Sunt, by default, anti-uber, ca societate comercială. Din cauza aroganței crase și a nerespectării complete a legilor, pe baza faptului că au fost mulți bani și nu le pasă. Nu te supui legii, ca restul concurenților în taximetrie, nu plătești taxe deloc, singurii care plătesc sunt șoferii cu PFA, nu plătești autorizări, nu plătești ITP la 6 luni, nu plătești asigurare obligatorie de pasageri, nu plătești RCA la nivel de TIR, cum fac taxiurile, dar te lauzi că, în comparație cu concurența, nu există comparație.
Așteptam cu nerăbdare o lege care să reglementeze transportul de persoane în orașe. Pentru că, dacă vrem concurență, dacă vrem servicii civilizate, toți trebuie să joace după aceleași reguli, nu unii sunt căutați și în chiloți, plătind 60% din ce câștigă pe tot ce am zis mai sus, după care plătesc și impozite, iar ceilalți sunt noul val, noul suflu, noua blabla.
Doar că nu așteptam o lege care să reglementeze exclusiv Uber.
Serviciile de ridesharing, cum sunt Uber sau Taxify, vor avea nevoie de autorizație din partea autorităților locale, în localitățile în care îi desfășoară activitatea, iar șoferii vor avea un prag minim de vârstă pentru a putea face transport prin intermediul platformelor electronice, prevede o propunere de lege de reglementare a serviciilor de ridesharing inițiată de 69 de parlamentari PSD, UDMR și PMP, printre care și doi actuali miniștri. Inițiativa legislativă pare să afecteze activitatea companiilor de ridesharing existente, dar mai ales să descurajeze apariția unor startupuri românești în domeniu, întrucât apar taxe , cerințe tehnice și amenzi greu de suportat pentru antreprenorii la început de drum. De asemenea, autostopul este interzis expres prin acest text.
Ce aduce nou chestia asta, în afară de nimic? Nici acum nu ai voie să faci transport de persoane, dacă nu ai autorizație. Faptul că nu se menționează ridesharing e neimportant. Oricând ridesharing poate deveni timesharing, Uberfood, UberDrive, popsharing, sexsharing sau orice altă denumire prin care legea devine doar o cheltuială inutilă.
Eu așteptam o lege care să reglementeze, ÎN PRIMUL RÂND, taximetria. Pentru că Uber nu ar avea niciun succes dacă majoritatea taximetriștilor nu ar fi gunoaie, dacă nu ar puți de țigani în maieu pe mașinile galbene, dacă nu ar fi vestul sălbatic peste care dai atunci când iei un taxi.
Așteptam o lege care să reglementeze igiena și prezența șoferului. Care, sub sancțiunea ridicării licenței, să îi oblige să ia orice cursă, oricând. Care să sancționeze maimuțele. Care să interzică coomplet discuțiile de ore întregi la telefon, presărate invariabil cu Și, ia zi, frățică, ce mai faci?Să interzică sub sancțiunea pușcăriei, accesul taximetriștilor din alte orașe, cum e Pelicanul, care are licență de Ilfov și lucrează în București. Chestii de astea de bun simț, care nu te-ar mai face să te gândești de 2 ori înainte de a-ți lăsa femeia să vină acasă cu un taxi luat de pe stradă.
Dar așteptam, ca de obicei, ca proasta-n târg. Pentru că lobbyul mafioților care dețin firmele de taxi este mult prea puternic. Și nu poți avea zeci de mii de mașini în trafic, dacă majoritatea șoferilor nu sunt țigani și reșapați care nu pot și nu știu ce să facă altceva în viață. Prin urmare, asiguri pe toată lumea că totul e bine, mai faci un lobby să interzici și aplicațiile de telefon și aia e.
Între timp, la sediul Uber din US, este o vânzoleală uriașă din cauza acestui proiect de lege. Jumătate din personal a leșinat de râs și cealaltă jumătate au, la pisoare, în loc de muște, ținte cu fețe de parlamentari români pesediști.
A, și iarăși, PSD-ul se leagă de amărâții care merg acasă cu autostopul, cei care fac cu adevărat ridesharing. Ponta voia să le dea amenzi de parcă o violau pe femeia lui Dragnea, acum vine Dragnea cu amenzi de parcă o violau pe femeia lui Dragnea.
Get it?
NOU
Șoferii de Uber folosesc mașina personală, cu RCA, cu ITP, cu impozite plătite. Chiar și combustibilul
îl plătesc tot ei,. Si reviziile, spalatul,, braduletii…etc.Aplicația nu face decât să pună în legătură clientul cu soferul și să intermedieze plata cursei.
Restul e cancan.
NOU
Da, cancan: “nu plătești autorizări, nu plătești ITP la 6 luni, nu plătești asigurare obligatorie de pasageri, nu plătești RCA la nivel de TIR”
NOU
A disparut de mult vremea cand pe uber erau doar cu masini personale. Acum cred ca peste 70% sunt cu masini inchiriate la plan (exact ca la taxi), loganuri obosite. Multi au venit de pe taxi, iar patronii de taxi au flote intregi de masini pe uber
NOU
Și chiar dacă ar fi doar mașini personale, plătesc toate alea la nivel de mașini personale.
Pt taxiuri, care sunt mașini folosite în scopul exercitării unei meserii, sunt alte taxe, legi, condiții, mai mari/mai aspre/mai date dracu’.
NOU
#curvaluidragnea strikes again
NOU
irina e numele parașutei
NOU
fals. tocmai asta e ideea. nu e vorba de fatuca aia.
NOU
:))
NOU
Eu doar am ramas cu ideea ca femeia lui dragnea trebuie violata… acum nu stiu la care dintre ele te referi.
NOU
Dacă te descurci, la toate.
NOU
Pai si la ce te asteptai, daca nu (iar) la o lege cu dedicatie, stiind ca fiica fostului sef ANAF e cocoţată acolo sus la Uber de Romanistan?
NOU
“la pisoare, în loc de muște, ținte cu fețe de parlamentari români pesediști.” – that sounds like a good business
NOU
odorizante personalizate : best seller = modelul “dantura de englez” dragnea
pacat de exista legea “aia cu daune imaginii personale” si alte cacaturi…
NOU
In Austria a fost interzis Uber de astazi, in schimb Taxify nu. Motivele se gasesc in 100 de articole
NOU
irina, curva lu’ dragnea mai tânără decât fiică’sa, o să hotărască destinele rromâniei
asta dacă nu intră dragnea la pârnaie
și are CURVA TOATĂ VIAȚA ÎNAINTE SĂ NE CHINUIE
NOU
Cred ca Romania e singura tara din lume (am scris cred, da?) in care autostopul e interzis. Bravo patratel!!!
Arhi: te inseli la un punct. Legistlatie pentru taximetrie exista. Toate treburile pe care le-ai scris exista. Doar ca nu sunt bagate in seama
Si…legea tre schimbata, altfel fute si Clever taxi. Ca legea zice clar ca numa dispeceratele de taxi au voie
NOU
Și dacă fute Clever,ce? E chiar bine pt ca orice companie mare de taxi are aplicație.
NOU
de ce e bine sa futa o aplicatie care este un agregator de dispecerate?
U real or what?
NOU
Pai eu văd problema dinspre partea taximetriei…in schimb tu o vezi dinspre partea clientului. Îți spun eu ca nu-i ok nici cu Clever. Dar pt ca ei lucrează cu noi(taximetriștii) nu se face atâta caz. Și da,sunt real.
NOU
de ce nu e ok? e mai bine sa ai comenzi monopol? sau sa fii exclus din aplicatie ca nu ii plac ochii tai cuiva de acolo? explica-ne
NOU
Pai Arhi…eu ca sa fac taxi trebuie sa fiu sub un dispecerat. Clever nu are,el funcționează pe mașinile noastre doar pt ca noi avem acceptul firmei sa-l folosim. Stii discuția de la Cluj,parca…atunci dispeceratele au vrut sa interzică Clever. Și dacă vor o pot face,doar ca nu sunt unite…de asta au intrat și “ inginerii”. Si ce înseamnă comenzi monopol? Fiecare firma de taxi are câte o aplicație…o poți folosi pe accea. Și cu excluderea din app….te referi la client-șofer sau șofer-dispecerat?
NOU
și dacă nu are dispecerat, ci agrega comenzi pentru toate taxiurile, nu e ok? de ce? comenzile luate prin clever nu sunt bune? serios că nu înțeleg. nici macar nu intru in chestii cu satisfacția clientului și drepturile lui. chiar sunt curios de ce clever nu e bun pt taximetriști.
NOU
Nu am spus ca nu-i bun pt noi…chiar eu îl folosesc. Am spus ca nu-i 100% ok. Comenzile luate prin Clever sunt bune pt noi,dar nu-s bune pt dispecerate. Iar dacă Clever nu are dispecerat,in ce categorie intra? Practic eu pot sa fiu la o firma(dispecerat taxi) fără Clever dar nu pot fi doar la Clever pt ca ei nu au dispecerat și legea ma obliga sa fiu sub unul.
NOU
e un punct de vedere
NOU
Eu am o problema in plus fata de cele enumerate. Daca se intampla sa am nevoie la ore de varf de tax,i pur si simplu nu gasesc. Ceea ce nu mi s-a intamplat niciodata la Uber sau Taxify. Chit ca astept 10-15 minute, vine o masina sa ma ia…
NOU
Te-ai gandit vreodata sa verifici daca nu ai vreun autobuz/tramvai/metrou?
NOU
La cele 2 firme,inginerii care sunt al volan sunt trimiși cu forța,de la distante mari,pt a nu refuza comenzile și implicit pt a pune umărul la prosperitatea celor 2 companii de taxi.
NOU
Sa-i oblige si pe taximetristi sa vina si sa fie civilizati si renunt singur la alte companii.
NOU
Tu ce ai vrea…sa ma oblige firma pe mine sa iau comanda ta la 10-15 minute?
NOU
Da, pentru ca prestezi un serviciu public. La fel cum va place sa circulati pe sensul unde au voie doar mijloacele de transport in comun, la fel trebuie sa va supuneti si anumitor rigori.
Vrem drepturi, dar pwla obligatii.
Eu, client, sunt de acord sa aveti un tarif corect, de noapte si de exterior. Dar cu aceste beneficii, trebuie sa vina obligatiile. Fara “nu am rovigneta”, dar tu ai licenta de ilfov, fara “nu merg ca ma retrag”, fara toate aceste marlanisme care v-au facut celebri la modul negativ.
Si eu, dac-as fi taximeteist, m-s supara in primul rand pe ai mei, care ma fac de ras. As arunca cu oua si faina in inaripatii de la selari sau de la gara. Abia pe urma as trece la uber si altii.
NOU
69 de parlamentari? I-au lasat pe baietii de la timesnewroman sa aleaga numarul?
NOU
adica omul de rand n-o sa mai poata lua in masina ”vulpitza cu veveritza” cum a luat dragnea?
NOU
1. Nu doar Pelicanul are mașini pe IF. Sunt multe alte firme care au început distracția asta, așa că ar cam trebui luate toate la puricat.
2. Am mers acum două seri cu un Uber, spunea șoferul că-n curând sunt obligați să-și ia atestat, cine nu-l are nu va mai face Uber.
3. În rest da, dacă taxiurile ar fi ce trebuie nu ar merge nici naiba cu un străin la volan.
NOU
Jumătate din personal, adica celalalt om?