Pro sau contra test de paternitate?
220Scris de o anonimă ce vrea să își limpezească gândurile despre relația sa.
Context : El si ea , impreuna de 2 ani, 28-30 ani, necasatoriti, discuta despre niste prieteni care asteapta un copil. El spune ca primul lucru pe care l-ar face in calitate de tata ar fi un test ADN, pentru a stabili ca acel copil este al sau cu siguranta.
Nu vrea sa creasca un copil care nu-i al lui, stie din ce a citit ca mai mult de y% din barbati cresc copii care nu sunt ai lor (adica sotiile i-au inselat si apoi au ascuns acest fapt) . Spune ca nici sa adopte un copil nu ar putea si nu si-ar dori vreodata.
Ea e de parere ca el e liber sa faca asta (daca isi doreste cu adevarat), dar e un gest care arata lipsa totala de neincredere. I se pare ciudat ca acel barbat cu care se va casatori ( pe care il iubeste si cu care vrea sa-si petreaca restul vietii ) sa faca asa ceva. Vede asta ca pe o forma de injosire , dat fiind faptul ca niciodata nu i-a dat motive de indoiala si a fost mereu fidela (vorbim de un cuplu normal, tipa nu e vreo femeie usoara, cu trecut dubios etc).
Intrebarea este : In calitate de tata, faci un test ADN copilului tau proaspat nascut , pentru a fi sigur ca este al tau? Sau ai incredere in femeia de langa tine, nu suspectezi nimic de genul (nici nu-ti trece prin minte) si te bucuri de faptul ca ai devenit parinte? Oare merita sa stai langa un barbat care iti arata neincredere, poti sa-ti intemeiezi o familie cu el?
4 September 2014 at 16:38
Astepti cativa ani, daca copilul nu seamana cu tine deloc, bagi si un test. Oricum, nu inteleg de ce s-ar simti injosita daca omul de langa ea cere un test. Cred ca e absolut normal.
4 September 2014 at 16:40
pentru ca in momentul in care te casatoresti cu cineva apare conceptul de incredere.
Ori, testul ADN in cazul asta e: “fah, pari cam curva”
Tipul pare genul care fute numa virgine sa nu cumva sa pupe pe vrunu pe pula…
4 September 2014 at 16:42
Nu stiu ce sa zic. Eu tot cred ca femeia n-ar trebui sa se simta jignita de faptul ca ceri un test ADN.
4 September 2014 at 16:50
Daca faci testul cand copilul are are 4 ani, vei suferi ca un caine pentru ca deja te-ai atasat emotional de monstrul ala galagios. Daca la 4 ani descoperi ca nu e al tau, dar il iubesti, poti sa-l cresti cu dragoste in continuare.
Daca descoperi la nastere ca nu este copilul tau, iti este oarecum mai usor sa decizi daca esti dispus sa-l cresti sau nu.
Daca sotia nu te-a inselat, nu vad de ce testul de paternitate ar fi o problema. Efectul va fi ca sotul va avea si mai multa incredere (daca chiar este copilul lui).
4 September 2014 at 16:51
sau cand ii futi o palma, dao dracu de curva. Stii cum e…daca nu ii dai din cand in cand o palma, o sa patesti rele. Si cum stie ea ca o iubesti?
4 September 2014 at 16:56
pai de ce sa se supere, sigur a facut ceva sa merite, nu?:))) sunt bouche bee
4 September 2014 at 17:26
O relatie merge pe incredere, altfel nu e o relatie care sa reziste. Plus ca e mai greu sa te insele cand e legata in pivnita de o teava mai tot timpul…
4 September 2014 at 17:33
eu nu ca n-as avea incredere in ea ci mi-ar fi frica sa nu-mi dea la maternitate altul, stiu, femeile stiu/simt ca e al lor si plm dar barbatii nu deci pentru asta as baga un test adn inainte sa plec de la maternitate sa stiu ca iau acasa ce-i al meu iar in caz ca tipa vroia sa ma faca sa ramana sanatoasa cu el pe strada, nu as fi de acord sa cresc copilul altuia daca nu mi-am exprimat de la inceput dorinta asta.
4 September 2014 at 17:38
Ala probabil ii facea test ADN copilului si daca era el femeie, sa fie sigur ca e a lui (ei).
5 September 2014 at 00:02
Daniel, poti sa-i mai ceri si un test de HIV/hepatita inainte. Chiar e nasol sa fii bolnav si sa cresti copilul altuia.
4 September 2014 at 16:39
Mai grav e cand creste copilul si isi da seama ca nu seamana cu parintii lui neavand mai nimic in comun cu parintii si incepe sa-si puna intrebarea: “Eu cu ce vecin sunt facut?”
4 September 2014 at 16:41
da, acel moment teribil in care se duce la ma-sa ii o roaga sa faca un test de maternitate, sa fie sigura ca ea l-a nascut
4 September 2014 at 16:46
Dar se poate intampla si invers. Cunosc o familie ce a infiat un copil. A crescut, a ajuns la 20 de ani moment in care si-a dat seama ca are foarte multe in comun cu tatal adoptiv, par, ochi, semne pe corp etc.
Pustiu a inceput sa-l bata la cap pe tatal adoptiv sa faca un test de paternitate ca poate poate, in ideea ca ar fi mult mai ok.
4 September 2014 at 18:41
Habar nu ai cati copii sunt incurcati la maternitate. Cel putin pe vremuri, cand nu existau tag-uri si alte nebunii, se incurcau puradeii ca rosiile in sacosa.
On Topic: Daca tipu isi pune intrebari asupra paternitatii, sa faca testul ADN, si muierea, daca nu e proasta, ar trebui sa ii dea un sut in cur, indiferent de rezultatul testului.
4 September 2014 at 16:39
daca femeia a dat motive de dubii, faci.
4 September 2014 at 17:05
Si daca barbatul da motive de dubii ce faci? Adica de unde stii tu ca femeie pe unde s-a mai prasit el intre timp? Numa’ zic!
4 September 2014 at 17:52
@ mihaela – am si eu un frate la Braila
4 September 2014 at 23:38
da Y …ai si tu un frate care e sora la spital
4 September 2014 at 16:41
Lipsa de incredere in partener sau pierderea increderii este primul pas catre o relatie toxica.
O viata avem; daca si pe asta o traim sub semnul neicrederii / indoielii …
Pentru autoarea anonima: identifica rapid sursa neincrederii si elimin-o. In caz contrar sansele de reusita pentru relatie (a se citi “pana la adanci batraneti” sunt minime spre nule.
4 September 2014 at 20:30
” Oviata avem; daca si pe asta o traim sub semnul neincrederii / indoielii ” . Nu ma intelege gresit, nu sunt pro test… dar argumentul asta nu ca e slabut, e tragic.
SI acum cu parere la test : singura scuza ca sa faci testul este sa nu-ti incurce copilul la maternitate. Altfel, ca barbat, daca ai stat 2 ani cu o femeie in casa… si ai fost atat de prost incat sa nu te prinzi ca s-a futut cu altu… meriti sa-i cresti copilul
4 September 2014 at 22:08
In locul autoarei i-as zice ca sunt de acord sa faca un test de paternitate doar daca iese copilul negru sau chinez sau orice alta rasa nu e el (actualul partener al autoarei). Si i-as da papucii. Ce cacat e asta? “Suntem impreuna si te iubesc da’ pari cam curva…” sau ce naiba vrea sa comunice “poetul”?
O relatie in care nu exista incredere nu e trainica. Si nu vorbesc de incredere oarba, gen il/o prinzi in mijlocul actiunii si iti explica cum totul e pentru binele vostru si il/o crezi. Nu, incredere la un nivel de minim bun simt.
5 September 2014 at 08:38
@ursu: la maternitate (fie de stat sau privata) copilul are tag din prima clipa dupa ce iese iar sansele de “incurcare” sunt practic nule.
In momentul in care apare neincrederea / indoiala sunt de parere ca:
1. Clarifici sursa.
2. Treci mai departe (fie continua relatia daca increderea a fost restabilita, fie se opreste in caz contrar).
Si asta cat mai repede.
5 September 2014 at 14:56
@Paul, ca o gluma : auzi domle… si la astia la maternitate ca pe facebook :)).
Asta nu o stiam, oricum clarificarile cu care ai venit ulterior argumentului fac sens acum.
4 September 2014 at 16:42
Poate omul are pur și simplu piticul ăsta pe creier: să n-ajungă să crească un copil care nu-i al lui, și el habar să nu aibă. Asta nu înseamnă că are toți biscuiții în pachet, pare destul de paranoic, dar totuși atât timp cât nu e nimic de ascuns, nu văd problema.
Da, dacă stai s-o iei la puricat, poți să faci pe gazela prădată, rănită în orgoliu că ar fi suspectată de înșelat. Dar eu zic că nu-i cazul. Așa cum unele femei îs nebune și-și verifică bărbații și-n chiloți după urme de înșelat, au și ei, din când în când, dreptul să se asigure că nu-s luați de proști. Chiar și fără să aibă vreun motiv palpabil.
Cât despre treaba cu adoptatul, mi se pare stupid să judeci pe cineva că nu vrea să adopte. E evident că nu oricine ar putea face asta, și e ipocrit să spui că ai crește un copil al altcuiva când tu ești perfect sănătos și capabil să te reproduci. Da, o fi un gest mărinimps & shit, dar dacă vrei să fii mărinimos poți să te bagi în acțiuni de caritate și să ajuți copiii orfani, nu trebuie neapărat să îi iei la tine acasă. Fiecare gândește altfel problema asta, nu ai cum să impui cuiva să adopte.
4 September 2014 at 16:50
Si eu ma gandeam la treaba asta. Poate e o idee de-a lui, de cand lumea si pamantul, si i-a ramas in cap. Poate a auzit demult de un caz in care sotul a crescut un copil ce nu era al lui. Nu cred ca situatia are legatura cu femeia de langa el in mod special, ci mai mult cu el.
4 September 2014 at 17:21
Sa stii ca mai sunt si oameni perfect capabili sa se reproduca si care au ales sa si adopte in copil. Fara sa fie ipocriti.
4 September 2014 at 17:33
Asta am spus și eu. Că unii pot să adopte chiar dacă pot să-și toarne singuri plozi, alții preferă să îi crească doar pe-ai lor. Nu toți putem fi la fel de open-minded vizavi de treaba asta, iar cei care sunt, nu tre’ să-și impună treaba asta în fața celorlalți. Nu de alta, dar mi se pare o alegere pe care o faci din convingere 100%, nu la insistențele soaței/soțului. Dacă nu îți dorești cu adevărat, e nasol. Și pentru tine și pentru ăla mic.
4 September 2014 at 18:10
laura, daca barbatu-ti implanteaza un microfon si un cip sa stie mereu unde esti si ce vorbesti e ok? doar n-ai nimic de ascuns.
4 September 2014 at 20:00
Nu de aia iei pachetul de biscuti, să mănânci din ei? Nu văd unde e porblema în a nu avea toți biscuiții în pachet…
5 September 2014 at 16:31
@ semeketh – Una e să fii gelos fără motiv, alta e să ai niște fixații care nu țin neapărat de persoana de lângă. Așa cum unu’ vrea să doarmă cu cracii în sus pe perete când e prea cald,altu vrea să facă test de paternitate. Toți avem hachițele noastre. Unele mai costisitoare ca altele, după cum se vede.
4 September 2014 at 16:43
În situația dată, eu n-aș avea niciun dubiu asupra paternității.
Ca o părere asupra situației, mi se pare absurd ca după doi ani de zile să n-ai încredere în persoana de lângă tine.
Dacă ți-a demonstrat că nu merită increderea ta, ce mai cauți cu ea?
Pe de altă parte, dacă niciodată nu ți-a înșelat încrederea, de ce pui asta la îndoială acum?
Eu, nu că nu aș putea, dar nu aș vrea să îmi întemeiez o familie cu cineva care nu are încredere în mine după atât timp petrecut împreună.
4 September 2014 at 20:02
Alții stau căsătoriți 5-7 ani până să afle că nevastă-sa nu a fost chiar ce pretindea că e.
4 September 2014 at 21:20
Era sa ma insor eu cu una de-asata. Noroc cu verii mei, care mi-au dat pale la timp. ei credeau ca stiu ce hram poarta si ca vreau sa dau si eu, o buca, in vacante.
Cu mine facea pe Fecioara Maria si ea era asa ciuruita incat ii este frica sa isi faca FB (s-a maritata in Germania). Frate-sau si mama-sa au FB.
4 September 2014 at 16:44
Folositul copilului ca moneda de schimb in discutii mi se pare printre cele mai josnice treburi.
Ce-mi plac mie barbatii astia adevarati. Toate femeile “e” curve, noi suntem niste sfinti.
Daca ai dubii, daca exista fapte, daca exista dovezi ca ar fi posibil sa nu fie al tau, poate ca ar fi necesar sa faci si un test. Desi, ca barbat, esti in eroare daca esti incapabil sa porti o discutie si sa aflii adevarul.
Daca n-ai incredere in ea nu faci copil cu ea. Cauti alta, care-ti ofera ceea ce ai nevoie referitor la incredere. La ce iti foloseste sa stii ca nu te-a inselat acum si copilul e al tau, dar o va face peste 5-10 ani? E vreo diferenta?
4 September 2014 at 20:52
Pai tocmai, ca poate nu ai incredere in ea si tu stii ca nu prea ar trebui sa vina un copil si totusi vine. Atunci e momentul in care ceri test de paternitate.
Exemplu clar: cuplu de vreo 2-3 ani impreuna, foloseau prezervativ tot timpul pana intr-o zi cand a anuntat ea ca e gravida. El: cu cine?
4 September 2014 at 16:45
eu cred ca aici nu-i vb de neincredere, chiar nu vad dc ti-ar zice asta pe fata… e mai mult o problema de nesiguranta personala, tipul citind undeva o chestie dinasta automat s-a gandit ca exista posibilitatea si atunci a ramas fixat pe idee. Nu cred ca are sens sa pui la suflet, il lasi sa faca testul si ai scapat de problema asta pe viata. Sunt sigur ca dupa asta o sa aveti o relatie frumoasa.
4 September 2014 at 16:46
ma bag si eu ca musca-n lapte tinand cont ca s-a cerut in mod deosebit parerea barbatilor. nu cred ca ar fi necesar sa faci un test de paternitate daca e vorba de o relatie stabila, nu a deraiat nimeni catre alte zari mai calde, nu exista istoric sau banuieli. si inselatul asta se intampla cu ceva indicii, nu ramai gravida cu postasul in alea 5 minute in care s-a dus el sa cumpere paine de la supermarket. daca as fi in situatia doamnei de mai sus cu siguranta nu ar intra in discutie varianta casatoriei.
4 September 2014 at 16:46
Daca intr-o relatie nu exista respect si incredere, te poti pisa pe ea de iubire..
Scuze pentru lejeritatea in exprimare.
4 September 2014 at 16:48
acum depinde, ca si cu pisatul asta, e cu du si intors, e posibil sa ii placa
4 September 2014 at 16:49
Daca nu te-as fi cunoscut, te-as fi luat in serios :))
4 September 2014 at 17:25
golden shower ftw 🙂
4 September 2014 at 16:47
Eu sunt gravida. Daca sotul meu mi-ar cere un test de paternitate ar fi cam ultimul lucru pe care mi l-ar cere, ulterior i-as cere eu divortul. Asta in contextul in care avem o relatie stabila de 10 ani, nu l-am inselat niciodata si nici motive sa creada ca as face-o nu i-am dat, avem o relatie onesta, deschisa etc. Asadar, pentru mine increderea e un ingredient de baza. Eu la randul meu am incredere in el, altfel l-as pune sa-mi arate analizele la zi inainte de fiecare partida de sex, cum ar fi? Nu cred ca as face un copil cu un astfel de barbat in primul rand, gelozia, suspiciunea si toate care decurg dupa sunt caracteristicile unui om bolnav, cu multe frustrari si probleme. Insa daca partenera nu e tocmai o sfanta si a mai calcat in strachini cererea ar fi justificata. Depinde foarte mult de relatie, zic eu.
5 September 2014 at 16:58
cati fraieri nu s-au fript cu “increderea” asta….
4 September 2014 at 16:48
Hai ca m-a luat valul si am omis raspunsul. NU! Nu as face un test de paternitate! Iar daca as fi de partea cealalta a baricadei, mi-as pune serioase semne de intrebare de ce “tatal” vrea sa faca asa ceva.
4 September 2014 at 16:50
Eu una l-as face, sa stea omul cu inima impacata. Daca moare maine calcat de o masina si nu se duce sufletul in Rai ca avea niscaiva indoieli?
4 September 2014 at 16:58
Asa-i? Fantoma lui te va vedea pe wc cum faci caca. Zilnic. Pana mori.
4 September 2014 at 16:51
In momentul in care te duci sa faci un test de paternitate, implicit accepti posibilitatea sa nu fie copilul tau, deci te gandesti ca sotia ta este capabila sa procedeze intr-un mod mizerabil.
Daca mergi pe aceste premise, nu inteleg de ce familie mai poate fi vorba, divortezi fara nici un test de paternitate.
Aici fie e vorba de o sotie mizerabila, fie de un sot imbecil.
5 September 2014 at 09:43
Nu e tocmai “implicit”. Cineva sugera mai sus si posibilitatea sa se incurce copiii la maternitate. Stiu, toata lumea e convinsa ca in secolul 21, intr-o tara din UE, n-are cum sa se intample, asta pana cand ajung sa cunoasca vreo doua-trei asistente dintr-o maternitate romaneasca.
4 September 2014 at 16:55
Usor, usor, toata lumea o ia razna.
4 September 2014 at 17:01
eu as incepe sa-mi fac griji doar daca ar veni ea la mine sa imi ceara un test de paternitate, sa fie sigura ca e al meu.
4 September 2014 at 17:27
In cazul asta nu ai nevoie de confirmari suplimentare ca e … saraca cu duhu’.
4 September 2014 at 17:01
Normal eu sunt deacord sa nu faca testul , daca in anii in care ai stat cu ea nu a dat nici un semn de indoiala mi se pare o lipsa de respect . Totusi caz din familie recent :
Acum cateva zile imi povesteste tata razand de ce a patit un verisor cu 10 ani mai mare ca mine . Omu a fost intr-o relatie de 5 ani cu prietena lui , vroiau sa se casatoreasca dar tot au amanat deoarece ambii sunt oameni de cariera si trebuia sa munceasca la niste proiecte vara asta . Tipa a ramas gravida , verisorul meu foarte fericit pana acum o saptamana cand s-a nascut copilul . El s-a ocupat de toate actele lasand-o pe ea sa se odihneasca , pana cand a observat ca grupa de sange a copilului nu semana cu niciunul din parinti . A chemat doctorul si a pus sa se faca un test de paternitate unde surpriza nu era el tatal .
Long story short super cearta si scandal , verisorul meu a suferit si o mica depresie de a trebuit sa se duca si la un psiholog . Stiu pare poveste de telenovela !
4 September 2014 at 17:30
Concentrarea asta pe cariera e tot o … traducere a partenerului si a relatiei dintre ei.
4 September 2014 at 22:22
Grupa de sange a copilului nu e musai sa fie cea a unuia dintre parinti. Se formeaza si diverse combinatii, informati-va 🙂
5 September 2014 at 14:24
Eu parca stiam de la biologie ca sunt cazuri in care copiii nu au grupa de sange a parintilor. De ex daca un parinte are 0 si celalalt AB copiii au fie A fie B.
Nu e un motiv sa fii paranoic din cauza asta.
4 September 2014 at 17:01
Pai daca nu i-a dat niciodata motive sa se indoiasca de ea, de unde i-a venit sa faca testul de paternitate? Daca isi bazeaza indoielile doar pe niste statistici, parerea mea este ca procedeaza gresit.
Pe deasupra, am inteles ca testele de paternitate sunt foarte scumpe. Daca nu ai motiv sa te indoiesti de persoana de langa tine, de ce sa arunci banii in toaleta?
4 September 2014 at 17:11
900E
4 September 2014 at 17:02
Am fost intr-o relatie cu una geloasa. Este ceva superb. Daca nu ai trait asa ceva in viata, nu ai trait deloc
In cazul asta avem un paranoic. Doamne fereste sa aiba fata. Va dati seama ca aia de la 14 ani tre sa ii aduca certificate de virginitate? Ca doar nu a facut el o curva.
4 September 2014 at 17:09
De la 14 ani? Animal00, nu esti tata, sau mai bine spus nu esti tata de fata….
4 September 2014 at 17:38
plm…sunt optimist
4 September 2014 at 17:02
Eu as face testul ADN oricum, de maternitate, de paternitate, care s-o nimeri, dar din ratiuni practice. S-au mai vazut cazuri de copii incurcati in maternitate (si nu putine). Peste cativa ani, daca intamplator e nevoie, nu poti dona copilului sange/un rinichi etc.
4 September 2014 at 17:02
“dar e un gest care arata lipsa totala de neincredere”
lipsa totala de neincredere = incredere 🙂 cred…
4 September 2014 at 17:32
O fi dat copy/paste la formulările folosite de tipă în mail 🙂
4 September 2014 at 17:03
Serios? Atatea chestii de facut, test adn, ace, injectii, alea alea… Nu mai bine, imediat dupa ce i-o tragi, o duci in beci, o legi, ii servesti zilnic mancare cu proteine, o mai plimbi in jurul butoaielor de vin timp de 9 luni? Ce va mai place sa va complicati…
4 September 2014 at 17:16
Si daca si-a tras-o cu unul cu o ora-doua inainte sa si-o traga si cu tine ce faci? ca s-ar putea ca inotatorii celuilalt sa fie mai iuti ca ai tai 🙂
4 September 2014 at 17:03
Poate e doar un pitic d-al lui, asa cum au scris si altii. Cine stie, poate candva a atuncat o gluma cu testul de paternitate iar doamna nu a reactionat cum s-ar astepta, asa ca in mintea lui a incoltit o idee. Iar daca doamna se impotriveste acum testului de paternitate, nu face decat sa-i alimenteze niste suspiciuni urate.
4 September 2014 at 17:04
“Ea e de parere ca el e liber sa faca asta (daca isi doreste cu adevarat), dar e un gest care arata lipsa totala de neincredere.”
wat?
4 September 2014 at 17:04
test de paternitate….nici vorba. ori am incredere, ori nu am
cum sa ceri asa ceva, e ca si cum ai zice, “fa, esti curva, vreau sa vad ca e al meu”
ori am incredere in tine si in relatie, ori nu am
tipa din poveste ar trebui sa isi puna semne de intrebare……
4 September 2014 at 17:04
Daca eu as ramane insarcinata si prietenul meu mi-ar cere test de paternitate, l-as face pt ca asta isi doreste si eu il iubesc. Dupa care mi-as face bagajele si la revedere, ne vedem la notar sa stabilim programul de vizite. Este injositor. Si citesc comentariile de mai sus si ma cam ingrozesc.
Cum stati voi cu o femeie despre care poti avea asa o suspiciune? cum sa ajungi sa ceri test de paternitate? e ca si cum i-ai spune, ok, te iubesc, da’ de fapt eu stiu ca te culci cu cine apuci si nah, ma-ntelegi. De ce ai sta cu asa o femeie?
Iar daca ea nu ti-a dat niciun motiv vreodata, pentru ce o jignesti?
Iar daca el e asa de gelos/paranoic, tu fata mea chiar vrei sa faci o familie cu el? iti imaginezi ca la fiecare overtime ai de dat 100mii explicatii acasa cum sa nu ti-o tragi cu nimeni de la munca? eventual la fiecare promovare trebuie sa explici ca esti competenta si nu faci favoruri sefilor? no, no, no, prefer singura, mersi f mult.
4 September 2014 at 17:19
Dar tu, daca ti-ai insela barbatul, l-ai anunta inainte. Nu uita ca oamenii traiesc mai mult decat clipa de fata. Nu ai de unde sa stii care iti vor fi dorintele/poftele peste 10 ani. Te vad foarte pornita. Eu estimez ca vei fi prima care va insela in relatie!
4 September 2014 at 17:40
Ba chiar am de unde sa stiu ca daca voi vrea peste 10 ani sa ma culc cu altul inseamna ca din relatia aia nu a mai ramas nimic si mai bine ne spunem la revedere. Chiar nu e greu sa pui punct inainte sa faci orice cu altcineva. Restul e bullshit, imho.
4 September 2014 at 17:42
Insa nu e deloc injositor cand o femeie ia telefonul la puricat de SMS, cere o mie de lamuriri cand vede un fir de par de alta culoare pe haina barbatului intors de la munca, cere o mie de lamuriri si dovezi cand a stat la o bere cu baietii si asa mai departe. Asa ceva e normal, nu-i deloc injositor, nu-i asa? Cand cere unu’ test de paternitate, vai, e jalnic, merita parasit.
Si ce sa vezi, sunt mai multe femei care fac chestiile de mai sus decat barbati care cer test de paternitate.
Imagineaza-ti urmatoarea situatie: tu cu prietenul tau la o iesire in oras cu alte cupluri, discutati diverse. Povesteste unu’ de Icsulescu care tocmai a avut neplacerea de a afla ca copilul nu e al lui. La care prietenul tau, care are incredere in tine 100%, vrea sa faca o gluma si spune razand, bai, eu fac test de paternitate, sa fiu sigur. Iar tu, jignita, te superi pe el si-i spui ca in caz ca vrea test de paternitate, sa-si gaseasca alta. Ei bine, lui o sa-i ramana in minte momentul in care n-ai reactionat la gluma (buna, din punctul lui de vedere) cu “hahaha” ci suparandu-te. Si se va intreba tot timpul ce te-a facut sa te ataci la o gluma legata de paternitate.
Ideea e ca poate avea omu’ piticii lui. Daca banii sunt o problema, atunci doamna ar trebui sa-i spuna: dom’le, e 900 de euro testu’ si noi n-avem dupa ce bea apa. Daca banii nu-s o problema, poate sa-i faca pe plac. Asa cum cel mai probabil i-a facut si el pe plac cand era la o bere/iesire cu prietenii lui si totusi, a raspuns la telefon si i-a explicat unde e si ce face cu lux de amanunte, stiind ca prietenii lui vor face misto de el pentru chestia asta.
4 September 2014 at 18:02
Aham…deci esti tanara. Pe la 40-45 de ani, barbatii prin ce ai auzit tu ca trec?
4 September 2014 at 20:52
@Sabotor, ce-i cu exemplul ala? Ce relatii sunt alea cu arogante si dume sa vada barbatul cum reactioneaza la un asemenea subiect femeia? WTF? “Si se va intreba tot timpul ce te-a facut sa te ataci la o gluma legata de paternitate.” –> HAH?! Nu stiu de tine dar daca mi-ar cere mie al meu test de paternitate inseamna ca are dubii in privinta noastra, a relatiei, ca are motive sa creada ca l-am inselat .. etc .. Nicidecum o chestie simpla la care te pui si razi si haha hihi o faci ca ti-o cere el..
4 September 2014 at 21:17
Am 29 de ani, ca s-o lamurim cu tineretea 🙂 apoi, sabotor, fair enough cu verificatul telefonului, e tot semn de neincredere. Doar ca un sms de la o alta tipa poate fi flirt, pe cand un test de paternitate, well, nu e aceeasi masura. Oricum, e doar parerea mea, pt mine e deal breaker, asta e.
4 September 2014 at 21:19
Acum vad ca ai descris o posibila discutie intre mine si prietenul meu, in care el face o gluma si eu ma oftic si el… :)) ce sa zic, ne si cunosti 🙂 si povestile ipotetice nu sunt argumente
4 September 2014 at 23:31
Testul de ADN se poate face si fara stirea ta. E simplu. Ia copilul la o plimbare sau chiar la niste analizele medicale anuale. Si printre ele strecoara si testul respectiv. Poti sa nu stii ca a facut testul. Atunci ce faci?
5 September 2014 at 01:23
@ioana
am dat un exemplu pur ipotetic in care un el ce are incredere 100% in ea poate sa ajunga sa vrea test de paternitate. in plus, asa cum am scris, n-am vazut pe cineva sa spuna ca e injositor gestul unei femei de a-si verifica barbatul/iubitul. Cand femeia face un gest ce are aceeasi semnificatie e ok, cand il face un barbat e injositor. go figure…
noi nu cunoastem absolut toate detaliile, dar e injositor, nu?
5 September 2014 at 08:32
referitor la ce spune Sabotor, eu am un amic care nu şi-a bănuit niciodată nevasta că-l înşeală. şi când asta era însărcinată în luna a opta i-a zis scurt: copilul nu-i al tău, mă mut cu tatăl lui, pa!
da’ omul avea încredere, n-ar fi cerut niciun test 🙂
5 September 2014 at 08:33
well…cand ai ghinion, gasesti si cioburi
5 September 2014 at 10:32
@Sabotor, parca ti-am dat dreptate la faza cu sms-urile. Si chiar si asa, e o diferenta intre cele doua: cand verifici un telefon acuzi omul de flirt, cand ceri test de paternitate, acuzi ce culcat cu altul, intelegi? Si da, mie mi se pare injositor, nu ai tu de a face cu mine, nu vad care e problema. Iar aici discutam de siuatia asta asa cum a fost ea descrisa, adica el nu avea motive, ea nu a sarit in sus ca mine 🙂 daca tu vrei sa aduci alte variabile in discutie, ok, dar schimbam ipotezele.
5 September 2014 at 13:53
@Ioana
mai da-o-n ma-sa de treaba, d-aia verifica femeile sms-ul, de frica sa nu flirteze barbatu’? Probabil tot de flirt le e frica atunci cand barbatu’ e la o bere si simt nevoia sa-l controleze. Sau cand vad un fir de par pe haina. Grow up.
In caz ca n-ai fost suficient de atenta, avem numai versiunea ei. Nu stim care sunt motivele lui, nu avem versiunea lui. Iar eu, repet, doar am oferit o ipoteza conform careia un el cu 100% incredere in ea ajunge sa ceara test de paternitate, fara sa fie dus cu pluta, ca sa-ti arat ca s-ar putea ca el sa fie absolut normal. Dar tu (n-)ai inteles ce-ai vrut. Si repet inca o data punctul meu de vedere: asa cum femeile isi suna barbatii cand sunt la bere si vor detalii despre unde sunt, cu cine sunt, cat stau si cand se intorc acasa, tot asa pot sa ceara si barbatii test de paternitate. In ambele situatii e o lipsa de incredere.
Vezi si povestea boemului. Si nu e un caz izolat, chestiile astea se intampla. Culmea, chiar si cu oameni in care ai incredere absoluta.
Si ca sa-ti dau o tema de casa, ce ai face daca prietenul/barbatul ti-ar veni acasa cu urma de ruj pe obraz, mirosind discret a parfum de femeie?
5 September 2014 at 17:01
“Dupa care mi-as face bagajele si la revedere, ne vedem la notar sa stabilim programul de vizite” yeah right, e foarte usor sa cresti un copil singur, sunt sigur ca vei face asa. Totusi cum voi femeile vreti casatorie, vreti analize medicale de la noi, vreti siguranta poate asa vrem si noi, ca se stie ca o femeie se poate schimba la 180 de grade. Va simtiti jignite din orice, cand sunteti cu musca pe caciula, de ce ai fi jignita ca nu iti zice in piata mare sa auda toata lumea? tu traiesti pentru gura lumii? te temi ca isi da doctorul cu parerea in viata ta de cuplu? stai linistita ca doctorii au vazut de toate.
5 September 2014 at 17:26
@ Sabotor: eu nu m-am facut inteleasa. daca relatia e in stadiul in care se cauta fire de par pe haine si sms-uri, inseamna ca nimeni nu are incredere in nimeni si ori e prea “tanara” relatia, ori sunt amandoi paranoici. Daca asa stau lucrurile, nu prea cred ca e cazul sa-si puna problema de facut familie, asta e parerea mea, te rog sa o iei ca atare, nu iti cer sa fii de acord, pur si simplu expun faptul ca eu cred ca familia se intemeiaza pe alte considerente si neincrederea nu are ce cauta in schema asta. Daca ea nu il mai cauta pe haina sau in telefon si el cere test de paternitate, atunci neincrederea e dintr-un singur sens, in situatia asta eu m-as simti jignita. Daca e incredere de ambele parti, nu mai verifica nimeni nimic, are fiecare serile lui cu prietenii, si cate un weekend/o saptamana pe undeva fara pereche, discutia nu-si mai are rostul, e clar ca amandoi au incredere unul in celalalt si cu asta basta. Dar in situatia asta, ultima, nu cere nimeni test de paternitate.
De ce insist pe chestia cu jignirea/injosirea? Pentru ca daca eu am incredere in tine ca te duci la pescuit cand asta spui ca faci si nu te duci la f*, ar trebui sa ai si tu in mine la fel. Daca nu, puii mei ma simt o fraiera si e dreptul meu sa spun la revedere. Cu alte cuvinte, daca avem probleme de incredere atat de grave acum, acestea nu se vor rezolva printr-un test de paternitate, o sa avem o viata intreaga inainte de verificat si frecat unul pe altul la cap. This is not for me.
@Raducu: incerc sa nu par condescendenta cand iti spun ca baiete, nu toate femeile vor sa se marite si cu atat mai putin in orice conditii…
4 September 2014 at 17:05
Discutia este mult prea ipotetica. Nu tatal viitorului copil ar vrea un test, si un barbat care nu se afla in aceasta situatie cu sotia. Sotiei: sunt convinsa ca atunci cand vei fi insarcinata, cu greu, dupa teste de ovulatie si fix in ziua aia fertila vei face sex cu sotul, si fix in 3 saptamani ii vei spune ca s-a prins, nu va mai avea nici o indoiala ca e copilul lui. Daca insa ii vei spune asa la 2-3 luni de sarcina: btw, vei fi tata, it just happened, atunci da, e posibil sa se gandeasca nitel omul cum s-o fi intamplat. Si da, poate el sa aiba un pitic, mai iratonal asa, si chiar daca nici el nu ar cred ca l-ai insela, vrea el sa fie 100% sigur ca asa e. De ex, sunt unii care vor ei sa testeze in laborator ca pepsi din sticla de pepsi light sigur nu are zahar.
4 September 2014 at 17:05
Daca tipul ar fi avut o experienta palpabila (a lui) de genul in trecut, as mai zice ca este indreptatit sa gandeasca dar asa, mi se pare un gest jignitor. Una este sa iti vina prietena ta de 2 ani si sa-ti spuna (dau un exemplu), ca te-a inselat o data sau de mai multe ori si ca nu este sigura al cui este copilul si altfel este cand nu ai motive si esti si intr-o relatie de lunga durata. Da, are tot dreptul dar tot jignitor mi se pare.
Ca si femeie daca as pati asa ceva, mi s-ar parea ca anii aceia de relatie nu au insemnat nimic pentru el si de fapt ca acea incredere care eu credeam ca a existat intre noi, de fapt a fost numai din partea mea. Nu vad de ce un barbat normal, cu capul pe umeri ar face asta.
4 September 2014 at 17:07
Bai, poate tipul stie ceva si nu vrea sa spuna…. Cum ca de exemplu ar avea ceva de genul oligo-sau aspermie (mai putini sau deloc spermatozoizi), situatie in care ar putea avea dubii serioase ca un copil ar putea fi al lui….
Acum pe bune, stai doi ani cu o femeie, ai vrea sa te mariti cu ea, dar esti in dubiu daca un posibil copil rezultat din aceasta casatorie e al tau sau nu. Ce-i porcaria asta?
4 September 2014 at 17:08
daca cere certificat de paternitate, e nasol. daca face test adn ca sa vada eventualele probleme e alta.
in primul caz e nevoie sa mearga un pic la psiholog si daca nu se rezolva, sa isi caute un prieten nou.
in cazul al doilea, e vorba de un om responsabil si grijulie.
marita-te repede cu el.
4 September 2014 at 17:09
grijuliu*
4 September 2014 at 17:10
Test de paternitate … hmmmmmm …. depinde de relatie ….
1) Daca o arzi pe una timp de 2 ani din cand in cand, fara sa aveti vre-un angajament, ceva de genul, esti dragut, esti draguta, ne place sa petrecem timpul impreuna si doar atat …. si te trezesti ca oups sunt insarcinata si e al tau, atunci fara nici o urma de jena “test de paternitate”.
2) E o relatie serioasa, va ganditi la casatorie, femeia are “cazierul” curat, o scoti in oras si sarbatoriti.
4 September 2014 at 17:11
Dar crezi ca va rezista relatia daca nu face testul si traieste cu indoiala? Sa faca testul si poti sa-i dai gura si sa fii tu cea care decide ce se intampla mai departe.
4 September 2014 at 17:45
Nepoate, esti cumva din Cluj?
4 September 2014 at 17:11
Arhi, de un tata, 82 de ani, care face test ADN, fiului, 52 de ani, si nepotilor, 25 si 20, ce zici?
Viata bate filmul!!!!
4 September 2014 at 17:12
dar la nepoti de ce? ca sa ii demonstreze fiului ca preacurvia se mosteneste?:))
4 September 2014 at 18:31
Nu, ca sa fie sigur ca preacurvia scade exponential. Mosul a tras pe cosor tot ce a prins, de la femeie de serviciu la madam ministru, fiul vreo 3 aventuri, iar nepotii traiesc cu papucul pe gatlej.
5 September 2014 at 09:57
probabil mosul isi redacta testamentul si nu avea chef sa includa la mostenitori decat strictul necesar
4 September 2014 at 17:12
In nici un caz nu as face testul adn fara un motiv anume, minciuna are mereu picioare scurte si nu mai traim acum 30-50 ani cand nu erau teste de genul asta, nu cred ca o femeie cu bun simt ( pe care eu am ales-o) ar face asa ceva cu gandul ca va reusi sa ascunda adevarul. Daca am motive sa suspectez asta fac testul mai incolo, dar nu la nasterea copilului, in oamenii apropiati e bine sa ai incredere, cel putin pana te inseala, mintesc.
4 September 2014 at 17:14
Nu, nu faci, si da, e un semn ciudat privind increderea pe care respectivul barbat o are in viitoarea lui nevasta, un posibil semn al lucrurilor minunate ce vor sa vina. Am doi copii minunati si niciodata nu mi-a trecut prin cap sa fac vreun test de paternitate.
Ce ma nedumireste pe mine e cum poti sa ai suficienta incredere ca o femeie nu te insala incat sa traiesti cu ea, sa te casatoresti cu ea etc, dar nu suficienta incredere in aceeasi femeie incat sa pleci cu prezumtia ca nu a facut copilul cu altul. Cu alte cuvinte, e ok ca esti casatorit cu o tipa care te insala, dar nu e ok sa cresti copilul facut cu altul? E o diferenta semnificativa intre cele doua situatii?
4 September 2014 at 17:17
se simte la bani, cuaie…
4 September 2014 at 17:51
Am inteles, ma ierti, uitasem – copilul e o investitie :). Pe de alta parte, poate iese campion la f1 la 16 ani si te-ai scos 🙂
4 September 2014 at 17:15
E cu dus si intors, si depinde foarte mult de personalitatea fiecaruia. Daca am ajuns la 2 ani de relatie, inseamna ca am incredere totala in persoana respectiva. Adica merg pe principiul “nevinovat pana la proba contrarie”. Astfel incat, nu mi-ar trece niciodata prin cap sa fac un test de paternitate. Daca as afla dupa aia ca acel copil nu e al meu, probabil as divorta, dar copilul ala nu va fi niciodata al altcuiva.
4 September 2014 at 17:16
Ala pentru eventuale probleme se numeste test genetic, si nu ADN (www.aspac.ro/fisiere/uploads/pdf/What%20is%20a%20genetic%20testROMANIA.pdf). Si se face inainte ca sotii sa treaca la treaba, ca sa zic asa. Nu cum se face testul de paternitate ADN, care se face dupa nasterea copilului si despre care este vorba in propozitie.
4 September 2014 at 17:19
Hmmmm…. gindindu-ma mai bine…. Oare tipul chiar isi doreste un copil? Sau nu-si doreste, si atunci gaseste tot felul de pretexte pentru ca nu stie/nu are curajul s-o spuna deschis?
4 September 2014 at 17:32
Caz : El, cadru militar, serios, familist convins toti prietenii de familie, inclusiv cel mai bun prieten de acu 50 ani baga mana in foc pentru el. Ea casnica, femeie cu mult drag de viata, toata viata facuta femeie usoara de catre rudele sotului a stat acasa sa creasca 2 copii si apoi nepotii. Test ADN nu se facea la vremea respectiva dar baietii semanau cu tatal oricum asa ca rudele sotului au incetat sa mai zica ceva dar oricum ea ca femeie nu I-a mai vizitat niciodata. Isi trimetea sotul sa-si vada parintii si sora dar Ea nu a mai vrut sa-i vada. Casatoriti au fost cam 40 de ani, fara probleme, fara certuri, familie model. Dupa ce ai iesit El la pensie a dat coltul intr-o noapte in urma unui atac cerebral. Dupa aproape an de la inmormantare Ea s-a trezit la usa cu un baiat de vreo 14 ani care a zis ca vrea sa vada mormantul tatalui lui. El avusese o legatura cu o tanti prin alt oras. A aparut acest baiat dar tanti a murit intre timp intr-un accident pe cand copilul avea 6 ani. El I-a dat baiatul spre infiere surorii lui. Sa-ti spun cam cat timp nu a mai vrut Ea sa mearga la mormantul lui? ……mult timp. Chestie de incredere …nu?
5 September 2014 at 16:04
Mi-a luat ceva sa inteleg ce-ai scris. Niste semne de punctuatie folosim si noi?
5 September 2014 at 18:10
imi ia mult sa verific ce scriu pentru ca la mine calculatorul imi pastreaza semne englezesti la litere….au inteles multi ce am scris…scriu pe scurt…nu intelegi e problema ta.
4 September 2014 at 17:34
Fetelor, test, mare test!
Dupa vizionarea acestui filmuletz, cate din voi ar pune de o eugenie?
youtu.be/hOgJzlGDz08
4 September 2014 at 18:58
asa da, asa zic si eu dans dom’le! :))
4 September 2014 at 17:39
un baiat destept face testul de paternitate fara sa afle nevasta.
4 September 2014 at 18:07
you sir, you…have won the interneț today
4 September 2014 at 18:19
Aia ma gandeam si eu sa scriu dar am auzit ca testu ala e scump – bate in 40 de milioane- si nu prea ai cum explici muierii lipsa banilor astora. 😀
4 September 2014 at 18:34
@Mos Craciun: La cate vizite faci tu intr-o anumita perioada a anului…..Mda, s-ar putea sa vorbesti din proprie experienta
4 September 2014 at 18:35
un baiat destept are intotdeauna niste bani pusi deoparte 🙂
4 September 2014 at 22:31
Ffsn?
4 September 2014 at 17:42
Mi se pare stranie solicitarea de test de paternitate din partea unui barbat intr-o relatie de lunga durata, solida. Daca are suspiciuni intemeiate ca doamna il insela, daca relatia e noua, daca relatia nu e exclusiva sau nu e tocmai serioasa, da, inteleg solicitarea.
Dar in alte conditii – chiar deloc! Mie, personal, mi s-ar fi parut absolut penibil si extrem de ofensator ca sotul meu sa ceara un test de paternitate!
4 September 2014 at 18:35
Dar astia din povestea de mai sus nu-s casatoriti
4 September 2014 at 21:22
Mihaela, doar cei casatoriti sunt monogami si demni de incredere? Oh joy…
4 September 2014 at 21:33
Nu m-am referit la asta…..daca sunt fiecare cu aia a ma-sii(case separate sau/si servicii cu deplasari si se intalnesc doar sa si-o puna) e normal sa gandesti astfel. Poate ar fi trebuit sa ma exprim altfel…scuze!! Probabil cei despre care este vorba in propozitie nu locuiesc impreuna. Chestia cu actele nu are absolut nici o importanta doar am povestit aici ceva despre doi casatoriti la postarea 40. Deci inca odata scuze la exprimarea mea! Poate si sotul are motiv de a cere test de paternitate daca e sa spunem marinar sau cu delegatii de lunga durata daca e sa o luam altfel….nu crezi?
4 September 2014 at 17:45
Zic şi eu ceva aşa mai scurtuţ pentru că s-au zis multe mai sus.
Spre binele şi viitorul copilului doamna în cauză ar trebui să-şi facă bagajul şi să se pregătescă sufleteşte şi mai ales fără regrete să fie “single mom”.
Iar pe fraierică să-l lase să trăiască toată viaţa cu dubiul dacă are copil sau nu.
Zbang, nici măcar trecut pe certificatul de naştere.
4 September 2014 at 21:56
Sunt cai legale de a rezolva treaba de care zici tu…
4 September 2014 at 22:04
si future milf sa speram
4 September 2014 at 17:55
Navigatorii au o vorba.. Iubeste-ti copii ca si cum ar fi ai tai
4 September 2014 at 17:57
nu va agiati ca am scris copii si nu copiii …tastatura
4 September 2014 at 18:52
Stai liniștit, și eu am tastatură cu doar doi de i 😛
4 September 2014 at 23:13
Si cand isi prezinta familia, un navigator spune: sotia mea si copiii ei 😉
4 September 2014 at 23:13
=))
4 September 2014 at 18:02
Mai, nu vreau eu sa fiu party breakerul, da’ de obicei (tot statistic), gelos e ala care inseala, pentru ca-l priveste pe celalalt prin prisma proprie. Asa ca daca mie mi-ar cere cineva test de paternitate, i-as face frumos bagajelul si l-as trimite la “cealalta”, ca-i clar ca nu e material de relatie de lunga durata. Unde mai pui ca tocmai mi-a spus “curva” cand a spus ca poate nu-i al lui. Ma-sii nu-i cere un test de paternitate? Ca vorba aia, preacurvia poate se mosteneste…
4 September 2014 at 18:08
corect
4 September 2014 at 18:03
sa-i dea papucii.
4 September 2014 at 18:08
Tot ce creste in ograda mea e al meu. Daca incredere nu e, nimic nu e.
Fato, da-i viteza mocofanului si cauta-ti altu’!
4 September 2014 at 18:48
Ca au idei si sunt in dubii despre cum ar proceda cei care nu au copii e una, dar pentru cei care ii au deja e chiar un dezastru.
Cine s-ar putea in ochii copilului pe care-l iubeste ca pe sufletul său si sa-l iubeasca mai putin dupa ce, ipotetic, ar afla ca ipochimena a avut bucurii de la altul ?
L.E. Daca nu ar fi trist as mai spune una : vrei sa strici o miuță pentru un test ?
Ok. dar, pentru discomfortul creat dupa test, mai lasi o miuță la mamica pentru ca sa mearga la …. oriunde …. cu prietenele, fara tine, draguță.
Sa fie ars prostovanul acolo unde intelege si el : la portofel.
Sa vedem atunci : il mai tine curiozitatea ?
4 September 2014 at 18:09
Daca tipa este cuminte din toate punctele de vedere si accepta sa fie umilita practic cu acest test, imaginati-va cum v-ati simti dupa efectuarea lui, dupa ce totul iese “cum trebuie”. :))
Mi-ar fi rusine si sa o privesc in ochi dupa ce am presupus prin absurd ca nu este copilul meu. (in situatia descrisa: tipa cuminte, fara antecedente, relatie stabila, etc.)
Practic vad acest test ca pe un motiv permanent de cearta: inainte de nasterea copilului, in timp ce :)) si dupa. Mereu iti va zice: “nu ai avut incredere in mine..” si jap mai trantesti o geanta, un parfum, o rochie…
4 September 2014 at 18:30
Sotia unui tip naste o fetita – si spre mirarea lui fetita se naste negresa – ei fiind amandoi albi.
Suparat ii cere sotiei explicatii: aceasta ii explica ca ea cand era mica era prin africa si mama ei nemaiavand lapte sa-i dea san – a dat-o la o negresa sa suga – si de aceea a iesit acum copilul negru.
Sotul fericit ca a lamurit misterul si totul este ok – pleaca in vizita la parintii lui. Acestia, nerabdatori sa vada copilul cand il vad au un soc – sotul insa fericit le explica si lor explicatiile sotiei – la care mama lui ii spune: Adevarul ca si eu cand ai fost tu mic nu am mai avut san si am completat cu lapte de vaca dar nu credeam ca o sa iesi asa bou.
4 September 2014 at 18:45
cauta “White Mommy, White Daddy, Black Baby (Family Tree)” pe youtube. o tipa incearca sa ne convinga ca este posibil. 50% o si cred. un comentariu tare zice “White Mommy, White Daddy, Black Neighbor” 🙂 pacat ca nu-i top comment.
5 September 2014 at 07:51
Sa stii ca se chiar poate intampla, bine, mai putin posibil in Romania, unde nu prea exista sange negru in mixtura etnica, dar in alte parti (US, South Africa) se poate intampla. E posibil sa arati 100% alb sau negru, dar undeva pe arborele genetic sa fi avut un stramos din cealalata rasa, iar copilul sa mosteneasca o gena recesiva. am vazut si eu o stire cu un cuplu de negri care au avut gemene, una arata absolut negresa si cealalata alba toata ziua. Am vazut si filmul asta, care e dupa un caz real: www.imdb.com/title/tt0964586/
Sau, mai aproape de casa, fiu-meu e blond roscat, ochi verzi, piele extrem de alba, inalt si solid. Eu si taica-su avem parul negru, ochi negri, constitutie mult mai putin masiva decat el. N-a cerut omu’ meu test de paternitate, desi aparentele sunt destul de putin incurajatoare 😉
Dar dincolo de gluma, si eu, si el avem in familia extinsa persoane care arata ca fiu-meu (roscate, inalte, etc.) Deci, evident, amandoi suntem purtatorii unor gene recesive care s-au manifestat in fiu-meu.
La fel se poate intampla in cazul unui cuplu care aparent e 100 % alb sau 100% negru. Probabilitatea e mica, dar exista.
5 September 2014 at 07:52
well….as fi cerut test:))))
5 September 2014 at 07:56
No’ vezi ce-nseamna sa te mariti bine? Al meu n-a cerut 😀
5 September 2014 at 07:57
stii cum e bancul cu marinarul…fericirea familiei valoreaza mai mult dect o fisa de 25 de bani:))
4 September 2014 at 18:38
eu stiu de ce vrea sa faca test de paternitate, poate a patit ca domnisoara
www.youtube.com/watch?v=bgDz0s7xw8A
4 September 2014 at 18:42
Viata e complexa si prezinta aspecte, asa ca mandra ar trebui sa se gandeasca la faptul ca exista pe lume barbati cu defecte mult mai mari decat obsesia de a nu creste copilul altuia. Asta are aceasta dileala, altul e betiv, altul drogat, altul fute tot ce prinde doar ca sa treaca pe raboj si sa se simta mai barbat etc etc.
Nimeni nu e perfect, nici macar eu, chiar daca sunt atat de aproape incat uneori ma sperii si pe mine. 🙂
4 September 2014 at 18:47
Uita la omul asta…..El o mai cere test de paternitate la revenire? Oricum el trece direct la cresterea nepotilor….
dtb-one.com/?p=162
4 September 2014 at 18:48
Eu as vrea ca anonima si prietenul ei sa nu se inmulteasca. Daca nu sunt in stare sa isi rezolve problema in cuplu si au nevoie de gura targului, nu cred ca aduc prea multa plus valoare societatii. El poate sa faca testul fara stirea ei, daca se pune problema. Ea (si numai ea) isi poate da seama daca faptul ca se simte injosita este un “deal breaker”, ca relatia e intre ei doi, nu intre ei si gura targului.
4 September 2014 at 19:09
nici tu nu aduci valoare societatii. sari
4 September 2014 at 19:01
romanii plecati in strainatate aka “capsunari” apeleaza destul de des la acest test. Nu e ceva extraordinar dar la noi mentalitatile sunt de ev mediu. E adevarat ca putem vorbi si de increderea intre parteneri dar pana la urma toate femeile sunt curve, mai destepte sau mai proaste dupa caz.
5 September 2014 at 10:12
C’est vous, mon Empreur?
4 September 2014 at 19:12
Daca tatal vrea sa faca testul inseamna ca:
1. partenera i-a dat semne ca il inseala
2.nu are incredere in partenera
In ambele cazuri relatia nu ar mai trebui sa continuie.
Eu sunt barbat dar daca as fi femeie si sotul ar face testul ADN copilului, as divorta
4 September 2014 at 19:13
Eu as avea incredere in ea, dar as face si un test de paternitate. Asa pe sest.
Daca nu-i al meu, o sa incep sa-mi fac bagajele si sa dispar tot asa, pe sest. 😀
4 September 2014 at 19:20
in locul ei as face testul, i-as demonstra ca e copilul lui si dupa i-as da papucii. deja de o saptamana intalnesc numai tipi/tipe care vor ei sa li se dea explicatii peste explicatii la explicatii pentru ca sunt ei prosti si au incredere in toate testele citite pe intrenet …
4 September 2014 at 19:30
mă gândesc că tipul cam ar vrea să scape de relaţia asta de doi ani, neavând ce să reproşeze aruncă bomba că poate, poate ea îşi face bagajele şi scapă. zic numa. că altă explicaţie logică la aşa ceva nu am. o prietenă a născut prin cezariană. ştia că au fată. a doua zi când i-au adus copilul şi l-a desfăşat era un băieţel. încurcaseră copii. vă daţi seama ce şoc pe o mamă ce de-abia a născut.?a spus atunci că nu mai vrea nici un copil, că dacă tot i-au rătăcit copilul nu au decât să-l păstreze în spital. norocul ei a fost că asistenta din sala de naştere le era prietenă, aia i-a explicat că fiica ei are o pată pe picior şi va desfăşa toţi copii născuţi în aceea noapte ca să fie ea sigură că e copilul ei. aşa au făcut. au plecat acasă cu fetiţa. ce-i drept fata seamănă perfect cu taică-su aşa că îndoielile s-au spulberat pe măsură ce a crescut, că imediat după naştere nu prea poţi să-ţi dai seama.dar nici o clipă, din momentul când au acceptat copilul, nu s-au gândit la un test ADN. iar pulică ăsta aruncă aşa … vorbe-n vânt când nici măcar nu e cazul.
5 September 2014 at 16:42
Poate pui femeia din articol pe ganduri degeaba si ii da papucii bolovanului aiurea.
Daca ala e doar un adormit ce gandeste simplu si are ca motiv unul din cele enumerate mai sus, probleme la mansarda etc..
Chestia asta ca sa scape din relatie… imi e greu sa cred ca ar opta cineva pentru o asemenea modalitate.
4 September 2014 at 19:31
Ce s-o fi intamplat cu precedentul meu comentariu? Strica trendul cu “vai draga, ce nenorocit?”
4 September 2014 at 19:51
cu riscul asumat, in acest context, primul lucru care mi-a venit in minte
www.youtube.com/watch?v=nc9WpXSTcCE
4 September 2014 at 19:58
Test ADN = neincredere din ambele parti.
4 September 2014 at 21:11
Lasati pietrele sa vie la mine! 😀
4 September 2014 at 20:00
oh, sabina, cu fiecare comentariu al tau, nici nu stii cat adn se aduna aici
4 September 2014 at 20:01
Da,divortezi dar platesti pensie alimentara 18 ani ori 26 dupa caz,daca merge la facultate
4 September 2014 at 20:03
Cu test poti scapa de plata,fara test platesti fara nici o discutie
4 September 2014 at 20:06
Iubiti-va copiii ca si cum ar fi ai vostri! 🙂
4 September 2014 at 20:24
Dacă e un tip gelos sau paranoic, faptul că îi refuzi testul sau îl convingi să nu îl facă, probabil va crea mai multe probleme, decăt dacă l-ar face.
4 September 2014 at 20:31
Baga bre, nenea Arhi, un poll, acilea, sa votam daca e bine/nu e bine sa faci un test de paternitate, ca săraca femeie e mai bulversata acum, după ce a cetit toate părerile astea.
Părerea mea e ca, dacă îți iubești nevasta si ai încredere în ea, nu este nevoie de test. Dacă vrei să faci testul, trebuia să-l fi făcut, nu copilului, ci relației voastre, înainte sa va gândiți la făcut copii.
Ps. Am doi copii pe care ii iubesc, cu tot cu mama lor si nici prin cap nu mi-ar fi trecut sa fac test de paternitate. Cred că-mi luam o mamă de bătaie dacă aș fi făcut-o….
4 September 2014 at 20:41
Dileme, dileme. Toata viata e plina de ele.
Ai o institutie cu 3 orbi, o “mana salvaroare” intervine si trimite pe unul din ei la tratament, iar apoi face o campanie de strangere de fonduri pentru operatie. Unul e salvat, dar doi raman, probabil, uitati pe vecie fara tratamente si strangeri de fonduri.
Ce e asta? Mana providentei, sansa sau un sistem prost? Cum te-ai simti de partea cealalta a baricadei si ce ai simti pentru cei doi de partea potrivita a baricadei?
See? Sunt probleme mai importante in viata decat barfa ieftina a unor gaste despre vecina lor.
Femeile astea…
4 September 2014 at 20:44
Cronologie:
1. Am citit post-ul , concluzie : are potential de galceava.
2. Am citit comentariile, concluzie: variate si interesante, atat pro cat si contra , cateva ad hominem.
3. Pretul de 900 euro mi s-a parut absurd, google zice ca sunt 2 feluri :
-alea oficiale,cu prelevare in spital, folosite in instanta — alea scumpe
-alea informative , cu primire kit/trimitere probe prin corespondenta (cu betisoare cu vata) — muuult mai ieftine
4. Exista si kit pentru verificare gemenilor!!! … daca stiti vreo vedeta ce va seamana , o rapiti si ii faceti un test , poate poate 😀
4 September 2014 at 21:13
en.wikipedia.org/wiki/Lydia_Fairchild – dovada ca lucrurile nu sunt tot timpul simple
4 September 2014 at 20:56
Daca pruncu’ are un vartej pe partea dreapta fata, la fel ca si tac’su, nu fac.
Daca pruncu’ are un vartej pe partea stanga spate, la fel ca si tac’su, nu fac.
Daca pruncu’ are …, la fel ca si tac’su, nu fac.
4 September 2014 at 21:01
Daca la 30 de ani tipul nu stie sigur, fara nici un test, ce fel de femeie are alături, e nasol. Nu vad de ce un bărbat ar cere asa ceva, exceptând, poate, cazul in care ar sti sigur ca a lui a cam umblat prin vecini. Sau poate or fi ceva vedete …?
4 September 2014 at 21:57
Acuma, jumate din aia care zic ca “Nooo, io am incredere”, cauta pe net teste dinalea informative, simple si aialalta jumate se gandeste daca sa caute acuma sau sa astepte pana se culca nevasta/prietena sau e ocupata cu ceva.
4 September 2014 at 22:05
Daca femeia sta cu un barbat cativa ani si apoi e surprinza de cum gandeste el intr-o problema serioasa inseamna ca au o problema de comunicare si nu se cunosc deloc dupa anii aia, caz in care oricum nu mai conteaza cu sau fara testul ala, relatia oricum nu e prea legata.
4 September 2014 at 22:12
Femeile vad ca sunt foarte inversunate impotriva testului. Nu pricep de ce, pentru ca ar alunga orice suspiciune.
Urmatorul articol: Ce sa i se faca la una din asta, suparata foc ca nu i se acorda incredere, dupa ce se dovedeste ca s-a ..pangarit cu altu??
4 September 2014 at 22:21
Pentru ca e vorba de neincrederea barbatului, cam asa se traduce. Asta daca este sa luam de buna ce a mentionat mai sus: “Vede asta ca pe o forma de injosire , dat fiind faptul ca niciodata nu i-a dat motive de indoiala si a fost mereu fidela”. Ala ar trebui sa lase gagaunii sai din cap (faza ca mai mult de x% barbati au crescut un copil care nu e al lui) si sa gandeasca mai bine de atat. Ce e aia frica ca nu e a lui? Intr-o relatie in care ai investit timp si sentimente, o iubesti iti mai intrebarea, poti sa gandesti asa?
5 September 2014 at 06:02
Departe de mine sa propovaduiesc vreo religie mai ales cea mozaica de iegzemplu, dar pot sa va spun ca la evrei ereditatea, de fapt “calitatea” de evreu se dovedeste strict pe linie materna- ai mama evreica esti evreu, ai doar tata evreu, nasol- mama e sigura, tatal nu. Nu zic ca e bine sau rau dar dupa 5- 6000 de ani cred ca ceva experienta au. Inj alta ordine de idei, s-au intamplat cazuri in care femei sau barbati deopotriva au avut “accidente” de-o noapte si se pot alinia planetele in asa fel incat sa te trezesti bortoasa fara sa vrei, ce faci te duci si-i spui sotului cu care ai trait nspe ani: stii draga vom avea un copil dar nu esti tu tatal! Ma lasati? Pana la urma totul este statistica, eu zic ca procentul “nesimtitilor necredinciosi” este aproape egal cu cel al “curvelor sensibile”. Apropos ce dracu’ fac swingerii?
4 September 2014 at 22:21
De ce ai intemeia o familie cu cineva in care nu ai incredere?
A, stai, pentru ca societatea ii spala pe creier pe cretini si le impune subliminal ca la varsta x trebuie sa se casatoreasca, la varsta y trebuie sa faca un copil, la varsta z trebuie sa puna presiune pe copiii lor ca sa-i faca bunici. Si asa ajung multi sa-si gaseasca jumatatea nepotrivita si sa se planga toata ziua de relatia lor.
4 September 2014 at 22:26
Draga mea,
Eu as fugi mancand pamantul de langa un om care vorbeste serios atunci cand iti spune “cand noi 2 vom avea copii, o sa fac test de paternitate, ca eu vreau sa fiu sigur ca-s ai mei…”, dar nu inainte de a-l intreba pe tac-su, de fata cu el daca a facut test de paternitate… Un asemenea individ nesigur si frustrat iti va da mereu motive de suparare: ba cu teste de paternitate, te va pune sa porti cu tine un gps tracker sa vada el ca intr-adevar ai fost unde ai zis ca ai fost, vreo camera video si cate si mai cate… Exista destui barbati normali la cap pe lumea asta incat sa nu iti f*ti zilele langa unul batut in cap, nu crezi?
5 September 2014 at 00:12
Cand te faci mare o sa descoperi ca numarul de barbati “intregi la cap”, care sa mai aiba si ceva mai mult de 2 neuroni in el, care sa si arate cat de cat omeneste, sa nu fie saraci lipiti, sa fi citit mai mult decat cartea de telefoane etc este de fapt foarte mic.
Si atunci ori astepti ca printesa din poveste sa apara fermecatul sau incepi sa faci concesii pe ici pe colo. De obicei, cu cat astepti mai mult, cu atat concesiile pe care va trebui sa le faci vor fi mai mari.
Cum spuneam ceva mai sus, faptul ca tembelul despre care e vorba in aceasta postare are fixul asta sa nu cumva sa creasca vreun copil care nu-i al lui e ceva cu totul minor. (zic tembel samd pornind de la premiza ca informatiile din postare sunt corecte si mandra nu e genul care face un quickie cu postasul). Sunt defecte mult mai grave si care chiar n-ar trebui tolerate intr-o relatie, dar pe care nenumarate femei le suporta totusi zi de zi, pentru ca viata alaturi de un betiv curvar poate fi totusi mai OK decat viata alaturi de motanul Gicuta.
5 September 2014 at 12:25
Si ce-are bre daca e urat ca dracu si sarac lipit? Nu serios, chiar asa am ajuns noi gagicile sa fim stereotipuri din manele?
5 September 2014 at 14:14
Vreau s-o cunosc si eu pe aia care isi doreste un barbat urat si sarac, dar destept si cu suflet mare. A, ca unele o sa se multumeasca la un moment dat si cu asta, in disperare de cauza…
Si da, e in natura feminina sa caute siguranta iar in ziua de azi (mai mult ca oricand) banii ofera siguranta. Faptul ca si manelistii spun asta (cu alte vorbe, desigur) nu invalideaza observatia in sine.
5 September 2014 at 19:56
Atunci e evident ca nu cunosti foarte multa lume. In plus, cand o sa te faci tu mare o sa descoperi ca barbatii frumosi sunt buni sa-ti spuna poezii iar barbatii urati sunt buni la alte lucruri. Asta din cauza ca barbatii frumosi nu pot fi deranjati sa se documenteze si sa afle unde sunt partile tale anatomice 😉
Iar in legatura cu barbatii saraci, ca tipa care si-a luat un barbat cu care a pornit de la 0 barat, doar cu hainele de pe noi, si a trecut impreuna cu el prin majoritatea stadiilor “statutului” social, iti garantez ca inghetata are acelasi gust, indiferent daca esti in dacie sau in mercedes.
Siguranta de care vorbesti este data de ce ai in cap, ca treaba aia dintre picioare se usuca rapid si cade (mai ales daca nu e folosita, in compania unui barbat frumos)
Dar felicitari, esti muza oricarui manelist. Acum poti sa mergi si sa cauti in lada de zestre sa vezi daca nu cumva ti-a lasat maica-ta sau bunica-ta o litra de respect de sine drept mostenire.
5 September 2014 at 19:59
5 September 2014 at 23:50
Biata demoazela s-a oparit rau de tot cand i-am sugerat sa mai creasca inainte sa-si dea cu presupusul despre numarul si disponibilitatea barbatilor “sanatosi la cap”. A reusit sa se abtina doar vreme de un reply pana sa raspunda cu foarte matura replica “ba tu”, chestie care elimina cam orice dubliu in legatura cu justetea sugestiei pe care i-am facut-o.
In rest, micuta pseudo-printesa visatoare, da-mi voie sa observ ca inca n-ai invatat ca doar taranii sinistri mananca inghetata in masina, fie ea Dacie sau Mercedes. Ar fi destule de spus de altfel dupa un asemenea reply care se dorea cu disperare a fi veninos, dar n-a reusit sa fie decat comic-grotesc, dar nu vreau sa te oparesc si mai tare.
Daca tu esti fericita cu uratul tau sarac, pana la urma asta conteaza. E bine si ca te-ai auto-convins ca un frumos nu s-ar fi obosit sa invete sa te futa multumitor, pare o consolare ciudata dar vorba aia, s-au vazut si femei care indurau cu stoicism lucruri mult mai nasoale.
6 September 2014 at 00:00
Cetine, filtrul asta al tau de spam e turcesc? 😉
4 September 2014 at 22:27
vină, bade, de ma fură
noaptea, pe fulgeratură
4 September 2014 at 22:30
Bro, lipsa totala de neîncredere = încredere, poti șterge com.
4 September 2014 at 22:51
bro, nu e scris de mine, dupa cum se vede la final. nu sterg comentul.
5 September 2014 at 13:42
Ai dreptate, retrag. Bro
4 September 2014 at 22:37
Avand in vedere ca am deja doi plozi si nevasa m-ar anunta ca e gravita… i-as cere sa-si faca test de alcoolemie.
4 September 2014 at 22:44
Intr-o maternitate nasc o moldoveanca, o ardeleanca si-o negresa. Se incurca bratarile la copii si atunci doctorul zice:
– Sa-l chemam pe ardelean ca-i mai calculat si daca isi recunoste copilul am scapat.
Vine ardeleanul si alege negrul, la care doctorul zice:
– Ce faci, bai, esti nebun? Nu vezi ca-i negru?
La care ardeleanul raspunde:
– Da, dar macar stiu ca nu e moldovean . . .
5 September 2014 at 07:54
Io stiam bancul asta cu unguri, nu cu moldoveni 😀
4 September 2014 at 22:50
Sunt pe telefon si, recunosc, n-am citit toate comentariile, dar nu ma pot abtine sa va intreb un lucru: “Ca barbat ii faci un test copilului sa nu ti-l schimbe in maternitate si nu-i al tau si nevasta are aceeasi neincredere si-si face si ea testul si copilul nu-i nici a ei; ce faci in cazul asta?”
4 September 2014 at 23:07
nici nu stiu daca exista test adn cu markeri materni:)))
4 September 2014 at 23:58
@arhi, cum zicea dufu mai sus, e testul genetic nu cel adn, si apoi un exemplu cu linkul de wiki al femeii cu 2 tipuri de adn, deci…
5 September 2014 at 00:02
mihaela, era o gluma!
5 September 2014 at 00:09
doooh, dar e asa de tarziu tati, si sunt atatea informatii la un loc… zi-mi ca-s blonda si las-o asa :))
4 September 2014 at 22:55
“lipsa totala de neincredere” <——- GENIAL! 😀
4 September 2014 at 23:39
@anonima care a postat povestea: relatia prietenilor probabil a pornit prost din capu’ locului adica acolo n-a fost dragoste la prima vedere sau dragoste aproape imediata. a fost o relatie de forma “hai sa nu fiu singur/singura” si s-a ajuns la a face un copil. asta e pariul meu.
altfel, motivul cu “statistica” pe care il invoca tipul cand cere testul ADN e cat se poate de bun. Doar ca toti sunt: “amice, esti de porc, pai tu n-ai incredere in muiere?”. Corect. DAR >>
Pe de alta parte, SWIM (someone who isn’t me – femeie) a facut la fel: inselat peste masura si putinta, si nimeni nu a avut nici o intrebare/dubiu/suspiciune. Deci se poate sa fii si sfanta de pe icoana in fata sotului si pe partea cealalta sa te fi culcat cu un “vechi prieten” de ani buni. Corect? Da, corect.
Concluzie: relatia e subrezita dar copilul macar va avea 2 parinti (sau nu, in functie de rezultatul testului) – gandeste-te ca toate astea se intampla pentru binele copilului 🙂
5 September 2014 at 02:04
Bula, pe patul de moarte:
-Draga, de 40 de ani suntem casatoriti si am avut mereu incredere in tine. Totusi, ma macina o intrebare: al saptelea copil nu seamana cu ceilalti sase, deci al cui este?
-Al tau, ii raspunse nevasta-sa.
5 September 2014 at 07:55
Am citit toate comentariile si inca nu mi-am revenit. Cu cateva exceptii, majoritatea judeca fara sa cunoasca.
Oameni buni, fiti rezervati in a da sfaturi, mai ales ca majoritatea sunteti prea transanti. Nu mai indemnati femeia la prostii. Viata e mult prea complexa si nu poti judeca totul in alb si negru. In cazul de fata, zarurile au fost aruncate; cea mai buna varianta este sa faca testul. Fara discutii, fara reprosuri. Altfel el nu va trai impacat si relatia va avea de suferit.
Cat despre cei care o indeamna sa bage divort pentru simplul fapt ca el nu are incredere deplina si cere un test, bag de seama ca nu au habar ce inseamna o relatie de cuplu sau cat de greu e sa cresti singura un copil.
Iar despre cei care il blameaza pe om pentru faptul ca se indoieste… aflati dragilor ca omenirea a ajuns unde este acum pentru ca unii au pus la indoiala ceea ce restul considerau de netagaduit. Da, s-au indoit de faptul ca pamantul e plat, ca focul e dat de mania zeilor, s-au indoit de iubire, de nevasta, s-au indoit chiar si de ei insisi. Îndoiala de sine este primul pas spre înţelepciune. Indoiala este blestemul geniilor. Increderea e binecuvantarea prostilor.
De altfel, cartea de capatai a prostilor spune: “crede si nu cerceta”.
Ma opresc aici ca ma apuca delirul…
5 September 2014 at 16:57
eu credeam ca te-a apucat dupa “comentariile”
5 September 2014 at 08:59
Dar daca ea a fost bagaboanta de felul ei? Daca el are motive sa se indoiasca? Ha? :-))
5 September 2014 at 09:12
Wow. Ce se ataca unii oameni, nu stiam ca exista atata sensibilitate in tara asta. Manifestata incorect, ca de obicei.
Din moment ce s-a precizat ca omul are o problema majora cu infiatul si cu cresterea unui copil care nu e al sau, e clar ca are anumiti pitici pe creier. Daca femeia il iubeste, o sa accepte si o sa faca testul ca sa ii linisteasca piticii dupa care totul revine la normal. Daca nu poti accepta piticii omului cu care stai alaturi atunci ce mai cauti cu el/ea? E usor sa dai sfaturi pentru altii.
5 September 2014 at 12:00
Problema e ca niciodata nu revine nimic la “normal”, inseamna ca asa e el. Trebuie sa decizi daca un astfel de caracter e ceva ce poti sa accepti sau nu. E ok sa decizi ca poti sa-l accepti, dar niciodata sa nu-ti faci iluzii ca va putea exista ceva “normal” in relatia dintre tine si el
5 September 2014 at 12:18
Pai timp de 2 ani s-au inteles, deci definit ca normal. Sunt sigur ca oricine are ifosele personale, dar nu am de gand sa ma despart de persoana iubita pentru ca ma intreaba daca imi poate citi mesajele din telefon (deci nu pe ascuns, intreaba), pentru ca se incadreaza tot in categoria de neincredere.
Vai, a cerut sa imi vada mesajele, nu are incredere in mine. Dupa ce i le arat, ne despartim ca sa-i demonstrez eu lui. E cam retarda gandirea asta, nu doar imatura. Si cu un copil pe drum. Va rog…daca sunteti persoane de acest gen si cititi asta, puteti va rog sa nu va mai inmultiti? Multumesc anticipat.
5 September 2014 at 13:00
E o mica diferenta intre a-ti citi mesajele de pe telefon si a-ti cere test de paternitate. Cam aceeasi diferenta ca intre iubirea adolescentina si iubirea matura
5 September 2014 at 09:50
Bună aia cu ”fă testul și după aia părăsește-l” – pentru că atunci când AI FĂCUT DEJA un copil cu omul, vei lăsa desigur orgoliul să te controleze și copilul (ai lui, da?) să crească fără tată pentru că ”dacă încredere nu e, nimic nu e”.
O relație e mai complexă decât atât. Dacă omul e gelos și neîncrezător din fire, va fi o problemă – un gelos nu se liniștește nici dacă o are pe Fecioara Maria alături, iar să demonstrezi mereu și mereu că nu ai nimic de ascuns devine obositor după niște ani, când viața de familie ar trebui deja să fie liniștită și armonioasă.
Dacă în rest toate-s bune și ăsta e singurul pitic, merită să lași puțin de la tine. Oricum, când vine un copil lucurile se schimbă iar orgoliile trec pe locul al doilea.
Posibilă (și probabilă) e și varianta a treia, și asta spun din experiență: înainte să am copii JURAM că o să fac una și alta. A venit pruncul, m-am liniștit și mi-am dat seama ce penibilă eram înainte cu certitudinile mele declarate. Un copil te schimbă și te maturizează, îți taie definitiv din avântul filosofic (de baltă) și te aduce cu picioarele pe pământ.
Restul sunt vorbe goale.
5 September 2014 at 10:13
Nu mi se pare deloc scandalos, de prost gust, lipsa de incredere. Si eu as fi gandit la fel acum vreo 2 ani, dar eram imatura rau. Sincera sa fiu, barbatii sunt usor de inteles daca pricepi doua lucruri:
Nu pot sa te urmareasca cand sari dintr-un subiect in altul (ex: daca discuta despre Unelte , o sa discute despre unelte doua ore, chiar daca dezbat magazinele care vand unelte, calitatea lor, raportul calitate-pret)
Nu sunt atasati , miscati, schimbati cu drame. Adica, vreau un test de paternitate Vasilico, asta e dorinta mea daca o sa avem un copil. Accepti sau iti gasesti altul care sa nu vrea test de paternitate.
E pierdere de timp sa incerci sa-l schimbi.
5 September 2014 at 11:33
cica prima minciuna din viata unui copil este cand zice : TATA !
😀
5 September 2014 at 11:36
problema e simpla. sunteti impreuna. nu e foarte clar daca aveti planuri de viitor impreuna (stiu un cuplu care sunt impreuna de 10 ani si daca ii intrebi ce planuri de viitor au, ridica din umeri). in cazul asta – orice discutie ramane la stadiul de ipoteza, asa ca poti spune orice.
Atlfel, aveti o mare problema de incredere intre voi. Si daca problema asta a aparut acum, cat lucrurile sunt roze si n-aveti rate sau mai stiu eu ce alte responsabilitati, oare ce se va intampla peste 10 ani? O sa-ti ceara in fiecare seara mostre de secretii vaginale sa vada daca nu cumva ai avut contact sexual in ziua respectiva?
Poti face asa: ii zici “da, sunt de acord sa avem copil si sa facem testul de paternitate dar inainte de asta, tu va trebui ca in urmatorii 10 ani sa imi dai in fiecare zi raportul detaliat cu ce ai facut, unde ai fost, cu cine ai vorbit, raspunzi in secunda in care te sun la telefon si imi dai toate detaliile pe care le cer in momentul ala – indiferent ca esti in sedinta sau cu prietenii la bere. Daca este cazul, vreau sa vorbesc la telefon cu persoana in compania careia sustii ca esti. Vreau sa ai tot timpul pornit un tracker pe telefon care sa imi dea locatia exacta.” Si daca rezista in situatia asta 10 ani, merita sa faci testul de paternitate. 😉
5 September 2014 at 11:59
Eu sunt total ok cu testul ADN. Dar astea inseamna mai multe alte chestii: canci berica cu baietii pt ca nu cumva sa ma inseli. Excursia de pescuit? Ciuciu, nu cumva sa iti faca ochi dulci vreo gagica pe acolo prin delta. Calatorie in interes de servici? Nu prea cred, lasa ca ti-e bine si in oraselul nostru natal.
Ah, nu esti de acord? Pai io credeam ca drepturile si obligatiile sunt din ambele parti. Daca io am obligatia sa-ti linistesc neincrederea, inseamna ca si tu ai aceeasi obligatie.
5 September 2014 at 17:27
Deci de fapt nu esti de acord.
5 September 2014 at 16:43
Eu voi fi taticul unei fetite la sfarsit de octombrie/inceput de noiembrie cu sotia mea pe care o cunosc din mai 2007 si cu care m-am casatorit anul trecut in septembrie (btw, duminica implinim un an de casnicie). Avand in vedere cele descrise mai sus nu am nici un fel de indoiala ca acea fetita e a mea si pot spune ca daca nu mi se ofera motive serioase de indoiala nici nu voi cere nici un test. Asta pentru ca relatia noastra e destul de solida incat sa am incredere in persoana de langa mine.
Inteleg si sunt de acord cu teste de genul acesta daca e vorba de o aventura de o noapte sau de o persoana care a inselat de mai multe ori. Dar cred ca in viata nu conteaza doar daca e copilul tau sau nu, cred ca cresterea si educarea unui copil inseamna mai mult decat transmiterea bagajului genetic generatiilor viitoare.
Eu am un tata vitreg care a fost alaturi de mine toata viata si pot spune cu mana pe inima ca eu pe el in consider tata, dar el a ales sa o aleaga pe mama si sa ma creasca si pe mine in cunostinta de cauza.
5 September 2014 at 16:45
felicitari:)
11 September 2014 at 16:17
Cu intarziere iti raspund, dar multumesc 🙂
5 September 2014 at 21:42
1. Cica e gluma. Mie imi lipseste total simtul umorului si in general anunt asta. Dupa ani de educatie si autoeducatie nu mai sar in sus la absolut orice. Dar dc in 2 ani de relatie nu te-ai prins care-s subiectele care ma arunca in aer meriti toate tigaile in cap.
2. Pitici pe creieri. Eu insami am pitici pe creieri, dar in legatura cu piticii altora sunt unii cu care pot trai bine-merci si altii cu care nu. La momentul actual cu lipsa de incredere a partenerului in mine n-as putea trai. Ca pitici d-astia se transforma in uriasi si maine ma intreaba de ce-am intarziat 5 minute: ca nu s-au aliniat metrourile (schimb 3), erau 2 persoane mai mult ca de obicei la coada la mega, etc si el nu ma crede.
3. Sms-uri si telefoane cand e la bere. Nu verific telefoanele altora si singurul motiv pt care te deranjezdl de la bere la 3 noaptea e ca vreau sa stiu ca mai traiesti.
4. Concluzie. Dc e el imi zice ca mi-ar cere test de paternitate dc raman gravida, ii zic pa. Mi se cer sufiecte rapoarte de activitate la job. Macar acasa sa-mi fie bine la creieri. Sunt una care a ales sa-i fie bine la creieri acasa decat sa cedeze presiunii gurii lumii. Nu exclud o relatie dc o sa simt ca mi-e bine la creieri cu vreunul.
6 September 2014 at 11:00
multe fete au acelasi raspuns de feminista, ii zici pa cu copilul lui in tine? una e sa nu aiba incredere in tine dintr-un motiv aiurea si sa te controleze alta e sa verifice si sa nu faca o greseala ce ar putea sa o regrete mai tarziu, nu tot voi femeile spuneti ca vreti barbati responsabili? responsabili doar in favoarea voastra? Nu sustin ca e bine sa ceri un astfel de test daca nu ai motive, dar atunci cand il refuzi e clar ca ceva e putred la mijloc. E ca si cum ti-ai lasa mereu telefonul si calculatorul la indemana femeii ( cand faci dus, lucrezi la masina etc) in timp ce locuiesti cu ea, cine spune ca nu i-a verificat partenerului telefonul inseamna ca ori nu a locuit cu cineva impreuna ori minteste, ori nu ii pasa de el si il poate schimba oricand.
6 September 2014 at 15:21
Textul precizeaza ca el i-ar cere test de paternitate dc ea i-ar spune ca e gravida. Ipotetic. De asemenea textul spune ca ea nu i-a dat niciodata vreun motiv de indoiala. Am in familie un caz d-asta. Dc acu’ 30 de ani ar fi fost posibil testul de paternitate l-ar fi cerut. Ea a ramas pt copil apoi copii (te rog nu veni cu argumentul protectiei sau avortului dc n-ai auzit de Decret si n-ai citit precizarea “acu’ 30 de ani). N-a iesit bine pt nimeni, nici macar pt copii, ba mai ales n-a iesit bine pt copii.
Cat despre feminism: votez, am studii universitare de lunga durata, profezez un domeniul in care am studiat (nu este o profesie etichetata ca “pt femei”), detin o proprietate imobiliara (o impart cu banca, dar munca creierului meu prroduce banii pt rata). La origini despre asta era feminismul. Sunt o feminista originara.
Si da, as pleca cu copilul in burta. Copilul are are nevoie de cel putin un parinte intreg la cap. El deja nu este iar atata suspiciune (testul de paternitate e doar varful icebergului) poate duce orice om (nu doar o femeie) la casa de nebuni.
6 September 2014 at 18:29
Sunt curios de unde ai dedus chestiile astea, ti-au spus prietenele tale cum sa faci profilul psihologic ca sa deduci exact cum se va comporta omul pe viitor bazandu-te pe cativa pasi strambi? la asemenea pretentii ar trebui sa fii cam perfecta si sa nu calci stramb niciodata, faptul ca pleci dupa ce faci testul spune multe si despre tine, dupa cum au mai spus si altii, la fel se poate si el bucura ca a scapat de o ciudata, mai incolo cine stie cum reactionezi. Nu am auzit nici un caz in care un barbat sa fie parasit tocmai dupa ce ii naste consoarta/femeia doar invers.
7 September 2014 at 11:00
intr-o oarecare masura ai dreptate. desi primul meu impuls la expunerea unei astfel de probleme este sa zic “as pleca imediat”, sincer, habar n-am ce as face. este o discutie ipotetica care depinde de prea multi factori. e mai degraba pe principiul “vazand si facand”. am auzit ca englezii ar avea o vorba care in traducere aproximativa ar fi cam asa: “o sa ne gandim cum trecem acel pod cand vom ajunge la el”. (intre noi fie vorba sunt cea mai imperfecta persoana pe care o cunosc 🙂 )
in alta dezordine de idei, apropos de teste de paternitate, iti/va recomand o povestire super-super misto a lui vasile voiculescu- “proba”.
7 September 2014 at 13:47
Asta am vrut sa subliniez, cand se ajunge la copil apropierea e mai mare, totusi daca e sa ne referim la context tipa are ocazia sa incheie relatia inainte sa fie gravida cu el, stie cum gandeste, eu zic ca mai bine sa fie sincer si sa iti spuna in fata decat sa te minteasca, mai mult s-ar putea sa ii creasca increderea in tine daca are dovezi.
6 September 2014 at 15:25
Ps. Dupa ce plec/se naste copilul facem si testul. Sa nu creada ca-i ceva putred la mjloc, dar tot plecata raman. Si n-am nevoie de pensie alimentara sa ma intrebe de 100 pe zi pe ce am dat-o.
7 September 2014 at 04:27
dar de ce trebuie sa stie nevasta ? costa 2000 de lei si presupune doar doua probe din care se poate recolta ADN-ul din cate citesc pe interneti.
momentan creierul imi zice sa o fac, timpul si varsta probabil o sa ma contrazica.
12 September 2014 at 10:54
@Arhi
Messire, “decât” o observaţie. Citez “dân” articolŞ
“Ea e de parere ca el e liber sa faca asta (daca isi doreste cu adevarat), dar e un gest care arata lipsa totala de neincredere”…
Corecţie propusă: “…lipsa totală de încredere…”.
Aşa cum e formulată în text, expresia este negarea-negaţiei şi deci, Lipsa de neincredre = încredere totală !!
Ori n-am înţeles eu… 🙁
16 September 2014 at 00:31
Uite de-aia nu vor femeile sa faca test de paternitate:
www.youtube.com/watch?v=se4dXWjanlE