Nu e o temă pe care să o stăpânesc la perfecţie, aşa că aş vrea îi întreb pe publicitarii de meserie ceva.
Nu cumva în rromânia e înterzisă publicitatea negativă la adresa produselor sau firmei concurente? Ştiu că am citit undeva că e interzisă, în timp ce mă uitam la reclamele alea americane, unde pepsi şi coca cola îşi dau la gioale în diverse moduri.

Iar dacă e interzisă, aşa cum cred eu, de ce domnii de la UPC fac reclamă negativă RDS-ului prin cutiile poştale şi nu îi ia nimeni la întrebări? Bine, nu mai vorbim de faptul că ofertele alea sunt trimise cu nume şi adresă exactă, adică au cumpărat şi o bază de date de spamat. Bănuiesc că a băiatului ăla care aglomera mailurile de sărbători cu oferte irezistibile pentru 5 milioane de mailuri.

Multumesc, maniak

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

29 comentarii Adaugă comentariu

  1. Si eu stiu ca e interzisa, dar cand a fost cuvantul “interzis” o piedica pentru romani?

    • #2

      pai nu e o piedica, dar zic ca macar o amenda asa nesemnificativa, tot ar merita

  2. #3

    Da, este interzisa. Atata timp cat marca denigrata poate fi identificata cu usurinta.

  3. Se pare că au întrecut iar măsura! Chestia asta chiar e ilegală și nu trebuie să fii expert pentru a-ți da seama..

    Ar trebui pedepsiți, dar cine să o facă?

  4. Faptul ca RDS a fost amendat e un fapt public si acela e un flyer de informare. Nu reprezinta o opinie.

    E ca si cum ar acuza lumea o publicatie de stiri de publicitate negativa pentru ca a transmis o stire adevarata despre x sau y

  5. Buna problema abordata. Asta este ca si apa minerala cu 0% nitrati.

  6. Nu cred ca au cumparat o baza de date, daca odata ai fost clienul lor, cu siguranta nu ti-au sters datele dupa ce ai renuntat la serviciile lor. Si nici nu te intreaba daca esti de acord sa-ti pastreze datele, cel putin pe mine nu m-au intrebat nici verbal si nici prin intermediul formularului de reziliere. Oare e legal sa-ti pastreze datele?

  7. Arhi, fa un mic efort, arata-ne ca poti face o poza mai buna 😛

  8. parca si-au mai facut si cosmote si vodafone d-astea, insa nu asa “pe fata”, cu scris si logo…

  9. #12

    Jenibili! Parol.

  10. România… again…

  11. #14

    In Romania legea spune una, normele de aplicare contravin textul legii iar cei care ar trebui sa aplice legea o fac dupa cum li se pare sa cum li se sugereaza din diverse parti interesate.
    Am prins 2 campanii electorale pe vremea cand lucram in tipografie. Sa fi vazut acolo materiale denigratoare si care incalcau legea in mod grosolan … evident totul facut la negru.

  12. În România nu este reglementată specific decât publicitatea pe TV. Pentru direct mailing și print nu există legi care să interzică publicitaeta comparativă agresivă. Pe acelși principiu și beneficiind de lipsa prevederilor se realizează, legal, și pliantele sau outdoorurile din campania electorală, în care se acuză unii pe alții de diverse măgării. Dacă ar fi apărut peTV ceva similar, CNA era obligată să intervină. Așa, însă, n-au nicio problemăsă-și facă pubicitate în acest fel.

    • #16

      @PAH: deci e legal. discutia e inchisa, ca de moralitate nu are rost sa vorbim…

  13. Uite publicitate carefour la francezi :
    www.menageremag.com/poze/2010/10/carrefour_lidl_leader_price_publicite_comparative2.jpg
    Probabil atata timp cat nu mint, o fi permis!

  14. Dc nu ii ia nimeni ?
    Pt ca e rromania tara tuturor posibilitatilor …

  15. Publicitatea comparativa e una, concurenta neloiala e alta. A doua e interzisa pe orice fel de mediu (niciunul dintre panourile electorale amintite nu fusese semnat sau insusit, desi se stiau detinatorii spatiilor publicitare). Deci da, asta e o mica mizerie la limita legalitatii. Spun la limita legalitatii pentru ca aluzia nu este directa. Se pot apara pe principiul ”e pur si simplu continutul pliantului, nu exista legatura” si datorita unei legi suficient de subrede, pot scapa usor.

    In SUA e permisa publicitatea comparativa directa cat timp beneficiile sunt reale (motorul X are mai multi cai putere decat motorul Y) sau cat timp ele nu lezeaza direct imaginea competitorului (poti spune ”Gigel prefera Coca Cola”, cat timp nu spui ”Gigel prefera Coca Cola, pentru ca numai gayii beau Pepsi”). FCC-ul da amenzi sanatoase in SUA pentru chestii ca aia de mai sus. Nici nu poti fi sigur ca-i opera UPC la nivel de marketing cat poate fi o campanie ”inteligenta” a unei filiale locale.

  16. ^Depinde iar si cat de usor de probat sunt acuzatiile. Amendarea RDS&RCS ar putea constitui un ‘fapt de interes public’. Altfel, daca articolul se numea ‘RDS trage tepe constante’, cei ce au publicat brosura ar fi avut nevoie de surse reale si date financiare.

  17. #21

    UPC-ul asta e un fel de Romtelecom 2! Vino inapoi ca nu te mai furam…atat de mult!

  18. dupa un anumit nivel (gen UPC & RDS) nu mai exista limite… ei pot face orice in RO… in materie de internet cel putin, din cate stiu eu… ei fac legea… parerea mea!

  19. #23

    Şi în Olanda se practică publicitatea comparativă:

    goo.gl/pNY4p ← Albert Heijn încearcă să arate că nu e chiar aşa de scump cum crede lumea şi se compară cu competitorul C1000.

    Dacă se poate dovedi că au dreptate nu pot fi traşi la răspundere.

  20. Da’ Brenciu e fericit! :))

  21. Nu sunt un expert, dar dupa parerea mea, aceea este publicitate comparativa (comparative advertising ) – practic se compara cele doua oferte .
    Acum fiecare tara reglementeaza asta dupa anumite criterii – nu stiu cat de corecta este in cazul de fata.
    Negativ ar trebui sa fie pentru cei cu oferta mai slaba si consumatorul (cel putin teoretic ) ar avea de castigat.
    Alea sunt mici brosurele dar pe aici o buna bucata de vreme rula asta www.youtube.com/watch?v=8TnG7jyfoWI … cam asa si cu televiziunile astea

  22. #26

    E destul de clar ca in stanga-jos e un articol din ziar suprapus pliantului UPC. In mod evident nu face parte din pliant, si aici sunt doua explicatii:
    – fie articolul a fost suprapus pozei de catre fotograf (asta ar explica “calitatea” pozei, nu?)
    – fie un agent de vanzari a facut exces de zel si a modificat pliantele UPC cu de-la-sine putere lipind o hartie ca sa-si faca vanzarile mai usor.

    Oricum Brenciu n-are nici o vina pentru amenda RCS-ului:)

  23. #27

    uite ce reclama se da in canada(si USA probabil):
    www.youtube.com/watch?v=EX0fmBHiZy4

  24. #28

    @adir : tu esti dovada vie ca sunt multi paranoia pe lumea asta. tu esti unul din ei .
    Poza e facuta de mine cu un telefon nokia e63 in graba , d-aia a iesit asa.

    Mesajul insa este destul de clar : pe coperta scrie Vino inapoi la UPC si in interior alt mesaj gen “”nu te-ai saturat? ia uite ce fac astia ? ” . Cineva deasupra avea dreptate, cum probeaza ei informatiA? Intradevar RCS a luat o amenda insa din cate stiu au si contestat-o ( fapt usor de verificat ) deci pana la pronuntarea unei decizii ei nu sunt vinovati .

    Scopul era sa vedeti ca nu doar RCS este o companie cu multe lacune, astia de la UPC is disperati de mama focului , pierd clienti zilnic si nu stiu ce sa mai faca .

  25. #29

    Ce e mai jos nu sunt doua linkuri, sunt DOUA STRIGATE DE DISPERARE!
    Abia astept sa treaca cele 12 luni, sa pot rezilia…

    inarainyday.blogspot.com/2010/04/upc-e-de-rahat.html

    inarainyday.blogspot.com/2010/07/serviciile-upc-in-continuare-de-cacat.html