Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a informat anterior că românii care întâmpină diverse probleme cu zborurile Wizz Air pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania. Firma nu poate fi sancţionată de către autorităţile din România, întrucât nu are reprezentanţă în ţara noastră.

Problema cu anulările acestea are două fațete. Dacă sunt făcute din motive tehnice, sigur, e de preferat să anulezi, decât să cadă rabla din aer, cu tot cu oameni. Dar nouă anulări într-o zi ridică niște probleme foarte serioase legate de fiabilitate flotei Wizz și avem o problemă mare aici.

Cealaltă fațetă este că Wizz are obiceiul de a anula curse just for the money. Curse anulate și bani nedați înapoi, e plină pandemia de cazuri de genul, avioane supravândute, oameni cu bilet întorși de la poartă, după care anunțați că nu s-au prezentat la îmbarcare, niciun ban înapoi. Iar dacă Wizz anulează 9 curse pentru a mai face niște bani din nimic, avem iarăși o problemă.

Și ce nu înțeleg eu este de ce statul român nu obligă Wizz Air să aibă reprezentanță în românia? Care este miza? Cine are bani băgați în unguri și nu dorește plata vreunei despăgubiri?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

19 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    sau cate ”investitii straine” sunt facute cu bani romanesti din offshore?

    12
  2. #3

    Imaginează-ți că acel taximetrist care te întreabă unde mergi, ca apoi să-ți facă prețul, îți mai spune următoarele:
    – vrei să-ți recuperezi banii în cazul în care nu pornește mașina? Ok, mai plătește 10 lei.
    – dacă tot vrei să-ți recuperezi banii, vrei să-i recuperezi mai repede? Dacă da, mai plătește acum 10 lei.
    – vrei un loc mai bun, că oricum nu știi acum ce loc ai? Hai, mai bagă 15 lei.
    – Ah, ai și o geantă de mână? Încă 200 lei.
    etc.

    29
    • #4

      Cei care nu-s de acord cu comentariul probabil sunt cei care merg de două ori în concediu pe an, cu bilete cumpărate cu 6 luni înainte. Ar întelege ce spun când ar trebui să zboare cu wizz o dată la fiecare două săptămâni, să vadă cum 2-3 din 10 zboruri sunt anulate iar majoritatea cu întârzieri de mai bine mergeai cu mașina.
      E cum vede românul străinătatea prin ochii turistului plecat o săptămână în concediu, mamă ce mișto e în Franța sau în Germania, dar dacă ar fi să locuiască acolo, ar alege România cu ochii închiși de n-ar fi vorba de lipsa banilor.

      14
    • #5

      pe vremea cand zburam cu wizz de 10-12 ori / an, cam 8 curse ajungeau cu 2h intarziere pe OTP, fiind curse de seara/noapte. Plus unele cu multe emotii daca mai plecam, schimbari haotice de porti samd.

      Am avut mare noroc sa nu se anuleze nici unul. Prietenii care nu au scapat, nici banii nu si i-au luat inapoi sau compensatii pt 2 zile de concediu inutile.

      Un zbor anulat asta primavara, s-au dat bilete la zborul urmator care era planificat intr-o zi cand se anuntase greva clar in Franta. Ca sa le anuleze din nou, dar de data asta cu motiv, ca nu e vina lor.

      4
    • #6

      Da, mai ales daca se duce romanul intr-un spital din Franta sau Germania, cu ochii inchisi alege Romania. Inchisi strans de tot, stii cum zic.

      14
  3. #7

    Mie nu mi se poate intampla ! 🙂

    11
  4. #8

    Alternative mai bune la wizz pe aceiasi bani/rute ? Ca sa nu patim ….

    10
    • #9

      Ryanair deocamdata acolo unde se poate. Si nu, nu se pune problema de flota invechita sau cu probleme. Wizz are cca ~185 avioane, din care multe sunt top of the dodoashca. Problema e ca au un sef , care anul asta, contra unui super-bonus, s-a angajat, in fata actionariatului, sa scoate un profit colosal de frumos. Oamenii, pasagerii, angajatii sunt dispensabili si lumea oricum zboara ,asa ca….Plus ca au vazut ca, tarile prin care activeaza, nu prea au parghii cu care sa ii scuture, fiind vorba de cetatenii lor, mai un lobby, mai o palinca si totul e smooth.

      Vezi ultimele scandaluri de anul asta din UK. Problema e ca si statul roman e la fel de inert ca si autoritatile din aeroport. Cand mi-au anulat zborul de UK ,dupa 7 ore de asteptare si zero vesti, a iesit fireste cu scandal. A sosit politia de frontiera, care a facu un lant uman in fata portii de imbarcare si o proasta, cu curu mare si capul mic, de la CNAB, care ne-a zis ca daca nu ne convine, sa ne caram acasa si alta data sa nu mai zburam cu low-cost. Ceea ce am si facut dati usor afara in suturi cu politia, scosi din aeroport si lasati sa ne descurcam cu cine om putea..Nu a fost nimeni de la Wizzair iar ghiseul de vis-a-vis de check-in a fost inchis in momentul in care au ineput sa curga oamenii spre el. Noroc cu ceva companii de claim, care au mai indulcit pagubele, dar nu asta e rezolvarea si nici solutia….

      11
    • #10

      Ultima data cand mi-a dat gherla (denied boarding) sistemul Tarom care se pisa pe cel KLM, mi-a venit ceva muzica pe la urechi in timp ce astepam degeaba bagajele ratacite: “pasageri de Copenhaga?”. Ce sa vezi, o companie de claim ii vana pe cei frageziti de o intaziere de noapte a Wizz… de numa’ patru ore. Pentru o clipa am crezut ca s-a civilizat Wizz. Deduc ca e atat de frecvent si rentabil incat o companie a decis sa isi delege doi angajati pe aeroport. Da, recunosc, e povestea cu capra vecinului, dar de atat de ori m-am ofticat de cat de greu e sa obtii bani de la Wizz incat gherala mea cu un zbor de linie parea mai buna.

      4
  5. #11

    Cum ai zis decât sa vadă rabla mai bine o trimit la verificat, Wizz are o grămadă de A320neo

    www.reuters.com/business/aerospace-defense/airlines-brace-hit-pratt-whitneys-new-engine-problem-2023-07-26/

    3
  6. #12

    Eu am renuntat complet la Wizz de acum 2 ani. E un deranj uneori pt ca sunt singurul transportator direct care ma conecteaza cu RO si zboara de pe cel mai apropiat aeroport de casa dar am renuntat la ei.
    Folosesc companii aeriene legacy (iberia, lufthansa, austrian, tarom) sau, daca nu am incotro, low cost gen ryanair, transavia sau aireuropa cu o escala prin europa (spania, italia, germania, olanda/belgia sau austria). Platesc cu 1-200€/pers fie mai ieftin, fie mai scump decat Wizz, dupa momentul achizitiei (cu bagaj, evident, doar nu suntem salbatici :-)). Wizzul este de regula intre 500 si 800€/pers cu bagaj.
    Niciun regret. Transformam stop overs in weekend in cate un oras misto si uneori weekendul cu zbor, hotel, papa ne costa cat ne-ar fi costat Wizzul direct.

    Daca prin absurd Wizz ar ramane singura legatura aeriana cu RO, as calatori exclusiv cu masina.

    Doresc Wizzului moarte placuta dar rapida.

    25
  7. #13

    alternativa la MiZZAIR e sa zbori la geneva cu schuimbat 2 avioane sau la bruxelles sau oriunde ai treaba.
    Ca de fapt asta e problema noastra a poporului… preferam sa dam 2-3 lei(imaginar eveident ca daca ai bagaj de cala costa la fel ca orice zbor de linie) sa fie ieftin decat sa platim linie ca lumea….

    plus ca mizzair zboara de pe orice rahat de aerport, companiile civilizate cer niste standarde.
    si tot asa…

    acelasi popor care merge la mamaia costinesti si eforie consuma si mizzair

    12
  8. Turkish. Daca nu e Turkish, nu zbor.
    Acu vreo 6 ani ani, am pierdut legatura din cauza ca Turkish a avut intarziere. La debarcarea pentru legatura, eram deja turbat. Well, pentru 7 ore in plus, am primit business la alternativa, scuze si floricele cu o macheta de avion cu sigla Turkish, potol cu alegere din 4 restaurante si pana la restaurant, masina si insotitor. Am fost 4 in situatia asta, ailalti 3 au ales sa stea in aeroport si sa faca scandal. Insotitorul pentru restaurant a fost Jamie, o bruneta cu tate mari. M am simtit prost cand am plecat de la restaurant dupa ce Jamie a semnat nota de plata (a semnat, pur si simplu, ca n filme, cu deshtu pe o tableta). Poate ca n zilele noastre primesti un voucher si te duci cu el la KFC da` pe mine m au dat pe spate cum s au scos atunci.
    Luna viitoare dau din craci spre Asia Centrala. Turkish again.
    Da, nu acopera tot mapamondul da` mi bag picioarele, decat sa zbor cu autobuzul Wizz, imi aranjez rutele cu Turkish si terestru ma orientez la fata locului. Anul asta o sa umblu cu trenul 1400 de kilometri decat sa nu zbor cu Turkish iar aia 1400 de kilometri puteam sa i fac cu Uzbek Airlines. Mai bine cu trenul. Ziceti ce vreti dar decat Wizz…mai bine CFR. Oriunde.

    10
  9. #16

    Cred ca depinde de țară. Anul trecut am avut bilet cu Wizzair din Basel către România. Dupa 2 ore de întârziere am fost anunțați ca zborul a fost reprogramat pentru a doua zi. După ce a fost anunțați, un angajat al aeroportului a venit la noi și a zis ca primim toți cazare, fără sa ii intereseze ce gândesc cei de la wizz (dacă îmi aduc bine aminte). În maxim o ora eram deja la hotel.

    1
  10. #17

    In ultimii 3 ani absolut orice zbor de Wizz cu care am mers a fost intarziat (minim 1h). De fiecare data am cerut compensatii (peste 3 ore asteptare), dar de multe ori au facut astfel incat asteptarea sa fie sub 3 ore.
    Ultima intamplare a fost un zbor Franta – UK, operat de Wizz UK (aparent sunt diferite), unde pe drumul inapoi spre UK a avut intarziere 7 ore.
    A fost amuzant sa vad britanici opariti, dar cat am asteptat in aeroport nimeni nu a miscat un deget de la Wizz. Britanicii inclusiv au sunat la service centre sa vada ce pot face, unde practic li s-a spus sa astepte si gata. Asa ca toata lumea a asteptat cele 7 ore, in avion s-a oferit masa si bautura gratis, toata lumea a ajuns si a facut plangere si toti ce au facut li s-a dat compensatie (£450 pe 2 bilete care au costat cam 400). Nimeni nu a facut scandal si s-au tinut de mana.
    Sincer le doresc faliment, deja facem tot posibilul sa evitam Wizz cu orice pret.

    5
  11. #18

    Eu sunt din Iasi, si alternativele nu prea exista dar asta e putin irelevant.
    Sunt 2 feluri de anulari :
    1. cele mai nasoale .. cand sunt cu 0-2 zile inainte de decolare. Cica astea de regula sunt din anumite probleme care tine de la companie, aeroport, personal de pe aeroport, greve etc.

    2. Si mai sunt anularile care se fac cu cu maxim 1-3 luni inainte de deplecare.

    Eu am zburat pana acum cu wizzair (cam asta e pe iasi) in ultimi 4 ani in medie o data pe luna (dus intors .. nu doar exclusiv cu wizz dar in procent de 80%).
    Deci nu am avut nici o anulare de la 1, poate am fost norocos … dar de regula am plecat cu primul avion. Wizzair zboara in w si cum au baza in iasi primul zbor este la 5-6 dimineata si ala nu intarzie ca nu prea are cum 🙂 …
    Am avut anulari cu 4 ore la plecare si au recuperat si au ajuns cu 2 ore is 45 min intarziere … deci nema compensatii.. Chiar ne rugam sa mai dea o tura deasupra aeroportului sa intarzie 15 min ..
    Nu de alta dar platisem vreo 600 lei pentru 2adulti si 2 copii dus intors si doar daca intarziau min 3 ore primeam dupa taxe 😉 cam 200 euro de persoana.. adica de cheltuiala in plus vreo 800 euro.

    Anulari de tipul 2 am avut si unele sunt fustrante … dar sunt si bune.
    Dar tot timpul au fost alternative si cand nu au fost am anulat si am primit 30% in plus.
    Cel mai bine a fost cand mi-am luat bilete la festival la Les2Alps .. avem zbor din suceava catre Bergamo (din iasi deja era mult prea mare ) si s-a anulat/modificat si l-am mutat din iasi catre Torino fara nici un cost suplimentar.

    In fine la final, eu va doresc sa nu mai calatoriti cu wizz, nu de alta dar in ultimii ani chiar nu mai gasesc locuri goale in avion 🙂

  12. #19

    Wizz – niciodată, decât dacă depinde viața cuiva de zborul respectiv.
    Datorită clienților pe care îi am trebuie să zbor spre Paris și Bruxelles lunar, uneori mai des. Majoritatea zborurilor au întârziere, cam 1 din 5 sunt anulate.
    Am preferat să iau bilete din timp la liniile aeriene clasice, călătoresc doar cu bagaj de mână și ajung cam la același cost cu Wizz, dar fără stres.