Am fost unul din copiii anilor 74, nu știu ce generație e (millenials, genx, rahaturi de astea). Poate și datorită acestui ghinion, am fost unul din copiii care au crescut până la maturitate fără a li se spune vreodată Te iubesc. Niciodată. Ever never. Sub nicio formă. În familia mea exista vorba Copiii se pupă doar noapte, ca să nu știe. În rest, desigur, bătaie și urlete.

Rezultatul a fost un tânăr adult stingher și incapabil de a verbaliza ceea ce simte către cei din jur. Și acum, deși m-am autoeducat la modul agresiv, îmi vine ușor peste mână să spun cuiva că Te iubesc. Asta nu mă împiedică, totuși să o fac și să le spun asta copiilor și soției în absolut fiecare zi, pentru că orice zi poate fi ultima.

Desigur, urăsc profund genul acesta de așa zisă educație și mă zgârie pe creier când aud despre pedepse aplicate copiilor pentru că nu fac chestii. Asta deși adulții lor idioți părinți, dacă ar fi pedepsiți, eventual fizic, pentru greșelile pe care le fac zilnic, ar fi profund revoltați, cum adică să mă lovești pentru că nu am făcut nuștiuce tabel?

Ieri, fi-miu a avut ca temă la școala online poezia asta.

Vă spun, m-a luat cu tremurici pe spinare. Efectiv mă reîntorsesem în trecut, certat, bătut și băgat în baie, pe întuneric, cu fața lipită de pământ, căutând un fir de lumină pe sub ușă, speriat de tot ce era în jurul meu ascuns. Și cu mămica gingașă care vine după ce adoarme odorul, să îi șteargă plânsul.

Fmm de cretini, astea sunt ideile care trebuie parsate în mintea copiilor, că e ok să fii certat și ținut în întuneric, că vine mămicuța noapte, pe furiș? Asta e sistemul educațional, să înveți copilul că chiar dacă e abuzat și abrutizat de părinți, să doarmă liniștit, că îi șterge mama lacrima noaptea?
Băi, băi, nu am cuvinte…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

70 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    pedeapsa cu moartea e prea blanda

    • #2

      ne-am rupt mulți de relaționarile normale, de ierarhii.
      /uff, s-a lovit plodul..îl duc cu masina, că e greu pe jos…/…creste cu papitza facuta de mamicutza etc….
      si apoi E CETATEAN EUROPEAN
      are drepturi,
      dar nu mai are instinct de conservare
      》se sinucide la prima ocara, baga 200la ora cu carnetul abia luat (sau altceva pe nas) etc.
      ●azi citeam /unblog despre exemplul ca la japonezi nu se permit azuri in public chiar la copii

      #caz salvamar dat in judecată de persoana salvată de la inec (triumful suprem al …drepturilor)

    • #3

      @theSame scrie tu acolo ca le punem noi in ordine

    • #5

      Bine ca a fost proasta pana la capat si a fost data afara din invatamant.

    • #6

      Nu este suficient.
      – interzis la slujbe in educatie, definitiv.
      – daca eu ii fut una probabil se lasa cu dosar penal. Ma gandesc ca ar fi normal sa fie si la ea

      Btw, linistea din videoclip este sinistra si spune tot despre atmosfera de acolo.

    • #7

      Linistea din clasa e ceva fără cuvinte. Doare fizic. Sint asistenta intr-o scoala din Abu Dhabi, clasa a-II-a. La noi in clasa e un vacarm continuu, chiar si atunci cind lucrează, copiii vorbesc între ei. Excepții sint doar cind li se preda, dar si atunci comentează, rid, ridica miinile sa întrebe. Fără cuvinte.

    • #8

      Madam Olga Cojocaru din Fetesti se va pensiona si va scapa, cel mai probabil, cu basma curata.
      Cine stie cate generatii de copilasi a traumatizat imbecila asta sinistra?

  2. Stai bre, nu cumva ala e manual de religie?

  3. #11

    Nu-mi dau seama, a zis copilul ceva, a vorbit urat?
    Buhahahahahahaaa , sa-ti fie rusine Dinu Patriciu!!!!!

  4. #12

    Dincolo de mesajul absolut cretin si penibil al poeziei, tema neadaptata varstei, ar trebui sa mai vorbim si despre limbajul arhaico-obscuro-religios. Cand mama naibii or sa puna astia niste poezii si niste povestiri normale, de copii, in manualele pt copii mici? Si acum imi amintesc nervii care m-au incercat cand m-am dus sa-l iau pe fiu-meu de la scoala, cred ca in cls a treia, si 80 la suta din copii plangeau cu sughituri in banci, pt ca aveau nenorocirea aia de Puiul a lui Bratescu Voinesti in manual si o citisera in clasa. Nu-mi vine sa cred ca fucking 15 ani mai tarziu e fix aceeasi situatie.

    • #13

      Mai bine o manea despre dusmani sau un trap de la Selly, ce ne incurcam cu chestii d-astea. Mesajul nu este deloc absolut si cretin, daca citesti intreaga poezie, nu numai fragmentul din manual si pe deasupra cate ceva din viata lui Panait Cerna.

    • #14

      Pot citi poezii din astea in gimnaziu, liceu, cand sunt mai maturi si au capacitatea sa priceapa despre ce e vorba, sa citeasca si biografia poetului, sa inteleaga si perioada istorica in care a fost scrisa poezia, etc. Nu e cazul in clasa intai, sau a doua, sa le varam in cap texte pe care nu le pot digera. Nu are sens.

      Chiar si Ion Creanga, cu tot farmecul lui – nu e perntru clasele primare. Prea multe arhaisme, prea multe regionalisme, prea multi copii batuti. Sa le lasam mai incolo, pentru cand au copiii 13-14 ani si pot intelege semnificatia unui text din mai multe perspective. Asta e practic marea problema cu invatamantul in Romania – le trantim in fata niste chestii in mod evident neadaptate varstei si capacitatii de intelegere, dupa care ne miram ca se plictisesc, isi pierd interesul, nu inteleg un text scris.

    • #15

      @Rumbu, ai punctat foarte bine. Multi sunt analfabeti functionali si habar nu sa inteleaga un text dar isi dau cu parerea. E o poezie, sunt trairile unui autor, mesaje subliminale dar ce sa inteleaga intelectualii de mucava sau absolventii de licee tehnice?

    • #16

      Te caci pe ea de poezie trista si deprimanta, si mai ales mediocra.

    • #17

      @Tonys – eu sunt absolvent de litere, nu ca asta m-ar face mai grozava decat un absolvent de liceu tehnic. Poezia e mediocra, unu la mana, nu as include-o in niciun manual. Dar nu asta e problema. Varsta copiilor e problema. Chiar crezi ca ii trezeste vreo urma de interes unui copil de 8, 9 ani? Si daca nu le trezesti interesul, nici nu reusesti sa ii inveti absolut nimic. A, ca ii poti obliga sa invete “pederost” si vor reusi sa reproduca chestia respectiva pentru cateva zile, aia da, dar beneficiul pe termen lung e 0. Cel mai probabil, expusi la texte care nu sunt adaptate varstei, 90% din elevi vor ramane cu lehamite pentru lectura in general, si pentru poezie in particular.
      Si lamureste-ma si pe mine ce “mesaje subliminale” transmite poezia, si in ce fel o face, eu una nu inteleg ce vrei sa zici.

    • #18

      >>Multi sunt analfabeti functionali

      Functional, nu functionali, alfabetule.

    • #19

      da, tony da pe dinafara de alfabetizare, rupe fasul

    • #20

      @Tonys, eu sunt absolvent de liceu tehnic (mate-info), dar tot înțeleg diferența dintre “analfabeți funcționali” și “analfabeți funcțional”.

      PS: hai ca te-au văzut alții până să imi scriu comentariul :))
      În fine, te repari tu.

    • #21

      Hai sa fim seriosi, la nivelul clasei a II-a nu le va interpreta nimeni in clasa textul si trairile poetului. Lectia le arata ce e aceea o poezie, le prezinta cateva sinonime si expresii, li se testeaza capacitatea de intelegere a unui text care abunda de inversiuni si cuvinte mai puțin cunoscute la varsta lui.

      Faptul ca OP are niste amintiri neplacute din copilarie este singurul motiv pentru care stam noi acum si interpretam textul. Un copil in inocenta lui se va limita la ce ii cere pragmatic lectia, de altfel fiind liber sa isi exprime trairile vis-a-vis de propria mama ca exercitiu pe urmatoarea pagina.

    • #22

      Off, câteva minute libere si pe alea trebuie sa le acord comunitatii “arhi-ologice”. 🙂 Aveti dreptate, greseala imi apartine si mi-o asum. As avea o scuza insa nu ar schimba cu nimic greseala.
      Revenind la arta(scrisa, desenata, jucata, expusă prin viu grai), ăsta e rolul ei, sa emotioneze, sa oripileze, sa infurie, să, să, să….. Faptul ca mie sau vouă ni se pare mediocră nu inseamna ca e universal valabil. Exact ce spunea cineva in comentarii, nu poti sti ce trairi a avut poetul cand a scris acea poezie sau contextul in care a scris-o. Aa, ca nu are ce cauta intr-un manual de clasa I-a sau a II-a e altceva dar si daca ar fi la liceu tot acelasi efect l-ar avea(de furie sau lehamite) dar asta nu inseamna ca e un text prost doar pt ca asa ni se pare noua.
      De aceea au aparut nșpe manuale pt acelasi an deoarece fiecaruia i s-a parut ca e de cacat celalalt.
      Ce putem face noi ca parinti cand dam de astfel de texte in manualul copiilor este sa le vedem reactia in momentul in care il citesc si sa incercam sa le explicam ce inseamna poezie, arta si că ceea ce de multe ori scriu scriitorii/ poeții nu se aplica in viata de zi cu zi. Dar nu sa venim si sa spunem că e de cacat, domle! Să mai scriu si de analogia scoli tehnice- arta? Nu mai scriu. 🙂

    • #23

      @Deea, am citit recent, nu știu cât e de adevărat, că Brătescu-Voinești ar fi intentat povestioarele alea pt proprii copii.

      faptul că onor autorii de manuale sunt imbecili e una, dar ca un părinte să inventeze așa ceva pt proprii copii depășește puterea mea de înțelegere.

    • #24

      @deea: “pederost” sau “pederast” 😀
      Serios acum, de acord cu ideea ca poeziile din gimnaziu si primara au fost moartea pasiunii si nici eu si nici un alt coleg de clasa nu a continuat sa citeasca poezie de nici un fel nici macar o data la 2 ani!

  5. Cred că tocmai ai dat peste textul de căpătâi al educației părinților noștri…

  6. #26

    Stockholm all the way!

  7. #27

    Tot cretin a rămas învățământul. Tot imbecili. FMM.
    Țin minte că la poezia „Puiul” i-am zis tovarășului învățător că autorul ar trebui internat la spital pentru că e nebun. A chemat-o pe maică-mea la școală. N-au avut ce să-mi facă.
    La bunici fiind, țin minte că am scăpat gardul din mână și a căzut peste un pui d-ăsta de-o zi ș-a murit. Am avut coșmaruri o lună de zile dup-aia.
    La fel am făcut și la faza cu Bacovia și poezia lui oligofrenă. Și sunt tâmpiți care ș-acum se uită la lăturile lui ca la „opere de artă” Tu-i plumbu’ mă-sii de retardat mintal. Acolo profu’ mi-a dat un 3. Am râs. La teză am luat 9. 😀 😀 😀

    • #28

      Mie mi-a picat „Lacustră” la bac. I-am rupt. Ha ha

    • #29

      Varianta mea de Lacustră:

      -Pe veceu

      Mă striga necuratul din mine
      În spasme fioroase de amar topit.
      Explozia mântuirii îmi clocotea în vine
      În sfincter se ciocneau comete de granit.

      Un val istoric se întinde
      Din măruntaie fierte spre abis
      Slobod cu sete dracul din mine
      Vuiet de glorie – din iad spre paradis.

      Dar încă te aud plutind
      Vapor fantomă dintre lumi
      Tot fumegând şi tot şoptind,
      Cu limbi maligne mă împungi.

      Transpir în lanţuri de putoare,
      În patul meu de semizeu-
      Tresar prin somn şi mi se pare
      Că n-am tras apa la veceu.

    • #30

      Eu nu va inteleg. Da, si eu m-am deprimat la Puiul, si la ala cu “de ce ma strangi in pumnul tau” (Faragot parca), si mai erau si altele (nu neaparat studiate la scoala), dar consider ca au un rost toate astea.
      Inveti copilul cu anumite chestii mai nasoale in viata gen:

      La bunici fiind, țin minte că am scăpat gardul din mână și a căzut peste un pui d-ăsta de-o zi ș-a murit. Am avut coșmaruri o lună de zile dup-aia.

      asa si care e morala din toata asta? ca mai bine nu scapai gardul? Asa poate era mai bine sa fi facut religie si sa ti se explice ca puiul ala pluteste pe un norisor undeva, nu? Ca nu cumva sa te deprime viata.

      Iar daca tot e sa imi iau hate… legat de violenta prof in scoala. Sigur, toti suntem oripilati cand vedem ceva de genul.
      Dar daca copilul nostru este bullied de altii, in 99% din cazuri reactia e imediat: ma duc sa ii rup capul aluia si parintilor lui.

      Sigur ar fi bine ca profesorii sa se impuna cu multa vorba buna si explicatii pishologice, dar nu au reusit asta nici prin Vest (unde bullying e in floare), daramite in Ro unde doar ai mai prosti se fac profesorii.

    • #31

      @John Temple Jos labutele de pe clasici!
      Tot mai tăcut și singur / În lumea mea pustie / Și tot mai mult m-apasă/ O grea mizantropie./ Din tot ce scriu, iubito, / Reiese-atât de bine / Aceeași nepăsare / De oameni și de tine”

      La voi nu stau gardurile in picioare? Trebuie sa le tii in mana? :))))
      Imi inchipui ca te suna iubita disperata:
      “-ce faci, nu vii la mine?
      -nu ca trebuie sa tin de gard! “:)))))
      Si betivii de ce se tin daca gardurile-s la pamant? Mi se pare un total dezastru situatia!:))))))

    • #32

      @Manole: după logica ta “imbatabilă” ar trebui să-i punem pe copiii din clasele primare să se uite la “Tăcerea mieilor” și la Exorcistul.
      Ai de plm…
      Tu ai copii?

    • #33

      Bacovia nu era retardat, era depresiv d-ăla cu multe internări, dacă nu era nevastă-sa se sinucidea aproape la tinerețe. am o vagă senzație că mai avea și alte probleme la căpuț (reale, din tratatul de medicină), dar asta era principala.
      băi, și mai era și pus în programă prin noiembrie, dar de obicei e oribil, cu neguri, ploi, frig, vânt și alte kk–uri din zonă. eu am informat-o pe profă că mă bagă în butoiul cu melancolie, nu cred că auzisem eu de depresie la ora aia.

    • #34

      @Dani: Comete de granit în sfincter? Engage! :))

    • #35

      John, exemplele pe care le-am dat eu sunt scrise pentru copii si descriu situatii cu care este f posibil sa se intalneasca la varsta aia.
      In rest sper ca stii ca nu exista oameni posedati de diavol care zboara pe tavan cand intra popa-n camera.

    • #36

      Ady-P Nici eu nu l-am citit pe Oisteanu, l-am rasfoit doar. Consider ca pentru afirmatiile pe care le face ar trebui sa aiba un suport stiintific si nu cred ca are asa ceva! Narcoticele nu te tin doar in paradis, sederea acolo e destul de scurta, dupa te coboara in iadul dependentei ce duce la tulburari psihice ce nu mai permit performante cognitive! Cred ca individul este doar unul care ingroasa randurile impostorilor, parazitilor, ce-si castiga painea prin a denigra personalitati. Am vazut ca e foarte populara chestia asta la noi.

  8. #37

    O mare parte din literatura e gunoi ce trebuie lasat in cosul de gunoi si studiat ca exemplu “uite ce traume au avut scriitorii acu 2-3 sute de ani si ce cacaturi horor au scos”. Serios, nu exista valoare in multe din scrieri, nici pentru adulti, daramite pentru copii care interpreteaza literal ce aud, vad, citesc. Da, stim, literatura e generata de trairile umane, fericire si suferinta, dar mai ales suferinta produce valoare, bla-bla, plm, din suferinta invatam sa nu repetam suferinta. Dar nu mai bine ignoram maculatura asta? Ca nu e ceva esential vietii, nu putem trai daca nu am citit Ion, Morometii, Patul lui Procust, Concert din muzica de Bach (la asta nici macar nu am deschis cartea)? Citesc SF la greu, efectiv nu mai pot citi carti cu personaje si actiuni ancorate in prezent, aceleasi clisee cu dragoste, thriller, plm. Basini.

    • #38

      există o carte (e pe lista mea scurtă de vreo 2 ani) ”nacotice și nu-mai-știu-ce” în cultura română- Andrei Oișteanu. dacă un elev de liceu o citește și dă d-acolo la școală, aruncă școala aia în aer.
      tipul are una și pe teme de sexualitate.

    • #39

      @Ady-P: Daaaa! Și eu vreau să le citesc de ceva vreme. Parcă Oișteanu o explica pe aia cu „o dată o vede nașul pe-a finei”:)

    • #40

      Eu zic că la liceu, sau, mă rog, in ultimele clase de liceu, e Ok să citească elevii orice, pot gestiona. Până la urmă, la 18ani votează, deci trebuie să-și exerseze gândirea critica înainte de asta. Cu cei mici, obligați să citească că papagalii chestii peste vârsta lor, am o mare problemă. Am predat vreo 2 ani lb. română la gimnaziu, cls V și VI, și am văzut cât de ușor ii prinzi cu lecturi adaptate vârstei, și cât de definitiv ii pierzi bagandu-le pe gât chestii pt care nu is pregătiți.

    • #41

      @Ady-P Oisteanu da cu oistea-n gard cand afirma ca o gramada de personalitati literare si-au scris opera sub influenta narcoticelor si prin urmare, dupa mintea lui, daca narcotica nu era nici opera nu era! Daca ne luam dupa logica asta, inseamna ca orice narcoman poate scrie Fratii Karamazov!
      Iar cand ajunge la Eminescu (se putea sa nu dea si nimeni-ul asta in Eminescu?) zice ca si Poetul lua morfina dupa ce s-a imbolnavit. Posibil ca a luat dar asta nu inseamna ca facea abuz. Oricum opera Luceafarului a fost scrisa inainte ca el sa se imbolnaveasca! Boia a incercat si el sa dea in Poet spunand o parte din glorie i se datoreaza bolii. Asta inseamna ca si Mozart, Toulouse-Loutrec, Swift, Schumann, Poe, Baudelaire, Cocteau, isi datoreaza gloria bolilor si abuzului de alcool si narcotice.
      Cel mai hilar este inferiorul, nimicul cartarescu care-i spune lui Oisteanu ca si el scrie sub influenta substantelor. Zice ca scrie sub influenta cafelei ness!:)))))))
      Daca-i pui o basma piticului cartarescu zici ca-i o targoveata!

    • #42

      @Daria, nu pot să mă pronunț, că nu l-am citit totuși pe Oișteanu.
      ce voiam să zic este următoarea chestiune: imaginează-ți un liceu extrem de oarecare dintr-o localitate foarte oarecare în care, într-o zi, la ora de limba română un elev susține că scriitorul/poetul x a scris cutare operă fiind puțin cam high…. 🙂

      din punctul meu de vedere ”scriitorul cutare și-a scris opera sub influența narcoticelor, deci dacă nu erau narcoticele, nu exista opera” nu echivalează automat cu „orice narcoman poate scrie ”frații Karamazov””.

      asta pt simplul fapt că fiecare om este diferit, deci fiecare om pe narcotice este diferit de oricare alt om pe narcotice.
      deși nu orice drogat ar putea rescrie ”frații karamazov”, este totuși posibil ca unele opere ale unor autori să nu fi fost atât de intense dacă ar fi fost scrise pe trezie.
      de asemenea, este posibil să aberez cu grație din cel puțin 3 motive: nu l-am citit pe Oișteanu, nu m-am drogat niciodată (dacă nu se pun vreo două stări ”pe durracel” din cauză de cofeină; ultima dată vinerea trecută, a fost nașpa) și n-am făcut/creat nimic memorabil niciodată.

    • #43

      Va recomand TOATE scrierile lui Oisteanu. Omul are o capacitate si o profunzime in analiza absolut incredibila.
      Nu cred ca vreodata afirma ca literatura e nascuta doar din cauza drogurilor, dar drogurile potenteaza puternic creatia, pentru ca distorsioneaza realitatea.

      Iar apropo de liceu, am avut discutia cu narcoticele si literatura cu odrasla unei cunostinte, atunci printr-a 11-a.
      S-a dus ata si la prima ora de romana a dat drumul la patefon. Concluzia? M-a cautat ca i-a cerut profesoara cartea s-o citeasca. Liceu cu staif.
      S-a mai schimbat cate ceva prin invatamantul nostru, doar pe alocuri.

  9. #44

    Cred ca uit limba romana, nu reusesc sa inteleg constructia “noapte-o biruieste” – de ce exista cratima aia care leaga o de noapte?

    • #45

      @BigBear “noapteA o biruieste” ? Imi dau si eu cu parerea :))

    • #46

      Se contracta trei silabe in doua: noap-te-o vs noap-teo pentru a pastra aceeasi lungime a versului.

  10. #47

    Scoala romaneasca a fost si este un mare căcat care scoate generatii de oameni traumatizati.Aici ma refer la perioada 1945-2020 si va continua,ca sa avem niste repere. Daca era grozava aveam alt rezultat ca popor, ca pana la urma asta conteaza , cand tragi linie si faci totalul vezi si performantele tale ca neam, performante economice, sociale..etc.
    Va rog nu veniti cu exemple de olimpici ca astea sunt niste simple exceptii si acolo parintii investesc in pregatire particulara , este alta poveste.Da, mai gasesti cate un olimpic care nu a facut meditatii dar aia este exceptia exceptiilor, in timp ce masa mare a elevilor sunt pilaf.Tara o construiesti si cu pulime care da la sapa/lopata nu doar cu premianti.
    Cum bine spunea cineva , scoala in Romania este pentru profesori nu pentru elevi.

  11. Ce ar trebui facut? De ce nu ia nimeni masuri? Pentru ca asa am fost si noi la randul nostru invatati, sa plecam capul si sa mergem inainte ! Pacat, viitorul Romaniei nu arata prea frumos !

  12. #49

    Eu zic sa recititi cu atentie poezia. Nu l-a batut nimeni, copilul nu a dormit intr-un colt intunecat, ci pur si simplu a fost certat intr-un loc al casei unde nu ajungea lumina de la bec/lumanare.

    Deci nici sa cert copilul pentru greseli/nazbatii nu am voie? Da, am fost si eu altoit cu papucul de casa peste palma sau cate o scaltoaca peste cap, dar nu am ramas traumatizat, ba chiar rad cu placere acum impreuna cu parintii.

  13. #50

    Unu la mână, l-a certat, nu l-a bătut, poate era isteric, nu știm, copiii sunt ciudați, mai ales cei lirico-imaginari.
    Doi la mână, învață ăia mici cuvinte esențiale: candele, luciri et al., care sunt neprețuite. De-aia multe din comentariile de aici sunt răsplictisitoare, că are lumea vocabularul limitat :)) Să biruim modernitatea, frați răzleți, s-o despicăm precum etravele cvadriremelor Mediterana!

    • #51

      un snop de mânuțe verzi de la mine.
      m-ai băgat un pic în ceață cu ”etravele”, dar n-am citit chiar degeaba de 20+ ori ”toate pânzele sus”.
      ”cvadrirema” am dedus-o aproximativ din context. 🙂

    • #52

      @Ady-P: Eu vin pe filieră Jules Vern&Melville, la care mă încântau, dincolo de multe alte chestii, toate marinărismele posibile. Altfel se vede lumea atârnat de o parâmă la babord. Când eram (mai) mic chiar le știam bine, acum trăiesc din amintiri lexicale.

    • #53

      am avut și perioada Verne (Melville a fost ”ce naiba vrea ăsta de la mine?!”), dar ”toate pânzele sus” am citit-o de mai mult de 20 de ori. (totuși niciodată n-am reușit să rețin care-i stânga și care-i dreapta dintre babord și tribord)
      plus că Verne îi mai plimba pe ai lui și pe uscat. 🙂

    • #54

      unii de aici suntem mai pe real asa, eu nici n-am putut sa iti citesc ultima fraza

    • #55

      varfurile unor barci cu 4 randuri de rame

    • #56

      eu nu am înțeles ce legătură are creația literară dintr-o carte de limba română cu educația

  14. #57

    Pe de alta parte, si rahatul lustruit tot rahat e. Degeaba ai vocabularul dezvoltat daca nu ai ce spune cu el.

    • #58

      Pe de aceeași parte, cunoașterea precară a propriei limbi duce la pudibonderii de mamzelă nedesbobocită. Uite, eu cred că tu de fapt ai vrut să spui „căcat”, dar te-ai codit, pentru că „câh”. Stai să-ți fac puțin apologia căcatului. E latinesc (+). E solid (schelet consonantic trainic, [k] – [k] – [t], o guturală dublată cu dichis și o dentală, tustrele surde – modestie, sobrietate), dar și aerisit (fix cât trebuie, două vocale rumene tronând gingaș în firidele lăsate de consoane). Iarăși +. Îți faci treaba cu el, e de-al nostru, e patriot. Nu la fel stă treaba și cu turcismul „rahat”, bun și el, dar nu tot timpul. Cam molatic, fără consistență, cred că românașii l-au preluat doar așa, din șmecherie cvasi-oltenească, de-ai dracu, să-i facă la vorbe pe osmanlâi. Oricum, „rahat” e din arabă și înseamnă ceva de genul „pace”, „tihnă”, otium, e și în persană. Ce ne mai place să deznobilăm cuvintele altora… O să las pe altă dată avatarul superior al căcatului, moldavul „câcat”, care prentru mine e mereu un trigger ilariant. În concluzie, caca-maca.

    • #59

      OK, sa zicem ca iti inteleg abnegatia cu care impingi cacatul 😉
      badumtsss

    • #60

      @Maithun, pur și simplu ador să-ți citesc comentariile. sunt o desfătare pentru ochi.

    • #61

      @Radu: A, nu, eu nu împing, doar analizez și scot la lumină. Dani e cu împinsul, la scară galactică (v. supra, op. cit.). Maithun, mereu cu moț
      @Ady-P: Mersi, reîntorc îndoit aprecierile 🙂

    • #62

      >>sunt o desfătare pentru ochi

      Nimeni nu desfata ochiul mai bine ca el 😉

    • #63

      Eu sunt complet sedusa de intelectul lui. Si, din cate inteleg, are si un fizic de invidiat. Maithun, nu vrei sa testezi cealalta tabara?

  15. #64

    E foarte trista povestea copilariei si adolescentei tale. Daca rana inca e deschisa, ar fi bine sa cauti o vindecare ce poate duce la incheierea acestui capitol dureros. Oricum ma bucur ca ai reusit sa-ti descoperi rezervele de iubire si sa le daruiesti celor dragi. E mare lucru, sa stii, pentru ca din unii ramane doar carcasa, goala, rece, in care nu mai locuieste nimeni!
    Poezia e cam lacrimogena, predata cu intentia sa tulbure sufletele vulnerabile de pitici naivi! Ma indoiesc chiar si de valoarea ei literara si asta in ciuda a ceea ce spune Maithun care e zeu in domeniu!
    Pentru mine poezia trebuie sa fie miere si fiere deopotriva, sa cante prin fiecare litera, prin fiecare cuvant:
    “.. si uscat foşni mătasea pe podele, între glastre,
    Între rozele de Şiraz şi lianele albastre”

  16. #65

    N-am nici o nevoie dar versul ala cu “Toti ingerii din lume ii sunt frati ” pica ca nuca in perete. Aia e daca “nu a gasit alta rima”. Exact genul de vers pe care trebuie sa il inveti pe de rost alrfel nu ai cum sa ti-l amintesti.

  17. #66

    Sa-mi bag scirbavnicul madular in programa lor scolara, ca parca de-a naibii au selectat la romana/lectura numai texte cu tenta religioasa. Mai ieri vad la junioara o aiureala de Emil Girleanu parca, ceva cu pasarele care fusesera create – de cine altul – de dumnezo’ si nu le convenea nu-sh ce. Si dumnezo’ a facut nu stiu ce alte pasarele.. plm.

  18. #67

    Fara patima…copilul anilor ’70 sau anului ’74.

  19. #68

    Am vrut sa scriu acest comentariu pana sa trag cu ochiu’ la celelate reactii. Aproape am reusit.

    Imi dau seama ca e o uriasa diferenta de perspectiva. Poezia nu mi-a trezit nicio senzatie negativa, ci mai de graba o mica nostalgie …de cum era cand aveam vreo 20 de ani mai putin si mai citeam versuri mai putin mestesugite prin cartile care umpleau curicula.

    Realizez (acum) ca am fost unul dintre norocosi.
    Foarte sincer…aceasta poezie (banala) nu ar fi starnit niciun fel de reactie pentru mine…fara sa fi citit contextul.

  20. #69

    Parintii mei sunt unul din motivele pentru care nu imi doresc sa am copiii. Cand eram mic mama mea ma batea cu furtunul de rezerva de la masina de spalat. Uneori ma batea cu un fel de curea de piele f groasa si ingusta. Parea a fi cureaua de transmisie a unei masini vechi de cusut. Urmele lasate de cureaua respectiva erau cumva iesite in relief si ramaneau pe piele zile intregi. Antebratele erau cele mai umflate intrucat incercam sa barez loviturile. Tata nu mi-a dat o palma in viata lui. De obicei bataile pe care le luam de la mama erau insotite de urlete si zbierete in care eram intrebat in urlete “de ce?!?!?” sau “mai faci?!?!?!” …dupa care indiferent de ce raspundeam ma batea in continuare si imi punea aceleasi intrebari fara a se opri …si tot asa. Uneori se oprea pret de cateva secunde pentru a-si trage sufletul. Apoi continua.
    Nu am inteles niciodata de ce bataile pe care le luam eu erau pline de atata ura.
    Marea obsesie a mamei mele a fost sa stau cuminte. Din cauza asta nu avem voie sa ma manifest in nici un fel atunci cand eram in public.
    Bataile primite m-au facut sa imi fie frica de ea si sa imi repet in minte : abia astept sa cresc mare si sa plec de aici si sa nu te vizitez niciodata. In schimb am inceput sa mimez f bine asteptarile …si cam atat. Eventual sa mint cand sunt intrebat ceva. Sa dau raspunsul asteptat.
    Nu mi-am vazut niciodata parintii sarutandu-se sau tinandu-se de mana. Nu i-am auzit niciodata impartasind vorbe dulci. In familia din care provin nimeni nu spune nimanui “te iubesc”.
    Mama nu isi mai aduce aminte de batai spunand cu un usor zambet “lasa ….ca nu te-am batut asa tare.”
    Ea nu stie ca cu unul din suflete o iubesc iar cu celalalt o urasc.

    Inca ne gandim daca sa facem un copil sau nu.

    • #70

      grasutule, fa copii, daca iti doresti, nu iti fie frica de tine. o sa fii un parinte incomparabil mai bun decat iti imaginezi. doar pentru ca deja constientizezi abuzurile, te vei feri ca de foc sa le faci, la randul tau. trust me, i know