Anul trecut, un prieten avea asigurare la Astra. Soarta l-a lovit crunt când Astra a dat faliment iar el a făcut ceva accident cu un băiat care avea asigurare acolo. Nici azi nu și-a recuperat banii de la fondul de garantare, nu a preluat nimeni nimic, i se plimbă hârtii aiurea prin București, fără finalitate.

Ieri, după ce a primit mesajul ăsta, i-a intrat unul în spate la un semafor. Cu asigurare de Carpatica. I-am recomandat ca pentru la anul, să se uite în documentele de la ASF și să vadă ce firme sunt sub supraveghere, ca să aleagă tot una falimentară…

carpatica-faliment

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

39 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ia intreaba-l cam care-ar fi primele 43 de numere din 49 pe care le-ar pune el pe un bilet combinat la Loto.
    ps: Nu uita saptamana viitoare sa ne spui cum e pe Copacabana.

    • #2

      Nea_zapada, s-a luat azi premiul ala mare la 6/49, tre’ sa mai astepte vreo 4-5 luni

  2. ASF, care a stat pe cur de 3 ani si s-a facut ca nu vede mizeriile din piata asigurarilor, acum imparte dreptatea.
    Well, gurile rele spun ca se pregateste piata pentru intrarea unor mari asiguratori in romania….sa vedem daca este asa..

    • #4

      cum adica ASF “a stat pe cur” ????? sugerezi ca domnul misu negritoiu nu isi face treaba ?

    • nu, chiar si-a facut treaba! A lasat asiguratorii sa-si faca de cap, apoi le-a dat-o la gioale si voila!
      Piata este libera acum sa intre “o mare companie serioasa de asigurari”.
      Desigur, pe preturi europene ce naiba..

  3. #6

    cum mă
    “Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara a decis falimentarea asiguratorului Carpatica Asig.”

    întreb și eu de când ASF decide pe cine să falimenteze ? :))

    • #7

      well, chestie de formulare. ei retrag autorizati de functionare

    • ..si propun catre judecatorie falimentul in urma unor controale si rapoarte.

  4. #9

    Mda. Sigur. Dacă te știi ghinionist, există CASCO. Nu ai bani? Taci si suferă. Era evident de acum mulți ani că dacă ți-o trage un EuroIns sau Carpatica rămâi cu buza umflată. Da’, lasă, nu mi se întâmplă mie, că merg încet și cu grijă….

    • #10

      de ce, casco la carpatica suna mai bine?

    • #11

      După capetele unora, CASCO se încheie între șofer și dumnezeu.

    • #12

      Având în vedere că la CASCO tu ești beneficiarul direct, trebuie să fii ușor idiot să îți faci faci asigurare la o companie gen Carpatica.
      @Sandu: Despre Dumnezeu, mai râdem la prima furtună serioasă.

    • #13

      dude, tu ai asa, o usoara impresie, ca toata lumea e pe internet si stie chestii. newsflash. NU e asa. sunt milioane de romani care habar nu au de ASF, ce firme de asigurari exista sau care ce probleme are. romanul de rand stie ca firma exista si e autorizata de statul roman sa ofere asigurari. e tot ce il intereseaza. si ce e mai important, e tot ce ar trebui sa il intereseze.

    • #14

      Si mai e una Arhi, la fel de dureroasa: dupa niste ani de condus fara incidente, cu un RCA onorabil, cu o clasa onorabila de BM, ce pateste Vasile cand isi ia masina noua, ce premiu primeste?! Exact, isi face RCA la Carpatica 😉

    • #15

      da, cacatul asta e gandit ca de idioti. iau masina noua, nu mai sunt acelasi sofer fmm

    • #16

      Macar daca ar fi fost aplicata daca schimbai clasa: ai condus smart si dupa 15 ani vrei navara, plateste tata maimult ca nu esti ibisnuit cu dimensiunile. Intelegeam asta, dar fix la aceeasi masina?!

    • #17

      Cetin, ai dreptate, putini stiu la noi cum merge treaba cu asigurarile. Din experienta iti zic ca oameni care lucreaza in domeniul financiar, oameni care au acces la informatii au venit si au cerut sus si tare oferte casco la Carpatica sau Euroins, si mai mult de atat au acceptat ofertele pentru diferente derizorii (20-50 EUR pe an) la aceste societati fata de altele cu o solvabilitate mult mai buna. Ca si intermediar te doare efectiv cand un astfel de client considera ca stie el mai bine si are “relatii” “acolo” si asta e cel mai bine pentru el. Ca si intermediar in astfel de situatii, cu clienti hotarati e foarte greu sa oferi consultanta de specialitate.
      Nu are rost sa mentionez ca la prima dauna le-au retinut ratele ulterioare din despagubire (practica frecventa si conform conditiilor de asigurare, dar nu intotdeauna practicata de asiguratori seriosi) si au avut de asteptat pana la primirea acceptului de plata, timp in care eu ca si intermediar eram interogat si apostrofat legat de aceste intarzieri, in ciuda recomandarilor initiale.
      Multi merg pe principiul: sunt autorizati deci sunt ok dar nu au suficiente informatii incat sa faca o alegere coerenta. Trist e ca nici nu asculta de sfaturile primite si de pierdut are si intermediarul (ca vezi doamne e vina lui si nu mai fac polite prin el) si dobitocul care a economisit 20 EUR pe an pentru casco.

      Gata, m-am racorit, “succesuri”!

  5. #18

    așa zboară păsărica, cu formulare … formulare da să știm și noi unde să cumpărăm sau să nu cumpărăm acțiuni

  6. #19

    totusi povestea cu carpatica (si euroins) e de mai multi ani si in continuare romanii fac asigurari acolo doar pentru ca e ieftin, desi stiu clar ca aia nu despagubesc
    apoi tot ei dau din gura cand ii loveste un “frate” de asigurari si raman cu masina nereparata
    clasic romanesc…ipocrizie maxima
    eu mi-am facut casco (nu la “falimentari”) tocmai pentru a ma feri de cei cu carpatica si euroins
    din fericire, pana acum nu m-a lovit decat o tanti care avea rca la asirom, a mers struna cu reparatia

  7. poate prietenul a zis ceva, poate a înjurat… prea se lipesc toţi de el 🙂

  8. Si eu am un prieten care a primit mesajul asta ieri. Si-a zis sa fie baiat fin si sa nu faca asigurarea la euroins. La 2 saptamani a primit mesajul asta.

  9. #22

    Aveam asigurare la casa la Astra. Am renuntat si am la alta societate polita.
    Si informatii erau ca merge treaba prost…….mai peste tot
    Consider ca sunt bunurile mele si eu trebuie sa am grija de ele……
    Dar lasa ca merge si asa……bine rau

  10. #23

    Ba si cand ma gandesc ca nevasta-mea tot zicea ca nu mai are rost sa ne facem casco la masina ca noi niciodata nu ii facem nimic si mai sta si bine parcata (sanse spre zero de accident). Pastrez articolul pentru viitoarea discutie.

  11. #24

    Mda, ce fraier ca a mers la o companie AUTORIZATA de ASF sa isi faca asigurarea.

    Intre timp Negritoiu si CA ( sau Co. : Adamescu, Carabulea) incaseaza si rad de fraieri.

    Noi la randul nostru facem misto tot de fraierii platitori sau buni de plata. Normalitatea nu ar fi ca regulatorul sa se asigure ca nu sunt distorisuni in piata, nu sa fie mana in mana si rada de noi.

    De curiozitate, cate procese sunt pe rol impotriva ASF pentru management defectuos a pietei de asigurari?

    Spre exemplu, in domeniul meu, statul este bun de plata pentru aprox. 250 mil lei castigate in instanta de beneficiari pe fondul managementului defectuos al programelor de finantare si a abuzurilor institutiilor de verificare.

  12. #25

    Ai ghinion sau te naşti cu ghinion?

  13. #26

    Intamplare reala de acum doua zile.
    O colega circula regulamentar si un nene a iesit din parcare fara sa se asigure. A lovit aripa dreapta si dupa toata tarasenia, ASIGURATORUL ALLIANZ TIRIAC constata: dauna totala!!!
    Eu raman interzis. Cum adica?
    Igzplicatie:
    aripa
    semiaripa
    usa
    capota
    scaunul cu airbag (pt ca s-a activat airbagul din scaun)
    si alte chestiuni, fara a mai socoti “maruntisul”
    totalizeaza ca valoare o suma peste valoarea de catalog a masinii. AAAAAAA!
    Zic, in sinea mea, ok, ii da banii si isi repara masina….Righhhht!
    Nu tata, iti da 75% din valoare de catalog…din catalogul lor, adica undeva la vreo 800 de euro???
    In conditiile in care NUMAI scaunul cu airbag lateral e peste 1000 de euro!

    Si singura solutie e sa se indrepte printr-un proces de dauna catre cel care a fost vinovat!
    Asa ca…gargara cu Allianz e asigurator si ca nu ai probleme in caz ca, Doamne-fereste, faci un accident e o gargara pentru prostime!

    Oricum ai fi asigurat, tot o musti elegant!

    • #27

      Mesajul tau fara detalii concrete este fix 0. Despre ce masina vorbim? An de fabricatie si nivel dotari.

      Si vezi ca ai ratat un mic amanunt: ti se da si epava cu care iti mai recuperezi din paguba. Avand in vedere ca vorbim de o masina aproape intreaga, atunci da… Isi recupereaza si mai mult din epava.

      Totodata: din cate stiu eu, daca iti da “dauna totala”, masina trebuie radiata. Posibil sa ma insel.

    • #28

      in caz de dauna totala…masina nu trebuie radiata…patit acum 2 ani povestea asta

      apoi…asta cu marca masinii, anul de fabricatie…dotarile…sunt fix povesti de asigurator si atat… crezi ca un airbag isi pierde cu timpul din capacitatile de salvare?

      plm…stiu ca nu mai am o masina noua…dar “harbul” asta al meu imi ofera niste conditii pe care le-am acceptat…eu nu iti cer sa-mi faci o masina noua, vreau doar sa-mi faci masina de care ma foloseam fix in aceleasi conditii in care era

    • #29

      @Attilla:
      1. Bun, m-am inselat eu.
      2. Nu sunt povesti. Unele marci de masini au preturi mai mari decat altele. Atat la masina cat si la piese de schimb. Anul fabricatiei iar este important. Stii, facelift-uri si alte balarii. Da tati, nu airbag poate sa-si piarda cu timpul din capacitatile de salvare. Cam ca orice din lumea asta. Si totusi tu ratezi esentialul.
      3. Accepti piese SH sau provenite din dezmembrari? Dar as dori un raspuns cat se poate de sincer.

    • #30

      “piese SH sau din dezmembrari” – :))))))) tu crezi ca la asigurare te duci la service-ul marcii sau te trimit ei la un service agreat?! (scoatem din discutie masina in garantie) din start ai piese after market. Si daca nu ar fi vorba de aibag-uri (sa zicem ca asta e caz special, sa nu cumva sa-si asume ei cine stie ce raspundere) si paguba depaseste cat e in catalog….tot o iei in mana

    • #31

      Iar la punctul 2 m-ai pierdut; am fost convins ca-mi iau dacie doar din mandrie nationala si ca daca nu eram asa imi luam un ferari (ferari betonisto)

    • #32

      Dude, bati campii. Las-o balta.

    • #33

      Ok sa o luam de la inceput:
      1) Este esential ce masina este, ce vechime are si ce stare de intretinere generala are (kilometri la bord, aspect vizual). Nimeni in lumea asta, in baza unei polite de asigurare de orice fel (casco, RCA) nu o sa-ti dea mai multi bani decat VALOAREA DE PIATA (da, la casco conteaza suma asigurata prin contract, dar la daune totale se recalculeaza si aia). Daca ai o masina cu o valoare de piata de 800 EUR atunci maxim 800 EUR o sa iti iei la o dauna totala (casco sau RCA). Nu conteaza ca i-au sarit toate airbagurile sau nu sau ca e 1000 EUR airbagul. Airbagul ala a sarit sa-ti salveze tie viata!!
      2) Da, masinile mai vechi au airbaguri pe capse care se dezamorseaza in timp datorita umiditatii sau diverselor reactii chimice. La o masina care la 800 EUR e dauna totala, care are airbaguri, clar nu cred ca vorbim de ceva mai nou de 2002 (caz fericit).
      3) La asigurari te duci in baza politei pe care o ai. Poti avea specificata posibilitatea reparatiei la reprezentante (casco), deci implicit piese noi originale, si platesti pentru asta, sau la “Gigel Service SRL-D”, unde daca ai noroc sa fie autorizat RAR esti bine.
      Parerea mea este ca in speta ta e vorba de o masina veche (~10 ani+), o masina ieftina ca si valoare de catalog, noua, neasigurata casco, masina care in mod normal nu se mai asigura casco datorita vechimii si tu speri ca pe o polita RCA (la un asigurator DECENT, adica Allianz, pe RCA) sa o faci ca noua si acest lucru nu se intampla nicaieri in lume.
      Sa nu ma intelegeti gresit, nu iau partea “dusmanilor din asigurari” care nu platesc nimic, mama lor, dar la noi educatia in materie de asigurari are lacune grave, foarte putini inteleg cum functioneaza aceste principii (Exemplu scurt legat de subiectul comentariului, valabil oriunde, ti-ai luat masina veche si ieftina ca si valoare de nou, nu te astepta sa mai ramai cu ceva functional daca te loveste mai grav unu’ asigurat RCA la cine vrei tu, pentru ca nu ai ce!)

    • #34

      Daca masina era un Golf 3, probabil ca pe la atat s-ar ridica o dauna totala. Dar tare cred eu ca VW Golf 3 n-avea airbaguri in scaune.

      Cataloagele dupa care se iau asiguratorii sunt disponibile si pe net. Nu mai tin minte acum, am gasit cand m-a interesat, acum 2 ani, si dupa aia mi-am sters din memorie toate chestiile legate de neplacutul eveniment.

      Cine rade cu “crezi ca la asigurator mergi cu piese originale”, rade ca proasta-n targ. Eu aveam Renault; dupa ce am fost pocnit, pus masina pe platforma si direct in curtea dealerului Dacia-Renault m-am oprit. Firma de asigurari NU iti poate impune sa mergi la un service anume. A, adica iti poate impune, daca te vede asa mai slab de inger si nestiutor.

      Si da, 75% din valoarea de catalog, minus gradul de uzura (pe care, fara exceptie, toti evaluatorii il vor da ca “maxim”, chiar daca masina e intr-o stare perfecta), asta e suma de incasat la dauna totala. Si iti pun si epava in brate. Cat despre cei care spun, zemuind de intelepciune “da ba, dar iti ramane epava si mai recuperezi si de la ea” inseamna ca n-au trecut niciodata printr-un astfel de eveniment.

      “Dauna totala” nu inseamna ca masina nu mai poate fi reparata. Inseamna doar ca reparatiile costa mai mult decat… nu mai stiu, ceva procent din valoarea actuala a masinii, calculata dupa formula din paragraful anterior. Eu cand i-am prezentat agentului carpatin un deviz de reparatii de peste 5.000 de euro, a trebuit sa se aseze molcom pe un scaun inainte sa poata deschide gura…

      DAR devizul era facut, bineinteles, cu piese originale. Eu le-am demonstrat carpatinilor ca masina, cel putin in perioada in care a fost posedata de mine, a avut parte doar de piese de la mama lor, si n-au avut ce carai. Dupa exact o luna de la accident, Carpatica Asig mi-a virat 75%, adica dauna totala. M-a ajutat enorm faptul ca aveam camera de masina! De obicei, asiguratorii incep sa taraganeze lucrurile, iti baga sub ochi un articol de lege in care spune ca ei au dreptul sa-si ia 3 luni in care sa “cerceteze” evenimentul. La mine n-a fost cazul, le-am dus direct dvd-ul cu filmarea in format HD 🙂

      Ce n-o sa fac vreodata, decat POATE daca vinovatul imi este prieten/ruda/cunostinta apropiata, este “amiabila”. Bucuria asiguratorilor cand vad ca vine unul care n-a declarat accidentul la politie, preferand intelegerea amiabila. Atunci chiar au motive sa te tina pe dreapta 3 luni, cat cerceteaza ei evenimentele. Pe cand daca te duci cu proces verbal sau cu anexa 2 (in cazul in care din accident rezulta si dosare penale), i-ai luat maul. A-ti spune ca se apuca ei sa cerceteze ar insemna ca nu iau in seama documentul oficial emis de Rutiera, in care este stabilit clar gradul de vinovatie al fiecaruia.

    • #35

      @m0fo Nu e obligatorie radierea. Ar fi bine sa fie asa. Ai avea garantia ca ala de-ti cumpara epava nu o repara si apoi o vinde altuia de buna… Asta in cazul in care esti cu oaresce bun simt si te gandesti si la altii, nu doar la tine.

  14. E urat, oamenii cumpăra la carpatica ca e ieftin și ii doare în cur în cine da, nu alerga ei sa repare mașină victimei.

    Eu nu înțeleg cum o companie cu atâtea probleme este lăsată sa opereze rca-uri atât de ieftine, știind ca acel preț i-a dus în groapa.

    • #37

      nu acel pret te duce in groapa… 🙂 tu ca societate de asigurari cauti sa dai preturi “pomana” sa atragi prostimea .. doar ca uneori(de cele mai multe ori in cadrul acestor fantome) asigura mai mult decat isi pot permite si dupa nu au de unde da afara.. ptr ca baietii destepti fac bani de pe urma lor 🙂

  15. #38

    Bai unii chiar sunteti amuzanti…faza cu masina noua o gandesti si tu? pe RCA ce este asigurat amice ? Masina X daca tu iti mai iei o alta masina Y cea cu X va ramane pe un istoric iar pe cea noua pornesti cu altul nou !! dar normal ca noi ca si natie vrem doar pomana..pentru tine e o chestie ilogica.. iar alt inteligent tovarasu cu dauna totala.. pai daca masina ta in piata sta in 1000 de euro si ei iti dau 800 cum poti spune tu ca airbagul si nu mai stiu ce rahat ai bagat acolo costa peste 1000 ambele?? daca e asa de ce nu iti vinzi cazanu pe piese si iesi mai castigat + ca la casco uneori mai ramai si cu epava pe care o poti vinde si iti mai scoti parleala …cat despre faza cu asiguratorii : cand vreti pomeni de RCA-uri pe 250 – 300 mergeti la societati fantoma gen astra / carpatica / euroins.. unde va bucurati de 250 de lei RCA-ul si faceti 10 drumuri pana la daune sa faceti “constatarea” (poate exagerez cu 10 drumuri dar 4 tot faceti pana acolo 4X50 (motorina / benzina = 200de lei cheltuiti de pomana) pe cand la o societate gen Allianz / Generali faci un drum si aia a fost (te costa putin mai mult dar esti mai comod si nu iti bati capu nu stai ca un lake pe la ei prin sediu sa astepti cu bonu de ordine ca pe vremea lu raposatu.)

    • #39

      Ai un stil de scris de parca ma zgarie cu furculita in ochi…

      Trecand peste, asiguratorul nu se uita NICIODATA la preturile cu care se vand masinile in piata, asa ca nu stiu de unde ai scos-o pe asta: “pai daca masina ta in piata sta in 1000 de euro si ei iti dau 800”. Asiguratorii au cataloage cu preturi de referinta, precum si formule din care rezulta valoarea actuala a masinii.