Astăzi e cea mai tristă zi din anul 2014, pentru mine, așa că nu prea am chef de nimic.
Mi-a venit de plată factura finală, cea cu rata reziduală, la FoFo. Sângerez euro și respir conturi bancare. Mă doare și când clipesc.

Revin.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

78 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    O avea si leasing-ul asta cateva avantaje, personal nu m-as “arunca” pt asa ceva niciodata, mai bine iei un credit de nevoi personale si o cumperi cu banii jos. Oricum de plata e mai putin in varianta asta. Depinde probabil si de suma pe care esti dispus sa o “investesti” in masina, dar am vaga impresie ca tu pt FoFo ai platit cam cat pt una premium pana acum.

    • #2

      fofo ESTE premium

    • #3

      credit de nevoi personale ca sa iti iei masina, e cam cea mai proasta varianta. Ar mai fi varianta sa iei cu card de credit mai proasta, dar putini au limita asa de mare.

    • #4

      bajetii astia habar nu are cum e cu finantele personale, dar ei stie

    • Daca te arunci ca haplea la un credit peste conditia de cocalar bemveist, e proasta rau solutia. Altfel, un credit de nevoi personale e foarte bun… 🙂

    • #6

      Eu unul din ce mi-am configurat pe firmele de leasing ajungeam cu mult mai mult de plata decat un credit de nevoi sau auto, dar voi stiti mai bine. Pe langa ratele la masina care includeau si asigurarea CASCO (cea mai scumpa varianta) se adunau apoi valoarea reziduala si plata taxei de mediu, ceea ce mi-a taiat complet macaroana cand trageam linie.
      @Lucifer, e interesant de oferit totusi alternative viabile la leasing, poate ajuta.

    • #7

      A nu se intelege ca sustin creditul de nevoi personale pt masina, caut si eu o varianta pt leasing. Deocamdata caut. De aceea sunt interesat sa aflu si alte opinii.

    • #8

      fa si tu o comparatie a dobanzii intre leasing si nevoi personale. Sau cel mai simplu a costului total al creditului.

    • #9

      baxt, ca sa ai idee, am platit la masina in plus, in 4 ani, circa 1200 de euro. eu zic ca e decentel

    • eu prima masina mi-am luat-o cu credit pentru auto. Am preferat varianta asta, fara sa calculez foarte mult cat costa leasingul. Linistea de a alege ce asigurare vreau, de a nu trebui sa fac tot felul de acte pentru a iesi cu masina din tara…

      pe a doua: jumate cash jumate nevoi personale. Aici nu mergea leasing fiind la laba a doua.

    • #11

      eu am ales fix ce asigurare am vrut, prin brokerul de asigurari.

    • #12

      Sa-i fut, mie imi bagau pe gat un singur tip de asigurare si aia cea mai mare de pe piatza.

    • #13

      @baxt: normal ca e bine sa te uiti dupa alternative. Insa la nevoi personale dobanda e pe la minim 11-12% si merge pana pe la 20%, iar sumele pe care le poti lua nu sunt prea generoase (10-15k maxim cred)
      La leasing taxa reziduala nu ar trebui sa vina ca un soc, stii de la inceput de ea si poti pune deoparte in cei cativa ani pana cand te loveste.
      Mai sunt creditele auto, care sunt mai avantajoase decat cele de nevoi personale care sunt negarantate, de unde si dobanda mare. Merita sa arunci un ochi si la ele.
      In plus daca ai o masina deja merita sa arunci un ochi si la buy-back.

    • #14

      Pe leasing platesti cel mai mic casco, nu cel mai mare. Cand terminati leasingul (daca ati avut bani initial sa va incadrati la leasing) cereti o cotatie la CASCO, sa vedeti atunci diferenta intre firfireii platiti cat ati avut leasing si cu cat va cocoseaza cand sunteti independenti.
      Din pacate, in ultima perioada bat spre zero sansele sa va incadrati ca pf la leasing, sunt reglementari draconice si nu treceti de risc, trebuie sa aveti suma totala a cheltuielilor (subzistenta+ alte credite + rata leasing + casco) undeva intre 10%-30% maxim din veniturile dovedite, ceea ce nu permite unei pf obisnuite sa isi faca leasing nici la o masina de tuns barba. Asa ca raman ca variante sa faceti un credit de nevoi personale, dar acolo limitele acordate sunt si ele mici, sau sa strangeti din bootch pana adunati banii pt conserva visata. Sau sa va faceti patroni, moment in care toate problemele au incetat sa existe si viata vi se va umple doar de lapte si miere.

    • #15

      Buy-back? Astia sunt in stare sa te cheme si cu bani de acasa pe langa masina sa ti-o ia. 🙂 Nope, ms

    • #16

      lucifer: eu am avut credit de nevoi personale pentru masina, am luat 6200 si am dat inapoi ~7100 cu un cost al dobanzii de ~30 de euro/ luna…cam cat un abonament la telefonie 😉

      Am lucrat intr-o firma de leasing si cunosc conditiile de contractare destul de bine…nu as face niciodata leasing.

      Vad ca arhi a avut conditii ok, in situatia lui nu e diferenta intre credit si leasing

    • #17

      La leasing e mic cascoul dar rca ul este cel mai mare. Caz concret pt dokker: 22 euro/luna la casco, iar rcaul a fost aproape 3000 lei la allianz

    • #18

      @prezidente: Al naibii dokker, eu la CR-V platesc cam 600 de lei pe an, e in leasing.

    • prezidente: ce varsta ai?

    • #20

      Eu nu am inteles cum e notiunea aceasta “prin credit, cu banii jos”. Pentru cine nu stie (si se pare ca sunt multi), cu banii jos inseamna sa ai tu banii respectivi, fara sa faci niciun credit. Cum ar veni, adica, sa muncesti, sa pui bani deoparte si abia dupa aceea sa te dai rotund, dar pe buna dreptate.
      Mai pe simplu:
      cu banii jos = bogatani
      cu credit = #saraci

    • minusuri pentru ca pare atac la persoana?
      multi cititori, putini destepti

      Sub 30 de ani platesti rca de te ustura gaura ochiului maro. D-aia un rca de 3000lei e normal si nu are legatura cu leasingurl

    • asa e Lucil. Toti cei care sunt pe credit sunt saraci. TOTI

    • #23

      Daca si fordul focus mai e masina premium…s-ar putea sa ai o problema legata de scara valorilor.

    • #24

      ionica, încercăm si noi sa nu ne amestecam in discutii intre prieteni?

    • #25

      Animăluțule, vorbeam de oameni obisnuiti, nu de cazuri speciale, masini exotice sau investitii. Oricum nu despre asta era vorba in comentariu, ci despre modul cum poti sa te minti singur cand crezi ca poate fi vorba de “banii jos”, daca in prealabil ai facut credit.

    • Da ma. DE ce sa imi iau masina pe care o vreau acum, cand pot sa astept 3 ani sa strang banii?
      Acum, banul jos inseamna ca ai cashu. Cum l-ai obtinut e treaba ta.

      Daca faci credit pentru auto sau leasing…ai o legatura cu insitutia de creditare. E masina ta, dar nu prea.

    • #27

      Eu stiam ca masina in leasing e preferabila cind vrei sa o schimbi la fiecare 3-4 ani. E mai scumpa decit in rate dar nu-ti bati capul cu ea.

  2. #28

    Orice fofo costa

  3. #30

    Trebuie sa fii tare Pr*st sa iti iei masina in leasing…

    • #31

      clar ca da. de ce?

    • #32

      Dudea, puterea ta de argumentare m-a uimit!

    • #33

      Credeam ca intru la spam, asa ca nu m-am agitat sa scriu mai mult. Leasingul e cea mai proasta varianta TOCMAI din cauza ca te loveste la sfarsit cu rata reziduala care (culmea!) nu e altceva decat EXACT deprecierea masinii pe perioada de leasing. Deci o sugi de doua ori.
      Diferenta e ca atunci cand cumperi cu banii jos o masina, iti permiti sa-ti bati pula de vanzator si sa negociezi ce pret ai chef sa negociezi.
      Ah, stiu, unii prosti o sa sara sa urle ca “pai bine ma da’ daca aveam bani sa iau cu banii jos, nu mai luam in leasing! duh!”…
      Pai daca n-ai bani, iti iei la mana a doua. Logik!

    • #34

      logic:)))

    • #35

      na ca m-ai impresionat si cu logica!
      Adica daca n-ai bani de masina noua cu banii jos, renunti din start la ideea de noua si iei cazan din Autovit.
      Pai daca n-am bani sa iau cu banu’ jos si ma incadrez la leasing, nu mai bine o iau noua si in garantie, decat la risc de la bajeti?

    • #36

      Nu stiu ce procent din cumparatorii din ro sunt capabili sa cumpere o masina noua cu ‘banul jos”, poate tu esti norocosul care se numara printre ei. Felicitari Dudea.

    • #37

      Dudea, ceva imi spune ca tu nu ai bani sa iti platesti internetul la zi dar esti expert de net in sfaturi financiare.
      1. Rata reziduala nu este nimic altceva decat 20% (de obicei) din valoarea masinii, nu e o basca luata de firma de leasing. Poate fi inclusa in rate, si atunci nu o ai de plata pe toata la sfarsit. Este folosita de multe ori pentru a avea rate cu capitalul mai mic de plata (dar dobanda mai mare), cu minusul ca trebuie sa o platesti la final.
      2. Este EXACT deprecierea masinii??? Adica tu speri ca pe o perioada de 4-5 ani, masina ta noua va scadea doar cu 20% ca valoare?
      3. Cand cumperi masina, punct, poti negocia cu vanzatorul valoarea masinii, nu conteaza ca o cumperi cu banul jos sau in leasing. In functie de cat de scumpa e masina, poti primi discount de la dealer, leasingul iti da doar banii pt valoarea finala agreata cu dealerul, nu iti impune niciun pret. Din contra, cei de la leasing sunt cu atat mai incantati cu cat tu obtii un pret mai bun, inseamna ca si ei dau mai putini bani pe bunul respectiv si atunci au expunere mai mica pe acel bun in caz ca nu platesti, deci le va fi mai usor sa il revanda si la o pierdere mai mica.
      3. Si leasing iti poti lua la mana a doua, de la dealeri agreati ce-i drept, nu din talcioc de la romulani.

    • #38

      @Bucifer: de ce sa-ti iei din Autovit ma? Germanika ce-are? Mai nou, daca nu ai nimic impotriva sa conduci cu volan pe dreapta, sunt niste preturi in Anglia la masini second hand de-ti pica mekla.
      Esti si tu mai putin boier cu o masina de 500 de euro pana cand strangi bani si-ti iei noua.

    • Acuma depinde si ce vrei, ce tip de masina, de ex eu nu as lua un fofo ever, stiu o sa ma injure Arhi dar masin din clasa Logan, Fofo, Hyundai accent ca idee sunt f bune de oras mai ales cu un motor mic pe benzina, dar cand tragi linie sa ajungi cu o masina din aia pe la 15k…. uhhh
      Eu le-am luat tot timpul sh, stiu nu e cea mai buna varianta dar sincer pana acuma cu tot cu tepe luate nu am investit mult, de ex acum am un passat 2.0 tdi dsg, cu dubluclima, portbag electric si 170cp, e pe la 7700 cu tot cu banii bagati in ea (anvelope, volanta etc), mult sub fofo… peste 3 ani cand o vand mai iau 5000 pe ea la cum arata, si tot asa…

    • #40

      @Dudea: Asta asa e. De asemenea, daca nu ai nimic impotriva sunt niste tomberoane in spate la Inter, arunca aia niste resturi de mancare de iti ploua in gura. Pana cand o sa iti permiti sa faci cumparaturile la carfur sau lidl, umpli matul gratis cu bunatati si te plimbi si prin centru. Doh.

    • #41

      Troll alert here !

    • #42

      Vezi, asta e problema cu Romanika, e plin de prosti saraci da fuduli (nu ma refer aici la Arhi neaparat cu la comentacii astia).
      BAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Trezirea!
      Am vazut un documentar cu un neamtalau care lucreaza la BMW de 35 de ani ca manager de productie. Abia acum vreo 5 ani si-a cumparat si el primul BMW nou cu banii jos.
      Ce va spune voua asta ba neghiobilor?

    • #43

      @Dudea: Mie imi spune ca ala, ca manager, a avut BMW de la serviciu, boule.

    • deci cand nu ai bani cash iti iei sh…logic

    • #45

      @Radu: vezi tu, eu am o limita. Atunci cand sunt atacat personal, fac asa: sa-mi bag coa3le transpirate in gura ma-tii si sa ma ma kak pe tine.

      Dincolo de asta, esti vita facut gramada ca nu i-a “dat” nimic de la nici un serviciu ca Germanika nu e Romanika unde nu te plateste dar te lasa sa te enervezi in trafic pe benzina firmei.

      Ideea pe care tu, prost fiind, trebuia s-o retii, era ca ala si-a luat masina nou cu banii CASH si nu in leasing, rate, imprumuturi ca sa dea dobanda. Romanului insa nu-i pasa ca ce pla lui, nu are ce manca, tara e praf si pulbere in jurul lui, n-are sosele, n-are parcare, dar …”nu-i masina ca aia noua”, nu?

      Did I mention “BOU ESTI TU SI NEAMU’ MA-TII!”?

    • Chiar ma intrebam cand o sa apara unu’ de teapa lu’ Friegedank, sa explice ca daca esti bo$$ de bo$$, iei cu banu’ jos masina.

      Acu’ ma intreb si io, chiar asa de rau o fi sa-ti faci un credit pe 3 ani, cu rata vo’ 15 % din salariu?

    • #47

      @Dudea: Sunt de acord cu prima ta afirmatie, si anume ca ai o limita :)). In a intelege, in a-ti explica lucrurile si lumea din jur etc.

    • #48

      Cumparatul de masini sau alte cacaturi cu banii jos e cea mai mare prostie cind poti face bani. Daca ai o suma de bani si o poti investi intr-o afacere care iti aduce un profit anual mai mare decit dobinda anuala platit pentru masian (de exemplu) atunci finantarea e cea mai buna optiune.

    • #49

      ROMANUL E MANDRU SI SE PRICEPE LA FINANTE:)))

    • #50

      Asta nu e raspuns.

  4. poate nu e ziua potrivita… dar taxa de prima inmatriculare? nu vreau sa iti stric ziua…:))

    • #52

      e platita, multumesc:)))))))

    • #53

      Hai ca mai bag eu o fisa:
      Stiai ca platita fiind taxa tot va trebui sa obtii adeverinta de la ANAF ca nu ai pornit proces sa o recuperezi? Adeverinta necesara cand vei merge sa o inmatriculezi pe numele tau? 😀

  5. Fa o campanie pe bloguri pentru firma de leasing si te iarta…

    • #55

      Ar putea să le ceară să-i schimbe maşina cu una nouă. Chiar dacă nu mai are bonul fiscal la ea.

  6. #56

    @dudea u made my day :))

    @arhi la urmatorul leasing include sa le spui sa includa rata reziduala in rata lunara, e mai usor de achitat.

    Creditul de nevoi e mai avantajos atunci cand cumperi masina de la persoane fizice scapand astfel de tva.

  7. #57

    Eu am optat pt. taxa reziduala inclusa in rata… Leasingul are avantajele lui:
    la Casco firma de asigurari nu comenteaza pentru ca e masina bancii nu a unui ciurliburli.
    Pe firma poti deduce costul cu rata.
    Actele se fac mai repede pentru leasing.

  8. Eu ma uit la video cu Mandruta si Poptamas, deci te inteleg :))

    • #59

      Sabina 🙂 nu pot sa cred ca trolezi !

    • #60

      Sabina, nu mi-o lua in nume de rau dar in realitate esti mult mai urata ca in poza aia de pe bloc sau pusa la Gravatar 🙂
      Spune-ne te rog, este ca poza a fost facuta de un ex? 🙂

    • #61

      @Dudea, imi pare rau ca-ti spun, dar ti se pare sau au nevoie de ochelari cu multe dioptrii 🙂 . Sabina e o tipa super faina.

    • #62

      da, e una din cele mai frumoase onlainerite

    • #63

      Ori aveti voi stacheta foarte joasa, ori nu vad eu bine pe Instagram. Mie mi se pare cam urata. Poate am eu gusturi prea elaborate. Mie imi place genul Julieta Szönyi 😉

    • #64

      eu o cunosc personal. e frumoasa de sa o bei intr-un pahar cu apa

    • #65

      Nu inteleg de ce nu apuc niciodata sa citesc comentariile Sabinei, mereu sunt ascunse de oameni rai si fara inima, insa poza ei face toti banii, sincer.
      Doar o privesc si ma linistesc, imi face ziua mai frumoasa, ma duce intr-o lume unde micile rautati nu exista.

    • #66

      Ah, stiu: ai degete de plugar si dinti tociti 🙂 Si fatza cam patratoasa. In rest, esti okay.

    • #68

      Arhi, gusturile tale nu se pun. Tie si Caty Andronescu ti se pare sexy…Si Norica Nicolai daca-si ridica putin jupa, te baga-n calduri. Tu esti alta specie 🙂

    • #69

      dar tot un metru are inaltime…si 65kg sa para bondoaca

    • #70

      Eu zic sa scoti manutele de la comentariile sabinei, ca niciodata nu apuc sa vad din prima ce zice si de ce e ascuns comentariul. Abia dupa ce dau un click (sau doua) ma conving

    • Voi ma faceti sa ma simt importanta :)) Amin! P.S Am 150 cm, nu 100, totusi :)) Si niciodata nu am avut 65kg :)) In rest, cine vrea cu adevarat sa vada ce spun sa dea click pe “Apasa aici”

    • #72

      Ma, io n-am nimic cu Sabina si sunt offtopic, dar Sabina daca citesti: nu pot sa-ti citesc blogul cand ai poza aia acolo care se uita incontinuu la mine si nici macar nu pot sa scrolez sus sau jos si sa scap de ea. Esti mandra, dar e foarte creepy si nu ma pot concentra pe text. Nu-i o idee buna.

      Multumesc.

  9. #73

    fac si eu o intrebare, caci nu cunosc cum sade treaba in romania:
    daca nu faci leasingul pe pers fizica, ci pe firma ta arhi, este atunci posibil sa scazi de la impozit costurile de leasing?
    presupun ca:
    (1) ai o firma sub care se desfasoara activitatile financiare arhiblog
    (2) platesti impozite

    ca sa-l fac pe sandu sa juiseze: aici in canada, poti sa scazi din veniturile firmei pana la 100% anual costurile de leasing sau 30% anual deprecierea masinii daca nu e luata pe leasing. dar aici si impozitele sunt mari si relativ greu de pacalit.

    • #74

      Nu ai inteles ca e interzis sa spui “aici in Canada”?

      Eu am masina in leasing si sincer nu ma intereseaza sa o cumpar atita vreme cit iarna e asa lunga si atita sare pe drumuri. Toate ruginesc la fel de repede.

    • #75

      pai cum, nu stii ca e unu’ sandu caruia ii sare mustarul cand aude de canada, state, etc?… ma rog, toate tarile astea de iad, de a auzit el pe la radio.

  10. #76

    s-a platit taxa de prima inmatriculare ptr masina? daca nu, sa vezi cum respiri tu vreo 2-3 mii euro sau o inmatriculezi pe “texas”

    • #77

      s-a platit.

    • la fofo oricum ar fi mica.
      la tancu meu era taxa de plangeam langa ea.
      Daca imi luam turboul de 2.5 din nemtia, taxa era 6000E