Având în vedere că orice fel de mişcare ai face, încercând să îţi promovezi biznisul, e catalogată drept spam, cum poţi să îţi promovezi afacerea pe internet, fără să faci spam?
A nu se înţelege că îi apăr pe tâmpiţii care îmi tot scriu că conform legii 365, ce fac ei nu e spam, pentru că mi-au cumpărat adresa de pe internet, doamne fereşte.
Ci aş fi curios care sunt metodele acceptate de oamenii de rând, de cititorii simpli, pentru a primi comunicări comerciale de la firme. Asta în lumina ultimelor discuţii legate de spamul fără perdea pe care îl face groupon .
Păreri?
NOU
Promovarea pe site-uri si blog-uri , prin bannere dar nu in stilu ProMotor . Atunci cand primesc un mail nesolicitat sau o reclama care imi acopera tot ecranul nu mai ma intereseaza la ce faci reclama chiar o sa caut sa ocolesc pe cat posibil firma respectiva .
NOU
Sa vindeci spammeri de spam este ca si cum ai vindeca hoti de hotie. Aproape imposibil.
Din pacate, se pare ca pe masura ce industria online avanseaza, avanseaza si tehnicile de spam si alte magarii de genul. N-ai ce sa faci decat sa te protejezi.
NOU
Rusine Dinu Patriciu! 🙂
NOU
Orice fel de comunicare nesolicitata,din partea diverselor firme, o consider spam.
NOU
Teoretic si legal , ai putea sa scrii un mail ( o singura data ) la o lista (indiferent cum ai procurat-o) cu ceva de genul :
“Noi suntem firma XXXX si comercializam produse de genul XXX la preturi competitive ( sau servicii ) . Va putem informa periodic asupra produselor noastre trimitandu-va periodic oferta noastra ? ”
Ceva de genul asta ar fi legal , iar tu vei trimite oferta comerciala doar celor ce vor fi de acord . E ca o scrisoare de intentie 🙂 , daca le place cum e formulata vor accepta , daca nu , vor sterge sau baga in spam .
NOU
Dacă ai zis „noi suntem firma X”, deja reclamă.
NOU
^ deja *este* reclamă.
NOU
Spamul e un fel de stupizenie care e la moda cu marile si micile companii. Trebuie sa faci spam! Daca nu faci spam… nu existi!
“Programatorii” sunt fericiti, vand baze de date cu e-mailuri la preturi bunicele. Stiu pe cineva care s-a “instarit” de pe urma dorintei firmelor de a face spam. (si-a luat un apartament in timisoara si un a4 si are o suma frumusica in cont. E ok pt un tip la 23 de ani)
Nu vad cu ochi buni o reclama la un produs care imi apare in inbox fara sa ma fi abonat la un newsletter cu produse de un anumit tip. De pilda mi se pare deranjant ce face Amazon cand imi trimite jjjjjdeee mii de mailuri cu reduceri la haine cand eu am cumparat de la ei numai electronice, carti si echipamente sportive.
Sugestie
Fa-ti o campanie de promovare pt inscrierea la newsletterurile tale care imi dau reduceri si imi aduc la cunostinte produse noi… daca eu “o musc” si ma inscriu, atuci trimite-mi mailuri. Nu accept incalcarea “intimitatii mele” fara aprobare.
NOU
pe langa ce scris @ClaudiuB as adauga urmatoarele :
– in cerearea de accept vreau sa stiu cate de des vor primi email de la ei
– cu exceptia cazului in care vine apocalipsa si ei sunt singurii care stiu asta, nu vreau niciun email in plus fata de ceea ce am acceptat.
– mesajele sa vina de la aceiasi adresa, ca sa pot filtra usor.
– vreau sa pot sa dau unsubscribe usor, eventual sa am acces la un control-panel daca au o oferta extrem de diversa, de unde sa pot selecta ce ma intereseaza
– mi-ar placea sa includa un mic link la subsol prin care sa-mi spuna cum imi protejeaza adresa de email si eventual numele
– ar fi de dorit ca gestionarea listei sa fie facuta de o companie externa cu imagine nepatata(pentru ca nu cred ca multe comapanii isi permit un sistem bun in-house)
– as vrea ca atunci cand si daca dau curs vreuneia din ofertelor lor sa ma simt tratat preferential.(nimeni nu falimenteaza de la un discount de 2%)
– vreau sa fie usor de obtinut un nr de telefon/o adresa/email de contact din oricare din emai-urile lor.
-nu vreau sa ma puna sa-mi fac user ca sa interactionez cu ei. Am zeci. … use openID, e mai ieftin si mai eficient.
Cei de la 24shop.ro au atins cateva din punctele de mai sus in abordarea lor, motiv pentru care sunt inca in baza lor de date si i-am scos de cateva ori din spam.
NOU
Cea mai ok treaba pentru ambele variante (comerciant/client) e newsletterul.
Cu conditia sa contina acele informatii pentru care m-am abonat si sa mi se respecte decizia de dezabonare. (multi au link de dezabonare, iti zic odata “te-ai dezabonat cu succes” dar primesti mailuri in continuare)
NOU
Daca m-am inscris la newslateru lor de buna voie … DA
Daca ai optiunea sa renunti DA
Orice alt mail e SPAM ….
NOU
“Având în vedere că orice fel de mişcare ai face, încercând să îţi promovezi biznisul, e catalogată drept spam”
Eu as zice numai cand trimiti mail-uri NESOLICITATE se cheama spam. Alte miscari de promovare a biznisului fara a trimite mailuri nu exista?
NOU
Ala care stie raspunsul la intrebare, sigur o sa-l faca public aici…
NOU
facebook, advertoriale pe bloguri, twitter… sunt o mie de alte forme de a intra in ochii clientului decat sa te bagi practic cu forta in viata lui prin email.
Adresa de email vine ca o consecinta a interesului deja manifestat.
pe de alta parte…am trimis azi vreo 1000 mailuri.. Muncite. In subsol metode dezabonare, date de contact, inregistrare la autoritatea pt. protectia datelor personale (nu ca ar conta, e fix pix)…si cam 2 mailuri/luna.
sistem in house care functioneaza @Radu..nu trebuie sa ai doctorat in nu stiu ce sa trimiti cu bun simt un newsletter. Da, tine de bun simt.
Dar atata timp cat functioneaza metoda cu “am un milion de adrese de email”…. e si asta o cale de a face un business… si va fi tot mai des folosita.
oricum, toata lumea arunca un ochi si in junk mail..
NOU
Eu le trimit la toti reply cu oferta mea de servicii. Repet : ca si reply la emailul lor ( sp@m desigur) . Stiti care e culmea ? Unii sunt deranjati de reply-ul meu . No comment .
NOU
apropo de groupon: si un alt punct de vedere…e interesant de citit: www.mugurfrunzetti.ro/marketing-online-groupon-romania
NOU
@Claudiu: stiu articolul, nu sunt de acord cu parerea lui mugur
NOU
@arhi, lista rbl.abuse.ro isi face treaba.
are cam 750k interogari pe zi, cu o rata de spam de cam 0.5% (vorbim doar de adrese IP din Romania aici).
Acuma vorbind de promovare, am apreciat cei cinci (sau sase) antreprenori care au trimis un mesaj in care solicitau acceptul pentru trimiterea de mesaje comeciale.
“Io sunt Vasile, fac cazane si va cer acceptul sa va trimit mesaje pe email. Daca ziceti da, va trimit si poze cu distileriile din Maramures; daca nu, nu-i bai, ca nu mai folosesc adresa asta”
N-am mai primit mesaje de la niciunul din aia 5-6.
NOU
Eu am dat un exemplu foarte simplu cu ce permite legea asa cum este ea scrisa acum si cam asa ar trebui procedat in linii mari (daca nu vrei sa folosesti promovare web + newsletter ) . Legea te obliga sa dai toate detaliile firmei si la prima abordare si in caz de newsletter – obligatoriu posibilitate de dezabonare in fiecare e-mail .
@Me Again citeste legea te rog (e foarte prost formulata gramatical vorbind) , intelege ce au vrut sa spuna in ea , asa prost cum e facuta , si o sa vezi ca nu ai dreptate . Si te rog mult de tot nu imi da raspuns , doar citeste legea . Interpretarea asta nu mi-o asum eu , e o interpretare la care a ajuns un colectiv oameni si am discutat-o la foarte multe intalniri pe teme IT si vine ca raspuns in linii mari si simplist celui ce a pus titlul de sus .
NOU
Nu ştiu, cam confuz la ora asta. Dar nu sunt deloc convins că „noi suntem firma XXXX si comercializam produse de genul XXX la preturi competitive” nu este „destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema[…]”.
NOU
La toata miscarea asta ii zice marketing online si sunt o multime de metode. Numai ca valul asta nou de biznismeni cred ca internetul e ceva de genul investitie 0 – profit 1 milion $
Vrei sa ajungi la posibilul client, platesti. Fie un banner aici la Arhi in dreapta, fie la google in dreapta, fie investesti in SEO, fie faci un viral, fie creezi un business de tipul “freemium” …
Pentru alte informatii: ask Arhi www.ask.arhiblog.ro 🙂
NOU
“că conform legii 365” – o gresala cat un mic spam.
NOU
Dacă ai primi doar câteva asemenea mesaje pe săptămână nu ar fi mare tragedie, dar când ai de citit zilnic zeci de email-uri, să-ți mai vină și câteva asemenea invitații cu aromă de spam nu e prea plăcut.
NOU
Subtire granita vrei tu sa definesti 🙂
In general, spam-ul inseamna altceva pentru ficare user….
NOU
Ce inteleg eu prin spam-daca imi trimiti mai mult de un email pe luna continand acelasi lucru e SPAM! Exemplu dau Adobe firma consacrata cica care desi n-am cumparat nimic de la ei doar mi-am facut cont pe site la ei imi trimiteau vreo 3 mailuri pe zi continand acelasi lucru si nu mergea si dezabonarea pana le-am trimis mail si le-am zis cateva de mama!
NOU
Spamul a devenit ca reclama de la televizor. Daca ai cablu tre sa primesti si reclame.
Daca ai internet tre sa primesti si spam 🙂
NOU
La multe site-uri m-am inscris singur la newsletter, daca ma interesa.
Pentru FunDeal.ro am fost sunat de niste operatori telefonici care mi-au cerut acordul de a-mi trimite mailuri cu ofertele lor si adresa de email respectiva. Eu am refuzat, ei au zis multumesc, o zi buna si nu m-am mai deranjat.
Pe ambele site-uri in discutie intru eu din browser si vad ce au nou. Deja sunt clientul lor. Faza cu spam-ul doar ma face sa-i privesc cu un ochi rau.
NOU
eu tocmai ce am primit mail ca sunt inscris pe situl lor cu adresaxxx@arhiblog.ro. muie, sa mor daca nu ii reclam pentru spam, uite-asa, pentru ca pot.
NOU
si facebook la inceput tot cu spam a inceput. e greu, foarte greu sa faci ceva fara sa incepi cu cateva cai mai putin ortodoxe
NOU
daca tot vrei sa-i reclami, poftim tehnica: ionut-puerava.blog.com/2011/01/01/danhatesspam-com/
NOU
va rog frumos sa nu-mi mai trimiteti mailuri.va multumesc