V-ați uitat la clipul de mai sus și ați râs. Ca și mine, de altfel. Ce praf i-a dat Audi-ul motocicletei, cât se chinuia ăla de să i se spargă ascuțitoarea, iar cel cu Audi de-abia schimba a 4-a, probabil.

Ei bine, nu aia e ideea.

Priviți cu atenție. Indiferent de viteza pe care o are, Audi-ul se repliază întotdeauna pe banda inferioară. Merge inclusiv pe banda 1, dacă are loc. Ba chiar semnalizează corespunzător, deși autostrada e goală.

Gândiți-vă, câți cocălari cu gip ați văzut pe autostradă care să se comporte la fel? Și asta nu la 300km/h, ci la mizilicuri gen 150. Sunt pe banda a 2-a, merg cu viteză, banda 1 e pentru fraieri și mașini care merg încet.

În altă ordine de idei, mi se șoptește în cască că o mașină de genul ăla are fix genul ăsta de cauciucuri (indice ce viteză Y, 300km/h). Un set complet vară/iarnă, renaultul meu…

Și da, Michelin sunt #tatalor la caucioace. Niciodată nu îmi voi mai cumpăra altceva.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

84 comentarii Adaugă comentariu

  1. Cine stie ce o avea acel Audi sub capota (!?), iar pana ce majoritatea romanilor vor fi educati in trafic o sa mai treaca ceva timp! Mult timp!

    • 700 de cai, audi rs6

    • Totul este clar! Despre ce vorbim? Probabil nici cu o Suzuki Hayabusa (putin tunata) nu-l batea!

    • #4

      @Crisius – asa-i ca nu conteaza ce are sub capota? Chiar si daca ai 250, 200, 150 CP tot poti ajunge la 200 kmh, si tot poti sa te retragi pe banda 1. La noi toata lumea crede ca ma-sa i-a facut cadou a doua banda 🙂

    • Cand am intrebat ce are sub capota aveam in vedere faptul ca o motocicleta nu poate sa depaseasca acel Audi. Chestia cu semnalizarea, incadrarea pe prima banda, etc. tine de bunul simt al celui de la volan!

    • #6

      @arhi: unde zice ca e “cipat” pentru un plus de 140 cp?

    • #7

      Motocicleta era limitată electronic la 300km/h.

  2. Dar, mai e o treaba, ala cand franeaza, franeaza si motociclistul. Nu se apuca sa il faca pe fraier printre benzi.

    • mai greu să încerci asta la 2-300km/h 🙂

    • #10

      da ar fi putut incerca, de ce nu?:))

    • #11

      Le fuck, nebun sa mergi asa pe la noi pe bucatile mici de autostrada care le avem..
      Numa sa apara un caine sau oaie si aia e….

    • #12

      sau capra

    • #13

      Daca ma gandesc bine cred ca la 200 la ora e de ajuns si o piatra sau o buc de ceva mai solid sa te duci la draq….

    • ala scade in 240 la un moment. Deci cu 300 ai avea sanse sa il faci pe labagiu 😀

    • #15

      Care e faza cu ‘bucatile de autostrada’? Ok, si autostrada transilvania are doar vreo 40-50 km, dar tot ai timp sa o duci la 300, daca ajunge la 300. Nu e ca si cum ti-ar lua 60 km sa ajungi la 250…. E un motiv pentru care pe bucata aia, Turda- Gilau, sunt prinsi o gramada cu peste 200, e libera si are trei benzi.

    • #16

      Poa sa fie si una de 10km…nu asta e ideea.Ideea e ce faci daca iti apare un caine sau o caruta(nu e exclus) in fata ta la 200+…

    • #17

      ziceti de capre , carute etc .Da sa vina unu cu masina pe contrasens ….aia surpriza , nu oaia:))))

    • #18

      well…

    • #19

      Animal00 are dreptate, motociclistul si cel din Audi se cunosteau si mergeau impreuna. Asta cu motorul nu a incercat sa il depasasca.

  3. #20

    Ce-i mizeria asta, daca nu cade sau daca nu s-au vazut tite nu are nici un farmec.

  4. #21

    audi ala semnalizeaza la 300km/h!
    toti care ati uitat ca mai trebuie sa si semnalizati dati cu minusu’ 🙂

    • Trebuie sa intelegi ca sunt masini care nu beneficiaza de aceasta dotare in echiparea standard. Cei saraci nu se prea bucura de optiunea “cu semnalizari”.
      Poate au degetele scurte (nu m-am gandit la asta pana acum) !?

    • Daca tu te-ai intrece cu cel mai bun prieten al tau pe autostrada nu i-ai semnaliza ce miscari faci, stiind ce pericole exista? Asta pentru ca nu mai apuci sa privesti in oglinda sa vezi unde in spatele tau este. Asa ca bagi semnalizare la greu. In alta ordine de idei semnalizarea e buna, mai exista si Ferrari, McLaren F1, nu se stie ce iti apare din spate 🙂

    • #24

      Eu consider ca multi dintre “soferi” au fost pedepsiti – li s-a montat un contor, si au fost limitati la doar 20 de semnalizari la fiecare 24 de ore, iar daca depasesc, le explodeaza capl, si le e mila de tapiserie, asa ca prefera sa nu semnalizeze…

  5. #25

    Este o chestie de nivelul de inteligență și civilizație:
    1) Da, așa e normal, să treci pe benzi inferioare.
    2) La viteza aia (cât și viteze de 150-200 km/h) e indicat să stai cât mai departe de locurile fără vizibilitate (era un clip pe #tt când iese un copil fix pe banda 2-a pe o autostradă), așa că te retragi spre exteriorul străzii unde partea de câmp este vizibilă.

  6. #27

    Lol. Ieri mi-am luat Primacy 3.

  7. #28

    Nu este nepaarat vorba de viteza cu care se circula, ci despre comportamentul lui in trafic. Banda II este pentru depasiri, nu pentru a “merge tare”. Asta nu intelegem noi, fie ca vorbim despre Autostrada sau bulevard… daca te devanseaza cineva de pe o banda inferioara, atunci faci ceva gresit.
    Posesorii de permis de conducere – pentru ca nu ii pot numi pe toti soferi – nu stiu cum functioneaza semnalizarea, ce sa mai spunem de “sarit” de pe banda cand vezi semnal stanga la cel din spate….

    Imi doresc din toata inima sa ajungem si noi la acest grad de civilizatie pe soselele patriei…

    • Stai linistit, doar ce am mers cu autocarul pe autostrada in Belgia, iesirea din Bruxelles. Am prins blocaj in trafic din cauza unui accident, stat 1 ora in aglomeratie. Misunau aia de pe o banda pe alta mai ceva ca furnicile, fara nici o semnalizare. Autocarul in care eram era sa loveasca de 2-3 ori masinile la schimbarea benzilor pentru ca forta schimbarea si le impingea efectiv in lateral pana apuca sa schimbe. la fel procedau toti, autoturisme sau tiruri. In schimb mi-a placut ca masinile faceau loc motocicletelor sa se strecoare, fara exceptie.

    • #30

      În Belgia există încă şoferi care nu au carnet. A devenit obligativitate legislativă doar de câţiva ani.
      În plus în Belgia se circulă mai al’fel…
      Fost, văzut, trăit cu ei…
      Uneori rămâi “mangă” de ce şi cum. Mai ales pe “0” ring sau în zonele de acces/ ieşire din oraşe.
      Of corz, cu mici excepţii. Care confirmă regula de mai sus.

  8. #31

    Fara sa generalizez, se cunoaste un sofer care a mers cat de cat pe afara, pe langa ca nu il uita Dumnezeu pe banda 2-a, cand e un blocaj pune avariile

  9. #32

    si cumparand Michelin, ajuti economia romaneasca :))

  10. #33

    Nu cred ca faceau intrecere. Mai degraba cel cu masina ii “deschidea” traficul. Se asigura ca nici-o masina nu va face brusc stanga. E mai usor sa vezi masina venind decat o motocicleta.

    • corect, motociclistul nu incearca niciodata sa-l depaseasca (nici nu ar putea de altfel) ci doar merge pe urmele deschise de audi
      se poate vedea la inceput ca nu incearca sa treaca de el, pune frana cand pune audi, nu incearca sa se apropie, nu accelereaza puternic ci treptat, merge similar cu audi.

      si da, e un rs6 model anterior, v10 cu 579 de cai din fabrica dus in 701 cu stage 1 de la MTM versus un kawa zx10r

      la moto, viteza este afisata pe display doar pana la 299 dupa care, datorita legislatiei japoneze, nu se mai afiseaza valorile mai mari – nu ca ar putea mult peste, poate cativa km. marja de eroare la kilometrajul electronic este de +/- 7%

  11. #35

    Căruţe nu, câini nu, oi nu, fumălău pe margine nu = nu-i pe-a Soarelui.
    MB dând din mâini pe margine nu = nu-i în Băniasa.
    Tancuri nu, Moskvici-uri nu = nu-i la vecini.
    Dorei dormind pe margine nu = nu-i spre Nădlac.

    Aştept să vină împăratul Traian 2,0 care să cucerească din nou ce-i de cucerit pe-aici, şi, după ce un trădător va da drumul oştilor duşmane în cetate, să demareze ample programe de infrastructură.

    Momentan, Traian 2.0 nu-i, legiuni duşmane în faţa cetăţii nu-s iar şăfu’ nu umblă cu brişca-n beregată, făcând rafting prin Carpaţi.

    Numa’ trădătoru’ e pregătit, deşi e uşor ocupat să îşi elimine concurenţa pentru jobul de trădător.

  12. Motocicletele nu sunt avioane și un RS6 de 700 de cai este “de luat în seamă” și orice masina/motocicleta ar fi avut dificultăți în a se ține după el, d-apăi să îl depășească 🙂

    Mie mi-a părut mai mult o cursă pe autostradă cu cei doi, nu o întrecere între ei. Probabil se cunosc, cel cu Audi era mult prea grijuliu cu motociclistul: semnaliza ca să vadă și motociclistul că se aglomerează banda și trebuie să o schimbe, apăsa frâna din timp ca să se aprindă stopurile ca să vadă și motociclistul că urmează să frâneze, detalii d’astea. La 300 la oră treburile se întâmplă destul de repede și orice heads-up contează.

  13. #37

    Din cate am inteles din comentariile de mai sus, cel cu Audi semnalizeaza la 300km/h pentru ca la viteza aia trebuie sa semnalizezi, dar la 100km/h nu este necesar sa semnalizezi pentru ca riscurile sunt mai mici, aproape inexistente.

    • #38

      ahahahahahahaȘ))))))))

    • #39

      Da, semnalizeaza fiindca avea 300 la ora si fiindca motociclistul ii era prieten. Daca e necunoscut il poti lasa sa intre sub roti.

  14. Ai dreptate legat de Michelin, fără să fac reclamă, n-am nici un interes, dar acum 3 ani mi-am luat cauciucuri de vară noi Michelin, că am avut eu o fixaţie, deşi toţi ziceau că nu merită, să iau nişte sh din germania şi asta e.

    După câteva luni, dintr-un carambol am fost singurul care m-am oprit şi n-am lovit pe nimeni, restul toţi s-au plesnit. Am frânat practic mai scurt cu aproape 2 metri decât cei din coloană, de la vreo 60 km/h. Nu era mare viteza, dar a făcut diferenţa.

    • Am uitat să specific, am luat Michelin că aşa era original şi maşina din fabrică, nu că n-ar fi şi alte mărci bune de cauciucuri.

  15. iti dai seama ce tara de mana a 3-a e germania? nu prea i-am vazut sa semnalizeze pe autostrazi.

  16. Oare ce cauciucuri avea asta ?
    www.youtube.com/watch?v=8rSDOxUtobQ

  17. #46

    De-ar trece pe Michelin sau Pirelli toti astia care au Continental as respira si eu un aer mai curat…

  18. #48

    @mircea @arhi probabil setul urmator va fi michelin. Deocamdata am scapat cu bine dintr-un carambol pe A2 dotat fiind cu virgula continental www.youtube.com/watch?v=Pqdj9FUucpY Nu pot spune la fel si despre loganul care venea in spatele S40-ului ce mergea in urma mea 🙁

  19. Poate ca masina aia are goodyear sau pirelli.
    Cum de stiti ca are michelin?
    zic si eu

    • #50

      e pe surse

    • #51

      Michelinurile astea chiar daca au trecut Y (ca mai mult nu exista comercial) te duc pann la 350 fara sa explodeze. Cica daca iti pui Y Potenza (cu care vin RS6 din fabrica) ai sanse mai mare sa explodeze odata ce trece de 300. Asa mi-a zis un nenea de la Audi, nu stiu daca voia sa vanda sau nu. Oricum eu am avut si Potenza si Continental si Pilot Sport de la Michelin mi se par notabil mai bune, rareori e nevoit sa intre ESPul si la franare pe ploaie chiar se simte.

  20. Ce-i mai vibrează ăluia cu motoreta apărătoarea de pe ghidon la 300 la ora…
    Mă întreb unde o fi filmată toată șmecheria, pe Autobahn?

  21. #53

    nu sunt anti motociclete, imi doresc un chopper ca pe leacul de cancer, sunt anti motociclisti

  22. #54

    Un motor care ajunge la 300 – 10k.
    O masina care ajunge la 300 – 30k. Vezi Evo, STI etc.

    Un motor care ia o curba ac de par cu 100 kmh – nepretuit….:)
    O masina care ia o curba ac de par cu 100 kmh – 30k.

    Un motor care transporta 4 oameni in siguranta – nepretuit
    O masina care transporta 4 oameni in siguranta – 6k, sau cat e o Dacia Logan?

    Un motor e mai fun – da, cum e mai fun sa mangai un tigru. Daca scapi, ai ce povesti. Plus ca nah, nu ma vad facand chestii ultra fun pe un motor in mers, in timp ce in masina am avut experiente…. remarcabile si la 140 :).

    Nici o masina nu are sanse in fata unui motor in oras – da, daca e uscat. Si nu sunt gropi. Si cei din fata nu trag stanga / dreapta si te omoara, ca ai trecut prin unghiul lor mort.

    Pe de alta parte, hai pe Transfagarasan – ce crezi ca ar fi mai tare acolo, un motor sau o masina adevarata?

  23. #55

    deci a disparut aniela din peisaj, a revenit mancarea lui popeye.
    cat despre anvelope mi se rupe, am tractor

  24. #56

    Foarte frumos video.
    Cum ziceau si ceilalti care au comentat, toata “cursa” s-a facut cu grija maxima din partea soferului.

    Pentru ca in vara m-am plimbat ceva timp cu motocicleta, am facut o mini-cursa de genul asta pe o distanta de vreo 3 km cu un mercedes clasa E, nu stiu specificatiile tehnice :D, si la fel ca in videoclip, soferul a fost foarte atent (semnalizat, franat la timp, depasit in siguranta, unde a fost cazul). Mai rar asa oameni in trafic. Am intalnit si salbatici care era cat pe ce sa ma arunce de pe drum cand eram cu moto :))

  25. #57

    3 fete(frumusele),un audi a3 si o noapte de iunie(?) oprite pe Viena-Salzburg pe banda a treia.Toate 3 plangeau(pe banda a treia!) ca nu porneste masina.urc,dau la cheie,trag pe urgenta,pun avarii si triunghiul.
    De aia ce or vrut sa treaca autostrada pe jos si or trecut masinile peste ei,n-are rost…
    Pe scurt,e una cand circuli pe autostrada de cand te stii sofer,si alta cand…ai 50de kilometri.

  26. #58

    Michelin, Pirelli, Continental, Dunlop, Bridgestone… e o lista lunga.
    Eu mi-am cumparat Uniroyal (stiu, am fost deja injurat pe un alt blog), dar eu locuiesc intr-un oras de munte cu multa ploaie.
    In plus pot spune ca cel mai important este ca acele cauciucuri sa fie proaspete. Pot avea ele carne de 1 cm daca e copt de soare si frig deja de 5-10 ani parca nu mai reactioneaza la fel. Eu cred ca intre 50 si 130 la ora cauciucurile de top ale firmelor enuntate se comporta asemanator deci important este sa nu fie coapte si bineinteles nici uzate.
    Cat despre indicel de viteza, e iarasi discutabil. Eu am trecut de la W inapoi la H caci h merge pana la 210 iar masina mea are constructiv 191. Asadar mai mult nu se justifica. In plus cu cat mai “bun” indexul cu atat mai aderent cauciucul dar si mai consumabil (vezi rezsitenta la uzura mai mica).
    Dar fiecare isi alege dupa nevoi.

    • #59

      Multi nu au citit/vazut testele adac cu Uniroyal RainSport care au dat fum multor marci renumite.

    • Ai dreptate, dar pe jumatate.
      Poti sa treci de la W la H daca greutatea masinii permite. Pe langa langa indicele de viteza ai si indicele de greutate. Stiu cateva cazuri care au procedat ca tine au pus H pe un passat care trebuia sa fie cu 97 si dupa cateva mii de km le-au aruncat ca erau distruse.

  27. Vorbim de civilizatie in trafic, nu? La Cannes sau Saint-Tropez una din 50 de masini e Aventador sau Ferrari. Pe o singura strada am vazut vreo 15. Toti respecta limita de 50 sau de 30. Toti semnalizeaza, toti dau prioritate. In 3 zile La Cannes nu am vazut nici un politist.

    • #62

      Poate pentru ca aia nu mai sint tentati de teribilisme ieftine.

    • #63

      Tu stii ce amenzi au?! 1500 de euro daca ai in valiza detectorul de RADAR. Nu trebuie sa fie politisti pe strazi ca sunt camere berechet

    • @Clementin: am vorbit cu unul din arabii de acolo, posesor de iaht, Aventador si probabil titei. Avea buget de vacanta 50 000 de euro pe zi. Pe zi. Deci nu e vorba de bani. E vorba de bun simt si educatie.

    • #65

      Intrebarea mea este de ce o fi stat arabul ala milionar de vorba cu tine sa iti spuna si cati bani are de spart pe zi? Mai minte lumea dar mai bea si apa…

    • Clementin, ce tu nu poti intelege nu inseamna ca nu exista. Nu toti milionarii sunt aroganti. Nu toti milionarii mananca in restaurante de lux, nu toti pescuiesc in ape proprii. La fel cum nu toti oamenii modesti sunt incapabili sa poarte o discutie cu un milionar. Asa ca nu devia de la subiectul discutiei de dragul invidiei.

  28. #67

    Dacă mai fuma și o tigara în timp ce vorbea la telefon, atunci, doar atunci jos pălăria pentru ăla cu r6.

  29. #68

    În ce țară e asta? Știi de ce întreb? că sunt destule țări (și state) în care indiferent de viteză trebuie să mergi pe banda inferioară iar benzile din stânga sunt doar pentru depășiri. În felul ăsta traficul se monitorizează mai ușor.

  30. #69

    Plus ca motorul e mai fun si plus ca in oras nici o masina nu are sanse contra unui motor
    Just sayin’

    Mai ales cind cele doua se lovesc una de alta.

  31. #70

    nu sunt anti motociclete, imi doresc un chopper ca pe leacul de cancer, sunt anti motociclisti

    Choppere vad pe strazi doar la burtosi de la 50 de ani in sus.

  32. #71

    Eu vad altceva…un Audi cu 700 de cai nu reuseste sa lase in urma motocicleta

  33. #72

    Sa ii spuna cineva lu’ Zoso sa o lase mai incet…dupa el e unu cu un Audi si un motociclist.

  34. #75

    Vezi ca cei de la Michellin au si niste modele de cauciucuri care-s trompete maxime si care se uzeaza intr-un timp relativ scurt.

  35. civilizatia se naște din reguli. Codul rutier (chiar si la noi) spune clar ca trebuie sa ocupi banda din dreapta cand e liberă. Problema la noi sa fie cumva din cauza ca nu se penalizează efectiv cu nimic nerespectarea acestei reguli?

  36. Nu vreau sa fiu rau, daaar:

    articolul in sine este prostesc. Se vorbeste de bunul simt (faptul ca Audi a semnalizat) intr-un caz special, nu unul obisnuit. Este eroare logica pentru ca nu are sens daca generalizezi. Cazul este special pentru ca mergeau cu super-viteze si, daca nu cumva e din Germania, atunci nici nu mai ai ce sa discuti despre bunul simt, pentru ca ei au depasit viteza maxima legala cu mult. Aici e vorba de puscarie, nu de un caz obisnuit de deplasarea autovehiculelor pe autostrada, in niciun caz nu se aplica la noi, la romani, unde viteza maxima este de 130 km/h. Aici cititi mai multe despre eroarea logica ce s-a facut: en.wikipedia.org/wiki/Accident_%28fallacy%29

    In al doilea rand, nu vreau sa fiu “las’ ca e bine si asa”, dar la viteza aia nu cred ca mai conteaza semnalizarea si trecerea pe banda 1. Repet, nu e un caz obisnuit, care sa se supuna regulilor si care sa se generalizeze si alte viteze, mai ales viteza normala de mers. De fapt, eu cred ca ar fi o prostie sa iti distragi atentia cu semnalizarea si schimbarea benzii la 300 km/h, in loc sa te concentrezi pe mers. Exceptie facand, bineinteles, in cazul in care as avea vreun avantaj, gen vizibilitate marita. Dar el semnalizeaza ca sa avertizeze motociclistul pentru ca:

    In al treilea rand, este clar ca motorul nu incearca sa depaseasca masina. Erau cunoscuti. Observati cand franeaza Audi-ul franeaza si motorul. Dar este clar ca au vrut sa vada cine e mai rapid. Audi a castigat. Nu stiu ce vi se pare surprinzator sau de ras, poate imi explicati si mie.

    • #79

      La al doilea rand gresesti suprem, pentru ca semnalizarea si trecerea pe prima banda trebuie sa faca parte din obisnuinta si reflex, indiferent de viteza cu care mergi, are importanta, iti dai seama ce apucaturi are omul.

  37. #82

    am scris “eeee ” si nu “eeew”. e o diferenta 🙂

  38. #84

    ce bine se vede stand pe cur in fata calculatorului.
    pareri? haha.