S-a anunțat candidatul USL pentru primăria capitalei. Medicul Cătălin Cârstoiu. Chiar sunt curios de calculele făcute și de niște opinii pe temă, poate nu sesizez eu aspecte. Evident, Firea a fost dată pe făraș pentru că Primăria Capitalei este trambulină pentru președinție. Românii aud mai des de primarul capitalei decât de președintele lor (bine, între noi fie vorba, cred că românii aud mai des de mine decât de președintele lor, dar asta e, mai avem câteva luni și scăpăm, poate ajunge secretara lui Rutte la NATO), iar Ciolacu nu are nevoie de un contracandidat la puterea supremă în românia. Așa că a tras-o pe linie moartă, probabil i-a promis un post de europarlamentar, ceva, ca să o țină pe țață cu poalele jos the end.

Despre medicul vieții…să mă ierte domnia sa, efectiv nu am auzit niciodată de el. Probabil și pentru că nu prea am avut treabă cu ortopedia vreodată. Da, am citit că e finul lui Băsescu și alea, dar influența lui Băsescu e mai mult spre zona Bellu/Reînvierii, nu prea îl văd eu să aibă tracțiune la inamicii lui de-o viață.

Sincer să fiu, din momentul ăsta, mă simt ușor mai relaxat, când vine vorba de alegerile pentru primăria bucureștiului. Pentru că problema mea era cu panarama aia, țoapa aia de Pătârlagele. În rest, nu mă dau în vânt după Nicușor, nu prea a rupt pisica în două de când e primar, adică da, ok, înțeleg că nu ai cum să dai căldură complet în oraș, după 30 de ani de furt PSD. Dar măcar sistemul de semaforizare inteligentă putea să îl rezolve, pentru că asta ne ucide pe noi, traficul ăsta criminal, anii din viață pierduți stând la volan. Așa că dacă iese altcineva…meh, nu se schimbă nimic.

Și pentru cine nu crede că un sistem inteligent de trafic îți rezolvă multe, acum câțiva ani am fost la Madrid, cu niște treabă, am stat vreo 3 zile, am plecat sâmbătă pe la 10 de la hotel. Aveam avion în jur de 12. Îl întrebasem pe recepționer cam cât fac până la aeroport, mi-a zis că maxim 20 de minute, aia e, i trust the locals. Ies afară să mă urc în Uber, am zis că mor încet. Efectiv totul în jur era tapetat cu mașini. E un hotel chiar la piața aia din centrul Madridului. Am zis gata, aici mor, frățică.

M-am urcat în Uber, lipsit de speranță, am stat câteva minute până am ieșit din cercul ăla mare al pieței, după care am ieșit în valul de trafic de pe bulevardul ăla cu 4 benzi. Și știți când ne-am mai oprit? La ultimul semafor de dinainte de ieșirea din Madrid. Iar următoarea oprire a fost la aeroport. Efectiv tot valul ăla uriaș de mașini a plecat în drumul lui, neîmpiedicat de nimeni, într-un timp fantastic de scurt. Și mă gândeam cum e să fii prins așa pe capcana Ștefan cel Mare, în București. 2 ore zici pa, rezolvi scrabble sau îți iubești amanta.

Eh, asta putea face Nicușor. Dar nu a făcut-o. Și nu a mai făcut o grămadă de alte chestii. O să îl coste asta? Vedem.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

78 comentarii Adaugă comentariu

  1. Singura emotie a lui nicusor e piedone, de cirstoiu n-a auzit nimeni iar pana la alegeri mai sunt 2 luni jumatate, o candidatura serioasa pt un necunoscut trebuie lansata cu minim 1 an inainte.

    29
    • #2

      Da, cum a fost lansata pentru Johannis la primul mandat.

      20
    • Iohanis nu era tocmai un necunoscut – era de vreo 20 de ani primar in sibiu, fusese premierul de la grivco, expunerea imensa cu sibiu capitala europeana in 2007…..in plus la iohanis cel mai bine e cand tace ca asa pacaleste pe multi ca ar fi inteligent.

      44
  2. #4

    Nu conteaza ca e toapa, doctorul asta sau vreo matura din partea Uslamului canditati la primarie. Cand o sa ajunga o sa reinfiinteze societatile alea capuse si o sa se puna pe furat si pe construit blocuri de 20 de etaje in parcuri. O sa mai dea mici pomeni la saraci gen ochelari la copii si o sa faca targuri grandioase. Proiectul de termoficare va trece in planul astral ca si asa vine incalzirea globala si din ala nu faci bani. Si chiar crezi ca pe uslamisti ii interseaza ca stai tu 2 ore la semafor ? Ei se vor deplasa in continuare cu o coloana oficiala. Si cu aia ajungi de oriunde in 20 de minute la aeroport si avionul oricum te asteapta. 😀

    34
    • #5

      nu stiu, sefu, ca predictii de astea pot face si eu. imi aduc aminte cand era USR la putere si faceau aceleasi dume, iar doamna ministru ridica din umeri explicand ca nu are timp de prostii de astea.

    • #6

      Nu e același care ținea pe loc transferul în străinătate al arsilor de la colectiv pe motiv că avem de toate în țară?

      13
    • #7

      @Andrei
      Parcă bănicioiu era ministru atunci, cu replicile respective. Nu știu și dacă respectivul decan era undeva mai în spate, pentru ”susținere”.

      5
    • #8

      Si totusi, parca Nicușor ar trebui sa vina cu ,,mea culpa” si sa termine țevăraia de căldură ! Cu aglomerație, fără aglomerație, românașii noștrii au același comportament in trafic , de mahala !

      2
    • #9

      Gabriela Firea primește premiu de consolare: un mandat de eurodeputat / Paul Stănescu: Va fi pe lista la europarlamentare pe un loc eligibil 😀 😀 😀 Am gasit si asta: Gabriela Firea este membru al Uniunii Scriitorilor din 2002.

      5
    • #10

      ar fi si culmea, la ce valoroasa e

    • #11

      Gabriela Firea este tânăra speranță a poeziei contemporane; am parcurs pe nerăsuflate opera distinsei. Doar un exemplu al velocității celeste în titlul “Spune-mi”

      În mine fiind
      Ca verdele în frunza de alior,
      Nu te voi părăsi niciodată,
      Spune-mi zănatecă
      Zărpălatecă, zăpăcitoare
      Zăpăitură, zăpor.
      Sârmuliță în coor.

      26
  3. Din pacate suntem (a n-spe mia oara) in postura de a vota raul cel mai mic.

    Asa ca mai bine povesteste-ne cum e prin Navodari.

    6
  4. #13

    Eu am ajuns la concluzia că șeful la noi este dom’ profesor. El a pus ficusu’ acolo (incredibil cum am putut toți să uităm de “premierul de la grivco”…), el a avut primăria și o vrea înapoi. Deci la PMB, dacă țoapa nu are prima șansă, vine Piedone. Iar USL pune candidatul care să rupă cel mai puțin din voturile alea (eventual să ciupească ceva și de la ND). Simplu, nu?

    18
    • #14

      De aceeasi parere sunt si eu. Omul a fost la puscarie si acolo a avut timp sa se gandeasca la ce a facut gresit din punct de vedere politic (nu la ce a furat, ca acolo nu are probleme de constiinta). Si pare-se ca si-a dat seama care e schema castigatoare: de cate ori ati mai citit/auzit de el in ultimii ani? S-a dat la fund si misca de acolo papusile (Ciolacu, Johannis etc).

      8
  5. #15

    Pe asta cu primaria bucurestiului trambulina pentru Cotroceni nu o inteleg. Bucurestiul a avut 12 primari dupa 90 si doar unu a ajuns presedinte.

    39
    • #16

      Din astia 12 cati au fost de la PSD ?

      4
    • Practic in 35 de ani de la revolutie psd a avut primar la bucuresti timp de 12 ani (oprescu 8+firea 4) iar la nivel national asa-zisa dreapta (pnl, pdl, cdr, usr….) au fost 23 ani la guvernare (din care 4 cu psd) si au avut 24 de ani presedintele.

      7
    • #18

      @Constantin
      Uite aici un link pentru un update referitor la cat a guvernat PSD in Romania dupa 1989. Tu ai niste calcule cam eronate si aproape rezulta ideea ca PSD este o victima nevinovata a politicii practic o fecioara neprihanita.

      2
    • Astept link-ul…psd a fost fara ass-zisa dreapta la guvernare intre 90-96 (am inclus aici si pe draga stolo membru important si in conducerea pdl si pnl sau petre roman fondatorul pdl) – 2000-2004, partial 2014 si 2015, 2017- partial 2019 deci in total sunt 13 ani + 5 ani impreuna cu pnl sau pdl (am gtesit antetior cand am zis 4 ani)

      2
    • #21

      @Constantin
      Am dat cu intarziere linkul.Nu zic ca ce spune acolo este litera de lege dar analizeaza si da o parere.

    • @gigi – lasand la o parte ca articolul ala e de acum 7 ani, petreanu ca restul “deontologilor” de la europafm gen colonelul turcescu sau moise guran, include guvernarile pdl-psd (2009) si psd-pnl (2012-2014) la psd iar la pdl si pnl nu include acele perioade, lasand la o parte ca pnl=pdl=cdr.

  6. #23

    N-are nici o emotie la cum arata acum piata. Da’ pan la alegeri cine stie ce mânarii-intelegeri mai fac astia. A zis bine maimutoiu ala de rares bogdan, apropo de piedone primar in locu lu sordan….scapi de dracu si vine ma-sa.
    Cat despre trafic, asa e, n-a miscat nimic. Simt asta dimineata, cand sint 10 masini pe drum si din cele douăj de semafoare pe care le am in drum, vreo 15 le prind pe rosu. Merg 100 de m zbang rosu, mai merg 200 zbang rosu. Si tot asa. D-aia abia se taraie si autobuze-tramvaie si toate alea.

    8
    • #24

      asta cu rosu e criminala frate. merg pe bulevard principal, din rosu in rosu, desi merg cu viteza legala. ar trebui sa am macar un 60, minim, ca sa pot prinde verdele urmator.

    • #25

      De unde rezulta ca semafoarele sunt sincronizate perfect, dar la viteza de smecher. Sunt facute pentru alde Gabitza Oprea, cand are de ajuns urgent la pensat si nu gaseste antemergator in timp util.

      20
    • Stati sa vedeti la cluj unde dupa ce s-a deschis noul pod peste somes de langa parcul feroviarilor, pe o distanta de 100-150 de m sunt 3 semafoare nesincronizate, eu n-am mai vazut nicaieri asa ceva si am condus in mai mult de jumatate de europa.

      6
    • #27

      Nu-s sincronizate la nici o viteza. Eu ma deplasez in bucale preponderent pe 2 roti. 2 roti invartite de un motor potent, nu vreun scuter lesinat. Am incercat toate vitezele posibile. M-am lansat ca din prastie c-am zis ca poate poate. Nici o sansa. Era sa fac si-un mare stoppie din cauza acestei iesiri prostesti. Cum se pune verde la semaforu unde sint, vad in zare (200m pe google maps) celalalt semafor care dupa 2-3 sec devine rosu. Si repet, ciuciu trafic la ora aia.

      10
    • #28

      No, veniti la Iasi sa vezi cum pe ditai bulevardul, pleci glont de la semafor primul, mergi cu 80 si tot prinzi galben la urmatorul. Sa le trag la casca cu UTI lor cu tot. S-au bulit toate semafoarele saptamana trecuta si sa vezi ce, nu era deloc aglomeratie. Treceau cate 2-3 masini din fiecare sens lejer. Cand merge semaforul, coada are cativa km dimineata.

      9
  7. citisem la un moment ca a avut ceva probleme cu semaforizarea aia. Dar nu pot sa confirm chestia asta.
    plus ca mai sunt niste chestii: madrid/bucuresti

    1. Madrid are o densitate urbana putin mai mica decat bucurestiul. 6000/8000
    2. Madridul are mult mai putine masini pe cap de vita furajera decat bucurestiul. 0.6 la 0.9, gen
    3. Presupun ca madridul are si ceva centura, nu imi mai amintesc bine.
    4. nu stiu cum e cu trecutul pe rosu

    Practic, semaforizarea inteligenta merge pentru ca pusca toate chestiile astea, cap coada. degeaba ai semaforizare inteligenta daca tot al 1lea bucurestean e in masina si merge undeva. Daca a trecut unu pe rosu te-ai pishat pe ea de “inteligenta” 🙂

    32
    • #30

      5. trebuie construit un aeroport la capatul lui Stefan cel Mare…..

      16
    • #31

      Domnu, comparatia cu densitate urbana civilizatie si alte cacaturi devine valabila doar in discutia ”de ce sistemul inteligent de semaforizare perfect functional din Bucarest nu are acelasi succes ca ala din Madrid”. Momentan explicatia este Madridul are si Bucuresti pula.

      6
    • #32

      Macar s-o faca. E buna macar pe weekend sau la ore d-alea foarte matinale sau noaptea. Că si cand e vacanta si bucurestiu e gol, nu e o placere sa prinzi toate alea rosii duminica la pranz.
      Si daca ar face rahatu asta, ar merge mai bine inclusiv transportu in comun. Ca stau si alea la aceleasi semafoare. Si poate asa sint atrasi mai multi umani de autobuze-tramvaie etc. Da’ cand tramvaiu face 50 de min pe 7 km, normal ca aleg masina proprie. Ca oricum ai da-o, daca nu e accident sau ceva lucrari, tot ajungi mai repede decat cu rahatu ala de tramvai. Si in conditii mai decente, nu sa miros toti aurolacii, mai ales acu pe frig, ca intra la caldura.

      9
    • evident ca ajuta. Macar varianta de suedia, unde toate semafoarele is pe rosu, dar au camere si te vad. Si..daca esti singur se face verde.
      Doar ziceam ca nu ar face o revolutie revolutionara in trafic, treaba asta.

      7
  8. #34

    Atata lipsa de viziune la PSD, pardon PNL…pardon hotii astia batrani nu am vazut niciodata…sa fie oare inceputul unei noi Romanii? nu neaparat mai buna( vezi AUR) dar macar alta paradigma dAcat USL. MA refer sincer si la parlamentare/prezidentiale.

    3
    • Madrid are centura cu 6 benzi (in unele zone sunt 8 benzi) + 2 benzi de urgenta care se deschid in functie de trafic. Dar chiar si asa eu deobicei am prins aglomeratia mai ales in zona aeroportului barajas.

      5
  9. #36

    Domnul Carstoiu este alegerea perfecta. Eu personal as fi mers pe alta varianta, doamna Lazăr Daniela Giorgiana, Director de ingrijiri la INSMC. dar na, e clar ca oamenii stiu care este cartea castigatoare.

    8
    • #37

      Am un văr, gropar la Bellu, voiam să-l propun pe el că e meseriaș, le face niște cruci, primă calitate…

      16
  10. #38

    Oho, a scos Uber varianta pentru smecheri, se numeste Uber Melc. Ma uit acum in aplicatie si am mutiple optiuni pentru Timpuri Noi – Lujerului, mai toate vin in 2-3 minute si costa 30-40 de lei. Uber Melc vine in 15 minute si costa 230 de lei! Asta inseamna sa fii smecher: nu te grabesti niciunde si platesti oricat. Sper sa ajung si eu asa intr-o zi; sa ajung smecher, Uber Melc de smecher.

    14
  11. #39

    Deci semafoarele sunt sincronizate, chiar voi ati spus, nu inteleg critica! Bine ca sunt sincronizate pe rosu… astea sunt detalii!

    9
    • #40

      Pai e e un fapt binecunoscut ca uneori se intampla sa le sincronizeze stopul

      4
  12. #41

    Care e faza cu Patarlagele? Ultima oara cand am trecut pe acolo era in judetul Buzau.
    Toapa e din Bacau.

    5
    • #42

      E cumva o denumire care a prins si un al doilea inteles, pe langa cel cunoscut. La fel cum spui despre un taran ca e din Cucuietii din Deal, sau despre un nedreptatit intelectual ca e ardelelan.

      6
    • #43

      sau despre un muresean maramuresean ca e ardelean

    • #44

      Sau un maldavan care nu se poate caca de foame; consecinta fiind ca aude si voci care ii transmit ca sarcasmul folosit in orice context e o forma de inteligenta. Sa ii mai adaugi in caracterizare si adjectivul betiv e pleonasm deoarece asa vine cu setarile din fabrica.

      4
    • #45

      Salut, Anton!

      6
  13. #46

    Perversi rau noi ca natie…
    Pana de curand toata lumea urla ca principala problema e caldura. Primul repros adus oricarui primar.
    Acum ca Nicusor a inceput sa miste pe subiect, in paralel cu scoaterea primariei din faliment, si-au dat romanii seama ca n-au panselute, ca n-au trafic inteligent, ca n-au excursii vouchere de biciclete.
    Nu-i problema, sa plece naibii Nicusor, las ca vin gospodarii.
    Carstoiu a facut Spitalul Universitar de renume mondial….oh wait…

    45
  14. #47

    intamplator cand mancam acum 1 ora era tv pe b1. prezentatoarea spunea ca in nush ce sondaj de opinie doctorul vietii are 60% notorietate in bucuresti. eu ma invart prin orasul asta si pariez ca e imposibil asa ceva. refuz sa cred ca 6 din 10 bucuresteni au auzit de doctorul cirstoiu. are zero sanse si ca sa-i dea mumu lu firea pana la capt i au propus sa o puna sefa de campanie :)))))))))))))))

    27
    • #48

      A spus un tip la Digi că sondajul cu piedone pe primul loc e manipulat, în nici un caz nu poate fi adevărat (omul are ceva contact cu publicul).

      3
    • #49

      Zicea Vadim ca asa se procedează. Scoți sondaje din burta ca să justifici frauda.

      7
  15. #50

    Ce a fost la gura lui Firea cand a aflat ca doctorul va fi candidat, efectiv cele 500 de icoane din casa si-au acoperit urechile.

    42
  16. #52

    Mini-odă mie insumi

    Bagă tare
    RIO MARE
    la valoare
    d-aia mare ,
    ca esti tare fratioare
    Mai nene pensionare

    3
    • #53

      Auzi, cum se scoate antifurtul de la RIO, sa manance si gura noastra ca bosii?

      10
  17. #54

    Vai, dar si eu am patit ca seniorul. Numa’ ca in ’92, Nurnberg. Aglomeratie mai mare ca astazi in Bucuresti, mai ales ca intr-o anumita intersectie se uneau 3 orase (sau zone, nu am retinut): Nurnberg, Furth si Stein. De oriunde plecai, daca prindeai primul semafor pe rosu, e, ala era si singurul pana ieseai din oras. Daca il prindeai pe primul pe verde, na, bed lac, nu mai vedeai rosu pane ieseai.
    Cu titlul de fun (si biensur offtopic), bagasera amezi mari pentru vorbit la telefon la volan (vreo 2,000 DM) si era asa, un curent, vorbeai unii la telefon, erau opriti de politie si se dovedea ca de fapt se prefaceau ca vorbesc, erau niste dummy-uri de plastic/ lemn. A, si tot la moda era “die hande”, o mana falsa cu ceva maneca de haina si cu urme false de sange, o prindeau la portbagaj iar lumea panicata suna la Notruf 112 – pana si-au luat amenzi de i-a usturat in koor.

    2
    • #55

      Lasă bre, că și eu am traversat Buzăul în cîteva minute, acu’ vreo 10 ani. Nu c-ar fi ăsta vreun megalopolis, dar toate semafoarele de pe bulevardul central erau sincronizate pe verde, n-am oprit la nici o zebră.

    • #56

      daca o luai pe jos, pe la mec, tot 10 minute faceai. dar te infectai cu moldovenism:))

    • #57

      Nurnbergul e probabil cel mai smecher oras in privinta legaturii oras-aeroport. Tot ce trebuie sa faci e sa ajungi la o statie de metrou. Si de acolo sa iei metroul U2 sau o legatura pana la U2. Care metrou U2 te lasa fix in aeroport.
      Circula l fiecare 2-3-4 minute, fara ambuteiaje ca e metrou, deci in orice colt al orasului esti, nu ai cum sa faci mai mult de 20-25 minute…

      5
  18. #58

    Legat de sugestia ca semafoarele inteligente pot sa ajute, e bine de citit despre asta “Jevons Paradox, suggests that efficiency improvements can sometimes lead to increased consumption rather than the intended conservation.” Semafoarele inteligenta ajuta doar daca fac parte dintr-un pachet urban foarte mare. Sunt orase in Romania cu semafoare inteligente si nu ajuta prea mult.

    Trebe asa:
    1. Corelat capacitatea drumurilor cu numarul de masini. Adica scos masinile din oras ca nu ai spatiu de marit drumurile.
    2. Transport alternativ cu cai dedicate. Tren, metrou, benzi pt autobuze, etx
    3. Cai pietonale/benzi pt biciclete integrate, cu semafoarele lor, parcarile lor, fara sa se intersecteze cu drumurile pt automobile
    4. Optimizat fluxurile de tranzit prin corelarea orarelor mijloacelor de tranport publice, densitatea lor, semafoare inteligente, etc
    5. Sistem de control, incurajare/penalizare. (Tichete eco, parcari PR, camere radar, blocaje artificiale de reducere a vitezei de tranzit pe strazile residentiale).

    4
    • #59

      poate m-am exprimat gresit. in bucuresti exista un sistem inteligent de dirijare a traficului, instalat si implementat in tot orasul de acum vreo 10 ani, daca nu mai mult, pe care nu l-a receptionat primaria si nu e folosit.

    • #60

      Contracte atribuite in 2014 catre UTI Grup (~21 m€) pentru sisemul de monitorizare (pentru inlocuire semafoare tot UTI a avut in 2011 un contract de ~4 m€) si catre Cristalin Project Management pentru mentenanta (~1 m€).
      In 2015, undeva prin luna iunie a incetat sa functioneze.
      Mentenanta a fost pe 1 an.

      6
  19. #62

    nici macar nu trebuie sincronizate semafoarele. trebuie doar folosite camerele instalate in intersectii pentru a amenda numarul relativ infinit de idioti care trec pe rosu, pe linia de autobuze, pe linia de tramvai (pe dupa refugiu), care blocheaza intersectia etc
    o idee e sa ii beleasca si retarzii aia de la rutiera pe cei care isi lasa masina in strada pe avarii sau pur si simplu aiurea parcata.
    in doua saptamani o sa fie trafic ca in anii 90.

    8
  20. #63

    Mie îmi pare că se repetă scenariul de la Oprescu: nu și-l pot asuma oficial pe Piedone, pun un iepure (Cârstoiu) și în spate aparatul de partid va munci ca să îl susțină pe Piedone, sperând ca Nicușor să plece după fenta cu Cârstoiu

    12
  21. #64

    E manevra 2008. Cand si pesede si penele au avut candidat la sanchi, oprescu fiind “independent”. Doar ca noi ca natie suntem din ce in ce mai imbecili si vom vota un hot si mai mare decat oprescu si cu siguranta mult mai putin rasat, piedone

    7
  22. #65

    In Bucuresti nu a fost si nu este un sistem semaforizat inteligent. Sunt cateva bucati dar care nu sunt conectate si corelate. Si fix cum am spus, faptul ca mergi bine cale de 3 semafoare pe care le “prinzi”verde inseamna ca dai intr-o intersectie care e blocata pentru ca nu e corelata cu prima retea.

    Sunt 260 intersectii acum semaforizate inteligent, cat de cat. Dar nu inseamna ca formeaza fluxuri continuue decat ocazional. E un plan sa le duca la 800. (nu are rezolva mare lucru datorita celorlalti factori pe care i-am mentionat).

    Dar, poti sa pui te rog sursa de unde ai informatia ca exista un sistem semaforizat pt Bucuresti care asteapta doar receptia?

    5
    • #66

      cauta si tu pe google sistem inteligent monitorizare trafic bucuresti, ca e de prin 2009.

    • #67

      am cautat si zice ca este functional, e un sistem construit de UTI prin 2008 si acopera partial orasul. “În ultimii 13 ani, doar 237 de intersecţii au fost înrolate în Sistemul de Management al Traficului.”

      promitea atunci (de la UTI citire): imbunătățirea condițiilor de trafic cu 15-18%

      se pare ca in febr 2023 s-a inceput in nou proiect care sa extinda si actualizeze sistemul vechi cu un buget de 25 mil eur.

      5
    • #68

      Am lucrat in domeniu pana prin perioada aia, Bucurestiul a avut un sistem de semaforizare centralizat facut de UTI cu Swarco. Dar problema e asa: daca nu exista drumuri care sa preia traficul nu are cum sa faca minuni, semafoarele sincronizate pot deveni intentionat desincronizate daca traficul optimizat nu are unde sa se duca, pentru ca multe blocaje mici sunt mai bune ca unul mare.

      www.swarco.com/stories/bucharest-cluj-romania

      7
  23. #69

    niciun sistem inteligent nu o sa rezolve problema taranului de oras care se incadreaza pe banda gresita (ca e mai scurta) si pe urma opresc 15 masini ca sa il lase pe bivol sa reintre in banda. solutia ar fi politie prezenta sau camere, dar sunt ocupati cu statul in boscheti.

    sa nu mai zic de blocat banda 1 ca ai treaba sa iti iei tigari. intr-o zi, un bizon blocase banda de intermitent dreapta pentru ca avea de luat un tort de la cofetarie. imi venea sa i-l fac guler.

    2
    • #70

      da, lipsa politiei si a monitorizarii este cumplita si e sursa tuturor kkturilor. in loc sa rupa pe amenzi in intersectii, ei stau la spaga pentru depasirea vitezei, ca acolo e problema

    • #71

      sunt zeci sau sute de locuri in Bucuresti unde nesimtitii incalca regulile ca sa ti se bage in fata. toata lumea le stie, toata lumea e frustrata ca le merge. numai politia nu stie niciodata unde sunt acelel locuri.

      5
  24. #72

    Semaforizare inteligenta? Da la Madrid!
    In 2016, inaugurare cu surle si trâmbițe la Galați. Intr-un an/doi de înjurături , 50% de semafoare au fost date pe intermitent. Înjuram si azi. . .

    2
  25. #73

    Medicu’ Cîrstoiu este medicu’ “avem de toate”. Luau ăia carcalaci din spitale după Colectiv și el spunea că avem, e bine, e ca pă Germanea. Plus că dacă-mi aduc eu bine aminte a și refuzat o perioadă transferul unor pacienți în țări unde poate aveau o șansă. Cred că cel puțin Alex Hogea ar putea fi considerat o victimă a lui, medicul minune i-a refuzat transferul de două ori și Hogea a ajuns la Viena abia după 5 zile de când transferul era medical posibil. Prea târziu, de altfel.

    Dar este normal să se uite cine este Cîrstoiu. Singura amintire pe care o păstrează românii este a mititeilor și a cefei de porc, doar la chestiile astea două răspunde memoria lor.

    9
  26. #74

    Piedone e ce vrea PSD, nu doctorul. Asta e pus de forma sa ii ia lui Dan voturile care ar fi venit de la o parte din liberali. Votantii PSD nu il vor vota pe doctor, e prea necunoscut pentru ei si prea cu carte, ei fiind niste idioti analfabeti. Piedone e pe calapodul lor. Vesnica lupta, prostime vs intelectualitate.

    9
    • #75

      Cam ai dreptate, din păcate…

      2
    • #76

      I-am gasit si slogan lu piedone:

      ** UN FOST PUȘCĂRIAȘ **
      PENTRU O PÂRNAIE DE ORAȘ

      7
  27. #77

    Piedone e ce vrea PSD, nu doctorul. Asta e pus de forma sa ii ia lui Dan voturile care ar fi venit de la o parte din liberali. Votantii PSD nu il vor vota pe doctor, e prea necunoscut pentru ei si prea cu carte, ei fiind niste idioti analfabeti. Piedone e pe calapodul lor. Vesnica lupta, prostime vs intelectualitate.

    2
  28. #78

    Traficul suntem noi, toti din Bucuresti. Cum circulam in Bucuresti? Cu picioarele. Rosu? da-i repede ca abia s-a pus de 5 secunde. Pieton? Da-l draku. E banda de stanga/dreapta? Ii fac pe fraieri ca eu merg inainte. Sina de tramvai? Banda mea. Am treaba aici si nu sunt locuri de parcare? 30 de minute pe avarii?
    De ce facem asta? In primul rand de frustrare ca ne pierdem viata in trafic si in al doilea rand, ca nu exista repercusiuni.
    Daca politia si-ar face treaba, ar da amenzi pe rupte si i-ar fi atat de usor, ne-am mai civiliza. Daca ai 3 echipaje de politie pe stefan cel mare intre Obor si Dinamo si fiecare te opreste ca nu ai centura, deja ai minim 6 puncte si vreo 5-600 de lei de plata la amenzi. Parca nu te mai strange centura. La fel si cu telefonul la volan si cu mers cum vrei tu numai nu cum trebuie, cu parcarile aiurea si tot asa. Apoi sa apara si fiscu sa incaseze amenzile, ca unii le arunca direct pe geam in intersectia urmatoare. Ai 3 amenzi neplatite? Pac, roata blocata si masina se retine pana la plata amenzilor, maxim 60 de zile in parc de masini apoi se vinde la licitatie.
    Si sa scoti politia pe strazi nu iti trebuie sistem inteligent, benzi speciale de autobuze sau altele. Trebuie sa fie ordin. Degeaba mai sunt unii locali, gen aia de la 4 care daca parchezi aiurea pe unele bulevarde apar instant si te amendeaza daca rutiera sta in boscheti.
    Si daca facem sistem inteligent de trafic si nu rezolvam abaterile din trafic, tot aici o sa fim si tot pe Nicusor o sa il injuram ca a facut in sistem de kkt si sigur e mai rau ca inainte (normal ca e mai rau ca intre timp au mai aparut niste masini in Bucuresti iar strazile sunt tot alea).
    Cum faci sa nu mai ai 5 masini pe cap de locuitor in Bucuresti, e alta discutie.

    Sunt curios daca ala din Madrid intai isi cumpara masina si apoi zbiara dupa loc de parcare sau intai se intreaba unde ar parca masina noua fara sa scape de cea veche.

    1