Mi se pare absolut normal, doar trebuie să facem ceva să nu mai existe o viteză medie de 45/kmh iar întârzierea medie pe anul 2010 să fie de peste 5 ani. Motivaţia oficială? Trebuie acoperite pierderile la transporturi. Corect, avem pierderi? Creştem preţul. Aşa prosperă băieţii de pe autobuze, nu?
Cât despre majorarea de 40% de la RATB, nu ştiu, că nu umblu cu RATB-ul, deci nu am cum să îmi dau cu părerea despre cât de frumos e transportul. Deşi, din ce îmi amintesc eu, ar trebui să dea spor de mizerie pentru băieţii care se dau cu şpray pentru a acoperi transpiraţia.
NOU
Lasă c-o să am eu ocazia o lună să umblu cu RATB-ul. Revin cu păreri…
NOU
@Meekuu: cunosc senzatia. cand mi-a dat ala permisul inapoi, parca imi daduse sfantul graal
NOU
Băi, eu am avut 2 zile mașina în service și mi-am amintit toate motivele pentru care urăsc profund transportul în comun din capitală. “Împuțitul” care stă să se încălzească iarna în tramvaie, cocalarul care ascultă manele la mobil, țigăncile în șatră, babele care rămân proțăpite in dreptul ușilor și nu în ultimul rând statul în stație 30 de minute după un mijloc de transport care, conform orarului postat pe ratb.ro, ar trebui să sosească din 13 in 13 minute.
NOU
dacă nu mă înșel, Bucureștiul avea unele dintre cele mai ieftine tarife RAT din țară (cunosc îndeaproape prețurile din alte două orașe mari, Craiova și Cluj, ambele mai mari decât cele din București) așa că o creștere ar fi oarecum normală; 1.8 lei pentru un bilet de autobuz nu-i chiar așa de mult.
NOU
si in constanta era la fel, tot foarte scump
NOU
Ahh, acu vreo 10 ani m-au prins controlorii prin Constanța fără bilet. Și cunoscând tarifele din București ne cam dezumflasem (eram cu încă 2 prieteni). Când ne-au zis ăia că amenda e doar 15 mii ( 1,5 lei ) ne-am cam îndoit de râs. La appx. un an jumate – doi după aia aveam să mă îndoi din nou da’ de plâns.
NOU
@Meekuu: ultima luata in constanta, acum vreo 5-6 ani, a fost de vreo 2 mil. desigur ca nu am platit-o dar sa vezi ce haioase erau controloarele, incercand sa ma convinga sa nu imi dea amenda si sa accept sa le dau spaga. la final a fost ceva de genul Lasa-l draga, ca asta e nesimtit de ala de bucuresti:)))
NOU
Mandru utilizator al RATB, posesor de abonament si vesnic rabdator in canicula, ploaie si viscol, tolerant al urletelor si mirosurilor. Cu toate acestea nu vad de ce as da cu 40% mai mult – nu o sa ajung cu 40% mai repede la destinatie, n-o sa ma racoresc mai mult cu 40% pe timp de vara si cu siguranta n-o sa ma incalzesc mai mult cu 40% iarna.
NOU
Da, dar măcar asculți muzica preferată, nu-ți omori receptorii olfactivi și nici nu-ți crește atât de mult tensiunea (mai ales dacă nu ești nevoit să pleci la o oră cu trafic intens).
NOU
măcar în București autobuzele (Mercedes, cu șpaga de rigoare) arată mai bine și sunt mai noi decât vechiturile din orașele mai sus menționate
NOU
Va plangeti degeaba, in Pitesti un cacat de bilet cu doua calatorii e 3,4 lei si e mult mai naspa autobuzul decat RATB-ul…
NOU
bradsblog4you.blogspot.com/2010/06/sa-ne-dam-cu-trenuletu.html
NOU
in londra o calatorie costa 2 lire,chiar daca e vb doar de o statie sau de 1o. Probabil incearca o aliniere a preturilor si de-abia au gasit motivul pt prostime. In rest, mai folosesc transportul in comun atunci cnd sunt prea obosita sa ma urc la volan.am observat ca seara,cand se intoarce lumea de la job e mai aglomerat.norocul meu e ca nu am treaba atunci.in schimb,intre 1o-15 e liber ::))
NOU
Între 10 şi 15 sunt cele mai mişto arome în transportul în comun, spun asta pentru că se întâmplă să circul pe la orele menţionate.
NOU
Nuj stau in oras mic nu am stresuri deastea
Pt restu exista Masina
Sa fim sanatosi
Sper sa moara in chinuri aia de la RATb si CR
a se scumpeste si Metrou ca deh au super servicii
NOU
Poi da Metrorex-ul le-a scumpit acum vreo 2 luni parca.Le scumpeste iarasi???
NOU
si asa sunt goale trenurile. vor sa mearga in tren numai conductorul si vreo 2-3 nasi ?
NOU
Domnule ARHI puteti sa construiti un Guvern VIRTUAL poate cu ajutorul ziarului Adevar sa postatii programul acestui Guvern Virtual? e o idee poate ca trezim cit de cit mentalitatea diabolica a celor care Guverneaza si poate in viitor sa-r putea ca din VIRTUAL SA TREACA IN REAL
NOU
Bun, majorează preţurile, dar ce primim în schimb?
NIMIC!
NOU
vai futuţţţţţţ RATB-u măţii… arghhh!!!!!! Eu chiar umblu cu jegurile de autobuze, troleibuze, tramvaie… mda, trebuie să mă reorientez. Iau plăcuţe de frână nou nouţe la bicicletă, deodorant de 2 ori mai mult, şi aia e, dăm la pedală nene că nu se mai poate.
NOU
Pai doar asta stie romanul cand e vorba de reducerea cheltuielilor. Ce reducerea costurilor, mareste tata pretul biletelor ca sa plateasca prostul.
In loc sa faci controale riguroase si sa maresti bugetul din amenzi sau sa scazi salariile nesimtite ale unora (inclusiv tanti din borcan), mareste tata pretul biletelor. Dar cine sunt eu sa fac propuneri?
Am eu fata de porc slinos, linder de sindicat? Nu…
NOU
Dupa ce ani de zile n-am mers deloc nici cu trenul nici cu RATB-ul, in ultimele doua saptamani le-am incercat pe amandoua:
www.toane.ro/2011/02/07/uite-ca-s-a-sfarsit-cu-bine/
www.toane.ro/2011/02/11/sarac-si-curat/
Acum strang bani sa-mi iau inc-o masina. 😀
NOU
Pai in halul asta o sa creasca numarul curselor aeriene low-cost.
NOU
Bonus:
realitatea.net/circulatia-feroviara-este-blocata-intre-bucuresti-si-timisoara_803549.html
NOU
Cresc tarfifele si scade calitatea. Eu merg de la varsta de 4 ani cu trenul intre Galati si Bucuresti. Acum 20 de ani distanta de 250 km era parcursa in 2 ore si 40 de minute de un tren rapid. Acum aceeasi distanta este parcursa in aproximativ 4 ore. Si aceasta linie este un caz fericit deoarece se circula cu viteza destul de ridicata, lasand la o parte opririle din gari si pe camp.
NOU
merg zilnic si se intampla cam…lunar sa puta unul. saptamanal mi se intalmpla sa fie foaaarte aglomerat, si tot atat de des sa astept mai mult de 5 minute un autobuz. nu e chiar atat de rau…sa ne amintim, abonamentul pe toate liniile e 50 de ron. oricum, cei care compara pretul cu alte orase uita un lucru…acolo, cu o linie iti cam faci treaba. aici, de obicei, schimbi de 2-3 ori ca sa ajungi la destinatie.
NOU
Pe statisticile lor trenurile merg goale.Stim toti ca suntem putini “fraieri” care ne cumparam bilet.De fapt si ei stiu asta dar e mai greu sa dea naibii cativa nasi afara(cel putin) pt a da un exemplu.
E bine ca avem mizerie maxima,conditiile cele mai proaste,facem 4 ore pe o dist de 120 de km (asta cu acc,nu mai zic de personal) si pretul il avem maxim.
Daca o tinem tot asa o sa fie mai avantajos sa mergi cu masina personala decat cu trenul(daca nu e deja)
NOU
de aia merg cu nasu` . Sa scumpeasca cat vor biletele de cand am stat in gara o ora sa traga trenul la peron ( statia de plecare ) nu mai cumpar bilet. Pana unde merg eu e 30 RON biletu , dau 10 RON la nas , ii fac ochii ca pomu` de Craciun , eu fac o economie de 20 RON si cu asta basta 🙂
NOU
Cat e in Bucuresti o calatorie? Sau un bilet cu 2?
Va intreb pentru ca aici, in Iasi, e destul de scump zic eu, 1.9 RON calatoria, sau biletul cu 3.7 ron.
NOU
Asta e avantajul daca stai in orase mici, te doare-n poola de transportu in comun. Ultima data cand am facut un drum lung cu trenu, a fost vara trecuta si as prefera sa ma duc cu caruta lu` Ion decat sa mai fac 20 de ore cu trenurile de la noi. Daca te duci cu masina si imparti benzina la doi sau trei, iesi mai ieftin decat cu trenul… macar asa opresti cand vrei,unde vrei,nu simti mirosuri ciudate,nu tre sa asculti manele si ajungi si mai repede.
@Arhi:aveai tu un articol cu amenzi pt cei care miros a transpiratie in mijloacele de transport comun, In Croatia era?
NOU
Din partea mea sa le mareasca pana dau faliment. Acum doi ani i-am propus sotiei un experiment: ce a r fi sa mergem la mare cu trenul? Ca si asa parca ma simt cam snob ca sunt numai si numai cu masina. Zis si facut. S-a uitat la mine cu indoiala dar, ca o buna sotie, nu m-a contrazis. Ne-am luat bilete la clasa I, rapid, Aiud- Costinesti. Dus intors….3,7 milioane. Aici am stambat din nas ca motorina m-ar fi costat mai putin dar, nu am mai putut da inapoi ca, de…eu am propus. Ei bine…am facut 15 !!!!!(cincisprezece, cinspe`, XV) ore fratilor. In conditii greau de imaginat: troncanit continuu, diferite odoruri, mobilier lipicios, scaunele de clasa I din tabla capitonata prost facute. Am regretat confortul de la clasa a II-a unde macar te puteai intinde. Dus intors am facut cam 30 de ore. Am jurat, dupa ce am cerut scuze sotiei, care a avut delicatetea sa nu imi reproseze nimic, sa nu mai merg nici macar pana in gara. 30 de ore…..
NOU
La RATB eu imi cumpar 2-3 bilete si imi ajung tot anul :)) Cu CFR-ul nu prea se mai merita sa mergi , mai bine e cu autocarul , singurul dezavantaj este ca daca esti fumator nu poti sa fumezi pana la destinatie 😀
NOU
@ Iulian
1.3 lei o călătorie
NOU
FMI a cerut privatizarea CFR-ului. îţi imaginezi ce scumpiri o să urmeze pentru ca privatul să-şi scoată repede pârleala? Uau!
NOU
poate or vrea cu ce scot pe scumpirea asta sa cumpere tramvaiele facute de bombardier, am auzit ca ar fi foare bune
NOU
N-am nimic cu nimeni de la R.A.T.B., chiar circul cu R.A.T.B. (32, 104), problema e ca au oamenii astia niste salarii, tata, de te fac sa-ti fie rusine, tie, absolvent de facultate cu master, postuniversitara si mai stiu eu ce. O sa spuneti ca sunt carcotas. Asa o fi, da` parca prea-i culmea, tinand cont de “praful” din tara si de faptul ca R.A.T.B.-ul merge pe pierderi de 20 de ani incoace…
NOU
Direct, indirect toti ne mai dam cu autobuzu`.2 lei in sv si e ok,adica fara d-alea vechi
NOU
in Montreal e 3 dolari. ai transfer. autobuz si metrou / sau invers. daca ai nevoie. merge si bus/ bus. oricum 3 parai e multisor. anul trecut era 2,75. sa-i fut si pe astia.
NOU
misto CFR-ul asta. e un cacat de serviciu oferit populatiei. ceva mai mizerabil si jegos ca mijloc de transport poate exista prin Etiopia sau alte tari unde trenul e mijloc de transport de lux.
o sa scoata bani CFR-ul tot inainte.
pocnile-ar sinile! nu cand trec vagoane. sa aiba si tiganii ce fura.
monopolul ma-sii