timp mergi in coloana 95% din timp? daca as fi in target, as lua 2.
NOU
@Radu – la pornire de pe loc si viteze mici de oras 125 Nm, pe care-i ai instant, e mai mult decat decent pt o masina de sub 1 tona problema e la viteze mai mari de 70-80 km/h unde deja e prea putin 44cp.
Dimensiunile exterioare nu mi se par o mare problema e cam cat clio 2 sau polo 3 cate din astea nu sunt inclusiv pe autostrazi, daca puneau un motor de minim 70 cp se putea merge decent inclusiv pe autostrada cu spring.
NOU
Exact asta zic si eu, are zvacul ala pe care-l simtieai in tramvaiele vechi, dar rapida nu e sub nici o forma. Te smuceste dar nu trage 🙂
In orice caz e irelevant avand in vedere ca e o mico masina de oras.
NOU
Springu e o varianta ieftina ptr limitarea poluarii provenite din noxe auto. Nu salvam mediul cu tesla, taycan sau i4. Cine plm are de dat atatia bani p-o masina? Sa fim seriosi. Astea sint excentricitati ptr bogatani. Noua ne trebuie ceva ieftin. Ptr romanaș si zoe e scumpa. Si pe buna dreptate. De banii aia iei un megane full, ca sa ramanem la aceiasi marca.
Asa ca springu asta e bine venit. Eu stiu destui oameni care au 2 masini, din care una (in general aia mai cazută) e folosita strict in oras, bucuresti in speta. Daca si-ar da cojile alea pe un spring nou ar fi mare lucru, ca tot o ardem pe eco.
Si da, puteau sa puna pe spring un motor mai puternic, o baterie mai mare si alte rahaturi dar…… pretu, ce facem cu pretu. Cand romanasu are ca principal filtru de cautare la orice, “pret crescator” si 100 euro conteaza la o masina. Imi place d-aia gen “daca mai punea aia si aia, iesea doar cu cateva mii de euro mai scumpa si era mai mijto”. Taticu, iesiti din bula. Mii de euro sint o cârca de bani ptr foarte multi.
NOU
Pana sa dau click pe link, eram convins ca e review facut de Giurgea si Bratu, ca si ei lauda orice, fara sa se gandeasca mai departe.
NOU
Giurgea și Bratu. Un fel de Stela și Arșinel pe segmentul de jurnalism auto. 2 papagali.
Am un respect maxim pentru oltenii de la Atelierul de Detailing și mai e băiatul de la mașina potrivită. Restul numa papagali, inclusiv Răzvan Bălănescu, 99veh.
NOU
Oltenii aia au maxim capacitatea de discernamant a unui samsar si abereaza la greu. A se scuti.
Pe mine m-a convins in trecut sa imi cumpar masina dupa ce am vazut la el pe site (turatii.ro e site-ul daca se accepta) un test cu modelul ales de mine. Nu spun ca omul e lumina jurnalismului auto insa clar e peste media aburitorilor si piscotarilor din domeniu.
NOU
Oltenii sunt oameni. Și da, recunosc și ei că aberează la greu, că nu sunt jurnaliști, ci niște amatori. Dar am aflat o grămadă de chestii pe care nu le știam. Pentru cultură generală.
NOU
cum zice anton, ăia de la atelier sunt tobă de teorie, dar au văzut mașini doar în poze.
NOU
Si paradoxal, nu era nevoie de atatea laude. Masina e clar cui se adreseaza, la ce tip de utilizare se preteaza si judecand dupa pre-comenzi, sigur se va vinde ca painea calda.
E masina ideala de fatait prin oras, ca a doua masina, sa nu scoti Touareg-ul TDI la drumuri de 10 minute sau sa-l chinui in oras, si sa nu te rupa la buget.
Legat de jurnalism auto, da, sunt multi imbecili. Eu dupa o lunga “documentare” am ramas la Turatii.ro, Atelierul de Detailing cu si prietenii Masini Corecte/Autovantage, si ocazional Masina Potrivita / 99 Vehicles (ultimul nu m-a convins 100%, prea insista pe Car Vertical). Nu sunt perfecti nici unii, dar sunt peste restul.
NOU
Ae fi ideală dacă ar încăpea în lift. Numai loc de a 2 mașină nu mai e în București
NOU
@Cipper de parcă numai București este în toată țara asta…
NOU
Ma uitam la noul Sandero, care arata foarte decent (de asta ai putea spune ca arata ca un mic SUV), si ma intrebam de ce naiba nu l-au facut pe asta hibrid sau cu motor electric.
NOU
Uita-te la orice masina normala care are si versiune electrica, ex: Golf, Kona, Puma, etc… si vezi care e diferenta de pret. Un sandero electric costa cu 50% in plus.
NOU
@Zarax – s-ar compensa din subventiile de la stat, un sandero electric de 25 000 euro care dupa rabla si rabla plus ar fi 13-14 000 euro cred ca s-ar vinde ca paine calda daca ar avea o autonomie de 300-350 km si un motor de 75-80 cp .
NOU
ce tare, avem primul tico electric
NOU
Nu am mai ras atat de mult timp. Pana sa vad poza asta credeam ca e o masina normala, dar pe asta poti sa o bagi iarna in scara blocului, sa nu ninga pe ea.
NOU
HA! Am ras, buna asta
NOU
Și se conduce de la 14 ani. Dacă te oprește poliția pe stradă, arăți buletinul și-ți vezi mai departe de drumul spre ultimul an de gimnaziu.
NOU
Am ras cu muci :))) zici ca e unul din meme-urile cu aia care comanda ceva de pe aliexpress si ei primesc, de fapt, o miniatura :))))
NOU
varucu are dreptate, e masina sub 50cp, o poti conduce de la 16 ani
NOU
:))) azi e ziua fake-comment-urilor
NOU
Chiar, oare s-ar încadra la sub 16 ani? Știu că acolo e vorba de 50 cmc nu de 50 cp.
Iar impozitele cum se vor calcula dacă nu avem cmc? (când vor veni), vor măsura la RAR periile și lungimea firelor din motor?
Că după kw nu pot că atunci e neconstituțional și trebuie aplicat per kw și la mașinile convenționale.
NOU
E o motocicleta mai lata, cu 4 roti.
NOU
Total de acord!
Pe de alta parte cand cumperi o masina, in opinia mea, trebuie sa stii foarte bine ce cumperi.
Si asta n-o aflii ascultand la astia. O poti face comparand tu, cu mana ta, concurenta.
Daca iti cumperi o masina bazat strict pe review-urile facute de mancatorii de ciolan, atunci esti vinovat si tu, cumparatorul.
NOU
Așa e dacă n-ai învățat o meserie în viață. Scrii aberații ca să ai ce mânca după.
NOU
de ce îl înjuri pe om pe blogul lui? 😀
NOU
Singurul care mi se pare professionst e Robert Adam (canalul Youtube Turatii). Un review de masina la el are vreo 4 ore.
NOU
Mai e si Vlad Micsunescu – Atelierul de Detailing
NOU
Da dar în opinia lui, toate mașinile testate sunt bestiale. Altfel și-ar pierde hrana de la gură.
NOU
Sa stii ca nu e asa. Lauda dar si critica unde e cazul. Ieri a postat impresii despre Dacia Spring, si le-a facut call-out la o gramada de chestii negative, legate in special de ergonomie (cu impact la siguranta) si build quality (sau lipsa ei).
NOU
Cine cumpără o mașină fără drivetest își merită soarta,iar
cine cumpară o chinezărie ieftină numai pentru sigla Dacia pe motiv de patriotism este un biet naiv.
NOU
Fix din patriotism o cumpara lumea, nu ca ar fi 9000 euro si ai avea parcare moca in Buc. Ahem
NOU
parcare moka, impozit zero, taxe zero, reparatii minime, fiind un motor cu mult mai putine parti in miscare. e un vis.
NOU
O sa rupa la taxi/uber/livrari
NOU
Plin p-aci de cunoscatori care stiu ei cum s-ar face un review de masina…
@Arhi: 290 de litri chiar e un portbagaj ok, Polo sau Fiesta sau alte masini mici cam acolo sint.
NOU
Polo are 350 l, volum minim portbagaj. Adica cu 20% mai mare, zic ca nu e chiar tot pe acolo
NOU
și vorbești de polo sau fiesta ca și cum ar avea un portbagaj cât o rulotă întreagă, cu jacuzzi și tot tacâmul!:))))))))))))))))))))
Exact cum și Springul, chiar dacă e mai mic decât un Zoe, el are impozanța unui SUV!:))))))))))))
Mă, cred că tu ai scris textul pe care ni l-a prezentat Cetin, te-am prins!:))))))))))))
NOU
Hai bre că plec cu mai mult de la o vizită la Mega. Ce să fac, să-i pun cosciug deasupra? Mi-e ca o destabilizează.
NOU
@Dan, tu ai stii ceva, doar ca esti un pic semi-informat.
350 are Polo asta ultimul, care e cit un Golf 4 (si oricum cred ca mint, ca la mai toate VW).
Generatiile anterioare au 280 de litri portbagaj, Fiesta la fel.
Cunosc familii care au mers si merg in concedii cu masinile astea.
@Toma, nu mai semnaliza. Nu am zis ca e impozant, am semnalat ca portbagajul e ok, chiar nu foarte mic.
@varucu, tu esti campionul. Daca umpli un portbagaj de masina la fiecare iesire la Mega, chiar esti un papagal care arunca juma’ de mincare peste 3 zile. Hai, lauda-te cu ce masina mare te duci tu la supermarket, fa-ne de rusine.
NOU
De ce vorbești la plural @Emil C? Simți nevoie de ajutoare? Te faci singurel de râs, nu tre’ să te fac eu 😉
NOU
În poze arăta exact ca un Sandero Stepway. A fost ușor misleading.
NOU
te-ai lins pe bot de mașini la test dacă vede tănase.
NOU
“Nu ne-ati facut voi, v-am facut noi pe voi”
NOU
Poate ei cred ca SUV vine de la Small Urban Vehicle
NOU
Impozantă ca un SUV în care dacă mă urc impozant cum sunt eu (eu chiar sunt. 1.92m și 130kg) s-ar putea să măsori accelerația 0-100 cu calendarul.
NOU
Ia niste power bankuri sa bagi un boost cand ai nevoie! Vreo 5000 asa si esti bine!
NOU
Sa stai pe centru, mama, ca se-nclina si uzezi inegal cauciucurile.
NOU
nu e nimic, ca le schimba pozitiile in fiecare seara
NOU
Numai heitări la adresa bietei masinute. Toti vor viteza, acceleratii fulminante, piele de cuc pe scaune si lemn de baobab pe bord. Daca stateam la casa, maine imi luam una fara sa clipesc. Ptr oras, in speta bucale (ca-n orasele mici te descurci si fara masina) e belea. Problema e incarcarea. Unde kkt o incarci. E un gagiu care posteaza pe yt si care are printre altele un zoe. Sta la bloc, aproape de afi. Si acolo incarca masina. Cica sint cateva statii in afi, dar posibil sa fie ocupate sau defecte etc. Atunci se complica treaba. Tre sa mearga in alta parte, mai departe de casa. Eu n-as avea nervi ptr asa ceva. Apoi asteptarea sa se incarce, o ora sau chiar mai mult. Ce kkt faci in timpu asta? Neah. Asta e problema mea. La casa o bagi seara la priza si gata.
Revenind la masina. E faina.
Apropo de jurnalisti…..milogi.
NOU
Dacia revine la origini. 44CP, 125Nm si 950kg – exact atat avea Dacia 1310
NOU
o fi acelasi motor, dar adaptat
NOU
“Potentul grup propulsor este de asemenea si foarte economic”
NOU
Nu reusesc sa gasesc nicaieri informatii despre controlul temperaturii bateriei, ceea ce sugereaza ca lipseste cu desavarsire. Foarte probabil, luand in considerare pretul.
La regimul de temperaturi din Romania, in 5 ani va fi piata plina de Dacii Spring cu jumatate din range ramas.
NOU
e important cat o sa coste replacementul
NOU
In soft iti scriu 100% ca exista si aceasta functionalitate, important e daca cei de la Renault a si activat-o.
NOU
@cineva, chiar daca este in soft, nu exista posibilitatea sa lipseasca anumite componente hardware ca sa poata fi activata?
NOU
Tovarăși, prin munca și dedicația intregului colectiv muncitoresc, a brigadierilor, inginerilor și muncitorilor patriei noastre socialiste, am reușit să lansăm noua Dacia Lăstun. Aceleași dimensiuni, materiale puțin mai bune datorita cercetării polimerilor de către tovarășa și un motor electric de aceeași putere cu cel vechi, pe benzina. Puteți depune banii la CEC și 2-3 ani puteți merge la tara sa cărați porcul ( in mai multe bucăți) cu ea.
Cu aceasta ocazie, va comunica și că curentul va fi raționalizat mai mult. Un plin de baterie pe luna v-ajunge.
NOU
Un test comparativ între Spring și o Dacie Lastun?? Dimensiuni, Volume, Putere motor???!!!
NOU
Uite comparativ cu Sandero:
youtu.be/qf_Bj60-o14
NOU
Cate cutii de pizza incap in portbagaj?
De fapt cred voiam sa intreb: incap cutiile mai de pizza sau trebuie sa comand doar de alea medii?
NOU
Si cei de la MotorVlog, de pe Tvr2 sunt ok-uti, fara Top Gear Wanna Be-ul lui Giurgea si Bratu. Chiar , aseara a fost primul episod din noul Top Gear, pe History, dar cu alte personaje. Pe Clarkson oricum nu-l egaleaza nimeni.