În ultima perioadă se face un mare tărăboi despre cum am trebui să renunțăm noi, consumatorii, la mașinile diesel, pentru că poluarea care ucide tot și cum diesel care este cum este și alte de astea. O să las asta aici, însoțită de poza de mai sus:

the 15 biggest ships produce more sulfur oxide pollutants than all the cars in the world

Ca de obicei, cartoful fierbinte este aruncat fraierilor care dau banul final și trebuie să facă manțogăriile care acoperă rahatul altora. Nu mai cumpărați diesel, ca să nu poluați. În timp ce vapoarele alea 15 consumă cât toate mașinile lumii, iar termocentralele ard cărbune și poluează în cel mai grav mod, dar na, e pentru ceva bun.

Să plantăm un copac, în timp ce marile firme deforestează munții și pădurile amazoniene și tot ce prind. Dar noooooi, noi trebuie să plantăm un copac, cu siguranță asta va rezolva problemele pământului.

Pișați-vă în duș, pentru că copiii mor în africa de sete și e penurie de apă. Pentru că, dacă eu mă piș în duș și economisesc ceo 3 litri de apă trași de wc, apa aia economisită se transferă automat celor care mor de sete.

Nu aruncați mâncarea, nu cumpărați mai mult decât aveți nevoie, copiii în africa mor de foame. Desigur, pe baza aceluiași principiu sănătos care spune că dacă eu cumpăr doar 300 de grame de slăninuță asortată de la Harald, restul de slăninuță, până la un kil, se duce către un trib etiopian mort de foame. Măcar nu era mor de sete, că primise apa aia pe care o salvasem șa toaletă.

Așa că, pe mine o să vă rog să mă scuzați. Voi beneficia de puterea suplimentară a dieselului, de zvâcul său la turații mari, de fiabilitatea sa la drum lung și tot restul de avantaje ale sale până la ultima mașină pe care o voi cumpăra. Asta dacă nu îmi cumpăr Tesla.

Și nu o să mă piș în duș. Și nu voi cumpăra mezeluri la felie, ca să nu moară africanii de foame.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

120 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Comment inevitabil : Te-ai certat cu Bricoleur? Cum sa zici de bine de Diesel ?

    Comment nr 2: Nu are nici un avantaj diesel. Ai putere mare la el pentru ca e TURBO diesel.Daca iti cumperi masina pe benzina cu TURBO,vei vedea ca ai aceeasi senzatie de impins in scaun,doar ca fara bataile de cap specifice diesel.
    Pana atunci nu faci decat aceeasi greseala pe care o aud zilnic. Compari diesel Turbo cu benzina aspirat.
    Urca-te intr-un SDI si vorbim dupa aia daca e fain pe motorina

    • #2

      e minunat pe motorina. diferenta dintre 5 si 10 la sută consum ma face extrem de multumit de alegerile mele.

    • #3

      Eo-s mai modest. Loganu-mi arată 4.2 mediu. Dacă minte el, te mint și eu.

    • Fugi bah de aici cu consum de 5% in trafic de București. Nici cu 1.5 dci de la Reno nu scoti consumul ăla.

    • #5

      Nu stau în București. Posibil să arate eronat, nu intru-n polemici.

    • #6

      Exagerezi.Nu sunt masini diesel care sa consume 5%. Nu ma refer la smart si alte ascutitori ci la masini in care sa ai tu loc. Diferenta de consum reala intre 2; masini cu acelasi litraj este undeva la MAXIM 3 litrii/100. Asta in conditiile in care iarna cu Dieselul pana se incalzeste, s-ar putea sa faci consumuri mai mari decat pe benzina .
      Daca CHIAR e vorba de consum ,o pui pe gaz. Da , stiu si povestile cu “Gazu strica motoru” ,numai ca mi-e greu sa le mai cred dupa ce tot parcul auto de taxi din brasov e format din loganuri pe gaz cu 500.000+ km
      Cu gazul iesi mai ieftin decat pe motorina.MULT mai ieftin.
      Daca e si mai mare disperarea,iti iei prius.O poti pune si pe aia pe gazi. Vei avea parte de recordul nesimtit de 13 lei/100 km.
      Comparand Benzina turbo cu disel turbo
      Avantaje benzina
      -Putere mai mare,te baga mai tare in scaun (turbo,nu aspirat,da?)
      -Se incalizeste mai usor iarna
      -Mult mai silentioasa
      -Motor mai putin pretentios la porniri/opriri pe distante scurte
      -Motoare mult mai simple,mai putini bani in reparatii
      Avantaje Diesel
      -12 lei lei economisiti /100 km in cazul in care nu ai benzinara pe gaz,ca atunci dispare si avantajul asta.

      Cand era motorina cu 1 leu si ceva mai ieftina 3.20 vs 4.50 si masinile disesel consumau mai putin,avea logica sa tragi tractoru dupa tine,acum nu.
      Mi se pare ciudat ca ai ideea asta ,stiindu-te o persoana deschisa catre lucruri din viitor.
      Allow TDI POWER to have a pacefully death.

    • #7

      prefer diesel, mersi de efort

    • #8

      Masina lui taicamiu e 1,2 benzina si consuma fucking 7,5/100. Vw lui fratemiu aproximativ 3,5/100 motorina. Asa ca fuck benzina

    • #9

      eu am 1.8t la 200cp cu gpl secvential – consuma 5.5 in oras echivalent in motorina si poti merge cu ea cum vrei. Cat o mai tine si gazu ca deja e 2.6 la unii.
      Mai am si un diesel mic ala consuma cam 5 afara si 7 in oras, da avantajele sunt e partea benzinei. Pan ala electrice mai avem un pic (mai mult)

    • #10

      lol benzină cu turbo același zvâc. de cuplu ai auzit?

    • #11

      Salu băieți, numele meu este mihai. Eu am 1.5 dci Renault. Am 8.9/100 consum în oraș.

      Cat cetin, graficul ăla e puțin nerealist, cu shopping cat consuma, etc, și un avion arde mii de tone de combustibil…

      Toate astea sunt mult mai productive decât mașina noastră cub4 locuri in care mergemsinguri de cele mai multe ori.

    • @Radu – La orice motor de pe lumea asta, indiferent de tipul de construcţie sau cu ce energie funcţionează, cuplul e dat de raportul dintre putere şi turaţie. E fizică elementară.

    • #13

      @ratza – aha, lăsați. de discuții cu neavizați care cunosc fizică elementară sunt sătul. vă doresc tot binele

    • #14

      Barca mea de Skoda Octavia Combi consuma 4.5 in afara daca merg cu 80-100km/h.
      Dar nah, ce stiu eu.

    • Ce rost au discutiile de fizica cand oricine poate sa se uite intr-o carte tehnica a masinii si sa vada
      – la benzina ai puterea maxima (Pmax) pe la 5500-6000 de ture adica foarte foarte rar
      – la motorina ai puterea maxima la vreo 3000 de ture adica foarte des

      Si un filmulet interesant legat de modul de ardere a celor doi combustibili
      www.youtube.com/watch?v=Zph5usgWkN0

    • #16

      Dragă Ro , nimeni, dar nimeni decât cei spălați pe creier , nu mai crede in fabulațiile despre motoare diesel și benzină….Stai calmă, când vor interzice in lume autobuzele, microbuzele, camioanele, vapoarele etc cu motoare diesel mai stăm de vorbă…

  2. #17

    Eu urasc din suflet diesel si sper sa se interzica mai repede. Stii cum mananca octavia asta cu motor 1.0 dieselurile pe drum? Unu cu un a4 s-a bagat in depasire pe e85 la vreo 120 si cand a inceput omu depasirea a tras masina un partz negru, l-am depasit cu a sasea pana sa termine el depasirea.
    Nu mai stiu exact care e faza cu vapoarele alea, dar era un proiect care urma sa le dea in cap.
    Lasand la o parte ca vai nu salvezi, cam salvezi si asa se fac lucrurile. Nu am inteles niciodata cum de la unele chestii haida si la altele din aceeasi categorie nuuuu.
    Si in alta ordine de idei la cum pute aerul asta pe aici, nici nu cred ca mai stiti ce e ala aer. Aproape prin toate satele astea din moldova pe unde am trecut eu, miroase a ars ceva de speriat de la sobele pe lemne. Probabil in cativa ani o sa apara ceva epidemie de astm. Asa ca fiti viteji si laudati motorina, am auzit ca in spitale e safe si e ok sa te duci ca te curati de orice boala.

    • #18

      Si la ce turatie merge rasnita aia de 1.0?

    • #19

      eu unul sunt curios, cum mananca Octavia ta de 1,0 benzina, Octavia mea de 1,6 diesel? Ca eu am nevasta vitezomana si cu Hyundai-ul ei de 2,0 nu prea reuseste decat pana pe la 120

    • #20

      Aerul poate ca pute a pucioasa si creste semnificativ riscul de astm dar dioxidul ala de sulf se transforma in aerosoli de acid sulfuric care racesc semnificativ clima. Nu poti sa le ai pe toate. In America aia isi bat capul cu puritatea aerului si isi baga picioarele in schimbarile climatice, in Europa e pe dos. Daca reglementarile privind vapoarele intra in vigoare, americanii si petrolul lor dulce sunt primii avantajati. Lasand deoparte metodele prohibitive de a reduce continutul de sulf produs de vapoare(trecerea pe GPL, instalarea de scrubere), solutia ieftina este sa cumperi petrol american obtinut prin fracturare si sa il amesteci cu petrol obisnuit in proportie de cel putin 2/3. Asa ca o sa interzicem dieselul la masini(chiar daca continutul de sulf in motorina auto e nesemnificativ) si vom lasa vapoarele sa-si vada de racirea climei.

    • #21

      Ce? Octavia cu 1.0 depaseste cu treapta 6? Trezeste-te si da-ti cu niste apa pe fata, in afara de o caruta nu depasesti nimic :)))))

      A4 ala probabil era o relicva din anii 90, unul din aceeasi generatie cu Octavia facea cercuri in jurul tau.

    • #22

      Deci iarna e frig din cauza ca fac oamenii focul in soba?

    • #23

      In ianuarie e frig din cauza ca te afli in emisfera boreala. Dar in iulie s-ar putea sa-ti fie ceva mai racoare din cauza sulfului eliberat de termocentrale si vapoare.

    • #24

      Daaa, virusi de astma sunt periculosi si trebuiesc tratati cu penicilina puternica ceea ce duce la surzenie.

      Bai Vasile, tu te-ai gandit ca exista oameni care nu au bani sa-si schimbe masina dar trebuie sa mearga cu ea. Poate acolo unde locuiesti tu mobilitatea personala nu este importanta – numai ca da.

      Inca acum trei ani diselul era vandut de politicieni drept nonplusultra daca vrei sa “salvezi” omenirea….

      Tot cacatul asta vine de la nemti care au un mare pacat – tot timpul sunt preocupati cu salvarea omeniri pe cont propriu:
      1. In anii 70 au salvat singuri omenirea de la o catastrofa nucleara pentru ca se legau de pom
      2. In anii 80, pe langa pershinguri, au fost preocupati de alcoolul rau si periculos din vin si bere – de ethanol
      3. La inceputul anilor 90 au inceput sa salveze padurea. In mod specieal pe cea bavareza de la granita cu cehii.. Cred e este deja salvata
      4. Anii 2000 au fost si ei importanti pentru ca am luptat contra gauri de ozon… Care acum numai exista.

      Cam de fiecare data, inafara de 1, au marit impozitele.

      Te ce sunt dieselele per ansamblu mai nocive decat benzinarele sau masinile electro? Dar acum asa serios fara vrajeala, povesteste de balanta ecologica.

    • #25

      polueaza mai mult, nu auzi?

    • #26

      Mda, am sa salvez si eu mediul.. De pe la anul nu mai am voie sa merg pe 17 portuni de strazi rin berlin. Pe 16 nu am gost niciodata iar pe aia pe care o cunosc vin din spate yi parchez mereu in parcarea subterana din intersectie… Dar sper ca aerul nociv produs de masina mea veche de 3 ani sa ramana doar pe strada perpendiculara si sa nu treaca “granita” si sa se amestece cu aerul din friedrichsstrasse – ala este aer superior.

      Eu ma tot intreb daca chinezilor sau indienilor sau brazilienilot le pasa de dieselul meu si benzinara ta.

    • #27

      Daca e 1.6 diesel de acum cativa ani ti-o mananca pe paine, schimbi la 6000 si aia e, daca e 2017-2018 mi-o mananca pe paine probabil. Acuma ca daca le pui pe circuit octavia asta o sa o suga in fata altor masini, dar drumu nu e circuit. M-a facut un logan spre exemplu, statea la o suta si eu mergeam la 120, n-a vrut sa il depasesc si s-a dus la 140, mie mi-a fost frica sa dau 140 pe acolo ca era acostamentul prost si nu era loc de d-astea si aia a fost. In orice caz e o masina foarte distractiva si practica.
      Vorbesc eu in zeflemea asa si la misto, dar nu mananc ciuperci. Si la consum sta bine in afara orasului, inapoi spre bucuresti ca e mai la vale probabil o sa scot sub 5.
      In romania se merge foarte incet si asta face multe motoare sa devina puturoase, probabil audi-ul ala era un 3000 diesel si nu a vazut autostrada de vreo cativa ani. Eu am avut un logan acum cativa ani si era ala infundat vai steaua lui, dupa doua zile cu mine si 500 de km, zbarnaia ca o caprioara.

    • #28

      bine, acum poate ar fi frumos si sa recunosti ca loganul ala de ti-a dat praf era un 1.5 dci din prima generatie…

  3. Plus ca da-i in pwla mea.

  4. #30

    Conteaza mai mult poluarea din nasul nostru decat aia din nasul pestilor. Aici sunt bune mașinile electrice – permit mutarea poloarii afara din oraș.

  5. #34

    Partea nasola la masinile diesel e ca or sa fie din ce in ce mai des suprataxate sau de-a dreptl interzise in orase. Asta e adevaratul motiv care ma va face (si) pe mine sa renunt la ideea de diesel.
    Insa intai s-ar putea sa astept destul de mult pana sa se strice dieselul meu actual.

    • #35

      O sa fie taxate cele vechi de la euro 5 in jos. Deja la euro 6 s-au redus drastic emisiile de NO aproape la nivelul celor pe benzina, in timp ce cele de CO sunt la jumatate fata de benzina. Sincer mi-e greu sa cred ca vor muri dieselurile, mai ales ca bosch lucreaza in acest moment la un sistem ce va reduce emisiile la diesel de 10 ori.

      Si se pare ca dupa noile metode de a masura emisiile (care includ un test real in trafic) o buna parte din motoarele pe benzina au probleme cu emisiile, care surpiza nu ies cum ar trebui.

  6. #36

    Doar ca vapoarele alea poluează aerul de deasupra mării, mașina ta poluează aerul pe care tot tu îl respiri. E ca și cum ai zice dă-l in plm de parc în oraș, ca oricum avem păduri la munte.

    • #37

      E clar, mai bine zici: da-le in plm de paduri ca avem parc cu platani in oras! Suna mult mai bine.

  7. E posibil sa te duci un pic pe fenta la asta cu poluarea. Nu ma dau expert, dar ceva pute.
    Ba’s 15, ba 16 vapoare. In plus, se discuta doar despre oxizi de sulf la vapoare si doar despre oxizi de azot la masini, de parca le comparam 1:1. E adevarat ca vapoarele folosesc niste combustibili mai putin rafinati(cu mai mult sulf), cel putin in larg, dar e la fel de adevarat ca e important si unde are loc poluarea. De asta centrele oraselor incep sa nu mai accepte Diesel

  8. E superb disel-ul mai ales când îți dă și un bonus de cancer pentru noxele inhalate www.nhs.uk/news/cancer/who-diesel-exhaust-fumes-cancerous/

    • #40

      In fine, facem cancer de la diesel, cancer local nu d-ala de africa, dar nimic nu se compara cu zvacul ala la turatii mari… sa simta barosanu de pantelimon zvacul. Oare in tarile unde a inceput sau va urma sa se interzica dieselul ce plm o sa faca prostiu aia fara zvacul ala…cauta zvac dar nu gasesc.. trist. Si o sa traiasca si mai mult.. dar parca fara zvac nici nu stiu ce sens are…..

    • Poate barosanii o sa înțeleagă zvâcnul instantant de la electrice , mai ales după ce le pun pe gepele

  9. #42

    Nu asa se pune problema. Masina aia diesel polueaza fix acolo unde o folosesti, in mijlocul orasului, sub nasul tau. Incearcă sa urci Dobrogeanu Gherea in Brasov sau pe la gradina Botanica in Cluj-Napoca la ore de varf, pur si simplu vei merge printr-un nor de emisii diesel blocate in ambuteiaj in rampa.

    Iar spre deosebire de emisiile benzinarului, emisiile dieselului sunt mult mai pacatoase, mai ales intr-o tara de destepti care scot catalizatorul cand se sparge sau anuleaza DPF cand nu se mai poate regenera.

    Pe langa tampitii care trag aiurea de volan, tampitii cu diesel neconform au fost al doilea motiv principal pentru care am renuntat la bicicleta. Plus camionul de tractari al RATBv care merge pe pacura.

  10. #43

    Nu e vorba de poluarea totala la nivel de glob, ci unde se produce aceasta poluare. Vasele maritime nu iti trec prin fata casei.

    • #44

      Da, exact, pentru ca aerul nu are cum sa treaca de pe mare pe uscat, pentru ca au pus pereti la tzarm si aerul ala ramane pe mare…
      La fel cu regulile anti-diesel in Europa de vest, le interzicem aici si ele vor fi exportate in Europa de Est. Punem inapoi Cortina de Fier si nu mai vine noxa aia de la diesel daca n-are pasaport…

    • #45

      huehuehue :))))) ce dragut e cand nu mai trebuie sa argumentez eu cu nimeni, pentru ca veniti voi si o faceti mai bine:)))

    • #46

      De-aia zic la meteo ca vine nu stiu ce ciclon sau masa de aer de pe ocean pe continent si ramane aici o perioada si raceste/incalzeste clima locala. Fraierii, nu stiu ca aerul de deasupra oceanului ramane acolo si nu se plimba niciunde.

  11. Pentri cei care vor sa aprofundeze partea cu vapoarele, petrolul si poluarea.

    www.contributors.ro/sinteze/vom-avea-o-noua-criza-a-petrolului-urmata-de-o-noua-recesie-in-2020-bonus-o-scrisoare-de-la-președintele-statelor-unite/

    E ca la banca, de ce sa suporte ei costul suplimentar si sa scada din profit, mai bine transferam la fraierul de plateste.
    Aatia se tot bat cu caramida in piept, 2020,interzicem diesel in orase insa nu am intelese ce fac cu camioanele, o sa treaca la camioane pe benzina sau electrice?

  12. #48

    .. Pentru ca ma plimb cu vaporul prin oraș și trebuie să respir toate noxele…navele merg în zone care în general nu prea sunt locuite…. Și transporta cantitati de marfă pe care toate mașinile la un loc nu ar putea sa le transporte…
    Asta e pretul plătit ca sa avem bunurile pe care le avem la preturi convenabile… În general navele ard parcură cu o concentrate destul de mare de sulf. În industrie se fac pași pentru reducerea noxelor atât SoX cat și NoX. În general în toate porturile europene navele trebuie sa folosească combustibil “low sulphur” la fel și în America de Nord și unele zone în Asia si Oceania. Pe lângă porturi sunt și anumite zone suplimentare unde unde emisiile sunt controlate “ECA” si “SECA”. Problema e ca parcura (HFO) low sulfur si diselul (motoarele navale pot merge pe mai multe tipuri de combustibilul) sunt scumpe și ar creste foarte mult costul de transport al bunurilor.
    Exista sisteme care curata gazele evacuate de motoarele navale… Acestea sunt “spalate” cu apa de mare reducând astfel caritatea de SoX eliberat în atmosferă. Soluția e scumpa și în general întâlnite la pasagere.
    O alta soluție la nave este folosirea de Lpg/Lng în general la tancuri și la unele pasagere de generator nouă. Industria navală în general reacționează mai greu la schimbări deoarece se prefera solutii testate si fiabile.
    Deși cunosc motoarele diesel si le apreciez forta si fiabilitatea din motive economice subiective acasă am o mașină pe benzina… Iar următoarea va fi tot pe benzina…

  13. #49

    Are zvac dieselul :)))))))) AHAHAHAHAHAHAA. 100 de metri. Dupa aia dai in gol, la pedale, te face muci o benzinara (minim 2.0, nu vibratoare cu motor de 1 litru), de zici ca alergi pe loc. Ca sa nu mai zic, la semafor nu poti sa tii un geam deschis, ca te ia greata, de la mirosul ala. Nu stiu ce dracu e, dar imi vine sa borasc.

    Legat de poluare da, poate vapoarele polueaza cat masinile. Dar acum polueaza ambele. Daca se face schimbarea cu masinile, vor mai polua doar vapoarele. Apoi, probabil ca se va schimba ceva si acolo.

    Eu, oricum ma pisam in dus. Si nu din cauza de copii africani, ci pentru ca mi-e lene sa ma pun pe wc, daca tot intru sa ma spal.
    Nu, n-am sa renunt la detergenti de rufe, la masina de spalat vase, la aerul conditionat, la confort si alte cele. Dar am inceput sa opresc apa cand ma spal pe dinti, de exemplu. Inca o las pe aia de la dus sa curga in gol. Ca ma ia frigul, daca o opresc, cat ma sapunesc eu :))).

    Si ce zici tu acolo de copaci, da… nu e mare scula daca EU plantez UN copac. Dar daca mesajul ajunge la cateva milioane de oameni si fiecare plateaza cate un copac, asta se vede. Cumva, schimbarea trebuie sa vina tot de la prostul ala singur, care decide sa faca ceva corect, chiar daca restul inca se scarpina la coaie si zic ca ii doare in pula.

    Ca tot ziceam ca fac schimbari mici. Am inceput sa reciclez sticlele de plastic si ambalajele de hartie/ carton. Prinsesem obiceiul asta, de cand stateam in fostul bloc si bagasera 3 pubele diferite la ghena. In blocul unde locuiesc acum, ii doare la pula pe multi, dar deja m-au vazut vreo 2 vecini ca nu mai duc gunoiul in spate si ma intreaba de ce ma duc la tomberoanele mari, din capatul strazii. Am explicat ce fac si evident ca a icneput comentatul si bascalia “pff da eu n-am timp”, “pfff da nu vezi ca nimeni nu face asa?”. Si zic “or sa faca toti, cand o sa inceapa uniunea europeana sa ne puna sa platim amenzi si o sa coste gunoiul cat intretinerea”.
    Acum incep sa vad un vecin ca sorteaza si el gunoiul :)))). E unul singur, dar e ok. Daca si ala mai influenteaza pe cineva, e foarte bine.

    Nu ne putem civiliza TOTI, dintr-o data. Ar fi frumos. Mai ales in Romania, e imposibil. Chiar ieri aratau la TV oameni care arunca mucurile de tigara pe jos, desi au cos de gunoi in fata. Dar, daca ne civilizam pe rand si mai tragem, macar o persoana, dupa noi, atunci inseamna ca facem ceva corect. Pentru ca persoana aia isi schimba mentalitatea si va ajuta si pe altii sa se schimbe. Si tot asa.

    Nici eu nu eram educata inainte si aruncam gunoiul pe jos. Bine, asta era in liceu, dar nu conteaza. Ideea e ca, mi-a atras atentia cineva pe strada si mi-a spus ca doar taranii needucati arunca pe jos. M-am simtit ca un cur, ranita in orgoliul meu de adolescenta. De atunci n-am mai facut asa.

    Ideea e ca, da, e plin de tarani, carora nu a avut nimeni grija sa le bata obrazul. Dar, oamenii se schimba, isi schimba mentalitatea, daca fiecare educam, macar o singura persoana.

    E drum lung si pare imposibil, ideea e ca ar trebui sa ne focusam pe lucrurile din jurul nostru, pe plan local, nu “mondial”. Sa incercam sa schimbam mai intai comunitatea in care traim, fie care e sunt doar oamenii din bloc sau oamenii din cartier. Si abia apoi sa ne apucam noi sa schimbam orasul, tara si lumea.

    Ca asa, chiar ca ajungem sa ne doara in cur, cand vezi ca tu faci eforturi sa il convingi pe X de la etajul 2 ca nu e bine sa mai arunce gunoaiele la un loc, iar la TV zice ca in Romania nimeni nu recicleaza si ca suntem groapa de gunoi a Europei.

    • Am ras puternic la primul paragraf :)))

    • #51

      da, arata cat de bine stie despre ce vorbeste:))))

    • #52

      Pew! Pew! Pew! Pew!

    • #53
    • M-am chinuit si eu vreo cativa ani cu un ASZ de asta pe motorina
      www.youtube.com/watch?v=Wsfa_sTnEs8
      Bine, nu era chipat dar, 1600 kile masina cu 5 oameni inauntru cam radeam de moldoveni mai ales cand era de urcat un deal cu 130 kmh
      La deal le dadeam fatala cu dieselul meu. La vale si un Logan poate :))

    • #55

      Da chiar bro – explica te rog aia cu zvac la motorina ca nu o inteleg nici eu. Am condus masini si pe motorina si pe benzina cu turbo si fara si sa mor daca ma prind. Un motor pe benzina turbo nu se compara cu motorina ta turbo nici-odata. Limiteaza-te la zca – lasa consumul de 5% … ca nici la motorina, daca vrei sa misti nu sta consumul in 5%…

  14. #56

    Mare șef de blog, treci peste faptul că tipul votează cu președintele care nu-ți place și citește părțile tehnice din articol, alea cu multe cifre și informații din industrie. Îți las un teaser mai jos.

    “Transporturile maritime folosesc un combustibil numit bunker, care este un distilat tip motorină inferioară, densă, practic o păcură, cu un conținut de sulf de 3,5%. Bunkerul este cel mai ieftin combustibil lichid disponibil. Dar, în același timp, este vâscos (trebuie pre-încălzit înainte de folosire) și conține, pe lângă mult sulf, alți poluanți (NOx, Pb, pulberi PM2,5, compuși organic volatili etc.), care sunt dăunători oamenilor, animalelor și plantelor.

    Un articol recent publicat în Nature Communications (februarie 2018) prezintă statistici alarmante cu privire la daunele aduse sănătății umane prin poluarea aerului de către vapoare: anual, se înregistrează circa 400.000 morți premature din cauza cancerului pulmonar și a bolilor cardiovasculare, precum și aprox. 14 milioane de noi cazuri de copii astmatici.”

    www.contributors.ro/sinteze/vom-avea-o-noua-criza-a-petrolului-urmata-de-o-noua-recesie-in-2020-bonus-o-scrisoare-de-la-președintele-statelor-unite/

    • #57

      Deci motorina de vapor contine deja NOx, adica oxizi de azot? Deci aia nu apar ca urmare a temperaturii ridicate din motor? Faine surse de informare ai!

  15. #58

    Cred ca asta cu interzisu’ dieselurilor e mai degraba pentru calitatea aerului din orase nu neaparat pentru’ ca futem planeta.

    • #59

      cred că faza asta cu interzisul dieselurilor e la fel de pt calitatea aerului din orașe și a chiar de pe planetă cum a fost și taxa auto a lui Tăriceanu! fix de-aia a băgat-o!
      Nu mă duce atâta capul să-mi dau seama dar cu siguranță pe ăia care i-a dus capul au descoperit niște interese din care ies bani dacă măcar sperie oamenii că interzic dieselurile!

  16. #61

    Zvac la turatii mari?! …hmmm, trebuie sa port o discutie cu ”tractorul meu”, in cazul asta.
    Din intamplare am ajuns sa conduc zilnic un turbo diesel de vreo 4 ani incoace, nu mi place, e primul si ultimul. Zgomotos, puturos (zvacul ala care se termina mai ceva ca un adolescent la prima…strigare), egr,turbo,dpf (cei trei calareti ai apocalipsei turbo), caldura vine greu si indiferent ce vei face, la o retrogradare serioasa vei lasa in urma un norisor de ”aer de la munte”, daca muntele in cauza e Vezuvius.
    Nu fac nici apologia motoarelor de tip rasnita cu turbina, sa fim intelesi.
    Sharpen the pitchforks…prefer la orice ora un 2.0 aspirat (din putinele care se mai gasesc pe piata), benzina. Da, consuma cu 2-3 litri (reali) mai mult, dar vine cu mai putine probleme si are si zvacul ala de care ziceai.

    • #62

      de la 2.0 in sus nu consuma cu “2-3” litrii mai mult, ci un 12-16 fata de 6-8 diesel
      Vorbim de masini normale in bukuresty nu de avioane barci sau alte animale ci de masini uzuale, partea buna la benzina e ca ai alternativa cu gpl care rezolva consumu imens si il aduce aproape de diesel.

    • #63

      Scuzati, am uitat ca singurul etalon care conteaza e ”Bucuresti”, chiar si asa, mai pune ceva pe la diesel ca 6 lua doar vw lupo cu 1.2tdi. Si stai pe pace ca un 2.0 condus de un om care intelege ca e in oras si ca nu intereseaza pe nimeni cu cat ”scart” pleaca el de la semafor, scoate un consum de 10 fara sa se streseze.
      2-3 litri, asta e diferenta. Marea majoritate a celor care au cumparat diesel l-au luat din cauza sechelelor produse de motoarele dacia si a altor producatori de mare angajament din blocul sovietic. S-au urcat in primul TDI de 90j de cai si s-au transformat in Hakkinen de Romania. Consumul ala mic e o gluma proasta cand il asezi langa factura de la revizie, si langa lista de chestii care pot ceda (si cedeaza) in comparatie cu un motor pe benzina aspirat.
      Rasnitele pe benzina cu turbina sunt o alta poveste la fel de puturoasa si paguboasa.

  17. Omiți ceva. Nu se pune problema de poluare la nivel planetar, problema e în orașe. Dieselul poluează cel mai mult în oraș, și cică are și cele mai multe substanțe toxice și cancerigene in componenta. Plus că dieselul nu e construit să meargă doar in oras, că de asta se duce tot cocalarul să își scoată dpf-ul. Eu sunt pentru interzicerea dieselului in zone urbane, dar oferirea unei compensații celor care vor să și-l schimbe. Că dacă omul și-a luat diesel e cam nasol să îl interzici tu, doar daca nu și l-a cumpărat după interzicerea lui. Povestea e lunga, de exemplu pentru autocamioane e perfect dieselul.

  18. #65

    Zvacul…unitate noua de măsura ce ar trebui omologata. Dacia duster cu 70,2 zvaci…

  19. #67

    Mno, chiar nu sunt de acord cu mesajul, cu toate ca suna foarte autentic romanesc, dar, de fiecare data cand ma gandesc la microparticulele emise de motoarele diesel, microparticule ce trec prin orice filtru si ajung in sange, imi cam trece cheful de orice diesel. Plus ca daca din ce in ce mai multe orase mari occidentale vor interzice dieselul, problema se va rezolva de la sine.

  20. #68

    Aia cu turatii mari la diesel a fost maxima.

  21. #69

    diesel și turații mari în același enunț 🙂

  22. #70

    Deci, Cetin, sper ca ai tras concluziile, da? Nu conteaza ca vapoarele alea polueaza ca TOATE masinile din lume.Conteaza ca pula mea, masina ta dizal omoara pantelimonu`.
    Zvacu` ala de care vorbesti e apa de ploaie.Nu e motor aspirat ci e turbo.Ai incercat motor de 1.2 Turbo? Ce conteaza ca zvacu` tau e obtinut la consum de 5-6% iar zvacu de la 1.2 turbo e de la 10 in sus?! Salveaza planeta ba tatarule! ia-ti 1.2 turbo si pun-i gaz ca mergi muuuuuult, mult, mult, mult mai ieftin.Cam cum 6 lei/100km (30 de lei gaz/100km vs. 36 lei motorina)
    Tot te faci ca nu intelegi, ai? Ba, treaba e asa, tu renunti la dizalul tau de cacat si maine (da, MAINE!) renunta si aia la transportul maritim. Voila! Poti schimba soarta pamantului da` nu vrei sa te implici ba, ca esti hater!

    • Cum scoateți voi mă 5-6% la un diesel? Îl tractați? Benzina consuma cu 1-2% in medie mai mult față de un diesel. Sau voi comparați consumul unui motor pe benzina în oraș cu, consumul unui motor diesel in exterior? Va fac cate o scrisoare de recomandare astora care scot consumuri așa miraculoase, poate va iau ăștia de VW sau BMW.

    • #72

      Nu stu bos. Logan 1.5Dci 90CP, lasata pana am facut pana prostului apoi bagat 5l in ea si inca 50 la benzinarie, mers 890km in Bucuresti, pana am facut iarasi pana prostului.Asta inseamna 6.39%.
      Hyundai i30, crdi, 90CP, lasata la fel, pana am facut pana prostului apoi bagat 5l in ea si 45 la benzinarie, mers 810km in Bucuresti, pana am facut iarasi pana prostului. Asta inseamna 6.17%
      As fi vrut sa fac asta la fel si sa ies si din oras intr-un plin de motorina dar nu am avut inca timp.Cred ca as scoate consum si mai mic.
      Acum, cred ca tine si de stilul de condus, si asta nu numai la diesel.Acelasi logan de mai sus il conduce si un coleg, luate masinile la diferenta de o luna una de cealalta.El se vaita ca sub 7.2 nu scade consumul dar am mers intr-o zi cu el si nu cred ca a apucat sa ii dea a 4-a, plus ca zici ca este intr-o continua competitie cu toti ceilalti de pe strada.La mersul asta agresiv si magarul mananca 2 baloti de paie in loc de unul. Stiu ca un diesel trebuie condus ceva mai sportiv, mai ales in oras dar nici asa cum o face el.

  23. #73

    Forța de muncă pleacă si la fel potențialii clienti. Pe 19 a fost la palatul copiilor târg de joburi; nimic peste 2000 lei net!
    Prosteala maximă. La o firmă de construcții se vaită ca ultimul angajat găsit la târg a fost in 2007.

  24. #74

    Nemtii vor sa trecem la benzinare si alte minuni hibride si electrice din doua motive. Probabil cel mai important e sa casam tot ce e vechi si functional si sa cumparam masini noi sa isi impinga economia in fata. Al doilea ar fi ca diesel-ul e mai toxic cu mediul dar ca si respiri noxele in oras fata de poluarea generala.

  25. #75

    Bai, pe mine ma fascineaza o chestie: cum apare o discutie legate de masini (aici sau dincolo), fie ca e legata de motorizare, fie ca e legata cutia de viteze, fie ca e legata de orice, cata vreme e vorba de masini, bai, se umple instant de comentarii postul respectiv.
    Deci, pe langa faptul ca tot romanul e doctor, fotbalist, politician, bai, mai suntem si ingineri mecanici de automobile (sau cum s-o spune, ca nu ma pasioneaza foarte tare).
    Ce nu inteleg in cazul asta e cum de suntem atit de rupti in cur…
    P.S. Ia zi, Sefu’ pe langa astea deja publicate, cate sute mai ai in moderare?

    • #76

      nu sunt multe, le-am lasat pe majoritatea, oamenii au opinii, stii cum e, am permis, sunt specialist:)))

  26. #77

    Toți zic ca mașinile pe motorina trebuie interzise pentru ca scot mai mult NoX și puțin Co2 dar nu spun ca benzinarele scot mai mult Co2 care duce la încălzirea globala(tornade în America schimbări bruște ale temperaturii în Europa…) Deci eu o vad ca un fel de Pick your poison. Cel mai bine electrica în oraș și diesel în afara orașului

  27. #78

    O întrebare, fără vreo intenție să fiu hater sau ceva. Diesel euro 5, scoți filtrul de particule (varii motive) și mașina scoate fum (în unele condiții) după această mișcare. Ești de acord cu scoaterea filtrului?

    • #79

      nu stiu, la ce ajuta scoaterea acelui filtru, mai exact?

    • Pai, creste puterea. Filtrul ăla, de la mers în oraș se înfundă, și mulți îl anulează, pentru că le creste consumul și le scade puterea. Motorul nu mai are cum sa “expire” să zic așa. Dieseul e mult mai complicat din punct de vedere constructiv. La benzina, arderea se face progresiv, pe când la diesel, arderea este detonantă. Asta duce la supradimensionarea unor subansamble, arbore cotit, biele, pistoane etc. Din cauza asta se spune că e oarecum pe moarte, nu prea mai ai ce sa ii faci.

    • #81

      a, creste puterea? nu, nu ma intereseaza, daca e vorba de mine. eu ii fac revizii la masina si sunt familist, car copii cu ea, nu le iau ptr putere, ci ptr siguranta, ca de aia am volvo

    • #82

      Da, un motiv ar fi cel zis de @Eu.
      Al2lea ar fi faptul că atunci când se înfundă costa 1000+ Euro unul nou. sau ceva sute de lei curățarea (care gurile rele zic că ar fi un mit, nu prea ar fi soluție long-term).

    • #83

      @Eu: Nu mai inteleg nimic. Cum adica “la diesel arderea e detonanta”?
      Dieselul este MAC, adica Motor cu Aprindere prin Compresie, aidca aerul este tras in cilindru, este comprimat, si, la punctul mort superior, cand presiunea e maxima, se injecteaza motorina, care se disperseaza si de la caldura aerului comprimat se autoaprinde, deplasand pistonul.
      La benzina, adica MAS (Motor cu Aprindere prin Scanteie), aerul este tras si comprimat in cilindru amestecat cu benzina care e injectata, dar la punctul mort superior, se da o scanteie de catre bujie care face sa explodeze amestecul si de aici detenta (miscarea pistonului – “detonanta”, get it 🙂 ? )
      De la cele doua diferente majore de functionare rezulata o durata in general mai mare de viata la motoarele diesel, ele nu au acele explozii la aprindere.

      E pe moarte ca asa vor unii politicieni care au tinut in brate zeci de ani copiii teribili ai Germaniei (VW, care avea 600.000 de angajati? ) copiii teribili si-au facut de cap, au mintit multi ani, si acum cand se trage linie, tot ce pot sa vina si sa faca guvernanti e sa interzicem dieselul in orase.
      Sau sa il taxam pe prostul care a cumparat de buna credinta.
      Nu cumva sa ii fortam pe producatorii mincinosi si miliardari sa cerceteze si sa introduca motoare mai putin poluante…

    • La benzina arderea se face treptat, stratificat. Daca pui motorina într-un motor cu aprindere prin scânteie, datorita detonației, subansamblele motorului o sa cedeze. Presiunea la sfârșitul arderii, la diesel variază între 50 și 90 de bari, iar la benzina variază între 35 și 50 de bari. In schimb, temperaturile de ardere sunt mai mari la benzina, între 2000 și 2500°C, iar la diesel între 1800 și 2000. La diesel, e foarte importanta presiunea atinsa în faza de compresie, trebuie sa fie minim 35-40 de bari pentru a se declanșa autoaprinderea amestecului (trebuie sa atingă cam 400°C). Deja o dam in altele. Fiabilitate nu e data de faptul că e pe benzina sau diesel, fiabilitatea e data de construcția motorului.

  28. #85

    eu sunt cu benzinara
    am văzut la loganurile noi motor de 0,9 litri tce, mai mic de 1 litru și consum de 5-6 în oraș
    asigurare mică, consum mic, fiabilă, garda ridicată, numai bună pentru drumurile proaste și buzunarele goale ale rromânilor

  29. #86

    Toate ca toate, da’ sa te pisi cand faci dus e minunat. 🙂

  30. #87

    Văd că nu ți-a zi s nimeni un motiv care să te convingă, hai că îți zic eu unul care sigur te va convinge: Știai ca motorina e cancerigenă? Am văzut mai demult la televizor o emisiune în care se zicea ca mașinile pe motorină produc în timp cancer, cica e fapt dovedit. Tu decizi, faci economie la bani ca să îi poți da pe medicamente sau duci o viață sănătoasă?
    Nu știu, nu m-am documentat daca e pe bune sau daca chiar sunt studii care dovedesc acest lucru fiindcă nu prea ma interesează, eu nu am mașină, merg pe jos.

    • #88

      Nu i-a zis nimeni? despre asta e postul, 90% din raspunsuri e despre asta.

  31. #89

    In general nu sunt de acord cu ce scrii, dar ‘I approve this message’.

  32. Bai ecologistilor, o sa muriti de la nosocomiale in spital, nu de la poluarea cu zvâc.

  33. #94

    Eu cumpăr mezeluri feliate, 100-150 gr/tip pt mi se pare absurd să-mi arunc banii la gunoi sub formă de mezeluri împuțite. 🙂

    • #95

      Daca gasesti Harald, ia.
      Nu-s pline de apa, deci nu se imputesc in 10 ore de la cumparare

  34. #96

    Pai majoritatea chestiilor de genul … recicleaza/planteaza/curata sunt bullshit-uri. Dat fiind ca in China se transforma carbunii in petrol… cica procesul e atat de daunator mediului incat intr-o zi dauneaza mai mult cat unele tari intr-un an. Russia abia asteapta sa mai creasca temperatura medie a globului, da de se dezgheata cateva campuri petroliere din Siberia, sa scoata si ei gaz mai ieftin de pe acolo… Astea sunt asa praf in ochi. Iarasi demostra un tip ca cel mai mare poluator al lumii este industria carnii de vita cred… cica aia pompeaza miliarde in ONG-uri sa musamalizeze chestia asta… si tot asa. Legat de apa, pai cu ce salvezi planeta facand un dus mai scurt… cand apa aia oricum se revarsa in sistem. PS: Daca chiar vrei sa ajuti cu ceva poti sa o faci fiind bun cu oamenii care chiar au nevoie. Stiu, ce rau sunt si ce idei am, totusi reciclez chestii din obisnuinta, adun mizerii prin padurile tarii din obisnuinta si platez copaci din placere… constient fiind ca impactul tinde zdrobitor spre 0.

  35. “putere la turatii mari”? In rest e amuzant ca nu iti pasa de poluarea de la nas, ca e la fel cu aia de pe mare.
    da, sunt zeci de surse de poluare, nu murim daca taiem una, nu?
    Vorbesc strict de argumentele tale nu de benzina vs motorina.

    de ce nu mi-am luat motorina (vorbim de logan, ca la forester nu se punea problema): pai, pret mai mare la achizitie. Costuri mai mari de intretinere. Da, te scoteai la pret si consum, daca faceai ceva de gen 18k/an (cand am luat eu loganul motorina era semnificativ mai ieftina decat benzina).

    urmatoarea masina? Nu stiu. Vad peste 2 ani

  36. #98

    Dieselul are zvac la turatii JOASE. Pana in maxim 2500. Dupa 2500 este doar zgomot … si ala de tractor.

  37. #99

    Deci motorina de vapor contine deja NOx, adica oxizi de azot? Deci aia nu apar ca urmare a temperaturii ridicate din motor? Faine surse de informare ai!

  38. #100

    mie chiar mi se rupe de dizal vs. benzina. Dar voi chiar nu va pisati in dus?

  39. #101

    Faina comparatia cu vapoarele, se stie ca au aceeasi utilitate ca masinile: capitanul se suie singur in vaporul lui diesel si se bucura de cuplul imens si de zvac. Si mai claxoneaza cate o bunaciune care inoata tacticoasa. In niciun caz vapoarele alea nu sunt vitale pentru economia mondiala.
    La modul serios, masinile diesel au fost create pentru tarile cu autostrazi unde oamenii fac navete de 20-30km mers constant. Acolo dieselul e rege si se apropie de consumul si poluarea din specificatii. In Romania nu isi au rostul in numarul care sunt ci doar ca solutie de nisa, gen masini de firma, taxi, etc.
    Romanii si le iau din 2 motive reale: primul ca le aduc SH din tarile sus mentionate si al doilea ca fac rost de motorina de aia ieftina de la camionagii, mecanici de tren si, de ce nu, vaporeni. Alea cu cuplul si zvacul sunt o discutie separata.

    • #102

      Asa este, “motorina” vaporeana este minunata pentru motoarele masinilor diesel.

  40. #103

    Si totusi de ce toate masinile sport (adica tocmai alea la care “zvacul” e prima cerinta) sunt pe benzina?
    Dieselul se cumpara pentru economie de combustibil, de asta mi-am luat si eu TDI. Pentru cine vrea performanta(zvac, putere etc.) si isi permite, exista seria M de la BMW , variantele AMG ale celor de la Mercedes , sau desigur multe alte variante mai scumpe. Cu siguranta nu exista nici un diesel care se poate compara.

  41. #104

    Merge vorba prin departamentele de proiectare din companiile auto ca “Otto is the new Diesel”. Acuma ce o fi insemnand asta doar putem specula:
    – motor cu aprindere prin scanteie si turbocompresie,
    – cuplu apropiat de Diesel,
    – consum mai mic, datorita posibilitatii tehnice de a functiona cu amestec mai sarac,
    – injectie directa si dispersie mai buna a carburantului, iarasi consum mai mic,
    – constructie simpla a motorului, intretinere ieftina,
    – lipsa DPF
    Cica Mazda a scos deja “motorul diesel cu benzina”, adica motor cu aprindere prin compresie a carburantului benzina. Consuma estimat egal cu cel al unui diesel clasic, pe motorina, dar cu toate avantajele unui motor pe benzina, enumerate mai sus. O fi bine, o fi rau… Eu zic sa mai insistam cu termodinamica de liceu, clasa a 10-a, cu ciclurile Otto, Diesel si Carnot, sa intelegem de ce Diesel e un motor exclusiv pentru utilaje, nu pentru automobil.

    • #105

      cand ma gandesc ca astia au facut zeci de milioane de masini diesel pana sa te cunoasca pe tine si sa afle ca au gresit si trebuiau sa le faca utilaje, plus ciclul Carnot. bine ca si-au dat seama…

    • #106

      Chief, ironia pe chestii tehnice denota ignoranta pe fond de autosuficienta. Sunt inginer cu ceva specializari in electronica automotive si am lucrat cu niste ingineri auto pentru integrarea unor senzori pe masini, una fiind Golf 7 spre exemplu. Spre deosebire de comentatorii de duminica, eu chiar inteleg niste chestii la nivel de detaliu. Cercetarea in domeniul motoarelor a fost trasa de interese economice in directia gresita dupa criza petrolului din anii ’70. Da, motorul diesel e o abominatie pe autoturism. O prostie dusa la extrem. 30 de ani a fost cercetat motorul diesel in mod exclusiv, pentru ca motorina iese mai multa procentual din petrol decat benzina si era mai ieftina cand s-au apucat nemtii sa cerceteze. Ba si uleiul alimentar putea fi ars in motorul din anii 70. Progresul inregistrat in domeniu e impresionant, dar NUL. Pariu pe cal mort. Complexitatea motorului diesel a ajuns sa fie atat de mare, cu atat de multi parametri ce trebuie monitorizati, incat s-a ajuns in situatia in care practic motorul nu poate functiona in parametrii proiectati decat cateva sute de ore, apoi usor timing-ul se deterioreaza imperceptibil si nu mai scoate puterea initiala, dar nimeni nu stie asta, ca nu te duci la ITP pe dinamometru sa vezi daca ai toata herghelia initiala. Puterea nu ar fi neaparat o problema, dar emisiile sunt afectate grav. Sistemul catalitic se deterioreaza constant si ireversibil la diesel. Costul readucerii in parametri e urias, nimeni nu-ti spune asta cand cumperi masina. De ce se anuleaza DPF-ul, in loc sa fie inlocuit ca orice alta piesa deteriorata? Motorina a fost ultra rafinata, purificata si aditivata ca sa poata fi injectata la 1200 bari prin duze de 50 microni. Retine acest numar: 1200 bari. In fine, nu le stiu pe toate, stiu ca in tot timpul asta motorul cu benzina a fost lasat deoparte, ca nu era bun, era lesinat si consuma mult. Acuma s-au apucat iar de el, turbine, injectii la presiuni mari si direct in cilindru, cavitati in capul pistonului pentru dispersie a carburantului, bujii cu multi-scanteie, aprindere prin compresie a benzinei.

      Anyways, tot progresul din domeniul motorului diesel de turatii mari e practic nul cand vine vorba de motoarele cu adevarat puternice, alea de vapoare. Care sunt turbo Diesel in doi si patru timpi la turatii mici, sub 750 rpm. Citeste despre Wärtsilä. Cel mai mare motor al lor, ala de arde si bunker, merge la 180 rpm in doi timpi.

      Imagineaza-ti unde eram acum daca inginerii se concentrau pe motorul Otto o vreme, ajungeau la final cu el, adica unde vor ajunge peste vreo 10 ani si treceau pe cercetarea propulsiei electrice. Din anii ’80 incoace se putea experimenta cu propulsia electrica, mai mult cu bateriile, ca motorul electric nu s-a schimbat mult si nici nu prea mai e loc de schimbare.
      Da, 30 de ani pierduti cu motorul Diesel. Degeaba. Ca sa ajunga VW sa triseze la emisii.

    • #107

      nu te ironizam pe chestii tehnice, nu mi-as permite. te ironizam pe afirmatiile tale. timp de 30 de ani s-au facut motorizari diesel, acum brusc nu mai sunt bune. asa cum bine zice cineva mai sus, acum 10 ani erau salvarea UE, acum nu mai sunt. pentru ca s-a schimbat interesul unora de facut bani din asta.

    • #108

      Ironia e ca motorul Diesel n-a fost bun niciodata, nici dpdv tehnic, nici la emisii. A fost o permanenta speranta. Desarta. Pacat ca nu au inteles oamenii din timp. Dar din greseli invatam. Unii vad greseala inainte s-o experimenteze pe pielea lor.

    • #109

      MOMENTAN eu sunt foarte multumit de toate dieselurile pe care le-am avut. si urmatoarea masina va fi electrica sau diesel

  42. #110

    Iti inteleg problema cu diesel-ul, eu am diesel si o sa tot am, nu imi place pe benzina. De acord cu mizeriile cu ecologia, poluarea etc dar, ce naiba au toate astea cu pisatul la dus?
    Ce ai cu el omule? Ce ti-a facut? Exista niste limite!!!

  43. #111

    Amin. Pe suprafețe restrânse și în anumite condiții e bună soluția asta cu mașini electrice. În Atena se degradează monumentele din cauza gazelor de eșapament, în Sofia se strâng în oraș din cauză că e înconjurat de munți și cetățenii din multe locuri suferă de pe urma lor. Dar în afară de marile orașe asta nu-i o soluție, nici măcar nu există litiu pentru a susține revoluția asta electrică. Praf în ochii proștilor ca și motorina la vremea ei. La sf anilor ’90 era ferm convinsă UE că motorina e viitorul și că e mult mai “curată” decât orice altceva. În mai puțin de 20 de ani au intors-o la 180 de grade.
    Ce-mi garantează mie că peste 15 ani nu va trebui să trecem pe hidrogen,etanol sau orice altceva din cauză că nu e sustenabila varianta electrică?
    Praf în ochi, repet. Alde deichmann, zara și alți infecți care aruncă OTRAVĂ efectiv în apă și păduri nu mai plătesc nimic, ăia sunt iertați.

  44. #112

    Asta e ca sus: Nu ma duc la vot pentru ca votul meu nu contează. 😉

  45. #113

    M-ai pierdut la “zvacul la turatii mari”…cand vreodata are diesel-ul zvac la turatii mari? vorbim de un motor cu o plaja de cuplu mult mai mica decat cea a unui benzinar turbo. Singurul, unicul, cum vrei tu sa ii zici, avantaj, e consumul mai mic si, ca poate, motorul, ca piesa separata si independenta, tehnologic duce mai mult decat o benzinara, dar vorbim de sutele de mii de km cand oamenii normali deja vand masina.

    • #114

      cui vand masina acei oameni normali?

    • #115

      Irelevant cui o vand, o pot duce la REMAT. O masina o tii cativa ani si scapi de ea, sub o forma sau alta. Personal nu-mi propun sa vad cate sute de mii de km poate sa duca masina pe care o am. Am luat-o, o tin 4-5 ani, o dau, iau alta. Normali poate nu e cel mai potrivit termen, hai sa reformulez spunand: “dar vorbim de sutele de mii de km, cand oamenii, in general, ori nu mai au masina respectiva, ori e ajunsa sub presa de multa vreme”.

    • #116

      asta faci tu. de ce as duce la remat o masina care functioneaza si merge fara probleme? pentru ca nu e hip si trendy? nu are ultimul tip de plastic?

    • #118

      mai era si aia cu dieselul care merge doar cu apa, fara motorina!

  46. #119

    Dieselul are mai mult zvac decat benzinarul?
    Ia uite la benzinarul asta ce are 10 cai mai putin, plus cutie manuala, plus cuplu mai mic cu 90Nm:
    www.youtube.com/watch?v=Q5ZCrH40K84

  47. #120

    Nu stiu care e treaba cu poluarea, puterea si consumul la diesel. Mie nu-mi place diesel dintr-un motiv ceva mai frivol: ma irita teribil torsul ala specific al motorului. Parca e un tractoras de jucarie. Plus ca am auzit unele care chiar s-apropiau de un tractor matur. Nu erau noi-noute dar nici junk-uri.