Joia trecută, împreună cu doamna inimii mele, am decis că e momentul să ducem Volvoul acasă, pentru că, în UK, nu ai voie să stai prea mult cu mașina și ești, cumva, la dispoziția poliției, care îți poate spune să îți înmatriculezi tiribomba sau să o duci acasă. Și dacă nu o faci, ți-o ridică și aia e, sănătate.

Plus de asta, dacă după aia plecăm la colegii din Spania, chiar nu mai am chef să mai conduc încă 3000 de km și încă 3000 și tot așa. De aia s-au inventat avioanne, ca să poți să îți miști curul confortabil în toate locurile din europa. A, și încă un motiv, nu aveam chef să o duc în ianuarie, pentru că nu aveam cauciucuri de iarnă, în UK nu prea ai ce să faci cu ele și nu aveam chef să îmi iau, dacă tot nu o să o folosesc o perioadă.

Mna bun, zis și făcut, ne trezim de dimmineață, ne spălăm pe ochi și față, mâncăm puțină dulceață (la mine mai puțină, la ea mai multă) și hai la drum.

Ieșim din Liverpool voioși, mergem aproximativ 3 minute și bang, eroare în bord. Antiskid Service de urgență. Mi se mai întâmplase, știam că sunt niște senzori bușiți dar, dacă opream motorul în mers și reporneam, trecea eroarea pe off și nu mai apărea.

Problema era că degeaba l-am dat eu pe off, că la ON, peste 80 la oră, apărea iarăși. Iar acest antiskid, cel puțin la volvo, are calitatea minunată de a băga motorul în limp mode, merge cu putere extrem de redusă, la limita supraviețuirii, cât să ajungi unde te-ai pornit. Doar că noi de abia ne pornisem.

Ok, dacă tot am plecat, acum ce să facem. Dă-i-nainte cu tupeu. Dacă prindeam un pic de vale, în câteva minute prindea chiar și 120. Din păcate, dacă dădeam de o pantă, cât de mică, iarăși începea să moară și să moară și să mă ducă în 80.

Aaaanyway, după multe ore pentru niște amărâți de 500 de km, ajungem la 3 și ceva la ferry la Dover. Știind că un bilet e 49 de lire. Doar că e 49 doar dacă îl iei online. Altfel e 99 de lire sau 129 de euro. Iau biletul, înjur printre dinți, ajung în parcare, unde suntem întâmpinați de anunțui că ferry care pleca la 4 are întârziere, nu se știe cât, că sunt valuri mari. A plecat la 5.30. Și face cam 2 ore de traversare. Una peste alta, am ajuns la 7.45 în Dunkirk, adică 8.45, că se dă ceasul cu o oră înainte.

La Dunkirk, hai să băgăm de undeva motorină, că e pe gol totul, mașina consuma cam mult. Ajungem la prima benzinărie de pe waze, închisă. Ajungem la a doua, era o ditamai benzinăria, dar self service. Iar francezii, în benevolența lor, au decis că pompele de motorină sunt galbene. Singurul loc din lumea prin care am fost și nu au pompe negre pentru motorină sunt francezii. Și pe ele nu scrie ceva gen diesel sau ceva. Nu, e ceva fără nicio legătură, pipes, pneus, ceva stupid și inutil.

Mă duc, întreb un francez, care e pompa de diesel. Îmi arată că aia galbenă, plec, după care îmi dau seama că eu știu minim un străinez care zice diesel la benzină. Și stăteam în nedumerire. Oare e diesel, oare nu e? Noroc că francezul mi-a simțit poticneala și a venit la mine să măasigure că aia e motorina. A râs când i-am explicat că o vreau pe aia mai poluantă.

Facem plinul, dar acum ce facem? Era deja 9 și ceva, întuneric beznă, unde să ne ducem? Hai să mergem la Bruges, găsim o cazare. Ideea e că noi nu aveam asemenea traseu în cap, ci să ajungem la ferry pe la 10-11, să trecem în europa la maxim 13-14 și să îi dăm cu elan până la Viena. Lucru perfect realizabil când mergi cu 170-180, mai ales pe partea cea mai lungă, autobahnul german, fără limită de viteză. Lucru complet nerealizabil când mergi cu 60-80 la oră, 100 dacă ai noroc să prinzi șosea liberă.

Ajungem la Bruges, ne cazăm decent, nu prea ne era somn, din cauza nervilor și stresului, adormim pe la 2, la 6 sună ceasul. Haida la drum, că avem o grămadă de treabă. Și pornim. În paranteză fie spus, belgienii sunt cei mai proști șoferi din europa civilizată.

Trecem de Belgia, ajungem pe autobahn, râzând într-un dinte la vitezomanii care ne depășeau pe banda 1 cu 120 de oră, uite iubito, cândva și noi eram așa, liberi și tot restul. Brusc, începe să plouă destul de tare, când realizez că nici ștergătoarele nu sunt fix ceea ce trebuie.

Eu, între timp, din când în când, la opriri, mai încercam trucuri din cartea șoferului de Volvo, resetări diverse, coduri, consultat internetul, nimic. Din când în când mai încercam faza cu opritul motorului în mers, cu același succes ca și până atunci.

Și când eram cam prin mijlocul geografic al germaniei, încerc șmecheria într-o pantă de coborâre și mașina pa, nu a mai vrut să pornească. Am pus avariile, m-am târât ușor pe urgență, am frânat și dă-i din nou cheie. Brbrbrbrbrbr pla, nimic. După 2 faze de astea de vreo câteva secunde, văd cum se sting și avariile.

Na Costele, ce faci acum, mai exact? Pe cine suni, unde te duci? Afară ploua din ce în ce mai tare și mai rece, tirurile vâjâiau ca rachetele Tomahawk pe lângă noi, noi ne uitam unul la altul, deja se însera, începeam să nu mai devenim vizibili pe margine, visul oricărui șofer în altă țară decât a lui.

Cu un ultim zvâcnet de speranță, mai dau o dată la cheie și, victorie. Pornește. Ne descleștăm din asfalt, reușim să urcăm panta de vizavi cu 30 la oră, în aplauzele tuturor tirurilor care se strâsneseră kilometric în spatele nostru și dă-i bătaie mai departe. Ținta noastră, Viena. Asta e, acum nu mai eram deloc supărați, decât o mașină care nu merge, mai bine una care merge încet, nu?

Cu vreo 400 de km înainte de Viena, se opreise ploaia, de abia ne mai relaxaserăm puțin, la căldură, susura muzica în boxe și, deodată, tot bordul se face ca pomul de crăciun. SRS Airbag error, oprește urgent, că e de nașpa. Nu ar fi fost nimic dacă era doar cu lumini, dar tot curentul din interiorul mașinii dispăruse și, ce era mai nasol, porniseră ștergătoarele să funcționeze în ritm dement. Pe uscat, că nu mai ploua, desigur.

Bagă, încearcă resetare, sună pe socru-tău, să obții și alte opinii, nimic. Puneam contactul, ștergătoarele erau wiiiiiiiiiiiiiii, ca la concurs cine ajunge primul la capăt. Colac peste pupăză, trece pe lângă noi o sărăriță care presăra ceva pe asfalt. Moment în care am realizat 2 chestii, că o să ningă și că smegma aia, ajunsă pe geam și întinsă de ștergătoarele turbate nu o să se mai ia decât cu șpaclul. Am condus, restul de drum, adică vreo 20 de km, uitându-mă pe sub volan, singurul loc prin care se mai vedea afară câte ceva.

La benzinărie, îmi cumpăr o șurubelniță multitool (30 euro) și deschid capota, hai să mă uit, verific siguranțele, s-o fi ars vreuna din alea de mare putere. Le desfac și, în focul amorului, cu mâinile înghețate, reușesc să dau cu coada șurubelniței peste una din piulițele de 6 care țineau o siguranță de 80. Ia-o de unde nu-i, desigur, că a cazut printre mațele motorului, dar jos nu a mai ajuns.

Pun siguranțele la loc, dau la cheie, pla. Immobilised, check manual. Am transpirat brusc, deși eram în tricou și afară erau minus 3 grade. Na, acum ce faci? Între un polizei care era acolo dacă știe de un mecanic ceva, se uită la mine cu un dispreț suprem, mă studiază vreo 2 secunde, după care îmi aruncă un Nein, ich weiss nicht și își vede de treabă. Mi-a fost teamă că mă înțelege dacă îi zic să îmi sugă pla, am plecat. Am mai deschis odată capota, am strâns mai tare cealaltă piuliță și, cu mmoarte în suflet, dau la cheie. Victorie, a pornit!

Demarăm în trombă, atingem 90 în maxim 2 minute și teama se concretizează. Începe să ningă. Mai aveam 280 de km până la cazarea pe care o găsisem înainte de Viena. Pentru că, în Viena, nu mai găseam decât cazări de la 170 de euro în sus, este nuștiuce eveniment în zonă.

Și am remarcat că ninsoarea s-a transformat în ploaie doar când am auzit că îmi trec roțile printr-o fleșcăraie specifică și, când am pus frână, m-am dus ca Ioana Stăniloiu după bărbați care stau cu mamele lor. În derivă, pe la spate. Pentru că eu nu aveam cauciucuri de iarnă, că de aia mă grăbisem să ajung la București, să scap de a mai cumpăra 4 cauciucuri pentru un singur drum și atât.

Am pus avariile, am lăsat-o la maxim 60 și hai și așa la drum. Desigur, toate tirurile se ilumminaseră de fericire și mă depășeau, deși erau pe porțiuni unde nu aveau voie. Am mers așa mult timp, nu mai știu. Între timp, un domn cu un A140 ne depășește, se bagă brusc pe bandă, dă niște flașuri, niște claxoane și pleacă, plin de nervi. După vreo 5 minute, îl vedem că ne depășește din nou, cu același scenariu de lumini și sunete. Și, în maxim alte 5 minute, ne trage polizei pe dreapta.

Coboară naziștii la mine, hallo hallo, what is the problem?? Eram sigur că mm-a reclamat simpaticul de mai înainte, așa că m-am repezit să le explic că am probleme cu computerul de bord, că senzori, că nu am putere, nu depășesc 60-70, venim din Uk, suntem obosiți, avem cazare peste 17 km. Se uită unul la celălalt și unul zice ceva de gen Da, deci se pare că nu e din cauza anvelopelor. Mergeți cu grijă, bai bai și au plecat.

Ajungem la gasthausul vieții, acolo proprietari o familie de români. Domnii Pop, mai exact, ceva sași. A, români, hahaha, și noi români, știți vreun mecanic? Da, sigur că știu, eu, dețin un service.

Cred că acolo a început să se termine crash boom bangul ăla de drum. Pentru că domnul Pop, de la Gasthausul Transilvania, chiar avea un ditamai serviceul. Mi-a pus 4 cauciucuri de iarnă noi, 72 de euro bucata, o firmă de mare angajament, Lassa, nu am auzit în viața mea (pe amazon găsisem Firestone la 32 de lire, dar am zis că nu are sens să le iau, doar e un singur drum și nu ninge nicăieri), mi-a resetat erorile mașinii din calculatorul de bord, ne-am strâns mâinile și am plecat. Cu reparatie, roți, cazare, masă, i-am lăsat aproape 400 de euro pentru o seară. Mna, dacă nici românii nu se ajută între ei, de ziua națională a minunatei țări din care au plecat 🙂 Dar foarte drăguți domnii Pop, soția și fiii, recomand, chiar sunt mișto, iar cazare nu e vreun lux, dar e decent și curat.

Asta a cam fost tot, de acolo am plecat întins, pe la 11.30, după ce am depășit 80 kmph, erorile au apărut toate, la loc, dar știam că asta se întâmplă, așa că eram pregătit. După ce s-a terminat Austria, s-a terminat și zăpada, dar cine avea cauciucuri noi, de iarnă, de 72 de euro bucata? Cine? Cine??

Restul nu a mai fost nicio peripeție. Am ajuns în București la 2.15 noaptea, după 3 zile de condus încontinuu și aia a fost. Overall, am făcut un calcul al tuturor cheltuielilor avute pe drum, dacă aruncam mașina în Marea Nordului, ieșeam mult mai ieftin. Mult mai ieftin.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

119 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Cand e sa nu se intample, totul e pe dos!!

  2. #2

    Vai cum a fost ultima fraza.
    E oarecum o chestie comuna ca emigrant. Am aruncat atatea cacaturi care ar mai fi putut fi folosite, dar pentru care nu merita sa dau bani sa le transport.

  3. #3

    In locu’ matale, eu as mai fi facut o oprire, de 3 zile, la Brasov. As fi cautat pe unu’ de se pricepe la masini si-as fi facut un curs despre cum sa le bricolez. Ti-ar fi folosit o viata intreaga dup-aia, cu investitie minima.

  4. Peripeția ta mi-a adus aminte de primul nostru drum in Germania in 1996 așa va înțeleg perfect prin ce ați trecut. Voi măcar acum aveați cel putin mijloace de comunicare. Noi atunci nu aveam nimic (decat telefoane fixe pe unde apucam).
    Patania noastră pe scurt: Am plecat cu prietena mea intr-o Dacie 1310 spre Germania. De fapt vroiam sa ajungem in Franța. N-am mai ajuns decât pana in Germania. Însă de acolo a trebuit sa ne întoarcem imediat ptr ca pe drum am reușit sa rămânem fără contact, fără electromotor, sa nu se mai închidă portbagajul, sa schimbam rulmentul stânga față și sa rupem bara din față. Nu râdeți ca mașina arată la întoarcere ca după bombardament. Chiar ma întreb acum cum am reușit sa ajungem înapoi cu ea. Oricum, este poveste lunga și haioasa. N-am timp sa scriu acum tot dar poate cu alta ocazie …..
    Cum bine ziceai, când lucrurile nu vor sa se lege singura speranța este sa ai totuși un înger păzitor acolo sus. Și voi se pare ca ați avut. 🙂

  5. #7

    Parca-s aventurile prin care trecusem eu acum cativa ani…
    Pe mine m-a prins vara cu cauciucuri de iarna pe-aici. Stiind ca-s doar pentru drumul de intoarcere mi-am luat niste anvelope marca “Budget”. M-au tinut pana in Bucuresti. De la amicul caruia i-am vandut masina am inteles ca au mai fost folosite si pentru un drum la Brasov.
    Povestea cu eroare pe bord bord sune iarasi cumpilt de asemanator cu ceva ce am avut: Fix cand depaseam 130km/h aparea pe bord “ABS fault” N-aveam cum depasi iteaza legala pe autostrada. solutia a fost sa schimb senzorul de ABS.
    Insa senzatia de apara pe bord “Check engine” la 190km/h si sa simti ca dai degeaba cu sutul in acceleratie pe Autobahn e priceless. Atunci am inteles, the hard way, de ce e bine ca e interzisa depasirea pe banda inferioara.
    Pacat ca n-ati putut sa va bucurati de cateva ore la Bruges. Poate reveniti. As spune ca micul dejul de “La Maison Brugge” merita un drum de doua zile, dar mi-e ca daca zic asta, data viitoare n-o sa mai gasesc locuri libere.

  6. #10

    suna asemanator cu drumul meu sa las coaja de logan inapoi in tara, ca poate ii foloseste lui tata (mai bine o casam). dupa ceva accident pe centura york-ului, unde am stat literalmente pe loc o ora jumate, baga mare cu rasnita sa prind ferry, pe vreo 4 ore de ploaie cu niste stergatoare de 3 ani din kaufland care imi cantau cu arcusul lui enescu, dezgropat si zombificat. fiind singur si grabit, am zis ca sunt mare zmeu, ca la 20 de ani, si ca ajunge un somnic scurt in belgia, la capat spre germania. un accident major langa frankfurt ne-a scos pe toti (vreo 5 km de tiruri pe 3-4 benzi, ca lasasera doar una de turisme) pe ceva drum de munte cu pante de 19% (eu n-am mai vazut semn de-ala pana atunci). am facut cativa zeci de km in 6 ore si ceva, nu puteam opri, ca era coloana in spate si eram prin padure, nu mancasem decat un croissant si o cafea dimineata, glicemia era in pom. o zi de pomina (a 2-a). a 3-a a debutat cu accident in austria, alte 3 ore pierdute in coloana, oboseala la greu. cand am intrat in tara pe la nadlac, dupa 3 zile, am mers pe banda de urgenta pana in arad, cu 55-60km/h, avarii si geamuri deschise. in noiembrie. imi zic si azi, ca mai mare tampit ca mine nu am vazut. n-as mai face asta nici daca ar fi masina lui daniel pricajitul. am uitat sa mentionez pompa de benzina a carei senzor se defectase, ca s-au topit firele pe drum (o montase ceva dorel prost si apasa pe fire), fire inodate pe papuci, ca n-aveam pistol de lipit si care arata nivelul de combustibil intermitent, cam o data la 2 ore, cand eram in rampa si mai faceau contact. dupa asta, am invatat sa apreciez intarzierile de pe low-cost, la caldurica, in aeroport, cu o bere la indemana.

    • #11

      Putea să fie mai rău, puteai fi subiectul unuia dintre cele 3 accidente de care te-ai împiedicat.

  7. #12

    o vinzi sau doar o faci de rușine?

  8. #13

    Inca o dovada cat de “bune” sunt masinile Volvo … calitate made in China.

    • #14

      A ajuns sa povesteasca, deci…

    • #15

      Din pacate e si mai rusinoasa treaba, e “calitate” Ford. Chinezii au aparut ulterior. S40, V50 si cam tot ce e cu motor de 1.6 d nu sunt decat pt distante scurte pt ca nu stii cand le apuca damblaua.

    • #16

      george e deștept.

    • #17

      Ia-ti audi/wv/skoda…. oh wait…..

    • #18

      cutiile de viteze de la bmw sunt făcute în românia, îți dai seama că sunt la fel ca la dacia 1300, da?!?!?!

    • #19

      @george actualmente e mai mult focus 😉 aaa… Ford :))

    • #20

      Orice mașină poate crea dificultăți, indiferent de marcă. Ține mai mult de gradul de tehnologizare, sau mai bine spus supratehnologizare. Ține și de noroc.

      Dar sub nicio formă nu suport hate-ul ăsta gratuit la adresa VAG (ce-i drept e mult mai pronunțat pe zoso.ro). Faptul că o marca atrage anumite specimene de șoferi (*cough* BMW) nu înseamnă că face mașini de kkt.

    • #21

      mie imi plac pasaturile. nu imi plac bmw ptr ca nu suport tractiunea spate, de cand era sa mor eroic derapand pe singura bucățică de gheata de pe o sosea perfect uscata. bine, acum vreo 16 ani…

    • #22

      @arhi pentru ceva $$$$ in plus băieții dau si tracțiune integrală 🙂

    • #23

      avand in vedere ca nu imi place masina, pot sa ii puna si volan aurit

    • #24

      @cetin cum ziceam, vând skoda :))

    • No,George mecanicul lu Tati. Orice mașina , dacă ii ignori durerile computerului de bord, cum onorabilul și dragul nostru Arhi a făcut, o să te trădează când o sa ai nevoia cea mai mare de ea. Deci lăsam cu chinezăriile ca ti-am mai zis de vreo 10 ori ca in 10 ai sa regreți ca nu ai învățat mandarina acum 10 ani.

    • #26

      George sigur nu a condus un Volvo… dar are pareri. Avansati, avansati!

    • #27

      george a preluat si el legende de pe internet. in plus, masina mea e fabricata in suedia, inainte de a fi preluata de chinezi. dar sa lasam specialistii sa aiba opinii

  9. #28

    După articolul ăsta ar crapa tabla pe mine de rușine.Si as face tot posibilul să dau cu infamul din spatele covrigului de primul gard.Într-o zonă cu ursi,mistreți,argintari.Noaptea.

  10. #29

    Dacă o puneai pe platforma și o trimiteai singura in tara nu mai aveai ce povesti nepoților

  11. #30

    mno, nu stiu daca e la fel de grav, sau mai rau, pe mine m-a lasa alfa romeo in ferentari, cu geamul deschis, la stop. la fel, abs error prima, si pe urma nu stia ce eroare sa scrie mai intai pe bord. telefoane la experti, am strans sigurantele.de la motor, cu grija, toate, in ferentari, cu ochi infometati pe mine, am pus contactul si am scapat 🙂

  12. #34

    Da, dar ce articol numai bun pentru cafeaua de luni dimineata a iesit.

  13. #35

    Asta e momentul meu!
    Vand Volvo: www.olx.ro/oferta/volvo-v50-IDbu3fO.html

    • #36

      Explica-mi cum e momentu tau dupa acest articol in care e “laudat” volvo la maxim. Se inghesuie romanii sa experimenteze viata intens?

    • #37

      …..
      *anvelope umplute cu amestec de oxigen si azot
      *motor termic in 4 timpi
      * lichid spalare parbriz in garantie
      …..

    • #38

      Tulai Doamne, da’ de ce ai butoanele aranjate in forma de penis ?

    • #39

      @Bluehand- tocmai

    • #40

      cam câte găini intră în el? 😀

  14. Avea un nene cu Subaru un site cu pregătiri ceva.

    Altfel felicitări pentru cel mai românesc comportament in preajma zilei României. Toți am trecut prin așa ceva dar aveam o sârmă să fixam mașina naționala.

  15. #42

    Ai avut noroc ca masina se numeste Volvo si nu Otokar.

  16. #43

    Era o vorba, ceva de genul – ” Cand e sa ai ghinion – dai de-un cui ruginit si-n pizda ” 😀

  17. #44

    Nașpa! Cin’ te-a pus să-ți iei mașină chinezească?
    Oricum, acum ai ce povesti și nepoților.

  18. #45

    Daca s-a vrut pamflet am ras cu lacrimi, altfel esti doar rudă cu profesorul ăla care a plecat la Alba fără cazare!

  19. #46

    un duster cu anvelope all-seasons era de rahat, ca nu are senzori!

  20. #47

    @arhi vand skoda.

  21. #48

    acuma stiu ca e un subiect alunecos dar: incepem cu logan et co, care sunt ok daca le iei de noi si le folosesti 5 ani. nu poti avea pretentii de la ele, “comute cars” de 75 cp si gata. daca mergi mai sus la renault, peugeot si citroen, bineinteles ca sunt mult mai ok, dar la pretul ala poti sa iei ceva mult ma bun, deci pica. te uiti asadar la alternative care sunt nemtesti sau japoneze (sau coreene). din start masinile americane sau cele italienesti cad. exoticele rusesti, indiene si experimentele nu ne intereseaza. cele de nisa ca si VOLVO sau saab iarasi sunt pentru pasionati, nu pentru every day users – prea multe probleme costisitoare. asadar ramane duelul GERMANIA VS JAPONIA (+COREEA). din germania pica Opel, care e un fel de Logan, foarte ok primii 5 ani. si ramanem la lucrurile serioase VW, AUDI, BMW, Mercedes (cele mici le scoatem) vs TOYOTA, MAZDA, MItsubishi, Nissan, Kia, Hyuandai poate Suzuki (le scoatem pe cele de lux japoneze ca-s prea scumpe pentru omul de rand). Si fara a exagera cred ca un om rational alege intre VW si Nissan/Kia/Hyundai sau daca are bani mai multi intre un Audi/Mercedes si Toyota/Mazda/Mitsubishi. masinile acestea sunt extrem de fiabile, accesibile si isi fac treaba. era si o lista cu frecventa problemelor tehnice. eu sunt la al treilea vw, schimbat prin trecere la clasa superioara si fiind un sofer light cu 15.000 km/an, nu am ramas vreodata in pana sau sa am vreo problema tehnica la motor. am avut la o usa, nu se mai deschidea dar a csotat 150 lei reparatul. dar am luat in cunostinta de cauza. 70% dryumuri de oras, asadar benzina ca diesel-ul nu rezista la asa ceva, e facut pentru drumuri externe, lungi, intinse. motoare de la 65 cp pana la peste 115 cp, ca nu inteleg sensul unui motor mai mare (consum urias, la drumurile noastre cu depasirile e un risc major sa conduci ceva de 250 cp). si acum ma gandesc sa revin la ceva hatchback sub 100 cp si consum pe masura. aveam golful cu care consumam 8 litri in cea mai crunta aglomeratie, pe autostrada mergeam cu 130 lejer, la 75 cp, consum de 6 litri. Benzina, sa ne intelegem. iarna ai caldura rapid, nu dupa 50 km, nu ai treaba cu turbo, injectoare si alte minuni. cam atat am avut de zis.

    • #49

      Asta voiam sa ii sugerez si eu: o Toyota pe benzina, si uita de toate grijile si problemele! Ce-i drept: nu avea ce povesti la nepoti si sunt si mai sobre asa, ca masini, dar macar te duc la destinatie fara probleme! 🙂

    • Honda nu e japoneza sau e prea luxoasa pentru Dvs?

    • #51

      charles, zici ca-i mai buna o Kia decit un Opel? Si vad ca ai chiulit la geografie la orele despre Franta. Cica fac aia si masini pe linga vinuri si cartofi, savarine si camembert…

  22. #52

    Si mai zici ca nu exista Dumnezeu.
    S-o fi rugat Daniel pentru tine ca l-ai facut destul sa sughite.

  23. #53

    Hehe .. stai sa vezi ce am patit eu. Plecare in vacanta , pe la Croatia. Dupa primii 50 km se duce clima in vacanta – (service de kkt, au facut plinu la freon dar nu au verificat si daca sunt ceva gaurele pe traseu). In fine, dupa 10 ore la 40 grade in masina, 3 copii mici in spate , plansete si altele, masina plina ochi (espace) cu de toate, ajungem la destinatie. Toate bune si frumoase, am dormit bine prima noapte.
    La plecare, zic, hai sa mergem pe seara ca sa dorma bine ai mei copii pe drum (plus ca nu aveam clima functionala). Merem la benzinarie, fac plinu, ma uit un pic ciudat ca pompa diesel era mai pe verde, dar scria DIESEL deci ok. Ajung exact tocmai cand feribotu’ tocmai dadea gas la motoare si se indeparta de mal. PLM, urmatoru era in 2 ore. Zic hai sa ocolim, exista si pod dar aveam sa conduc cu vreo 100 km mai mult. Nevasta de acord, soarele apunea frumos, muzica buna, astia mici dormeau lin, viata era frumoasa.
    Dupa vreo 150 km de mers, de cate ori apasam frana, o vibratie in roata stanga fata imi dadea fiori reci pe sira spinarii. Oprim la prima benzinarie , prezoanele la roata din fata slabite. Ii transmit ceva duios si de mama, celui care mi-a verificat masina inainte de a pleca in vacanta, strang piulitele si pornim voiosi mai departe. Care au fost doar 50 km. Pentru ca motoru a decis ca nu poate sa mearga mai mult de 90km/h si aia mai chinuiti. Turam, turam si la un moment pica in nas. Deja eram tranpirat si laudam masinile franceze in gand – am mai avut un Clio care pornea si oprea dupa cum batea vantul.
    Dupa 20 telefoane am reusit sa gasim cazare la miezul noptii intr-un kkt de hotel care nu vazuse prea multe stele la viata lui. 3 copii mici, o camera de 3m pe 3m, fara nici o posibilitate de a incalzi apa pentru lapte , mizerabil, peretii facuti din hartie de auzeam tot ce se intampla pe 2 etaje, dar singurul loc unde am avut posibilitatea de a opri peste noapte.
    Dimineata am mai miscat din fire, telefoane, curat filtre, nimic. Chemat platforma, gasit service, stat toata ziua pe acolo. Au demontat juma de motor si nimic.
    In final am ajuns cu masina pe platforma acasa, dupa doua zile lungi si toride de vara, in care am cheltuit mai mult decat m-au costat toate cele 10 zile pe litoralul croat.
    Concluzia dupa ce am dus masina in service, motorina era ceva cu bio (deh, era pompa verde) si nu se pupa cu motoru de pe Espace. Sa nu mai zic ca nevaste le spusese la meseriasii croati sa schimbe motorina dar s-au jurat pe inima cu nu e de la combustibil. FLM a fost o vacanta de pomina

  24. Cand ai sfintit masina ultima data ??? Fac pariu ca n-ai iconite la oglinda, nenorocitule !!!

  25. #57

    Dumnezeu dorea sa te apere de Romania si tu nu ai inteles semnele? Acu’ ca ai timp treci pe la o biserica si ia un curs de vrajitorie…

    Acum serios: ai aflat ce are?

  26. #58

    mașina încearcă să’ți spună: SCAPĂ DE MINE!
    cred că e momentu s’o vinzi sau s’o dai la remat

  27. #59

    Hint: la frantzuji, daca vrei sa afli pompa de diesel intrebi care e pompa de esentza, frantzuzul ti-o arata, tu o ignori si te duci la cealalta. Nu te teme ca frantzuzul o sa te creada un nesimtzit coborat din copac, el te credea asa de cand a aflat ca esti roman, nu pierzi nimic.

  28. #60

    Data viitoare cand ma mai intreaba cineva de ce am luat o masina simpla de noua in loc de un bolid de lux SH in aceeasi bani, le arat acest articol.

    Bine ai venit in tara!

    • #61

      Nu. La mașinile noi, în garanție care se numesc BMW nu se strica turbina. Decât dacă ai ghinion. Și dacă ai ghinion se strica apoi și arborele cotit și apoi ai ghinion sa se stice din nou turbina și să ți se spună că reprezentanta care a schimbat-o prima data a făcut ceva greșit deci deși e in garantie nu mai e in garantie. apoi se strica din nou arborele cotit. Unde ar fi mai bine sa schimbi motorul însă ar trebui sa mai plătești 5000 de coco deși mașină e încă in garanție. Deci la mașini noi nu se poate așa ceva

    • #62

      Am zis masina simpla. Adica benzina aspirat. Adica nada turbina. Adica tehnologie din anii ’80, care a trecut prin nspe revizii, nu mai are bolile copilariei si e verificata in timp. Adica atat de bine cunoscuta, incat nu ai cum sa gresesti reparatia decat cu rea vointa. Adica daca nu ai doua maini stangi si poti urma instructiuni simple de pe youtube, ii poti face majoritatea micilor reparatii in regie proprie. Atat de simpla.

      Cand iti iei “avioane” de ultima generatie, participi vrand nevrand la testele de anduranta, dar pe banii tai. Combinat cu idiotismul din tara noastra bananiera si reprezentatele conduse de fosti interlopi, nu e de mirare ca ai sanse mari sa ti se intample ce zici tu.

    • #63

      nenea, nu “este” masini simple in ziua de azi.
      Orice masina are azi ABS, EPS, PLM, ETC. Lui Cetin s-a implat sa-i faca figuri antiskid-ul vietii. Ma fac ca nu inteleg ce e asta si zic asa orbeste ca nu e nici de la turbina nici de la aspiratie deci era “treaba simpla”.
      In paranteza fie spus, turbina e una din cele mai simple piese care exista pe masina. Iti zice din timp cu un norisor de fum alb la plecare ca o sa se imbolnaveasca de deces. Mai si fluirea la tine; trebuie doar s-o asculti. Iti progarmezi din timp s-o schimbi ( turbina sau masina). Asta daca nu e in garantie.

      Poate ca trebuia sa pecizez ca in istoria cu BMW (care n-a fost a mea) s-a petrecut (aproape) exclusiv la reprezentante cu staif (din Germania si Belgia). Punctul comun era ca de fiecare data s-a intamplat departe de “acasa”.
      Sa zicem ca turbina si arborele cotit e doar la masini sofisticate (am auzit ca sunt unele japoneze care n-au arbore cotit si nici pistoane deci la alea n-ai avea un asa ghinion).
      Dar la acelasi BMW s-antmplat sa ai ghinionul sa faci o pana. La run-flat. In Suedia. Unde a-ntarcat mutu’ renu’ ca iepe nu-s. Si apoi sa mergi sontac ( i se spune limp mode) pana la primul hotel. Unde platesti ca boieru ca n-ai facut rezervare, astepti doua zile sa vina masina da te ia pe rampa sa te duca vreo doua sute de km la service-ul care poate schimba run-flat si unde au ajuns intre timp si anvelopele (sa le schimbi in pereche) pe care le-ai comandat cat stateai la hotel. Ai zice ca run-flat e un moft ca tot prostul stie sa schimbe o roata. Doar ca masinile noi nu mai au – decat cu exceptii notabile – roata de rezerva.

      De pe iutub pot maxim sa vad cum se schimba un bec. Eventual. Ca la Passat, pentru xenon, trebuie sa dai masca jos sa scoti farul si abia apoi sa rogi pe colegul ala tanar de la service cu degete de pianist sa soata becul din far. Deci n-o sa poti faca asta singur in parcare pe Autobahn.
      Iar de pe forumuri citesti doar ca sa nu te ia mecanicul drept blonda.
      Bineinteles te poti angaja la service daca ai pasiuni cu motoare sau poti sa-i deschizi chair tu unul.

      Toate masinile care se produc azi sunt programate sa nu se strice aproape nimic 6-7 ani si sa nu reziste mai mult de 10. Indiferent de marca. Asta nu pentru ca programeaza astia defectele (ca la cartusele de imprimanta) ci pentru ca tehnologia iti permite tolerante mici deci marje de siguranta mai mici). Tehnologic orice masina s-ar putea face mai fiabila insa costul unei astfel de masini ar face ca masina in cauza sa nu fie vandabila. Nu cumpara nimeni nici o Dacia nici un Mercedes dublu la pret insa cu garantie dubla Si nici nu finanteaza nimeni asa ceva.
      Iti iei masina dupa cum arata si dupa confortul si siguranta dorita, si speri sa nu ai ghinion.
      Cand pleci la drum lung iti faci asigurare (sau nu) in functie de cat de important e sa ajungi intr-un anumit loc la un anumit moment. Si din nou, speri sa nu ai ghinion. Atat.

  29. #64

    La faza cu ” opritul motorului in mers” nu ti-a tremurat niciodata pleoapa?
    gfycat.com/ornerydisloyalamericancrocodile
    ..sau e Volvo ca dacia? no steering or brake assist?

    • #65

      ai o perioada după oprire in care sunt funcționale

    • Iar oamenii cu un pic de neuroni fac operatiunea pe drum drept, nimeni in fata sau spate, viteza mica.

  30. #67

    Da urata situatie. Mi-am adus aminte ca recent intr-un alt articol ii spuneai unui comentator ca e mai bine cu masina pe distante de astea mari decat cu avionul. Ai ramas la aceaiasi concluzie?

  31. #68

    Pentru masoni mai noi de 10ani, sunt niste carduri de service la benzinariile Mol din tara, carduri care asigura service, repatriere autovehicul+persoane, cazare,etc. Sau la Autoitalia, un contract de 49euro cu toate de mai sus incluse pe perioada de 1 an. Eu nu am plecat in străinătate fără astfel de contract. Safe and relax.

    • #69

      Auzisem eu de-o loja cu avantaje bune pentru membri, da’ nici chiar asa, carduri de benzina, cazare, service si alte alea. Chiar si-asa, șorțu’, cat o fi șorțu’?

  32. #70

    4 cauciucuri + bilete avion face mult mai putin decat ai dat pe drumul tau.

    aveai de carat televizor in romania?
    pfff…

    • #71

      Gasise la colt de strada o combina muzicala Akai cu double casette si 4 boxe in stare buna…

  33. #72

    Întrebarea e, la atâtea chestii stresante, v-ați scos ochii sau nu? Dacă nu, e bine. De obicei în momente din astea mai ai mici revelații.

  34. #76

    Oare de câte ori a auzit la acest drum “ți-am zis eu?”……..

  35. #77

    Eu cred ca esti un norocos. Ai o sotie zen de a suportat atitea. Nici nu vreau sa ma gindesc cum ar fi fost sa mi se intimple mie, ce ciorba de limbi aveam in meniu.

  36. #79

    Lumea are impresia ca anvelopele de iarna sunt de fapt anvelope de zapada. Nu. Cauciucurile de iarna sunt exact ce le spune numele, cauciucuri de iarna, adica cand e frig afara! Cum sa zici ca nu ai nevoie de cauciucuri de iarna in UK? Ok, nu e zapada ca in Ro, dar un cauciuc de iarna se comparta altfel la temperaturi scazute fata de unul de vara. Unde mai pui ca mai si ploua in fiecare zi.

    • #80

      La engleji cica Uniroyal

    • #81

      Am apasat cu incredere…
      Deci, cica la engleji Uniroyal Rainsport se vind binisor. Cre’ca nu-s de iarna, totusi…

  37. #82

    Prevad un giveaway.

  38. #84

    Daca Volvo-ul ala are DPF l-ai futut pe romaneste cu mersul tau sute de km in limp mode.

    • #85

      da, ca mie de asta imi păsa atunci, vaai,răman fără DPF, mai bine trag pe dreapta în pustietate, să nu se strice

    • #86

      @cetin actually nu in pustietate, in primul oras mai răsărit 🙂

    • #87

      da,numai ca plecasei din liverpool asa ..chirnogule! :))

    • #88

      corect.

  39. #89

    nu stiu daca retin bine, dar Volvo nu e de la samsarul bricolator din Brasov?

  40. #92

    O poveste de cosmar, care se va viraliza, io o singura intrebare am: cine naiba e Ioana Stăniloiu?!?

  41. plm, sa inteleg ca la nemtesti nu se prajesc senzori nu?

    io la tanc am patit cu un releu. Dadea ala craci, oprea motorul. Il durea in pula ca tu ai 140 la ora
    Acum am sonda lambda fututa si un senzor de abs. Costa prea mult sa le pun deci stau cu ele asa

    • #96

      asa e antiskid. patita fix in depasire, intra antiskid, viteza scade brusc la 90, pentru ca o franeaza. era sa mor si de accident, si de inima

    • #97

      plm, sa inteleg ca la nemtesti nu se prajesc senzori nu?

      nu se prăjesc senzorii dacă mașina vine cu ei prăjiți 😀

    • cat costa sa il schimbi?

  42. #99

    Ce e aia Volvo?

    • E un fel de mașina care nu s-a născut Skoda și se crede Audi și dacă te poluează te poluează cinstit nu jmenuri de deutschen untermenschen.

  43. #101

    N-a mers in uk inmatriculata pe soacra si cu imputernicire? 😀

    In Belgistan nu mai exista belji pe autostrada , eventual cativa duminica dimineata si atunci pe contrasens .Ce-ai intalnit tu erau romani, polonezi sau marocani.

  44. Ți-i clar că ne rodea un XC40 și ne căcam pe noi cum să compilăm unul.

    Mno amu…

  45. #103

    Am urmărit cu nemărginit interes tot ce s-a discutat aici despre mașini și alte aspecte ontologic-rutiere. Am atât de multe de zis, dar nu-mi prea găsesc cuvintele. Domnul de mai jos rezumă elocvent și cu mult mai mult har cam ce aș vrea să vă transmit tuturor, din suflet:
    youtu.be/87wB6wse6CA

  46. #107

    “Din când în când mai încercam faza cu opritul motorului în mers, cu același succes ca și până atunci”

    Bai fraților, ia mai spuneți ce e cu chestia asta și la ce ajuta.

    • #108

      reseteaza antiskid. primesti mesaj Antiskid temporarely off

    • #109

      Bonus: risti sa sara cureaua de distributie cu un dinte-doi peste roata dintata…

  47. #110

    Bine ca n-aveai numere de RO ca ne faceam de cacat dreacu.

  48. #111

    Dragnea e de vina

  49. #112

    Il gasim in curand pe Autovit. Nu bate, nu troncane.

  50. Daca tot povestim la gura sobei aventuri cu masini zic sa las si eu cateva: duminica dimineata la o cabana la vreo 20 km de petrosani, incarcat cu bagajele sa plecam spre cluj unde aveam treaba, imi zice un nene vedeti ca aveti pana pe spate, rezerva din ula ca nevasta a zis ca avem kit de pana ce ne trebe rezerva. Luat roata in spate si la ocazie, venit inapoi tinandu ma de coarnele unui motor carat intr o bena de camioneta si stand pe un tomberon. A doua stat 5 ore aproape de varful transfagarasanului ca s a oprit motorul, demontat juma de masina sa a plecat in final. Alta , mers la mecanic pt verificare inainte de concediu, totul e ok zice mecanicul, soata imi zice ca is obsedat ca aud eu scartaituri din senin, pe drum a inceput sa huruie de inghetam ca raman fara frane. Concediu in grecia tot asa verificat la mecanic ca parca huruie rulmentul, la el nu huruia, prin grecia dupa ce am luat o groapa facea de ma vedeam in flinstone mobil , tot drumul am tinut o numa in rugaciuni. In ochii jumatatii sunt un obsedat care s a indragostit de mecanicul auto la cat de des il vizitez. Nush , poate nu am facut eu pipi in cristelnita la botez si de aia le patesc sau ar trebui sa ma reorientez spre alte mijloace de transport.

    • #115

      :))))) e pe undeva pe site, povestirea de când am mers la Deva și am schimbat 8 seturi de bujii

    • #116

      daca aveai kit pentru anvelopa, de ce nu l-ai folosit? ai vrut sa simti cricul, cheia si prezoanele?!

  51. P.s. Am uitat-o pe aia dintr-o seara ploioasa de ianuarie cand s-a oprit motorul in drum spre cluj intr-un sat, izvorul crisului parca, noroc cu un localnic omenos care stia pe cineva care la randul lui atia pe cineva cu platforma care ne-a dus pe platforma pana in cluj la reprezentanta unde a doua zi dimineata a pornit singura, da am zis ca nah, macar sa o diagnosticheze mecanicii de la mama ei, rezultatul ….peste cateva luni admiram din mijlocul benzii pe transfagarasan fizionomia soferilor care treceau pe langa mine si se intrebau dc sta boul ala asa calm langa masina. In 5 ore un singur concitadin oprind sa ma intrebe dc chiar m-am indragostit de peisaj sau am o problema la masina.

    • #118

      :))))))))))))) trebuia sa scooti o verigheta de aur la inaintare, am auzit ca sunt multi care opresc rapid

  52. Eu nu. Am refuzat o oferta de genul asta de la un tip care numa ce gasise o verigheta din haur langa masina mea si se oferea sa mi-o dea mie. Am spus pas si ma amuzam de mirarea tipului cum de nu vreau un asemenea chilipir. Revenind la problemele cu masina , cand citesc ce au mai patit altii parca prind curaj doar ca inca nu am gasit solutia la certurile cu sotia pe tema reparat masina.