Azi am ieșit pentru prima dată cu bicicleta, de anul trecut.
Știu, v-ați aștepta la o cârcoteală despre trafic și mașini, dar nu. În afară de observația că femeile pur și simpplu nu te văd pe stradă, nimic. Dar serios, toate femeile care intrau pe drumul principal, din dreapta, mă priveau în ochi, după care ieșeau în stradă și frânau. Nu v-am văzut, domnu.

Anyway, singura chestie de cârcotaș sunt bicicliștii.
Foarte serios, mersul prin oraș mi-a demonstrat că e asolut necesar să ai un curs de circulație, dacă vrei să mergi cu bicicleta pe stradă.

Nici un singur biciclist nu oprește la semafor, dacă nu e obligat. Nu dau prioritate, probabil neștiind ce e aia. Nu opresc la trecerile de pietoni, ba chiar înjură pietonii că nu se uită pe unde merg. Nu semnalizează schimbarea direcției de mers. Nu prioritate la autobuz. Băi, NIMIC.

Pur și simplu îți vine să faci pe justițiarul și să le bagi bețe în roți. La propriu.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

130 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    semnalizarea este foarte ambigua..
    pe de o parte e obligatoriu sa ai ambele maini pe ghidon, pe de alta parte se -recomanda semnalizarea numai in conditii de siguranta-.. echilibru precar.. viraj cu o mana..
    mai bine nu

    • Semnalizez pe bicicletă în 90% din situații. Mi se pare super important. Când sunt șofer trebuie să ghicesc ce face biciclistul și nu e o treabă ușoară, așa că semnalizez. Echilibrul precar se tratează cu practică serioasă!

    • #3

      La fel se recomanda sa tii ambele maini pe volan tot timpul. Atata va place sa va bagati in teoria chibritului.

    • @super_fotbal: Intradevar, ca sofer e foarte enervant sa tot scot mainile pe geamurile masinii cand vreau sa semnalizez, mai ales atunci cand semnalizez dreapta. Acum, daca producatorii ar pune o maneta dupa volan care sa o pot accesa lejer doar cu un dege… oh, wait.

    • Codul rutier specifică obligativitatea să ții măcar o mână pe ghidon, nu ambele mâini, deci poti semnaliza fără probleme. Iar dacă semnalizezi din timp nu vei fi nevoit să iei virajul cu o mână 😉

    • #6

      Mi se pare o prevedere excesivă. Ar trebui să fii obligat doar să ții maximum două mâini pe ghidon.

    • #7

      Eu, ca sa pot circula bine pe bicicleta si sa si pot semnaziza in acelasi timp, ma antrenezspecial, zilnic, pentru a crea starea de “echilibru precar”. E drept, pe la a sasea bere imi iese…

    • dreapta e destul de irelevant, si mai greu din punctu meu de vedere, bine, ajuta daca ai masini care semnalizeaza si ele, ca le zici ca pot intra.
      Stanga e obligatoriu sa faci. Si simplu plm..

    • #9

      eu as zice ca pe langa cele 2 maini ar trebui sa fie obligatoriu si iti sprijini si pla de ghidon pentru echilibru suplimentar si mai multa siguranta

    • #10

      Art 161
      d)Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
      Cum zicea si Cetin…un curs obligatoriu de circulatie ca sa nu moara ca prostii…

    • #11

      @Perkele si daca ai ghidonul inalt de iti ajunge la nivelul capului?

    • #12

      Au zis cercetătorii britanici că e mult mai probabil să fii omorât de o vacă decât să ai un accident pe bicicletă. Știam asta, pe mine m-a alergat soacră-mea cu cuțitu.

    • @Emil, interesantule, ia pooveste-ne cum schimbi vitezele fără să iei o mâna de pe volan! A, stai, tu ai cutie de viteze automată! 😀

    • #14

      Există posibilitatea de a instala semnalizare pe bicicletă. Nu e scump, funcționează cu baterii. Are și “clanson” încorporat.

    • @motanes: pai stai, daca ai cutie manuala nu cu piciorul se schimba? I’ve been changing gears wrong all this time 😐

    • #16

      Abia azi ai eșit?
      Cam prea devreme ai făcut ochi.

  2. “prioritate la autobuz” – aici am ras 🙂

    “nu dau prioritate” cui? Altor biciclisti eventual, ca la masini e mai greu. Si “nu da prioritate” ca se baga ca are loc, nu inseamna “prioritate”

    *90% dintre biciclisti nu cred ca stiu sa mearga cu bicla pe sosea.

    • De ce e atât de greu să dea prioritate la mașini? Nu se pot intersecta cumva mașina și bicicleta? Dacă are loc în timp ce șoferul trebui să pună frână nu știu dacă chiar “are loc”. Cu pietonii cum e? Au loc de ei când trec pe roșu și fac slalom printre ei? Sau nici asta nu e cu prioritate?
      Semnele / regulile sunt pentru participanții​ la trafic, nu doar pentru ăia cu 4+ roți sau propulsați de motor.

  3. #19

    Ce coincidenta stranie.
    Fix ieri (aseara) am cazut cu bicicleta. Bicla praf, eu julit ca dracu.

    • #20

      sper ca blugii stramti sunt ok…

    • #21

      Taci ca s-a lasat rau. Alergat de caini, folosit spray-ul cu piper pe caine, apoi pe proprietar care a sarit la bataie. Sa vedem ce-o urma, ala a fost luat cu SMURD-ul de acolo ca n-a mai vazut. Eu… declaratie la politie. E cam complicata treaba, no joke

    • #22

      stai linistit, cel mult poate sa iti dea de la 6 luni la 2 ani, art 80CP. dar de obicei e cu suspendare

    • #23

      Vai ma speriasem. Merci, esti un dulce!
      Not.

    • #24

      E si normal sa alerge cainele dupa pisica!

    • #25

      Sprayul era autorizat, avea omologare sau luat din dragon?

    • #26

      Peffer ko. Piper jet

    • #27

      Pai stai bre sa inteleg…te-a busit cu masina si au sarit si cainii din spate pe tine cand erai la pamant?? sau erai in parc?

    • #28

      Indiferent cu ce dai, spray, bata sau cutit la ficat, important e sa dai primu si dupa aia sa pleci tot primu!

    • #29

      Ardei, nu piper.

    • #30

      Ce tălâmbă ești…
      Eu dau cu Malizia de trandafiri, mor ăia de confuzie.

    • #31

      Ăla n a mai văzut ca asa zicea el. Cum îl poți contrazice ca nu mai vede?? Poți sa îl încerci cu un teanc, vezi ce reacție are. Baftă anyway 😉

    • #32

      Mdea. Astazi am aflat ca au depus plangere la politie. Urmeaza cel mai probabil o citatie. Unul dintre ei are o iritatie mai severa, ceea ce nu l-a impiedicat sa conduca masina.
      Si la cum sunt legile cel mai probabil ma voi alege cu o contraventie tot eu. Legitima aparare e greu de demonstrat.

    • #33

      fa si tu plangere.e standard

    • #34

      Am facut de aseara iti dai seama

    • #35

      Caine periculos fara botnita, stapanul la fel 🙂

    • #36

      Lasă omule ca aveți închisoarea in oras. Nu e ca si cand te-ai duce departe. Glumeț, stiu…

    • #37

      Pai si cu omu ce ai avut? Din moment ce l-a luat smurdu de la un spray cu piper ai dat peste un fatalau cu gura mare, cel mai probabil acum se lauda ca daca nu ii dadeai cu spray te calca in picioare si avea el belele acum. Nu l-am vazut pe asta al tau, dar ce am vazut la batausii astia de ocazie baga una d-aia din fundu curtii sau te trag de haine si iti zic ca iti sparg fata.

  4. #38

    Atat timp cat te folosesti de un drum de circulatie publica, cred ca ar fi normal macar sa cunosti semnificatia semnelor si regulile de circulatie indiferent ca esti pe role, bicicleta sau calaresti un bivol.

  5. #39

    faotul ca ai carnet si ca sofer te ai intalnit pana acum cu biciclisti iti aduce un mare avantaj cand treci oe 2 roti. de 2 luni sunt si eu biciclist si am reusit sa evit cateva situatii urate. totusi respect regulile ca atunvi cand sunt in masina: cedez, opresc la rosu, dau prioritate, semnalizez schimbari de directie. totusi in acest timp am observat ca cei de la ratb sunt cei mai jegosi: trec la milimetru pe langa tine si se baga in fata ta (a se citi taie fata).

    • #40

      da, am observat asta. un jegos cu microbuz se grabea la fiecare statie sa imi taie calea, ca sa opreasca in fata mea. pana cand i=-am intrat cu umarul in oglinda.

    • De vreo 2-3 ani merg Ghencea Pipera pe bicicletă când e vreme bună, cam jumătate de an. Da, faptul că în cealaltă jumătate de an sunt șofer ajută enorm. Mulți soferi de RATB sunt tâmpi. Comunic foarte mult cu șoferii când sunt pe biclă (semnalizări, schimbat de benzi, ocolit gropi, toate se fac cu mâinile și-ti pot salva pielea) și sunt cel puțin la fel de atent ca atunci când sunt șofer. Poate mai atent chiar. Unele semafoare sunt degeaba (atât pentru mașini cât și pentru bicicliști), vezi ieșiri de la super marketuri care dimineața sunt goale, pe Buzești e un semafor la o ieșire dintr-o parcare mai mereu goală.

    • #42

      presupun ca nu sunt singurul exasperat de soferii de autobuz care se baga la semafor pe banda 1 si trec juma’ de metru de semafor, doar atat cat sa nu mai vada nimeni semaforul.

    • #43

      Am facut ani buni de naveta in BV ca elev. Nu pot sa uit replica unui sofer pe linia 5, referindu-se la un biciclist pe care tocmai il depasea la milimetru: “calcate-as pe cap, zdreanta….”
      Nici in ziua de azi nu inteleg de unde atata ura…

  6. Am înțeles că, ca biciclist, dacă ai la tine buletinul și iluminare recto-verso e suficient.

    • #45

      daca godina a zis ca e ok, inseamna ca e ok, clar:)

    • #46

      Iluminare recto-verso adică să ai un bec în cur?:)))))))))

    • #47

      astept bicicleta cu buton de avarie :))

    • #48

      ahahahahhahaha am lasat-o si eu 2 minute, boss

  7. Eu biciclesc zilnic și urăsc bicicliștii.

    • Chiar și biciclistele? Alea pe cursieră? Abia mă țin în spatele lor! C’mon!

    • #51

      Si e fain sa biciclesti? Eu momentan motoresc si vreau sa incerc ceva nou. Sa incep oare sa biciclesc? Sau sa trotinesc?

  8. #52

    Confirm, foarte mulți handicapați pe 2 roti, indiferent ca vorbim de biciclete de pe vremea ww2 sau biciclete de mii de euro.
    Eu opresc la orice rosu pe care îl prind. Pe lângă partea legala, e și un motiv excelent de a te odihni.

  9. #56

    Exista si situatia in care te afli pe bicicleta pe drum cu prioritate si cei care vin de pe stradutele laterale au impresia ca daca nu esti cu masina nu sunt obligati sa astepte pana treci. Sau te claxoneaza cand semnalizezi ca iesi din giratoriu. In rest , da, majoritatea biciclistilor sunt oi.

    • #57

      da, azi a fost vorba de femei la faza asta. pur si simplu ma priveau cu ochi goi si mergeau mai departe

    • #58

      boss, pai la ochii tai erau atat de fermecate ca nu mai puteau gandi normal

    • #59

      @diavole, vorbesti discutii. Pe el nu l-au remarcat din cauza dietei, a devenit mai straveziu, asa…

    • #60

      oameni răi, oameni răi peste tot…

  10. Ah. Rugaminte, de sofer, la biciclistii care se opresc ca dobitocii la fiecare rosu. “Ca dobitocii” nu pentru ca se opresc ci ca se opresc prost.
    Daca vrei sa mergi in fata, pozitioneaza-te pe centrul primei benzi. E chiar util sa ajungi in fata coloanei. putin mai in fata, evident nu sa intri peste aia din intersectie. In modul asta, in momentul in care se face verde, tu poti sa iti continui drumu in fata fara sa ai ocazia sa il iei pe adormitu de face la dreapta si nu te vede.

    *am patit sa mi se opreasca un prost FIX in punctul mort. Io semnalizam dreapta, el a stat acolo, in dreapta, la stalp. NU se sta acolo.

    • Singurele probleme care le-am avut ca biciclist cu cei care făceau dreapta au fost doar în lipsa semnalizării mașinii. Pe bicicletă (dar și în mașină) consider că trebuie să te ferești tu înainte de toate, dar nu pot ghici că cineva face dreapta fără semnalizare. Dacă văd semnalizarea nu mă bag ca idiotul în unghiul mort.

    • Cipriane “si in masina” este un cuvant mare. Asta e si motivul pentru care mereu le zic la oameni “bah, centru benzii in intersectie”. Un claxon e mai usor de acceptat decat o masina in brate.
      Si povestea mi s-a intamplat mie, ca doara nu inventam un cacat din asta. Am stat la rosu dand nonstop semnal…si ala nu a percutat.

    • Cânda ziceam “și în mașină” nu mă refeream la faptul că tu trebuia să îl ferești pe biciclist, am înțeles că tu semnalizai deci e clar că vina e la el. Mă refeream general la faptul că, de exemplu, dacă sunt cu mașina și din față îmi intră unul care nu apreciază corect distanța de depășire nu o să stau cu piciorul pe accelerație dând flashuri că eu sunt corect, o să iau piciorul de pe pedală, încerc să îi fac loc că nu accident nu ajută pe nimeni.

    • Offff…tre sa definesc tot. “Si masina” inseamna ca esti.si sofer si intelegi ambele povești. Era de bine

    • #66

      Ca sofer auto nu faci dreapata fara sa te uiti in oglinda si sa verifici punctul mort mai ales in intersectii avand grija la biciclisti sau pe autostrada la fel cand treci pe banda din mijloc.

      In plus, condusul defensiv la volan sau bicicleta poate face diferenta intre drama si voie buna. Biciclesc de mic si ma sui pe bitza cu gandul ca toti au prioritate mai putin eu. La volan la fel, nu ma bazez pe semnul “drum cu prioritate”, nu ma bazez ca pot face dreapta pe banda din mijloc, nu ma bazez pe prioritate in giratoriu nesemnalizar si tot asa.

    • #67

      Ca sofer auto nu faci dreapata fara sa te uiti in oglinda si sa verifici punctul mort mai ales in intersectii avand grija la biciclisti sau pe autostrada la fel cand treci pe banda din mijloc.

      In plus, condusul defensiv la volan sau bicicleta poate face diferenta intre drama si voie buna. Biciclesc de mic si ma sui pe bitza cu gandul ca toti au prioritate mai putin eu, e mai imporatant sa-mi continui viata decat sa am dreptate. La volan la fel, nu ma bazez pe semnul “drum cu prioritate”, nu ma bazez ca pot face dreapta pe banda din mijloc, nu ma bazez pe prioritate in giratoriu nesemnalizar si tot asa.

    • #68

      @george, ca sofer auto, da 😀

    • #69

      Cum verifici ma punctul mort? Te dai jos din masina cu o nuia in mana si le dai cur cu ea sau arunci cu papucu ca dupa caini?

  11. Perfect de acord cu ce spui. Semnat, un fost biciclist!
    După ce mi-am luat mașină am constatat cât de inconștient am fost, cu toate că aveam permis încă de pe vremea celor două roți.

    • #71

      Am citit comentariul tau si mi-am adus aminte de dojo

  12. #72

    Pe biciclisti ii doare in cur, la propriu si la figurat, de regulile de circulatie.

    • #73

      Adica un pic mai in cur decat pe soferi.

  13. Sa-i intalnesti pe trotuar cand te claxoneaza sa le faci loc, cand vin din spate/fata.

    • Din pacate ma mai bag si eu uneori pe trotuar. Daca prind pieton in fata si nu am loc sa trec pe langa el stau acolo si merg cu 3 la ora dupa el. Si, cum in general imi fac loc, am grija mereu sa multumesc. Culmea….daca nu stresezi lumea, unii mai si zambesc.

    • #76

      Pe trotuar sunt linistit, merg vreo 50m pana intru in bloc, uneori ma dau jos de pe ea pentru ca e destul de aglomerat in zona, e o piata in spate. Sau cand am treaba pe sensul opus, e plin de masini parcate si alta solutie n-am. Tot asa, incetuc in spatele oamenilor, mai exersez echilibru una alta.
      DAR sa te prind pe pista, pfoai. Rage, direct. Ce claxon, ce ring ding. Am strigat la unu intr-o dimineata de a sarit printre masinile parcate si se uita la mine ca la urs.
      Ii mai intreb daca e misto asfaltu vopsit rosu sau uneori le mai urez o dimineata perfecta in gura mare, asta cand is chiar relaxat. Cea mai mare teama o am in jurul statiilor de bus care au pistele in fata, mereu e vreunu cu capu in telefon in mijloc, pensionari care nu ridica ochii din pamant sau copii care sar de oriunde.
      Maximul a fost intr-o zi cand era sa ma frece cu oglinda pe la ureche un autobuz, apoi s-a bagat un dubist pe rosu, apoi o serie de prosti asteptau cu masina de-a latu pe prima banda ca sa iasa in trafic si am mai prins o portiera deschisa la momentul potrivit pe pista. Asta in jumate de ora. Daca se mai intampla ceva, ii rupeam capu sau oglinzile. Am zis ca daca tot asa o imi iau triggered, o sa ajung sa imi montez o bata pe cadru, in loc de bidon, si ii urmaresc pana ii las fara parbriz.
      Asta e la Cluuuj, destul de ok cu biciclistii, dar sunt unele zile, dude, imi vine sa o iau pe jos…
      Ah, mai am o boala. Cu banda de luat dreapta si aia de mers in fata. Semnalizez si ies de pe prima, ma duc pe a doua si merg pe marginea ei cativa metri pana la semafor. Claxoane. De cand semnalizez. Ca de ce nu merg pe margine. Daca merg pe margine si apoi ii tai pe aia care fac dreapta cand plec, iar imi iau mare scandal. Arghhh. Depinde de soferi, dar in majoriatatea cazurilor cand nu is pe marginea drumului, pe absolut sant, imi iau claxoane. Nu conteaza ce si cum, biciclistii sa mearga prin sant, da-i dreacu.
      Deci desi unii mai circulam regulamentar, soferii nu-s obisnuiti cu noi printre ei. Doar in sant. Sau sub roti.

  14. #77

    eu am oarecum noroc ca in Iashington unde lucrez merg majoritatea drumului pe pietonala sau trotuar, singurele mele probleme ca nu pot sa merg prea repede pentru ca trebuie sa am grija la pietoni. in rest, ce mi se pare un pic stupid e ca ar trebui sa ma dau jos de pe bicicleta cand sunt pe trecere, ceea ce in Finlanda, de exemplu, unde se merge cu bicicleta mai mult, nu e obligatoriu (sau cel putin nimeni nu respecta asta), aici sunt un pic nesimtit si daca vad ca mai sunt pietoni pe trecere, trec si eu pe bicicleta. in rest, incerc sa evit zonele super-aglomerate, ca acolo nu e bine nici pentru soferi si nici pentru mine.

    • #78

      Legea cu datul jos de pe bicicleta e o incercare de a trata simptomul nu cauza. In mod normal toate intersectiile dintr-un oras demn de acest nume ar trebui semaforizate. Si daca e banda de biciclete pe trotuar sa ai si banda PE LANGA trecerea de pietoni. Si cand ai rosu stai , cand ai verde treci. Pe jos sau pe bicicleta, e totuna, masinile trebuie sa opreasca la semafor.
      In plus, in ditai metropola cum e bucurestiul ar trebui – cel putin in centru – sa ai pasaje subterane si chiar supraterane care sa aiba si rampe nu doar trepte. Rampele nu sunt special ptr biciclisti, ci si pentru carucioare de invalizi, parinti cu carucioare de copii, trolere de calatorie sau cumparaturi si alte chestii pe 2 sau mai multe roti. Deci sa se evite trecerile de pietoni/biciclisti in zonele aglomerate.

  15. Da bre Arhi. Sa vezi ce caterinca e cand te intalnesti cu biciclisti care merg pe contrasens. Mai des la tara unde isi imagineaza ca merg ca pietonii.
    Nu vorbesc de duduile care au auzit ele ca e cool sa mearga in tocuri pe bicla. Una d-asta a intrat efectiv intr-o amica, pentru ca nu a tras de ghidon.
    Baietii cu bicle din parc nu merita bagati in discutie. Astia is satana.

    Deci nu. NU trecutul unui semafor pe rosu ii baiu. Sau depasitul masinilor oprite. Din punct de vedere al biciclistilor, care adica. Ci: mersul in pishu boului. Trecutul pe rosu prin intersectie cu masini pe verde. Mersul pe trotuar. Mersu prea tare prin parc. Nu inteleg traficul. Mersul prin intersectii (desi corect) multe prea incet. Lipsa de lumini.
    Si, cam toate se definesc in: lipsa de creier.

    • #80

      dar pe trotuar de ce nu e voie daca e loc suficient?

    • #81

      Codul rutier.

      Este vorba de două articole: unul spune că nu ai voie pe carosabil dacă există un acostament, o potecă practicabilă pe lângă carosabil, altul spune că nu ai voie pe trotuar. Deci te uiți și tu, dacă are bordură e interzis, dacă nu are e obligatoriu.

    • #82

      azi dimineata era sa dau peste unul d-asta. strada ingusta, masini parcate pe toata lungimea pe ambele parti, pe sensul contrar mie coloana compacta. era cam 8.30, 9, eu aveam soarele direct in fata. musiu biciclistu mergea pe contrasens aproape pe mijlocul benzii. nu l-am vazut decat in ultima clipa cand am trecut pe sub un copac si am oprit brusc la probabil centimetri de el. tot el era contrariat… “ce faci ba? dai peste mine?”

      cel mai nostim e ca in locul in care am oprit probabil nici nu m-as fi putut da jos din masina, asa de ingust era locul… el a trebuit sa isi ia bicicleta in brate, s-o ridice deasupra capului si sa treaca, printre doua masini parcate, pe trotuar.

    • Perkele: pentru ca pietonii is extrem de imprevizibili. Pentru ce pe trotuar mai sunt si copii mici. Nu e bai, neaparat, mersul pe trotuar, dar, sunt destui care se cred Lance pe trotuar…

    • #84

      daca trotuarul e mai lat de 2-3m, e si pentru biciclete in opinia mea. oamenii sunt imprevizibil, de aia trebuie sa mergi incet printre ei si prevazator in caz ca unul dintre ei face miscari bruste. acum da, e plictistor sa mergi cu 10-15 la ora printre pietoni, dar daca iti permite timpul, e ok.

  16. #85

    Ce chestie! Femeile nu te vad nici cand esti cu masina.

  17. #86

    Este obiceiul ala misto cu biciclisti sau motoristi care se baga intre masini la semafoare pana in fata ca sa nu stea “saracii” pt ca ei au loc. Super stupid. Era sa belesc o gramada din astia pt ca nu aveam cum sa ii vad.

    • #87

      Cu usa sau cum? Ca doar stateai pe loc, nu?

    • Tu.stand?

    • #89

      Eu plecand iar idiotii prea aproape de masina pt ca nu mai aveau loc. Iar un prost din asta care cade intre masini nu e ceva tocmai placut.
      Apreciez atentia de a gasii erori in posturi. Cetecistilor !

    • #90

      Gasi*
      Ms

    • #91

      @Ender: in masina ai avantajul ca nu te ploua, nu ti-e prea cald sau frig, asculti muzica, dar in schimb tre’ sa stai in coloana si gasesti greu loc de parcare. La cei pe 2 roti avantajele si dezavantajele sunt fix pe dos.
      Cu mentiunea ca eu nu as merge printre masini cu bicicleta decat daca ar fi coloana foarte scurta. In practica nu fac asta niciodata. Motociclistii si – mai ales – scuteristii sunt alta mancare de peste.

    • #92

      Asta tine de respect, nu de ‘saracii’ sau stupiditate. Pentru ca eu, un biciclist stupid, aleg sa merg cu bicicleta deoarece, printre altele, nu vreau sa trag o masina goala dupa mine prin trafic. Deci iti fac tie, marele sofer inteligent, un seviciu. Pentru ca nu e un cotet pe roti in plus la semafor, mkey? In schimbul acestei fapte, ar fi decent ca tu, soferul, sa lasi loc pe dreapta cat sa pot trece. Ca nu e masina cat banda de lata, bun?
      Sau te deranjeaza ca ajung in fata inaintea ta? Ah, nu. Tu te temi ca vei da peste mine, din cauza mea. Ei bine, cred ca biciclistii care se baga printre masini si nu sunt in stare sa nu dea peste oglinzi si sa nu cada, merita o lectie. Pentru ca nu ai ce cauta acolo daca te dai de o saptamana. Sunt de acord ca se baga multi pilaf printre masini si ajung pe jos. Dar poate le-ar fi mai usor alora cu mai putin skill daca are avea loc, daca tu nu ai sta pe mijloc, ca pe banda ta de pe pfa.

  18. #93

    Da.

  19. #94

    Sa mergi cu bicicleta in Bucuresti…mda , probabil cand esti extrem de plictisit de viata si lipsit de adrenalina este si asta o solutie.
    Care este logica sa inspiri in mod accelerat noxe extrem de toxice pentru organism !? Care este logica sa fii atacat de caini maidanezi sau de rasa !? Care este logica sa ajuni transpirat la serviciu !? Care este logica sa fii in constat pericol de a fi tartinat de vreo masina !?
    Ai bicicleta, pai atunci du-te undeva la munte si mergi cu ea si bucura-te de peisaje si aer curat.
    Bucuresiul nu este oras pentru biciclete, si nu o sa fie niciodata.Punct !

    • #95

      Nu pari din Bucuresti (eu mizez pe Salaj), dar hai sa iti explic:
      1. S-au inventat masti pentru biciclisti (nu, nu d-alea de vezi in filmele cu razboaie)
      2. Nu mai sunt maidanezi mai deloc si, daca sunt, sunt in spatele blocului, loc pe unde tu nu prea ar trebui sa mergi cu bicicleta.
      3. Sunt corporatii unde ai dusuri. Daca nu, iti iei un prosopel la tine si te descurci tu. Si nu, nu pedalezi in hainele de serviciu.
      4. Daca stai in Floreasca si lucrezi la Victoriei, poate ca ai vrea sa ajungi in 15 minute cu bicicleta, nu sa faci 30 minute cu vreun autobuz ceva.
      Bucurestiul nu este oras pentru bicicleta, dar aglomeratia sa ii face pe oameni sa se indrepte catre alte alternative de transport.

    • Ce pula mea iti pasa?

    • 1. Nu de adrenalina am nevoie ci de timp. O ora in trafic vs 20 de minute pe bicicleta. Sau versus 12 minute la intoarcere. In total 2 ore/zi vs 32 de minute. 1 ora si 28 de minute din viata castigate in fiecare zi. Sa zicem ca numai o ora castigata daca punem si un dus la socoteala.
      2. Nu mergi la birou la performanta sa respiri accelerat. La ducere eu am un puls constant de 85-90 bpm. 70 bpm am in repaus. Cred ca aceleasi noxe le respiri si in masina ca nu tii pe recirculare aerul sa-ti mirosi basinile. La fel, o ora vs 20 de minute de respirat aceleasi noxe. Plus ca daca merg cu masina, bag vreo 5 tigari pana la munca.
      3. Nu mai sunt maidanezi in Bucuresti. De mult. Cainii de rasa de obicei nu circula pe carosabil si nu cred ca mi s-a intamplat vreodata sa am probleme cu ei.
      4. Este o conceptie gresita ca transpiri. Poti merge pe bicicleta linistit. Pe un MTB la 15 km/h sau o cursiera la 20 km/h depui acelasi efort ca si cand ai merge pe jos. Iar vara, majoritatea corporatiilor au dusuri si vestiare pe plantatie in Pipera.
      4. Daca esti atent, eviti situatiile conflictuale si te comporti pe bicicleta ca la volan, nu e aproximativ niciun pericol. Eu mi-am luxat umarul intr-un downhill la munte in padure la aer curat, nu pe strazi in Bucuresti. In 10 ani, n-am avut niciun accident de bicicleta in Bucuresti. Situatii conflictuale am avut, dar nu accidente. Mi-am luat un spray in ochi de la un taximetrist, de exemplu, acum vreo 4 ani.

      Nu toti biciclim pentru aer curat, sanatate, ecologie, si alte dude. Pentru mine, in Bucuresti, bicicleta e un mijloc de transport si atat, nu imi fac un mod de viata din mersul pe bicicleta, pur si simplu trebuie sa ajung dina A in B si in majoritatea situatiilor este cel mai rapid mijloc de transport.

    • rumbu zici ca e io, dar fara bagari de pula 😀

    • #99

      poate si mai cult oleaca…

    • #100

      @gigi:

      Logica e ca nu stai in ambuteiaje nesfarsite si nu cauti de nebun loc de parcare. Pe bicicleta in oras nu se merge foarte repede (in sensul ca viteza instantanee nu e mare) dar opririle in trafic sunt mai rare, bicicleta nu o parchezi la 2 strazi mai incolo de blocul tau s.a.m.d.

      Bucurestiul poate ca nu e un oras pentru bicicleta acum, dar niciodata sa nu spui niciodata.

  20. Confirm ca pe ruta zilnica Stefan cel Mare – Barbu Vacarescu – Plantatia Pipera, mi-e de foarte multe ori rusine ca sunt biciclist.

    Ce mi se pare ciudat este ca vezi oameni in toata firea – corporatristi cu parul grizonat, astia sunt cei mai ai dracu’. Ma asteptam la teribilistii tinerei pe MTB-uri cu laptopul in spate sa ii doara la banana de reguli, dar nu – hipsterasii de corporatie cu pantalonul suflecat si cravata-n vant sunt cei mai nerabdatori biciclisti la semafoare.

    Nu sunt usa de biserica (nu stau nici de-al dracu’ la semaforul inutil de la Kaufland, o iau pe trotuar cand se ingusteaza drumul in zona refugiului de tramvai, slalom fac doar cand e vreunul aproape de bordura), dar, in 95% din cazuri ma comport ca la volan. Semnalizez inclusiv la dreapta, e util pe drumurile cu doua sensuri de mers, pentru cei din sens opus sa stie ca nu trebuie sa-mi dea prioritate si pentru cei din spate ca nu trebuie sa ma astepte daca vor sa merga inainte.

    Pe mine in schimb ma enerveaza cel mai tare onanistii bicilisti care circula cu 25 km/h pe trotuar si claxoneaza in nestire. Io cand sunt pieton, nu ma dau nici de-al dracu’ la o parte. A, daca mergi usor, bagi un clinchet, e altceva, dar daca esti agresiv, du-te si te impusca. Plm, eu merg vreo 300 m pe trotuar pana ajung la sosea, dar merg usor, nu claxonez si multumesc oamenilor daca imi dau voie sa trec.

    Un lucru pozitiv este totusi, de 10 ani de cand imi risc viata pe bicla in Bucuresti, lucrurile au evoluat spre bine. Soferii au constientizat existenta bicicletei in trafic (acum cativa ani era o minune daca iti facea loc vreunul sa treci intre el si bordura, azi asta mi se intampla de cateva ori pe zi – unii chiar exagereaza), mai ramane sa educam biciclistii. Era buna propunerea aia cu circulatia biciletelor pe drumurile publice conditionata de existenta carnetului sau de absolvirea unor cursuri de educatie rutiera.

    In ordinea jegozitatii soferilor din propria experienta: duba, taxi, ratb, bmw cu numar de ruse.

    • #102

      dupa sunetul infundat auzit de curand pe Petricani inainte de Mobexpert, nu as mai recomanda nimanui sa pedaleze in zona. Se merge f tare pe acolo si am vazut doar biciloanta trecand de mine taras inca vreo 5 metri. Din fericire pedalistul s-a ridicat (nu avea casca…poate se mai gandeste pe viitor) , iar Fabia de l-a lovit era bine indoita.

    • #103

      Petricani-ul are un fel de “pista” pe langa linia de tramvai

    • #104

      @punK: “un fel de” e cuvantul cheie. Pe acolo mai merg si masinile grabitilor cand e coada la semafor la lukoil.

  21. #105

    In Romanica inca e bine pentru biciclisti. In Germania l-au amendat pe un roman biciclist pentru ca nu avea 2 frane pe bicicleta. Problema romanului era insa ca nu avea decat o singura mana (era olog cum ar veni) asa ca nu putea folosi decat o singura frana.

    www.ksta.de/koeln/-bussgeld-posse-gesetz-ist-gesetz-1928280

    • #106

      trebuia sa ia o bicla cu frana de picior (cum avea pegas-ul cu cheie de frana). Are grija organul de unii mai mult ca ei. Evident ca daca avea doar o mana, lui i se aplica doar jumatate de lege…

    • #107

      Ciung. Ologu’ e fara un picior.

  22. #108

    Mi-ar place sa avem si noi in Romania, o zi de sarbatoare ca in Israel, gen “Yom Kippur” www.financiarul.ro/2015/02/02/yom-kippur-ziua-in-care-in-israel-nu-mai-circula-masinile/ , las si link sa vedeti depre ce este vorba 🙂

    • #109

      Pai in ritmul in care merg lucrurile cred ca in curand o sa fie obligatoriu yom kippuru’ si la noi, nu fi ingrijorat.

  23. #110

    Imi e greu sa înțeleg de ce evitați sa folositi trotuarul.

    • #111

      pentru ca e…ilegal?

    • Si ca e 750 de lei amenda? Singura pista legala pe trotuar din Bucuresti este cea intre Piata Victoriei si Piata Presei.

    • #113

      asta mi se pare cea mai mare prostie, atat timp cat e suficient loc pe trotuar si pentru biciclete si pentru pietoni, in majoritatea tarilor civilizate e voie. nu stiu de ce noi trebuie sa fim mai stricti, doar ca sa incurcam traficul?

    • #114

      Pentru ca locul ala ramas pe trotuar este pentru parcat masinile, nu pentru biciclisti! … Dooooh….

    • #115

      dăăăăăăh

    • Perkele: ai prea putine trotuare “late”. Deci e irelevant.

    • #117

      Omule, Eu merg numai pe trotuar pentru ca…acolo, dar fix pe acolo sunt facute traseele de biciclete! 99% mai putin banda aia de pe Victoriei

    • #118

      în afară de Victoriei, restul traseelor sunt interzise de politie

    • #119

      Apropo se ce spune Gengis Han, până acuma am sat doar de (nu peste:) ) pietoni Care s-au scuzat ca merg pe benzile alea dar sunt mașinile parcate aiurea…

    • #120

      @Perkele: in majoritatea tarilor civilizate nu prea sunt blocuri de 10 etaje fix la bulevard. Dezvoltarea urbanistica complet tampita din perioada comunista a f**ut meciul si pentru soferi si pentru biciclisti.
      La noi, pe ditai bulevardul, daca mergi cu bicicleta pe trotuar tinzi sa dai peste tzatza Veta care iese din bloc sa duca gunoiul.

    • #121

      Adică cineva s luat bani buni sa faca traseele de biciclete prin București pentru ca politia sa dea amenda dacă mergi pe ele??? Foarte tare. Prima dată când aud asta. Ceva publicitate nu se face? Serios, eu merg de la începutul primăverii si esti primul om care imi spune asta. Toti pe care i-am intalnit procedau cum am scris.
      @alex. Pe unde Sunt acuma au străzi late fix pentru o masina si două benzi de biciclete+pietoni. Toate cu sens un. In afara de bulevarde, unde au mai multe benzi. Așadar.. .se poate

    • #122

      ia, baga la tartacuta bpr.politiaromana.ro/ro/sistematizare/piste-pentru-biciclete
      azi voul ala de avocat al poporului a facut interpelare exact pe lipsa pistelor de biciclete

    • #123

      Genial. Masina sa fie ca eu momentan nu imi permit luxul de a muri pe strada. Mai am câțiva copii de crescut.

  24. Pe langa cusrul de circulatie amintit, ar fi bine sa se interzica sa asculti muzica in timp ce mergi pe bicicleta

  25. #125

    Cei mai “interesanti” sunt biciclistii sinucigasi, specie extrem de comuna in Bruxelles. Ieri ieseam din tunel pe o strada gen expressway cu 5-6 benzi intr-un singur sens, cu trotuar si benzi de bicicleta elevate pe ambele parti. Probabil cea mai circulata strada din oras, la ora de varf, dar suficient de libera ieri incat masinile circulau de la viteza legala in sus. Am privit cu incantare cum un biciclist se DA JOS de pe bicicleta si coboara de pe banda lui PE SOSEA. Se uita ca un zân la coloana de masini care se forma, cum tre’ sa astepte prostii aia dupa el. Merge 2 metri sa depaseasca un stalp care ocupa 2cm din banda lui, urca inapoi. Nu ca-i frumos?

    Bruxelles-ul nu e un oras tocmai bike-friendly, sunt destule dealuri si cam mult trafic de masini, asa ca ii protejez cat de mult pot cand sunt la volan, stiind ca alti soferi nu sunt asa binevoitori. Da’ unii chiar nu au habar sa circule pe drum public.

    • #126

      Prin ’95, cand mi-am vizitat prima oara rudele din Belgia, numai cu bicicleta am mers prin Bruxelles. E drept ca nu prin zone cu trafic foarte aglomerat si nu la ore de varf.
      Asta cu tunelul si biciclistii: chiar ieri am vazut un filme belgian, ceva legat de un hotel unde erau “cazati” emigrantii si refugiatii in asteptarea raspunsului la cererea de azil. Unul dintre emigranti se tot plimba pe bicleta exact in zonele de trafic aglomerat de care spui tu. La un moment dat chiar intrase in tunelul ala mare (Charleroi parca?), si chiar imi ziceam ca nu ar fi o idee prea buna sa faci asa ceva. Ei, ideea e ca el vroia sa se sinucida dar nu avea suficient curaj, pentru ca cererea de azil ii fusese respinsa. Pina la urma s-a spanzurat.

  26. ce e amuzant in romania ii cuantumul amenzilor pentru biciclisti. Zici ca suntem cel putin cu tancu, deci orice cacat pe care il facem este MEGA MEGA periculos pentru societate

  27. #128

    nu stau ca citesc comentariile ca inebunesc, dar zic: iti multumesc Cetin pentru acest post….deci nu sunt nebun.

  28. pana mai ieri faceau scandal ca n-au voie pe drumuri. dupa aia ca n-au vioe pe trotuar ca-i scuipa pietonii.
    âdaca as fi biciclist, m-as simti si eu marginalizat, recunosc.
    nu avem piste pt biciclete si sunt priviti ciudat in trafic astia de se aventureaza cu 2 rosi fara motor pe sosele. pe de alta parte, de fiecare data cand vad cate un biciclist in trafic, merg pe langa el cu inima cat un purice. il ocolesc pe cat se poate, ca nu stii cum bate vantul si-l pica p-ala pe pe roti.

  29. #130

    Biciclistii cred ca sunt singurii participanti la trafic care sunt nesimtit in absolut orice tara in care am fost. Taximetristi civilizati am vazut, soferi de camion/autobuz etc civilizati mai exista, dar nicaieri nu gasesti biciclisti decenti (ca medie)