După ultimele prestații pontiene, care au dus benzina la 6.5 lei (pentru băsiștii care s-ar simți nevoiți să intervină, în 2008 era 2.6 lei, deci calm și rămânem în incintă), am realizat că practic nu am nici o șansă să supraviețuiesc în condițiile astea, cât timp am ajuns să bag aproape 200 de euro lunar pe benzină.

Prin urmare, după ce am trecut prin episodul mașină mică, consum mic, mașină diesel, consum mic, am ajuns la Hai să ne punem instalație pe gaz la ford. Ieftină, gen 1500 de euro, reduci consumul la jumătate, din al doilea an practic ieși pe plus.

Din nefericire, soția e de părere că nu e ok să mergem cu bomba în spate și cu doi copii, așa că a trebuit pe moment să abandonez această soluție.

După care m-am reorientat spre o potențială mașină hibrid.
Am văzut niște second handuri la prețuri foarte decențele, dar nu știu aproape nimic despre ele. Îmi place mult de tot cum arată Honda Civic, bordul ăla îmi stimulează toate secrețiile dar, din reviewurile de pe internet, Priusul ar fi singura mașină fără probleme la sistemul electric. EVER.

So, ceva opinii pe subiect? Acest subiect?
Iar ca modalitate de separare a opiniilor, dacă ești de părere că mașinile cu cutie automată sunt mai proaste, din cauza cutiei automate, nu e nevoie să îți oferi părerea, e ok.

honda civic

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

96 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu stiu daca Ponta iti citeste blogul, posibil, insa consilierii lui sigur o fac.
    Ponta e foarte multumit de Mercedesul S400 Hybrid, asa ca poate intra sa ne spuna parerea lui.

    • #2

      mai bine îl întreabă pe prietenul lui … Mircică

    • #3

      sau pe prietenul lui, Mirel Palada, blogger de succes si el

  2. #4

    Am condus si eu un Civic in weekend. Ai senzatia ca esti intr-o nava spatiala.

  3. #6

    Nu iesi mai ieftin sa ii explici doamnei ca GPL nu e o bomba ? Am o masina pe GPL si una pe benzina, ambele parcurg distante aproximativ egale lunar . Diferenta de bani consumati intre ele e semnificativa .

  4. #7

    Și acum sa curgă comentariile pro si contra GPL
    PS, Incep io: nu suport mirosul de gaz, mai ales vara la 40 grade. Cik e safe, dar nu nervi.

    • #8

      * nu MERCI! Deja devine enervant…

    • #9

      autocorrect strikes again?

    • #10

      Am un autocorrect hater rau

    • #11

      Vezi ca se poate dezactiva autocorrect-ul. Sau mai simplu, verifica ce ai scris inainte sa trimiti comentariul !

    • #12

      Scriu de multe ori de pe sub birou de la serv si dau direct “comenteaza”, d-aia ma trezesc cu “cur, fund, nervi” si mai stiu eu ce prin mesaje. Hater!

  5. #13

    Eu stau in Norvegia si aici este plin de Nissan Leaf si Tesla. Sunt full electrice. Leaf-ul are o autonomie de 150km. Din punctul meu de vedere este suficient pt o zi intr-un oras. Pretul este undeva la 20k

    • Tesla forever, insa problema e ca noi nu avem superchargere, ca sa nu mai zic ca e o singura Tesla in Romania si care costa vreo 40k, deci nu se pune comparatia ford pe gaz vs Tesla…

      Sunt fan Tesla si Elon Musk, sper la un moment sa am si eu asa ceva, momentan passat diesel.

      Ia priusul e la vreo 5000E adus de afara din Olanda, cauta ca sunt dealeri destui, cu garantie cu ce vrei….

  6. #15

    Inainte de 90, se mergea pe butelii.
    Adica era instalatii italienesti sau sarbesti pe care le incarcai de la butelie.
    Intr-un rezervor mare se puteau varsa 4 butelii care te duceau vreo 7-800 de km

  7. #16

    la un moment dat tot se strica ceva la sistemul electric sau acumulatori
    si ca sa o repari in romania, va fi vai si amar, probabil atunci iti vei dori sa cumperi direct alta masina
    parere personala: prius-ul este pentru oameni cu bani si doritori de “poza” buna, daca 200 eur/luna bani de combustibil sunt greu de sustinut, sa vezi cum e cu mii sau zeci de mii pe acumulatori sau sisteme electrice cu probleme..
    GPL e cel mai ieftin, in nici un caz nu e “mai bomba” decat un rezervor plin cu benzina iar o instalatie clasica nu costa nici pe departe 1500 eur
    mai cauta
    motorina..hmm, am ford exact ca al tau dar 1.6 tdci
    in Bucuresti se mentine la consum intre 7.3 si 7.8 l/100 de cativa ani (adevarat, pe afara vezi si cifre cu 4.x :), in medie 5), dar are alte potentiale belele: turbina, egr, filtre diverse plus bonus iarna cand mori de frig mult timp pana se incalzeste un pic

  8. Tesla S… Pentru ca A-Lister

  9. #20

    Prius all the way 🙂
    ai facut bine c-ai ascultat-o pe doamna, lasand la o parte riscurile… erai rroman de rroman daca faceai asta, ce dracu urma? masina inmatriculata la bulgari? :))

  10. Fost posesor de benzina+gpl si actual posesor de diesel.
    Pareri: gpl pe un a3 din 98 1.6 .
    Consum bunicel,faceam in jur de 800 km cu o butelie de 60 lt parca.Miros de gaz nu era in masina decat cand puneam gpl,dar disparea in 2 min max.
    Diferenta mare la accelerare nu era.
    In unele parcari subterane nu aveai voie cu gpl.(italia)
    Calcule facute la un drum de Romania: ma costa exact la fel pe diesel ( 2.2 cdi ) cat ma costa inainte pe gpl.
    Personal as recomanda gpl pe o masina mica,cu motor mic ( gen corsa 1.2 ),altfel nu cred ca e mare diferenta intre un 1.6 gpl benzina si un 1.9,2.0,2.2 diesel.

  11. #26

    Pe aici toata lumea conduce masini cu motoare mari si cutii automate insa civic-ul e produs in egala masura cu ambele cutii. Nu stiu de una vs alta, insa stiu altceva, de la niste tipi care patrulau prin oras cam 200 de km pe zi.
    Prius vs Ford Fusion (Mondeo), ambele hybrid. Baietii erau mai multumiti de ford, spuneau ca e mai stabila, mai solida pe drum si un aspect pt oameni mari: se plangeau de consola dintre scaune de la Prius, spuneau ca nu au loc ca sofer, asta in conditii in care nu te incurca si schimbatorul, insa poate e design diferit aici.

  12. #28

    Am mers in Timisoara cu un taximetrist ce are un Prius; era foarte multumit de masina si avea vreo 60k km facuti cu ea, iar in oras, in regim de taxi, avea un consum de 6%

  13. #29

    Bre de curiozitate, in 2008 la ce era pretul ala? la GPL? 😀 ca eu nu imi aduc aminte sa fi fost 2.6…

  14. #32

    www.autovit.ro/toyota-prius-C32615677.html
    citeste cu atentie descrierea vanzatorului 🙂

    • cum spuneam mai sus ala le ia cu 4000-5000 de afara si le vinde aici cu 8000….

    • #34

      O descriere “complecta” :))

    • #35

      … aia “cu riscul de a supara pe cineva” e priceless.

    • #36

      “Culoare: verde-metalizat”
      “aceasta combinatie de culori-dotari este U N I C A , una la fel NU EXISTA !”
      E normal, verde-metalizat ce arată în poze ca argintiul n-ai să mai vezi nicăieri. 😀

      De la o bătrânică ce a ţinut-o numai în garaj, să-mi sară ochii dacă nu-i aşa şefu`.

    • #37

      clar Gri-ul ala sobolan nu o sa-l mai gasesti in Veci AMIN

  15. Dacă te interesează strict consumul, ordinea corectă este: diesel-hibrid, diesel, hibrid cu motor pe benzină, benzinar. Clasamentul suferă modificări de la o cilindree la alta. Diesel-hibrid second e mai greu de găsit. Eu nu m-aș încurca cu un hibrid second hand pentru că nimeni nu spune care este durata reală de viață a bateriilor și nu veau să mă gândesc cât costă înlocuirea lor. Eu am reușit să fac o economie substanțială cumpărând două biciclete (una eu, una soția). 🙂

  16. #39

    ia-ti pe hidrogen. ai sursa de energie in casa. asa te simti si tu ca ‘petrolierii’ aia din orientul mijlociu. doar camilele iti mai trebuiesc. 🙂

  17. #40

    pai chiar tu spuneai ca sunt nesigure www.arhiblog.ro/masinile-sunt-sigure/

  18. pentru ca mi-am pus anu trecut gpl la tanc, niste informatii.
    1. partile “proaste” la gpl erau, in general, la daciile vechi. Motivele:
    – instalatii proaste
    – montate la “un baiat care stie”
    -motoare proaste. oricum astea se stricau de la benzina, gpl-ul care e ceva mai uscat le mancau pe paine
    – au invatat baietii sa le porneasca fara benzina, sa faca economie. Asa ca mergeau cu rezervorul de benzina gol. Care inseamna pompa de benzina stricata.
    2. Cost: pe mine m-a dus o instalatie medie ca valoare, 3000lei. La subaru se pun, la reprezentanta, niste instalatii mai sf un pic, cu 2000E. Avantaju alora este ca baga nitica benzina in amestec -> motor mai uns.
    3. Puterea scade cu 3-4%.
    4. “Bomba” nu exista. Si daca iti explodeaza o face destul de curat. Oricum, explodeaza daca o pui la baiatu din colt
    5. Costurile la un 2l aspirat de 158cai sunt identice cu un 2.0tdi. De combustibil. Revizii & co s-ar putea sa coste mai mult la diesel.

    la intrebarea ta: civicu pe benzina are consumuri bune. Toma ce si-a cumparat un prieten. intr-o luna revin cu date concrete despre consum 🙂

  19. #43

    Mașinile cu cutie automată nu sunt mai proaste, sau nu din cauza cutiei, dar șoferii lor sunt mai femei. Cum să nu ai tu bățul tău pe care-l iei în mână de câte ori simți nevoia?

    • asa e. Oribil sa nu ai altceva de facut decat sa tii volanu si sa accelerezi/franezi.
      Pentru ca mereu sumahar si pentru ca uneori si leob, altfel nu esti roman.

  20. #45

    Probabil stii deja testul Top Gear, cu BMW M3 vs Prius, in care M3 a scos un consum mai bun. Morala: conteaza cum conduci, nu ce conduci.

    Testul e aici, de pe la min 3:30 – www.youtube.com/watch?v=JmxUsGiGp3w

    • #46

      morala? nu e nici o morala. consumul la o hibrida se calculeaza la sfarsitul zilei, cand aduni toate opririle, semafoarele si franarile, nu in 10 ture de circuit, cu un prius de 1.3 cu pedala la fund si un bmw in viteza a 2 a.

  21. #47

    Prius e urata cu spume.

  22. #48

    Honda arata mai urat in varianta sedan, in schimb Prius-ul a avut si inca mai are o gramada de callback-uri mai ales pentru motive de securitate.
    Mai tine cont si de faptul ca bateria la un hibrid trebuie schimbata la 7 ani si e foarte scumpa.

    • #49

      Consumer Reports au testat bateriile Priusurilor in 2011 (la 10 ani dupa ce au inceput vanzarile in USA). Bateriile erau inca 90% ok. De unde idiotenia asta cu schimbatul la 7 ani? Am prieteni cu Prius din 2004 si 2007. Merg si consuma tot asa ca si cand le-au luat. Eu am unul din 2011 de care sunt super multumit. Conduc aproape 100 km pe zi si consumul este 5 – 5.5 L/100

  23. #50

    Eu am o cunostinta din SUA care trebuie sa-si schimbe bateria la Prius, si il costa vreo 4000 dolari. Nu prea e afacere nici cu hibridele astea…

    • #51

      Sti cum se numeste kit-ul de pana la hybrid?
      Duracel

  24. #52

    sunt curios ce inseamna “consum mic ” la tine de ai ajuns sa iei in considerare o hibrida ….sunt multe masini care au ajuns sa consume sub 7% in oras si nu ma refer la masini mini/mici..

  25. #53

    Leaf, cu Prius-ul ajungi tot la consum destul de mare (adica ceva mai mare decat ala de Fiesta) daca faci drumuri altundeva in afara de oras (de la 50 km/h incolo intra motorul cu combustie in functiune si nu este printre cele mai eficiente).

    In plus, la cum se lupta Renault pentru CHAdeMo (pe 480V, frumos si rapid) ca standard de incarcare rapida sunt multe sanse sa apara si prin Romania cat mai curent.
    Ca idee, deja au in Bucuresti cateva montate langa sediul lor de birouri (Militari, Preciziei 34, la West Gate), desi am impresia ca sunt doar pentru ei, ca sunt in spatele barierelor.
    PS: ziceam de CHAdeMo pentru ca Leaf vine deja compatibil cu asta. Pentru Prius abia de la modelele de dupa 2013 ai asta.

  26. #54

    Eu am auzit ca per total nu e asa mic consumul la Prius. Documenteaza-te bine inainte.

  27. #55

    …baga GAZ ! nu se justifica sa schimbi masina daca este OK , cauta pe net niste argumente PRO si arata-i la doamna sa ii iasa fricile din suflet , oricum o instalatie buna sare la 1500-2000 de iepuroi , GPL – prietenii stiu de ce ! PUIE MONTA cu benzina ta !

  28. #56

    Orice hibrid inseamna spatiu mai mic in portbagaj. Ai doi copii, ceea ce inseamna ca in vacante ai nevoie sa ‘plimbi’ multe cu tine. Esti sigur ca asta este o solutie buna?
    Poate nu ar fi rau sa vezi cum arata Civic Tourer; ar putea fi o solutie.

  29. La prius, dupa 8 ani trebuie schimbate bateriile. answers.yahoo.com/question/index?qid=20090510110216AAH8aH2 – Stiu, yahoo answers dar e un raspuns bine documentat.

    Si mai e si minora problema ca ai nevoie de 12 ore sa se incarce colmplet.

    GPL-ul nu e deloc periculos. Altfel nu se mai vindeau in tarile cu apa calda curenta masini cu GPL din fabrica.
    Exemplu
    www.alfaromeo.com/com/#/models/giulietta/engines/14-turbo-petrol-gpl-120-hp si www.automarket.ro/masini-noi/opel/corsa-470/ – GPL Tech

    • #59

      poate am eu idei preconcepute, da’ mi se pare de maxim cacat sa ai alfa romeo pe gpl.mi se pare ca tin de tipologii diferite.oameni care cauta o masina frumoasa si isi permit sa nu fie atat de eficiente (alfa romeo) si oameni care cauta masina.vor sa ajunga de la punctu’ a la punctu’ b cat mai ieftin

    • #60

      ai idei preconcepute. faptul ca iti iei o masina mai scumpa implica neaparat sa o conduci platind mai mult, desi o poti face mai ieftin? gen Ce pula mea, eu nu ma uit la bani cuaie? scazi pe scara sociala daca alimentezi la statia de gpl? e fix ca la reclama dacia, e prea ieftin pentru valoarea noastra. pariu ca ai zambit putin la ea.

    • #61

      consider ca in momentul in care iti cumperi o masina mai scumpa iti asumi niste costuri care ti se par mai in regula decat sa faci o modificare(trecut pe gpl) care, cel putin mie, mi se pare dubioasa.
      cat despre alimentatul la gpl, in nici un caz nu mi se pare ca scazi pe scara sociala daca alimentezi o masina din gama medie.dar mi se pare ca esti parvenit daca alimentezi o masina din gama de lux (aici nu se incadreaza alfa).da’ din nou, nu exclud nici varianta ca sunt eu ingust in gandire

    • nu inteleg ideea asta.
      ai posibilitatea sa platesti mai putin, dar alegi sa platesti mai mult, pentru ca lux?
      Si de cand pula calului ie alfa lux?

      Daca vrei dileme: de ce sa pui gpl pe sportane. Acolo cica apar probleme de la gaz, deci ce economisesti la gaz, dai pe motor.

      A, gazu iti micsoreaza bine porbagaju. Sau, folosesti kitturi de pana

    • #63

      “dar mi se pare ca esti parvenit daca alimentezi o masina din gama de lux (aici nu se incadreaza alfa)”.alfa nu e lux, da’ nu-i prima marca la care se gandeste un om al carui criteriu principal e consumu’

    • ma, dar te-ai gandit la momentul in care iti doresti masina aia si nu consumu te deranjeaza ci COSTUL lui.
      Eu am vrut Padurar. Pentru ca e 4X4. Pentru ca arata ca scos din ciocan. Pentru ca subaru.
      plm

    • #65

      dude, asta e o chestie de perspectiva personala.nu cred ca exista adevar absolut.mie personal nu mi se pare ok, asta nu inseamna ca am pretentia sa fie toti de acord.

    • pai nu inteleg ce inseamna “perspectiva” aia.

      “Frate…inteleg, nu pierzi nimic, dai mai putini bani, dupa 1 an jumate maxim 2 amortizezi instalatia, dar NU SE CADE”????

      inteleg
      – scade putere
      – piulita porbagaj
      – iti strica motorul

      nu pot sa inteleg
      – nu se cade, pentru ca lux

      nici inmatricularea pe Bulgaria nu o acuz. singura problema acolo este data de faptul ca se inmatriculeaza multe cazane si apar probleme cu asigurarile. Daca nu mi-ar fi frica de combinatia “masina BG fara RCA in usa de la padurar” mi s-ar rupe de ei.

    • #67

      pai eu asta am vrut sa zic.un om care isi permite sa dea niste bani pe o masina o ia pentru ca nu ii convine sa schimbu consum mai bun-siguranta scazuta.”consider ca in momentul in care iti cumperi o masina mai scumpa iti asumi niste costuri care ti se par mai in regula decat sa faci o modificare(trecut pe gpl) care, cel putin mie, mi se pare dubioasa.”-din al 2 comentariu.

    • #68

      am formulat aiurea.un om care isi ia o masina mai scumpa nu se risca trecand-o pe gpl, asta nefiind la fel de sigur, pentru un consum mai bun.

    • #69

      @Puiu. Tu ai citit articolul ala la care ai pus link?
      “In the US, the entire hybrid system (which includes the hybrid battery pack) is warrantied for 8 years/100,000 miles.”
      Adica daca iti expira garantia la ceva trebuie sa schimbi? Scrie chiar in articolul la care faci referire:
      “You don’t see bumpers falling off at the end of the 3 year/36,000 mile”
      Merg Priusurile in US foarte bine cu mult peste 8 ani. Si problema aia minora cu timpul de incarcare de 12 ore despre care vorbesti, o alta prostie. La Prius? Poate la masinile full electric nu la hibride.

    • #70

      @w: pe-aia cu “GPL-ul nu este la fel de sigur” ai scos-o din burtă.
      Ford, Mercedes, Opel, Fiat, Renault și alții vând mașini cu echipate cu LPG din fabrică. Doar pentru că nu ai auzit tu sau ai văzut la știri că buteliile explodează nu înseamnă ca este și adevărat.
      Mai documentează-te. (apropos, la LPG i se mai zice și Autogas și LGT).

    • #71

      nu am scos-o din burta.nu e ca si cum am lansat eu ipoteza acum.si era vorba de convertirea la gpl ulterioara.

  30. #72

    …sa vezi necaz mare pe mine ! am fost trimis in delegatie permanenta in afara tarii cu buburuza de mai sus cumparata noua de firma la care lucrez, e galbena cu dunga neagra pe mijloc, in 3 usi, motorul de 60 de cai, geamuri spate ionizate, jentile identice cu cele din reviewul tau, AC, onglinzi electrice si incalzite, senzori de parcare LOL ,radio CD cu MP3 player, geamuri electrice, proiectoare, volan reglabil pe inaltime…fara “tableta/gps” si fara trapa si volan simplu in 4 spite de spuma!
    Impresii placute >
    -consum :
    – treapta a 4-a viteza de 40-50km/h consum instant -2,5-2,8 L
    – treapta a 5-a viteza de 90-100 km/h consum de 3,5-4,5 L
    – treapta a 4-a viteza de 90-100 km/h consum de 5-6 L
    – treapta a 5-a viteza de 125-135 km/h consum de 5,5-6,7 L (daca bate vantul puternic consumul pe autostrada urca pana in 7,8 L , vitezele sunt calculate pe 2 GPS-uri care indica cu 7km mai putin spre deosebire de ceasurile din bord)
    – treapta a 5-a viteza de 158 km/h consum de 8-9-11 L
    -dupa 10 000 km suspensiile s-au mai inmuiat sunt mai moi, drumul denivelat nu se mai simte atat de tare.
    – vizibilitate buna peste tot, parbriz mare, oglinzi mari, luneta mare
    – o parchez peste tot, ma bag in niste locuri atat de mici si ma ajuta foarte mult si senzorii de parcare , da stiu e overkill pe o masina de 2 metri jumate senzori de parcare LOL dar isi fac treaba
    – eu am 1,88 m si 110 kg sunt mare animalu’si ma simt foarte comfortabil in FURIA GALBENA e ca un fotoliu pe 4 roti , dar in spatele meu nu mai poate sta nimeni pt ca nu mai sunt decat 5 cm spatiu pt picioare, in schimb eu stau ca intr-un ferrari nene
    – faruri reglabile electric care bat bine si tare
    – usile MARI parca deschid un SUV cand intru in masina, m-am plimbat cu golf 6 in 5 usi si Octavia Combi si m-am simtit claustrofob cand am intrat in ele
    – sunetul motorului este foarte placut atunci cand te dai la el
    Impresii neplacute :
    – fetele de usi din interior = JALNIC
    – lipsa buton actionare pt geamul din dreapta pe usa soferului
    – modelul pe care il conduc este mai inalt decat versiunea pe care ai testat-o cu vreo 5 cm, o fi vreo versiune facuta pt RO, dar care ma dezavantajeaza enorm in curbe bruste la viteza relativ mare, pur si simplu imi da senzatia ca urmeaza sa ma rostogolesc ca si intr-un Matiz
    – stabilitatea pe autostrada lasa de dorit , daca ma apropi de TIRuri la 130km/h (pe banda a 2-a) tremura masina ca un avion in turbulente , daca sunt depasit de vreun SUV care merge cu peste 150 km/h acelasi tremurat,daca reduc viteza la 110-115 masina se comporta normal
    – daca vantul imi bate din fata pe autostrada imi creste cosumul cu 2 litri, daca vantul bate din lateral si e foarte puternic ma muta in lateral adica degeaba tin eu drept de volan ca masina se duce in directia in care sufla vantul si trebuie sa compensez mereu (bine ca nu prind des vant puternic) toate aceste consumuri au fost obtinute cu anvelope de iarna de la Pirelli
    – mi-as fi dorit sa se poata regla volanul si pe adancime
    – centurile fara reglaj, pentru mine sunt OK ca sunt inalt dar am avut persoane scunde care au ramas cu urme pe gat, urechi de la centura LOL
    – galbena cu dunga neagra pe mijloc cu numere de RO = magnet de Politie (slovaci), am fost oprit de peste 30 de ori in 2 luni, acuma cand vad cate un echipaj imi vine sa semnalizez si sa ma opresc sa le prezint actele, recordul meu a fost intr-o Duminica dimineata in 3 ore am fost oprit de 4 ori verificari de rutina.
    – mi-ar fi placut sa fie mai joasa cu ceva suspensii mai rigide pt ca nu este destul de grea sa fie stabila la viteze mari
    – geamuri subtitri , insonorizarea lasa de dorit
    Eu conduc cam 1500 km pe luna + o data la 6 saptamani fac un drum de RO de aprox. 1500 km (dus si intors), scaunul este destul de confortabil , daca pun o perina moale pe sezut pot sa conduc si 700km dintr-un foc.
    In concluzie recomand cu caldura acest minicart cu toate dotarile pe care le are versiunea mea + trapa panoramica si incalzire in scaune, daca puteti trece peste toate minusurile enumerate de mine mai sus veti avea o masina destul de buna pt drumurile din RO, nu consider ca merita motorul de 75 de cai pt ca din cate vad scoate consumuri prea mari pe o masina atat de mica.
    Sper ca am fost de folos cititorilor si potentialilor cumparatori.

    PS : comentariu luat de pe blogul lui Buhnici , scris de mine desigur…

    • #73

      arhi iti recomand sa faci un drive test cu o buburuza din asta , daca iti trebuie o masina doar pt oras , poate vei ramane placut surprins de ea , apropo viteza maxima cu gume de iarna Michelin – 159 km/h pe gps cosum intre 11 si 13 litri =))) muhahaha

    • bai tata….ce buburuza?

    • #75

      Skoda Citigo am uitat sa mentionez !

  31. #76

    din ceea ce am inteles eu, cu hibridele sh e problema acumulatorilor, caci vine o vreme cand trebuie sa fie schimbati.
    intamplator sau nu, te va costa si pielea de pe coaye.

  32. #77

    Mmm bre, io nu știu ce să zic, mașinile de pe-aici sunt cu totul diferite. Însă, Toyota nu e chiar lăudată prea mult după retragerea celor mai mult de un milion jumate de mașini pentru problemele la calculatorul de bord și inițierea procesului de pornire. Deși anul trecut a fost mașina numărul unu.
    Nu sunt fan Honda prin analogie, sunt fan Honda prin practică și teste. Multe. Pe multe modele. Cu mulți kilometri.
    Și ca să nu-mi aud vorbe, nici una din mașinile familiei nu e Honda. Dar nici Toyota.
    Pe de altă parte, lasă-mă să rag ca boul de necaz că am ajuns să ne alegem mașina în funcție de prețul carburantului, ‘tu-i mama lui de carburant.

  33. #78

    Sunt posesoare de H. Civic, diesel.
    Avantaje:
    – consum mixt mic : 5,7 l la suta
    – cuplu mare
    – distributie pe lant
    – nu mananca ulei (nu completez intre revizii deloc)
    – portbagaj generos
    – scaune-spate pliabile si pe verticala si pe orizontala (foarte util)
    – fara probleme pe parte electrica (primele becuri de faza scurta schimbate dupa 7 ani)
    – cutie de viteze foarte buna (nu agata)
    – faptul ca poti sa asisti la reparatia masinii tale, datorita politicii Honda
    – design-ul interior deosebit
    – volanul, ca aspect si ca si functionalitate;
    – spatiul pentru picioarele pasagerilor din spate este generos
    – extrem de stabila
    – numar mare de airbag-uri (fata, scaune, laterale)

    Dezavantaje:
    – suspensie foarte rigida (daca ai pietre la rinichi nu te sfatuiesc)
    – costuri mari la revizie (platesc aproximativ 1000 ron); avantajul ar fi ca revizia o fac la 20k
    – plastice cu greierasi
    – vizibilitate destul de proasta la mersul inapoi.
    – piese de schimb foarte scumpe (volanta+ambreiaj schimbate= 6000 ron, 2 becuri faza scurta 400 ron).
    – impozit auto foarte mare (in cazul meu)

    Concluzia:
    Pentru senzatiile placute la drum lung cat si in oras, as cumpara-o inca o data.
    Pentru costurile de reparatii si revizii, m-as orienta spre alta marca. Dar faptul ca am economisit mult pe carburanti in ultimii ani de cand o am, cred ca am iesit pe plus, pana la urma.

    • #79

      400 lei DOUĂ becuri??? Cat o revizie la FoFo-loanca lui Arhi? Are you sure?

    • #80

      Plusurile pe care le notezi sunt comune pentru multe masini diesel, iar minusurile par mai serioase decat avantajele.
      Pentru cine vrea sa mearga pe nisa masinilor cu suspensie care-ti deterioreaza rinichii, nu exista alegere mai buna in clasa mica decat Mercedes-Benz A-Klasse (varianta anterioara, W169, nu cea curenta; e buna si cea curenta, doar ca e prea recenta si SH costa destul de mult). Are toate plusurile mentionate, ceva mai putine minusuri, se gasesc piese after-market cacalau, garantat nu ai greieri in bord si ai un plus real si la prestigiu.

  34. #81

    Priusul e cea mai fiabila masina hibrida. Punct. Dar nu asta e problema. Eu as lua un diesel de cilindree mica, eventual cu o automata dublu ambreiaj – adica o masina si in oras si afara. Prius la drum lung e ok dar nu rupe norma. Consum mediu cu Prius condus la extrem economic, 3,4 la suta, si eu stiu sa conduc economic. Orice diesel relativ modern, de 1,4-1,6 l, stie sa faca acelasi lucru, fara complexitatea sistemului hibrid. Daca il combini la o cutie automata dublu ambreiaj (PowerShift – Ford, EDC – Renault, DSG – VW, Skoda, Seat), poti avea o masina adevarata la bani putini si foarte economica. Your choice, vrei sa fii deosebit, iei Prius, vrei ceva normal, alegeri sunt destule – retine ca diferenta reala de consum, intre Prius si un motor diesel mic decent, e nesemnificativa.

  35. #82

    Am facut acum vreun an un calcul cu privire la durata in care amortizezi investitia intr-o maina hibrida.
    La preturile la motorina de atunci parea ca momentul e undeva la 400.000 km.
    Acum, cum dinozaurii se sccumpesc mai repede decat elecronii, probabil ca e destul de safe sa presupum ca investitia se amortizeaza undeva la 300.000 km.
    Daca ai de gand sa faci kilometrajul asta – sau pt masina la mana a doua, cat a ramas din el pana expira garantia la baterie, investitia merita altfel cumperi o masina prea scumpa pentru economia pe care o poti face cu combustibilul…

  36. #83

    Eu sic a cauti un Auris hibrid, sau chiar Yaris. Fiind a doua masina, ca dimensiune nu e neaparat sa iei Prius, dar s-ar putea sa coste mai mult, tinand cont ca-s mai “proaspete”.
    Si totusi, CA SA MOARA DUJMANII(sic!), stiu pe cineva care si-a pus GPL(cost maxim 1000 euro) si altul care si-a montat si kit PLUG-IN…
    In alta ordine de idei, al meu are 10 ani si nu da semne ca ar vrea alta baterie HV. 😛

  37. #86

    Conduc de un an si jumatate un prius cu motor de 1.8 am condus 30.000 miles adica vreo 48.000 de km. Masina a fost cumparata de noua, nu am avut nici o problema, doar am facut schimbul de ulei. In California systemul hybrid de la Toyota are garantie de 10 ani sau 150.000 miles ( 240.000 de km) . Sunt multe forumuri in care posesori de prius vorbesc si am vazut multi care au condus intre 200-250.000 miles fara nici o problema la masina. Kitul de baterii noi noute pentru prius cost 2700 $ la dealer. In Los Angeles e plin de prius cum era plin de dacii inainte de 89 prin romania. Consum mediu eu am undeva pe la 47 miles/galon, adica 5L/100Km . In oras daca mergi pana in 25 miles/hour poti folosi doar bateria si merge 10-11 miles. Are on consola destul de ciudata pe mijloc dar te obinuiesti cu ea.

  38. #87

    Prius are cutie CVT Continuously Variable Transmission e cea mai buna transmisie de piata, trebuie sa conduci o masina sa iti dai seama despre ce vorbesc . Acum am vazut pretul la Prius in ro si era sa dau pe spate

  39. #88

    Posesor de civic 2007, 1.8 benzina. Consum in oras undeva la 8-8,5.
    In afara am dus-o pana la 6.3.
    O am de 6 luni, am schimbat doar uleiul si atat. Spatiu mare in portbagaj, loc pt pasageri destul (de afara nu pare asa mare).
    140 hp, trage bine la depasiri, dar cat ii dai atat consuma.

  40. #89

    Salutare la toti.

    De ceva timp ma gandesc si eu la un prius(am vazut preturi pentru 2007 – 2008 intre 6000 si 8000).Momentan detin un yaris din 2007 care mi a adus foarte multe satisfactii de la demaraj pana la viteza,consum si costuri de intretinere.Am cu Yarisul 100.000 de km facuti in romania si deabia acum am schimbat discurile de frana si bateria…in rest ulei filtre si motorina.
    Dar de ceva timp familia a crescut si yarisul meu nu prea se intelege cu scaunul de masina si carutul celui mic…spatiu mic in portbagaj….
    Ma tot uit la prius si am vazut ca exista doua tabere mari…una care nu suporta prius si una care o iubeste.Pana la urma detine cineva un prius?A condus cineva mai mult decat un test ?
    Chiar recent am gasit prin DB un prius 2008 motor 1.6 110 cp si i am propus omului sa ii dau yarisul o diferenta(necalculata inca) si sa iau eu priusul…
    Pareri ?
    Multumesc.

  41. #91

    Prius e mai spatioasa .Este si mai economica decat Civicu’ in oras , doar in conditiile in care mergi linistit . Eu as zice Prius (asta si pentru ca n-am condus Civic) , doar ca, daca o vrei SH, ochii mari de unde o iei . Foarte multe se importa din Germania, Olanda, iar acolo au fost folosite ca taxi. Lucru care nu e catastrofic, ca in general drumurile lor de oras sunt mai bune decat ale noastre. Dar totusi exista diferenta de uzura intre o masina taxi si una normala. Tot ce auzi de la samsari este ca “nu a fost rulata in Romania”, lucru care nu mai conteaza foarte mult.

  42. #92

    Am Civic de 8 ani. Adica am trecut prin doua modele. Ambele noi.
    Asta se refera la modelul nord american:
    Cutia de transmisie manuala are rapoartele in asa fel facute incit la 120km/h esti cu motorul undeva la 3100RPM fata de 2500 cit este in cazul cele automate. Diferenta e in consumul de benzina dar si zgomot. Motorul la 3100 e mult mai zgomotos si e enervant pe autostrada.
    Izolarea fonica e deficitara (am un civic din 97 si parca e mai liniste in cabina fata de cel din 2011).
    Stergatoarele de parbriz se misca diferit de alte masini si mereu te trezesti co zeama in mijlocul geamului.
    Sistemul de sunet nu e dintre cele mai performante.
    Probleme la ea: am schimbat dupa un an o oglinda laterala pentru ca incalzirea ei a decis sa nu mai functioneze. Acum trebuie sa o schimb pe cealalta. In rest totul e ok. Mai scirtiie plasticurile in interior cind e -15C. In rest e ok.
    Consum ..undeva la 6 pe autostrada si in oras poate 9.

  43. #93

    Am uitat cel mai important lucru:
    Cind am cumparat masina noua am cumparat si un set de covoare de plastic originale. Dupa doua ierni (le folosesc doar iarna) m-am trezit cu o gaura unde tin piciorul sting. Mai exact in zona calcaiului (asa se scrie?). Desigur ca nenorocirea de covor nu mai era in garantie si nu poti cumpara doar cel pentru sofer ci setul intreg asa ca am spus pas.
    Per ansamblu nu cred ca voi mai cumpara Honda data viitoare.

  44. #94

    Prius pe GPL si gata ai terminat balciul, cel mai mic consum posibil,

    priuschat.com/threads/toyota-prius-2nd-gen-converted-to-lpg-hybrid.82168/

    • #95

      Acel topic a fost creat de mine, sunt fostul proprietar al acelui Prius pe GPL. Super multumit de masina… am mers 100.000 Km pe GPL si nicio problema. Un prieten a depasit 200.000 Km cu Priusul pe GPL si iar nu a avut nicio problema.

      O recomand cu incredere!

  45. #96

    Poti cauta un model Plug-in Hybrid care este mai avantajos in oras. Sau un Auris HSD sports tourer.