adblock

Răzvan ridică o problemă de mult bun simț. Ce faci, ca publisher, când singura sursă de venit este publicitatea de pe site, dacă reclamele sunt blocate de către adblockere?

E foarte dificil de răspuns la această întrebare, într-o lume în care oamenii încă mai au nesimțirea să te întrebe Dar de ce ai publicitate pe site? Desigur, în același timp în care toți doresc conținut bun, articole de calitate etc. Pentru că astea pică de undeva din plop, iar mâncarea din frigider vine singură, fără nici o cheltuială.

Practic, adblockerul a apărut ca o soluție la reclamele nesimțite de pe marile situri. Soluție la popurile jenante care te invită să completezi surveyuri, la reclama care intră peste articol și nu dispare singură, sau care nu are buton de închidere, sau care are acel buton ascuns, sau la care de fapt apăsarea butonului de închidere înseamnă că ai dat like pe facebook and sooo on.

Nimeni nu e deranjat în mod real de bannerele intruzive. Bine, prin nimeni mă refer la oamenii normali, nu la idioții care caută motiv de scandal și de comentarii HA, TI-AM BLOCAT BANNERUL! Și eu folosesc adblocker, cu oareșicare succes aș zice, dar motivația mea e strict legată de ce am scris mai sus și mizeria aceea de pe youtube, care te obligă să vizionezi minim 5 secunde de reclamă. Chestie intruzivă și pe care nu o accept.

În rest…e dificil. Orice soluție blândă ar apărea, ea ar fi exploatată imediat în sens negativ de către șușanele de spart bani, gen netbridge sau thinkdigital și, într-un timp foarte scurt, ar fi abandonate, revenind iarăși la adblockul brutal, singurul care te poate scăpa vizual de această vizualizare obligatoriu-agresivă.

Cred că de fapt soluția este mai complicată și presupune reinventarea publicității în sine, nu doar ocolirea anumitor metode. Pentru că epoca displayului simplu apune și nu doar datorită blocării automate a reclamelor. Adblindnessul devine dinn ce în ce mai puternic, iar noile generații de utilizzatori vin cu el gata setat.

Interesul oamenilor trebuie captat altfel.

Rămâne de văzut care va fi acel altfel.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.