Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

48 comentarii Adaugă comentariu

  1. Sper că e un fake news faza cu elicopterul.

    • Fake news oferit de MApN, care spune si ce a apucat sa transmita echipajul elicopterului…

  2. Decât o sursă da știrea asta și spune că pilotul a raportat condiții nefavorabile zborului înainte de pierderea contactului. Mă îndoiesc că e reală știrea.

  3. #7

    Mda. Nu pare sa fie fake…

  4. #8

    Ar fi aflat americanii instant daca era ceva…

  5. #9

    Noapte, frig…emoții.. ii batem pe rusii de se caca pe noi….

  6. #13

    Stiu ca toata lumea se gandeste la ce e mai rau asa ca pun eu intrebarea : Credeti ca rusii au doborat (din greseala?!?!) cele 2 aeronave?

    • Nu. La momentul asta in aripa estică nici musca nu se ridică de la pământ fără să se știe de ea.
      Pumele sunt lenese și mari, iar vântul puternic le pune probleme serioase.

  7. #15

    S-au prabusit amandoua, au confirmat la stiri. Coincidenta dubla? Care ar fi sansele tocmai in vremurile astea?

  8. #17

    Sa vezi acuma teoria conspiratiei!

  9. Cant make this shit up.

  10. #20

    Salut! 47 ani, pregătire militară minimă (2001 la tr-iști), un copil, consider că am suficient discernământ pentru a scrie asta. În cazul în care cineva din această comunitate decide să organizeze un grup turistic, seniorul are datele mele de contact. Nu este ok dar deja devine personal.

  11. #22

    jupane, faci un mare efort sa creezi practic un flux de informatii despre ucraina si conexe. un singur sfat – fiinca e inevitabil sa halesti si fake news, nu ai cum verifica tot: de fiecare data, la fiecare filmulet, stire, CITEAZA SURSA. si dupa ce ti se semnaleaza sau afli singur ca o stire e fake, tine minte sursa respectiva. la 3 cornere, 11 m.

    altfel, risti sa ajungi un raspandac si sa faci mai mult rau decat bine.

    • #23

      efectiv sursele mele sunt canalele oficiale de telegram si viber ale presei ucrainiene si autoritatilor. nu am ce pe cine sa citez. efortul maxim e de a cauta stirea in mai multe surse, pentru ca sunt in rusa si ucraineana. in rest, azi m-am ars ca un fraier, am zis ca e aljazeera, e ok, gata.iete pla

    • #24

      Ia si tu partea buna: cu teapa asta ai putea incepe sa-ti cladesti un CV serios pentru biziday.
      Vestea proasta pentru ei e ca tu ai avut puterea sa recunosti fake news-ul. In consecinta, nu esti un element care promite.

  12. #25

    S au prăbușit ele însele!….

  13. In ce tara traim bai frateeeeeeeee! Pacat de oamenii aia!

    ROMANIA NU ARE INFRASTRUCTURA MILITARA! NU ARE NIMIC!
    ARE DOAR UNIFORME FRUMOASE SI ATAT

    Daca ar fi sa ne ivadeze rusii, pai le e de ajuns sa vina cu masinile personale, inclusiv LADA

    • #27

      Dar ai fi uimit de facturile plătite pt întreținerea celor 2 aparate…bineînțeles pe firmele unor antreprenori de real succes .într-o transparenta orbitoare…

  14. #28

    spuma aviatiei romanesti. Sa vina generalul care a comentat imaginile dintr-un joc video ca fiind reale sa ne explice situatia. , baaa suntem de toata jena.

    • #29

      Asa suntem de 2000 de ani..doar ca acum e o perioada de scadență

  15. #30

    Cineva sa-l stearga. Am fost idiot. Au murit oameni.

  16. #31

    MIG21? Nu cazusera deja toate?
    Si noi facem misto de rusi ca au vechituri…

  17. #32

    La Gura Dobrogei, unde a cazut elicopterul, e padure de eoliene…posibil ca o pala de vand sa fi miscat elicopterul si sa mai sa se fi miscat si vreo eoliana … iata un motiv de prabusire…

  18. #33

    “Un militar francez aparținând NATO s-a împușcat din greșeală, în Iași.”

    Am inceput bine.

  19. #35

    Ne-am trezit și noi să zburăm cu vechiturile acelea? Parcă MIG21 nu mai zbura, se prăbușea peste tot. Ce i-a apucat acum??

  20. #36

    Vă dați seama cum sună discuțiile alea la telefon în seara asta?

  21. #37

    Nu zic ca asa este, doar imi dau (necalificat) cu parerea:
    Nu stiu in cazul Migului, dar elicopterele, chit ca sunt civile sau militare, sunt echipate cu niste sisteme basic care iti permit sa aterizezi in siguranta, chit ca pierzi orice legatura cu solul, pierzi gps, sau iti pica echipamentele electronice. Elicopterele care zboara IFR sunt echipate si ptr zbor de noapte, adica au altimetru barometric dublat si giro-orizont dublat. Nu mai ai radio-altimetru daca iti pica electronica, dar ai barometricul care este independet de orice factor extern, isi ia informatia doar de la prizele statice de pe aeronava.
    La fel vitezometrul – ramai cu cel basic, care iti da informatia de viteza bazandu-se doar pe prizele dinamice (si statice) de pe aeronava.
    Daca zburau in munti, altimetrul barometric nu era folositor din cauza reliefului variabil, acest altimetru iti da altitudinea in functie de QNH, de diferenta de presiune fata de nivelul marii (sau fata de nivelul aerodromului – depinde cum il setezi la decolare). Dar ei zburau fix la nivelul marii, in relief uniform. Nu este musai informatia de la radio-altimetru (care trimite unde radio spre sol si calculeaza precis inaltimea, nu altitudinea).
    Deci am rezolvat cu altitudinea si cu viteza. Mai ramane problema pozitiei aeronavei, sa nu o rastorni in zbor. Si aici avem 2 giro-orizonturi independente, ambele depinzand doar de bateria aeronavei (sunt practic niste giroscoape, au nevoie de oleaca curent electric de la baterie). Mai avem si busola de bord, independenta de orice factor extern. S-ar putea ca Puma sa aiba si sitem inertial pentru navigatie, care este un ansamblu de giroscoape, trebuie doar sa introduci pozitia de decolare (3 coordonate) si giroscoapele iti observa pe cele 3 axe acceleratiile si iti actualizeaza pozitia – este practic un GPS mai putin precis, dar independent de orice factor extern.
    In concluzie, fie au rusii o mega arma care afecteaza pana si releul, iar aeronava nu se mai poate baza nici macar pe curentul de la baterie, fie au fost factori naturali.
    Eu tind sa cred ca elicopterul a intrat in conditii de givraj, din cauza situatiei alarmante, nu au mai tinut cont de risc. Mi se pare mai plauzibil decat sa ii cred pe rusi niste genii cu tehnica militara revolutionara testata acum pe noi…

    • #38

      PS: Motoarele sunt si ele controlate electronic de FADEC, dar il poti deconecta daca o ia razna.

    • Macar tu ești pilot și ai idee despre ce vorbești.
      Pumele nu au sistem antigivraj. La Kogălniceanu nu aveau mi-uri 17?
      Daca da, de ce dracului au ridicat puma de la sol?

  22. #40

    Aștept interviurile cu soțiile și copii celor din elicopter: ce v-a spus soțul când a plecat de acasă?

    • #41

      spune, puisor, ti-e dor de tati? iti pare rau ca a murit?

    • Bai, e groaznic. Va spun. Am stat cu pilot militar în casa vreo 20 de ani. A avut incident în zbor din cauza unei defecțiuni și a scăpat ca prin urechile acului. Era un tip foarte dur și nu își prea arata emoțiile, însă în noaptea aia nu s a dezlipit de noi.

  23. #44

    EMP weapons!

  24. #46

    Givraj din pacate intr-un procentaj foarte mare. METAR-ul arata horror in zona aia iar Puma Medevac nu era navalizata deci nu avea sisteme anti-givraj

    Sunt 7 oameni se pare. Mai luasera 2 salvatori SAR

    Sa fie odihniti. Sa zboare in ceruri mai senine!

    SKC

    • #47

      SKC = sky clear?

      Ms

    • #48

      Da SKC= Sky Clear in limbajul “aviatic”

      Este si o codificare/abreviere din METAR – Meteorological Terminal Air Report (METAR) care combinata cu TAF – Terminal Area Forecast – te ajuta sa astii in ce te bagi, cand zbori spre un aeroport

      METAR-ul este o citire a unor parametri meteo, in timp cvasi-real, iar TAF-ul o prognoza pentru cca 24 ore

      Conditiile meteo la Mihail Kogalniceanu unde s-au prabusit doua aeronave ieri 02 MArtie 2022

      Raportul a fost făcut , la 20:00 UTC
      Vânt 14 kt de la Nord-vest
      Temperatură 1°C
      Dew point: 0°C
      Umiditate 93%
      Presiune 1013 hPa
      Vizibilitate: 5000 m
      Nori fragmentați la o înălțime de 900 piciore zăpadă slabă, aer cețos

      Perfect choice pentru givraj

      Un exemplu de METAR acum la ora 10:00 3 martie 2022 pe Kogalniceanu:

      LRCK 030730Z 32015KT 9999 BKN013 BKN033 01/M01 Q1011 TEMPO 5000 -SN

      Si un TAF same time/location

      LRCK 030700Z 0307/0406 31012KT 9999 SCT010 BKN040 TEMPO 0307/0309 5000 -SN BKN010 BKN040 PROB30 TEMPO 0309/0312 5000 -RASN PROB30 TEMPO 0319/0322 -FZRA BECMG 0320/0322 VRB04KT PROB40 TEMPO 0402/0406 5000 BR

      Va puteti distra decodand mesajele aici :

      www.flightutilities.com/MRonline.aspx

      Sau iata decodarea prognozei de la M.K pe urmatoarele 24 ore:

      Location: LRCK
      CONSTANTA – M. KOGALNICEAU – ROMANIA
      Latitude: 44°21’44″N – Longitude: 028°29’18″E.
      Magnetic declination: 6.43°E
      Sunrise: 04:40 UTC
      Sunset: 15:56 UTC
      Report emitted the day: 03, time 07:00 UTC
      Thursday 3 March 2022 09:00 local time.
      The forecast valid time are from day of the month: 03 time: 07:00 UTC (Thursday 3 March 2022 09:00 local time) to day of the month: 04 time: 06:00 UTC (Friday 4 March 2022 08:00 local time).
      Wind: True direction = 310 degrees, speed: 12 knots (22 km/h) (6 m/s).
      Runway 18, length 11483 feet, altitude 353 feet: Cross Wind 10 KT Right – Centerline Wind 7 KT rear.
      Runway 36, length 11483 feet, altitude 315 feet: Cross Wind 10 KT Left – Centerline Wind 7 KT front.
      Minimum horizontal visibility: 10 km or more.
      Clouds: Scattered (3-4 oktas), at 1000 feet above aerodrome level (305 meters).
      Clouds: Broken sky (5-7 oktas), at 4000 feet above aerodrome level (1219 meters).

      The following weather phenomena are expected to arise temporarily:
      From 07:00 UTC (Thursday 3 March 2022 09:00 local time) at 09:00 UTC (Thursday 3 March 2022 11:00 local time), Minimum horizontal visibility: 5000 m.
      Weather: Light Snow .
      Clouds: Broken sky (5-7 oktas), at 1000 feet above aerodrome level (305 meters).
      Clouds: Broken sky (5-7 oktas), at 4000 feet above aerodrome level (1219 meters).

      Following weather will take place with a probability of 30%:

      The following weather phenomena are expected to arise temporarily:
      From 09:00 UTC (Thursday 3 March 2022 11:00 local time) at 12:00 UTC (Thursday 3 March 2022 14:00 local time), Minimum horizontal visibility: 5000 m.
      Weather: Light Rain Snow .

      Following weather will take place with a probability of 30%:

      The following weather phenomena are expected to arise temporarily:
      From 19:00 UTC (Thursday 3 March 2022 21:00 local time) at 22:00 UTC (Friday 4 March 2022 00:00 local time), Weather: Light Freezing (or super-cooled) Rain .

      The following weather phenomena are expected to arise soon:
      From 20:00 UTC (Thursday 3 March 2022 22:00 local time) at 22:00 UTC (Friday 4 March 2022 00:00 local time), Wind: Variable in direction, speed: 4 knots (7 km/h) (2 m/s).

      Following weather will take place with a probability of 40%:

      The following weather phenomena are expected to arise temporarily:
      From 02:00 UTC (Friday 4 March 2022 04:00 local time) at 06:00 UTC (Friday 4 March 2022 08:00 local time), Minimum horizontal visibility: 5000 m.
      Weather: Mist .

      Have fun!

Adaugă comentariu

Dacă ești la primele comentarii aici, nu încerca să faci pe deșteptul

  • Comentacii pesedisti nu sunt bineveniti
  • Nu incerca sa fii mai arogant decat mine, la mine in casa
  • Linkurile sunt foarte utile, daca nu sunt spam




This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.