Salutare tuturor,
Mă numesc Alexandru Emil Țigan (de la prietenii ungurii din Transilvania din 1910 mi se trage numele ăsta de familie), sunt un umil cititor al acestui blog de multi ani (cam de cand scria și Sebastian Bargau episoadele alea cu viața la bloc) și sunt un colecționar puțin maniac de trenulețe în miniatură, în speța modele CFR produse în serie de către diverși fabricanți de-a lungul anilor. Pasiunea o am de pe la 6 ani de când am primit un set nemțesc adus de tatăl meu prin 89′ și de atunci s-a transformat într-o adevarată obsesie să am trenulețe romanesti la scara 1/87. Anii au trecut și a ramas la nivel de vis treaba asta până cand prin 2006 am văzut niste vagoane CFR produse la scara 1/87 de firma Tillig din Germania la un preț destul de maricel pentru buzunarul meu pe vremea aia și visul meu a început din nou sa fie realitate.

În ultimii ani am băgat o gramada de bani în colectie (cam de o mașina nouă) și am ajuns la aproape 400 de modele CFR din care aproximativ 35 de locomotive și restul vagoane, am norocul și de o soție extrem de suținătoare la acest aspect, căreia îi sunt recunoscător că mă tolerează cu toate nebuniile mele.

Odata cu apariția sistemului digital de control și fiind inginer IT de profesie mi sa pus pata să creez niște proiecte de sunet pentru procesoarele din locomotive (au 32mb memorie in ele) și să reproduc atât prin comportament (inertie, franare, cuple digitale etc…) cât și prin sunete autentice ale motoarelor corelate cat mai bine posibil cu mișcarea și greutatea locomotivei reale transpuse în model.

Acest lucru nu ar fi fost posibil fără suportul logistic al celor din depoul Arad, si depoul Timișoara, care mi-au pus la dispoziție locomotivele precum și mecanici care sa stea și să îmi explice comportamentul locomotivei precum și să îmi pună în funcție orice element al locomotivei cerut pentru al înregistra (motor, ventilatie, compresor etc…).

Pe canalul meu de youtube se regăseste toată munca mea în materie de proiecte de sunete pentru modele romanești:
www.youtube.com/channel/UCMg_ONWI7HBYXaTHJWXcZAw?view_as=subscriber

Cateva din modelele mele de suflet din colectia mea:
Automotorul Malaxa 1000, produs de firma Rom Tren Model la începutul anilor 90 (a falimentat și modelul se gaseste destul de greu)

Locomotiva 060DA cu motor sulzer și vagoanele cu etaj TE (locomotiva se mai găsește în comerț)

Locomotiva Micro Feinmechanik seria 651CFR (au fost produse doar 15 bucăți în toată lumea, preț de achiziție undeva la 1700 euro de nouă)

Locomotivele 060EA (printre cele mai dorite de colecționari, datorită faptului că nu se mai găsesc de câțiva ani, s-a ajuns până la 1000 euro la licitații o bucată)

Alte poze legate de acest articol:

Eu pe la vreo sesiune de înregistrări:

Mi-am făcut și un tatuaj:

Eu la expoziția din Cluj din 2018

Ca și informație dacă interesează pe cineva, eu modelele le achiziționez de la Dan Hotico, www.hgd.ro fiind unul din cei mai mari pe țară ca volum de import pe modele produse de fabricanți consacrați. Mai sunt și alții specializati în produse generale sau produse CFR în serii artizanale (personal nu ma atrag cele facute artizanal), daca se dorește pot oferi mai multe informații dar nefiind magazinele mele e decizia ta la cine dai link mai departe 🙂 , Doar Dan am dorit sa il mentionez datorita faptului ca am o colaborare de mulți ani cu el și este și el orientat pe produsele ce le caut eu, cine știe poate bagi boala asta în copii tăi și în loc să stea la tabletă poate ruleaza o locomotiva CFR prin casa 😉
Mulțumiri tuturor ce mi-au împărtășit aceasta pasiune chiar și ptr câteva minute citind acest articol sau vizionând clipurile pe canalul meu de youtube.
Pentru orice informatii despre machetele ce le dețin ma gasiți și pe FB sub același nume sau alex2_ar@yahoo.com

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

61 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Omu e pasionat nu gluma.
    Felicitari!

    • #2

      Ne-ar trebui cativa ca el si la conducerea tarii…

      1
    • #3

      Mersi 🙂 , la conducere nu ma bag ca si in lumea modelismului multi nu ma prea inghit deoarece spun lucrurilor pe nume si “putin cam direct” :)))))

      3
  2. Felicitari pentru colectie !
    PS – toti colectionarii au mica lor doza de “nebunie”

    1
  3. #5

    Cred ca trebuia sa te faci mecanic de locomotiva.

    1
  4. #8

    Oare pasiunea asta ‘nebuneasca’ poate fi considerata ușoară nebunie?

    1
    • #9

      Am facut un calcul si cred ca ieseam mai ieftin cu alcool si femei :))))))))))))))

      2
  5. #10

    masina mea cu plinul facut face cat o locomotiva d-aia 🙂 Micro Feinmechanik seria 651CFR. Pasiuni si pasiuni. cat timp nu deranjezi pe nimeni, e ok.

    1
  6. #11

    Tu ai mai multe vagoane si locomotive decat are Cfr-ul in rulaj acum
    Felicitari!

    1
  7. #14

    Frumoasa colectie jos palaria.

    1
  8. #15

    preț de achiziție undeva la 1700 euro de nouă

    Te referi la locomotiva originala, nu?

    1
    • #16

      Macheta

    • #17

      In sfarsit inteleg acum de ce a costat 100 de euro o matura achizitionata de CFR si vreo 400 de euro paharul de sticla…

      1
    • #18

      Inteleg acum si ideea ca un Logan sa coste 75.000 de euro.

      Merci, m-ai luminat. Incep sa inteleg Romania…

    • #19

      Alea sunt obiecte de colectie, produse in 15 bucati total ptr toata lumea, sunt un fel de bugatti al machetelor.

    • #20

      Alex, glumeam, bineînțeles ca macheta.
      Felicitări pentru faptul ca te-ai ținut de hobby-ul tau si ai ajuns sa ti-l satisfaci.
      Pe mine ma încearcă o oarecare tristețe tocmai pentru ca nu am reușit sa ma țin de vreunul dintre hobby-urile pe care le-am avut, dar am in plan sa recuperez curand

    • #21

      Cred ca am gresit mailul sau ceva. In fine, tot eu sunt si mai sus

  9. #22

    Numai un om nebun poate sa se ocupe cu asa ceva. Spun asta din experienta!

    @Alex T:
    1. Sinele sunt cumva Trix?

    2. Presupun ca daca sunt luate de la HGD, majoritatea au decodoare ESU. As fi foarte interesat daca merg pe Marklin CS1-reloaded (stiu ca a fost produsa de ESU dar nu stiu cat de mult au mers cei de la ESU cu backward compatibility)

    • #23

      Toate is cu decodoare ESU cu proiectele mele in ele, daca vrei sa ai si tu proiectele mele in decodoarele tale, le gasesti fie la Dan, fie la mine. Sinele mele preferate sunt fleischmann profigleis, dar pe acea diorama sunt roco cu terasament, diorama fiind a unui prieten

    • #24

      Merci! Deicamdata merg pe MM (aici in germania le gasesc pe toate strazile si la niste preturi foarte ok) care se inteleg foarte bine cu ESU CS1R. Cand vin in tara as fi interesat sa vad daca un decodor ESU mai nou merge pe statia mea.

      “Problema” e ca eu merg pe Marklin C-Track (de aici si decodoarele MM). Stiu, sunt lenes, si n-am chef sa fac montaje speciale pt un reverse loop. 🙂 Am pus ghilimele pentru ca nu e chiar o problema. Daca vreau sa testez o locomotiva cu decodor ESU imi trebuie si un metru de sina 🙂

      PS Trebuia sa incep cu asta, dar niciodata nu e prea tarziu: felicitari tie pentru colectie si lui Cetin ca aduce impreuna oameni cu pasiuni comune.

    • #25

      Cauta-ma pe fb si iti stau la dispozitie cu mare placere ptr orice schimb de info in legatura cu trenuletele si decodoarele ESU

    • #26

      Acel moment cand trebuie sa deschizi 5 taburi de Chrome sa cauti sa vezi ce vorbesc oamenii astia aci…

      2
  10. #27

    Felicitări pentru modul în care ți-ai pus în practica pasiunea. Ești de admirat

  11. #29

    si acum sa vedem cat dureaza pana te cearta cineva ca ai cheltuit atatia bani cand sunt copii care nu au ce manca

    • #30

      ohoooo….boy sit down, do i have stories to tell :)))))

    • #31

      si pariez ca nici pipi in dus nu face

    • #32

      Sunt 2 tipuri de oameni, cei care recunosc ca se pisa la dus si cei ce nu recunosc 🙂

    • #33

      mai sunt si cei care se pisa la dus dar nu neaparat in timp ce se spala

    • #34

      am înțeles că urina e un spermicid natural

    • #35

      pfff…not falling for that one again…

    • #36

      Sau ma mai pis in curte in fata camerelor CCTV, nush daca ajuta cu ceva

  12. Dude, eu îl cunosc pe Bruce Zaccagnino, tăticul trenulețelor din lumea asta. Fiul lui îmi este partener de afacere. Am stat două zile la el acasă – casă pe care-a transformat-o în muzeu. A fost aproape fantastic.
    Felicitări.
    Și nu vorbesc doar de trenulețe, eu am o admirație fără margini pentru oameni pasionați de ceea ce fac.
    Absofuckinglutly awesome!

    • #38

      Nea Ilie, daca n-ai copii si vrei sa ma adopti, da-mi de stire. Si da-l dreaq pe Bruce ca americanii au o vorba foarte naspa: It’s O gauge or no gauge. Bleah!

    • Alex, ai văzut vreodată un tren care zboară?
      Eh, io am văzut.
      Am 3 ciutani și în 10 minute i-au făcut trenulețele lui nea Bruce să zboare de plângea ăla cu sughițuri.
      Dacă vrei de înfiat… Știi să sapi via? Să tunzi gazonul? Să cari baloți, chestii de-astea?…

    • #40

      Am niste palme de poti sa aprinzi chibrite pe ele de la cati araci am pus. Stau de paza la pepeni, nu scutur dubla la targ, si bonus, vin cu nora si nepoata la pachet.

    • #41

      Uite si o tractiune dubla:
      www.youtube.com/watch?v=gvVRi6V1g7Y

  13. #42

    Bravo nene, chapeau! Bunicu’miu a fost mecanic cheferist, ma doare inima ca nu am reusit sa am si eu acest hobby. Repet, chapeau!!

  14. #43

    Felicitări pt cum v-ați ales soția! 🙂

  15. #44

    Felicitări soției! :))))
    Asta zic toti, fără să știe cu ce costuri o veni fericirea asta si acceptarea pasiunii

    1
  16. #45

    Băi, mi-au dat lacrimile când am auzit sunetul de pornire la LDE GM.
    De 7 ani o aud in fiecare dimineață la 5, când pornește, in depoul din Brașov. Trage trenul de Sibiu.
    Practic, ea e ceasul meu deșteptător.

    • #46

      Gandeste-te ca asta se aude din model , din procesorul ei, si il controlezi in mod digital ca si un mecanic real.

  17. #47

    Felicitari dumneavostra(asa cum a spus si Nea Ilie mai sus, apreciez oamenii pasionati de ceea ce fac, ca job sau in timpul liber) si sotiei(ca isi intelege partenerul).

    1
  18. #48

    Boaahhh…. FELICITARI. foarte, foarte frumos.

  19. #49

    Fiecare agata gagicile in felul lui. Smechera colectia.

    • #50

      Eu nu am agatat, eu am fost agatzat 🙂

      1
  20. #51

    Eu sunt curios cât de mare este casa omului ăsta, ca să încapă toată colecția cu tot cu accesorii.

    1
  21. #52

    prea tare, bravo Maestre!

  22. #54

    Salutare! Îmi plac oamenii care au un hobby, mai ales serioși, care se țin de el, apreciez machetele cu ochi de profan.

    Așa că vin întrebările. Când eram mic erau trenulețe electrice de 12 și de 16. Eu aveam de 16. Cred că reprezenta ecartamentul, în mm. Mai erau unele de 9, dar rare, nu prea aveau mulți. Șinele arătau cam la fel, adică cu o țeapă de-aia dublă care ieșea dintr-o parte și intra în șina următoare. Mai existau semafoare, macazuri, intersecții și bineînțeles, locomotive și vagoane. Astea din poză de care sunt? Tot de 16? Setul nemțesc e ăla clasic, PIKO? Conținea un macaz, niște șine, o locomotivă cu “aburi” mică și 2 vagoane. Cred că și un opritor de cap de linie, că altfel nu aveai ce să faci cu un singur macaz.

    • #55

      In principal sunt 3 scari uzuale H0 (1:87) cu sine de 16 mm, TT (1:120) cu sine de 12 mm, si N (1:160) cu sine de 9mm. Personal colectionez doar la H0 modele CFR. Seturile piko de pe vremuri de obicei erau la H0, la TT se gasea de la BTTB (berliner tt bahnen) iar la N nu mai stiu ca nu ma pasioneaza N deloc, is prea mici.
      La H0 modelele CFR se gasesc cel mai usor.

  23. #56

    Ce tare , chiar eram abonat de mult la canalul tau de Youtube. Ma bucur pentru prezentarea detaliata si abia astept sa vad noi videoclipuri / stiri despre colectia ta.

    • #57

      Pe cat pot ma straduiesc sa fac filmari noi, urmeaza incet si chestii interesante cum ar fi automotorul malaxa. Numai sa il termin de digitalizat.

  24. #58

    Asta era si visul meu de cand eram copil, insa din pacate eu nu am ajuns sa imi si pun in aplicare visul. Dar ma opresc aproape de fiecare data cand trec prin zona, in gara din Sinaia unde este o expozitie permanenta cu trenulete (deschisa doar pana la orele 14 din pacate), iar daca ai sa iti deschizi si tu o astfel de expozitie, da un anunt, pentru ca am sa vin cu siguranta 🙂

  25. #60

    Poti sa privesti acest hobby si ca o investitie? Sunt curios si cat estimezi ca valoreaza tot ce ai acum si cat ai investit :). Foarte nice hobby-ul.

  26. #61

    Cam cat de o masina noua buna :), nush daca neaparat sa fie ca investitie