Zilele trecute era o discuție în spațiul public despre cum statul trebuie să facă chestii să scoată cetățeanul din mașină și să îl mute în transportul public. Asta, trecând, desigur, peste faptul că transportul public, cel puțin în București, este o crimă, nu știi niciodată când pleci și când ajungi undeva, dacă vei mirosi sau nu, funcție de cum are chef șoferul să dea drumul la aer condiționat, chestii de astea.

Tipul din printscreen rezumă cel mai bine tot ce aș avea de spus pe subiect. Tot timpul, toată lumea se gândește la metode de a pedepsi omul pentru că există. Să se interzică, să se ardă, să îl obligăm să facă etc. Dar bro, ceva pentru proștii ăștia care plătesc taxele alea haioase, se mai face vreodată? Ceva care chiar să îi ajute, în mod real, pentru banii lor, nu doar furt pentru parașute de lux?

Nu de alta, dar parcă mi-ar plăcea și mie să primesc ceva pentru banii mei, în afară de UiE.
Dar vai, am făcut Parkrideuri, gen ăla din Pantelimon, unde s-au furat banii de construcție de 3 ori, băiatul ăla a intrat la pușcăerie, a ieșit din pușcărie, nu a dat niciun ban înapoi, după care s-a lăudat Nicușor că a mai dat banii o dată și s-a făcut. pe locul ăla deja creșteau copaci înalți, no joke. Să ne uităm puțin la hartă.

Din fața edificiului sunt 750 de metri până la metrou. Sigur, vai, ce puțin e. Să nu uităm că ideea era să îl momești pe om cumva să lase mașina, pentru rapiditate în oraș. Deci las mașina, fie soare, fie ploaie, vânt, ninsoare, grindină, cancer, durere în talpă, probleme de sănătate și o iau la crosscountry un sfert de oră până la metrou. Metroul de Pantelimon fiind capăt de linie, se circulă pe o singură linie tip ramă, un tren la fiecare 30 de minute. Practic, dacă ai pierdut trenul, din start ți-ai futut 45 de minute minim, fără drept de apel, că nu ai altă variantă. Sigur, ar fi putut fi făcută o pasarelă sau un pasaj pietonal subteran legătură directă, cu timpi de plecare, ca să știe cetățeanul plătitor de taxe cum stă cu timpul, că se grăbește. Doar că nu. Observați că nu spun nimic de costuri, pentru că, dacă vrei parcare în oraș, plătești, că nu e terenul lu’ mă-ta.

Ce vreau să spun este că nu se face, de fapt, nimic. Nu se fac benzi dedicate pentru transportul în comun, dimpotrivă, am înțeles că Nicușor vrea să scoată gardurile actuale de la tramvai, care chiar făceau o diferență, pentru că de aia. Nu există, în continuare, un sistem de semafoare inteligente, nu există butoane de traversare la semafoare, care să țină semaforul pe verde până când e cu adevărat nevoie să se oprească. Nu se ridică în draci mașinile lăsate de-ampulea oriunde prin oraș, pentru că drepturile omului. Nu există o legislație strictă în domeniu sau regulamente de consilii locale, e așa, după ureche. Nu există fucking nimic.

Dar să scoatem oamenii din mașini.
Căutați lacrima, bă!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

52 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Cred ca esti printre putinii bloggeri care indraznesc sa spuna ca autoritatile ar trebui sa faca ceva pentru cetateni si nu doar sa interzica. Ca ar trebui sa ofere alternative viabile inainte de a intervice masinile prin oras.
    Trendul general este “soferii sunt rai, trebuie arsi pe rug”. Fara sa se gandeasca nimeni ca unii chiar nu au variante de a ajunge undeva fara masina. De exemplu jumatate din strazile din Popesti sunt inundate la fiecare ploaie. Chiar daca vrei sa folosesti transportul in comun, ar trebui sa ai in geanta si o pereche de cizme de cauciuc.

    • #2

      In 2013-2014 in Popesti lumea chiar folosea cizme de cauciuc de care se schimba la metrou. Cand m-am mutat eu, Eclipsei, de la metrou in sus, era neasfaltata.

  2. Eu m-am blocat la: “Fiecare face ce vrea si i se pun la dispozitie mijloacele necesare”

    • #4

      Hai sa iti traduc. Eu trebuie sa ajung zilnic de la A la B in oras. Am descoperit ca masina e cea mai rapida. Eu si alte cateva sute de mii de oameni. Traficul a devenit o problema. Vin cativa destepti si zic
      “Gata, mai usor cu masinile”.
      Ok, imi oferiti alternativa decenta? A nu? Hai sictir, cantati la alta masa.

      Daca apar autobuze curate, cu program pe ceas, cu AC, cu benzi dedicate, omul se mai gandeste “Bai, dau 500 de lei pe benzina pe luna, stau in trafic, ma enervez… Autobuzul de 100, e curat, mai citesc o carte, o stire, si ajung cam in acelasi timp… Hmmm…”

      Dar asa, daca dai cu biciul lumea doar te injura.

    • Hai sa iti traduc si eu:
      Eu si alte cateva sute de mii de oameni vrem sa circulam pe aceleasi bulevarde, la aceleasi ore, fiecare din noi conducand UNA din masinile pe care le avem, celelalte vrem sa fie parcate gratuit in fata blocului, iar la destinatie vrem sa avem parcare gratuita acolo unde avem treaba.

    • #6

      @W asta e argumentul stupid al micilor tirani de pe facebook care urla sa scoatem masinile din oras. E parcare cu plata in centru si lumea nu o foloseste.
      Concluzia lor? Nu vor sa plateasca, vor gratis.
      Realitatea? AU DEJA GRATIS. Pe trotuar, bloand o banda, etc. Atata timp cat alternativa asta exista si nu e stopata, de ce ar plati?

    • #7

      @Zarax: pai alternativa e ilegala. Poate eu am drum zilnic pe unde stai tu si ma apuca cufurela. Nu e niciun wc in zona, deh, nu ai alternativa, asa ca iti fac cate o placinta in fata blocului 😀 Nu ma prinde nimeni, deci o fac zilnic. Zarax o sa fie ok din punctul asta de vedere deoarece stie ca nu am alternative si ca nu ma amendeaza nimeni

    • Pai sunt de acord.
      Eu am pornit de la “fiecare face ce vrea si i se pun la dispozitie mijloacele necesare”. Noi am adaptat asta la “fiecare face ce vrea si isi creeaza mijloacele necesare”.

    • #9

      @punKreas normal ca e ilegal. Dar daca nu e nimeni sa aplice legea e ca si cum ar fi.
      Un alt exemplu mioritic. Pentru a construi un gard ai nevoie de autorizatie de constructie. Cate garduri au fost construite cu autorizatie in Romania, mai ales in mediul rural? Exact.
      Cand aia parcati ilegal vor primi amenzi, se vor duce la parcarile cu plata. Pana atunci doar ne plangem aiurea…

  3. #10

    Faptul ca trebuie sa mergi 800 metri pana la metrou e cea mai mica problema. Daca vrei sa ajungi in centru trebuie sa schimbi de 3 fucking ori: iei de la cora metroul si trebuie sa schimbi la republica dupa o statie in plm, dupa aia schimbi la dristor, dupa schimbi la victoriei. Daca nu vrei sa schimbi de trei ori, te duce metroul pe la mama dracului pe unde a umectat dobitocul de ceasca si pierzi triplu timp sa schimbi la Unirii. Sa nu aducem in discutie ca pe M3 vine metroul o data 7-10 minute ziua, daca nu si mai mult.
    De asemenea, de ce dracu’ nu facura parcarea aia vis-a-vis de AutoMarcus pe terenul viran unde acum sunt gunoaie ( imdiat dupa intersectia cu Catelu ) imi depaseste puterea de intelegere. Era efectiv la mijloc, ajungeai in 7-10 min si la metrou si la tramvai.

    • #11

      Metroul din Pantelimon te duce direct la Unirea, dar e ok, inteleg ca te-ai orientat dupa soare probabil.

    • #12

      Esti cumva clujean? Ca nu prea cunosti metroul bucurestean.
      De la pantelimon ai metrou direct spre Unirii. Deoarece e un singur fir, circula la 12 minute. Cel de la republica vine la 5-6 minute si, daca tai prin Cora, faci cam la el pe jos. Apoi de ce sa schimbi la Dristor si la Victoriei? Ai zis ca vrei in centru, schimbi la unirii si gata

    • #13

      e tren direct pana la Unirii, nu schimbi nimic la Republica, ca nu exista magistrala separata pentru O statie (republica-pantelimon si retur…). Pantelimon-Republica-Costin Georgian-Titan-Nicolae Grigorescu-Dristor-Mihai Bravu-Timpuri Noi-Unirii. Greu cu metroul, eh?

    • #14

      Eh, stie el ce stie, asa era acum 10 ani. Trenul de la Pantelimon mergea pana la Republica si inapoi. Probabil tot de atunci nu a mai folosit metroul si nu stie de imbunatatiri. Am observat un trend, majoritatea celor care critica transportul in comun nu l-au mai folosit de pe vremea cand erau cartoane pe post de abonamente.

    • #15

      Bine ca mergeti voi cu metroul de sub 5 ani. Nu am mai avut treaba in titan de 5 ani-ish dar e imbucurator ca le-a luat 25 ani din 30 de cand exista statia ca s-o lege direct de restul M3.
      @punkreas: daca tu preferi sa te freci de tot poporul in culoarul ala sinistru din Unirii la ora de varf cand nu ai loc sa arunci un ac, ok, schimba la Unirii. Nu, traficul de acum nu se pune, ai uitat cum era inainte de pandemie?
      In rest, ramane cum am stabilit – pe M3 e innacceptabil la ore de varf sa fie peste 5 minute timpul de asteptare. Macelul de la Victoriei catre Dristor de la 6 e marturie. Pe M2 se poate, pe 3 nu.

    • #16

      DFT, iti dau 10 lei dacă îmi explici și mie care e faza cu -ish?

  4. #17

    Vin eu cu o propunere: cum ar fi ca la orice institutie publica: primarie, politie, pasapoarte, spital, biblioteca etc cel putin jumatate din locurile de parcare sa fie pentru cetateni, de genul prima ora gratis adica cat iti trebuie sa iti rezolvi problema dupa care cu plata.Practic i-ar obliga pe unii bugetari sa vina pe jos sau cu transportul in comun la lucru.
    Dupa ce aceasta masura ar fi implementata si cetatenii ar vedea ca funcioneaza poti pe urma sa vii si cu alte masuri ca ar prinde omaenii incredere in stat ca se straduie sa faca ceva.

    • #18

      Sa-ti povestesc cum in Tg. Mures cand s-a revenit la plata parcarilor (ca au fost vreo doi ani, parca, unde nu s-au inteles cine le administreaza si ia banii si a fost la liber) s-au facut toate strazile din centru zona 0 (unde nu iti poti lua abonament de parcare, nici ca rezident, deci aia care stau acolo ghinion)? Insa fix in centru, unde e primaria, strazile adiacente sunt zona 1, ca na, cine lucreaza in primarie cum sa nu isi poata lua abonament?

      Dupa aia au extins zona 0, ca exclusion zone din Cernobil, au prins si strada unde parcam eu cand mergeam la lucru, asa ca a trebuit sa platesc abonament de parcare si sa parchez la mama dracului. “Noroc” cu pandemia, ca in curte la mine nu platesc abonament si nici nu mi-o zgarie lunar vreun dobitoc care nu lasa numar in geam.

  5. #19

    Aia in pantelimon e facuta de-a-n pulea ptr ca constructoru s-a gandit si la sanatatea omului: sa dea oleaca din picioare. Face bine la tonus. Numai fiț cîrcotași.

    • #20

      Ai facut o referire subtila la ‘coana Leana si al ei dicton “sa mai mearga studentii pe jos ca sunt prea grasi”? :p

  6. ideea de parcare in centru e ok. Dar e pe bani. Multi. Sunt cateva parcari pe acolo, dar lumea lasa masina tot pe unde vrea pula dansei.

    Din pacate aici e o problema tip oul si gaina. Din cauza ca ai prea multe masini in trafic nu ai un transport comun adecvat. Daca lumea ar lasa masina acasa si s-ar sui in autobuz ar scapa de masinile alea din trafic. Dar oamenii nu fac asta pentru cavad ca transporul in comun nu e previzibil. Asteapta, probabil, intai sa lase restu oamenilor masina acasa, dupa care o sa o lase si ei.

    mereu ma fascineaza bucurestiul care este FULL si in timpul zilei. In stocolm, de exemplu, dimineata si seara capetele de autostrazi de intra in oras sunt full de tot. ambuteiaje, daca ai prins un accident te-ai scos,tot tacamul. Dar, la pranz orasu e gol golut.
    Bucurestiu e plin nonstop. Ce plm?

    • #22

      Benzile dedicate pentru autobuze ar rezolva dilema ou-gaina. Autobuzele ar deveni mai previzibile iar mersul cu masina mai greoi.

      Asta cu traficul si eu am observat-o. Am fost ieri la 14:00 sa iau pe cineva de la spital, pentru ca lucrez de acasa si mai pot “fenta” programul. Orasul plin de masini. Unde se duc si ce treaba au nu pot sa-mi imaginez. Si aia cu “eu sunt traficul” nu tine. Pentru ca in 99% din cazuri sunt la munca si nu as avea ce cauta pe strazi. Doar nu s-au invoit toti pentru o treaba la ora 2.

    • #23

      Stai sa vezi cand ai o zi de concediu din cvasi motive, asa, miercurea, ca ti s-a nazarit, si zici… baaa… ce liber trebuie sa fie la Carrefour. Ia sa fac niste cumparaturi sa nu ma calc in picioare in weekend. Pfuai… ce teapa mi-am luat. Miercuri la 14:00 era ca sambata la 10:00. Am ramas perplex.

    • #24

      E Romania, deci multi nu lucreaza. Pentru ca e Bucuresti, vom spune ca doar jumate nu lucreaza. In 2020 au fost exact 1 milion de salariati. Mai pui 100k antreprenori de la tine (care nu isi fac si contract de munca pe SRL sau au PFA, II etc). Hai 200k. Populatia oficiala e pe la 1,9 milioane. De facto, mai sunt cel putin 5-600k cetateni pe aici, cu domiciliu in localitatile de unde au plecat (eu am stat 6 ani in Bucuresti cu buletin de Bacau, am prieteni care au stat si 10-12). Deci per total, ai aproape jumate de populatie care n-are neaparat treaba toata ziua. Si se plimba. Lipsa de digitalizare si de educatie digitala e o problema a traficului iar. Cand toti cei 2,5 milioane tre’ sa ajunga la cel putin 10-15 autoritati locale/an, fizic (de multe ori pentru ca trebuie, in unele cazuri pentru ca nu stiu cu online-ul), asta se va intampla in cele cam 250 de zile lucratoare existente in an. Deci o zi din 25, peste 2 milioane de oameni tre’ sa ajunga undeva. Deci 80000 de calatori/zi. Doar pentru a exista. :)))
      Mai am explicatii, da’ inca n-am baut destul si ma intristeaza discutia :))

  7. #25

    In 20 de ani o sa fie in Bucuresti ca si in Cairo: masini fara usi neinmatriculate, carute, transport in comun reprezentat de tot felul de microbuze cu soferi in maieu ce tin banii in elastic ce nu stii de unde vin si unde merg, biciclisti, trotinete, etc… politie prezenta doar sa faca loc pt coloane oficiale.

  8. #27

    o problema o reprezinta mizeria de impartire pe sectoare si imposibilitatea de a avea o politica unitara. peste asta pui incompetenta alora care ar trebui sa ia decizii. si la final e simplul fapt ca nu e nimeni pe acolo care sa aiba un obiectiv clar, o strategie cap – coada. si talentul asta special de a modifica tot ce au facut ceilalti inainte, chestie care face ca la fiecare 4 ani sa iasa un haos total.

    • #28

      Daca analizezi, o sa observi ca si pe zonele unde Primaria Generala are autoritate totala, sunt aceleasi probleme. De exemplu Primaria Generala nu este capabila sa deseneze marcajele pe bulevarde mari, cum ar fi Mihai Bravu sau Stefan cel Mare.
      Crezi ca s-ar descurca mai bine sa creeze parcari in toate zonele orasului? Sau sa curete si sa deszapezeasca stradutele laturalnice?

  9. #29

    Aș fi vrut să văd postarea originală, câte like-uri a mai primit.

  10. #30

    1. Metroul din Bucuresti este foarte decent. Ajungi in mai toate directiile cu el, putine zone sunt neacoperite complet.
    2. STB-ul s-a mai imbunatatit. Stiati ca au aplicatie in care poti vedea live unde se afla autobuzul/tramvaiul/troleibuzul? Ma cam indoiesc daca e sa ma iau dupa comentarii. Apoi vine problema STB-ului: timpul pe care il faci. Si aici oare cine e de vina? Dimineata, cand toata lumea pleaca de la periferie spre centru, toate liniile de autobuze vor fi aglomerate pe ruta spre centru. Astfel, ai pe o ruta multe autobuze blocate in trafic, iar pe retur ele vor veni mai greu pentru ca…sunt blocate pe tur. Si lumea se plange ca vine greu autobuzul si smiorc smiorc.
    3. Parcarile. Ai dat exemplu de cea din pantelimon, dar nu ai zis nimic de cea de la Straulesti. Ditamai parcarea care este aproape moca, ai legatura directa la metrou si e goala. De ce? Ca e transportul praf? Bullshit.

    Nu are nimeni ceva cu cei care se duc la serviciu cu masina in Bucuresti atata timp cat respectivul nu se plange de pretul carburantului si are unde parca regulamentar la locul de serviciu.
    Altfel, hai sa nu ne mai cacam pe noi ca transportul e de vina ca merg eu cu masina. E vorba de confort. Atat! Macar de era si vorba de timp, dar de obicei faci mai mult cu masina :))

    • #31

      1. E decent comparat cu alternativa. Mai e mult pana a fi decent la un nivel european.
      2. Super, lucruri inutile, ma incalzeste deosebit sa realizez ca 182 e oprit in coloana de pe doamna Ghica in timp ce statia se aglomereaza. M-ar incalzi sa aiba banda distincta cu piloni de otel anti-bmw ca in uk si un orar de care macar sa se tina seama, daca nu se poate mai des. Ia sa vezi cum subit nu-ti mai convine sa iei masina.
      3. Aceeasi problema ca la M3. Ia vezi cat de des vine M4 si comenteaza dupa. In timpul cat iti ia sa lasi masina si sa te duci la metrou si poate ai nenorocul sa-ti plece de sub nas, pierzi minim 15 minute. In 15 minute cu putin noroc ai ajuns/trecut de podul Constanta. Si dupa ce scapi de M4, treci in M3 si dupa la M2. Yey. Uite 1h+.
      Pana nu se fac culoare dedicate de transport si timpi mici de asteptare degeaba se fac parcari la marginea bucurestiului. Ia sa facem toate autobuzele 4xx sa vina la 10 minute. Metrourile la sub 5. Dupa treaba asta impunem taxa pe intrarea in oras. Ce zici, atunci se va umple Straulesti?

    • #32

      Merg zilnic cu stbul, in tot bucurestiul. Zilnic. Nu e nici o placere. Nu mai enumar motivele. De la jeg, orar de-a-npulea, lipsa stb\metrou in anumite zone etc. Si totusi prefer stb ptr ca n-as rezista sa sofez in cloaca asta. Dar eu am munca de teren si nu am un orar de respectat. Asa ca nu ma deranjeaza ca mai intarzie sau ca mai ajung fleasca la destinatie. Dar nu e placut deloc. Absolut deloc.
      Fiecare lauda sau injura transportu in comun functie de necesitatile lui si de zona de interes, zona in care se invarte de obicei. Dar ca om care merg zilnic in tot bucurestiul, din berceni in baneasa, din militari in titan, din pantelimon in ferentari, transportul in comun din bucale nu este deloc ok. Cea mai rapida varianta ramane insa pe 2 roti motorizate. Scuter sau motocicleta. Nu trotineta, nu bicla. Cu moto, ptr mine cel putin, e cel mai ok. Rapid si fara grija parcarii. Ramane doar pericolul imbecililor din trafic.

    • #33

      Iarta-ma, dar ce legatura are autubuzele 4xx? Din ce stiu eu, astea sunt de Ilfov si sunt puse la dispozitie de STB primariilor care platesc. Daca vrei sa vina la 10 minute, vorbeste cu primaria. Probabil primaria ar trebui sa plateasca mai mult pentru mai multe autobuze si, drept consecinta, sa creasca pretul biletului. Nu cred ca populatia ar prefera acest lucru in loc sa astepte la 20 minute cat e intervalul acum.

      Daca tu vrei SLA de 2 ore interventie pentru x serviciu, platesti la fel ca pentru un SLA de 1 bussiness day sau mult mai mult?

  11. #34

    Eu merg aproape gratis cu masina. Fac 20, maxim 25 minute pana la birou. Si totusi prefer de multe ori metroul, cu care fac 40-45 minute, pentru ca nu mai suport traficul plin de marlani ajunsi la oras de la fundul vacii si care numai ei stiu unde se grabesc sau ce vor sa demonstreze incalcand orice lege posibila si,mai ales, bunul simt.

  12. #35

    Schimbarea vine prin fiecare dintre noi, e mai comod sa ceri altora sa se schimbe.

    Personal merg kilometri intregi pe jos zilnic la si dinspre munca, indiferent de anotimp (am mereu o umbrela acasa si una la birou), detin si autoturism si bicicleta.
    Depinde acum de fiecare ce lucreaza, eu stand 8 ore pe un scaun, prefer sa ma dezmortesc mergand pe jos. Alti colegi care fac 30-40 minute pe jos pana la birou, vin cu masina sau cu autobuzul. I-am intrebat de ce nu vin pe jos, si evident nu au un raspuns pentru asta, lenea, asta a singurul motiv.

    Personal cunosc 12 persoane care ar putea sa mearga pe jos pana la munca, dar nu vor, nu ca nu pot, pur si simplu. Am discutat cu fiecare in parte sa ii inteleg, dar degeaba, nu mi-a dat unul o justificare.

    Cautam scuze interioare, 750m e penibil de putin pentru majoritatea dintre noi. Pleci mai devreme de acasa si ajungi la timp, ajungi sa stii cand sa pleci dupa 2-3 incercari. Dar noi vrem repede, acum si fara efort.

    • #36

      vezi, e irelevant ce simti tu si ce faci tu. aici e vorba de a ii convinge pe unii sa lase masina in prakride si sa mearga cu transportul in comun

    • #37

      Pai iarta-ma, la noi convingerea se face prin amenzi si batai. Ia sa ridice toate masinile din zona parcate dampulea, timp de 2-3 luni, sa vezi ce se umple parcarea 😀

    • #38

      @punKreas
      Rezolvarea problemei o faci foarte simplu:il faci pe bucuresteanul posesor de masina sa faca o ora cu masina fata de 15-20 de minute cat ar dura cu transportul public. Dupa asta poti incepe sa amendez sa-i arzi pe rug pe toti posesorii de masini care fac nasoale. Pana nu faci asta toate discutiile astea cu amendat si redat orasul oamenilor sunt doar vorbe goale.

    • #39

      “Pleci mai devreme de acasa si ajungi la timp”

      de parca timpul creste in pomi. cine iti da inapoi timpul pierdut alegand varianta cea mai proasta? tragi linie si iti dai seama ca pierzi zeci/sute de ore pe an

  13. #40

    Nu iti zice vienezul ca nu ai voie. Dar v-ati uitat vreunul de curiozitate cat costa parcarea in centrul vienei? 17 EUR ora. 17 fucking euro ora.

    Vreau sa il vad eu pe curajosul care pune 17 euro jos pe masa pentru o ora de parcat in centrul Bucurestiului.

    Se smiorcaie toti ca e 500 de euro ANUL de parcare?
    La aceeasi parcare din centrul vienei e 170 EUR ziua. Cam cat un an jumate de parcat in Bucuresti.

    Si daca ar plati 2.30 EUR calatoria va garantez ca si RATB-ul s-ar spala nitel. Si daca ar plati macar 75% din aia care se urca in autobuz. Dar na, si cu p8la in cur si cu sufletul in rai vrem sa fie, ca asa e in romania.

    • #41

      e posibil sa incurci putin borcanele. unii dintre noi chiar au si stat pe acolo, nu mai zic de condus prin zona. o luna de parcare subterana in viena e 114 euro
      www.car-parking.eu/austria/vienna

    • #42

      @Arhi – Nu incurc nimic. Omul vorbea de parcat in centru. Uite aici parcarea de la Rathaus cu preturile de care am zis mai sus. www.apcoa.at/parken/wien/rathauspark-wien-apcoa

      Da, ai parcari la 114 EUR pe luna. La Park and Ride, cu contract anual. Nu te poti retrage mai devreme de 12 luni nici daca le zici ca ai vandut masina. Si parcarile de tipul asta nu sunt neaparat langa casa, sunt fix ca aia din pantelimon. la capat de metrou.

  14. #43

    Am incercat in ultima vreme sa folosesc mai des transportul in comun pentru drumurile ocazionale. Transportul in Bucuresti e asa si asa, s-a imbunatatit dar mai are cale lunga pana la ce am vazut in Vest. Momentan e inca rezonabil sa iei masina, cu tot cu costurile ridicate si stresul aferent.
    Solutii imediate care sa rezolve magic totul nu sunt, dar se poate incepe cu benzi dedicate de autobuz (monitorizate de politie) si benzi de biciclete.
    Alta chestie sinistra e ca nu poti plati calatoria cu cardul in toate mijloacele. Daca nimeresti ceva cu scanerele alea mizerabile de STB si nu ai card STB, nu ai cum plati.
    La final de zi, trebuie luate masuri pentru imbunatatirea transportului in comun si daca se face ce trebuie, nici nu trebuie restrictii pentru ca lumea va migra spre ce se misca mai repede si mai confortabil.

    • #44

      Eloel. Unde n-ai putut tu plati cu cardul? Am 4 d-alea de la setebe, dar mereu, curat ghinion, cand iau vreo “mașină”, alea-s acasa. Revolut, bt, bcr, raiff, otp – toate merg, de la autobuzele lui Pandele pana chiar si la metrou. So, easy with the piano on the stairs.

    • #45

      @Der eram in troleul 69, luat de la Universitate si avea doar scanere pentru card STB. Nu am putut folosi cardul bancar sa platesc calatoria. Asa ca m-am dat jos ca fraierul si am mers pe jos unde am avut treaba.

  15. #46

    Prima chestie pe care trebuie s-o faca primaria capitalei si nu numai este sa ofere o alternativa viabila la masina. Asta se face foarte simplu daca exista vointa, nu impui taxe, nu fortezi oamenii sa lase confortul propriu insa ii faci sa piarda mai mult timp in masina decat ar pierde cu transportul public. Orice om rezonabil ar lasa masina acasa daca ar sti ca un drum de 45 de minute cu masina ar fi facut in 15 minute indiferent de vreme sau de alti factori cu transportul public. Doar ca a face asta este problematic din cateva motive:
    1. Politia rutiera trebuie sa-si miste curu si sa amendeze geniile care obtureaza transportul public. Chestie foarte complicat de facut deoarece implica munca.
    2. Insuficienta materialului rulant. Chestia asta este usor trecuta cu vederea, doar ca aici nu s-au facut cine stie ce investitii si nici nu poti face ceva foarte repede. Pe scurt STB/Metrorex nu ar putea face fata unor volume mai mari de calatori fata de cele ce sunt acum pe niste intervale decente de timp la nivel de asteptare. Interval decent inseamna undeva maxim 10 minute de asteptare pentru orice transport public.
    3. Intregul mod de organizare al traseelor este depasit fata de ceea ce se intampla in oras. Sunt multe linii de transport de suprafata care au un traseu care prin anii 80 facea sens, acum pur si simplu nu mai este actualitate. Chestia asta este sensibila si la metrou din cauza combinatiilor facute la nivel de M1/M3.
    Oricine doreste sa schimbe ceva la nivel de traficul bucurestean o sa faca transportul public foarte atractiv si abia apoi o sa inceapa cu arderea pe rug a posesorilor de masini. Faptul ca noi tot discutam despre cum cetateanul trebuie sa faca niste sacrificii, iar autoritatile sa nu faca nimica arata ca nimeni nu vrea sa rezolve problema asta.

  16. #47

    eu vreau sa merg cu transportul in comun atunci cand nu o sa ma mai simt fraierul platitor de bilet, momentan asa ma simt. sunt tramvaiele pline de pensionari si cioreti care se plimba unde vor ei, iar minunatii controlori agreseaza copii de liceu cu amenzi, dar pe cefosul colorat nu il intreaba niciodata daca are bilet.

    0 discriminare fratilor, toata lumea sa aiba bilet. fara mocanjuri si cu reduceri poate doar pentru studenti si elevi. pensionarii au avut o viata la dispozitie sa se asigure ca vor avea bani de un bilet de tramvai la batranete. elevii abia pleaca in viata, pe astia sa ii ajutam.

    • #48

      Eu as vrea sa am posibilitatea ca din Pantelimon/Militari/Berceni sa ma pot teleporta in coltul opus al orasului in 30 de minute via transport public. Mai mult as vrea ca din zona Unirii/Universitate sa pot ajunge in periferie in 30 de minute. In acest moment conform google maps as face cu masina in jur de 50 de minute, iar cu transportul public o ora si 15 minute din Esplanada Pantelimon pana in Militari Residence. Daca vin mai central in zona Universitate timpul scade la 40 de minute cu masina 50 de minute cu transportul public asta tot conform google maps.
      Oricum as da-o ies mai bine cu masina cand trag linie, chiar daca am niste costuri mari cand vine vorba de carburant. Pur si simplu timpul castigat alaturi de confort ma fac sa prefer masina proprie in detrimentul transportului public.
      Si din nou sa faci transportul public mai rapid si eficient nu este complicat daca iti doresti asta, insa este mai mult de munca din partea unora. Ori noi preferam solutiile din pix de tipul sa-i ardem pe rug pe toti posesorii de masina ca ei sunt de vina pentru incompetenta autoritatilor locale. Si fix din asta chiar m-am saturat de toti care propun solutii de tipul sa lasam masina deoparte ca nu e bine si toate rahaturile. Fa transportul public in asa fel incat sa ma pot teleporta si o sa las masina. Pana atunci o sa merg cu masina si asta este retorica multora din Bucuresti si nu numai.

    • #49

      Cred că orice om normal ar lua mașina dacă ar face mai puțin până la serviciu și ar avea loc de parcare. Problema e atunci când tu faci proteste alimentând de 1 leu la benzinărie pentru că te costă mai mult să faci doar 40 de minute până la serviciu și nu te înghesui cu toți amărăștenii în metrou.

      E ok să stai pe prosop la mare, dar e mai mișto să stai pe șezlong. Dar costă, iar tu ai de ales: plătești mai mult sau revii pe prosop. Nu te duci la aia cu șezlongurile și le blochezi aleea.

    • #50

      @punKreas
      Cea mai scumpa marfa pe care nu o putem rascumpara este timpul. Faptul ca unii aleg sa mearga cu masina este datorata faptului ca asa castiga timp, respectiv in anumite zone din Bucuresti-Ilfov doar cu masina poti ajunge. Asta se intampla deoarece autoritatile publice nu au facut ceva in domeniul asta si acum se trezesc cu o problema nasoala de gestionat.
      Categoric trebuiesc eliberate trotuarele si taxat la greu parcarile in oras, insa pana sa te apuci sa faci asta ar fi bine sa prioritizezi transportul public cu tot ce inseamna el. Asta inseamna benzi dedicate, material rulant nou, redesenarea unor trasee si indirect aglomerarea traficului rutier pentru masini. Categoric vor iesi scantei, dar intre o ora jumate cu masina si 30 de minute cu transportul public multi vor alege transportul public.
      Ori chestia asta nimeni nu o propune ci aud doar vorbe goale de tipul redam orasul oamenilor si alte cele. Apropo Bucurestiul nu are un PUG(plan urbanistic general) ultimul fiind facut prin 2002 daca nu ma insel. Chestia are impact si in zona traficului deoarece constructiile haotice au adaugat si ele multe probleme la tot ce inseamna trafic in Bucuresti. Asa ca da hai sa vedem niste planuri idei si date de implementare pentru a optimiza tot ce inseamna trafic, respectiv transport public. Noi momentan am pus o boma cu ceas pe sine vorbesc de tramvaiul 5 care in anumite momente efectiv te gandesti ca va deraia, dar na uite cum muncim.

  17. #51

    E benzina prea ieftina, aia e tot.

  18. #52

    Retardatii dracului s-au trezit p-aici prin Timisoara “ia hai sa modificam regulamentul de Timpark, sa mai luma bani de pe fraieri.” Printre altele le-a fatat mintea inclusiv o chestie cu abonament rezidential, care iti da “dreptul” sa nu iei amenda, atat. Ca loc de parcare iti gasesti daca ai noroc.

    Si nici macar nu m-a enervat faza asta, ca la o adica sunt dispus sa platesc loc de parcare la pretul pietei, daca tot imi traba carutza, doar ca imbecilii dracului s-au trezit printre altele ca abonamentele se vand incepanand cu data de 1 aprilie si intra in vigoare din 29. Asta in conditiile in care au 4 ghisee, iar initial pentru abonamentul ala rezidential trebuia sa mergi personal sa dovedesti ca locuiesti la adresa pentru care soliciti abonament.

    La cateva zeci de mii de abonamente de genul, va dati sama ce distractie a iesit. S-au trezit cretinii ca stai sa vezi ca nu mere chiar asa si au dat drumul si pe online, dar di ce sa nu stresezi juma de oras in prima faza. Idiotii dracului bagasera o clauza prin care persoanele cu handicap trebuiau sa se prezinte personal, doamne fereste sa aiba unul piciorul lipsa declarat aiurea, poate i-a crescut intre timp, mai stii?

    Iar referitor la transportul in comun, numa cuvinte de lauda. Au luat niste dracii de tramvaie de nici nu pot intoarce cum traba pe nenorocitele de linii pe care le avem, iar dupa aia injura ca di ce se strica in mijlocul satului. Dar hei, au si baterii si tin 65 km (tin pe dracu). E ca la nebuni.

    “Capu’ meu minte nu are” a devenit ceva firesc, te si miri cand le mai iese ceva, probabil din greseala.