Ultima oara cand am venit la Timisoara, am venit impreuna cu Andrei Cismaru cap de coloana, el avand statia cu care ne ghidam sa nu vedem capete de creta cu maini ridicate.
Daca nu stiati, Cismaru conduce foarte incet, calm si relaxat. 160 kmph pe drum drept, 140 in curbe si un jenant 120 pe ploaie. Adica e un kamikaze, de fapt, eram 2 kamikaze pe drumurile patriei.
Am zis chestia asta introductiva ca sa aveti idee cu ce viteza medie ne deplasam. Si ne deplasam noi de la Orsova spre Caransebes, cand incep niste curbe. In fata noastra, o dacie model vechi, nici macar zambetul lui Iliescu, cu 2 ditamai sacoteii pe portbagajul de deasupra, usor ruginita prin partile esentiale, fix genul de masina pentru care te enervezi ca exista pe sosele si nu e data la REMAT.
O depaseste Cismaru vijelios, o depasesc si eu, dupa care incep curbele, pe o usoara ploaie. Curbe la deal, retineti.
Si cum mergeam noi cu vreo 80 pe serpentinele alea, un flash din spate imi atrage atentia. Ma uit, sa nu imi vina sa cred. Dacia depasita imi dadea flashuri sa ma dau dracului mai pe margine, sa poata trece.
Pufai pe nara stanga, cea neblocata de deviatia de sept si apas usor pedala la 90. Ala din spate, nedezlipit de mine. Intelegeti? Pe ploaie, in curbe, o dacie cu 100 de kile minim pe capota ma presa sa ma dau la o parte, ca o incurc pe drum.
Urc la 100, de nervi, ba, pe mine nu ma depaseste o dacie, da?? Da de unde, ala era bine mersi la 2 metri de curul meu, mai si gesticula gen Bucurestenii astia incurca drumurile oamenilor muncitori.
Deci, am zis bodaproste ca am iesit la drum drept, am accelerat la 130, incercand sa il prind din urma pe prietenul CIsmaru, care deja se pregatea sa decoleze.
Doar ca, din spate, si daciotul decola alaturi de noi, cu tot cu sacii lui. Macar nu imi mai dadea flashuri.
Din fericire, a intrat in Caransebes si nu l-am mai vazut, ca sa evitam umilinta de a trage pe dreapta sa il lasam sa treaca…
NOU
dacia aia avea numa 100kg la bord, fordul tau te avea pe tine >:)
NOU
simpatic!!
NOU
Haha, ce rau ai fost :))
NOU
Eh poate avea stickere cu “sport” si “tunning” pe ea si nu le-ai vazut. Sa stii ca fac minuni alea plus ca din ce ai scris avea si pachetul de usurare a masinii “rugina pack II” deci n-ai avut nici o sansa…
NOU
o scena asemanatoare este in “drei kameraden ” de erich maria remarque – masina veche dar cu motor de curse
NOU
O fi alimentat cu Red Bull.
NOU
deosebit :))))
NOU
@Arhi: Cand mai dai peste unul ca asta fa-i loc. am eu un cunoscut care are motor de Golf 3 pe Dacia lui si cutie de viteze de la Audi. 😉
NOU
Ceva similar a patit un cumnat al meu. Tot asa, flashuri si lipit in curul lui unul cu o dacie care insa avea modificari cam cum zici tu.
NOU
O doamne! Ce dor mi-ai facut de dacia mea 1100. Ce ma mai amuzam si eu la fel. Nimeni nu intelegea cum poate sa-ti dea flash-uri o asa aratare. Nimeni nu voia sa accepte ca putea fi depasit, de ceva ce arata in halul ala. 🙂 O tempora!
NOU
Sunt posibilitati:
1. cand ai depasit, omu s-a ancorat de tine si apoi facea misto la greu… tu pur si simplu il tractai
2. Spre rusinea mea am patit-o si eu pe segmentul Targoviste – Campulung cand o dacie din 70 a trecut vijelios pe langa noi si dusa a fost. Singura explicatie gasita a fost ca stia drumul ca-n palma si isi permitea sa abordeze totul la maxim
NOU
Era un banc pe vremuri cu un trabant care se agăţase de …bretelele unuia cu mercedes ! Oare purtai bretele , domnu Arhi ? 🙂
NOU
ha ha, faza e ca odata ce prinzi viteza cu un asemenea harb e greu sa franezi si sa mai atingi iar viteza aia, asa ca omu’ profita de avantu’ luat 🙂
NOU
O masina misto mergea pe drum, cu 100/ora. Din urma, il ajunge o Dacie si-i da flashuri. Soferul din prima, nervos, “ce mama naibii, doar nu vrea o Dacie sa ma depaseasca!” Si baga 130. Dacia, in spatele lui, se tinea aproape si dadea flashuri. Soferul din prima, si mai nervos, baga 160. Dacia la fel, flash dupa flash. Astalalt ajunge la 180 si, deja scuipand de nervi ca ala statea in fundul lui, se hotaraste sa-l lase sa treaca.
Cand ajunge in dreptul lui, soferul Daciei ii face semn sa dea geamul jos. Asta, pregatit sa isi primeasca portia de umilire, da geamul jos, cand ala il intreaba: “Nu te supara, stii cumva cum se baga in a 3-a la Dacie?”
NOU
ahahahahahahaha=))=))=))
NOU
Apropo de nara cu deviatie: am aceeasi problema si am cumparat de curand un salinizator : salin plus. Nu publica, te rog , comentariul pentru ca nu intentionez sa-i fac reclama dar crede-ma ca merita. Efecte dupa primele 2 zile
NOU
de unde? link, ceva?
NOU
In farmacii. www.salin.ro/salin-ro/
Eu l-am luat de la Dona parca. Am luat si pentru camera copilului pentru ca incepuse sa sforaie (la 3 ani). Nu mai sforaie.
NOU
Nu te astepta la ceva WOW. Am sieu de vreo 2 ani si nu am vazut prea mare diferenta la copil, pana nu i-am dat ceva picaturi naturiste, daca esti interesat iti spun si numele.
NOU
@baxt: sunt realist nu ma astept la super rezultate dar totusi in cazul meu am vazut ameliorari. Am deviatie de sept si bronsita si chiar ma ajuta. Te rog, daca poti, sa-mi spui cum se numesc picaturile.
Multumesc mult si Fa-te bine cat mai repede!
NOU
mdap. pe Cluj Turda fug si eu destul de tare, cunosc drumul si sub 120 n o las. conduc un 1.5 dci de 90 de cai. la un moment dat, trece un C1 pe langa mine cam cu 140~150 in curba destul de stransa, cu limitare la 60 si parapet de beton. nu ma las, ies din curba si eu, accelerez. la 140 a mea face ca toti dracii, C1 n avea nici o treaba, se duce. la intrare in valcele o lasa mai moale si reusesc cu chiu cu vai sa trec de el. conducea o tanti la vreo saptej` de ani, cu o mana rezemata de geam. de atunci, vreau C1.
NOU
c1 are motor de toyota 🙂
NOU
Mei C1 pe benzina cu motorul ala de 1 si ceva, 0.9 habar nu am de cat e, merge de rupe in trei pistoane. Stiu ca pare ciudat dar am mers o perioada cu asa ceva, masina usoara, tragi de ea ca tine la tavaleala si sa vezi ce merge…
A si consum mic…
Referitor la Dacia, am cunsocut acum multi ani pe un nene care tuna dacii pentru imbolnaviti/pasionati. Am vazut odata una, 1300 galbena, cu suspensie hidraulica, mtoor de 1.8, 2.0 turbo, totul schimbat pe ea, frane motor, etc..
De afara arata ca aia a lui bunicu, dar ganditi-va un 2.0 turbo la 800 kg si cu toate modificariel adica frane, suspensii etc..
Evident era prin golden age, cand oamenii aveau bani de din astea. 🙂
NOU
Mai bine ti-ai lua o tanti de 70 de ani…
NOU
@Bluehand: Cum e ala motor de 1.8 2.0 turbo? 😀
NOU
sunt dacii acum care au doar caroserie de dacie =)) motoare au, cutii de viteze au da nu au frane =))
NOU
Poate era ceva BMW cu carcasa schimbată – ca IT-ştii ăia deştepţi care-şi fac rachetă în carcasă de laptop de acum 10 ani, să nu le fure nimeni.
NOU
Bă, ăia din CS conduc de rup. Săptămîna trecută am fost şi eu prin zonă cu familia. Noaptea, pe drumul dintre Caransebeş şi Herculane aveam un Logan cu remorcă în faţă. Abia m-am ţinut după el, şi nu sînt genul care o lasă blînd în curbe.
NOU
sa zicem merci ca nu i-a dar R de la racheta
NOU
Pai o Dacie 1310 cu o cutie in 5 trepte are viteza maxima de constructie de 142km/h. Daca e cat de cat intretinuta, ajunge aproape de viteza aia, si daca nu e ruginita toata, nici nu se dezmembreaza. Cu a mea circulam constant pe european cu 120 (pe gps) din cauza ca la peste 120 treceam de 7l/100km.
Oare ce fata a facut soferul de X5 cand am trecut pe langa el pe european?
NOU
te-a privit cu mila, el era intr-a 3 a si dadea o muie, iar tu era cu talpa trecuta prin podea
NOU
Treaba lui ce facea in masina lui =)) Si eu de fapt eram imbracat in combinezon rosu cu un calut galben lipit pe el si ma credeam un neamt celebru (masina tot rosie era).
Ideea era ca de obicei problema la daciile 1310 nu este masina, ci soferul care merge doar cu 80km/h.
NOU
Cu un jigler largit, radiator de ARO si tobe de inox fara site Dacia se duce lejer la 160-180. Franare pe baza de rugaciuni, dar de dus se duce.
NOU
O fi fost asta www.youtube.com/watch?v=3DHxyYr_eu4.
NOU
Poate vroia sa-ti spuna ca i s-a agatat cravata de portbagajul tau. Si la intrarea in Caransebes s-a rupt.
NOU
Eu cu 107(acelasi motor de 1l ca pe c1) am mers de la arad la bucuresti cu aprox 20 litri:))
Masina se comporta bine, dar per total e o porcarie, mai ales aia cu transmisie automata
NOU
Exista o explicatie de ce Dacia aia era asa de repezita:
Cam prin 1996 s-au produs Dacii berline cu motor de 1.6 si carburatoare speciale, dublu-corp Solex. In regim de 1 camera, Daciile respective au 75 CP (normal pt motorul de 1.6) sau 90 CP in regim de 2 camere. Ideea e ca motoarele respective, desi pe benzina, au cuplul maxim de la 2300 rpm, comparativ cu clasicul 1.4 care il au de pe la 3750.
NOU
Am citit cu sufletul la gura.
Ce sa mai zic, tot respectul !
160/140 in curbe/120 pe ploaie si asta intr-un ford.
Chiar ca esti un kamikaze.
Ma gandesc cum ai conduce daca ti-ai lua masina.
NOU
Ahahahahaha, cata rautate!
NOU
Jerome, la faza asta gresesti grav. Focus-ul e cea mai buna masina din clasa compacta (cu exceptia Seriei 1) din punct de vedere al comportamentului rutier. Na, stiu ca nu e VAG si nu te poti da smecher la vecinu’, da’ se conduce mai bine.
NOU
Daca avea saci de cartofi masina a devenit sportiva coborandu-i garda la sol si avand o gramada de downforce!
NOU
Eu am fost cu un Opel Corsa din ’98 cu 180km/h pe autostrada Arad-Timisoara deci se poate!
P.S. Avea benzina de 90 in rezervor!
NOU
poate corsa GSI
NOU
Întîmplător şi eu am Corsa, doar că din 97. Aşa e, prinde 180 în bord, numai că GPS-ul îmi indica 142 🙂
În afară de asta, mă uitam la acul de la rezervor cum se duce la vale, nu-mi venea să cred că un motor de 1.2 şi 45 de cai poate consuma în asemenea hal.
NOU
Era Corsa B!
NOU
si cum e sa conduci si sa spui “Tatal Nostru” in acelasi timp? 🙂
NOU
ahahahahahhahahahha lol
NOU
Eu nu imi prea permit sa comentez. In oras sunt zmeu dar la drum lung apune soarele pana cand imi iau inima in dinti sa depasesc. Cum rad ceilalti de mine, trebuie sa nu fie nicio masina pe o raza de 3 km ca sa depasesc eu ceva:)))
NOU
Io nu te vad sa conduci chiar in halul asta (kamikaze), mai ales daca mergi la drum lung, fara sa te grabesti, pt ceva foarte important care pleaca si nu-l mai prinzi.
NOU
Un roman se duce cu Dacia 1310 in America sa isi faca vacanta.
Pe un pod din America i se opreste motoru la Dacie.
Romanul se da jos si a vazut ca ia fiert motorul, a pus avarile si triunghiu.
Dupa 10 minute un Porche trage pe dreapta si coboara un barbat din el si spune:
A-How are you?
R-I don’t speak english…..I’m from Romania!
A-Poi si eu sunt roman….ce sa intamplat?
R-Poi uite nu imi mai merge Dacia…..nu ai vrea sa ma tractezi tu?
A-Bine!
R-Dar la maxim 120 km iti dau clanxon sa te opresti ca imi sar rotile la Dacie
A-Bine!
Au inceput sa mearga americanul mergea cu 50,60,75,95,110,120 km romanul din spate TIT! TIT!
Lasa americanul la 100 km.
Dupa 5 minute trece un Ferarri in mare viteza pe langa Porche
Americanul sa enervat si sa tinut dupa el…..110,120,130,145,170,200,225,250 km la 250 km masinile mergeau una langa alta.
A doua zi in ziar ce crezi ca scria “Un Porche si un Ferarri se intreceau pe autostrada la 250 km la ora si o Dacia 1310 ii clanxona sa se dea la o parte”
🙂
NOU
Mda. O draguta pleiada de comentarii de la viitori donatori de organe. Bravo Arhi si Cismaru. Keep up the good work!
NOU
Nu te pui cu cin’te-ncurci. Am rupt Valea Prahovei in doua in seara asta. Am dat clasa la bemveuri :)). Nu, serios, daca e putin mai obosita si cu centrul de greutate coborat (a se citi suspensii moi, cum e Dacia mea), te descurci mai bine in curbe. Si n-ai cum sa stii ce fel de ruman era la volan, din ala care o curata si-o bibileste in fiecare sambata dimineata.