Acest comentariu este explicația exactă a modului în care privesc oamenii industria asta stupidă a influencerizdelor. Sincer să fiu, nu mă gândisem niciodată la frustrarea pe care o au oamenii când văd că ei chiar trebuie să muncească și să facă eforturi pentru a-și lua produsul pe care și-l doresc, iar fuflinizdele și morodancele expun puțin pizdic pe net și zbang, haideți să vă vorbesc despre acest minunat produs pe care l-am primit prin bunăvoința agenției cu care sunt prietenă pentru că dau parandărăt cum trebuie.

Industria asta cu influenceri a luat-o razna masiv din cauza pseudovedetismului. Găsisem mai demult un cont de linkedin al unei păsărici de asta, care avea la descriere Influencer Insta 20k. Desigur, existau și înainte de internet aceste asocieri între vedete și branduri.

Dar atunci era vorba de vedete reale, a căror asociere cu brandul reprezenta o chestie. Gândiți-vă la Michael Jordan și ce a făcut din Nike. Asta înseamnă, cu adevărat, influencing.

Acum, orice pațachină căreia i-a plătit bărbacsu likeuri pe net, candidează la președinție, face campanii sau, complementar, își arată curul prin diverse publicații, având influență fix în balonul lor de oameni. Nu influențează pe nimeni, nu vând nimic, nimănui.

Dar aici intervine armata de entuziaste social media angajate în agenții, care nu mai vând lucruri, vând influență, reach și exceluri frumoase și, la final de zi, clientul stă și se întreabă Și, ia zi, fă, noi pe ce am dat banii?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

43 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Uhhh…cine este creatura?

  2. #2

    La patrujdeani plus cat are tanti de mai sus, sunt convins ca da, cand ii intra cate-o bula’n gura, aia e fericirea maxima pentru ea!

    Mai breteni, mai, da’ scoatetzi mai bulele la doamna, odata!

  3. Nu sunteți sănătoși! 🙂

  4. #11

    Nici eu nu suport aceste “vedete” care se cred atat de importante si au impresia ca sunt the real shit. Sunt atat de contra acestui fenomen incat aleg sa renunt la anumite produse daca le vad promovate de oameni de genul. Ultimul exemplu: mi-am cumparat un fitbit versa anul trecut. Am fost foarte multumit de el. Dar apoi am vazut promovare de la Selly. Fara intrebari cretine gen “cine e Selly?” Exista google iar gluma asta a expirat inca de acum 6 ani cand a inceput mircea badea sa o foloseasca. Instant am renuntat la fitbit. Si hai sa zicem ca Selly totusi produce si are cifre bune pentru ca e urmarit de foarte multi copii care sunt totusi usor de manipulat. Dar sunt aceste fatuci care nu livreaza nimic. Ele sunt toata ziua in excursii sau la evenimente si normal ca treaba asta frustreaza. Pai incearca sa-ti cresti un cont de instagram ca barbat. Este foarte dificil. Si ma uit la o prietena care nu a avut insta pana de curand. Si a facut cateva mii de urmaritori doar cu poze la piscina si stories cu limonada la borcan. Ce valoare aduc ele?? De ce plm te mai asociezi cu ele? Mi-a spus cineva ca nu conteaza neaparat vanzarile directe cat conteaza awareness-ul. Si ce e cel mai trist? Ca intr-o zi nu o sa mai mearga treaba asta. Dar ele oricum au inbox-ul plin de carne si o sa zboare din floare in floare si o s-o duca bine toata viata. Poate are noroc si de un divort cu bani si e aranjata pe viata. Social media a stricat totul.

    • #12

      Of, Doamne, cum te chinui tu să răzbești pe insta și te trag în jos muierile, creaturi imunde. Te salvează însă legea morală și verticalitatea de nezdruncinat. A făcut vreo nulitate feminină reclamă la creier de curând?

      youtu.be/MBQDByo4Dfg

    • #13

      wow doar eu credeam ca sunt asa!! eu am lista personala unde scriu ce influenceri care nu imi plac promoveaza produse si nu mai folosesc produsele respective…
      tot la fel fac si daca imi dai reclama mare pe TOT ecranul si daca imi intrerupi emisiuni preferate cu reclame alea scurte de 15-30 de secunde care se aud tare.
      o alta chestie pe care o fac este sa asociez reclamele cu stirile, daca pe o stire cu violuri dau play la un videoclip si primul lucru imi apare o reclama, ma gandesc unde se situeaza compania alaturi de violuri de moarte de maltratare etc.. si eu cred ca sustin chestia asta, ca altfel de ce sa ai reclama acolo????!!!!!
      si imi pun companiile si produsele pe lista si de fiecare daca cand ma duc sa cumpar cate ceva ma uit pe lista, dupa un timp le inveti…

    • #14

      Radu, George! George, Radu!
      #casadepiatra

    • #15

      Ma baieti, si voi aveti minte gramada! De ce ai renunta la un produs care e bun, pe care il folosesti de ani de zile, doar pentru ca face reclama la el unul (sau una) care te irita pe tine din oarecare motive? Plm asta e din categoria lui Harry, cel care zicea ca face doar doi copii pentru ca incearca sa salveze planeta!

      Iar comentariul de la care pleaca articolul e al unei tipe frustrate degeaba. Sa puna si ea poze in chiloti si o sa primeasca adidasi gratis. A, nu vrea? Ok, dar de ce plm sa nu faca altele?! Pe principiul “nu-mi place mie, sa nu faca nimeni”.

    • #16

      Ce-i aia “ fitbit”?

    • #17

      Ce-i ala sibiu? (Insert poante cu salamul)

  5. #18

    Intr o lume normala, maimutele astea n ar fi existat. Ba, daca eu imi doresc un topor si vadca la mine in sat am pe unu care crapa lemne, ma duc la al si il intreb, bade, zi si mie, ce topor sa mi iau? La fel, daca nevasta a capiat ca oaia si se apuca de gatit, o intreaba pe una mai harnica si mai gospodina dintre vacile ei de prietene: zi ma fata, ce set de oale ti ai luat, zepter sau șomoiog? Plm, serios, adica ma uit in gura unor idioate care mi explica mie treburi? Astea s singurele surse de informare pe planeta?

  6. #19

    Umm….e abureala clasica din agentii, mutata in alt mediu. Inainte era branding, brand value, brand design, manual de logo :)) Acum e awareness. Chiar pregatesc o carte pe tema asta 🙂 In alta ordine de idei, anticipez ca bula asta oricum extra inflamata se va sparge curand, pe simplu motiv ca publicul, si ala putin, se va plictisi

    • #20

      What you talkin ’bout, Willis?

      Un produs prost cu un brand bun se vinde. (cel putin o perioada)
      Un produs bun cu un brand prost nu se vinde.

    • “pe simplu motiv ca publicul, si ala putin, se va plictisi”

      deja se observă asta. când ai 1 milion de abonați și 20.000 afișări la clip, cât de nasoală e treaba?

    • #22

      Eu personal sunt anti tentative de branding, mai ales pentru firmele mici. Mai bine arzi banii, macar obtii energie termica 🙂 Deh, discutia e ampla. Recomand blogul/cartea Ad Contrarian, scrisa de un veteran al advertisingului. Produsul bun se vinde bine cu promovare si/sau prezenta pe piata. De ex 5 to Go. A ajuns un brand pentru ca sunt peste tot, nu sunt peste tot pt ca si-au propus sa fie un brand. Ei fix asta nu spun agentiile

  7. true. e extrem de frustrant să vezi un brand către care ai afinități făcând reclame cu diverși oameni despre care știi că nu folosesc acel brand și/sau nu au nici o legătură cu el.

    gen, decathlon reclamă la corturi cu răzvan pascu. a scris un articol prost, pentru că nu știa la ce să se uite și ce să pună în valoare. toate feșionistele reclamă la h&m. pisi, tu ai geantă de 3.000€ și te lauzi că te îmbraci de la h&m?pe bune?! alina ceușan la nivea. bmw decapotabil, excursii în mauritius și cosmetice low cost.

    da, ok, nu e treaba mea cu cine au ales să facă reclamă, dar când te uiți că nu știu să zică măcar două vorbe bune despre el, că nu știu, începi să te enervezi.

  8. #25

    Pe mine mă deranjează două lucruri:
    1. influencerul X are o problemă cu situația A. Brusc brandul Y _se activează_ și-l ajută iar problema respectivă se rezolvă în 2-3 ore. Bineînțeles, influencerul declară _ce frumos din partea lor ca s-au activat și au reparat problema fără să-mi ceară nimic. Nici nu știau cine sunt și m-au ajutat._
    2. Experiența influencerului la un restaurant/eveniment/bodegă versus experiența omului de rând (uneori mai proastă). Deși îl apreciez pe Mariciu, am pățit chestia asta la majoritatea localurilor recomandate de el. I-am scris și a zis și el că va face vizite fără cameră și filmat. Probabil altfel se activează chelneri când văd o cameră care filmează.

  9. #26

    Pe mine mă deranjează două lucruri:
    1. influencerul X are o problemă cu situația A. Brusc brandul Y _se activează_ și-l ajută iar problema respectivă se rezolvă în 2-3 ore. Bineînțeles, influencerul declară _ce frumos din partea lor ca s-au activat și au reparat problema fără să-mi ceară nimic. Nici nu știau cine sunt și m-au ajutat._ Omul de rând trebuie să sune la suport, să facă cereri etc.
    2. Experiența influencerului la un restaurant/eveniment/bodegă versus experiența omului de rând (uneori mai proastă). Deși îl apreciez pe Mariciu, am pățit chestia asta la majoritatea localurilor recomandate de el. I-am scris și a zis și el că va face vizite fără cameră și filmat. Probabil altfel se activează chelneri când văd o cameră care filmează.

  10. #27

    sunt de acord ca psudeoindustria asta a influencerilor este absolut cretina din foarte multe motive. dar ratiunea cucoanei este si ea la fel de cretina. auzi tu! ea munceste pentru shnicarsi in timp ce aia arata un sfarc. pai arata fa si tu un sfarc daca nu-ti mai place la munca. pana una alta infuenterita aia nu a furat nimic si doar in foarte rare cazuri poate fi acuzata de escrocherie.

  11. #29

    Ce probleme au unii…

    Daca nu as citi pe la voi pe bloguri despre ele, nici nu as fi aflat vreodata de existenta acestor fapturi fabuloase cu 3 followersi (si aia fake). Cui ii pasa si mai ales de ce?

    • #30

      Zici tu ca nu iti pasa , dar bugetele de marketing intra in pretul final al produselor.

  12. Sunt singurul care a auzit si încă aude P în loc de B?

  13. Mi se par NON-probleme astea. Bu-hu, o domnișoară care vinde cu poponețul primește chestii moca, iar eu trebuie să muncesc pentru ele!
    Așa a fost mereu. Numai că „sponsorii” erau privați.
    Nici măcar smiorcăiala asta că e lumea nedreaptă nu e nouă, deși social media a făcut-o mai prezentă și mai enervantă.

    • #33

      Au fost cateva care faceau bani cu poponetul pe la antene si altele si aveau sponsori, acum nimeni nu mai aude nimic de ele… Cat timp se vb despre ele sunt pe val,cand nu le mai pomeneste nici dracu’ , dispar in marea de mediocritate umde le este locul

    • #34

      Justin, ai uitat de o sarma…

    • Există un termen în branșă: Exit.
      Fetele astea trebuie să se învârtă de un “exit” cât timp le mai ține prospețimea, adică să găsească un fra băiat cu bani cu care să se căsătorească.
      Dacă fac exit bun, ajung antreprenoare, cu afacerea finanțată de sponsor. Altfel ajung ca Raicu…

    • #36

      Zau ca nu pricep cum cineva care munceste pt banii lui/ei chiar da atentie la duduile astea … Fara atatia fraieri n ar fi decat o laba in cerc – doar ele cu ‘sponsorii’ si s ar scufunda repede.
      Fatala aia cu bulele si fericirea are spate puternic, sponsor corporate cu ‘relatii’ si buzunaru mare… dar prinde la prosti s o arda cu independenta si munca pe coa(te) pardon branci :))) E stiut ca daca pui curu la bataie n ai nevoie de program 9-5pm ce ma surprinde e ca oftica pe cineva si se discuta despre asta.

  14. #37

    acum, ar fi momentul sa iasa o agentie sa zica: pentru brandul X, campania cu influenceri a adus crestere de vanzari cu X% sau a adus crestere de marketshare de 2-3-5%. sau macar sa fie sinceri: ba, campania lu X cu brandul Y a insemnat un parandarat de 25% pentru omul nostru

    • să așteptăm conferințele de profil, acolo o să vezi studii de caz bestiale.

  15. #39

    Oamenii sunt și proști. Cui îi pasă cine face reclamă la ce? De aia cumpărați voi produse, că sunt tehnocrați în reclame? Care e diferența dintre o pizdă de pe instagram și un fotbalist, care face reclamă la chips-uri sau cornuri cu ciocolată sau pepsi sau mai știu eu ce?

    • #40

      Clar trebuie sa fii putin dus sa cumperi chestii doar pt ca le promoveaza careva pseudovedeta nu pt ca iti place personal un brand, iti inspira incredere, calitate si stii ca nu arunci banii aiurea pe geam….uneori

  16. #41

    eu sunt 100% convins ca daca maine pica instagramul si facebookul, fetele astea nu au alta varianta decat sa se prostitueze pentru ca nu au nicio specializare, nu stiu sa faca nimic concret, nu au muncit o zi in viata lor. Ori ar muri de foame ori s-ar pune pe masaje erotice.

    altfel, cred ca e clar pentru toata lumea ca efectul promovarii unor produse de catre influencerizde e asimptotic la 0 dar asa e cand contractele ti le ofera tot alea cu care te lingi in fund prin comentarii la posturile tale si care si ele vor sa ajunga influencerizde ca tine.

    Adica e chiar amuzant sa vezi la un post 5 k de like-uri, 15 comentarii, toate numai de la fete din care vreo 10 sunt inflencerizde mai mici, aspirante la cifre cu 5 zerouri de followeri iar 5 sunt “social media, pr, comunicare, mk” pe la companii mari care plaseaza contractele cu dedicatie.

    E ca o societate secreta a influencerizdelor si social media expertelor cu ierarhii bine determinate de numarul de followeri, cu aspirante, cu muncitoare pe salariu lunar care viseaza sa ajunga si ele sa-si puna bucile pe insta pentru followeri.

    • #42

      Adica saracele de ele sunt doar o varianta online a centuristelor de moda veche….

  17. #43

    Nu uita de “fabuloasele”, alte fufe din spatiul asta care aparent duc o viata ultra-luxoasa, genul ala de viata pe care 99% dintre romani nu isi pot permite.Le-am auzit odata din intamplare pe youtube, una din ele avea vocea mai groasa decat ma asteptam, ca din topor asa :)))