bariera

Am fost săptămâna trecută la Brăila și, printr-un noroc chior, am reușit să prin o barieră de tren. Care barieră de tren a fost pusă fix, DAR FIX cu 17 minute înainte de sosirea trenului. Uite-așa, pentru că se poate. Erau deja cozi kilometrice de mașini, vaca cu cabină care pusese bariera juca candy crush, toată lumea era cu nervii în pioneze.

17 minute? De ce circulația mașinilor e oprită cu 17 minute înainte de trecerea trenului? În felul ăsta crește siguranța? Pentru că în toate țările pe unde am prins barieră, mai mult de 1 minut, maxim 2, nu am stat. La ei trenurile sunt mai șmechere? Barierele mai proaste? Accidentele mai dese? Sau poate acolo plătitorul de imppozite e puțin mai respectat decât aici?

De ce??

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

75 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pai barierele nu sunt/ ar trebui sa fie automate?

    • ce naiv esti :))

    • Pai cand se poate plati om pentru asta, de ce sa automatizam?

      Vrei ca un singur om sa se ocupe de mai multe bariere, totul remote de la vreun centrul CFR de comanda?

      Pai ce facem aici, ne batem joc de o companie de stat prin eficientizare?

      Citeste ultimul post al lui Iliescu, unde regreta ca a privatizat prea multe companii de stat, se pare ca CFR-ul, ramas inca de stat, e un colos in plina ascensiune…dar nu stim noi 🙂

    • #4

      Am prins o faza de genul: opreste trenul inainte de bariera, se da nasul din tren, si coboara bariera. Dupa care trece trenul, opreste imediat dupa bariera, nasul ridica bariera si se urca inapoi in tren. Automatizare manuala 🙂 Am crezut ca nu vad bine. Eram in tren cand s-a intamplat asta.

  2. Sa vezi în Olanda. Se aprind becurile, după 3 secunde sirenele apoi la alte 5 secunde cad barierele. După asta in 10-15 secunde trece trenul. Cu viteză sau nu, depinde de situație .

    În funcție de numărul de mașini care așteaptă nu cred ca stai la bariera mai mult de 3 minute.

    Hai mă, care dai minus acuma?! Huh???

    • #6

      minus ! Huh ???

    • #7

      Am încercat, dar nu merge, dă eroare.

    • #8

      Minus si aici! Olanda…

    • UNDE-I TIM? ?????

      TIIIIIIIM?!

    • #10

      Minus

    • Las ca vb eu cu arhi sa bage cuvântul “minus” în moderare.
      Haterilor. Huo

    • #12

      Lucrurile se pot simplifica. E suficient ca dupa un comentariu oarecare sa se raspunda cu un alt comentariu simplu “minus” unde sa se dea “like-uri”. Un fel de negarea negatiei dar pe invers. 🙂

    • #13

      Da, dar in Olanda trenurile opresc imediat daca trece cumva un biciclist care fumeaza si are casti pe urechi…

    • #14

      Eu, ha! i.imgur.com/J65dXmA.jpg

      Arhi, e momentul sa schimbi programatorul 😀

    • Așa îmi trebuie dacă mă pun cu nebunii.
      Arhi Cetin Ametcea vezi că ai virus pe nume Rareş

    • #16

      Adi, nu sunt virus, sunt hacker vietnamez si cer un bax de Cola pentru a salva Arhiblogul! Altfel, este doomed. Acesta e doar inceputul!

    • #17

      S-ar putea să primești un “baxt”.
      Am înțeles că are vreo 2m fără adidași.
      Succes! 🙂

    • #18

      Da mah… dar imi cam pare rau de fundu lu Rares… ca am auzit ca baxty o are mare…asa se aude prin sat…

    • #19

      Totul mi se trage de când am trimis FFN la adresa de contact a blogului. A trebuit apoi sa-mi închid și contul de feisbuc, asaltat fiind de fane. Nu e vina mea, ceva mutație genetica de la Cernobâl și Institutul de Cercetări Nucleare

    • #20

      Daca tii apasat pe CTRL si semnul “minus” cand faci clicl pe patratelul verde, ii da negativ.

  3. #21

    aia saraca o fi pus cand trebuie bariera, dar se stie ca la CFR ora de sosire a unui tren e orientativa si cu putin noroc nimeresc ziua la care trebuiau sa ajunga.

    La bariera de la pipera am stat o data pentru 3 trenuri. in total vreo 40 de minute. faza faina e ca dupa primul se ridica bariera pana sus si imediat se coboara. aia e automata.
    Cred ca e actionata de un switch aflat la o anumita distanta. problema e ca distanta aia e facuta de intercity in 2 minute si de marfarul cu 50 de vagoane in 15…

    • Linia e impartita in sectoare. De obicei sectoarele se schimba la trecerea la nivel, dar au lungimi aproximativ egale (2-3 km).

      Intr-adevar, cand trenul intra pe sectorul respectiv, bariera coboara, iar imediat cum sectorul a fost eliberat, se ridica bariera. Intrerupatorul e chiar osia trenului care inchide circuitul intre cele doua sine. Asa se explica faptul ca bariera este coborata cu 3 minute inainte sa vina trenul si ridicata dupa 15 secunde

      Din ce povesteste patronul, aici e vorba de alta treaba. E o doamna care coborara bariera in momentul in care suna un clopotel.

  4. #23

    Pai cu 12 minute inainte ar fi trebuit sa treaca trenul, dar a avut intarziere.

    • Și ce faci când prinzi un mecanic mai vitezoman? ?

    • #25

      Nu s-a inventat asa ceva. Nu in Romania.

    • #26

      Ba mecanicu o fi el vitezoman, însă poate să alerge cel mult prin locomotivă cu viteză, nu cu trenul.

    • #27

      Din pacate, a fost unul vitezoman in Spania. A reusit sa scoata trenul de pe sina.

  5. #28

    Tu asa sa te gandesti ca pentru a ajunge la firma unde lucrez eu trebuie sa traversez zilnic calea ferata Curtici – Bucuresti. Desi barierele sunt automate, mereu ajung sa stau cate 10-15 minute pana vine trenul… Tu nici nu il vezi, desi ai vizibilitate pe cel putin 5 km, dar bariera suna in draci. Cel mai mult cat am stat la bariera asta a fost 1 ora!!! Si normal, Garcea sta la panda ca daca cumva iti bagi picioarele si traversezi ca stii ca mai dureaza un secol pana ajunge trenul, sa aiba si ei bani de o masa.

    • #29

      Exact. De aia sta Garcea. Nu fiindca sunt tampiti care trec peste calea ferata si mor, cauzand in acelasi timp deraieri de trenuri. De tampit sta si de spagar sta.

  6. Nu-mi povesti.
    Sa incerc o explicatie. Cred ca barierele astea automate sint actionate de niste senzori aflati la vreo 2-3 km. In mod normal si in tarile civilizate, asta ar trebui sa fie de ajuns. Pentru ca distanta aia se face in 2-3 minute.
    Problema e ca multe marfare merg cu fix 10 km/h si daca trec de senzorul ala se pune bariera. Si astepti. Si daca intre timp marfarul opreste pe o alta linie sa cedeze trecerea pentru un tren rapid, mai stai si dupa ala. Si inca unul si deja ai minim 20 de minute de stat.
    Si pina porneste marfarul de pe loc dureaza si pina trece de senzorul de dupa bariera care e pus tot pe la 500-1000 m dupa, mai stai inca ceva.
    E un sistem de rahat.

  7. #31

    Aham, somon de Braila, prins probabil la viermisor de Mitoc.

  8. Bariera se pune automat la comutarea semnalului cel mai apropiat pe verde (adica semnal pentru trecerea trenului) .

    Iar sistemul este ok, mai putin infrastructura care intarzie mersul trenurilor. Semnalele liniilor ferate sunt automate, dupa ce trenul trece prin punctul A pe verde, acesta devine rosu si se deschide punctul B pe verde daca are liber de trecere.

    • Nu prea e asa. La BLA sunt doua feluri de semnale – principale si de bloc. Daca cel principal de la iesirea din statie e verde, atunci toate sunt verzi, pana la urmatorul tren din fata sau pana la urmatorul semnal principal.

  9. #34

    17 minute? esti chiar norocos. De paste am asteptat 30 de minute sa treaca un tren. Chestia e ca l-am si vazut, cu 5 km inainte de bariera. Era un marfar, din Ardeal, asa ca nu se grabea. A avut nevoie de 30 de minute pentru 5 km.

  10. #35

    Mai stiu una, direct de la ceferisti: In multe cazuri, desi exista o ora exacta la care trebuie lasate barierele jos, seful de tren suna la tanti vaca cu cabina de la canton ca sa lase barierele, trenul fiind la o anumita distanta (caz real regiotrans regionala timisoara). Intarzierile sunt foarte dese din diferite motive: restrictii de viteza, asteptat alte trenuri de rang mai inalt, situatii neprevazute, nu porneste automotorul etc etc.)
    asa ca, ei isi iau masura asta de “siguranta” feroviara si rutiera si opresc tot cu 10,15, 17, si chiar si 40 de minute (am patit eu, cand am asteptat la trecerea de cale ferata sa treaca un jeg de drezina). tadaaaaaam.

    • #36

      Minunata ruta aia. Am plecat odata din Timisoara la 15:50 si-am ajuns in Resita pe la 21:40. Frumos, relaxat, fara graba. Nu stiu cat s-o fi stat pe la bariere atunci, dar presupun ca aveai timp sa citesti o carte, sa faci un gratar ceva.

  11. Se pun pentru ca jurnaliştii care consemnează accidentul să poată spune “Conducătorul auto nu a respectat semnalele luminoase şi acustice de la trecerea peste calea ferată”

  12. #38

    de metal. dar am vazut si de lemn. 🙂

    www.youtube.com/watch?v=g-nSDctnVbg

  13. #40

    vezi daca n-ai Bentley, stai la bariera.

  14. Braila…pre aproape de rusia

  15. Ce amuzant e si in Iasi, la bariera de la Comat SA (cei care locuiesc pe-acolo sau tranziteaza frecvent zona stiu). Se lasa bariera…stai, si stai, si stai…trece trenul (sau vreo prostie de-aia galbena de la “mentenanta” caii ferate) intr-un sens…si iar stai…si mai stai de-ti vine rau…si apoi mai trece un tren. Cozile care se formeaza sunt imense. La fel, nu inteleg de ce trebuie sa astepti 10-15 minute intre doua trenuri si de ce nu se poate ridica bariera aia nenorocita. Chefereu’ lu’ peste prajit!

  16. #43

    O explicatie ar fi la ce distanta e actionat senzorul de bariera si cu ce viteza circula trenurile din Romania. Senzorul de bariera nu e adaptat situatiei de la noi din tara. Dupa cum stim, la noi in tara, liniile se dilata de la caldura si o viteza de 20 km/h e recomandata vara.

  17. #44

    Pentru ca bariera se lasa cand primeste comanda de la statia dinainte, cum unele statii s-au desfintat, este posibil sa primeasca comanda de la o statie mai indepartata.

  18. #45

    Nu toate barierele sunt automate, unele sunt actionate din anumite statii si este posibil ca sistemul sa fie legat de semnalele de parcurs. Deci barierele se pun inainte ca trenul sa plece din statie sau sa treaca pe acolo.
    Ar trebui legate de sistemul BLA, sa se puna cand trece trenul prin dreptul unui senzor (indus sau baliza ATP), aflat la o distanta de x km de bariera. Nu inteleg de ce nu s-a implementat pentru ca oricum deschiderea barierelor este automata. Este explcabil sa le legi de semnalele de parcurs pe cele din vecinatatea statiilor sau ramnificatiilor dar pe celelalte….

    • #46

      La alea actionate manual, multe merg pe principiu ca gigelu’ ce da la manivela primeste niste hartii in care-i spune ca la ora x coboara bariera. Acu’ daca trenul are intarziere… el tot trebuie s-o coboare cand ii scrie pe hartie.

    • Pai si daca se strica trenul si vine alta locomotiva care nu e in e in program, ce facem?

      Nu e asa, e pe baza de apel de la impegat sau pe baza de sonerie

    • #48

      Manual nu ma refer la cele actionate cu manivela de acari. Totusi si acolo exista telefon si sunt anuntati cand vine ceva pe linie, ori de sefii de gara, ori prin statie radio de catre mecanicii de locomotiva ( toate au acum radio, de aia s-a si renunta la sitemul de avertizare, in caz de avarie, cu capse detonante) plus ca pe astfel de linii se merge cu viteza melcului, acarul are timp sa fumeze o tigara de cand vede trenul, pana cand ajunge in dreptul barierei.
      Ma refer la cele de pe lniile cu BLA (bloc de linii automat), cu comanda electrica, executata de operatorii din gari.
      Din cate stiu eu, au fost probleme cu niste locomotive sau automotoare din Basarabia, ca nu aveau sistemul nostru de comanda prin indusi dar s-a intamplat aproape de granite, nu s-au dus mult in teritoriul Romaniei.

  19. #49

    Ai reusit sa ce exact printr-o bariera de tren?Sa treci?Sa fi prins pe sina?Sa stai o galagie de timp acolo?Si ca o explicatie a duratei,posibil sa fie blat facut ca baietii “care vinde” stergatoare,iconite si altele de genul…sa fie timp domne,sa mearga biznisul:)))

  20. Nu există bariere.
    De fapt, sunt niște minusuri mari, groase, colorate fistichiu, care ți se pun, uneori, în cale.

    • Pentru unii bariere, pentru unii provocari… vezi multele accidente cauzate de “l-a lovit trenul cand a trecut printe bariere”.

  21. S-a pus bariera cu 17 minute inainte SAU… a mers trenul foarte incet (mi se pare mai plauzibil asta). Bariera nu se pune in functie de timp, ci de distanta. Cred.

  22. #53

    La un prieten ii s-a oprit masina fix pe calea feratã. M-a sunat, în 2 minute am ajuns la el, am incercat sa îl tractez, mii s-a oprit si mie.. (E imposibil sa împingi o masinã pe asa sinã) .. La un moment dat am reusit sa o pornesc pe a mea, am mutat-o iar apoi am sunat la cfr, sa anunte trenurile.. Banuiesc ca ceva de acolo a interactionat cu injectia, calc de bord, habar nu am. Desi am anuntat la cfr, a venit trenul si a luat-o din plin, normal. Plm

    • #54

      Si care-i oare numaru de la cfr la care anunti asa ceva? Ca pe stalpi la ei nu vezi nimic de genu…

    • #55

      @arthur, eu am sunat la statia cea mai apropiatã fiind în orasul meu natal. Dar da, ai dreptate, în momentele acelea nu prea stai sa butonezi pe google un nr. de telefon.

    • #56

      Asta e trolling fin de tot

  23. #57

    Faza vazuta pe mine: opreste trenul, se da jos un individ(soferul sau mecanicul), pune bariera, urca in tren, trece trenul, coboara, ridica bariera.
    Uniunea Europeana

    • #58

      ala a fost vatman inainte si ii lipsa datul jos la fiecare macaz sa il schimbe manual

  24. #59

    Si totusi, de ce e aia vaca cu cabina?

  25. pentru ca la noi trenurile au intarzieri prea mari si prea dese si se lasa bariera cand meseriasul cu cancady crush primeste un telefon de la un alt meserias aflat la cativa kilometrii….

  26. #62

    Este ceva directiva europeana, care prevede ca in tarile cu o populatie stresata barierele la trecerea de nivel a caii ferate sa fie coborate cu minim 15 minute inainte de trecerea trenului, pentru a acorda soferilor un ragaz de liniste si meditatie, scopul fiind reducerea impactului stresului asupra afectiunilor cardio-vasculare. Aceeasi directiva prevedea si ridicarea barierei la cel putin 15 minute dupa trecerea trenului, dar a fost eliminata in ultimul moment dupa protestele europarlamentarilor (nu ati fi ghicit niciodata) ardeleni.

  27. #63

    Pune minusurile inapoi 🙁 inainte saream direct peste cele gaunoase :/

    • #64

      nu, pentru ca exista un imbecil pe care l-am banat acum cateva zile si are ca ocupatie principala lasatul de mesaje in spam si voturile negative. si-asa voiam sa le scot, prin urmare, e un lucru bun:)

    • #65

      deci poporul a ales

  28. in Austria dureaza 30 de secunde maxim 1 minut, mai nou se pun si pe asflat led-uri rosii care te avertizeaza in cazul in care nu ai vazut semaforul rosu 🙂

    in Romania stiam ca se inchide bariera cand porneste dintr-o statie. Poate dura si mai mult de 17 minute.

  29. De ce? Pentru ca accidente si din seria automobile… Lasand gluma la o parte, e bine ca sunt bariere, e prost ca sunt vaci cu cabine si ca nu se sincronizeaza trenul cum ar trebui de catre responsabili…
    Sunt multe accidente chiar si asa, unii chiar forteaza barierele, inconstienti ce sa mai…

  30. ce intrebare. ca sa crezi ca stai 2 minute si sa nu opresti motorul. in felul asta consumi benzina asa ampulea. poate mai e vreun fraier care mai sta si cu piciorul pe ambreiaj, doar doar o ridica bariera

  31. #71

    17 minute, slab. Am prins la Buftea, anul trecut, bariera de 32 de minute.
    Ah, si tot la Buftea, am ajuns la bariera cand se lasa, am stat 10 minute, n-a trecut nimic, tren/locomotiva/etc., apoi s-a ridicat, pur si simplu.

  32. #72

    Nasol fara buton de dislike!

  33. #73

    Ai prins bine 17 minute, se sta si cate 30 minute spre Braila, cand trec cate 2 trenuri.
    E interesant cand o prinzi si la dus si la intors.

  34. #74

    Dude, ai explicatia chiar in poza. Treimea stanga, mai precis, de la cabina vacii mai la dreapta un pic.

  35. #75

    Slab .. 1 ora si ceva pe centura Aradului , 6 dimineata , mai aveam putin si adormeam . Este un sens giratoriu inainte de calea ferata respectiva .. din toate partile posibile erau cozi kilometrice , NICI un tren nu a trecut , se blocase bariera si semnalele acustice doar .. bariera au reusit sa o deblocheze intr-un final dar semnalele nu , a iesit unu de pe acolo si ne facea semn la toti sa trecem . Nu stiu daca asa e ritualul pe acolo dar fiecare masina se oprea in dreptu lui isi baga puma in gura lui sau a cfr-ului si dupa isi vedeau de drum :))