Bine, titlul e clickbait, realitatea e alta.

Trecem lejer peste gunoiul tipic românesc cu taxa de 250 de lei pentru activarea cardului și ajungem la prețuri. Cei de la hoțnews fac o scurtă analiză și un calcul de preț și le reiese, uimitor, că prețurile curent vs benzină sunt cam la fel și devine mai rentabil să mergi cu benzinara.

Ceea ce este EVIDENT o măgărie imensă. Prețul combustibililor fosili este format, în procent de vreo 70% parcă, de accize și taxe plus multiplele taxe de drum. Prețul curentului este unul și este mic, românia fiind producător de curent și exportator, posesoare inclusiv de centrală nucleară. Prin urmare, domnii ăștia fac doar o speculă mizerabilă, punând egal între prețuri, pentru că de ce nu.

Acum câțiva ani discutam cu Cismaru și glumeam că, în cazul în care ar apărea mașinile care funcționează cu hidrogenul pe care și-l scot singure din apă, prețul apei la pompe ar depăși prețul benzinei.

Iată că încă nici nu s-a inventat motorul care să fie capabil să facă asta la cantități și niveluri fezabile și începem să avem dreptate.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

73 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    se cheama oportunitate

  2. #3

    Un lobby facut unde trebuie si pac, creste cota autoturismelor benzine/diesel. La noi se poate, in alte tari procesul cred ca este ireversibil, si masinile hybrid/electrice castiga teren. La noi sunt dealeri importanti care nu au nici o masina electrica in oferta, ei cred ca au fost lobbisti.

  3. #4

    Se pare ca si curentul electric este destul de taxat la noi:
    www.economica.net/harta-pret-energie-electrica-romania-europa-taxe-curent-factura_104934.html

    Mai cred ca si randamentul bateriilor electrice auto nu este inca prea bun, raportat la numarul de km posibil de parcurs la o incarcare completa.

  4. #5

    Care e diferenta intre un lobby-ist si unul care intermediaza spaga?

  5. #6

    Nu imi pasa. in varful lantului trofic se afla sociopatii si psihopatii lucru la care aspir.

  6. #7

    e cel putin stupid modul in care in mintea lor probabil credeau ca asa o sa ii faca pe oameni sa creada ca e mai ok benzina. plus ca nu inteleg ce dracu ar avea de castigat pentru ca informatia reala este la indemana.
    pe de alta parte consider ca e pacaleala asta cu masinile cu motor electric. nu exista asa ceva. elon musk ala a primit finantare de la soros cand era tanar. cumva lucrurile se leaga.

  7. #8

    mașinile care funcționează cu hidrogenul pe care și-l scot singure din apă…
    …violeaza principiul doi al termodinamicii.

    • #9

      si lichidele non newtoniene il violeaza pe newton, stiinta e intr-o continua schimbare.

    • #10

      Nu e acelasi lucru, alea nu sunt chiar fluide, pentru ca exista niste interactiuni intre molecule nespecifice fluidelor.
      Incalcarea principiului doi insa e imposibila. Free energy, perpetuum mobile, masina cu apa a inginerului ala roman care i-au ingropat corporatiile inventia, si asa mai departe.

    • #12

      Ai citit pana la capat?
      First things first: It’s still unclear that the EmDrive truly generates thrust, a claim that will require further verification. But people are already tossing around ideas for how the drive might work

      Violarea principiul doi, fie doar si teoretic, va fi o descoperie de proportie epice care va rezolva dependenta de petrol si incalzirea globala, va hrani planeta si va termina razboaiele, si probabil va fi inmanata presedintelui Trump de mesia care descinde din nava mama de deasupra piramidelor. Abia dupa ce se intampla asta vom avea masina aia. Presupun ca om trai si om vedea.

    • #13

      well, nu am citit, eu AM URMARIT subiectul atunci cand a fost. practic, descoperirea e confirmata din 5 surse independente, una este NASA. nu zic ca asta e violul, ci doar ca fizica, asa cum o intelegem noi, se schimba fundamental o data la cateva sute de ani, daca nu chiar zeci de ani. cate materiale compozite care astazi sunt in circuitul normal economic, acum 50 de ani erau considerate complet inexistente, nefezabile etc.
      vom vedea, eu chiar cred ca fuziunea e undeva, dupa colt.

    • #14

      Violul cu lichid se cheama clisma.

    • #15

      @arhi: em drive a functionat bine in atmosfera, in vid forta generata a scazut aproape de zero, se pare ca nu au inteles fenomenul. Pun si link cu prima ocazie.

    • #16

      >eu chiar cred ca fuziunea e undeva, dupa colt
      Este, in H bombs.
      in rest, imediat cat de curand vom avea fuziune controlabila si eficienta, tot zic cercetatorii de vreo 50 de ani 🙂

    • #17

      www.youtube.com/watch?v=jCAqDA8IfR4

      De pe la minutul 22 da tipul si o explicatie a rezultatelor pe care le-au obtinut aia de la NASA si de ce in vid dracia nu mai functioneaza.

    • #18

      stiu aia cu vidul. cert este ca exista si e ceva. si va veni si fuziunea controlata

  8. #19

    Era logic ca se va gasi cineva sa supra-taxeze si “oportunitatea” asta.
    Pe aici, IE, au pus 30 centi per minut la fast-charging. Deci brusc pretul per 100km bate orice diesel sau benzinara mica. Nu mai zic de hibride.
    Si asta e aditional abonamentului lunar de 17E.
    Si loveste grav fix in publicul tinta al electricelor – cei care fac naveta zilnic. Singurul avantaj real este faptul ca plateste guvernul instalarea de punct de incarcare acasa. Incarcare lenta, evident, dar pentru bagat masina in priza noaptea…inca e un avantaj excelent.
    Plus ca iarna se duce naibii tot range-ul electricelor, ca incalzirea costa baterie.

    Ai zis tu foarte bine, pana si apa ar supra-taxa-o!

  9. Gogu Constantinescu inventase o masina care mergea cu apa. era capabila sa meraga cu 6 pasageri (cam cât ar fi acum 3 pasageri si un copil – ca ne-am ingrasat ca natie), cu peste 75 km la ora. Si urca pe dealuri cu panta de 50 de grade fara probleme.
    Doar cu puterea apei. a scris pe larg in teoria sonicitatii despre ea.
    Prima carte de inca secreta, aflata la englezi.

    • #21

      Ai si vreo sursa de informatie pentru asta? Ca teoria sonicitatii e despre altceva, iar GC inventase o cutie de viteze automata nu un motor.

    • #22

      Doar tu puteai sa vii cu comentariul asta si sa lasi impresia ca il iei in serios.
      Spuma de blogger :))

    • da, tot el a inventat şi laseru’ ăla cu care le-am tăiat tancurile ruşilor, încă de prin 1950…

    • #24

      Tot el I-a facut si blogul lui Spanac si tunelurile dacice

    • #25

      Ba francisc baaaa…

    • #26

      La modul serios, Gogu a inventat transmisia automată pentru mașini sau are un brevet în zona asta. Nimic pe apă.
      La modul la care ai lăsat comentariul ăsta, Gogu a inventat scara fără trepte…

  10. #27

    Problema cu statiile de incarcare este ca sunt scumpe si se amortizeaza greu, din cauza ca o masina sta cam mult la ea. Benzina vine prin infrastructura existenta, gata amortizata, iar un om sta la pompa 3 minute, nu o ora. Statia de incarcare are nevoie de curent mult, deci upgrade la racordul de electricitate, de statia propriu-zisa, de spatiul unde va sta masina degeaba 30min-1h. Pretul electricitatii e mic in comparatie cu restul costurilor. Incarcarea in oras va fi o situatie speciala, majoritatea vor incarca acasa masina.

    • #28

      Imi zici si mie cum poti incarca masina acasa? Stii cata putere instalata trebuie pt. a face fata cerintelor (aici incluzand folosirea tuturor echipamentelor electrice)?

      Daca toti am trece pe masini electrice, sistemul actual pica instant, cu un “blackout” total de la cateva zile la cateva saptamani(asa cum a fost in USA)

      Daca se tot doreste trecerea masinilor pe electric, sistemul electro energetic trebuie updatat de la radacini. Ca fapt divers uitati-va la siguranta principala si care e amperajul maxim suportat.

      Alt fapt; cei din energetic se plang vara si iarna de consumul ridicat de energie (mai ales vara pt. utilizarea aparatelor de aer conditionat). O masina electrica incarcata la modul “rapid” consuma de cel putin 6 pana la 10 ori mai mult decat un aparat de aer conditionat.

      Trageti voi o concluzie…

    • #29

      @alex&empire in sfarsit cineva care vede problema mai departe de zanganitul frumos al corectitudinii politice. si voi ziceti doar de reteaua de distributie care oricum este la limita asa cum este. cand te mai gandesti ca trebuie sporita si capacitatea de productie (daca maine ne-am trezi toti romanii ca avem electrice in loc de combustie interna probabil ar trebui sa mai construim rapid inca vreo 10 cernavoda DOAR pentru masini) si ca randamentul final este mult mai scazut (transformari si transport suplimentar care nu se intampla nici una fara pierderi) deja scenariul full electric incepe sa devina subiect de sf. ah, si pentru aparatorii planetei, masina electrica NU este nepoluanta. ba chiar (in functie de diverse criterii) e chiar mai poluanta, doar ca poluarea nu se intampla la esapamentul carutei tale ci la cosul termocentralei (care poluare s-ar putea sa fie mult mai masiva raportat la suta ta de killometri, stiti voi combustibil mult mai putin calitativi, echipamente mult mai mari si mai scumpe, mult mai greu de intretinut si amortizat) si care fiind concentrata toata intr-un singur loc are sanse mult mai mari sa faca o boacana masiva (gaura din stratul de ozon de deasupra antarcticii de exemplu).

    • #30

      @thebblack

      Corect! Termo polueaza, dar daca se merge pe solutia asta (masini electrice), termo pot fi relocate catre zone intens impadurite (ca sa fim corect politici in privinta poluarii).

      Avem sialte dsolutii (eoliene, solare, hidro)

      Eolienele afecteaza migrarea unor specii de pasari migratoare, hidro afecteaza specii piscicole. Problema e si mai mare cu panourile solare instalate pe spatii extinse.

      Peste tot ar fi probleme…

      Daca nu se investeste in sistemul de distributie(chiar daca am avea capacitatea de generare) vom fi zero in viitor.

    • #31

      * transport si distributie

    • #32

      alex, mai ai mareele, mai ai geotermal dar astea sunt prea putin folosite in prezent pentru a putea studia cu adevarat impactul si efectele. termocentralele alea pot fi mutate dar cu ce costuri si mai ales ce profitabilitate cand te gandesti ca vor avea o viata destul de limitata?

      e frumoasa povestea asta cu electrice si alte dude, mi-ar placea sa fie si realizabila… dar deocamdata suntem legati de combustibilii fosili si vom fi inca multa vreme. e mai jos cineva care descrie destul de detaliat cum e in norvegia. si chiar in conditiile alea ei deabia sunt la un 40% (daca am inteles bine graficul ala) si dupa ei vine islanda cu un 14%. adica tari mici si foarte bogate… sa mai vorbim de nigeria sau bangladesh?

    • #33

      Stiu foarte bine ce vorbesc si iti spun ca masina poate fi incarcata acasa fara fast charge. Un tesla model 3 are 50kw bateriile. Ai 12 ore in care poti lasa masina sa se incarce cu 4kw/h. Noaptea, consumul de electricitate este mult mai mic. Btw, siguranta mea principala este de 32A, casa poate incarca in ritmul asta fara sa afecteze restul echipamentelor. Clar sistemul de distributie al curentului nu ar suporta o crestere brusca de curent, dar daca cresterea ar fi pas cu pas, ar reusi sa o sustina. Noi platim 50 bani pe kw, dar doar vreo 16 sunt pentru producere curentului in sine, restul sunt taxe si distributie. In pretul ala intra repararea retelelor, dar si investitiile. Daca creste consumul, automat o sa aiba si bani mai multi de investitii pentru distributie. Eu mai sus m-am referit ca la statiile fast charge din benzinarii sau alte locuri investitiile si amortizarea nu pot permite ca curentul vandut sa fie ieftin. Pana acum diverse magazine, firme samd au instalat statii de-astea pentru imaginea lor.

  11. #34

    Pe mine m-au pierdut la 99 pe luna. Ma costa mai putin pe luna sa imi incarc toata casa.

  12. #35

    en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai – e pe piata de 2 ani.

    • #36

      voiam sa zic ca mi-ar fi frica, dar cat timp circula pe strazi masini cu gaz metan…

    • #37

      să îmi arăți și cîte hidrogenării (să le diferențiem de benzinării) sînt ca să pot merge la Cluj la București. sau la mare.

    • #38

      @L: nu o lasi pe hidrogen, o treci pe gpl.

  13. #39

    Diferenta este ca nu te obliga nimeni sa incarci la statiile publice.
    Poti usor sa ti-o incarci de la retea, la tarif normal, nu? Pe cand motorina si benzina nu o poti scoate din fundul curtii si esti dependent de preturile de la pompa.

    • #40

      unde o incarci la retea? pe drumul spre suceava?

    • #41

      @arhi: dar sucevenii aia care pescuiesc cu curent de unde iau curentul? In mijlocul naturii? Obiectia ta e valabila in Germania, romanul s-a nascut electrician, face rost de curent electric la orice ora. De ala de calitate de 380v nu abureli.

    • #42

      @alex 400Vca

    • #43

      @alex: curentul de 380 e ca benzina de 98 cu plumb: s-a scos de pe piata. Acu’ e 400. Pe cale de consecinta, la priza nu mai ai 220V (care era rezultatul impartirii lui 380 la radical din 3), ci 230V (400 impartit la radical din trei)…

    • #44

      Voi va dati seama cat ar mai fura baietii destepti cu electricitatea?

    • #45

      Eu sunt sigur ca exista romani strangatori care mai au din ala de 380 pe care l-au luat de la intreprindere inainte ca aceasta sa dea faliment.

  14. #46

    Cu tot respectul pentru munca lui Musk si a celui ca el, oameni care incearca sa mai salveze ce e de salvat, mie mi se pare zadarnic.
    Toate energiile alternative sunt dpmdv doar o incercare de prelungire a agoniei. E ca si cum ai incerca sa salvezi degetul mic al unui picior cangrenat (sper ca exista cuvantul). Planeta e deja distrusa, efectele sunt vizibile. Mii de ani am distrus ecosisteme, am dus la disparitia atator specii de animale si inca o facem. E deja prea tarziu sa mai facem ceva. Probabil si actuala specie umana va evolua in altceva ca sa se adapteze noului climat.
    Toti suntem vinovati si toti contribuim zi de zi la distrugere. Degeaba ne cacam pe noi cu cate o masina electrica sau ceva “eco-friendly” ca pana la urma si alea au consumat resurse si producerea lor a generat poluare.

    P.S. am vrut sa imi cumpar masina electrica dar am renuntat cand m-am gandit ca mai merg si prin tara cu ea…

    • #47

      planeta e deja distrusa? :)) wut R u talkin man?
      masina electrica momentan e buna doar ca a doua masina, masina de mers prin oras si tot nu vad cum e asta un lucru inutil ba chiar e foarte util daca ne gandim cate noxe de dizelaruri inghitim. e trist ca avem constructorii de masini ce trag cu dintii de dizelaruri cand am putea foarte bine avea aproape toti electrice, trebuie sa se vrea, sa se faca lobby si apoi garantez ca e fezabila ideea dar momentan nu se prea vrea si cand nu se vrea de unul singur e prea greu sa faci, uita-te la tesla, a renuntat la incarcarea prin swap pentru ca nu il ajuta nimeni cu infrastructura si nici oamenii in general nu sunt fani swinging

    • Mii de ani am distrus ecosisteme….AHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA

    • #49

      gogule, stai linistit, planeta nu are nici pe dracu. o sa fie aici inca 5 miliarde de ani. oamenii sunt pe cale de disparitie fara sa isi dea seama si vor lua cu ei inca un numar (probabil marisor) de alte specii. cele care se vor adapta noului climat (dioxid de carbon, metan, plastic, uraniu si orice alt cacat care ti se pare tie toxic) vor trai bine mersi. exact asa cum sursa vietii pe care tu o numesti oxigen este de fapt unul dintre cele mai nasoale si agresive elemente din tabloul perioadic si care a aparut in atmosfera pamantului intai ca un produs excretat, poluant. plantele si animalele care s-au adaptat sa-l foloseasca traiesc si acum, celelalte au murit in chinuri.

    • #50

      si care, FIZIC,TE OMOARĂ

    • #51

      Aia am spus si eu, ca specia umana va evolua in altceva.
      Prin distrugere ma refer la ce ai spus tu, nu ca va disparea pur si simplu din galaxie (sau cine stie 😀 )

  15. #52

    @animaloo, tu ai impresia ca pamantul are 2000 de ani? Sau ca doar de vreo 500 de ani distrugem tot ce prindem?
    “Dovezi incontestabile ale controlului focului pe scară largă au o vechime cca. 125.000 de ani[2]. Dovezi privind utilizarea controlată a focului de către Homo erectus sunt considerate de unii cercetători că ar avea 400.000 de ani vechime[3].” (wikipedia)
    Ghici cum vanau aia atunci. Prin incendiere… da, teribil de bine pt mediu.
    @Verdell, da, e distrusa. Cum am scris mai sus, speciile de animale disparute, ecosistemele futute ce inseamna? Ca e totul ok?
    Mai bine sa traim in bula noastra unde totul e in regula. Cautati pe youtube un documentar in colaborare sau facut de Di Caprio sa va faceti o idee generala despre ce vorbesc. Ca si acolo e prezentat putin dpmdv.

    • #53

      vorbesti de parca ai fi expert in ecologie si ecosisteme, ia baga o poza la diploma de doctorat ca sa nu ne racim gura de pomana, merci.

    • #54

      Ca fapt divers incorect politic – se pare ca desertul din inima Australiei ar fi fost produs tocmai de mult compatimitii aborigeni negrotei, tocmai prin metodele de vanatoare/agricultura descrise de tine – adica prin incendierea padurilor, fapt ce a dus la lipsa precipitatiilor, implicit la degradarea solului.

    • #55

      asa faceau si mayasii.

  16. #57

    Mah, dar aia din Norvegia cum au ajuns laprocentul ala urias de masini electrice?! Cat de greu o fi sa ii imitam, macar partial?

    • #58

      Să-i imităm noi pe socialiștii ăia din Norge? Hahahahahahahhaaaaaaa.

    • #59

      @dan infriguratu’:
      1. sunt vreo 5.5 bulioane de inhabitanti
      2. salariu mediu net e de vreo 2750 (ultima data cand am verificat)
      3. dobanzile sunt obscen de mici si fixe.
      4. nu prea ai pe ce cheltui banii ca, cel putin la electronice, ai vreo 5 ani garantie impusa de stat.
      5. exista niste taxe pe automobile care se platesc la inmatriculare; un automobil de 30.000E acolo costa vreo 55.000
      6. ca inabitant (permanent sau temporar) nu poti conduce o un automobil cu numere straine mai mult de 30 de zile; daca te prind bejetii iti dau o amenda la care dai rate 5 ani; cand inmatriculezi harbul sh se fac niste calcule. de ex la un golf de prin 2010 scoti vreo 3000-4000E in functie de motorizare.
      7. taxa de intrare in oslo e vreo 5 euro (fecare intrare).
      8. benzina costa cam 1,4-1,6E/l
      9. energia electrica e ridicol de ieftina comparativ cu salariile si provine din SRE.
      10. parcare costa in medie vreo 6-10E pe ora in timpul zilei; si poti plati maxim 2 ore (din ce am vazut).
      11. ca posesor de electrica nu se aplica punctele 5 si 7.
      12. statii de incarcare la tot pasul; nu se mai aplica punctul 10.
      13. pana de curand puteau circula cu electricele pe linia de tramvai; stiu ca era discutie sa se scoata facilitatea;
      14. pana cu ceva timp era trendy sa ai o electrica; acu au inceput sa apara RS6 precum ciupercile dupa ploaie; se pare ca electrica nu prea is pastreaza valoarea de revanzare.

      Daca te uiti la transelectrica pe site” vezi ca aproximativ 1/3 din energia electrica produsa in .ro provine din carbune si hidrocarburi; daca am ajunge la nivelul lor nu am face decat sa mutam poluarea din orase, afara 🙂
      Apoi ar trebui luate in calcul, sa zicem, 100.000-200.000 de electrice ce ajung in parcare in Bucuresti la 8pm si incep sa suga 4kW fiecare din retea. Cine plateste “modernizarea” retelei?

  17. #60

    Cum sa iei in serios un astfel de articol? ei spun ca “0,5 Lei/kW este costul mediu al energiei electrice în România.” cand ei nu stiu diferenta dintre KW si KWh, ce consumam de la priza se calculeaza in kwh.
    Sa zicem ca un bec are 100W daca avem 50 de becuri avem 5000W sau 5 KW, daca merg toate timp de o ora vor consuma 5 kwh.
    Masinile electrice sunt foarte utile in orase ca majoritatea au autonomie de 120 km cu un plin( cateva exceptii), pe alte meleaguri iti poti inchiria o masina pentru concediu nu trebuie sa cumperi o masina ca o folosesti o data pe an timp de 10 zile.
    Cele mai multe masini electrice au bateria de 30 kwh, daca o incarci acasa la 3.3 KW se va incarca in 9-10 ore, adica un circuit cu siguranta de 15 A.
    Statiile de incarcare rapida sunt de 50KW majoritatea, incep sa apara de 80Kw si de 150KW, Tesla vrea sa vina cu cele de 300KW pentru Tir-uri. La fel cum benzinariile nu au apararut peste noapte, dovada carutele pe drumurile europene din Romania. In cazul masinilor electrice trecerea se va face in cativa zeci de ani.

    • #61

      Ala care sta la etajul 10 intr-o zona aglomerata, unde de obicei gasesti loc de parcare cu greutate si la 2 strazi distanta… ala CUM PLM O SA INCARCE masina electrica la reteaua de acasa???

    • #62

      se muta la vilă, ce dracu nu intelegi?????

    • #63

      ai o vedere extrem de optimista. dar nu scalezi corect. “daca o incarci acasa cu 3.3KW”… da, daca o incarca doar gigel e minunat. dar ce te faci cand se gasesc 1 milion de gigei sa incarce la 3.3 KW? la noi in tara, si si la fel si prin tari mai spalate cum ar fi inclsuiv marele satan, sar in aer statiil;e de transformare cand dam drumul al aerul conditionat (si pot sa fc pariu ca sunt mai multe masini decat aere conditionate si aerul ala conditionat de obicei consuma mai putin decat o masina).

      si dupa aia zici de statia de 50KW… pai aia iti alimenteaza bateria aia de 30kwh in 36 de minute… pentru 100 si ceva de kilometri. fa un calcul simplu si spune-mi cati kilometri “produce” o benzinarie in alea 36 de minute (sa zicem 5 6 minute un plin si o medie de 700 de kilometri la plin)? cate statii de alimentare iti trebuie pentru a asigura un trafic uzual?

    • #64

      @thebblack consumul de electricitate e dublu ziua fata de cat se consuma noaptea, aparatele de aer conditionat sunt folosite vara in special in intervalul 15-19. In 1910 in New York aveau taxiuri electrice, pentru ca dura mult incarcarea lor, existau statii de incarcare care schibau bateria goala cu una plina.

    • #65

      @mircea: aici mergea o remarca cu furatul curentului de pe scara, dar deja exagerez asa ca ma abtin. Cu romani si curent poti face bancuri o zi intreaga continuu fara sa te repeti.

    • #66

      3 galeti, boss:)))

    • #67

      dw, aia cu schimbatul bateriilor e vrajeala. nu faci decat sa arunci pisica moarta in alta curte. da, reincarcarea masinii s-ar face mult mai repede dar reincarcarea bateriilor goaleva dura tot atat.adica 1. va fi nevoie de mult mai multe baterii cu tot ceimplica asta 2. reteaua de incarcare a respectivelir statii va trebui sa fie cu atat mai mare (nuse vor mai incarca 10 masini ci 100 debaterii => consum de 10 ori mai mare). si asta presupunand ca ai avea de unde… un calcul simplu, probabil nu super exact, dar ca ordin de marime ar trebui sa deao imagine sugestiva, cernavoda produce actual cam 12000 gwh anual afica vreo 30 gwh zilnic.o masina electrica trage cam 30 kwh la un “plin” si produce hai sa zicem 200 de km. asta inseamnacacernavoda ti-ar asigura zi;nic cam un milion de masini,poate mai mult ca nu facem tpti 200km pe zi. asta inaeamnace? poate bucureztiul? cate reactoare trebuie sa mai xonstruiesti la cernavoda ca sa asiguri si restul tarii si consumul casnic si mai ales ala industrial?

      si aia cu consumul scazut pe timpul noptii e de o inocenta induiosatoare. da, scade la jumate, dar cand xonsumul auto va reprezenta 90% din productie, jumatea aiacasnica vfi doar o picatura intr-un ocean.

      cum ammai zis,e o idee frumoasa dar pana la adoptia ei pe o scara suficient de larga incat sa aiba un impact semnificativ mai sunt de facut pasi importanti in domenii conexe (productie, transpirt, stocare) de care civilizatia umana incanu s-a apropiat, necum romania.

      cel mai probabil toate asteavor veni una in rand cu alta dar va dura. lanivelul actual cu combustibili fosili s0a ajuns dupa sute de ani si cu toata pinderea aia din ce in ce mai mare a surselor regenerabile, e din ce in ce mai mare in sensuk de de la la 5% la 8%, de la 8 la 10… restul… tot fosili, aceasi marie dar cu palaria un pic in alta parte.

  18. #68

    Lipaind un pahar de vin mi-a mai aparut o nelamurire: daca ramii in pana prostului ce te faci? Ca acumulatorul “gol’ e la fel de al dracului de greu ca si ala plin. Nu-i ca si bidonul de 10 litri…

  19. #70

    taxe motorina – 50%
    taxe benzina – 52%
    taxe curent electric – 70%

    Deci de data asta, aia de la hotnews au dreptate. Solutia ar fi sa iti incarci masina acasa la tariful “casnic” de 5 ori mai mic. Dar, si asa e naspa. Tariful ala de 5 ori mai mic se aplica la primi 2 Kwh/zi. Dupa ce ii depasesti platesti de 10 ori mai mult. Cum o umplere necesita in medie 35 Kwh, e mai ieftin in reteaua alora cu toate magariile lor incluse.

  20. #71

    Eu merg de 2 ani cu generatorul in portbagaj prin tara. 🙂

  21. #72

    Nu stie nmeni de pe aici ca energia nucleara nu e mai ieftina ci mai scumpa decat cea din celelalte surse?
    Si cea mai poluanta.
    Ca plante care sa digere co2 avem, da’ care sa digere deseuri radioactive care altfel trebe stocate jdemii de ani..
    Da’ lasa ca pentru mandria natuonala avem si noi o bomba cu ceas in curte..

  22. Asa e la noi. Traim in tara in care speculantii si intermediarii o duc cel mai bine. Asta si pentru ca sunt lasati sa faca tot ce vor.