Am aflat si eu azi, cand am facut actele pentru masini, de la niste baieti mai cunoscatori decat noi, ca de fapt e relativ simplu sa nu platesti taxa.
Pur si simplu faci contractul de vanzare cumparare, o bagi pe numele tau la fisc, ceea ce e statul direct interesat, dupa care nu mai faci nimic. O lasi inmatriculata pe numele vanzatorului. Si acolo se opreste totul. Tot ce poti pati este sa primesti o amenda de 50 de lei.
Destul de simplu, ca sa eviti hotia lui Tariceanu, arde-r-ar in focul gheenei sa arda, el si cu Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
NOU
Nu sunt un cunoscator al domeniului, dar cum faci cu amenzile venite in plic acasa? Banuiesc ca ipoteza ta e valabila doar daca esti prieten cu vanzatorul 🙂
NOU
Nu neapărat, chiar am văzut o treaba de asta, faza, vânzătorul (care nu a radiat mașina vanduta) s-a trezit cu amenzi făcute de ala care a cumpărat-o 😀
NOU
Singura amenda care mai vine in plic acasa este rovigneta. Pe asta o contesti.
NOU
Bogdan, hai pe cuvant? daca eu acum ma uit la o amenda venita prin plic pentru ca nu am lasat 1m de la gard cand am parcat? Sau daca sa zicem fac accident si fug de la locul faptei si cumva mi se afla numarul, unde crezi ca ma cauta? Sau daca fug din statia de benzina fara sa platesc (tocmai am vazut asta intr-un petrom la aurel vlaicu) si se uita pe camere, pe cine crezi cail intreaba de sanatate? Bai neam de imbecili care va credeti smecheri, treziti-va.
NOU
@Mircea, e clar ca orice infracțiune săvârșită cu masina duce implicit la căutarea celui înscris in evidentele politiei (celui de pe talon) dar se presupune ca cel care accepta o astfel de tranzacție își asuma aceste riscuri si umblatul pe la politie cu contractul de vânzare/cumpărare pt a face dovada 🙂
NOU
Cel mai simplu e asa: Faci contract de vanzare-cumparare iar in timpul asta ai timp legal de 30 de zile sa-ti inmatriculezi masina pe numele tau. Pana aici totul bine si frumos..In ziua 30 faci contract de vanzare cumparare cu sotia si mai conduci masina o luna. Dupa alte 30 de zile, nevasta-ta iti vinde tie masina si iar ai dreptul sa conduci masina. Eu fac asta de 2 ani
NOU
Nu ma pricep prea bine dar nu te costa ceva?
NOU
Ba da, 10 lei in fiecare luna. II vand masina pe fix 1 leu
NOU
De ce sa faci asta? Cand amenda la fisc e de 30 de lei? Poti merge linistit 1000 de ani cu masina nebagata la fisc, dar scoasa de celalat. Cand o bagi tu, platesti amenda 30 ron si impozitul aferent perioadei scurse.
Iar cu taxa asa e, si eu am o masina cu taxa de vreo 2 ani deja, merg cu numele celuilalt pe talon, e bagata la mine la fisc, am contract de vanzare etc, tot tacamu’, ca altfel plateam vreo 700e taxa cretinului…
NOU
gpoint, vanzare intre soti? cine ti-a promis?
NOU
fanulumocanu Adica?? Am fost intrebat si de un agent cum vine treaba asta. I-am explicat frumos ca ne-am certat, masina era primita de la tat-so si i-am dat-o inapoi cu tot cu bagaj, dar ne-am impacat, ca nah…Saracul agent si-a cerut scuze si mi-a inapoiat actele
Ma cert foarte des cu sotia mea, nu-mi poate interzice nimeni LEGAL sa fac acte de vanzare cumparare a unui bun de care ori am eu chef…
NOU
Ati innebunit lumea cu link-uri de profitshare, de cate ori scrieti “masina”, gata imediat link spre cauciucuri. De parca nu stia lumea de unde sa-si cumpere cauciucuri si deodata le-ati luminat voi existenta.
NOU
Pff, stai asa ca nu-i asa.Nu e vina comentatorilor, ci al site-ului. Acum daca scriu de 5 ori masina, imi apar 5 linkuri?
masina masina masina masina masina
NOU
tano, nu. dacă spui de cinci ori maşină în faţa oglinzii iese una din ea şi te calcă.
NOU
Interesanta metoda 😀
NOU
Sa nu mai zic de faptul ca nu trebuie sa platesti impozit, care la masina mea cu motor de 4.8 ar fi ceva
NOU
Asa-i ca partea asta: “o bagi pe numele tau la fisc” n-ai citit-o ?
NOU
Pai nu o bag…Am 30 de zile sa o bag
NOU
andrei , impozitul il platesti la primarie ,dupa inmatriculare,nu la fisc
NOU
Nu platesti tu… dar ala de ti-o vinde plateste in continuare. Oare lui ii convine?!
NOU
Greseala mea, partial. Daca o lasi pe numele lui si la fisc o sa plateasca el impozit. Poti sa faci cum a zis Arhi si sa o bagi pe numele tau la fisc dar nu o inmatriculezi. Bagatul la impozit inseamna sa iti puna stampila aia triunghiulara la cumparator – pe fisa aia care seamana cu cartea de identitate si care ti-o face la vanzare-cumparare.
NOU
Din Codul Fiscal citire, art. 264:
(1) În cazul unui mijloc de transport dobândit de o persoană în cursul unui an, taxa asupra mijlocului de transport se datorează de persoană de la data de întâi a lunii următoare celei în care mijlocul de transport a fost dobândit.
(2) În cazul unui mijloc de transport care este înstrăinat de o persoană în cursul unui an sau este radiat din evidenţa fiscală a compartimentului de specialitate al autorităţii de administraţie publică locală, taxa asupra mijlocului de transport încetează să se mai datoreze de acea persoană începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care mijlocul de transport a fost înstrăinat sau radiat din evidenţa fiscală.
Si completarea, din norme:
116. (1) Impozitul pe mijloacele de transport , precum şi obligaţiile de plată accesorii acestuia, datorate până la data de întâi a lunii următoare celei în care se realizează înstrăinarea între vii a mijlocului de transport, reprezintă sarcină fiscală a părţii care înstrăinează.
Termenul de 30 zile se refera, procedural, la inscrierea la fisc (vorba vine, ca nu e la ANAF, e la directia de taxe si impozite locale de la primarie). Impozitul e datorat din ziua 1 a lunii urmatoare in care o instrainezi (pentru comparator), respectiv luna precedenta pentru cel care vinde.
Prin toata procedura asta nu faci nimic, doar plimbi obligatia fiscala de la unul la altul. Ca sa ma fac inteles. Tu cumperi masina pe 15 septembrie de la sotie, ai termen pana la 15 octombrie sa o inscrii la primarie. Pe septembrie datoreaza sotia, pe octombrie tu, pe noiembrie din nou sotia, chiar daca pe 14 octombrie i-o vinzi inapoi si chiar daca nu ai inscris masina.
Te duci frumos si o inregistrezi, apoi o scoti de pe rolul fiscal. Obligatia fiscala nu e totuna cu obligatia de declarare (ca atare momentan mata esti pasibil de amenda pentru ca nu declari la timp pe rolul fiscal – cum ziceam, chiar si daca ai instrainat intre timp, ramai cu obligatia si trebuie sa faci formalitatea – si de dobanzi si penalitati de intarziere vis-à-vis de impozit).
Legea din pacate e cam scrisa de asa natura incat sa nu existe perioade in care nu e datorat impozit, sudeaza perioada in care datoreaza vanzatorul cu cea in care datoreaza cumparatorul, nimic intre. Taxa de inmatriculare insa, intr-adevar, se poate evita linistit, dupa metoda Arhi.
Scuze de comentariul lung, sper ca nu e foarte plictisitor.
NOU
Eu am fost in aceeasi situatie ca tine si Vali (eu fiind vanzatorul, cunoscand cumparatorul) am facut un contract de comodat, i-am cedat toate drepturile de folosinta, fara contract vanzare/cumparare. A platit masina, RCA-ul il plateste el dar il face cu datele mele, impozitul la fel, imi da banii si il platesc eu.
NOU
O curiozitate, daca are dauna pe RCA-ul tau clasa ta de Bonus-Malus e afectata, nu ?
NOU
@ Andrei : A avut un incident, s-au inteles amiabil. Eu la actuala masina am platit relativ la fel ca anul trecut RCA-ul, nu m-a afectat deloc.
NOU
Aha, dar daca te intelegi amiabil tot iti executa RCA-ul daca te declare vinovat. Am impresia insa ca ai valori diferite pe clase daca ai mai mult de o masina.
Ma gandesc insa in situatia in care de exemplu el instraineaza masina si tu ramai cu un singur RCA – daca ramai cu clasa afectata de eventualele accidente pe care le face el. Sau similar daca nu ai alta masina si ulterior continui cu RCA din nou cu clasa lui.
E interesant cu comodatul, o situatie/solutie oarecum similara cu cea cu procura…
NOU
Am uitat sa precizez ca da, el a fost de vina. A dat asigurarea care inca este pe numele meu domnului lovit de el, el si-a facut masina. Cand a trebuit sa refac eu asigurarea la a doua masina, suma a fost sensibil egala cu anul precedent cu toate ca an de an asigurarile se scumpesc (aici intervine si relatia cu bokerul de asigurari la care fac de ani buni si RCA si Casco).
Am fost sfatuit sa fac asemenea tip de contract de comodat (la avocat) in dauna procurii (la notar). Pe langa costul mai mic (vreo 150 lei in anul 2013 vs o suma putin mai mare la notar pentru procura) se aude ca ar fi si unele avantaje intr-un eventual litigiu intre mine si cumparator (daca sa zicem ne certam la cutite si vrea sa faca chestii nasoale cu masina care inca e pe numele meu).
NOU
Rca-ul ala in vederea inmatricularii e in caz de accident cam zero daca nu ti-o inscrii.
NOU
Ma intreb si eu cate impozite si taxe si taxele taxelor taxate mai suporta tara asta indobitocita la maxim.
La un moment dat va trebui sa explodeze sacul cu cacat, ma intreb insa daca mai apuc sa vad in direct in timpul vietii mele…
NOU
@mihai Nivelul de taxare in Romania e inca mediu in comparatie cu alte tari europene, se poate mult mult mai rau.
NOU
@Cosmin
Eu a impresia ca e cel putin mediu-ridicar si raportand la castigurile oamenilor, cred ca poti spune lejer ca romania are cea mai agresiva taxare in raport cu puterea de cumparare a oamenilor. In celelalte tari doar asigurarea este sensibil mai mare, dara asigurarea nu e taxa.
Taxare e aberanta pentru niste fiare care te duc din A in B pe niste drumuri de tot cacatul. Cand o sa faci in romania 800km in 4 – 5 ore, atunci putem vorbi de taxare.
NOU
Ca sa poti circula asa trebuie sa ai grija ca in talon sa nu fie completat pe spate la “Instrainat catre..”. Daca e completat si te prinde politia iti ridica talonul si numerele.
NOU
daca e completat si au trecut peste 30 de zile de la instrainare, zii cu toate vorbele…
NOU
Fix același lucru l-am făcut si eu. I-am dat mașina, am făcut contract vânzare/cumpărare si am scos-o de la fisc. Mai departe m-am interesat si eu la alții care fac asta de mult si in caz de amenda (singura amenda care mai vine acasa ar fi doar de rovigneta, celelalte amenzi, de când s-au băgat punctele de penalizare se dau pe persoana) se duc cu actul de vânzare cumpărare si dovedesc ca mașină nu mai e a lor din data X. La fel asigurarea se face pe seria de șasiu si nr auto, deci nu mai ai treaba
Pana acum e cam singura chestie prin care poți fenta taxa de timbru.
Nu stiu cum mai e cu procura notariala acum
NOU
Doar ca asigurarea RCA se face pe serie de sasiu si CNP/CUI proprietar. Numarul de inmatriculare nu are nici o importanta. Proprietarul este cel trecut in talonul masinii. Folosind alte informatii polita nu este valabila.
NOU
Si rovigneta e tot dupa seria de sasiu
NOU
Ba rovigneta e după numărul de înmatriculare.
NOU
e dupa VIN si dupa Nr auto. Pana acum daca luai o masina cu rovinieta platita pe un 1 an si o vindeai sau ii schimbai nr de inmatriculare trebuia ori sa faci alta rovinieta ori sa mergi la CNANDR , faci o cerere , PLATESTI 20 LEI si iti emite alta cu nr noi . Ceea ce era cam cea mai romaneasca magarie, tu platesti taxa de drum pe un auto, faptul ca ii schimbi nr de inmatriculare nu inseamna ca merge masina mai apasat, e mai grea, dauneaza mai mult, e fix aceeasi doar ca trebuie sa iti futi 1 zi si sa mai platesti 20 lei ca te-a mancat in cur sa ii schimbi numarul sau ca ti-a expirat leasingul . Taxa pe taxa. Acum au scos chestia asta , dupa niste ani, si verifica si dupa VIN , ca ala nu il schimbi asa des. Niste cretini.
NOU
Nu cred că este foarte mult taxa APIA cât este taxa Logan.
NOU
Ba deloc daca e sa o iei logic. Logan e pe piata de 10 ani. Cumpărătorul de Logan nou face parte din clasa medie a populației (maxim). Sunt extrem de mulți posesori de Logan mai vechi de 2008 care doresc achizitionarea unei Dacii noi dar sunt împiedicați să ia un ban mai bun pe vechile mașini fix din cauza acestei taxe. Este un cerc vicios iar singurii avantajate maxim sunt samsarii de gioarse mai vechi de 10 ani aduse de afară (motoare relativ mici pe benzina) la care taxa de timbru paradoxal e mai mica decât la o masina mai noua euro 3 din Ro.
NOU
Pe “Logan” (a se înțelege fabrica) nu taxele il avantajeaza/dezavantajează (doar vreo 10% din producția Dacia merge pe intern) ci infrastructura, de aceea industria auto din Ro este pe o panta descendenta in defavoarea piețelor (tarilor) emergente gen Maroc. Pt ca Ro nu oferă producătorilor facilitați de export. Si pt ca mana de lucru a început sa se scumpească tot fata de aceleași tari. Sper ca m-am făcut înțeles când spun ca taxa asta nu prea are desface cu Logan.
NOU
Un Logan nou se învârte între 5 și 12 mii, exact ca mașinile atinse cel mai bine de taxa în cauză (Euro 4 1.8 sau mai mare, diesel sau benzina, 2005+). Atunci când a fost introdusă arăta altfel, e drept, dar și acum tot acolo lovește. Că mai sunt și breșe… eu zic că e altă poveste.
NOU
Asa e ca il visezi noaptea pe Basescu?!
NOU
va dati seama ca o sa mareasca amenda aia la vreo 1000 euro, nu?
ia chiar sa dau un mail la mfinante.ro
NOU
Băi frate, câtă iresponsabilitate! Și la vânzător că nu e mult până încep să vină amenzile pe numele lui, dar făcute de altul, și la cumpărător că umblă cu mașina înmatriculată pe altcineva!
ITP-ul cum îl faci? Sau și aia e un moft burghez?
Repetați după mine: DACĂ AM BANI DE MAȘINĂ, DAR NU ȘI DE TAXĂ, ÎNSEAMNĂ CĂ NU AM BANI DE MAȘINĂ!
NOU
Repeta dupa mine: dragos manca cacat
NOU
Cum eviti taxa: i lai lu frac-tu masina fara nici un act
NOU
Inteleg ca ti se pare normal ca pentru o masina in valoare de 1500 euro sa se plateasca o taxa de 400-600 euro ?
NOU
Eu am bani si de taxa si de masina.
Poate Dragos nu realizeaza ca mai sunt oameni care “aleg” sa nu plateasca taxe aberante si ca statul nu e tatucul care iti da si iti face.
Uneori statul mai este si camatarul ala de cartier dar mai spalat si bagat inspatele unor asa zise taxe…
Hai sa fim seriosi, sunt uimit cati i-au dat like lui Dragos, asa de multi arsi cu taxa si care inghit in sec?
NOU
50 de lei? Pai la banii tai, ii lasi si 20 de lei bacsis politistului, pentru efortul depus de a te amenda.
NOU
La vanzare esti obligat sa scri pe spatele talonului ca a fost instrainata la data X si noul proprietar este obligat sa treaca talonul pe numele lui. Daca il verifica politia ii retine talonul si numerele. Sunt foarte multi care circula asa dar…
NOU
Lucrez in nisa auto de +10 ani. Ambele solutii au consecinte penale prin însăși natura lor. Vânzarea pe 1 leu intra la vanzare simulata iar circulatul pe numele altului devine amuzant la primul accident cand atat CASCO cat si RCA nu vor plati. Partea funny: RCA nu va plati nici daca celalalt e vinovatul. Pentru ca prin transferul dreptului de proprietate polita veche devine nula iar cea noua e realizata fara ca tu sa fi beneficiarul real deci e nula.
NOU
eu lucrez in nisa gramaticii. repeta dupa mine: circulatul pe numele altuia, circulatul pe numele altuia, circulatul pe numele altuia…
NOU
@der ai ratat un “fi” chiar pe ultimul rand 🙂
@Emil Chiar ma gandeam si-as fi vrut sa intreb cum se face cu RCA-ul in caz de buba. Deci asa…
NOU
vorbesti numai prostii ca sa nu adormi. am avut 2 accidente in acelasi an din vina celuilalt, am facut constatare amiabila, mers la asigurari, dosar aprobat, service, etc,masina reparata. nici eu nu am masina pe numele meu, nici aia 2 nu erau ei trecuti pe taloanele masinilor respective, erau ale altora.totul e sa ai datele proprietarului ca sa nu-l chemi pe ala de fiecare data sa fie de acord cu reparatia sau alte pretentii de la asigurari. daca e masina ma-tii si o conduci tu nu e valabila asigurarea???
NOU
a, tu poate lucrezi in domeniul auto de mai mult de 10 ani, dar nu ai precizat unde. la vreo spalatorie sau vulcanizare cred.
NOU
@ der: Î, Ș, Ă…. Repetă după mine: în limba română se scrie cu diacritice!
NOU
Eu am aveam asa: masina radiata in Franta, numere frantuzesti, asigurare frantuzeasca valabila si asigurare romaneasca pe seria de sasiu in vederea inmatricularii. Am fost tamponat (ma duceam la DPRCIV sa depun actele, lol) si am primit acceptul pentru dosarul de dauna desi toti agentii constatatori cu care am vorbit dupa mi-au spus ca norocul meu a fost ca nimeni nu a bagat de seama talonul frantuzesc taiat. Pe amiabila am completat datele de pe asigurarea romaneasca.
NOU
Nu inteleg de ce va complicati cu ilegalitati. Cum spunea cineva mai sus, atata vreme cat intre cele doua parti exista o relatie de incredere se face contract de comodat pe perioada nedeterminata si aia e.
NOU
Masina se radiaza la primarie, nu la fisc.
La fisc se plateste ‘zimbrul’ de mediu
NOU
Repetati dupa mine: daca nu am bani de taxa, nu am bani de masina!
Daca taxa e 500 de euro la o masina de 1500 de euro inseamna ca imi cumpar masina de 1500 de euro, adica NU AM BANI DE MASINA.
Masina de 1500 de euro nu e masina.
NOU
Când ai dat ultima oară 7k euro pe o sticlă de șampanie? Exact. Nu ai bani de șampanie.
NOU
zi-mi, te rog, de cati bani am nevoie ca sa am voie sa-mi cumpar masina?
NOU
@codrin: fara numar-fara numar-fara numar!!!!!!!
NOU
Deci, deci, deci…. sa vad daca am inteles eu bine:
E ok sa fentezi legea si sa te dai peste cap sa nu platesti taxele (cum or fi ele …) dar Romania e o tara de kk plina de hoti care vor sa te fure, de politicieni mafioti, etc, etc, etc…
NOU
da, atunci cand NENUMARATE instante au declarat-o ilegala, da, e ok. se numeste protest social
NOU
Uite cu d-astia merge Romania inainte. Nu pot sa vada pana la capul blocului. Dar legea e lege si nu are probleme.
NOU
Uite cu d-astia merge Romania inainte. Nu pot sa vada pana la capul blocului. Dar legea e lege si nu are probleme.
NOU
Mai stiti ceva de chestia asta ?
”AUTOTURISMELE PROVENITE DIN PARTAJ. Cum poti scapa de timbrul de mediu Din start, trebuie mentionat ca este posibila evitarea platii acestei taxe auto doar in cazul masinilor cu numere straine, aflate la prima inmatriculare in Romania. Si asta pentru ca numai acele masini, printr-un contract notarial, pot fi vandute la 2 proprietari. Mai pe scurt, aduci o masina din Germania, o vinzi cu contract notarial celor doi proprietari, care nu sunt neaparat casatoriti. Dupa care, cei doi proprietari noi se intorc la notar pentru a solicita partajarea bunului comun in favoarea unui dintre ei, care, in final, va fi si noul proprietar de drept. Acesta, cu toate actele de inmatriculare, adica asigurare, ITP, identificare si alte acte, dar si cu actul notarial care atesta partajul, se duce la biroul de inmatriculari. Conform legii, politia, respectiv DRPCIV, este obligata sa inscrie masina fara sa mai solicite posesorului chitanta sau dovada platii timbrului de mediu. Pana acum, au fost inmatriculate aproximativ 3000 de masini pe teritoriul Romaniei, masini atat ieftine, precum Volkswagen Golf 3, dar si scumpe, cum ar fi Range Rover Evoque sau Touareg fabricatie 2013. Conform legii, orice bun, fie proprietate, masina sau altceva, detinut la comun de doua sau mai multe persoane, poate deveni proprietatea exclusiva a unuia dintre acestea. Asadar, desi o lege te obliga sa platesti o taxa aberanta cum este timbrul de mediu, o alta lege, ce-i drept mai ascunsa si mai putin cunoscuta, iti permite sa fentezi aceasta taxa.”
www.4tuning.ro/taxa-auto/cum-sa-fentam-timbrul-de-mediu-varianta-100-legala-19062.html
NOU
S-a dus de mult, nu mai e valabila!
NOU
si eu circul in felul asta.. problema e cand te opreste politia iti iei amenda.
si mai e o problema cand faci accident 🙂
NOU
@tilharu_44, iti dau un dosar de cateva sute de pagini sa vezi cum am pierdut si procesul si recursul si la ICCJ. Am pierdut si suspendarea executarii silite, si pana la urma am mers pe varianta unde m-am conformat si am platit diferenta dintre suma evaluata si suma despagubita + onorarii + costul procesului de executare silita.
PS. vorbesc din experienta nu din auzite.
Morala: vrei sa iti recuperezi taxa, te duci in instanta. Combinatiile astea au de regula consecinte.
NOU
E bine de stiut 🙂
NOU
Si ala de la care ai luat-o, daca nu a platit taxa inseamna ca nu a inmatriculat-o, nu? Deci daca masina nu e inmatriculata, cum pana mea mergi cu ea?