i love my car

Vreau să cumpăr o trotinetă de mașină pentru soție, să meargă la munci cu ea, terminându-se concediul de maternitate. Dorințele sunt mici, să aibă servo, aer condiționat și 4 roți, gen Ford Ka, Lupo sau Corsa. Nu vreau să dau mai mult de 1000 și puțin de euro, maxim, pentru că nu face mai mult.

În fine, alta era ideea. Azi, pe drumul spre dală, trecem pe lângă un Corsa din 2001 parcat pe trotuar, cu afiș pe el, de vânzare și proprietarul alături. Preț 2950 euro. Vă dați seama că am idee de prețurile care se practică la mașinile de gen, așa că îl întreb pe om dacă mai lasă din preț.

Sigur că mai lasă, o dă cu 2900, ultimul preț. Mașina e în stare impecabilă, a avut grijă de ea ca de nevastă, are taxa plătită și, ce e mai important, e primul proprietar. Bine, nu am înțeles cum e primul proprietar din 2001, cu taxa plătită, dar nu de spre asta e vorba. Ne-am despărțit amiabil, el crezând că îl înjur spunându-i că mai mult de 1000 de euro nu face.

Asta e marea problemă cu primii proprietari ai mașinilor.
Oamenii și-au cumpărat mașina cu dragoste, poate a fost chiar prima lor mașină după căruță sau dacie, au făcut eforturi uriașe să o plătească și au mai și dat o pălărie de bani pe ea, de nouă.

Prin urmare, ei nu mai pot avea o idee despre valoarea reală a mașinii. Tărăboanța are deja valoare sentimentală care, în mintea proprietarului se transformă în valoare bănească, pentru că sentimentele noastre întotdeauna sunt de vânzare. Și atunci încearcă să își înăbușe sentimentele cerând mult mai mulți bani decât face.

De asta, de fiecare dată când văd într-un anunț formularea Primul proprietar, am și trecut mai departe.
Prietene, nu vreau să fac sex cu femeia ta, ci doar să conduc o mașină.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

60 comentarii Adaugă comentariu

  1. Bre, eu mi-am luat Polo-ul înainte de criză, în 2007, cu 5700 de euro. Din 2001 bineînțeles. Acu’ nici bătut nu l-aș vinde știind că nu valorează mai mult de 1500. Mai ales că încă o duce binișor. Prefer s-o duc când o pica direct la groapa de gunoi.
    De aia am tendința de a-i înțelege pe ăștia cărora le e greu sa se despartă de-o mașină pe care-au dat bani suficient de mulți pre-criză.

    • #2

      pai…sa nu o vanda, daca se desparte greu de ea. inteleg foarte bine sentimentul, nici eu nu as vinde-o pe fofo, cu maxim 4000, cat face acum

    • Bre, omu’ are o nevastă acasă. Dacă nevasta îi transmite suav “vinde naibii gioarsa aia”, omu’ încearcă să se execute. Da’ în așa fel încât să-i poată spună jumătății “vezi dragă, nimeni nu vrea s-o ia, doar nu o putem da pe degeaba…”

    • #4

      :))))))) buna explicatie:)))))))

    • #5

      Mai este si chestia ca omu daca o are de vreo zece ani, stie ce piese a pus pe ea si ce piese i-ar mai trebui.
      Eu am vindut atv-u pt ca plec in anglia si l-am dat cu pret de duca. In juma de ora a venit mecanicu cu care am mai lucrat la el si l-a luat fara sa comenteze, direct banu. Il mai coafeaza putin si scoate 500 de euro lejer.

    • #6

      Imi aduc aminte de unul care in 2010 voia sa isi vinda pe internetzi o Nova din ’99 si spunea, citez:
      “Are tabla perfecta. 1000 de euro mi se par destul de putini. eu am dat pe ea 2500 si am luat-o cu 20 000 la bord.”
      Ce isi schimba omul perceptia cand e de cealalta parte a baricadei.

    • #7

      nu si-o schimba, am zis ca il inteleg perfect. si am mai zis ca nu mi-as vinde fordul cu banii pe care i-as lua acum. unde e schimbarea perceptiei?

    • ce chestie, am luat polo classic in 2006. era din 2001 masina. am dat 5600 pe ea, normal erau si mai scumpe. acum se da cu 1000-1300 ceea ce nu accept. am bagat bani o gramada in foarte multe componente. e o diferenta uriasa sa o iei cu 900 euro din germania dar sa fie “originala” adica a doua zi sa incepi sa ii schimbi tu pe banii tai sau sa iei una la 2 mii si ceva dar sa aiba multe piese schimbate, bineinteles real si cu dovezi.

  2. #9

    Probabil primul propietar roman, masina fiind cumparata din Germania, unde evident a avut un singur propietar, un profesor care o tinea numai in garaj, el mergand la serviciu cu bicicleta, ca vorba aia, toata lumea stie cat de amatori de miscare sunt nemtii.

    • #10

      evident. sau, in cel mai rau caz, un director de la o firma mare, care o tinea in garaj, pentru ca avea masina de la serviciu

    • #11

      Ne, nu director, era a unei secretare care avea masina de serviciu deoarece era amanta directorului si ala o plimba peste tot si de masina, revizii, etc, raspundea soferul directorului care nu vroia sa o supere pe amanta directorului si care…etc, etc, la 2900 euro e chilipir.

    • #12

      da-l dracu de propRietar. Am crezut ca e greseala de tastatura, dar ai scris de 3 ori la fel.

    • #13

      Eu asta am auzit-o cu urechile mele : “a fost a unui doctor, da’ mergea putin cu ea ca era mai tot timpul cu ambulanta”

    • #14

      ahahahahhaha:)))))

    • #15

      am un unchi medic cu masina din 2001 statuta in garaj si cu 50-60mii km in bord, doar ca nu era vb ca merge cu ambulanta ci sta la doua strazi de spital… iar masina nu e de vanzare decat peste vreo 10-15 ani cand da ortu popii si atunci o va duce cineva la remat cu vreo 80mii km…

  3. #16

    Cei care se pricep mai bine, ziceti-mi si mie cam cu cat as putea vinde un Logan 1.5 DCI luat in vara lui 2006 nou ? 65 CP, fara AC, geamuri fata electrice, are momentan 75K km. Nu ma pricep deloc si nu am studiat piata.

  4. #23

    Asta se poate aplica si in cazul apartamentelor! Sunt multi proprietari care inca au vise umede cu 1500 euro mp pentru o cocioaba comunista insalubra, pentru ca ii leaga sentimente puternice si amintiri frumoase de aceasta cocioaba, ca acolo au trait parintii si acolo au facut primul rahatel, uitand ca pretul cerut nu este acelasi lucru cu valoarea, iar apartamentul are zeci de ani vechime, instalatii de toata jena, miros de vechi sid e ghena, subsol plin cu apa, gandaci, vecini care au spart cu frenezie peretii interiori, ca la un viitor cutremur sa fie caderea mai lina 🙂 ! Asa ca proprietarii de rable si de cocioabe vechi sunt liberi sa astepte mult si bine de acum incolo. Piata e mare, iar cumparatorii au invatat sa fie selectivi 🙂

    • #24

      Nu uita de cei care inchiriaza apartamente/case de zici ca arata dupa razboi…

    • #26

      oare e la misto?:)))

    • #27

      Securitate:
      ABS, airbag-uri, ESP, EDS

      Sigur sunt functionale, sau macar poate dovedi ca au functionat airbag-urile o data

  5. #28

    Si eu o iubesc pe Ciresica mea (da, are nume, e rosie, nu radeti) dar cred ca totusi m-as uita la niste preturi comparative inainte s-o pun la vanzare. Banuiesc ca stim majoritatea care avem masina ca nu e o investitie. O iei cu x lei si niste ani mai tarziu o vinzi cu x/5 lei. Astea-s masinile, tre sa te impaci cu gandul, las-o naibii de valoare sentimentala O_O.

  6. #29

    Deci cauți o mașină mică, ieftină, cu servo, AC și 4 roți? De ce nu Matiz? Știu, o să spui că n-are servo. Ba are, servofrână.

  7. #35

    2950 EUR nu cred ca iau nici eu pe Ibiza mea din 2008, in conditiile in care are <90 000. Asta e nebun cu Corsa din 2001?

  8. #36

    Am un amic care vinde un Ford K adus recent din Germania.Daca te intereseaza te pun in legatura cu el. Cere cam 950 EURO. 🙂

  9. #39

    Eu am vazut recent o masina vanduta de primul proprietar, veche de 1 an, care cerea cu 20% mai mult decat pretul de lista.

    Saracul o luase in leasing, probabil bagase si ceva optionale si peste el venise dealerul cu o oferta discountata puternic.

    I-am dat un mail politicos si i-am spus ca ii ofer jumatate din cat cere, dar fiind ca pretul de lista este cel care era si i-am dat linkul. Nu s-a obosit sa raspunda.

    Totusi, treaba cu primul proprietar este de urmarit cand cauti o masina (mai) scumpa. Acestora la scade valoarea mult si, dupa doi ani, le iei cu maxim 50% din cat costa de noi.

  10. #42

    :)))) Buna asta. Te rog vorbeste cu taica-meu ca poate il convingi ca Hyundai-ul Tucson din 2007 dupa anumite probleme la filtrul de particule si altele, n-are cum sa o vinda la peste 12.000 euroi. Eu incerc sa-l conving, el tot viseaza :)) De fapt pardon, nu viseaza! Imi tot serveste vesnica replica “cum sa o vand sub daca am dat X pe ea?”

  11. #43

    Eu am masina luata de noua, cu o caruta de bani. Stiu sigur cat face masina mea daca o vand acum, asa ca am de gand sa o folosesc pana cand ajung s-o dau la Rabla. Slava Domnulului, japonezii au facut-o ca lumea, in 100k n-am avut probleme cu ea.

  12. #44

    Orice masina, de fapt orice lucru care a trecut prin mai multe maini este distrus.
    Pe unde am lucrat, masina care avea un singur sofer, era in stare buna iar masina pe care o calareau toti, arata si mergea ca dracu’.
    Ideea cu primul proprietar este de a exclude samsarii de masini, care aranjeaza harburile sa te tina cat mergi in proba si apoi sa te lase incet toate piesele precum si pe astia care le hingheresc doua-trei luni si dupa aia le vand plus ca poti avea probleme la acte.

  13. #45

    de ras cu romanii astia nu alta, e impecabila toti spun, si daca nu te-ai folosit mult de ea, daca o ai din 2001 si o tii in parcare spune multe. La 3000 de euro iti iei motor fain de viteza. Cu 1000-1500 gasesti gioarse dinastea in stare buna pe siteurile de vanzare.

  14. #46

    Oricum la 1000 euro ..treaba e cam cu doua taisuri. Excluzand primii propietari ( ca fapt divers am un unchi care are o lada europa –sau ce era prin 2003, luata nou nouta care are sub 10000km, dar cred ca o sa o ia pe lumea cealalta ca prefera sa o mai stearga de praf in garaj), cat dai atata face. Dai 1000euro, masina aia o sa mai inghita cel putin atata. Sa nu imi zici ca vreio iubire de o vara , ca mai mare bataie e inmatricularea si apoi radierea daca te plictisesti de ea. Succes oricum! Forf K chiar merita toti banii, dar mare atentie la caroserie si sa nu aibe caseta de directie bulita! Cam greu totusi la 1000 si sa fie in mintile ei!

    • #47

      nu ma deranjeaza sa mai bag 1000 de euro in ea, daca dupa aia am o masina decenta si daca nu trebuie sa ii bag toti odata

  15. Doar atat merita sotia? Masina de 1000 de euro? Cred ca ai mancat un 0 pe undeva sau ea nu a vazut postarea 😀

    • #49

      Pai eu vb serios si tu ma iei la …. masina este adusa de fapt din Austria…

    • #50

      nu nu, era o gluma, nu te iau in basca:) zi-i sa imi trimita niste poze si date despre ea pe noreply la arhiblog punct ro, sa vedem. multumesc frumos.

  16. #51

    Doamna are un WW de vânzare: youtu.be/qG4IaHgqH00

  17. Citind comentariile de pe aici brusc mă simt mai bine. Deci nu sunt singurul care a rămas cu o maşină pe care prefer s-o duc la groapă decât s-o vând pe 1000 de € 😀

  18. #53

    nu sunt absurd, normal ca ai dreptate. dar situatia ta e cea ideala si e foarte rara. nu sunt vreun mare norocos

  19. #54

    crede-ma, am timp. si rabdare. de anul trecut ma coiesc cu masina asta:))

  20. #55

    vezi ca ford ka are consumul cam mare (mai ales in oras unde am impresia ca o sa fie folosita ) – forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=55&t=16067&start=350
    o varianta ar putea fi toyota yaris prima generatie sau tripleta c1/107/aygo – toate cu motorase de 1l sensibil mai prietenoase cu buzunarul

    • #56

      Toyota Yaris cu motor de 1l e excelenta, am folosit si eu una cateva luni. Nici cea cu motor de 1.3 nu consuma mult. Ambele luate din Germania, aprox 8 ani vechime, zero probleme.

  21. #57

    Un coleg si-a luat un Focus din 2010, anunt pe net (in mai multe locuri) la 65k km.
    La fata locului: 165k km pe bord. Explicatie samsar: am pus un 1 in plus din greseala, nu ma pricep la calculatoare 🙂

  22. Am vandut 2 masini pana acum. De fiecare data, inainte sa le vand, ma uitam la preturi pe autovit si altele de genu’, ca sa stiu cat sa cer. Si ma ingrozeam cand vedeam preturile de acolo: in conditiile in care eu imi evaluasem (prima) masina la ~1300 de euro, pe autovit cereau 2500-3000 de euro. 3000 de euro pentru o masina de 14 ani.

    Cand am vandut a 2-a masina, eu o evaluasem pe la 2000 de euro si as fi fost multumit si cu 1800. Pe autovit oamenii cereau 3-4000 de euro. O cunostinta cu masina identica, dar mai veche cu 2 ani cerea 4500.

    Iar asta se intampla pentru ca oamenii se gandesc la cat au dat ei pe masina acum x ani, fara sa ia in considerare ca masina se devalorizeaza. In plus, daca au reparat/schimbat ceva la masina, costurile le baga la pretul de vanzare.

  23. #59

    de ce nu un smart ?