Mai țineți minte că, acum doi ani, mi-am cumpărat caucioace de iarnă și toată lumea mă sfătuia să nu le folosesc și vara?
Țin să vă anunț că, după 2 ierni și o vară de purtare încontinuu, de-alungul a vreo 30 000 de kilometri, anvelopele mele Micheline Alpine 4 șunt aproape noi și neatinse. Calitate foarte bună, recomand cu toată inima.
Totuși aș fi interesat să nu le mai port încă o vară, prin urmare vreau să îmi iau unele de vară noi.
Întrebarea e, fiind vară și circulând doar pe uscat, strică rău dacă îmi iau niște chestii de alea de selgros, gen debica sau mai știu eu ce marcă noname?
NOU
Si cand circuli vara pe asfalt uscat poti avea provleme, de regula explozii. De la 90 km/h in sus nu e deloc fun. Cele ieftine pot face galme relativ repede, mai ales de la gropile din bucale
NOU
ia-ti linistit debica sau sava sau alte alea de selgros. dar nu-i mai rupe si tu capul in curbe cu 190kmh/h. ne place blogul tau :)!
NOU
Debica nu are nici o treaba cu sava…
NOU
Exact. Debica sunt medii (spre bune as zice eu), iar Sava foarte foarte jos. Nu au nicio legatura.
NOU
Oh. Nien. E fix invers.
Dar poti cauta. E simplu…
NOU
cauta pe automarket, eu de acolo mi-am luat 4 bucati noi de vara (Riken sub licenta Michelin), daca ai card la ei (dureaza 2 minute) ai si 10% reducere. Din cate am cautat pe net, au cele mai mici preturi.
NOU
Niste anvelope de iarna bune, cum se pare ca sunt astea de le ai pe masina, te pot tine fara probleme 4-5 ani si peste 50.000 de km, vara/iarna.
Beleaua e alta, patita de mine.
Eu tot asa merg numai pe anvelope de iarna si odata cand am facut singura pana dupa 4 ani de folosinta, nu puteam desface suruburile, a fost chinul naibii.
E recomandat ca din timp in timp, sa le scoti, sa le ungi, etc, etc.
Apoi mai ales ca tu stai la curte, deci problema spatiului de depozitare nu se pune, chiar ar fi bine sa-ti iei si de vara.
In ceea ce priveste calitatea, cand le cumperi cauti ceva ieftin, cand , Doamne fereste, ai probleme, plangi ca ai facut economie la 2-300 de lei cat ar fi diferenta la unele ok.
NOU
Scuza-ma e rog! Sa ungi suruburile de la roti? Dupa nume pari a fi mai veci pe aici si cu ceva in cap, dar te rog eu, nu mai da sfaturi din astea. Poate chiar te ia cineva in serios. Si sint politicos acum.
NOU
faza cu suruburile intepenite e din cauza lu’nea vasile de la service care a dat cu ciocanu pneumatic in ele pana a obosit sau s-a jucat de-a hercule cu levierul…
NOU
jules
Cand o sa cresti mare si o sa poti avea permis de conducere, ba chiar un prieten o sa te lase sa-i conduci masina, o sa afli ca anvelopele inainte sa se puna pe jenti (apropo, exista si jenti de aluminiu, nu doar de tabla cum credeai tu) se ung
NOU
bubu
Nu stiu daca a fost de la faptul ca le-a strans prea tare sau pur si simplu in 4 ani s-au ancrasat, naiba sa le ia.
Oricum a fost ceva super naspa sa stau cu o biata cheie, noroc ca unui sofer de tir i s-a facut mila si m-a ajutat, sa-i dea Dumnezeu sanatate
NOU
Jules, si cam care ar fi problema daca dai cu vaselina pe prezoane? Te referi la faptul ca o sa curgă pe disc sau ce? Ungi doar capătul prezentului, care e tragedia, nu torni ulei pe ele.
NOU
@jerome @baxt lasa sa fiu eu prost. Nu are sens sa-mi bat capul.
Puneti va rog vaselina sau alte minuni pe prezoane daca doriti.
E ok. Nu are absolut nimic.
NOU
eu cred ca inteleg logica din ce spui, dar poate ei nu o inteleg. de ce nu le explici?
NOU
TIS
Before each mounting operation of the wheel bolts the wheel bolts cone
have to be cleaned and slightly greased with ordinary grease.
Note: It has to be taken care that no grease is on the bolt thread.
Before mounting the wheels the contact surfaces of the brake discs/brake
drums and the rims have to be cleaned with a steel brush. Both contact
surfaces have to be free of grease, only around the centering it is
allowed to slightly grease. If wheel bolts are mounted several times
without usage of grease the bolts should be replaced.
” se recomanda curatarea si ungerea usoara a partii conice a prezoanelor;
– nu trebuie sa existe unsoare pe filetul prezoanelor;
– suprafetele de contact dintre flansele jantei si masinii nu trebuie sa fie ruginite sau unse;
– se permite ungerea usoara a butucului. ”
Sper ca am inchis subiectul
NOU
el credea, ca si mine, ca spui sa dea cu vaselina pe filet.
NOU
Hai mai ce naiba :)))
La roti se ung anvelopele inainte sa le pui pe jenti iar la prezoane exact cum spune TIS-ul
Daca s-a inteles ca recomand ungerea filetului de la prezoane, inseamna ca probabil m-am exprimat eu intr-un mod nefericit.
Aia e sinucidere.
NOU
eu incercam sa fiu calm si sa incerc sa iti explic prieteneste ca bati campii si indemni lumea la moarte…:))
NOU
Si daca nu reuseam sa-i conving cu ungerea filetului de la prezoane, o bagam pe aia ca sectionatul cablului de frana e recomandat pentru o mai buna aerisire :))
NOU
@jerome data viitoate fii mai explicit. Nu de alta dar una e sa dai cu unguent pe capul prezonului (de parca asta rezolva ceva; opinie personala) si alta e sa intinzi crema pe tot prezonul.
Te-o citi vreun tont si o ia de buna.
Intru lamurirea ta, am permis de 17 ani si ceva experienta. Si tot de atunci conduc zilnic. Lasa mistourile pentru altcineva. Eu am specificat ca am fost politicos si chiar am fost. Chiar daca eram plin de draci la momentul respectiv din cu totul alte cauze. Uneori mosia pe care imi dau cu parerea presupune si un pic de respect pt mosier si nu are sens sa ma arunc aiurea. Putini mosieri au parte de respectul meu.
NOU
respectul e reciproc valabil 🙂
NOU
@arhi acu realizez ca avatarul meu arata cum un individ fara respect pentru societate era pus la pamint de echipa swat pentru ca se juca pe acoperisul unui bloc cu ceea ce parea a fi o pusca cu luneta :))
Si sa fiu on-topic Debica are niste cauciucuri de iarna ce-mi plac. Dar tu vrei de vara. Daca e sa alegi ia unele care se comporta bine prin balti. Degeaba au A+++ pe uscat daca la prima balta acvaplanezi.
Eu le aleg dupa profil. Daca imi place profilul si numele nu e chinezesc, atunci e ok.
NOU
Debica nu e marca noname. Nu lua resapate.
NOU
Numai fraierii mai au masina in ziua de azi. Smecherii merg cu taxiul.
NOU
tu chiar nu obosesti?
NOU
that’s what she said
NOU
anvelopele sunt singurele care au contact cu asfaltul, deci eu nu as cauta ceva ieftin.
Pe a mea am de vara Pirelli si de iarna Michelin.
Nu mi-au facut pb nici unele nici altele.
Am luat cuie si suruburi, dar asta e alta treaba, insa nu m-am dat jos sa schimb cu rezerva si am mers incet pe pana cam 10km pana am gasit vulcanizare si am plecat cu aceeasi.
NOU
Poate putin dezumflat ca pe pana nu prea mergi 10 km nici daca te rogi de el.
NOU
mda…lumea nu prea a auzit de run on flat….lasa asa…
NOU
si volanul e singurul cu care virezi la stanga sau la dreapa. io meam luat covrig de haur asadar si țava de hesapament e singura pe unde iasă fumu, aia meam luato din argint , si ala care schimbi vitezele…din alta parte n-am reusit sa le schimb, deci lam facut din mahon cu un cristal swarowski in varf. s.a.m.d :)))))))))))))))))
NOU
Coisane, run on flat inseamna ca mergi pe pana cateva zeci de km pana la vulcanizare, il faci, iti continui drumul tinand cont de el si dupa aia trebuie sa-l schimbi cu totul pt ca e ros de la mersul pe pana atat pe striatii cat si pe peretii laterali deci nu mai e sigur.
Sa nu crezi ca run on flat e un fel de hristos al cauciucurilor.
NOU
Din partea mea poti sa dai si cauciucurile jos, sa mergi pe jante. Ce naiba metalu e mai rezistent decat cauciucu, toata lumea stie asta…
NOU
Plus ca ai prioritate de tramvai!
NOU
Va luati de master luci? huoooooo
NOU
“A run-flat tire is a pneumatic vehicle tire that is designed to resist the effects of deflation when punctured, and to enable the vehicle to continue to be driven at reduced speeds (up to 55 mph (90 km/h)), and for limited distances of up to 100 mi (160 km), or even 200 mi (320 km) depending on the type of tire.”
en.wikipedia.org/wiki/Run-flat_tire
dar tu dupa ce mergi cu 10 la ora 5 km arunca-l ca ti-a zis ala de la Autosoft cum e mai bine….
NOU
Esti nebun? Circuli cu bomba cu ceas? Eu l-am aruncat deja mai enciclopedicule :)) Tu nu te uiti la el cum arata dupa ce mergi pe pana? Se roade in primul rand pe interior pe peretii laterali care sustin greutatea masinii si dupa aia in functie de distanta parcursa pe pana se tocesc si striatile mai ales alea pe marginea interioara. Deci tu nu mai ai aderenta simetrica pe toate rotile.
Avantajul “run on flat” e ca nu te murdaresti pe maini si nu stai in ploaie sau pe marginea drumului riscand vreun alt accident dar asta vine la costul ca trebuie sa-l inlocuiesti dupa ce l-ai abuzat pe pana.
Comprendes? Si lasa-i pe nea Ion si nea Vasile cu “las ca-i bine-asa” ca nu derapeaza ei.
NOU
antinevralgic: am zis ca am mers 10 km max pe pana, in conditiile in care el rezista 160 minim…si nu am mers cu 90 cum zice acolo, ca e cam greu in bucuresti sa o ti ranga 90.
dar voi dati foc la masina daca ati facut pana, ca e bmb cu ceas.
Bine ca nu va ingrijoreaza faptul ca sunt explozii in motor.
NOU
Din start va spun ca nu sunt un specialist, parerea e a unui “utilizator”. Am avut debica si nu am fost multumit de calitatea lor. Chiar si la frane “moderate” ziceai ca cine stie ce franare am facut, distanta de franare mare (de cateva ori m-am vazut in cel din fata, o data chiar am reusit si performanta asta. Si nu ma comport ca un Schumi pe sosele, chiar merg linistit). Am schimbat cu niste Continental si s-a vazut diferenta (nu e doar una psihologica).
Debica au fost luate de la Autosoft daca nu ma insel si daca are vreo importanta.
NOU
Tocmai azi mi-au sosit şi mie încălţările de vară, chiar dacă trebuiau să ajungă ieri. S-a gândit urgent-ul să trimită 3 bucăţi la mine şi una în celalat capăt de ţară. În fine.
Am luat Vredenstein Sportrac 5. A avut un prieten tot de la Vredenstein şi a fost mulţumit. Plus că au review-uri bune atât pe internaţional cât şi pe .ro.
Iar preţul destul de acceptabil faţă de bandurile cunoscute şi marketate din greu.
Nah, să sperăm bine.
NOU
Eu te-aș sfătui să nu te scumpești la cauciucuri – de ele pot depinde la un moment dat viața ta și a familiei tale.
Deci: Michelin, Goodyear, Pirelli, Dunlop, Nokian & Co.
NOU
Am luat acum vreo 2-3 ani cand era reducere la Metro niste Debica all-season si deocamdata nu am avut probleme cu ele nici iarna si nici vara, am condus pe autostrada in afara cu 150km/h cand erau vreo 35 de grade in vara.
NOU
Gandeste-te la worst case scenario. Condus pe ploaie => acvaplanare.
Poate in acel moment, nu ti-ai dori sa ai niste “no name”-uri. (Nu stiu daca Debica sunt no-name-uri)
NOU
Nu face economii unde nu trebuie mai ales ca nu cred ca pentru tine este un efort financiar mare.
Distante de franare mai mici, masina se comporta mai bine, eventual consum de combustibil mai mic (asta nu sunt 100% sigur) – niste avantaje de care trebuie sa tii cont.
Eu ma ghidez dupa o chestie cand e vorba de masina: e viata mea in joc…dar mai presus e viata copiilor mei si mai bine sarac si sa imi stiu copii in siguranta decat cu bani si sa ii expun la riscuri inutile.
NOU
Personal ii recomand pe baietii de la anvelope.ro, am luat de 3 ori cauciucuri de la ei si au fost foarte ok de fiecare data. Prima data am luat niste Viking de iarna si mi-au placut destul de mult asa ca mi-am luat si de vara. Viking este o companie detinuta tot de catre Micheline.
NOU
cumparat in 2012 de pe anvelope.ro 4 barum brilliantis de vara, 850 lei, transport inclus . se comporta bine, nu au uzura foarte mare, si sunt la a 3-a vara cu ele. ~15.000 km
NOU
Daca te invarti in jurul lui 15 – 20.000 pe an si presupun ca nu dai blana, pana la urma cel mai important lucru cand iti iei anvelopele de vara, e sa verifici anul/luna de fabricatie.
NOU
E amuzant sa zici foarte preocupat și grijuliu ca de anvelope depinde viata ta iar pe strada sa tai fata, 40 kmph constant peste limita de viteza, stație sa eviți radarul, un mic schumi, “da, dar eu sunt atent, nu ca altii”.
La cum se conduce în ro banuiesc ca anvelopele sunt pe ultimul loc in cauzele accidentelor.
NOU
Cu atat mai mult sa ai anvelope bune si masina pusa la punct daca faci cum zici tu.
NOU
Azi mi-am schimbat anvelopele de iarna cu cele de vara. Cat am stat la coada a dat unu cu camionul cu spatele, fara sa se asigure, direct in bara mea din fata. Asta dupa ce o luasem din service, saptamana trecuta, pentru ca am dat intr-un caine, in aceeasi bara din fata si abia am schimbat-o. Traiasca CASCO!!!
NOU
Pai si RCA ce avea?
NOU
daca ai casco il faci pe casco si aia sa se lege la cap cu recuperarea de la RCA.
Nu se considera bonus malus daca e vina celuilalt si CASCO chiar are alti timpi de reactie (tu fiind clientul lor), fata de RCA cand clientul lor a gresit si ei doar vor sa reduca paguba.
NOU
Like he said. Pe CASCO si am la Allianz, merge foarte repede, pe RCA dureaza mai mult pana platesc dauna si se poate intampla sa strambe din nas la unele chestii…
NOU
Niciodata nu face economii pentru ceea ce se afla intre tin si sol: cauciucuri, pat, pantofi, scaune de birou
😉
NOU
femei
NOU
Presupun ca ai jenti pe 15-16, nu? Te costa in jur de 1000-1100. (Dunlop/Pirelli/Michelin/Goodyear)
NOU
Esti in masina, cu sotia si copiii, mergi cu 60km/h. La 30m in fata ta, iti iese un bou in fata fara sa se asigure. Distanta de franare este de 35m cu cauciucuri de iarna, de 32m cu unele de vara luate in Selgros si de 28m cu niste Michelin de vara ok. Ce alegi?
Michelin Alpin 4 sunt niste cauciucuri foarte bune, de-asta s-au comportat atat de bine. Citeste review-urile si testele cu marca respectiva inainte sa cumperi.
NOU
Boul care iti iese in fata e Ponta?
NOU
Mergi pe uscat = daca ploua lasi masina acasa? Sau mergi cu 40km/h sa te injure zoso? sunt sigur ca vrei aderenta si pe carosabil umed 😉
NOU
Aveau inginerii o vorba: Use the right tool for the right job. Desi tentatia de a merge cu anvelope de iarna si vara e mare, nu va sfatuiesc. Pana si o anvelopa mediocra de vara e mai buna vara decat una de iarna. Tine de structura cauciucului si de profilul anvelopei.
Mai bine iei un set de all-season M+S decat sa folosesti cauciucurile de iarna si vara, dar iti recomand cu caldura un set de roti separate pe sezon, vara/iarna. Costa mai mult, dar sunt mai eficiente, atat dpdv al profilului cat si al structurii cauciucului.
NOU
Roți separate în funcție de sezon?
Numa’ fraierii fac asta… băieții dăștepți au MAȘINI separate în funcție de sezon…
NOU
Mai stiu eu pe unul care zicea ca nu are nevoie de ABS, ca un sofer bun poate sa il simuleze din picior cand se blocheaza rotile.
In rest, “baietii dastepti” de-i pomenesti tu sunt pistol cu apa: am doua masini, fiecare cu cate doua seturi de roti de sezon.
NOU
@outlaw
vezi ca am pus grafice si explicatii la celalat post. Dupa 4 veri in care am mers si vara cu cauciucuri de iarna, pot sa spun ca pentru un sofer normal diferenta e insesizabila. Daca as concura la ceva curse, probabil ca as seziza o diferenta, dar la un mod normal de condus nu simti ca pierzi aderenta, ca franarea e ineficace sau ca nu controlezi masina.
NOU
Ca si recomandare: citeste review-urile ADAC si orienteaza-te de acolo. Debica sunt mediocre, cel putin la all-season. Evita marcile chinezesti!
NOU
ADAC sunt ăia cu răsturnata?
NOU
Da, si cu falsificatul voturilor pentru “masina anului” in Germania. Oricum, daca vrei o a doua opinie, te poti duce linistit aici: www.tyrereviews.co.uk/
NOU
Arhi daca tii la siguranta ta si mai ales ca circuli destul de mult ia niste anvelope de calitate.
NOU
Pare ca au spus si altii mai sus in diverse forme, dar mai spun si eu.
Un set de cauciucuri are durata de viata de vreo 4-5 ani. Cat e diferenta intre unele bune ( Michelin, Continental, etc ) si astea de Selgros ? 500 de lei pentru 5 ani ?
Cheltuiti( si ma includ si eu ) mii de lei pe telefoane, phablet-uri, tablete, tabletici, laptop, ultrabook, device-uri, gadget-uri, Optimus prime-s de bucatarie. Care ajung sa zaca pe undeva dupa 2-3 folosiri. Tot timpul sa avem ultima versiune desi nu folosim neaparat ultimile functii. Ci doar pentru ca arata mai bine. Cica se misca mai bine desi nu sesizam.
In conditiile astea de ce ati face economie fix la la un produs pe care-l veti folosit 5 ani si de care poate depinde(fie si intr-o mica masura) siguranta si confortul ?
NOU
video.carsguide.com.au/v/146383/2014-Pirelli-Calendar-50-year-history-warning-nudity
NOU
Nu fii zgârie-brânză și ia-ți tot ceva OK. Dacă zici că-ți plac Michelin, eu tocmai mi-am luat 4 Energy+ 205/55/16 de la best-tires.ro, preț bun, băieți săritori.
Nu le zici că te-a trimis un michimaus de pe net că îți dau discount 🙂
NOU
merg 205 pe jante de 195?
NOU
Da, dar nu îți recomand. Ia fix dimensiunea ta sau schimbă jantele, un set de jante de tablă R16 nu e așa de scump, ar trebui să fie în jur de 800 lei.
NOU
Merg… si eu iti recomand 205 pt ca iti vei juli mult mai putin jantele in borduri cand parchezi
NOU
Dacă roțile pe care le ai acum au lățimea 195 atunci sunt R15. Ai putea foarte bine să păstrezi dimensiunea asta (195/65/R15).
Dacă vrei să treci pe 205 (1cm mai late) dimensiunea omologată pentru mașina ta este 205/55/R16, unde trebuie să schimbi jantele, sau să iei altele noi.
Dacă alegi să faci asta o să ai și o mică diferență la vitezometru, nu mare lucru – oricum nu e ceas elvețian.
NOU
@janel: jante pe 16 la 800 de lei nu cred sa fie din aliaj, eventual de tabla cu capace. Eu am ascultat sfatul unui prieten care a indoit de cateva ori iarna “tablele” in gropi si a luat de aliaj, le foloseste de mai bine de doi ani fara probleme. Plus ca arata mai bine, atat vara cat si iarna 🙂
NOU
păi tablă i-am zis și eu. Aliaj de la 1000 lei SH.
NOU
Alpine 4 sunt super anvelope…..vis a vis de altele….eu am luat nankang….china….f bune. Incearca tiretest.com sa te orientezi. Si barum am incercat…putin mai scumpe dar bune. P.S. E pacat sa strici anvelopele alpine vara…..
NOU
Eu cand am spus ca n-au nici pe dracu daca le tii si vara, mi-au sarit o suta-n cap ca uzura, ca nu-s sigure, ca distanta de franare……
NOU
yep, sunt neatinse, zici ca sunt noi
NOU
In general cam cat dai atata face. Dai un ban ai calitate si siguranta, iei ieftineli mergi cu morcovu-n cur pe ploaie sau conditii dificile.
Alegerea anvelopelor trebuie sa fie proportionala cu modul de exploatare.
Mergi numai prin oras sau preponderent prin oras, poti sa-ti iei orice ieftineala.
Daca circuli foarte mult in diverse conditii iti trebuie cauciucuri bune.
Daca circuli agresiv iti trebuie cele mai bune.
Pana la urma e siguranta ta in joc.
NOU
Eu am luat niste anvelope goodyear de pe un site online si cand am ajuns cu ele la vulcanizare, unul din ele era stramb (vizual nu avea nimic insa pus pe aparatul de echilibrat, batea ca dracu) – a incercat nea omul sa puna plumbi sa mai echilibreze, insa am fost nevoit sa-l pun pe spate …. alternativa era sa-mi puna inapoi rotile vechi, sa-i sun pe aia sa ma cert cu ei ca sa-mi schimbe anvelopa – probabil nu acceptau pentru ca repet – vizual, cauciucul era perfect-nu avea galme sau altceva, si sa vin iar sa mi le schimb. Asa ca eu de-acum imi cumpar cauciucuri de la aia care mi le si pun pe masina (inhouse ca sa zic asa).
Chestia buna cu schimbatul rotilor iarna-vara este ca mai umblii la ele, le verifici, le echilibrezi cu ocazia asta, le mai bagi aer, etc. Pai inainte umblam la roti doar cand vedeam vreuna desumflata sau ceva – gresit de altfel, pentru ca astea trebuie verificate mereu. Uneori mai ramane pamant in interiorul jantei si ala actioneaza ca o greutate care dezechilibreaza roata si se toceste cum nu trebuie, pe margini – d-aia astia de la vulcanizarile mai de fite spala complet roata inainte sa se apuce de ea.
Si inca ceva, eu am derapat odata pe polei pentru ca mi-am umflat rotile la o benzinarie care se pare ca avea ceasul defect – cand m-am intors dupa “accident”, aveam presiunea enorma in cauciucuri …si asta a fost un factor decisiv in evenimentul meu – deci nu mai am incredere in ceasurile de la benzinarii…
NOU
Mie mi-a explodat pe autostrada o anvelopa goodyear care avea cam 500km de cand era pusa. Imagineaza-ti distractie cand a explodat la 120, nu a mai ramas nimic din ea si din cauza unuia lipot de mine nici din masina. Pirreli potenzza sunt bune 🙂
NOU
@Alexandru C. : am facut doua accidente (foarte usoare) avand masina incaltata cu Goodyear. La ambele nu intelegeam de ce nu se opreste dracia dracului.
NOU
Toate bune şi frumoase, numa’ că e “JANTE”, nu “JENŢI”
NOU
Salut! iti recomand niste caucioace Barum Bravuris 2 …sunt undeva in jur de 250 lei in functie de dimensiune… Super ok, eu am de iarna si stau foarte onorabil la capitolul teste… iti recomand sa te uiti pe compari.ro pentru preturi si pe www.tyrereviews.co.uk pentru review-uri si feedback de la utilizatori. de asemenea poti vedea orice cauciuc si orice brand inainte sa-l cumperi, sa vezi ce zice lumea despre el, daca sunt multumiti sau nu. Sper ca te ajuta, cel putin site-ul cu review-uri sigur este de folos;)
NOU
Are tata pe masina Depica de iarna…au vreo 3 ani cauciucurile si cca 30k km si nu au galme sau mai stiu eu ce…parerea mea e ca Depica este o firma buna.
NOU
Bre, eu mi-am luat mașină ieftină, second-hand. Însă am grijă de ea. Și de aia nu prea îi înțeleg pe ăștia ca tine care nici săraci nu-s da’ insistă să “cut corners” când vine vorba de niște chestii esențiale de întreținut un bun făcut să te care în siguranță din punctul A în punctul B.
Eu nu m-am sărăcit niciodată la anvelope, schimburi de ulei făcut la ~10k km (cartea tehnică recomandă la 12 dar motorul e suficient de “bătrâior încât să nu-i strice un schimb mai rapid), piese de schimb bune.
Pe anvelope am acum de vară Nokian, de iarnă Vredestein. Alea de vară le-am schimbat cam la 4 ani (după ce-a ajuns indicatorul de uzură sub limita de pericol de acvaplanare), alea de iarnă le-am schimbat când au făcut 5 ani de la data fabricației (chiar dacă nu erau foarte uzate) că deh, cauciucul ăla mai îmbătrânește și el.
Nu merg ultra-rapid, nu sunt agitat pe șosele dar prefer pe cât posibil să nu mă omor singur din cauză c-am fost zgârcit.
NOU
a se mentiona ca are Polo din 2007. asa, ca sa pastram firul epic:))
NOU
Da bre, și cauciucurile de iarnă le-am schimbat astă iarnă. Erau Dunlop, făcuseră 5 ani de la data fabricației (eu le luasem în 2007 iarna dar erau fabricate prin 2006 sau 2005 parcă). Pe alea de vară le-am schimbat ca le-am tocit. Am avut Nankang, Barum și acum sunt la Nokian (astea toate de când am eu mașina ).
Și al naibii mașină, are o dimensiune total cretină pe anvolope, 185/55/R14. Față de un 185/60/R14 sunt cu vreo 15% mai scumpe.
NOU
nu ai pe talon si o a doua dimensiune?
NOU
M-am dus la RAR și mi-au trecut și 185/60/R14 însă având diametrul nițel mai mare (~1-2 cm) cică risc futai pe la bucșaraie/planetare. Dunlop au fost 185/60/R14 și se simte diferența la direcție și mers (în rău). Pare mai instabilă în curbe. Cel mai amuzant e că vitezometrul (care pe cauciucurile normale indică cu ~10% peste viteza reală), cu alea mai mari indică exact viteza reală.
NOU
Salut,
Nu vrei sa imi faci o vizita la birou, cu promisiunea unui raspuns avizat? Alegerea anvelopei potrivite nu este usoara dar este foarte important sa alegem corect, data fiind miza. Drumuri faine.
Te astept,
Razvan
NOU
razvan, multumesc, dar imi place aventura de a alege singur :))
NOU
Am niste Danubiana de vreo 27 de ani, sunt brici, n-am treaba, iarna/vara…
NOU
Avand in vedere ca lucrez in Slatina la o fabrica de profil, ce dai ca sa iti trimit tot catalogul si dupa iti explica care sunt cele mai bune anvelope?
NOU
adresa de mail?:)))
NOU
Pi buni?
NOU
Buna ziua dragi commentatori!
Aveti nevoie de cauciucuri noi la preturi foarte bune? Ei va ajuta!
cauciucuritop.ro/