Încerc să fac, pentru noua mea locație, connturi online la toate companiile de utilități, ca să nu mă mai stresez cu diversele facturi în poștă sau cu clasicele estimări furăcioase ale ENEL-ului.

Problema pe care o am este că nici o companie de utilități din românia nu are un site utilizabil sau, și faim frumos, un sistem de înregistrare a userului relativ ușor, user friendly și restul mizeriilor din care e făcut online-ul și pe care nimeni nu le ia în seamă.

Înțeleg faptul că de fapt sunt niște mamuți plătiți din bani publici și nu îi interesează în nici un fel confortul utilizatorului, pentru că lor oricum banii le intră în cont prin lege, concurența este complet inexistentă iar hoardele de babe care nu se pricep la nimic, dar au nevoie de un loc de muncă până la pensie, trebuie hrănite.

Dar serios vorbind, lăsând utilizatorul să folosească o interfață online, sunt costurile mai mici pentru ei. Autocitirea contorului nu costă nimic, plata online duce la eliminarea casieriilor, mailurile micșorează cozile de la ghișeele cu relațiile cu clienții și, în general, costurile totale devin mai mici.

Pentru numele marelui monstru de spaghette, de ce nu e nimeni interesat de lucrurile astea?
Doar de dragul de a ne bate joc de cetățeanul plătitor de taxe?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

41 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pai daca ar merge treaba on-line ghiceste cati din ei ar fi jobless…
    Unde-ai mai vazut tu asa ceva 🙂

    • #2

      idioti. managementul clasic romanesc

    • #3

      Problema e cat se poate de reala. Deja Alvin Toffler o ridica in Socul Viitorului. Ok, introducem platile on-line in locul ghiseelor ANANF, mai lasam 1 pt. pensionari si analfabeti. Cei ramasi fara job, vor intra pe piata libera si se vor mobiliza, isi vor pune toate capacitatile, resursele in valoare ca sa faca ceva productiv pentru -asi gasi de lucru. Pana aici totul bine, liberalism clasic. doar ca NU, totul e foarte rapid, ritmul schimbarilor nu le da sanse reale celor multi si cu tot liberalismul cu tot, va trbui sa sacrificam o generatie semnificativa. Se adapteaza la astfel de schimbari doar cei care au invatat sa invete, programatori scoliti in anii ’60 de Politehnica dar care in 2015 programeaza Android sau WP. Ei se vor adapta. Cunosc ingineri care lucreaza ca experti in AXIS si Autocad desi au absolvit facultatea acum 40 de ani. cati sunt totusi?

  2. #4

    din experienta blocului de pensionari unde stau momentan.
    declara consuma la gaze mai mic iarna si mai adauga ceva ulterior.
    yeh, pensionarii se aduna la cineva in casa lunar sa trimita citiri eronate.
    daca nu ar veni cei de la gaz sa citeasca ei la 3 luni nu stiu unde ar ajunge.
    probabil fac la fel si la electrica, numai ca acolo mai ia electrica teapa, fiind contorul in casa si ei lasand hartiute in usa.

    • #5

      Unde ai vazut tu contor in casa la enel? sunt toate pe scara blocului. In casa e doar panoul de singurante.

    • #6

      la mine

    • #7

      scuze, eu prin ce blocuri am umblat contoarele sunt afara.

    • #8

      Si la mine….iar daca vreau sa il scot afara trebuie proiect si bani din buzunarul meu…asa ca il am in casa

  3. #9

    “Daca nu stricat atunci nu il repara”. Daca oamenii platesc, de ce sa schimbi sistemul de plata?

  4. #10

    In cazul furnizorului de energie electrica, In mod normal ar trebui sa fie obligat sa accepte autocitire. In Regulamentul de furnizare a energiei electrice, Ordinul ANRE 64/2014, art. 74, este precizata ca principala modalitate de facturare.

    Art. 74.
    (1) În cazul citirii grupurilor de măsurare la intervale mai mari decât intervalul de facturare, conform prevederilor contractuale, cantitatea de energie electrică facturată între citiri se determină prin autocitire, conform art. 76. În situaţia în care clientul final nu transmite indexul în termenul convenit, cantitatea de energie electrică facturată se stabileşte prin una dintre următoarele metode:
    a) pe baza unui consum lunar estimat de energie electrică, stabilit de comun acord cu clientul final printr-o convenţie de consum, convenţie care poate fi modificată oricând la iniţiativa clientului final, conform art. 51 lit. d), sau la iniţiativa furnizorului, în situaţia în care furnizorul constată diferenţe semnificative între consumul lunar estimat şi consumul realizat;
    b) pe baza unui consum estimat de către furnizor, având în vedere consumul determinat pe baza celor mai recente citiri;
    c) pe baza unui consum estimat de către furnizor, având în vedere consumul din perioada similară a anului precedent.
    (2) În cazurile prevăzute la alin. (1), furnizorul transmite şi OR valorile autocitite de către clientul final, utilizate la facturarea serviciului de furnizare.
    Art. 76.
    (1) În cazul facturării pe baza autocitirii:
    a) furnizorul facturează valoarea corespunzătoare indexului citit de clientul final şi comunicat furnizorului;
    b) indexul transmis de clientul final este luat în considerare la facturare de către furnizor dacă este transmis în termenul convenit prin contract;
    c) în cazul în care clientul final nu transmite indexul la termenul convenit prin contract, factura se emite pe baza estimării de către furnizor a consumului de energie electrică;
    d) atunci când consideră eronată autocitirea, furnizorul solicită clientului final refacerea autocitirii sau solicită operatorului de măsurare citiri de verificare conform prevederilor contractuale.
    (2) Pentru utilizarea facturării pe baza autocitirii, furnizorul asigură o linie telefonică dedicată, gratuită, care să înregistreze atât data transmiterii, cât şi conţinutul mesajului. Suplimentar, furnizorii pot pune la dispoziţia clienţilor finali şi alte mijloace de transmitere a indexului, respectiv prin mijloace electronice, prin depunere la punctul unic de contact/de informare regională/locală al furnizorului şi, eventual, alte modalităţi, conform clauzelor contractuale.

    • #11

      sorin, unde am zis eu ca nu accepta autocitirea?

    • #12

      Ai zis ca sistemul lor nu te incurajeaza sa trimiti autocitirea. Eu iti spuneam cum ii poti convinge sa modifice ceva, daca ai chef.

    • #13

      nu man, eu am zis ca sistemul lor nu incurajeazza crearea de conturi

    • #14

      Asa e. Eu am presupus ca tu te gandesti ca daca nu incurajeaza crearea de conturi, automat nu incurajeaza autocitirea.
      Ceea ce iti pot spune cu siguranta e ca Enel este cel mai eficient furnizor de energie in ceea ce priveste cheltuielile cu personalul. Sa ii vezi pe altii care si-au facut site, destul de simplu din punctul meu de vedere, dar nu accepta plata online (in 2015) pentru a avea procent mare de incasari la casierii si a pastra casieriile deschise.

  5. #15

    video-ul descrie perfect situatia si sentimentul =))

  6. bine ca mi-ai amintit de eon. Am uitat sa le platesc factura:))
    Apropo, mi se pare destul de simplu sistemul lor online

  7. Am impresia că ai înțeles tu lucrurile greșit. Enel mai are vreo 3 „puncte de prezență” în București, de unde Renelu avea câte 2-3 în fiecare cartier, iar acum ca să interacționezi cu ei ai ca singură variantă să ajungi dimineața la ora la ora 4:30 la unul din punctele de prezență ca să fii sigur că-ți rezolvi problema în ziua aceea. În rest, doar roboței de call center externalizat. Mi-e dor de babele de altă dată. Măcar atunci interacționai cu un om.
    Da, cont online, autocitire, mail, internet, mișto. Dar dacă ai de făcut un contract, o problemă birocratică, o factură greșită, dintr-o dată Administrația Financiară a statului român ți se va părea un exemplu de eficiență prin comparație.

  8. #18

    Lucrez cu Electrica (Bv) si GdF.
    GdF au facut de curand un upgrade la site si e chiar util acum, iar la electrica folosesc oficiul virtual. Nu-mi aduc aminte de probleme majore la crearea conturilor doar faptul ca era necesar sa ai in fata o factura ca cereau niste date specifice.

    Ambele platforme permit clienti multipli pe un cont (indiferent de proprietar).
    La mine e decent in plus combinat cu plata directa din banca am un confort ridicat in ceea ce priveste utilitatile.
    Daca ar reusi sa confing si asociatia sa-mi dea un numar de cont ca sa fac virament as scapa de cash si deplasari inutile.

    • #19

      Subscriu la om, m-am mutat si eu acum cateva luni si ambele site-uri (enel si gdfsuez) au mers brici.
      Au fost cateva probleme la gdfsuez cu contorul, am facut poza, trimis la ei prin formularul online, mi-au raspuns si rezolvat in 2 zile.
      Apare factura curenta pe site, apar toti indecsii pe site, primesc sms in perioada de autocitire.

  9. la enel si rds platesc online
    intretinerea: online
    telefoane: online

    painea nu o platesc online

    • #23

      locatie a fost introdus in dex cu sensul folosit de mine, de 3 ani. cu si mai multa placere

    • www.arsuri.ro

      (oare as putea sa comentez numai cu link-uri? as putea… ar pute fi posibil, da…)

  10. #25

    nici prin cap nu va trece ce pierdeti daca platiti online:

    1. coada la posta
    2. fata celor care sta la coada de o ora.
    3. cei care se baga in fata
    4. zgomotul stampilei (Dumnezeule…)
    5. zgomotul imprimantei (orgasm)
    6. asteptarea in cazul problemelor de factura
    7. lista poate continua….

  11. #26

    poate imi scapa mie ceva, dar cand mi-am facut cont la enel, acum vreun an si ceva, daca nu mai bine, mi s-a parut suficient de simplu. la fel si interfata actuala mi se pare acceptabila, plus ca au si aplicatie de mobil. ca nu sunt cele mai simpliste, asa o fi…
    … dar decat sa completez un formular pe care apoi sa il las la un ghiseu pentru ca mai apoi sa primesc un user si o parola pe care nu le pot alege / modifica… (ai auzit, ghiseul.ro? *in caz ca ati schimbat ceva in procesul de creare si administrare conturi online in ultimii 2 ani, fac mea culpa…)
    rds-ul are la fel un site suficient de utilizabil pentru a plati facturi si pentru a face diverse comenzi de abonamente/produse
    cu distrigazul (sau ma rog, GDF) n-am nimic in comun, iar intretinerea nu tin sa o platesc online… pentru 10 minute de coborat la parter mai aflu o barfa, doua…
    si… unde ziceai ca te-ai mutat? in sectorul 3 nu ti-era bine? (*grabs popcorn*)

  12. #27

    Nu tin minte sa fi avut mari probleme la crearea contului ENEL si nici nu am in utilizarea lui. Si sunt unul dintre cei mai tonti oameni in ceea ce priveste utilizarea unui computer. De asemenea, din ce-mi amintesc, modificarea titularului de contract, in urma vanzarii/cumpararii apartamentului nu a lasat traume. Mai conplicat a fost pana sa conving Romtelecomul ca nu mai vreau abonament la ei, dar s-a rezolvat si asta.
    Doar intretinerea o mai platesc cash doar pt ca mi-e lene sa le cer contul, iar programul casieriei este user friendly chiar si pt corporatisti.

  13. Nu prea înţeleg de cin’ te iei aici. Că dacă vorbeşti de myEnel, mai simplu de atît nu se există. Te anunţă automat cînd e perioadă de citire index, îl treci singur, ei zic mersi şi se emite factura. Dacă ai facută cu banca ta şi relaţia de plată automată a facturii, totul e pac-pac.

  14. #29

    Enel? 🙂 Mic copil pe langa Casa de Sanatate a Municipiului Bucuresti!
    Daca vreti sa vedeti incompetenta, va invit sa mergeti acolo! 🙂

  15. #30

    Salut. Cumparat apartament in bloc nou de 4 luni.

    Conturile de gdfsuez, myenel si rds sunt mai mult decat ok.

    Ce m-a uimit a fost la infiintarea asociatiei ne-am inteles foarte ok cu domnul de la
    www.migasblue.ro/login.html
    Superbe servicii – Nu ii fac reclama dar uitati-va si voi cum arata avizierul ala personal. Cred ca si pe Arhi il satisface un asa avizier :))
    Intrati cu cont de test si aruncati un ochi. Inca odata nu fac reclama la nimeni dar lucrurile bune merita recomandate si la altii.

  16. #31

    De mai bine de 5 ani am facut cont la GDF Suez, la Enel(aici am trecute 4 locatii), la RCS RDS,la Telekom(cont comun fix-mobil) si totul este ok.La Enel cel putin ,numai eu le dau citirea si evit estimarile lor de 2 lei…

  17. Sunt de acord ca unele companii de utilitati nu fac lucrurile simple: nu au un site cu informatii utile, nu au un portal al clientului…

    …dar absolut toate companiile de utilitati permit plata prin banca a facturilor. Eu platesc online pana si facturile la Apa-Canal Ilfov S.A. si la Rosal.

  18. Să nu uităm și de site-urile primăriilor sau a altor autorități publice. E jale și acolo! Grrr…

    • #34

      Eu de ceva saptamani mi-am facut cont la ghiseul.ro (www.ghiseul.ro/ghiseul/public/taxe) si mi-am platit anul asta pentru prima data impozitele online….
      Am crezut ca visez…

      La GDF, Electrica, platesc de ceva timp online, am conturi online, la fel si la orange.
      Iar la aplicatia online banking (Alpha Bank) am o rubrica dedicata platilor de utilitati.

      Hai sa fim mai optimisti

  19. Eu am contracte următorii furnizori de servicii: Telekom, ENEL, DistriGaz Sud, RDS&RCS, Vodafone, Orange. Cu toți, dar absolut cu toți, am semnat contracte de direct debit (prin Home Bank-ul de la ING). Primesc toate facturile pe e-mail, iar banii se platesc automat la scadență!
    De ce ai nevoie de un cont?

    • #36

      Distrigaz adica GDF, nu? Eu folosesc contul pentru a introduce indexul, intre 20 si 22 ale lunii. Plus ca platesc acolo factura cu cardul de credit, nu am nevoie de direct debit pentru asta. Tu te bazezi doar pe estimarile lor?

      PS: Lucru valabil si pt. Enel.

    • Da, ma bazez. Pentru ca din cand in cand vin si citesc ei. Iar indexul n-a avut niciodata diferenta mai mare de 20 kwh/mc. Dai banii acum, ii dai peste o luna, tot aia e!

    • #38

      direct debit rules, n-am mai avut grija unei facturi de vreo 4-5 ani (cu o exceptie cand ramasesem fara bani in cont dar si atunci noroc cu banca ca mi-a dat sms ca nu s-a executat direct debitul).
      cat despre estimari sunt si pro si contra: pro pentru ca daca consum o luna mai mult (gen curent ca incalzesc in perioada dupa oprirea caldurii centralizate) o platesc esalonat pana la regularizare dar si contra daca furnizorul estimeaza voit mai mult ca sa incaseze mai devreme (la sumele alea astronomice fiecare zi de dobanda genereaza un profit de nici nu va ganditi)

  20. #39

    site-ul de la enel mi se pare chiar foarte ok, citesc online, platesc online, rds la fel, intretinerea o platesc la parter :)) Am scapat! :)))

  21. Direct debit de la ing si citirea data când imi aduc aminte. 1-2 luni strâng din dinti si o luna bag moet cu mici… 🙂

  22. #41

    sit-ul enelului e un pic mai frendly, mai ales daca ai mai multe locuri de consum. ma refer aici la perioada de introducere a indexului pt contor (perioada mult mai lunga decat la GDF si UNITARA, indiferent de adresa locului de consum)
    in schimb la GDF, unde am 3 locuri de consum si acum stau cu un post-it pe monitor cu codurile si datele de introducere a indexului…
    cod 1, intre 14-16 ale lunii
    cod 2 intre 17-19 ale lunii
    cod 3 intre 24-26 ale lunii
    sa mai zic ca fiecare cod are 12 (douasprezece) cifre?? waf?

    daca intram in fineturi gen design-ul gdf-lui pare facut de unii care au fumat ceva iarba amestecata…..plin de culori (gen magenta cu vernil) una peste alta, ingramadit si greu de urmarit

    in schimb la enel n-ai nevoie de coduri (iti indica adresa pe care se presupune ca o cunosti, nu?), iar perioada este ceva de gen intre 16-28.

    platile le fac la magazinul din colt cu paypal

    trecand peste toate cele scrise mai sus trebuie sa recunosc ca e bine ca exista si sigur se pot inbunatatii. nu vreau sa-mi aduc aminte de cate ori am stat la coada cu facturile in mana pe la ghiseele renelului de pe strada general florescu.