Ryanair a făcut ieri unul din stunturile lor de guerilla marketing și au crezut că și-o bat de Tarom, ahaha, ce tari suntem noi, să vezi ce-o să râdă lumea și ce bine o să ne fie.
Doar că lumea nu a râs, iar pe wallul de la Ryanair este râsul curcilor, toți românii și-o bat de biletele lor ieftine care, adunate cu 100 euro bagaj de cală, 4 euro sticla de 50 ml de apă, 100 de euro loc în plus la picioare și încă 100 de euro un pic de aer refolosit doar o dată, eventual 10 euro un pișu și 20 euro o căcare, fac cât 10 bilete Tarom. Serios, luați-vă câteva minute din viață să citiți, e un adevărat desfăț culinar.
După care, tipul sau tipa genială de la Tarom, căruia aș vrea să îi strâng mâna și să îi zic că e dumnezeul a tot ce înseamnă social media, a dat un răspuns simplu.
Și aici s-a cam încheiat totul. Azi, Ryanair a pierdut pe toate planurile doar pentru că a deschis gura aiurea.
Și, corectați-mă dacă greșesc, dar publicitatea comparativă e interzisă în UE.
Și, dacă aveți povești interesante cu Ryanair, sunteți liberi să le postați. Așa, for the fun of it.
PS: Ca idee, Ryanair nu mai vrea să fie tăguit pe facebook, de când au făcut duda și se scot manual din toate postările. Clasicum americanum. Lasă, tăcem și trece
PS: Încă o opinie pe subiect
NOU
Comentariu*
NOU
P E N I B I L. Am zburat o singura data cu avionul. Din pacate, nu pot compara, nu sunt in masura. In luna septembrie, am luat bilet la Tarom. Si ma bucur ca marketingul de tip manelist nu ma face sa regret.
NOU
Eu sunt un fan declarat al Ryanair de multi ani. Pentru biletele Dublin-Bucuresti pe care dau de obicei 24-35 de euro, ca le iau din timp. Dublin-Tenerife sunt un pic mai scumpe, pe la 50 eur.
Sticla de apa in avion e 3 eur de 0,5 l, la fel ca si cafeaua. Pentru cine e mult 3 eur pe o apa poate sa isi ia din aeroport cu 2, nu ii zice nimeni nimic. Bagaj de cala nu imi cumpar decat atunci cand vreau sa car alcool si este pe la 1 eur/kg. Altfel sunt multumit cu cele 2 bagaje de mana gratuite in care car impreuna douaj’ de kile mai tot timpul.
Aia de la Tarom sunt niste tristi cu aere de companie premium. Insa doar preturile sunt premium la ei.
Eu unul le sunt recunoscator celor de la Ryanair ca pot sa merg in Romanica si la plaja in Canare fix cand vrea pula mea zburatoare. Si de 10 ori pe an daca se intampla sa am un an cu mai mult timp liber. Daca n-ar fi existat Ryanair si ar fi existat doar Tarom as fi avut o singura vacanta pe an, ca lefegiii.
Haters gonna hate iar Ryanair ruleaza fin…
NOU
wtf??? ba esti bine??? acet comentariu are sens si chiar este decent.Sigur esti bok sau ti-a hackuit cineva contul?
NOU
Bo$…
Vezi ca atunci cand iti iei din timp biletele ca sa fie eftine se cheama ca iti faci programul dupa linia aeriana, asa ca mergi unde vrei tu cand vor ei ;).
Asa, ca lefegii 😉
In rest, numai de bine despre Ryan… Cele mai nasoale scaune(m-am ales cu spatele blocat dupa un zbor cu ei), cei mai retarzi oameni la imbarcare(eu aveam -4 kg la bagajul de cala fata de limita iar colegul de munca si zbor avea +2 kg si a trebuit sa rearanjam in aeroport cand in alte dati cu alte companii au cantarit la comun) dar piloti aparent competenti si stewardezi si stewardese caterinca.
Nu as zbura cu Ryan decat daca nu as avea alternativa!
NOU
Ryanair fan moi aussi, if you’ll pardon my French 🙂 În categoria din care face parte, Ryanair e perfect în regulă. Cetin rîgîie aiurea de data asta. Dar mă rog, e păginuța lui, poate s-o polueze cu ce vrea el.
NOU
De fapt e usor ilegal ce au facut aia de la Ryanair. Doar pentru ca va sunt simpatici , nu inseamna ca au voie sa isi faca reclama cum vor ei.
In rest, de companii moarte, numai de bine 😉
NOU
Iulia, permite-mi sa ma leg de “companii moarte”. Cum asa?
NOU
Pentru ca s-au legat de AirBerlin si Lufthansa si aia le-au intentat proces. Daca procesul va fi decis in favoarea LH , vor fi nevoiti sa intre in faliment sa isi plateasca daunele.
O companie care oricum a trecut de 2 ori pe langa faliment la milimetru si se lupta sa supravietuiasca, care isi bate “gura” mult prea des. Le mai dau maxim 3 ani.
NOU
@stefanSC
bo$, cand imi iau bilete din vreme se numeste “money management”. Iar la aia care isi iau bilet de pe o zi pe alta mai scump cu 400% decat ar fi trebuit se numeste “taxa pe prostie”.
Nu “taxa pe bogatie”, ca daca erau bogati n-ar fi zburat cu Ryanair 😀
NOU
da, tim2, ca lumea merge doar in vacanta cu avionul si in calatorii pregatite cu 3 luni mai devreme
NOU
boss la cate inmormantari ai fost cu avionul, de ai fost nevoit sa iti iei bilete cu o zi inainte?
Majoritatea oamenilor isi pot lua biletele cu cel putin 2-3 luni inainte. Sigur, vorbim de vacante, ca in caz de calatorie de business neprevazuta presupun ca nu conteaza 50-100 euroi in plus.
NOU
Pana una alta, airberlin s-a retras de pe Bucuresti. Singurii cu care putem zbura direct Berlin Bucuresti sunt Ryanair. E un fel de dragoste cu de-a sila
NOU
Pasarica, e ok sa faci pe desteapta atat timp cat si esti. Dar cand iti iei informatii din tabloide sau presa in general nu esti decat gaina. Vezi raportarile Ryan si LH pe 2016 si sa vezi ca Ryan are EPS mai mare si crestere de 10% la redevente pe cand LH se duce in -2%. Dar vai s-au luat de nemtii tai care o sa le suga tubu.
NOU
Georgica, cu suptul tubului nu stiu, ca acolo tu esti expertul.
Dar iti spun eu sigur ca nu-mi ia informatiile din tabloide, si ca LH a fost in pierdere anul trecut pentru ca a facut investitii majore, nu s-a ocupat de samsareala cu avioane de categoria C si marketing de prost gust, ca Ryanair. Dar e bine ca ai copiat tu ceva statistica de pe o pagina web, asta inseamna ca stii precis cum functioneaza o companie de genul. Serverele de la NASA ce mai fac?
NOU
Bucuresti – Dublin, ne suim, porneste displayul cu GPS-ul, destinatia Londra. Lumea perplexa. Explicatia e ca n-au Dublin in sistem si pun Londra, ca e cam tot aia. Profesionisti 100%.
NOU
Display? Sigur vorbesti de Ryanair?
NOU
Nu, credeam ca e evident ca zic de Tarom 🙂
NOU
Tipul sau tipa de pe facebook de la Tarom a sters mai multe comentarii in care i se atragea atentia ca in acelasi interviu la care a dat share, tipul de la Ryanair explica si motivul pentru care Tarom a ajuns atat de rau: politizarea companiei.
www.facebook.com/catalin.drula/posts/1671664492874517?pnref=story
Acum, eu nu sunt expert in social media, dar dupa mine cine sterge mesajele negative la modul sistematic cum o fac ei ar cam trebui dat afara. Diferenta e ca la Ryanair account managerul stie ca nu e etic sa le stearga.
Iar publicitatea comparativa in UE nu e interzisa. E o chestie care tine de legislatia fiecarei tari (ex: In UK e permisa, in Franta nu).
NOU
Eu o singura data am zburat bine cu ryanair din birmingham in dublin, a fost 10 euro biletul dus-intors asa ca nu prea mi-a pasat.
Eu sunt multumit de wizz, se muleaza mai bine cu programul meu. As incerca si altceva doar ca nu ma tenteaza sa fac escale, prefer sa ajung vineri in bucuresti si seara sa pot fi in stare sa mai fac ceva.
Ma deranjeaza in schimb ca uneori biletul sare de 300. Cum pe mine mai bine ma bati decat sa ma pui sa planific o chestie cu doua luni inainte. Mi se intampla mai mereu.
Tarom nu imi apare niciodata in cautari asa a habar n-am ce e cu ei.
NOU
Dacă publicitatea comparativă e interzisă în UE atunci de ce se mănâncă de cur Mercedes cu BMW sau Audi cu Mercedes sau viceversa, e plin youtubul de astfel de reclame oficiale.
NOU
Aia nu se mananca de cur cum zici tu si glumele lor nu par facute de unu din piata rahova.
NOU
Care e raspunsul tipei geniale de la Tarom?
NOU
Exact asta caut si eu!
NOU
Idem, unde-i/care-i răspunsul genial?
NOU
Low cost o sa ramana low cost. platesc putin airport fees, deci si servicii la sol de cacat.
Low cost inseamna si avioane care nu prea stau la sol, se baga la greu A si B checks, se pleaca cu probleme nerezolvate ( tinyurl.com/kh2zxc5 ), checkurile C si D mai greu, pentru ca presupun costuri foarte mari.
Se lucreaza cu piloti incepatori sau la sfarsit de cariera, pentru ca… costuri. RyanAir este fix ca orice alta companie low cost, putin dai, putin primesti. Daca tot pic cu tubu de metal, macar sa pic cu unii mai seriosi.
NOU
Pentru ca, se stie, statistic vorbind, companiile low-cost pica intr-o veselie, nu?
NOU
Intr-adevar, companiile low cost merg mai pe burta. Dar pana la un punct. Cred ca exagerezi cand vine vorba de cazut cu tubul de metal. Desi am inteles cum ca verificarea avioanelor low cost intre zboruri nu este asa de amanuntita ca la companiile de linie (se taxeaza in functie de timp petrecut in “hambar” sau ceva), statistica ne arata ca e ok, inca.
Cel mai mult se observa diferenta atunci cand apar evenimente neprevazute prin aeroporturi. Low costurile sunt la coada aterizarii/decolarii, clientii lor stau prin aeroport cu orele, chestii d-astea. Dar nah, iti asumi. Ai dat bani mai putini, te astepti la mai putin.
NOU
mix, aici te inseli.
Nu dai bani mai putini decat daca rezervi din mega-ultra-extra timp. Daca adaugi bagaj de cala si taxe si alte chestii care la zborurile de linie sunt incluse in pret, tot acolo ajungi. Sa stii ca poti zbura si la Lufthansa cu 46 de euro de la Sibiu la Munchen, daca n-ai bagaj de cala. Si daca rezervi din timp la Lufthansa ( ca la low cost) zbori cu 89 de euro dus intors CU bagaj de cala si toate taxele incluse. Fara escala. In schimb zborul Wizzair Sibiu-Munchen West e 85 de euro. Si Munchen West e de fapt la 180 de km de Munchen, asa ca mai dai vreo 50 de euro si pe tren.
NOU
Cateva mentiuni. München-Vest e de fapt Memmingen. Cand ma costa 40-50€ dus-intors pana la aeroport, nu cred ca e potrivita denumirea München-Orice.
Zborul ala de 43€ München-Sibiu il gasesti doar cu 2+ luni inainte, iar sa gasesti 86€ dus-intors cred ca e ceva vecin cu un castig la lotto. Pentru multe perioade, nu gasesti segment sub 80-90€, probabil pentru ca au oricum cerere. In orice caz, zona 125€ +/- e perfect plauzibila pentru zbor dus-intors fara bagaj de mana (adica un troler mic si o geanta/un ghiozdan). Vrei bagaj de cala, adaugi 20€/segment, ceea ce mi se pare decent.
Low-Cost deservesc (in general) aeroporturile secundare. De aici si München-nustiuce, Milano-nustiucum etc. Alte taxe, atle costuri, alta prioritate. Nu se pot face comparatii aici.
NOU
Memmingen ( locul de unde vine si berea Nenea Iancu) este la 100 de km de München, la 180 km e Waldkraiburg …
Drumul pana la aeroport de la gara din München e 15e cu Airport Express, nu stiu de unde va ies 50 de euro.
NOU
Da, din Waldkraiburg sunt 180 de km, m-am exprimat gresit.
Iar Airport Express e tigania aia care vine din Zurich cu 2 ore intarziere. ca si Flixbus-ul, ideal doar dac a ai o zi intreaga de pierdut pe drum. Si ne intoarcem la ideea de low-cost, unde , desi poti sa ai transport cu 15e , daca vrei sa ajungi la timp si sa nu astepti 3 ore in Munchen ZOB, dai 50 .
QED
NOU
Si mie imi place Ryanair.Ieftini si rapizi.Cat sa mananci in doua ore sau in trei cat face in medie un zbor.
NOU
noile avioane cumparate de catre tarom se numesc “sarmisegetusa” si “marea unire” cat de comunist sa fii ca sa le pui aceste nume?
Daca tarom deschidea un restaurant se numea “select” iar daca deschidea hotel la mare se numea “delfinul”, ei…asa de comunisti sunt cei de la tarom.
Tarom si TVR aceeasi mizerie.
#amzis!
NOU
ce e comunist in sarmisegetuza si in marea unire?
Adica daca erau in engleza si erau date de americani erau bune.
NOU
Da, uneori romanii sunt mai catolici decat papa :)) vad! Mega lul!
NOU
Daca PRista de la Tarom avea coaie, le boteza Ionel si Marioara
NOU
@Psionics Hotelul de la mare, Tomis sau Calatis.
@4Gupi Mai bine Tanța și Costel.
NOU
Io am zburat cu ambele companii. Cu Taromul inca de pe vremea cind se fuma in IL 18 si primeai bere Azuga si apa Borsec in sticle de sticla si pe eticheta scria TAROM, iar cu Ryan cu ani inainte de a veni in Romania. Ryanair ofera un serviciu “great value for money”.
La Tarom nu le pot ierta ca si-au cedat dreptul de aterizare pe JFK si astfel s-au du pe pula zborurile directe TM-NY…
NOU
Salut,
Tocmai ce m-am intors zilele trecute cu RyanAir de la Madrid.La inceput toate bune: ne-au imbarcat cu o jumatate de ora mai devreme decat era programata imbarcarea..Noi, fericiti, ca ajungem mai repede acasa..daaar ce sa vezi? zborul era programat la 16:10. Se face 16:20, avionul inca pe pista..se face 16:50,avionul de neclintit..caldura si aerul greu respirabil isi fac simtita prezenta..Se face ora 17:00 si primim info ca avionul nu are culoar de zobr si ca vom mai astepta.Ne ducem frumos la echipaj sa cerem apa pentru noi dar si pentru cei de langa noi ( copii care strigau ca le e sete).Suntem informati ca nu poate fi deschis barul pentru ca avionul e in procedura de plecare..(de o ora!!!) Noi cerem apa de la robinet nu apa cu 3 Eur/ 500 ml. Stewarzii se fac ca ploua…In fine 17:30, pleaca avionul.Dupa decolare, echipajul incepe sa imparta apa..evident pentru modica suma de 3 EUR. Cand au ajuns in dreptul nostru, le-am zis ca nu e normal comportamentul lor.Au inceput sa ne ia de sus si ca ar trebui sa le multumim pentru ca ne dau apa! WTF??? P.S. Echipajul era spaniol…si probabil crede ca noi suntem o tara de mana a treia de capsunari care stim ce inseamna sa stai pe camp fara apa si sa culegi capsune toata ziua! Nu mai zic ca avionul ala era infect si mai nou nu mai exista nici macar acea punguta langa scaun in care poti sa versi daca ti se face rau! Vom evita RyanAir de acum incolo.By the way, inainte de Madrid, am venit de la Cancun tot cu un Low Cost TransAtlantic dar echipajul acela dupa 10 ore de zbor, a fost “JOS PALARIA” (EVELOP este compania)
NOU
Pai, si ce fel de tara suntem?!
NOU
Data viitoare știi sa îți cumperi apa din aeroport.
NOU
Daca tot continuam sa ne dam peste bot spunandu-ne ca suntem o tara de mana a treia, pai atunci sa nu ne mai plangem ca altii ne considera asa!Trebuie sa ne schimbam un pic mentalitatea…
NOU
@Costin, in conditiile in care avionul pleca la ora stabilita si aerul conditionat era functional, atunci nu vad de ce mi-as fi facut plinul cu apa din aeroport.Dar da, cand mai zbor cu Ryanair, voi avea apa cumparata in prealabil
NOU
Pentru ca te vaiti ca e scumpa apa in avion.
NOU
nu m-am vaitat ca e scumpa apa in avion ci de faptul ca nu ofera apa (cu sau fara bani) oamenilor pana nu este in aer avionul!
NOU
Ryanair au fix un căcălău de avioane mai bune decât Tarom (căcălăul este o unitate de măsură tradițională românească). Șmecheria este că Tarom au închiriat avionul ăla în configurația de low cost, adică modelul cu cele mai multe scaune și cel mai puțin loc de picioare, adică da, fix modelul Ryanair. Ăsta este contextul postării: dacă tot călătoriți în condiții de low cost, de ce nu luați un low cost?
Românii par mândri că Taromul este condus politic spre faliment, merge în pierdere de ani de zile pe banii lor, dar totuși reușește să închirieze un avion; mă mir că n-au proclamat evenimentul ăsta sărbătoare națională. Voi vă dați seama ce circ a fost acolo? Prim-ministrul, alai de miniștri, Dragnea, avioane F-16, super paradă, ce mai, că a reușit Tarom să închirieze un avion. Știți că de fapt au închiriat două, refuzate de turci. Iar prețul e confidențial. Așa că hai să râdem de Ryanair.
NOU
Cel mai pertinent comentariu de pana acum.
NOU
Auzisem ca 350k pe luna
NOU
Man, nu e chiar asa… e leasing ca doar nu o sa puna 700 de meleoane pe masa in 1 singura zi… mai bine dau in rate si mai fac ceva cu restul de 700 de meleoane, pai nu? :> , hm!
NOU
Leasing operational,Tim!
NOU
Pe de alta parte, sa le auduca cineva aminte celor de la Ryanair sa puna benzina inainte sa decoleze. Nu de alta, dar sa ramana 3 avioane fara combustibil in aceeasi zi, pe acelasi aeroport…
www.dailymail.co.uk/news/article-2206322/Ryanair-ordered-review-fuel-policy-making-THREE-emergency-landings-planes-ran-out.html
NOU
Citesti daily mail regulat si il consideri o sursa de incredere sau dadusi acuma un google repede? Intreb pentru un prieten.
NOU
De fapt stirea a fost prezentata pe multe posturi oficiale de stiri din lumea civilizata . Exista inclusiv declaratii oficiale de la owner-ul Ryanair legate de incident.
Dar e normal , cum ne da cineva o informatie care nu ne convine, ne luam de sursa, font, ortografie si daca are sau n-are iepurasul sapca.
NOU
Vedeti ca a trecut 2012 de cand e stirea, suntem in 2017, cel putin unii..
NOU
Daca pun benzina in avion nu o sa fie prea placut pentru nimeni :)))
NOU
E cât de poate de tristă publicitatea pe care și-o face Ryanair. Acum vreo lună i-au prins pe niște angajați Aerlingus că “strecurau” ilegal chinezi in Irlanda. Și o scoate Ryanair “Immigrants flies Aerlingus” făcând mișto de moto-ul Aerlingus. Jegos, dar legal în Irlanda unde unele legi sunt mai aproape de US decât de EU.
Nu sunt mare fan Ryanair, dar ar fi tare trist fără ei. Deși nu ai cum să combini zboruri cu ei, rămâne pozitiv faptul că zboară pe peste tot in Europa. Eu nu aleg altceva decât dacă au ei ore de zbor total aiurea! E foarte adevărat că faza cu prețuri mici e o mega muie! Dacă nu ești dispus să zbori că aurolacul pe locul care s-o nimeri și cărând bagajele in poală, prețurile lor sunt fix cele pe care le găsești la orice alta companie. Singurul avantaj este că zboară oriunde am eu treabă!
NOU
La Aerlingus motto-ul nu era: coffe, tea or nom nom nom’? intreb pt un prieten care era interesat de companie.
NOU
La zboruri de 2-3 ore poți sa nu mănânci și sa nu te pisi/caci deloc. Singurul minus e spațiul la picioare, dar rezolvi și asta cu vreo 10 euro. Și dacă ții totusi sa mănânci ceva în avion, bagi un sandwich cu 5 EUR. La bagaj, costa în jur 20 de EUR cel de cala (în functie de destinație și perioada din an). Iar Ryan Air, pe lângă bagajul de mana de dimensiuni normale (nu mizeria de poșetuta cu care ai voie la wizz), te lasă să mai iei încă un bagaj mic (eu folosesc ghiozdan d-ala mic de la decathlon).
Avioanele sunt și ele noi (citisem undeva ca au vreo 300+ avioane cum e cel închiriat acum de tarom și nu au fost întâmpinate cu f16 când le-au adus prima oara pe pista), deci cam au dreptul să-și bata plua de tarom cât vor.
NOU
Ultima dată cu Ryanair m-am întors din Santa Cruz de Tenerife la Bruxelles, dus m-am dus turistic cu vaporul.
Stewardesele erau niște urîți care vindeau lozuri de răzuit… Am mers repede și bine/normal, bine eu și beau că-s emotiv cu avionul. Iar dacă-i low cost: Băutura mea, personală, în sticluțe de 50 ml, puse în pungă de plastic sigilabilă, nu mă prind ei pe mine… Cafea mi-am făcut adăugînd apă gratuită în sticluță de plastic în care pusesem în prealabil praful de nes + zaharina. De la ei îmi iau întotdeauna o supă noodles, este cea mai ieftină opțiune, ai două feluri calde, supă și paste. Eu merg mai departe și pun în bagajul de mînă și o conservă, cu inel, de sardele în ulei, cer un suc de roșii + piper de la stiuardez și am un delicios fel doi. Mai văd și pe fețele colegilor pasageri, care săracii clefăie din ceva sanvișuri că le-am dat idei pentru următorul zbor la lowcost….
Nu am companii preferate, zbor cînd nu am încotro cu ce îmi trebuie/găsesc DAR cum urăsc să fiu furat nu zbor cu Wizz, îți ia bani pentru orice ai mai mult de o sacoșică :))
poza 1, stewardezul cu lozurile lui s4.postimg.org/3x01ecwa5/20170402_121109.jpg
poza 2 papa bun s11.postimg.org/fxkrly8sj/17917248_1288768104511829_2710345746919417135_o.jpg
NOU
Nu sunt deloc fan al companiilor low-cost, dar a lua apararea Tarom mi se pare cam ciudat: o companie cu 13 avioane (nu calculam ATR, care sunt oricum end of life) ce nu e in stare sa faca doua curse fara intarziere si asta pentru ca au inceput sa foloseasca stilul lowcost de curse “legate”: cursa de Bucuresti – Frankfurt se face cu avionul care vine cu o ora mai devreme de la Timisoara. Are intarziere Timisoara, se duce dracului si cursa de Frankfurt; din 6 curse Frankfurt in doua saptamani, TOATE au avut intarzieri de peste 45 minute! Dar romanii traiesc din legende: “ce piloti buni are taromul, nici nu simti, dom’le” – clar nu simti, mai ales daca nu decoleaza. Tarom nu este decat alta “regie” de stat din care doar se fura. Viitoarea noua Malev.
Iar evenimentul de zilele trecute cu avionul luat in leasing a fost de un penibil remarcabil: toti idiotii aia adunati la marele eveniment: a luat Romania un avion!!!! vorba vine l-a luat, l-a inchiriat. Dar e bine, macar ne place sa fim furati si mai si sarbatorim asta.
NOU
1. A trebuit sa iau niste clienti de la aeroport. Cursa Tarom Bucuresti-Iasi, un rahat de 55 de minute. Trebuia sa ajunga la Iasi la 22.45. A ajuns la 01.20. Dupa o jumatate de ora de intarziere, pe site aparea ca “Aterizat”.
2. Ne luam bilete pt Madrid in august, fericiti ca Taromul a bagat cursa directa de la Iasi. Ne suna dupa 2 saptamani sa ne spuna ca au anulat cursa si ca ori ne ramburseaza banii, ori escala in Bucuresti. Alegem escala, rezervarile sunt deja facute. Ne suna din nou acum 3 saptamani sa ne spuna ca pana in august reintroduc cursa directa. Sotul risca o intrebare: in aceleasi zile? (marti si duminica) Aaaa, nu!
Muriti!
NOU
Cu low-cost-urile ma gandesc daca saptamana viitoare prind oferta la Roma sau la Berlin.
Mai dau 60-100 de euro pe air BNB, plec Vineri seara si ma intorc Duminica pentru ca mi s-a facut pofta de frecat mandrina pe Rambla sau sa beau un vin misto la o bodeguta langa Campo de’ Fiori.
E adevarat, cu Tarom probabil puteam sa cheltui aceiasi bani sau mai multi daca alegeam intre Predeal sau Azuga si pe urma sa ma-mbulzesc pe Valea Prahovei sa aiba Zoso de ce sa ma faca idiot…
#concurenta
NOU
Bai Cetine,
Aici gresesti amarnic.
Chiar e mult mai ieftin decat la Tarom (cu tot cu bagaj de cala).
Mai ales ca ai doi copii ar trebui sa faci un calcul pe familie si atunci chiar simti.
Plus ca personal prefer un avion de 4 ani unuia de 20 (am zburat in ultimul an de multe ori la Viena cu avioanele Tarom de 25 de ani. nu am avut probleme, dar psihic preferam ceva mai nou)
Publicitatea comparativa nu e interzisa doar la TV?? Dar aici probabil stii mai bine.
Sergiu
NOU
Am zburat o groaza si cu tarom si cu blue air si cu wizz air si cu lufthansa si doar de vreo 2 ori si cu ryan air.
Dintre toate cel mai ok e cu Turkish, desigur 🙂
Ce vreau sa zic e ca toate companiile din Europa sunt cam o apa si-un pamant, doar ca unele is mai comuniste, altele mai capitaliste.
Daca Tarom a sarbatorit cu atata fast inchirierea a doua (2) avioane noi, mi-e ca a obtinut efectul invers decat cel scontat. O asteapta curand soarta lu sora-sa Malev. Ministerul Transporturilor stie de ce.
Nici cu Blue Air nu mi-e rusine: au avioane mai batrane decat pilotii. Am zburat recent intr-unul din 1989, care fusese utilizat la viata lui prin indonesia, malaysia, thailanda, etc. Da’ nu va faceti griji, a fost tinut in garaj, nu bate nu troncane, ore de zbor reale, accepta ORICE test!!
Wizz-ul au cele mai proaste servicii vazute vreodata, cred ca au training special pentru asa ceva.
Pe Ryan Air tin minte ca m-am simtit tare norocos ca n-am peste 1.80 si peste 80 kg. Sper ca pe viitor sa introduca sedarea gratis a pasagerilor si sa ii scuteasca de chinuri.
NOU
Ryanair a adus modelul low cost in Europa, sunt cea mai mare, cea mai punctuala si printre cele mai sigure companii din Europa, si cu o flota foarte noua. Asa ca nu va mai cacati pe voi cu intarzieri si siguranta, ca nu e cazul. 9 ore intarziere cu BA rasplatita cu voucher de 19 dolari e ultima chestie patita cu non low cost.
Pe vremea cand abia incepeau sa apara zborurile low cost plateai 450 de euro la Tarom pentru un zbor dus la Londra. Dar mancai gratis, e o chestie. Macar pentru ca au facut zborurile accesibile tuturor sa fiti recunoscatori
NOU
N-am zburat cu Ryan niciodata si nici nu vreau sa o fac. Nu prefer nici Tarom: avioane vechi + pret destul de mare fata de low-cost pe anumite destinatii preferate de mine. Asa ca raman la Wizz si Blue, desi astia de la Blue au dat-o in bara cand veneam de la Roma, stewardesa sefa zicand in gura mare ca trebuie sa mute 5 persoane din fata in spate pe motive de “balans”. Wtf?
NOU
paaai, nu ti s-ar parea ca ar fi mai ok ca incarcatura avionului sa fie distribuita oarecum uniform?
NOU
Niciun wtf. E o chestie normala si tine, de regula, de politica companiei. In special cele low-cost, care nu au incarcatura asa mare la cala (si nici posta sau marfa), deci nu pot echilibra cu bagaje sau combustibil. Din cate stiam eu, se aplica pentru decolare, iar dupa pasagerii se pot muta inapoi pe locurile lor.
NOU
Pe mine m-a distrat super tare acum cativa ani cand veneam cu Blue Air de la Londra, si eram 10 oameni in tot avionul. Eu nimerisem loc la culoar si m-am mutat la geam. A venit tanti stewardesa sa ma bata pe umar( ca aveam castile in urechi si ma uitam pe geam) sa imi spuna sa ma mut inapoi pe locul meu. M-am uitat usor confuza in jur si am zis ” de ce, mai luam pe cineva pe drum?”. Nu i s-a parut amuzant.
NOU
Distributia in avion se face la alocarea numerelor + bagajele de cala (probabil si alte chestii, apa, combustibil, etc). Dar nu e normal sa intrebe prin avion cine vrea sa se mute ca altfel nu poate decola avionul din motive de balans. Daca ei isi pun ultima speranta in mutarea oamenilor, atunci au grave probleme. Cele 2 motoare pot ridica avionul in orice conditii, bineinteles cu ceva parametri care difera: timpul de ridicare, consumul la decolare, etc.
NOU
Repet, probabil nu ai inteles, poate fi vorba de politica companiei. Nu isi pune nimeni ultima speranta in tine, ci respecta o buna practica.
Mai mult, locurile le poti si rezerva (contra cost sau gratuit), deci de multe ori nu se aplica distributia/alocarea a orice. Multi impart cabina in segemente (fata, mijloc, spate). Daca conform calculelor lor iese dezechilibrat, e normal sa mute pasageri dintr-o zona in alta. MAI ALES companiile low-cost, care nu prea au bagaje de cala cu care sa compenseze. Spre exemplu, un zbor Memmingen-Sibiu avea 150 de pasageri si maxim 20 de bagaje de cala. Adica vreo 400 kg. Adica vreo 5 pasageri. Un zbor mai gol, unde eventual ar fi necesara o mutare, clar are simtitor mai putine bagaje la cala.
Inainte de orice altceva, as mai avea o intrebare. Aplauzi la aterizare?
Ps. Iti garantez eu, acele 2 motoare NU pot ridica avionul in orice conditii.
NOU
Da…uneori avionul e deprimat.
Altfel ai dreptate: 2 motoare nu pot ridica avionul in orice conditii. UN SINGUR motor trebuie sa poate face asta.
E doar un protocol. si protocoalele trebuiesc respecate pe motiv de suflat in iaurt. Iar in avion e al dracului de sus iaurtul ala.
NOU
Si as mai adauga ca Ryanair e mega ieftin atunci cand iti cumperi bilete din timp.
Daca nu esti in stare sa faci asta,…. nasol… platesti mai mult… la Tarom sau la altii.
NOU
As lua Ryanair oricand decat sa iau Wizz, dar deocamdata astia au trasee mai convenabile pentru mine. Ii “binecuvantez” de fiecare data cand tre’ sa aleg intre a plati 30+ de euro pentru un bagajel de mana sau a inghesui tot ce am nevoie pentru 3-7 zile intr-un rucsac care sa incapa sub scaun.
Publicitatea comparativa nu e interzisa in UE, se foloseste in Belgia cel putin. Dar nu am mai pomenit-o in Romania, deci s-ar putea sa ai dreptate ca nu e tocmai legal.
NOU
Sefu, cand ai o flota de 300 de avioane ai dreptul sa iti bati salamul de TAROM si de tam-tam-ul lor pentru o saracie de avion configurat low-cost, basca inchiriat.
NOU
“inchiriat” ?! 80% din avioanele din lumea asta sunt “inchiriate”. Tu crezi ca Ryanair-ul are vreun avion “proprietate personala”?
NOU
stim, boss, de leasing operational da nu se prea potrivea cu tonul postului, global valoarea aia e cam jumatate din ce spui tu.
in ceea ce priveste ryaniar, un google te ajuta: As of August 2016 around 91% of the Ryanair fleet (316 of 354 aircraft) were owned by the company, with the balance being leased.
nu pot sa nu observ nevoia romanului de a se da destept.
NOU
Da, Ryanair si-a facut un renume in piata in a fi samsar de avioane: nu bate , nu troncane, a fost condus de o batranica la cumparaturi in Casablanca, duminica.
NOU
Am fost cu Ryanair pana in Bruxelles cu 18 euro dus-intors. Londra cu 40 de euro dus-intors. Vacanta in tenerife cu tot cu cazare 300 de euro datorita Ryanair. Secretul este sa iti calibrezi asteptarile si sa intelegi ca este ieftin dintr-un motiv.
NOU
Cum de ti-ai luat la 300 Ero vacanta in Tenerife ? Lumineaza-ne si pe noi
NOU
alo, piua. Nu facem comparatii “calitative” la curse de 50-100 euro. Comparati lungcurier Emirates vs Lufthansa, de ex.
NOU
Prima experienta cu Ryanair: decolare din Timisoara, o ora întârziere. Decolare din București catre Timi, tot o ora intarziere.
NOU
E clar RyanAir= lowcost. Tarom=preturi de linie, servicii low cost. Am zburat atat cu Tarom cat si cu RyanAir. La Ryan cand a avut avionul intarziere am primit cei 250 de euro conform legii europere, sandwich uri, apa si ceva dulce o data la 2 ore. La Tarom n-am prins intarzieri (lucky me).
Parerea mea e ca merita Ryan, daca stii cand pleci si cand te intorci din timp. Sunt seriosi si destul de punctuali. Si da, avioanele lor chiar sunt mai noi.
Acum partea cu social media, meh, pana la urma cine sta sa urmeasca ce scrie un admin cu parola pe o pagina de fb are f mult timp liber, parerea mea.
NOU
Am zburat de câteva ori cu Ryanair, sunt ok. Am zburat și cu Tarom o dată, la începuturile navetei mele zburam cu BlueAir. Acum iau Wizz sau Ryanair în funcție de ce e mai ieftin sau de ore.
Când zbori cu low-cost îți asumi că bagajul de cală costă, și că o doză de suc e 3 euro. Dar hai să nu ne închipuim că Tarom îți dă icre negre. Pe Londra-Bucuresti un sandviș cu gust de plastic și o apă minerală. Apoi nimeni nu te oprește să treci de securitate cu o sticlă de plastic goală și să o umpli apoi cu apă.
Povești cu Ryanair. Când să decolăm de pe Otopeni o dată a început să curgă kerosenul din avion. L-au legat cu o sârmă și am ajuns întregi la Londra.
NOU
Ziceti-mi si mie, sa nu mor prost: cum se leaga kerosenul cu sarma?
NOU
@4Gupi: cu patentul. Daca n-ai patent, faci un ochi la capatul drotului prin care bagi un cupon de fier beton si invirti pina ai strins destul. Kerosenul deja scurs il aduni in bidoane de plastic in care a fost insecticid si-l vinzi cu 3 lei litrul. “Moshule, e de la oemve, de iarna, curata si injectoarele”
NOU
Ryanair are, conform wikipedia, 390 de avionare 737-800.
adica modelul la care a facut Tarom festivitate de primire cu F16-uri, presedinti de parlament si ambasadori.
Blueair are vreo 12, fix acelasi model.
wizzair are comenzi de vreo 100 bucati din modelul concurent direct.
Tarom are 22 de avioane de toate, dintre care 9 sunt atr-uri cu elice sub 60 de locuri, in rest beton marketingul
NOU
sa adaugam ca atr-urile au 20 de ani, sunt nesigure, si multi alti operatori le-au retras?
NOU
N-are avioane dar are marketing si PR. Tot e ceva, mandria de a avea companie nationala cu 10 avioane care fac curse externe nu poate fi inlocuita niciodata de acele 400 de avioane ale veneticilor de la Ryanair. Are istorie Tarom!!!! Si o lauda si Micheal O’Leary mai!!!!!!!
NOU
Am trăit și eu una parfumată gata cu ei, despre care am scris la mine acasă.
Cum viața e plină de surprize, neluînd-o în calcul pe aia cînd dai pe o cafea și un sandviș (încălzit extrem, astfel încît tot cașcavalul să se topească și să curgă lipindu-se pe veci de plasticul ambalajului) fix o treime din cît ai dat pe biletul de avion, cînd credeai că le-ai văzut pe toate, te trezești privitor fără voie la spectacolul lumii. Unul ce are grijă să te surprindă de fiecare dată cu ceva nou.
Așa că, după ce cele două stewardese italiene cu aspect low-cost s-au retras după perdeluța din spate cu căruciorul de ”bunătăți” la prețuri ridicate și la propriu și la figurat pînă la cer, din față, un steward geluit în tendințe, venea împingînd o altă tejgheluță pe roți. Una plină de parfumuri la care, în prealabil, tipul le făcuse o reclamă în italiană din care am înțeles că aveau prețuri fără concurență. Ce să-ți spun! De parcă ar mai fi fost vreunul prin preajmă acolo în avion. Mă rog, tehnici de vînzare pe fugă.
Fiind poziționat exact pe scaunul dinspre culoar și avînd ca alternativă de privit doar tetiera din față cu măsurile de salvare pe care le știam deja pe de rost, am zis să mă uit spre el. Mai ales că privirea mi-a fost atrasă de un gest de-al lui la care, inițial, am zis că mi s-a părut. Așa că m-am uitat mai atent, tot minunîndu-mă de modul în care un Luigi spilcuit aborda persoane ce se încăpățînau parcă să aparțină celei de-a treia lumi. Și asta pentru că, la dorința potențialului cumpărător, tipul scotea dintr-o pungă testere din acelea mici, fiole de 5 ml cu aroma dorită, se pulveriza pe mîna proprie și apoi, după două trei zvîntări scurte în aer, i-o intindea spre adulmecare interesatei de chilipir. Ciudat era că după primii patru doritori, pentru care parfumistul vieții își epuizase deja mîinile față/verso, următorii clienți, unii care mergeau la Roma și pesemne auziseră că acolo nu mai sunt parfumuri, miroseau deja niște amestecuri noi, de-a dreptul originale. Și cu toate astea, omul făcea treabă. Reușind să vîndă vreo patru parfumuri pînă a ajuns în dreptul meu.
N-am mai avut puterea să mă mai uit la succesul lui din spate. Nu de alta dar mă înțepenise gîndul la cum ar fi arătat o prezentare originală pentru un roll-on de subțiori.
A mai încercat el apoi încă ceva cu niște cărți poștale strîngătoare de bani pentru ”bambini orfelini” dar nu prea i-a ieșit manevra. Lumea deja se foia agitată pe scaune, pregătindu-și palmele pentru aplauzele aferente. Aterizam la Roma…
NOU
Deci ai dat pe biletul de avion de 3 ori mai mult decat pe un sandwich si o apa care sunt 7 eur => ai dat pana in 100 de lei sa te duci din Ro la Roma. De la Bucuresti pana in Satu Mare costa mai mult un bilet de tren si circuli cu cutii cu pui de gaina in compartiment.
NOU
de la bucuresti la satu mare cu TAROM (daca iei bilet pentru saptamana viitoare) te costa 800- 900 de lei, si zbori cu trocariciul.
despre ce vorbim…
NOU
N-am zburat niciodata cu low cost si dupa cele ce citesc pe aici ma felicit pentru alegerea facuta. Pe mine m-a convins “sa nu” patronul de la Ryan air care a spus o data intr-un interviu cand sa NU folosesti low cost.
1.Vrei sa ajungi exact la ora stabilita
2.Vrei sa aterizezi aproape de orasul unde ai treaba.
Ca fapt divers,ultima oara cand am verificat,low cost-urile de Paris aterizeaza la 60 km de Paris.Cum eu in general iau taxiul de la aeroport pana la hotel…
3….
Mai era un motiv dar pe asta l-am uitat.
NOU
Mda si de la CDG in buricul targului la Paris sunt 33-34 de km.
NOU
Nici Heathrow nu e foarte aproape de Londra. Acum depinde la ce te raportezi: la centru sau la periferie.
NOU
Alina, totusi, cu RER faci repede distanta. Si sunt si unele care de la periferia Parisului si pina la CDG nu mai opresc in nici o statie.
NOU
Tarom aterizeaza pe Champs Elyzee si Air France direct in holul hotelului. Cand e sa va cacati pe voi faceti-o mai cu stil, sa zici ca tu nu mergi cu lowcostul ca salbaticii era la moda prin anii 2000, la inceput. Cand cei care o ziceau fie nu zburasera niciodata, fie zburau pe banii altora, nu era alegerea lor.
NOU
@Genghis Han (bunicul lui Kublai)
Ce-i drept, asa e, dar ma seaca snobismele astea! Vai, ce sa zic, imi pute la low-cost ca nu ma lasa fix in fata la Luvru!
NOU
Cu RyanAir nu am fost. Am folosit ca si low cost o singura data Blue Air, am folosit CarpatAir, Air Berlin, Lauda Air (da, bai stiu ca numai exista, dar in ianuarie 2012 inca exista), si Jet Air. Cu astia am avut o experienta oarecum negativa, in sensul ca la jumatatea drumului Berlin Brussels le-a clipocit aerul conditionat si au trebuit sa se intoarca la Berlin. Si am pierdut aproape o zi, ca nu m-am dat jos din avion. In fine, se intimpla. Ah, si ceva low-cost prin Spania, nu mai stiu exact.
Nu stiu cum e la low cost daca ei hotarasc sa-ti anuleze zborul.
NOU
se pare ca avem aceleasi gusturi la stewardese.
NOU
@Alina
De unde stau eu in Paris pana la aeroport sunt aproximativ 25-27 km. E o diferenta destul de mare pana la 60 de km,pe care ii fac cu taxiul,iti amintesti ce scriam mai sus.Si in fine ma seaca (ca vad ca iti place expresia)generatiile astea noi,care pot citi un text dar nu-l inteleg (parca esti Iulia) ! Punctele alea 3 (de fapt 2 ca pe 3 nu mi-l mai amintesc)le-a zis INSUSI PATRONUL RYAN AIR !!!
NOU
Merci pentru “generatiile noi”. Nu stiam ca expresia asta e asa de populara printre tineri. Pe mine m-a enervat mai mult decat orice faptul ca te-ai “felicitat”. Punctul 1 tine de organizare si restul de un minim bun simt: cat platesc atat primesc.
NOU
si bune si rele atat cu low cost cat si cu Tarom.
cu Taromul maxima a fost un drum cu escala timisoara-bucuresti barcelona prin 2000. plecam din timisoara iar in Bucuresti ceata de sa o tai cu barda+ un vant serios. pilotul lejereanu in microfon: “stimati pasageri in Bucuresti este ceata si avem si un vant care probabil ne va incomoda puternic la aterizare. vom incerca sa aterizam si daca nu vom reusi vom ateriza la sibiu.” liniste deplina in tot avionul. incep manevrele, alinierile si reusim din a doua incercare. din nou “soferul ” in boxe:” stimati pasageri am reusit, bine ati venit la bucuresti. acum va dati seama ca suntem prea putin platiti pentru ceea ce facem” din nou liniste deplina in tot avionul.
cu low cost, alt aeroport decat Otopeni, cursa de dimineata catre germania. zbor la ora 5.30. ceata. anunt in boxe, stimati pasageri fdin cauza cetii foarte dense nu vom reusi sa decolam intrucat avionul nu este prevazut cu dispozitive speciale pt a opera in conditii de ceata densa. vom astepta sa se risipeasca si apoi vom incepe imbarcarea. Am decolat la ora 13.00, bineinteles ca am ratat 80% din intalnirea la care trebuia sa particip.
NOU
La zborul cu avionul trebuie sa stii exact ce vrei,ce necesitati ai.
Datorita unor probleme de sanatate eu nu pot sta in pozitie ortostatica mai mult de 6-8 ore.Asta inseamna ca daca plec din Bucuresti catre Londra sa zicem,la ora 10 trebuie ca la ora 17 sa intru in camera de hotel. Am verificat de la mine de acasa pana in camera de hotel am facut exact 7 ore (drumul pana la aeroport,faptul ca trebuie sa fii cu 2 ore mai devreme decat plecarea avionului).
Cum ar fi sa stau in aeroport 3-4 ore ca intarzie plecarea low costul ? Sau sa plec a doua zi cum am auzit ca s-a intamplat.Ce zicea patronul de la Ryan ? Nu trebuie neaparat sa ajungi la destinatie la o data si ora fixe.
Din aceleasi motive,de la aeroport la hotel iau taxiul. De la Heathrow pana unde am fost cazat,sau de la CdG sau de la Entzeheim sau in fine din multe alte locuri n-am platit mai mult de 20-25 pounds sau 30 de euro. 27 de km vs 60km,probabil ajung la 60 euro,e deja prea mult,plus timpul,chestia cu 6-8 ore.
Nu-i vorba si Air France de exemplu intarzie uneori,dar maximum 1/2 ora.Poate am avut eu un noroc exceptional,dar,desi sunt frequent flyer,a fost o singura cursa care mi-a intarziat 30 de minute,Air France de care ziceam. In spatele meu doi americani comentau:
-Eh,Air France ce poti sa le ceri…
cu un ton de dispret.
Si in fine,din cate am auzit,pe low cost,nu ai bilet,e o buluceala la imbarcare ca sa ocupi un loc mai bun,mai scot unii salamul si pita ca sa manace ca pe R.A.T.A. Atarnatii din deal-Scoboratii din vale si bineinteles sa nu uitam aplauzele la aterizare. Si ragetele de maimuta
-Faa,vino cu Mercedesa sa vada de aici…
Am fost in februarie in Franta cu Tarom. La aterizare s-a aplaudat…
NOU
odata demult AirFrance era mai mult decat decent raportat la pret. deh vremuri cu pahar din sticla, tacamuri din metal, mancare gustoasa si portii sanatoase.
NOU
Si piloti care anunta inainte sa inceapa coborarea 🙂 Ultima oara si-a adus aminte cand oamenii isi adunau cafeaua din poala. Vai de ala care era pe buda!
NOU
Intamplare reala Ryanair. Anul de gratie 2011, Bor Gatwick-Fes(Maroc). Noi la prima cursa cu Ryanair.Facem check-in-ul si constatam cu stupoare ca pe bilet nu erau trecute locurile. Ajungem la poarta si realizam ca eram o duzina de albi intro mare de negri si cearsafiste. Albii relaxati, coloratii agitati. Se deschide boardingul si deodata toti coloratii o iau la fuga prin tunelul catre avion sa ocupe locurile. Omul alb ajunge sa stea separat de consoarta deoarece era domn si nu a prevazut ca asezarea pasagerilor era pe criteriul primului venit. Morala : la cursa de intoarcere albii alergau la fel cu negrii de la autobuz la avion.
NOU
Ba.. am zburat cu Ryan o singura data, spre Roma. In comparatie cu Wizz si Blu, ii vad peste, chiar daca la un moment dat se gandeau sa puna taxa si pe buda (no kidding).
In Europa am cam zburat cu toate astea de linie, Austrian, AirFrance, KLM, Lufthansa, British, Aerlingus, LOT, TAP si nu in ultimul rand, Tarom. Fara sa am pic de aer nationalist, Tarom ramane in topuri din punctul meu de vedere si va spun de ce. Piloti excelenti, o data nu au dat cu avionul de pamant si nici decolarea n a fost cu stomacul iesit pe cur. E printre putinele care-ti mai da mancare; Zburati cu Austrian, LOT sau AirFrance sa vedeti ce bagati sticksuri si napolitane. Maimutoii care nu zboara des ci doar prin oferte gasite pe SkyScanner or sa manance cacat, dar cei care au zboruri cu munca des, cred ca vor tinde sa imi dea dreptate; mai ales cand ai o sedinta/intalnire la 2 ore de cand ai decolat si n ai timp nici sa te pisi d apoi sa mai mananci. Tarom are aeronave vechiute, dar oameni meseriasi si chiar nu si are rost trash talkul. PS: OTP – KRK cu LOT are 2 optiuni: ori pierd ei bagajul, ori pierzi escala din cauza intarzierilor lor.
NOU
Publicitatea comparativa este foarte utilizata in UK pe toate canalele media. Pot veni cu linkuri si exemple, or Google it.
NOU
Mi-a placut mult aia cu “uram numai de bine Ryanair”…
Vreau sa spun si eu 2 povesti cu Ryanair, bine, aproape 3.
1- Cand am zburat prima data cu Ryanair, cand nu aparuse in Ro, Milano – Londra, wow, am fost megaimpresionata de cum arata avionu, gagicile stewardeze si ca nu se lega nimeni de bagaju tau si lume total nestressata in avion, pe locuri, basca aveai unde sa iti intinzi picioarele. Mi-am zis, asta inseamna low cost in afara (eu inainte zburand numai cu WizzAir, BlueAir, Tarom, Turkish si Alitalia). Apoi Londra- Dublin, iar, comparand scorurile la bilete, impresie, ce mai..
2 – In anno Domini 2017 reusesc si eu sa zbor din Romania cu Ryanair. La plesneala, cu o prietena, din Craiova. Eu cu Maria nu mai fusesem in viata noastra in Craiova. Naaa, ca acum am fost. Biletelul de tren, prostu de taximetrist, bagajuu – fraaate a venit una asa gonflata la buze m-a taxat si pe mine si pe Maria la bagaj, bine, mai mult pe ea ca cica io arat irlandeza, asa ca se vbea cu mine in limbajul semnelor ca io nu stiu romana, nuu, si ei, evident, nu stiu engleza-irlandeza :). Aeroportu – o gluma sinistra, mai rau ca gara Mizil. Parca lucrau 3 familii de verisori cu soacre si cumnate si copii in recuperare de spondiloza mentala acolo si se grabeau toti fara nici o logica, poate doar aia ca nu luasera inca pranzul in familie. Astia se cacau toti pe ei si d-aia ne-au si luat si bagaju iar unei tanti o papornita cu care venise in Ro netaxata dar na, nu tbuia sa plateasca si ea la intoarcere 50 euro sa isi blueasca tot concediul, tbuia.. deci marea lor frica era ca bagajele noastre de mana nu incap in compartimentele alea din avion, deasupra capului si ca vor fi amendati mii de euro etc. Bine, zicem eu si Maria, cu bere la bord de la 7 dimineata din tren si chef the girls hangover III getaway. Bine, platim oricat, lasati-ne naibii in avion. Cand sa punem picioru pe scara avionului cu papornitele mici, hait, generozitate – toate bagajele – da’ toate, si sacosici, tot- ni se pun din partea casei la cala, ca oricum zborul era si intarziat si fusesem taxati destul – 70% din pasageri, mai putin cetatenii din Craioava, na..patriotism..multi dintre ei la primul zbor. Urcam ca niste printese si descoperim ca, de fapt, nici nu exista compartiment din ala de pus bagaje sau oricum nu ne-au lasat sa il folosim si tot avionu arata ca o barca din plastic. De jucarie. Maria, in loc sa ma omoare, comanda 2 sandvisuri si 2 beri. Acum sa fim intelesi, intre timp, de la primul meu cu Ryanair la asta ultimul, eu am zburat cu mai multe companii in Asia, de vreo 6 ori zboruri transatlantice si sunt destul de obisnuita… doar cu companii interne din US nu am zburat inca.. dar clar la Ryanair tre sa ai pielea groasa sa rezisti si sa te duci fix cu mana in cur, nici un bagaj. Cu Wizzair am alte povesti… pe aia ii urasc pana si ai lor, ungurii…iar de UI/UX-ul lor nu mai zic..
De curand, am zburat cu BlueAir – am zis, na, nu e cel mai mic pret dar pun si eu un umar mic la economia nationala. Am fost chiar incantata – mancare okeiutza, era un baiat care le coordona pe stewardeze, toata lumea a fost multumita, si tiganii si romanii si copiii lor, si io care trecusem in 2 sapt prin niste socuri termice, culturale si alimentare si nu mai fusesem de 1 an in tarisoara.
3. Pe linia mers cu mana in cur, un prieten a zburat cu Ryanair la un pret de sub 1 euro Madrid – Praga.