Am decis că luni dimineață este ziua în care vom avea, cu siguranță, cel mai mare succes la cumpărături, pentru că rumânii vor fi duși la muncă la ora aia și nu se vor mai omorî la cozi prin hypermarketuri. Teoria, în principiu, a fost bună. Practica ne-a omorât, pentru că nu am luat în calcul hoardele de pensionari care, la ora 9, rupeau ușile tuturor magazinelor din oraș și făceau de nerespirat atmosfera.

A mai observat cineva că bătrânii români seamănă toți între ei? Ieri, la galantarul de mezeluri, am început să cert o bătrânică pentru că se băga în față, iar ea, săraca, era aceeași bătrânică, de fapt, care comandase înaintea mea, doar că se mutase câțiva metri. În valul de haine maro închis, de unde naiba să îi deosebești pe toți?

Anyway, despre altceva voiam să zic.
În Mega Mall, la subsol, sunt vreo 4 magazine de jucării, un Lego, un Noriel, un Maxy Toys și încă ceva. Având în vedere noile propensiuni ale fiului către Transformers și Spiderman, căutam niște transformers mai mari, ca să îl impresionez din start (fiului îi plăcea doar Minecraft pe lumea asta).

La magazinul fără nume am găsit un super mișto transformer, foarte mare, mobil, cu sunet, la doar 179 lei. Logic, zgârcitul din mine își aduce aminte Băi, dar hai și până la Carrefour, că au și ei jucării de astea, poate găsim ceva decent și acolo.

Și am găsit. EXACT aceeași jucărie, doar că la 259 de lei. Și am rămas ușor stupefiat. La urma urmei, e un hypermașeu, ar trebui să fie mai ieftin decât restul magazinelor, datorită volumelor mult mai mari.

Pe vremea când lucram în vânzări de genul, în fiecare săptămână mergeam sau trimiteam oameni, funcție de jobul avut, să caute prețurile la concurență. Adică na, serios, nu ai cum să supraviețuiești în vânzări dacă te trezești că ți-ai format un preț la limita aroganței, nu?

Se pare că acest bun obicei nu mai există în retailul românesc. Îmi pare rău de fetița de la jucării din Carrefour, care a fost extrem de tristă că i-am zis clientului cu care vorbea că găsește jucăria mai ieftin, în altă parte. Dar asta e, viața e formată din lovituri.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

45 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Sa vezi cand intri pe price.ro sau pe compari si vezi diferente de ordinul 400-500 lei la un produs (sa zicem un telefon) de pana in 1.000 lei. As zice ca remarca din titlu se poate extinde si la (unele) magazine online.

  2. #2

    Sa tii minte ce ai zis despre pensionari!
    Cand o sa ajungi si tu unul dintre ei…sa dea dracu sa te vad pe strazi pe la 9 dimineata!

    🙂

    • #3

      am mari dubii ca as face asa ceva

    • #4

      Eu i-am zis nevestei sa ma sufoce cu perna sau sa-mi faca vant in fata unei masini daca ajung asa 🙂

    • #5

      Sunt curios cu cine o să votezi peste patruj dă ani boss
      Parcă te si văd la 7 dimineața ,cu iaurtu in sacoșă, cum te duci la secția de votare in calitate de boșorog pedeserist să-ti dai obolul
      A ,si de pe afișe să zimbeasca triumfator eternul Ion Iliescu maică

    • #6

      Arhi, asa ziceau si ai mei parinti ca au dubii. Problema este ca, la pensie, la 9 dimineata, majoritatea sunt treziti deja de vreo 3-4 ore cel putin. Numai bine de iesit la o plimbare… Pe de alta parte, toata lumea stie ca cele mai frumoase zarzavaturi din piata nu le mai gasesti la 11.

    • #7

      la 9 si eu sunt treaz de cateva ore

    • #8

      Prostata supără?

  3. #9

    Focusul pe preturi este format pe articolele de baza. Mai puțin cele non-food și mai ales la jucării. Lucrez de 15 ani în comerț si, așa cum scriam, bătaia mare este pe preturile la carne. Nu stiu de ce, dar romanul este foarte atent la diferențele de preț pe carne. Apoi, la celelalte alimente de baza. Dar, cred eu, pe ultimul loc la jucării. Și preturile la detergenți sunt urmărite.

    • Și se ia decizia la jucării că n-are cum să nu se vândă cu un adaos de 200% pt că n-ar avea cum să pună cineva un adaos mai mic de atât?

    • #11

      Profitul adevărat, în cadrul unul asemenea tip de retail, se face din adaosul de la articolele tip non-food. Ptr ca trebuie sa vinzi un palet de faina să scoți profitul de pe o….Jucărie de exemplu. Bine, păstrând limitele.

    • #12

      si la tigai !

    • #13

      Amice G, nu stiu ce lucrezi tu de 15 ani in retail, dar…
      1. Fiecare sef de raion din hipermarket are in fisa postului supravegherea concurentei.
      Fiecare buyer dintr-o retea are in fisa postului supravegherea concurentei.
      Problema e ca unii din ei habar n-au care le e concurenta. Pentru unii concurenta e doar o singura retea, similara cu a lor ca format. Pentru altii sunt doar hiper/super marketurile. Pentru altii, pentru care jobul de bagat la raft/facut comenzi e obositori, concurenta e din burta, ca sa nu isi supere sefii…
      2. “Profitul se face vanzand x sau y”… in teorie ai dreptate. In practica, te jocu cu cuvintele.
      ce profit se face?.. cel valoric?.. cel procentual?…
      un palet de ulei = 9 sticle pe bax, 30 de baxuri pe linie de palet, 6 randuri de inaltime pe palet = 1620 de sticle, pret mediu 7 lei cu TVA, adaos 1% = 0.64 lei/sticla * 1620 de sticle = 1036 de lei.
      o jucarie – 250 lei cu TVA, adaos 60% = 124 de lei.
      avnataj uleiul
      cost de manevrare palet? = descarcare palet din camion, adus in depozit, pus la raft ( in general cu paletul, se servesc clientii singuri)
      cost manevrare jucarie?… descarcare palet din camion, desfacut cartoane, asezat cu grija la raft ( timp mai mare de manevrare)
      avantaj uleiul.
      rotatia stocului?… n-are rost sa discutam, avantaj uleiul.
      dar da, adaosul procentual la ulei e 1%, adaosul procentual la o jucarie e 60%
      mai incet deci cu afirmatii cu profitul adevarat… stii tu ceva, dar poate nu stii tot 😉

    • #14

      Bogdan, esti foarte bine documentat si m-am bucurat sa citesc raspunsul tau. Nu sunt la fel de bine pregatit sa fac o analiza de caz pe o gama de produse. Dar, am scris undeva acolo, mic…pastrand limitele. Nu m-am dat destept. Nu sunt. Doar am auzit, din zbor, pe la buyeri despre avantajele banesti aduse de articolele cu adaos mare vs cele cu rulaj. Cand eram mic, aveam pe mana tot feluld e rapoarte. Acum, ca am imbatranit, le-am uitat. Inca odata, apreziez profesionalismul raspunsurilor tale. P.S. – Acum ma ocup de autorizatii, nu mai vand articole 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    • #15

      ca sa ma amestec si eu putin, in principiu, george are dreptate cu ce spune. de exemplu, la o cafenea, un ceai e 12 lei. un plic de ala nenorocit de ceai probabil costa 2 bani. castigul…well, enorm. lanturile comerciale jongleaza si cu procente, nu doar cu cifre brute.

    • #16

      la mine pretul la jucarii e cel mai important. nici macar nu intru in magazinele care nu au jucarii (mega image gen). cand mai creste juniorul mai vedem.

    • #17

      niciodata, dar niciodata nu ma duc la cumparaturi cu copiii. nu de alta, dar n-am bani sa cumpar tot magazinul…

    • #18

      @Bogdan…ia fa un calcul palet ulei vs palet jucarii.

  4. #19

    Pariu: la ce oră vin articolul scris de Iulia?

    • #20

      momentan e prea ocupata sa ascunda imigrantii teroristi. Le-a aranjat beciul cu paturi, le faci niste sarmale si niste carnati. am auzit ca maine ar termina si-ar scrie un articol.

      Acum noh, poate refugiatii vor si sex si atunci se mai amana cu 1-2 zile…

    • #21

      Esti usor dezinformat, stimabile. Nu LE fac ci II fac sarmale si carnati. In rest esti informat perfect :)))

    • #22

      am uitat ca l-au prins pe unul.

      celalalt cand are programat atentatul? da si tu din casa, sa stim cand sa stam departe.

    • #23

      Dracu să mă ia dacă mai înțeleg ceva
      Tu ești Iulia aia bună sau ești altă Iulie la fel de buna ?

    • #24

      @gogu

      Depinde de ce vinzi. O groaza de magazine a caror marketing este sustinut doar de “politica de preturi”, sunt falimentare fara sa-si dea seama – cand bine anaful sa-si incaseze birul gata cu afacerea…dar e bine sa te plangi…

  5. #25

    Bun, trimiti, afli, ce faci? Dai si tu in preturi? Daca dai trebuie sa tai de undeva, de unde tai? Esti dispus sa primesti mai putin la salariu? Sau stai, esti director si numai pulimea are leafa taiata, ca sunt vremurile naspa. Tie ti-ar conveni sa vina un om care sa faca exact ce faci tu, la jumate de pret? Ca mai ieri scriai de indienii IT-sti de sub palmieri, cum iau ei contractele freelancerilor europeni.
    Greseala este a importatorilor ca nu pun piciorul in prag sa ii descurajeze pe cei care dau in preturi, in mod normal, ar trebui sa nu le mai dea nimic.
    Dar stai, apa nu intra in partea noastra de barca asa ca ne doare in pix.

    • #26

      Si este mai bine sa tii de pret si sa nu vinzi nimic nu?

      “Esti dispus sa primesti mai putin la salariu?” – da sigur, ca daca jucaria costa 50 lei la producator sigur in magazin o gasesti cu 51 de lei. Liviule pastreaza-ti energia pentru chestii pe care le intelegi ca lumea.

      “Greseala este a importatorilor ca nu pun piciorul in prag sa ii descurajeze pe cei care dau in preturi, in mod normal, ar trebui sa nu le mai dea nimic.” – pe importatori ii doare in p*** cum vand retailerii, pe ei ii intereseaza sa aiba clienti pentru produs. Ce se intampla mai departe cu el nu e problema lor, stii chestii ca piata libera alea alea.

    • #27

      Importatorii nu au cum sa puna piciorul in prag, pentru ca traim intr-o piata libera si daca un importator pune piciorul, concurentul sau nu-l va pune. Drept urmare, primu’ va da faliment, iar cel de-al doilea isi dubleaza profitul.

      Iar o intelegere intre toti este cam imposibila. In principiu, pentru ca-i ilegala. Consiliu’ concurentei ii arde destul de tare pe importatori/furnizori/retaileri atunci cand se vorbeste despre pret.

  6. #28

    Cum e cu Minecraft – copiii? Al meu ma freacă sa ii cumpăr jocul asta….De principiu nu sunt de acord sa stea toată ziua cu ochii în telefon (testat, e capabil de asta) dar principiul jocului ma “incanta” _ a construi ceva din nimic

    • #29

      well, mie mi se pare o tampenie. iin schimb fiul il joaca non stop

    • #30

      Ok ok…zi de unde iau robotu ala acuma ca trebuie lu ala “micu”….Ailalti 10 roboti sunt cam singurei fara Optimus….

    • #31

      in megamall, la subsol, ultimul magazin de jucarii pe stanga, raftul 3 pe dreapta, pe cap de raft

    • #32

      Ai deplm….online nik sub 200?

    • #33

      Ai puteavsa ii cumperi un ps4 (sau xbox) si un tv de 42″ sa nu se chinuie copilul cu un ecran de 5″.
      Aaaa si inca o chestie, dupa minecraft mai urmeaza si altele! Tot minecratfuri! Si apoi vin alea care seamana cu minecraft!
      Succes!

    • zic sa astepti sa vrea si roblox, alta capodopera

    • #35

      o da, roblox fmm

    • #36

      Subscriu la “fmm, roblox!”

    • #37

      Corect, Roblox is the new shit. Și vestea proasta este că e pe baza de subscripție lunara – abonament tată, nu scapi din prima.

  7. #38

    cred ca treaba cu reducerile se face decalat intre magazine, era ceva discutie despre asta in vara cu Guran daca nu ma insel.

    Eu am gasit un Lego la Carfur (stiu ca nu se scrie asa) cu 100 lei, pe cand pretul recomandat de Lego era 170 lei si in alte magazine era pe la 150 lei.

    Emag vindea ieri un moue Microsoft la pret dublu fata de cat era la Altex, si culmea la Altex nu avea nici o reducere.

  8. #39

    Eu cred ca preturile sunt puse intentionat la japca. Adica vine omu’ sa ia carne de sarmale, legume pentru salata boeuf si zahar vanilinat pentru prajituri si, daca tot e acolo, ia si o jucarie la ala micu’. Cum cosul e deja plin, nu se mai duce sa caute si alte magazine, ca e totul la indemana si febra cumparaturilor s-a instalat deja. Cred ca asa se intampla cu toata marfa sezoniera: jucarii de iarna si de 1 iunie, rahaturi cu inimioare de Valentine’s Day si Dragobete, alte rahaturi cu inimioare de 1-8 martie, echipament de plaja/gratar/drumetii in vara si rechizite in toamna. N-o sa va mint, daca as fi director de magazin as face fix asa pentru a putea reduce mai mult produsele de baza, reduceri care atrag si mai multi clienti ce pot pica in “capcana” cadourilor. Probabil ca pare de cacat sistemul de gandire, dar un supermarket nu e societate de caritate, e o masina de facut profit. Cine stie cum, se informeaza, cine nu, plateste “domnia”. Asta e una dintre strategii. Banuiesc ca pe alea cu mirosul de mancare si pozitionarea produselor pe raft le stiti.

  9. #40

    Dupa prima propozitie mi am zis in gand.. fundamental gresit, a uitat de mosnegi xD

  10. #42

    Care imi imaginez eu ca e strategia Carrefour:
    – omu tot vine sa ia cele ce se cuvin pe masa de Craciun, doar n-o sa se duca in alta parte sa ia jucarii, decoratiuni si farfurii.
    – ce pierdem la cascaval si la apa plata castigam la jucarii si la globuri

  11. Să mai stea și-acasă boșorogii ăștia. Profită că au gratuitate pe RATB și se plimbă toată ziua nemernicii, chiar dacă n-au treabă. Acum câteva zile m-a călcat pe picior în tramvaiul 21 o babă din asta cu căruciorul ei, cu roata de la cărucior. Știți că au cărucioare d-astea de mână, trolere cu care se duc la piață boșorogii. Intenționat trece să-ți dea cu căruțu ăla peste picioare, intenționat face,bagamias pula-n ei

  12. #44

    reduceri la jucarii au cam fost pe la inceputul lunii.
    studiu de caz: Lego Creator, ceva țâști-bâști, la 20 de lei, in Auchan, pana acum vreo saptamana-jumate, au luat la scoala pentru serbarea de Craciun (20 de lei fiind pretul vazut de mine la raft, pret final vreo 16 lei ca s-au dus sa cumpere vreo doua zile mai tarziu).
    pentru ca avem in dotare 2 copii, am zis sa asteptam sa vedem ce se cumpara (si sa ne intre si banii, ahem), sa luam si celuilalt copchil ceva asemanator.
    acelasi Auchan, acelasi produs, nimic mai ieftin de 40-45 lei, vinerea trecuta. say woooot!?!?!