Cand am aflat prima dată de concursul de la Coca Cola, mi-am amintit brusc de bicicleta mea rosie, despre care am scris acum 2 ani.
Aşa că a fost practic imposibil să nu iau parte la el, doar e vorba de BICICLETE ROȘII.

Coca Cola da 10 kituri de biciclist: biciclete rosiiin cadrul unui concurs pe bloguri in care vrem sa stabilim care sunt cei care si le doresc mai mult.

Care este mecanismul prin care poti castiga o bicicleta rosie?
5 bloggeri, printre care şi subsemnatul, vor propune 5 sarcini. Voi trebuie să rezolvaţi minim 2 dintre ele pentru a putea participa la concurs.

Pe lângă rezolvarea taskului în sine, va trebui sa scrieti un articol/comentariu/tweet pentru care sa primiti sustinere cat mai multa.

Taskul zilei mele?

Care ar fi dupa tine, cele zece porunci ale biciclistului responsabil?

Succese maxime!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

65 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    He, he.
    Te bagi și la tur? Că eu de-abia aștept, mai ales că va fi pe seară, înghesuială și astfel prevăd ceva căzături =))

  2. #3

    nu va mai certati,azi e ziua mea, sunt eu,lica

  3. Ce mai mergeam inainte cu bicicleta ….

  4. 10 porunci ale unui biciclist responsabil?
    – sa nu mearga pe trotuar si daca o face sa aiba grija la pietoni
    – sa nu se enerveze din cauza soferilor tampiti, ca degeaba o face
    – sa poarte casca, intotdeauna, chiar daca uneleori arata hidos
    – sa aiba tot timpul un kit micut de rezolvare a unei pene
    – sa aiba tot timpul apa in bidonul de la cadru
    – sa verifice inainte de a pleca de acasa starea bicicletei
    – sa cunoasca regulile de circulatie
    – sa aiba grija la soferii neatenti si sa nu se bazeze pe faptul ca este vazut in oglinda retrovizoare
    – sa lege intotdeauna bicicleta, mai ales la noi in tara
    – sa aiba frane bune

    :))

  5. saracii biciclisti si daca sunt ei responsabili tot degeaba, se circula in conditii periculoase cat timp nu exista piste speciale rezervate lor.

  6. #8

    @A.Dragos – Ştii, trotuarul este al tuturor. Şi bicicleta nu este un apanaj strict legat de piste. În rest, sunt complet de acord şi aş mai adăuga “să se abţină întotdeauna să înjure pietonii idioţi care sunt atraşi de cele două dungi galbene pe care ar trebui să circule el, biciclistul” :))

  7. #10

    Cele 10 porunci:
    1)Fii echilibrat-siguranta celor din spate depinde de tine
    2)Fii politicos-odata si odata tot vei avea nevoie de o mana de ajutor
    3)Fii atent-e usor sa iti zboare gandurile,dar lucrurile rele se intampla foarte repede.
    4)Asteapta-ti randul la coada(semafor)-Nimanui nu ii plac cei care se baga in fata
    5)Evidentiaza pericolele rutiere-poti face un bine
    6)Nu tipa!-poate fi periculos cand cineva striga din senin “Groapaaaaa!”
    7)Tine mainile pe ghidon-vezi regula 1
    8)Plimba-te cu prietenii-cand esti intr-un grup,esti dispus sa iti lasi siguranta pe mana unor necunoscuti?
    9)Nu scuipa-nimanui nu ii place sa fie scuipat de tipul din fata
    10)Nu pedala ca nebunul-daca nu esti Lance sau Cadel,atunci sigur nu pedalezi pentru tricoul galben.Nu e nici un castigator intr-o plimbare.

  8. #11

    1. Casca. Cu C mare.
    2. Fii bine semnalizat noaptea. Nu merge fara lumini si ceva reflectorizant pe tine.
    3. Ai mereu la tine o trusa cu scule care te pot scoate din necaz- daca faci pana, de exemplu.
    4. Fii atent la pietonii care trec pe rosu si, daca mergi pe pista de biciclete, fii atent si la cei care merg pe pista.
    5. Asigura-te la fiecare schimbare de directie.
    6. Respecta regulile de circulatie.
    7. Trecerile de pietoni se trec pe verde si pe langa bicicleta.
    8. Ai grija de bicicleta ta. Fa-i revizii, curat-o si echipeaz-o corespunzator, cu faruri functionale, catadioptrii, sonerie. Verifica franele inainte de fiecare drum.
    9. Nu vorbi la telefon pe bicicleta si nu asculta muzica la volum maxim cand esti in trafic.
    10. Investeste in antifurturi trainice. Cel mai bun antifurt: n-o lasa din vedere. ia-o cu tine in casa, in birou etc.
    Regula nr. 11: simtul umorului e important in orice situatie, dar un biciclist are nevoie de el pentru a nu se enerva inutil prea des.

  9. 1- sa evite strada, daca trotuarul are pista
    2- sa se abtina sa lase “suveniruri” scrijelite pe masinile parcate pe pista
    3- sa ocoleasca pietonii opriti la povesti in mijlocul pistei, fara sa-i stropeasca, in caz de ploaie
    4- sa n-o parcheze aiurea, incurcand circulatia
    5- sa nu plece de acasa cu defectiuni pe principiul “las’ ca merge si asa”…
    6- sa cunoasca regulile de circulatie
    7- sa ia in calcul ca este cvasi-invizibil pentru soferi
    8- sa aiba iluminare/ semnalizare pentru noapte
    9- sa aiba rucsac/ portbagaj
    10- sa poarte echipament de protectie

  10. Idealul meu in viata e femeia cu mustata.

  11. Prima regula a biciclistului bucurestean: pazeste-ti bicicleta si cu ca pe ochii din cap 😀

  12. #15

    Ceva de genul:stai cu ochii pe ea,ca pe butelie?:d

  13. #16

    Am postat “Cele zece porunci” pe mefi-stuff.blogspot.com/2010/07/care-ar-fi-dupa-tine-cele-10-porunci.html

    Enjoy! 🙂

  14. Va zis si eu cateva, desi ii las pe alti sa castige la concursuri, ca eu am castigat destul. 😀

    – nu invata pe drumurile publice mersul pe bicicleta;

    – ai grija ca atunci cand pleci la drum sa-ti aranjezi corect saua, daca omiti sa faci asta, s-ar putea sa mergi in figuri urmatoarele 3 zile;

    – nu lua in calcul niciodata, dar niciodata, faptul ca aia din masini te vad. E verificata, nu te vad.

    – nu urca bordurile in forta daca n-ai cauciucuri si roti speciale pentru asta;

    – nu tine in cosul de la bicicleta prea multe chestii, cand vei cadea, vor zbura toate care incotro;

    – ai grija sa-ti functioneze dinamul sau ia-ti o lanterna;

    – nu te duce cu bicicleta la supermarket daca ai de gand sa iesi cu cosul plin din magazin. 😉

    – cand mergi cu bicicleta pe drumurile publice tu trebuie sa urmaresti si sa respecti semafoarele alea cu trei culori, rotunde, gen.

    – cand iti legi bicicleta intr-un loc si ai de gand s-o lasi acolo mai mult de 5 minute, n-o lega de roata, s-au vazut cazuri in care la intoarcere s-a gasit doar roata.

    – daca totusi ai noroc, ai legat-o bine si o gasesti intreaga, nu te impacienta ca nu-ti amintestu cifrul de la antifurt. E numarul de la casa, urmat de numarul de la pantof, urmat de 10.

    Succes concurentilor!

  15. animaloo.wordpress.com/2010/07/07/10-porunci/

    ar mai fi vro 10:

    – nu pleca de acasa pe burta goala
    – nu merge pe bicla fara freza facuta
    – nu pedala azi ce poti sofa maine
    si inca 7 da mi le-au furat

  16. Pot sa va zic ca se invata mai usor sa mergi pe bicicleta fiind adult decat copil.:-)

    Cand eram pusti a incercat vara-mea sa ma invete, fara succes.
    Acum 3 ani, trecut bine de majorat am invatat sa merg in 2 ore, fara sa cad o singura data. Aviz celor care inca nu stiu.

  17. #21

    @elena: iti dau mare dreptate. mi-am cumparat o cloanta de vreo 200 de euro anul trecut, si am ramas fara ea dupa vreo 2 luni. mi-au luat-o din fata usii, cu tot cu anti-furtul din otel cu care era legata …

  18. #22

    1. sa nu ai alti prieteni ciclisti afara de Mine.
    2. sa nu-ti lasi bicicleta in fata hotilor, nici sa te inchini lor.
    3. sa nu iti iei bicleta in desert, acolo o sa ramai
    4. adu-ti aminte de ziua bicicletei rosii si o cinsteste
    5. cinsteste pe tatal tau si pe mama ta, ca bine sa-ti fie si multi bani sa iti dea sa iti ingrijezi bicicleta.
    6. Nu te ucide pedaland, pastreaza-ti energia
    7. Sa nu fii desfranat, intotdeauna e bine sa ai frane bune.
    8. Sa nu furi nici o bicicleta.
    9. Sa nu minti niciodata cu piesele tale de pe bicicleta.
    10. Mananca bine inainte, ca sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau.

  19. #23

    1. Cand mergi cu bicicleta rosie bea intotdeauna Coca Cola de 500ml ! 🙂
    2. Tine macar o mana pe ghidon cand bei Coca Cola.
    3. Mergi pe trotuar. Pe strada e mai periculos decat cu un scuter.
    4. Mergi cu rotile umflate si schimba saua daca ai curul prea mare.
    5. Casca ochii mari pe unde mergi.
    6. Nu circula noaptea, chiar daca ai beculet cu scaparici si ochi de pisica.
    7. Nu purta pantaloni evazati.
    8. Puneti cosulet, ca e trendy si du-te la piata.
    9. Nu te strecura periculos printre cetateni si nu claxona din vuvuzea la acestia. Te pui si pe tine in pericol !
    10. Nu te agata in spatele autobuzului cu manuta ca sa economisesti energie. Fumul poate fi gros. 🙂

  20. 1. să nu caşte gura după funduri goale şi silicoane;
    2. să poarte ochelari ca pentru cai, pentru ca să privească doar înainte;
    3. să mănînce hot-dog şi să bea bere doar la fast fooduri şi în bar;
    4. să nu se i-a la întreacă cu trolebuzele, tramvaile sau mustangurile;
    5. să nu ridice mîinele în semn de bucurie că e deja la locul de destinaţie;
    6. să nu frîneze în faţa unei vrabii;
    7. să nu meargă într-o roată;
    8. să nu adoarmă în faţa semaforului;
    9. să-şi lege şireturile înainte de a purcede la drum;
    10. să nu viseze la partide de sex în timp ce face virajuri prin oraş.

  21. Decalogul biciclistului responsabil:
    1. Daca nu stii sa mergi pe bicicleta, nu invata s-o faci in trafic.
    2. Daca nu stii sa mergi indeajuns de bine pe bicicleta, nu iesi in trafic intens.
    3. Daca te lauzi la prieteni ca esti foarte bun la mersul pe bicicleta, gandeste-te ca au patit-o ciclisti experimentati. Si au patit-o urat!
    4. Poarta intotdeauna casca! Chiar daca iubitul nostru Cod Rutier nu prevede obligativitatea acesteia.
    5. Nu te baza prea mult pe casca. Nu te va proteja niciodata 100%.
    6. Fii tot timpul cu ochii la ce se intampla in jur, chiar daca ti se pare ca strada pe unde circuli e goala.
    7. Nu fa scheme pe strada. Mersul pe o roata si sariturile se fac in locuri special amenajate.
    8. Invata sa te porti in trafic. Daca esti biciclist, nu inseamna ca esti buricul pamantului. Nu te doare capul daca mai lasi un sofer sa iasa din parcare sau acorzi prioritate chiar si atunci cand nu trebuie.
    9. Pune-te in pielea unui sofer. Imagineaza-ti ca ai oglinzi, frana, volan. Comporta-te ca un sofer. Ce nu poti face cu bicicleta nu poti face nici cu masina.
    10. Daca nu esti de acord cu niciuna din poruncile de pana acum, mai bine te lasi de bicicleta.

  22. #27

    graffix desigur

  23. Cele 10 reguli ale mele 🙂

  24. #30

    1. Eu sunt bicicleta ta; sa nu ai alte biciclete afara de mine.
    2. Sa nu-ti faci bicicleta cioplita, nici alta asemanare, nici sa te plimbi cu ele.
    3. Sa nu iei numele bicicletei tale in desert.
    4. Adu-ti aminte de ziua de odihna si o cinsteste cu o plimbare cu bicicleta.
    5. Cinsteste bicicleta ta, ca bine sa-ti fie si multi ani sa traiesti.
    6. Sa nu ucizi, ai grija cum dai peste oameni si alte vietuitoare.
    7. Sa nu fii desfranat, iarta-i pe soferi si gurile rele care merg pe pista de biciclete.
    8. Sa nu furi, ia-ti sisteme antifurt bune ca nu se stie cine incalca aceasta lege :p
    9. Sa nu minti, respecta oamenii si mai ales biciclistii.
    10. Sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau, daca vrei o bicicleta incearca s-o obtii prin propriile puteri :).

  25. Ma bucur foarte mult ca ai ales acest subiect.
    Mai ales ca in urma cu ceva vreme cand m-am plans pe twitter de comportamentul unui biciclist fata de o batrana in Tineretului am fost luata in ras. La volanul masinii sau la ghidonul bicicletei oamenii ar trebui sa stie in primul rand sa respecte reguli ca sa fie respectati in trafic. Iar biciclistii, mai nou in Bucuresti cer si au pretentia de zei, insa unii sunt total iresponsabili. Bicicleta ia locul scuterului de acum 2 ani.
    E nevoie in primul rand de disciplina. In orice ai face.
    Iata regulile mele.
    1. Sa nu mergi niciodata pe sosea atat timp cat acolo exista o pista special destinata bicicletelor

    2. Nu ignora luminile semafoarelor

    3. Nu merge pe bicicleta fara lumini cand afara este intuneric

    4. Nu merge pe o bicicleta care nu este in conditii optime

    5. Nu vorbi la telefon cat timp esti pe bicicleta, s-ar putea sa iti pierzi echilibrul

    6. Nu merge pe partea destinata pietonilor sau pe drum, alaturi de biciclete

    7. Atunci cand mergi pe bicicleta sa mai fie cel mult inca cu biciclist in paralel cu tine

    8. Niciodata sa nu faci pe viteazul si sa incepi a merge fara maini

    9. Nu schimba directa de mers fara sa faci semn regulamentar cu bratul

    10.Niciodata sa nu depasesti pe partea dreapta

    • #32

      iYli, dpdv legal, doua vehicule nu au voie sa circule in paralel. deci nici biciclistii

  26. bai cati ciclisti de parc isi dau cu parerea. De vis…

  27. #34

    animaloo. In Bucuresti sunt ciclisti de parc, bikeri care tin bicicleta acasa si o cara cu masina sa se dea la munte si temerarii de pe strazi ( cativa). Tu faci parte din aceia care cara bicla de 3000 euro pe SUV pana la Babele si o iau la vale vitejeste, in grup?

  28. 1.Nu te aştepta să te ferească şoferii, cei mai mulţi nu se uită în oglinda din dreapta nici măcar cînd sînt la semafor.
    2.Nu te aştepta să îţi dea şoferii prioritate la depăşirea vreunui obstacol de pe banda pe care circuli.
    3.Intotdeauna se merge pe partea dreapta a soselei.
    4.Nu merge pe trotuar:pietonii nu se vor da niciodata din fata ta cand ii claxonezi,iti vor ura numai de bine si te vor trimite,pe langa alte locuri,pe sosea. (experienta proprie)
    5.Daca te simti incomod intr-o situatie din trafic, coboara de pe bicicleta si treci pe trotuar. Mergi pe langa bicicleta pana cand te simti din nou in siguranta.
    6.Nu te lasa intimidat de injuraturile soferilor,traim intr-o lume in care anormalul este normal si normalul anormal,deci e in regula.
    7.Daca esti fata,nu lua in seama comentariile ca:”Fata,fata,ti-a cazut lantu’!”,intr-o proportie de 100% nu e adevarat.
    8.Nu baga in seama nici replicile:”Ce buna esti,fata!”,si astea-s minciuni in 70% din cazuri.
    9.Asculta muzica la casti,asta te scuteste de a mai auzi lucrurile de mai sus.
    10.Nu purta niciodata fusta decat daca-ti doresti ca comentariile de la punctele 7 si 8,plus claxoane si strigate sa se tripleze.

  29. #36

    Deja mă sperie, vorba lui Bogdan, numărul de bicicliști de parc ce-și dau cu părerea. Minunat, uite de aia suntem văzuți așa cum suntem.

  30. Aici am încercat să concluzionez câteva dintre sfaturile pe care le consider eu de luat în seamă când circulaţi pe 2 roţi.

    my.opera.com/mishu88/blog/2010/07/12/10-sfaturi-pentru-un-biciclist-responsabil

  31. #39

    Biciclistul responsabil, zece porunci, sau mai degrabă sfaturi:
    Biciclistul responsabil trebuie să evite violenţa fizică împotriva domnilor grăbiţi care îi deschid portiera în faţă fără să se asigure şi să nu înjure foarte dur doamnele şi domnişoarele care fac acelaşi lucru.
    Biciclistul responsabil nu trece niciodată pe roşu atunci când există o şansa destul mare să fie lovit de un alt participant la trafic.
    Biciclistul responsabil promite timp de cel puţin o săptămână să îşi cumpere căsca după primul sau accident, după care va susţine că e incomodă.
    Doar bicicliştii responsabili care nu vor să fie loviţi seară de maşini îşi vor monta lumini de semnalizare.
    Când circulă pe trotuar biciclistul responsabil va claxonă doar pietonii care merg pe pista de biciclete, în cazul în care sunt în număr mic. Dacă sunt în număr mare se recomandă manevre subtile de evitare pentru a evita înjurături din partea acestora.
    Bicicliştii responsabili nu se miră şi nu se supără când îşi găsesc furată bicicleta legată cu un antifurt ce poate fi tăiat cu o unghieră. Se pot supăra doar atunci când au făcut eforturi ca bicla lor să nu fie furată (antifurt potcoavă de oţel)
    Bicicliştii responsabili care cred că trotuarul fără pistă e doar al lor nu au dreptul să se plângă atunci când maşinile de pe stradă se comportă că şi cum strada ar fi doar a lor.
    Biciclistul responsabil ştie când i se întâmplă măgarii în trafic şi ştie când are rost să protesteze şi când nu are.
    Bicicliştii responsabili nu se mint singuri crezând că strada e un loc în care sunt în siguranţă.
    Biciclistul responsabil va face eforturi considerabile pentru a se asigura că orice accident în care este implicat nu e cauzat de el şi că a făcut tot posibilul să-l evite.

  32. #40

    Biciclistul responsabil, zece porunci, sau mai degrabă sfaturi:

    1. Biciclistul responsabil trebuie să evite violenţa fizică împotriva domnilor grăbiţi care îi deschid portiera în faţă fără să se asigure şi să nu înjure foarte dur doamnele şi domnişoarele care fac acelaşi lucru.

    2. Biciclistul responsabil nu trece niciodată pe roşu atunci când există o şansa destul mare să fie lovit de un alt participant la trafic.

    3. Biciclistul responsabil promite timp de cel puţin o săptămână să îşi cumpere căsca după primul sau accident, după care va susţine că e incomodă.

    4. Doar bicicliştii responsabili care nu vor să fie loviţi seară de maşini îşi vor monta lumini de semnalizare.

    5. Când circulă pe trotuar biciclistul responsabil va claxonă doar pietonii care merg pe pista de biciclete, în cazul în care sunt în număr mic. Dacă sunt în număr mare se recomandă manevre subtile de evitare pentru a evita înjurături din partea acestora.

    6. Bicicliştii responsabili nu se miră şi nu se supără când îşi găsesc furată bicicleta legată cu un antifurt ce poate fi tăiat cu o unghieră. Se pot supăra doar atunci când au făcut eforturi ca bicla lor să nu fie furată (antifurt potcoavă de oţel)

    7. Bicicliştii responsabili care cred că trotuarul fără pistă e doar al lor nu au dreptul să se plângă atunci când maşinile de pe stradă se comportă că şi cum strada ar fi doar a lor.

    8. Biciclistul responsabil ştie când i se întâmplă măgarii în trafic şi ştie când are rost să protesteze şi când nu are.

    9. Bicicliştii responsabili nu se mint singuri crezând că strada e un loc în care sunt în siguranţă.

    10 Biciclistul responsabil va face eforturi considerabile pentru a se asigura că orice accident în care este implicat nu e cauzat de el şi că a făcut tot posibilul să-l evite.

  33. 10 reguli de aur ale biciclistului :
    1. Casca, stresanta dar necesara
    2. Apa intotdeauna
    3. Nu pleca de acasa daca vezi ca ai mici probleme cu roata, ghidonul sau mai stiu eu ce ( nu o sa se rezolve singure ca prin minune )
    4. Sa ai mereu la tine o mini trusa cu scule, chiar daca te incomodeaza la drum o sa vina si ziua cand o sa ii multumesti lui Dumnezeu ca ai avut-o cu tine
    5. Ai grija la masini, pt ca nimeni nu o sa aiba grija de tine
    6. Nu sta cu castile in urechi si muzica la maxim, nu vorbi la telefon ( daca o faci, si cel mai probabil ca da, ai mare grija. Poti ajunge foarte usor pe capota unui Logan fara ABS )
    7. Nu injura ( degeaba te cobori la nivelul lor, nu se merita )
    8. Leaga-ti-o bine, de preferat sa nu o lasi singura mai mult de 5 min ( asta daca esti din Bucuresti, nu garantez pentru alte orase )
    9. Asigura-te ca e semnalizata pe timp de noapte
    10. Distreaza-te si pastreaza lumea verde ! 🙂

  34. @cezar: nu. eu sunt dintre cei care merge zi de zi (cand nu mi lene) la munca, pe doua roti. Uneori mai sui bicla in tren sa ajung acasa, pentru ca drumul Bucuresti – Brasov este destul de obositor.

    Suv n-am pentru ca mi-a lipsit necesitatea lui

  35. Desigur, mi-am făcut şi eu lista mea sfântă:
    1. ai grijă de bicicleta ta ca pe ochii tai
    2. sa scoţi luminile şi gadgeturile de pe bicicletă când o laşi nesupravegheat chiar şi pentru un moment
    3. învaţă să mergi încet şi cu răbdare când eşti între pietoni, pentru că ei sunt acasă pe trotuar
    4. să ai lumini, căci te opreşte poliţia
    5. dacă eşti pe drum lung, pedalează într-un ritm constant
    6. nu purta costum şi pantofi de lac pe bicicletă
    7. nu te duce cu bicicleta dacă nu vrei să fi transpirat
    8. ţine bicicleta acasă iarna!
    9. să nu mergi pe o roată
    10. să ai apă la tine să cu ce să inghiţi muştele mai usor

  36. Ma bag si eu chiar daca bicicleta mea este albastra, dar in schimba masina este rosie

  37. #45

    1. Eu sunt bicicleta ta, sa nu ai alte biciclete afara de mine = ingrijeste-ti bicicleta/bicicletele ca sa te tina mult si bine. Fereste-o de soare direct si umezeala cand e parcata si unge-o mereu. Daca mergi prin oras unde e “curat” asta nu inseamna ca nu trebuie sa o ungi. O prietena a fost SOCATA cand a aflat acum 2 zile ca bicicleta ei pliabila trebuie unsa… “Unde???” a spus ea…
    2. Sa nu-ti faci chip cioplit, nici improvizatii stupide. Poarta echipament de protectie. N-ai vrea sa iti ciopleasca o bordura chipul… In plus, bicicleta tinde sa aiba pe ea doar strictul necesar asa ca nu te juca cu ceea ce te fereste de necaz (frane, roti, ghidon). Daca vrei sa iti pui sclipici/neoane/stelute, e treaba ta. Acolo chiar iti poti exersa creativitatea.
    3. Sa nu iti duci bicicleta in desert = ai grija cu off-roadu’. Daca tot o duci in afara orasului, pe noroi si praf fii bun si ingrijeste-o dupa efortul depus sau las-o pe mana cuiva care stie sa aiba grija de ea. Fii responsabil si fata de bicicleta ta.
    4. Adu-ti aminte de verificarea dinaintea plecarii la drum si o cinsteste: fii atent(a) la presiunea in cauciucuri, frane, etc. Nu uita nici sa iei ceva reflectorizant pe tine.
    5. Cinsteste pietonii si soferii amabili ca bine sa-ti fie si multi ani sa traiesti in trafic. Pietonii sunt prietenii tai cand esti pe trotuar. Nu ii speria, chiar daca esti pe banda de biciclist. Eu incetinesc si le spun cate un “pardooon” politicos cand trec pe langa ei (daca sunt pe banda si nu se dau). Cand se dau de pe banda le multumesc frumos. Exista chiar si soferi amabili care se departeaza de bordura ca sa ai loc sa treci sau iti dau frumos prioritate – pentru ei , un salut frumos in trecere.
    6. Sa nu lovesti copilasii din parc. Multi abia invata sa mearga/sa alerge si au o placere nebuna sa fuga din mainile parintilor. Incetineste fii foarte atent(a) la langa bancile cu copii mici.
    7. Sa nu fii desfranat – tine constant mainile pe frana si fii cu ochi-n 4. Daca vezi ca un sofer e nebun, opreste-te. El are pe putin 4 straturi de metal pana la piele, tu ai doar echipamentul de protectie.
    8. Sa nu iti fure altul bicicleta! Foloseste un antifurt care are diametrul mai gros ca al unui cleste de fier-beton (care-o fi ala? Mare tata, mare!). Ideal ar fi sa ai 2 : unul pentru roada din fata+cadru si unul pentru roata din spate+cadru+punct de legare din mediul ambiant. Oricum, cel mai bine ar fi sa o duci intr-un garaj/ casa pe perioade lungi pt ca altfel ti-o pandeste cineva si pana la urma ti-o fura.
    9. Sa nu ridici marturie mincinoasa impotriva unui coleg de trafic – nu da vina pe altcineva cand tu esti vinovatul. Mentine distanta fata de alti biciclisti, nu asculta muzica in timp ce mergi si fii atent(a).
    10. Sa nu poftesti nimic din regulile de circulatie ale aproapelui tau! Ce daca mashinistii au reguli care ii avantajeaza? Tu nu esti mashinist si ai propriile reguli de care uneori poti sa profiti. Ai grija cand si cum!

  38. #46

    Mă uit şi mă sperii. Ăştia care au comentat pe aici sunt colegi de trafic cu mine. Fuck, chiar trebuie să am grijă…

    • #49

      Fata mosului, asta e articolul de anul trecut. Articolul de azi e la piticu, nu la mine. Si nu ai precizat la ce taskuri te bagi